abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 29 april 2018 @ 17:35:37 #151
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178815884
Dat rood op KLM blauw staat niet en die hartjes zijn een beetje suf.

Als het nou oranje was met kroontjes en dan had het nog een kans.
So we just called him Fred
pi_178816364
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 01:32 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot.
Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot.
Het toestel heeft speciale titles meegekregen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.

Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin. :')
  zondag 29 april 2018 @ 18:03:34 #153
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178816670
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol? :7

Zou mij niks verbazen als een besparende maatregel op de noodstroomvoorziening nu back-fired:

Architect: "Moeten de inchecksystemen ook dubbel stroom?"
PL: "Niet nodig, vertrekkende passagiers kunnen wel even wachten als er geen stroom is, als de vliegtuigen maar veilig kunnen landen. En zo vaak komen stroomstoringen nou ook weer niet voor."

En niemand die er ooit rekening mee heeft gehouden wat écht gevolgen zijn als vliegtuigen niet kunnen vertrekken...
So we just called him Fred
  zondag 29 april 2018 @ 18:03:53 #154
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178816680
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 17:53 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.

Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin. :')
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
So we just called him Fred
pi_178819148
quote:
En waarom zou dat slim zijn?
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
--
pi_178820428
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol? :7
giphy.gif
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:35 schreef inkjet het volgende:
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
Al was dat toestel pimpelpaars met roze stippen; klanten boeit het he-le-maal niets.

KLM kan nu gewoon wat leuke PR doen en daarna de stickers eraf.

Overigens; even quoten is handiger voor de ander ;)
  zondag 29 april 2018 @ 21:05:05 #157
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_178821111
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:33 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
_O- ^O^
pi_178827635
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
Klopt, al heeft KLM/C natuurlijk wel de uiteindelijke keuze, het is "hun" vliegtuig...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_178847816
PH-EXZ is vandaag in gebruik genomen. Meteen maar even 9 sectors gevlogen, KL1721, 1765, 1755 en 1731 met retour en daarna 1923 met night stop.
Overigens vloog de Fokker 100 van Carpatair er acht! Twee keer naar Hamburg, Edinbugh en Birmingham op en neer.
--
pi_178862067
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?

https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b

v3X5oIg.png
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178863082
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:56 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?

https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b

[ afbeelding ]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
pi_178863193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!

Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...

[ Bericht 4% gewijzigd door Hojdhopper op 01-05-2018 16:27:42 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:29:48 #163
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178867454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:35 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!

Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
pi_178867519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:29 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
Hm, ja daar heb je kans op idd. Zal zo wel een smsje krijgen, even afwachten.

Edit; ze blijven idd in Dublin. Medisch noodgeval was een passagier van 85 die gereanimeerd moest worden. En vlucht naar Dublin is inderdaad wegens de uren. Passagiers worden door een andere crew opgehaald.

Lekkere vuurdoop zo. :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Hojdhopper op 01-05-2018 16:57:45 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178908654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Niet helemaal.

Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.

Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_178913914
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:31 schreef The_stranger het volgende:
Niet helemaal.

Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.

Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
En dergelijke routes komen - deels - voort uit de heersende jetstream.
Een combinatie dus. :P

Op dat moment kon je ook duidelijk op windkaarten zien dat de Westbound vluchten wind in de rug hadden en die Lufthansa vlucht ook wind in de rug.
pi_178940015
Het zat er aan te komen:

Topman Air France-KLM stapt op na personeelsreferendum
quote:
Jean-Marc Janaillac stapt op als topman van luchtvaartmaatschappij Air France-KLM. Het merendeel van het personeel stemde tegen het salarisbod van de Air France-directie.

Janaillac legde zijn toekomst bij de luchtvaartmaatschappij in de handen van zijn personeel. Dat mocht stemmen over het salarisbod. Als de werknemers niet akkoord gingen, zou hij zijn functie neerleggen.

De topman hoopte buiten de Franse vakbonden om tot een akkoord te komen met het personeel. De bonden verzetten zich al weken tegen het salarisbod en willen een directe loonsverhoging van 6 procent.
pi_178940563
Dat gaat een bikkelharde strijd worden bij Air France. Hopelijk beseffen de Fransen dat ze hun trots opzij moeten zetten om het bedrijf eindelijk eens gezond en aantrekkelijk te maken. Anders zie ik de toekomst somber in en hiermee ook voor KLM
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:24:20 #169
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_178943132
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?

[ Bericht 75% gewijzigd door G-Pier op 04-05-2018 21:35:31 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:59:44 #170
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178943992
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt :?

ind7h3.jpg
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178945711
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:59 schreef flipsen het volgende:
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt :?

[ afbeelding ]
Lijkt me gewoon plamuur.
pi_178946729
The Great Race Budapest 2018.
Traditioneel weer met airliners vlak over de Donau.

1055311.jpg
1055855.jpg

En bewegend beeld:

  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:06:39 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178947915
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:27 schreef Iemand91 het volgende:

Een combinatie dus. :P

Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.

En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:09:24 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178947935
quote:
Wat een kutvolk is het toch ook.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator zaterdag 5 mei 2018 @ 10:37:46 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178948960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat een kutvolk is het toch ook.....
De zweep d'r over. Warken zullen ze, lui arrogant kutvolk.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 5 mei 2018 @ 10:53:23 #176
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178949168
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
pi_178951339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.

En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
Op Windy stond op dat moment een oostelijke westelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke oostelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(

Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
KLM en VNV akkoord over nieuwe cao

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2018 18:25:55 ]
  zaterdag 5 mei 2018 @ 13:14:23 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178951803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:

Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.

quote:
Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad,
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.

Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen). Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst. Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 5 mei 2018 @ 13:33:42 #179
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178952089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(

Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.

[..]

KLM en VNV akkoord over nieuwe cao
De vakbond en de KLM ja, maar onder de piloten is er nog grote verdeeldheid over exact dit principeakkoord. Grote vraag is dus wat de ledenraad gaat doen. Die kunnen zomaar tegen stemmen. Het is in ieder geval nog niet in kannen en kruiken voor zover ik begrijp.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 15:26:06 #180
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178953820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:24 schreef G-Pier het volgende:
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?
Dat verschilt per lease- of overnamecontract. In dit geval zal zo blijven aangezien het toestel wordt geleased van Thomas Cook en ook wordt veel ingezet op Thomas Cook/Condor/Brussels Airlines vluchten. Af en toe vliegen ze ook voor TUI Belgium.
Het tweede A320 toestel is inmiddels al weer terug van VLM naar Thomas Cook.

Ik weet niet precies wat de constructie is, maar het lijkt erop dat de VLM die A320's in elk geval de afgelopen winter goedkoop van Thomas Cook/Condor heeft kunnen leasen om zelf vluchten uit te mogen voeren. Nu het zomerseizoen weer is begonnen moeten de toestellen weer voor Thomas Cook/Condor worden ingezet.

Slimme manier van Thomas Cook/Condor om zo hun overcapaciteit in de winter te verkleinen, niet bang hoeven te zijn dat hun bedrijfsnaam op vluchten van de concurrent zichtbaar is.
Voor VLM is het nog maar de vraag of het gunstig uitpakt.
So we just called him Fred
  zaterdag 5 mei 2018 @ 15:36:35 #181
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178953991
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Zal denk ik toch met de wind te maken hebben, de plaatsen aan de oostkust van de VS vliegen ze wel aan over de noordpool.
So we just called him Fred
pi_178956982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.

En hoe heb jij toegang tot die data? c_/ Je zit in de branche?
quote:
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.
Dat zeg ik ook. ;)
quote:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
quote:
Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst.
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
quote:
Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen. :)
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:04:04 #183
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178971216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:02 schreef Iemand91 het volgende:

Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.
Een jetstream is maar een hele smalle band met wind. 100nm verderop kan de wind de andere kant op staan.

quote:
En hoe heb jij toegang tot die data? c_/ Je zit in de branche?
Yep. :)

quote:
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
Ik had het iets meer moeten specificeren; om polar te kunnen vliegen, heb je meestal meer dan 180 minuten etops nodig (ETOPS = Extended Twin Engine Operations). Er zijn bepaalde requirements waar je dan als maatschappij aan moet voldoen en je moet het per vlucht aanvragen.

quote:
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
Een spelletje dat je als luchtvaartmaatschappij continu speelt. :)

quote:
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
Dat zijn regels waar alle luchtvaartmaatschappijen aan moeten voldoen. Het is internationaal vastgelegd, maar moet ook op landniveau vastgelegd worden. Waarschijnlijk heeft Air india het aangevraagd en is de ambtenarij er vervolgens 3 jaar mee bezig geweest. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178979534
Vanaf morgen begint Norwegian met lange afstandsvluchten vanaf Schiphol.
Vanaf morgen vliegen hun 787 op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag van Amsterdam naar New York JFK.
De 787 zal die dagen tussen 07:30 uur (aankomst vanuit JFK) en 12:25 uur op Schiphol staan.

G-CKNY zal morgen de eerste vlucht uitvoeren, dit toestel staat momenteel in Kopenhagen en zal morgenochtend naar Amsterdam gevlogen worden.

4704833.jpg?v=v4bbdd8bc42b
  maandag 7 mei 2018 @ 02:52:54 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178981962
Intussen vliegen ze ook tussen Buenos Aires en London Gatwick. Maar het prijsverschil is niet bizar groot, dus ik heb ze nog niet geprobeerd.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178984067
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2018 @ 09:45:29 #187
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178984222
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
ben echt benieuwd hoe het zal gaan, maar dat voornamelijk KLM de rekening gaat betalen kan je die Fransen wel toevertrouwen
Same shit, different day
SC hopper present
Meet-Bedelaar
  Moderator maandag 7 mei 2018 @ 09:46:28 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178984237
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  maandag 7 mei 2018 @ 09:48:54 #189
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178984273
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
Ga er maar vanuit dat voordat de boel omvalt, KLM en zijn routenetwerk eerst vakkundig uitgekleed wordt ten faveure van de Fransen.

Voordat het zover is, eerst maar even afwachten. Dit soort nieuwsberichten zie je al sinds 2000 langskomen, en in 2009 was iedereen er van overtuigd dat KLM failliet was.
pi_178984338
De strategie voor de komende tijd kan misschien wel zijn om Joon versneld op te tuigen, want lang niet alle longhaul is winstgevend bij AirFrance.

Ik zie het wel gebeuren dat ze AF uithollen om winstgevender te worden, tenzij de bonden inbinden, dan is er meer mogelijk.

En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178985032
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:54 schreef Peterselieman het volgende:

En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
Dat lijkt me een veel betere partner voor KLM.
--
pi_178985595
Denken dat Joon iets klaar gaat maken... _O-

AF kan lekker opdoeken over een paar jaar, KL doet het ietsje beter tov AF, maar in het land der blinden is eenoog koning.

IAG knalt volle vaart vooruit en oa de profit margins van BA komt KL nu ook niet aan. Er zijn weinig grote SkyTeam partners te vinden in Europa voor KL, dus een alliantie met een US maatschappij zou kunnen...
Jack does it in real time...
  maandag 7 mei 2018 @ 12:00:14 #193
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_178986523
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.

En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.

Die Fransen daar heb je niets aan.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 7 mei 2018 @ 12:12:51 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178986795
quote:
99s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:00 schreef DaMook het volgende:
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.

En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.

Die Fransen daar heb je niets aan.
KLM kan alleen niet weg bij AF.
pi_178987116
Air France wordt op deze manier het nieuwe Alitalia :')
pi_179003980
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:12 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

KLM kan alleen niet weg bij AF.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Trots daw veur Twente bint!
pi_179004630
Zal het nog steeds niet gebeuren, aangezien klm voor de Fransen gewoon een spaarpot is die ze uiteindelijk kunnen verkopen, in de vorm van losse vliegtuigen en etc, om hun eigen doods struggle nog een paar jaar langer te laten duren.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:33:50 #199
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179007102
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
pi_179021770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
Niet zomaar nee, maar dit is ook deels een politieke kwestie...
Trots daw veur Twente bint!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')