ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:29 schreef inkjet het volgende:
[..]
NG's. Kortom dezelfde waarvan Transavia er van de week nog een kreeg opgeleverd. Misschien gerelateerd: de KL1705 naar Madrid is op 12 van de laatste 13 dagen uitgevoerd door PH-HZX van Transavia.
Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot.quote:Op vrijdag 13 april 2018 23:35 schreef Koen66 het volgende:
ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld?
Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren. zou mij toch wel verbazen als KL opeens Airbus voor de grotere Europese toestellen gaat kiezen. Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat, groter hebben ze (nog) nietquote:Op vrijdag 13 april 2018 23:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot.
Kunnen 737 MAX, A320neo worden maar ze willen ook bij Embraer en Bombardier aankloppen. (HOP!)
Bijna inderdaad, de E195-E2 kan 146 passagiers vervoeren, maar wel met 28 inch seat pitch. Alternatief is bijvoorbeeld 132 met 30 inch, maar als je vijf of zes rijen met 33 inch pith wilt kom rond de 128 uit. KLM heeft er 132 in de 737-700 met vijf rijen van 35 inch pitch. Zou de 195-E2 Moskou en Kiev halen?quote:Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat...
Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie.quote:Op zaterdag 14 april 2018 00:01 schreef Koen66 het volgende:
Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren.
En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me.quote:Op zaterdag 14 april 2018 18:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie.
AF/KLM doen veel onderhoud in eigen huis, ook plegen ze veel motorenonderhoud voor andere maatschappijen. Hiermee hengelen ze veel geld binnen.quote:Op maandag 16 april 2018 09:21 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me.
Morgen weer stakenquote:Op maandag 16 april 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Waar het bedrijf nog een wereld te winnen heeft is de efficiëntie bij Air France. Laat dat door de France cultuur nu net het lastigste voor elkaar te boksen zijn.
quote:A Southwest Boeing 737-700 operating a flight from LaGuardia to Dallas has suffered an uncontained engine failure while climbing out of New York. The plane safely diverted to Philadelphia with serious damage to the left engine.
Passengers reported that they heard a loud bang on the left side of the aircraft, while climbing out of LGA and discovered that the left-hand engine cowling had disintegrated, seriously damaging the aircraft’s wing and fuselage.
At least one passenger has suffered serious injuries from shrapnels and is on his way to a hospital, CNN reports.
The airplane involved is a 17-year old Boeing 737-700 (registration N772SW), which carried 143 passengers and five crew members. Southwest says ‘we are working diligently to support passengers and crew‘ from the affected flight.
twitter:NTSB_Newsroom twitterde op woensdag 18-04-2018 om 02:11:52 NTSB investigators on scene examining damage to the engine of the Southwest Airlines plane. https://t.co/2dyDzOW8pT reageer retweet
Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel).quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:11 schreef flipsen het volgende:
Vrouw blijkt tijdens de vlucht half uit het gesprongen raam gezorgen te zijn, inmiddels is bekend dat ze is overleden lees ik op de frontpage.
Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm.quote:
Gordel is ook niet zozeer voor neerstorten, maar meer voor (onverwachte) turbulentie of een ongeluk bij de landing of start (gear collapse, naast de baan raken, etc)quote:Op woensdag 18 april 2018 09:07 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel).
[..]
Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm.
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:24 schreef flipsen het volgende:
Note to self: niet meer een plek bij het raam recht naast de motoren kiezen
Kutquote:Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:
[ afbeelding ]
Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo
[ link | afbeelding ]
Schijnt vaker te gebeuren. Paniek en stress doet toch rare dingen met een mens blijkbaarquote:Op woensdag 18 april 2018 12:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen.
En vooral muziek blijven luisteren ook .quote:Op woensdag 18 april 2018 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo
[ link | afbeelding ]
Dat is dus ongeveer waar ik altijd mijn stoel boek volgens mij .quote:Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:
[ afbeelding ]
Ach, als je daar rustig van blijft is het prima. Wel opvallend die maskers, nose and mouth is toch duidelijk. Misschien een taalprobleem?quote:En vooral muziek blijven luisteren ook .
https://www.dutchdakota.nl/nl/boek-een-vlucht/plan-en-boek/quote:Op zondag 22 april 2018 19:08 schreef RipCity het volgende:
Zag vandaag een Douglas DC-3C-S1C3G op 900ft overvliegen. Dacht even dat de oorlog begonnen was leuk geluid maken die. Iedereen kijkt meteen omhoog.
Wie/wat voor vluchten voeren die uit en voor wie? Gewoon rondvluchten ofzo? Was ergens in Sassenheim volgens mij. (PH-PBA).
Oh dat is het! Dankje!!quote:Op zondag 22 april 2018 19:31 schreef OEM het volgende:
[..]
https://www.dutchdakota.nl/nl/boek-een-vlucht/plan-en-boek/
Ik heb in de jaren '90 meerdere keren met de PH-DDA mee mogen vliegen. De eerste keer was zelfs mijn luchtdoop, geweldige ervaring vond ik het.quote:Op zondag 22 april 2018 19:08 schreef RipCity het volgende:
Zag vandaag een Douglas DC-3C-S1C3G op 900ft overvliegen. Dacht even dat de oorlog begonnen was leuk geluid maken die. Iedereen kijkt meteen omhoog.
Wie/wat voor vluchten voeren die uit en voor wie? Gewoon rondvluchten ofzo? Was ergens in Sassenheim volgens mij. (PH-PBA).
Serieus? Heb nog nooit een familie gezien in business...quote:ANA's Business Class is a popular option for passengers on honeymoons and family vacations.
Ik vandaag nog bij Edelweiss en als ik het me goed herinner laatst ook bij Aeromexico.quote:Op donderdag 26 april 2018 11:25 schreef Hojdhopper het volgende:
Serieus? Heb nog nooit een familie gezien in business...
Ik ook wel eens, misschien diplomaten die eens per zoveel tijd naar huis mogen met het gezin?quote:Op donderdag 26 april 2018 20:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik vandaag nog bij Edelweiss en als ik het me goed herinner laatst ook bij Aeromexico.
quote:SCHIPHOL - Een zeer zeldzaam bezoek op Schiphol vanochtend: rond 11.45 uur landde er een Tupolev 154 van de Russische Luchtmacht met daarin een groep Syriërs die komen getuigen dat bepaalde beelden van de gifgasaanval in het Syrische Douma nep zouden zijn. Tupolevs worden al vele jaren niet meer gebruikt voor lijnvluchten naar Schiphol.
De Syriërs worden vandaag verwacht voor een persconferentie in Den Haag. Het zouden mensen zijn die in een video te zien zijn van de nasleep van de gifgasaanval in Douma. Volgens de Russen is de video nep en zijn de beelden gemaakt door De Witte Helmen, een Syrische reddingsorganisatie gesteund door het Westen, meldt de NOS.
Die persconferentie met de groep Syriërs is bij de OPCW in Den Haag, de organisatie voor het verbod op chemische wapens. Daarvoor werden ze vanochtend vanuit Moskou overgevlogen met de Tupolev 154 naar Schiphol.
Crash met Poolse president
Tupolevs worden liever zo min mogelijk in Nederland gezien. Er zijn in het verleden tientallen dodelijke ongelukken mee gebeurd. Zo stortte in 2010 de Tupolev 154 van de Poolse president Lech Kaczynski neer, waarbij hij, zijn vrouw en alle andere 94 inzittenden bij omkwamen.
Aeroflot
Vroeger gebruikte de Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot ook nog Tupolev 154's voor hun vluchten naar Schiphol. Inmiddels vliegt die maatschappij al jaren met een vloot van Boeings en Airbussen en wordt bijvoorbeeld voor de route naar Schiphol een moderne Airbus A321 gebruikt.
Noord-Korea
De Noord-Koreaanse luchtvaartmaatschappij Air Koryo heeft naast een diverse vloot van andere stokoude Russische passagiersvliegtuigen ook twee Tupolev 154's in gebruik. Het toestel dat vandaag op Schiphol landde is overigens gebouwd in 2012.
https://aels.nl/news/first-alternative-re-use-salequote:Want to buy some aviation memorabilia, this is your chance!
Tomorrow exactly a year ago the first aircraft landed at Twente Airport for AELS. It was a big day for us, but it was also a special day for the Netherlands, King’s Day. Every 27th of April we celebrate the birthday of our King with a lot of events. Google it and be amazed about the amount of orange people in the streets. A typical thing during this special day is a so-called “vrijmarkt”. A moment all Dutchies go out and try to sell the stuff they don’t need but other people can still use.
We are now organising our own “vrijmarkt”, our first alternative re-use sale. Download the brochure and see what we have available. As this is the first time, the brochure is only in Dutch. If we see a lot of foreign interest, next time we might make one in English.
quote:Als je hem in je tuin plant, groeit er dan weer een vliegtuig aan?
Ik vind het er niet echt professioneel uitzien, kinderlijk eerderquote:Op zondag 29 april 2018 01:32 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot.
Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot.
Het toestel heeft speciale titles meegekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, rechttrekken die boel. Bij de gehele vloot natuurlijk.quote:Op zondag 29 april 2018 10:44 schreef OEM het volgende:
Ziet er idd niet uit. Een rechte cheatline zou het een stuk beter maken.
En waarom zou dat slim zijn?quote:Op zondag 29 april 2018 12:53 schreef inkjet het volgende:
Echt lelijk. Als ze slim zijn gaat het eraf voordat het toestel de lijn opgaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |