Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.quote:Op zondag 29 april 2018 01:32 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot.
Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot.
Het toestel heeft speciale titles meegekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.quote:Op zondag 29 april 2018 17:53 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.
Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin.
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.quote:En waarom zou dat slim zijn?
quote:Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol?
Al was dat toestel pimpelpaars met roze stippen; klanten boeit het he-le-maal niets.quote:Op zondag 29 april 2018 19:35 schreef inkjet het volgende:
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
Klopt, al heeft KLM/C natuurlijk wel de uiteindelijke keuze, het is "hun" vliegtuig...quote:Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
Optimale vliegroute.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:56 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?
https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b
[ afbeelding ]
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:35 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!
Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...
Hm, ja daar heb je kans op idd. Zal zo wel een smsje krijgen, even afwachten.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
Niet helemaal.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
En dergelijke routes komen - deels - voort uit de heersende jetstream.quote:Op donderdag 3 mei 2018 10:31 schreef The_stranger het volgende:
Niet helemaal.
Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.
Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
quote:Jean-Marc Janaillac stapt op als topman van luchtvaartmaatschappij Air France-KLM. Het merendeel van het personeel stemde tegen het salarisbod van de Air France-directie.
Janaillac legde zijn toekomst bij de luchtvaartmaatschappij in de handen van zijn personeel. Dat mocht stemmen over het salarisbod. Als de werknemers niet akkoord gingen, zou hij zijn functie neerleggen.
De topman hoopte buiten de Franse vakbonden om tot een akkoord te komen met het personeel. De bonden verzetten zich al weken tegen het salarisbod en willen een directe loonsverhoging van 6 procent.
Lijkt me gewoon plamuur.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:59 schreef flipsen het volgende:
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt
[ afbeelding ]
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.quote:
Wat een kutvolk is het toch ook.....quote:Op vrijdag 4 mei 2018 18:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het zat er aan te komen:
Topman Air France-KLM stapt op na personeelsreferendum
[..]
De zweep d'r over. Warken zullen ze, lui arrogant kutvolk.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een kutvolk is het toch ook.....
Op Windy stond op dat moment een oostelijke westelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.
En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
KLM en VNV akkoord over nieuwe caoquote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken.
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.quote:Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad,
De vakbond en de KLM ja, maar onder de piloten is er nog grote verdeeldheid over exact dit principeakkoord. Grote vraag is dus wat de ledenraad gaat doen. Die kunnen zomaar tegen stemmen. Het is in ieder geval nog niet in kannen en kruiken voor zover ik begrijp.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken.
Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.
[..]
KLM en VNV akkoord over nieuwe cao
Dat verschilt per lease- of overnamecontract. In dit geval zal zo blijven aangezien het toestel wordt geleased van Thomas Cook en ook wordt veel ingezet op Thomas Cook/Condor/Brussels Airlines vluchten. Af en toe vliegen ze ook voor TUI Belgium.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:24 schreef G-Pier het volgende:
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?
Zal denk ik toch met de wind te maken hebben, de plaatsen aan de oostkust van de VS vliegen ze wel aan over de noordpool.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.
Dat zeg ik ook.quote:Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.quote:Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.quote:Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst.
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.quote:Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen.
Een jetstream is maar een hele smalle band met wind. 100nm verderop kan de wind de andere kant op staan.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:02 schreef Iemand91 het volgende:
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.
Yep.quote:En hoe heb jij toegang tot die data? Je zit in de branche?
Ik had het iets meer moeten specificeren; om polar te kunnen vliegen, heb je meestal meer dan 180 minuten etops nodig (ETOPS = Extended Twin Engine Operations). Er zijn bepaalde requirements waar je dan als maatschappij aan moet voldoen en je moet het per vlucht aanvragen.quote:De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
Een spelletje dat je als luchtvaartmaatschappij continu speelt.quote:Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
Dat zijn regels waar alle luchtvaartmaatschappijen aan moeten voldoen. Het is internationaal vastgelegd, maar moet ook op landniveau vastgelegd worden. Waarschijnlijk heeft Air india het aangevraagd en is de ambtenarij er vervolgens 3 jaar mee bezig geweest.quote:Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
ben echt benieuwd hoe het zal gaan, maar dat voornamelijk KLM de rekening gaat betalen kan je die Fransen wel toevertrouwenquote:Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.
https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappijquote:Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.
https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Ga er maar vanuit dat voordat de boel omvalt, KLM en zijn routenetwerk eerst vakkundig uitgekleed wordt ten faveure van de Fransen.quote:Op maandag 7 mei 2018 09:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
Dat lijkt me een veel betere partner voor KLM.quote:Op maandag 7 mei 2018 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
KLM kan alleen niet weg bij AF.quote:Op maandag 7 mei 2018 12:00 schreef DaMook het volgende:
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.
En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.
Die Fransen daar heb je niets aan.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...quote:
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Niet zomaar nee, maar dit is ook deels een politieke kwestie...quote:Op dinsdag 8 mei 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |