abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 10 mei 2018 @ 08:17:26 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179057214
registreer om deze reclame te verbergen
Wat je niet wil....

https://www.luchtvaartnie(...)it-na-rook-in-cabine
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 10 mei 2018 @ 12:52:22 #202
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179061192
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender..
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:08:50 #203
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179061517
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:52 schreef -Phineas- het volgende:
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender..
TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ;) ), dan begint het de dag erna weer bij 1.

Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer.
So we just called him Fred
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:39:02 #204
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179062097
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ;) ), dan begint het de dag erna weer bij 1.

Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer.
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.

Maar dankjewel alsnog :) Ik had het eerder gelezen, maar het wordt nu echt bevestigd dat het niet meer is dan dat. _O-
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:49:49 #205
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179062323
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.
Per dag zijn er meerdere tracks beschikbaar en uiteraard wordt per vluchtplan de meest ideale gekozen van de beschikbare tracks.
So we just called him Fred
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:13:06 #206
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179075578
registreer om deze reclame te verbergen
Lufthansa heeft hun nieuwe livery alweer iets aangepast. Hun nieuwe livery leek in sommige situaties eerder zwart dan donkerblauw. D-ABVM is het eerste toestel met de aangepaste livery.
Toestel is vanavond aangekomen in Frankfurt vanuit Dublin.

4992931.jpg?v=v4e9c100259f

Ter vergelijking; dit was hun nieuwe livery die ze op 1 februari op hun 747-8i D-ABVA introduceerden:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #43 - met blijvende A380's

Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's.

4954621.jpg?v=v404b022cbb3

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 11-05-2018 10:29:45 ]
pi_179082512
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier :P
pi_179085013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's.

[ afbeelding ]
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.
pi_179085180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 06:41 schreef J.B. het volgende:
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier :P
+1.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:04 schreef lyolyrc het volgende:
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.
Dergelijke beslissingen (zoals de kleuren die een nieuw toestel moet krijgen) zijn al heel lang geleden genomen en kun je dan niet of moeilijk (lees: ) aanpassen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 18:32:31 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179092254
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:

Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.

Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:49:05 #212
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179093498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).
Oooo zo! :)
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:58:49 #213
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179093630
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel?
pi_179093996
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:58 schreef -Phineas- het volgende:
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel?
Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.

Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe.
pi_179094044
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen _O-

https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 21:10:42 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179094672
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen _O-

https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak
De FB reacties gelezen? Koren op de molen van dat advies comit natuurlijk.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_179095997
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:23 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.

Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe.
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_179096515
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Daar heb je absoluut gelijk in :Y
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:19:37 #219
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179097216
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Weet je dat echt heeel zeker? Ik was even helemaal blij dat de tripfuel gelijk bleef omdat ik dat in eerste instantie ook dacht ;(
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:24:56 #220
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179097296
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daar heb je absoluut gelijk in :Y
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
pi_179097825
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
Als leek gedacht: de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt voor de afstand blijft redelijk gelijk. Het neemt alleen toe door het extra gewicht voor de extra brandstof. Ik zou denken dat de extra brandstof ergens wordt weggeschreven en alleen het extra verbruik vanwege het extra gewicht als trip fuel telt.

Voor de experts: klopt dat?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:58:19 #222
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179097842
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
Aan het studeren of vlieg je al?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_179097862
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat).

Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel.
You gotta full send it
  zaterdag 12 mei 2018 @ 00:43:13 #224
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179098424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:58 schreef flipsen het volgende:

[..]

Aan het studeren of vlieg je al?
Studeren :@
  zaterdag 12 mei 2018 @ 00:49:52 #225
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179098488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:59 schreef shiznuts het volgende:
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat).

Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel.
Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets anders :P ;(

Maar jouw conclusie is dus dat je de extra fuel moet optellen bij je take-off fuel?
pi_179098903
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 00:49 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets anders :P ;(

Maar jouw conclusie is dus dat je de extra fuel moet optellen bij je take-off fuel?
Gewoon heel logisch denken. :P Als je het bij take-off aanboord hebt, dan maakt het reeds deel uit van je take-off fuel.

Je trip fuel is puur wat je met het toestel verbruikt aan brandstof om de punten af te vliegen die op je vluchtplan staan. Je gaat daarbij uit van wat je weet en kunt berekenen.

Je weet niet of je vanwege slecht weer 10 minuten holdings moet vliegen, een omweg moet maken of een go-around moet inzetten vanwege een windshear waar een buffertje wel zo fijn zou zijn. 't Kan goed zijn dat je dit gelukkig alles niet hoeft te doen en dan heb je bij de landing dus al je extra fuel nog gewoon aan boord; dit heb je dan niet verbruikt als trip fuel. Extra fuel staat dus los van je trip fuel.

Block fuel is je brandstof aan boord na het tanken. Take-off fuel = Block fuel - taxi fuel (en eventueel APU burn).
Block fuel is het totaal van taxi fuel (+ APU burn) + trip fuel + contingency fuel + alternate fuel + final reserve fuel + additional of company fuel (operational) + extra fuel (on commander's discretion)

- Als voorbeeld zonder op de getallen te letten... als je hebt berekent dat je take-off fuel 1000kg is, maar je wilt 200kg extra meenemen voor de zekerheid, dan is je nieuwe take-off fuel natuurlijk 1200kg. Je trip fuel wordt niet opgehoogd met 200kg.

[ Bericht 6% gewijzigd door shiznuts op 12-05-2018 01:42:08 ]
You gotta full send it
  zaterdag 12 mei 2018 @ 07:41:13 #227
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179099887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 01:30 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Gewoon heel logisch denken. :P Als je het bij take-off aanboord hebt, dan maakt het reeds deel uit van je take-off fuel.

Je trip fuel is puur wat je met het toestel verbruikt aan brandstof om de punten af te vliegen die op je vluchtplan staan. Je gaat daarbij uit van wat je weet en kunt berekenen.

Je weet niet of je vanwege slecht weer 10 minuten holdings moet vliegen, een omweg moet maken of een go-around moet inzetten vanwege een windshear waar een buffertje wel zo fijn zou zijn. 't Kan goed zijn dat je dit gelukkig alles niet hoeft te doen en dan heb je bij de landing dus al je extra fuel nog gewoon aan boord; dit heb je dan niet verbruikt als trip fuel. Extra fuel staat dus los van je trip fuel.

Block fuel is je brandstof aan boord na het tanken. Take-off fuel = Block fuel - taxi fuel (en eventueel APU burn).
Block fuel is het totaal van taxi fuel (+ APU burn) + trip fuel + contingency fuel + alternate fuel + final reserve fuel + additional of company fuel (operational) + extra fuel (on commander's discretion)

- Als voorbeeld zonder op de getallen te letten... als je hebt berekent dat je take-off fuel 1000kg is, maar je wilt 200kg extra meenemen voor de zekerheid, dan is je nieuwe take-off fuel natuurlijk 1200kg. Je trip fuel wordt niet opgehoogd met 200kg.
Van hartelijke dank voor je uitleg! :) Dus gewoon wat ik eerst dacht.. de extra bij je take-off fuel optellen. En niet bij je tripfuel.
pi_179111386
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 07:41 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Van hartelijke dank voor je uitleg! :) Dus gewoon wat ik eerst dacht.. de extra bij je take-off fuel optellen. En niet bij je tripfuel.
Correct.

Maar voor de volledigheid, omdat het totaal gewicht (vliegtuig + inhoud + meer brandstof) toeneemt, zal je trip fuel ook toenemen. Dt verandert je takeoff fuel niet, maar wel de hoeveelheid extra fuel die je aan het eind van de vlucht nog over hebt. Neem je 2000kg extra fuel mee, kan er bijvoorbeeld 1750kg over zijn op het moment dat je landt of het wil gebruiken. (Die 250kg is dus gegaan in het extra verbruik vanwege het toegenomen start gewicht).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 20:56:00 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179112195
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:18 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Correct.

Maar voor de volledigheid, omdat het totaal gewicht (vliegtuig + inhoud + meer brandstof) toeneemt, zal je trip fuel ook toenemen. Dt verandert je takeoff fuel niet, maar wel de hoeveelheid extra fuel die je aan het eind van de vlucht nog over hebt. Neem je 2000kg extra fuel mee, kan er bijvoorbeeld 1750kg over zijn op het moment dat je landt of het wil gebruiken. (Die 250kg is dus gegaan in het extra verbruik vanwege het toegenomen start gewicht).
De trip fuel verandert niet door het meenemen van extra brandstof (=gewicht). Heel logisch vind ik dat niet, maar goed, dat is of gekozen.

Verandert de trip fuel wel afhankelijk van het aantal passagiers en/of hoeveelheid vracht?

Natuurlijk verandert dat, maar in welk getal komt dat tot uiting?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_179112931
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De trip fuel verandert niet door het meenemen van extra brandstof (=gewicht). Heel logisch vind ik dat niet, maar goed, dat is of gekozen.

Verandert de trip fuel wel afhankelijk van het aantal passagiers en/of hoeveelheid vracht?

Natuurlijk verandert dat, maar in welk getal komt dat tot uiting?
trip fuel is de fuel die je nodig hebt om van A naar B te komen met het totaal gewicht van het vliegtuig.

Dus met 0 extra fuel is je tripfuel lager dan als je extra fuel meeneemt.
Hetzelfde met extra passagiers, vracht of andere load.

Tripfuel is (onder andere) afhankelijk van gewicht, dus elke kilo die je extra meeneemt, of het nu fuel, mens of vracht is, laat je trip fuel toenemen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_179142386
Oeps:

Asiana A330 ‘ontstaart’ Turkish A321
quote:
Een Asiana A330-300 heeft de staart van een Turkish Airlines A321 zwaar beschadigd op Istanbul Ataturk Airport.

Op de video is te zien dat de A321 (registratie TC-JMM) stil stond bij gate 218, maar niet op de juiste plaats. De A330-300 vaan Asiana begon met taxin en de rechtervleugel raakte de staart van de A321. Het is onduidelijk of de A321 aan de gate aan had moeten sluiten, of dat het toestel al voor een deel naar achter was geduwd.

Van de staart bleef weinig over. Op foto’s is te zien dat het uiteinde van de vleugel van de A330 ook schade heeft. Er is een onderzoek naar de toedracht gestart.

78a2c1df5e89dc3314386757338d3ff0.jpeg
DdFv6BWW0AYItSs.jpg
DdFpZ1WWAAAKtsn.jpg
DdGmiUoW0AEAabE.jpg
DdGminwXkAESumX.jpg

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 14-05-2018 00:14:47 ]
pi_179151048
quote:
Sichuan 3U8633 from Chongqing to Lhasa diverted to Chengdu. Lost one windshield at FL332. Descend to FL240 due to high terrain (@flightradar24 data). Cabin decomp. FCU failure and some parts sucked out. Landded safely with bust tires. One pilot and one cabin crew injured.
DdH1Z_6U8AAYa5g.jpg
DdH1cfmVAAAlHGB.jpg
  maandag 14 mei 2018 @ 12:29:10 #233
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179151443
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Holy fuck, dat wil je niet meemaken en zeker niet op die hoogte :X Neem aan dat ze hun gordels omhadden :P

Overigens staat in de blog van Flightradar24 2018, maar dat zal een foutje zijn :?
Excuus, ik ben bezig met offertes voor mensen die in 2019 willen reizen en dat zit nogal in mijn hoofd geloof ik _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:20:29 #234
94782 Nieuwschierig
Pro bikinilijn
pi_179152530
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tjemig, de hele automatische piloot was bijna naar buiten gezogen. :{
pi_179153043
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:25 schreef Klepper272 het volgende:
Zitten er ook brandstoftanks in de staart ?
In (o.a.) de A320-series niet.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:37:02 #237
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179154514
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:

https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304

Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit....
pi_179155346
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:

https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304

Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit....
Ik zou toch even naar de andere kant lopen geloof ik :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 14 mei 2018 @ 17:14:42 #239
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179157700
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:

https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304

Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit....
Link werkt niet (meer) :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 14 mei 2018 @ 17:25:28 #240
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179157889
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:14 schreef flipsen het volgende:

[..]

Link werkt niet (meer) :?
Schijnt toch een filmpje van een ander incident te zijn, nevermind dus!
pi_179161437
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Schijnt toch een filmpje van een ander incident te zijn, nevermind dus!
Was het dit filmpje?

Geen idee of het authentiek is. nu.nl heeft het wel overgenomen maar dat zegt niks natuurlijk. :P
  maandag 14 mei 2018 @ 20:33:21 #242
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179161592
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:26 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Was het dit filmpje?

Geen idee of het authentiek is. nu.nl heeft het wel overgenomen maar dat zegt niks natuurlijk. :P
Die was het inderdaad! Nog steeds een “holy shit” filmpje, vooral dat kraakmoment, maar schijnt een ander type toestel te zijn.
pi_179162022
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die was het inderdaad! Nog steeds een “holy shit” filmpje, vooral dat kraakmoment, maar schijnt een ander type toestel te zijn.
Ik lees het nu ook op avherald en pprune idd.
pi_179176985
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob.
Zou vandaag overgevlogen moeten worden naar Woensdrecht voor het interieurwerk.

EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/PHGOV/1162b9de

66700_1526382798.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 15-05-2018 16:00:45 ]
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:29:21 #245
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179177023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:27 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob:

[ afbeelding ]
Mooi hoor, strak ^O^
pi_179177119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:27 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob.
Zou vandaag overgevlogen moeten worden naar Woensdrecht voor het interieurwerk.

[ afbeelding ]
Mooi. :Y
In the fell clutch of circumstance
I have not winced nor cried aloud.
Under the bludgeoning of chance
My head is bloody, but unbowed.
pi_179177271
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:45:25 #248
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179177357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:40 schreef TjjWester het volgende:
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal.
Grijs - Rood - Wit - Blauw is het volgens mij.
So we just called him Fred
pi_179177461
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Grijs - Rood - Wit - Blauw is het volgens mij.
De staart is gedeeltelijk zwart.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:52:01 #250
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179177501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:40 schreef TjjWester het volgende:
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal.
De driekleur komt er in terug, in een strakke vorm gegoten met wat neutralere kleuren erbij (grijs en zwart)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')