Toch best groot, zo'n 767. Hoe kun je die nou over het hoofd zien?quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:54 schreef Adrie072 het volgende:
A Germania Boeing 737-700 (D-ABLB) was involved in a ground collision accident with an El Al Boeing 767-300ER (4X-EAK) at Tel Aviv-Ben Gurion International Airport, Israel.
Germania flight ST4915 was being pushed back from the gate when the tail fin impacted the right hand horizontal stabilizer of El Al flight LY385.
Both flights were cancelled.
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180328-0
quote:TOULOUSE - Airbus heeft een nieuw record gevestigd met de A321neo Long Range (A321LR). Het toestel vloog non-stop van de Seychellen naar Toulouse, met aan boord het equivalent van 180 passagiers. Het toestel deed bijna elf uur over de vlucht.
De A321LR moet, door toepassing van onder andere nieuwe motoren en extra brandstoftanks, een kaskraker worden op vluchten tussen Europa en de VS. De langste telg van de succesvolle A320-familie kan 7.400 kilometer zonder bijtanken overbruggen; ruim 930 kilometer verder dan de eerste generatie A321’s.
Aan boord is standaard plaats voor 206 passagiers, verdeeld over Business en Economy Class. Tijdens de testvlucht waren er geen passagiers aan boord, maar wel 165 poppen die gezamenlijk het gewicht vertegenwoordigen van 180 volwassen passagiers.
Met de A321LR mikt Airbus onder andere op maatschappijen die tussen Europa en de VS willen vliegen, zoals Norwegian, Primera Air en Aer Lingus.
11uur in een narrowbody.... pfffquote:Op zaterdag 31 maart 2018 01:02 schreef Iemand91 het volgende:
AIRBUS: ELF UUR IN DE LUCHT MET A321LR
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 07:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Zelfs op binnenlandse vluchtjes van 1-3 uur vermijd ik de narrowbodies nog
Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seatsquote:Op zaterdag 31 maart 2018 11:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet?
twitter:VlbLeeuwarden twitterde op zondag 01-04-2018 om 09:49:46 Primeur voor vliegbasis Leeuwarden. Rechtstreeks van de tekentafel: onze eerste F-16 met zonnepanelen! Vandaag nog aan de stekker, morgen in de lucht. Hopelijk schijnt de zon! reageer retweet
twitter:emirates twitterde op zaterdag 31-03-2018 om 22:20:53 Emirates reveals SkyLounge, the most exclusive Onboard Lounge to be introduced on its Boeing 777X fleet from 2020. A completely transparent lounge with unmatched aerial views and unparalleled luxury, Emirates SkyLounge promises window views like no other. reageer retweet
Meer beenruimte in widebody? Dat ligt er maar net aan met welke airline in welke klasse je vliegt. Bij TUI zit je in economy net zo opgepropt in een 737 als in een 787.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 15:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seats
twitter:hifly_airline twitterde op donderdag 05-04-2018 om 12:29:20 Hi Fly is taking delivery of its first Airbus A380, the world’s largest and most spacious airliner. The arrival is a major event for the Company, making it the 1st Portuguese and the 4th European airline operating the model. #Hifly #hiflyairline #a380 reageer retweet
"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten".quote:GEEN CONCURRENTIE VOOR KLM EN TUI OP CURAÇAO-ROUTE
DEN HAAG - Qatar Airways mag geen rechtstreekse verbinding tussen Curaçao en Nederland opstarten, zo schrijft minister Blok van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer. Alleen KLM en TUI fly blijven dus op de route actief.
Curaçao kwam onlangs een zogeheten Open Skies-verdrag overeen met Qatar, waardoor er vrij vliegverkeer tussen deze landen mogelijk wordt. Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten.
Blok verzekert echter dat hier geen sprake van is: “Als een buitenlandse luchtvaartmaatschappij passagiers aan boord wil nemen op een vlucht vanuit het thuisland via Nederland (in Europa) naar Curaçao, dan moet zowel Curaçao als Nederland (in Europa) apart toestemming verlenen.”
De minister vervolgt: “Nederland zal [...] geen toestemming verlenen aangezien zij in haar bilaterale luchtvaartverdrag met Qatar geen vijfde vrijheidsrechten is overeengekomen.” Overigens zijn er volgens Blok ook geen concrete plannen voor een directe lijndienst tussen Qatar en Curaçao.
Je verwacht toch niet dat 2e kamerleden verstand hebben van Open Skies verdragen?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten".
Huh? WTF? Zorgen?
Hoe is dit nou weer oneerlijke concurrentie?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:58 schreef DeeBee het volgende:
En maar janken over oneerlijke concurrentie van de ME3...
Overigens totaal geen plannen hiervoor vanuit QR.
Gaat nooit meer lukken.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moet KLM toch niet kijken of ze onafhankelijk van AirFrance verder kunnen? De Fransozen staken veel te vaak en hebben ook nog eens riante arbeidsvoorwaarden
Tuurlijk mag dat wel, als ze maar de goede verdragen afsluiten met Qatar (precies als nu in Nederland). En gezien alle ME3 fan zijn van de Open Skies en freedom rechten dan laten ze dat ook wel toe in hun thuis markt... Het probleem met al die afspraken is dat ze in 99% van de gevallen reciprocal zijn: Qatar gaat niet zeggen KL krijgt die rechten om Doha - Colombo te vliegen als QR niet AMS-IAD mag vliegen ofzo...quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe is dit nou weer oneerlijke concurrentie?
KLM kan toch ook geen lijndiensten beginnen vanuit Doha? (behalve natuurlijk naar hun base in Amsterdam, maar Qatar mag ook gewoon van en naar Doha vliegen in Amsterdam)
Precies. Wij mogen het daar niet en zij hier niet. Niks oneerlijks aan.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:45 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel, als ze maar de goede verdragen afsluiten met Qatar (precies als nu in Nederland). En gezien alle ME3 fan zijn van de Open Skies en freedom rechten dan laten ze dat ook wel toe in hun thuis markt... Het probleem met al die afspraken is dat ze in 99% van de gevallen reciprocal zijn: Qatar gaat niet zeggen KL krijgt die rechten om Doha - Colombo te vliegen als QR niet AMS-IAD mag vliegen ofzo...
De Nederlandse markt zit ondertussen met een duopolie ri. Antillen bijv., maar dat soort protectionisme kraait geen haan naar. Lekker geen marktwerking voor de Nederlanders...
Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLMquote:Op dinsdag 10 april 2018 13:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies. Wij mogen het daar niet en zij hier niet. Niks oneerlijks aan.
Het ging hier om Qatar toch...quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLM
Oh, ik dacht dat het om het principe gingquote:
Ah ja op die manier achja, zo zal Qatar ook vast wel rechten op andere veldjes hebben.quote:Op dinsdag 10 april 2018 15:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het om het principe ging
Waarschijnlijk valt dit onder artikel 460 Sr:quote:Op maandag 9 april 2018 17:49 schreef Fer het volgende:
Hallo,
Ik was zondag hier, wel op de weg, maar je kan dus nog een stuk het gras op lopen tot de sloot. Dan kun je zit je zowat met je neus op de Zwanenburgbaan. Is dit wel toegestaan, het is best dichtbij, maar zag nergens bordjes die het verbieden.
Geplaatste speld
vlak bij Badhoevedorp
https://goo.gl/maps/NBRSsxyfLKn
quote:Hij die zich, zonder daartoe gerechtigd te zijn, bevindt op enige grond die bezaaid, bepoot of beplant is, of die ter bezaaiing, bepoting of beplanting is gereedgemaakt, of gedurende de maanden mei tot en met oktober op enig wei- of hooiland, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Enigszins levensmoe moet je dan wel zijn. Die sloten zitten vol met gif.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Zou je eigenlijk met een roeibootje mogen varen in die sloot om Schiphol?
De vraag is wel of je dan met KLM vliegt. Op heel veel stukken, waarbij het vliegtuig van KLM van A via B naar C vliegt, hebben ze echt geen rechten om passagiers puur van B naar C te vervoeren. Bijvoorbeeld op de Antillen, 95% van Afrika en waarschijnlijk 95% van de overige routes.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLM
In dit geval vlieg je gewoon met KLM en je kan gewoon tickets kopenquote:Op woensdag 11 april 2018 13:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De vraag is wel of je dan met KLM vliegt. Op heel veel stukken, waarbij het vliegtuig van KLM van A via B naar C vliegt, hebben ze echt geen rechten om passagiers puur van B naar C te vervoeren. Bijvoorbeeld op de Antillen, 95% van Afrika en waarschijnlijk 95% van de overige routes.
Airbus 350-900 ULRquote:Valt verder niet veel aan te zien overigens...op de nieuwe sharklets na.
Statement van IAG:quote:De International Airlines Group (IAG) overweegt een overnamebod te plaatsen voor Norwegian Airines, zo melden Norwegian en IAG.
Bod
IAG heeft 4,61 procent van de aandelen van Norwegian Air Shuttle in handen. De groep zegt nu een overnamebod voor de hele maatschappij te overwegen. Volgens bronnen van Bloomberg zou Norwegian, met een huidige marktwaarde van 1 miljard dollar (810 miljoen euro), zo’n 3 miljard dollar (243 miljoen euro) waard zijn als de overname doorgaat.
Norwegian
Norwegian meldt dat het “geen eerdere kennis heeft gehad” van de aankoop van aandelen door IAG. Ook is de maatschappij niet in gesprek met IAG over een eventuele overname. Wel zegt Norwegian dat de “interesse van een van de grootste internationale luchtvaartgroepen” aangeeft dat het businessmodel van maatschappij veel potentieel bezit voor een globale groei van de airline.
IAG
Volgens IAG is Norwegian een “aantrekkelijke investering” en is de aankoop van de aandelen bedoeld om met Norwegian gesprekken aan te gaan over een mogelijke overname. Na het nieuws van IAG’s interesse in Norwegian steeg de koers van de maatschappij op de beurs van Oslo met 26 procent.
En statement van Norwegian:quote:RESPONSE TO PRESS SPECULATION ON NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA
International Airlines Group (IAG) notes the recent press speculation that it is considering making an offer for Norwegian Air Shuttle ASA (Norwegian).
IAG considers Norwegian to be an attractive investment and has acquired a 4.61 per cent ownership position in the airline (minority investment).
The minority investment is intended to establish a position from which to initiate discussions with Norwegian, including the possibility of a full offer for Norwegian.
IAG confirms that no such discussions have taken place to date, that it has taken no decision to make an offer at this time and that there is no certainty that any such decision will be made.
A further announcement will be made if appropriate.
quote:Comment to IAG’s acquisition of Norwegian shares
Norwegian has just been made aware that the International Airline Group (IAG) has acquired of 4.6 percent of the shares in Norwegian Air Shuttle ASA. Norwegian had no prior knowledge of this acquisition before it was reported by the media mid-morning Thursday. Norwegian has not been in any discussions or dialogue with IAG about the matter. Norwegian believes that interest from one of the largest international aviation groups demonstrates the sustainability and potential of our business model and global growth.
The company has no further comments at this stage.
ouderwetse of MAX?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:50 schreef inkjet het volgende:
KLM heeft vier 737's besteld. Ze worden volgend jaar maart en april geleverd.
Skyteam of AF-KLM?quote:Op vrijdag 13 april 2018 09:22 schreef inkjet het volgende:
Misschien moet Skyteam toch maar eens met Easyjet rond de tafel... eten of gegeten worden lijkt het.
quote:In 2020 wil Airbus samen met het Franse Zodiac Aerospace slaapcabines voor in het vrachtruim op de markt brengen. Zo kunnen de luchtvaartmaatschappijen zich beter onderscheiden, en moet de vliegervaring voor de passagier een stuk aangenamer worden.
De slaapcabines, ontwikkeld voor de A330, krijgen hetzelfde formaat als de standaard vrachtcontainers. Zo kunnen de slaapmodules makkelijk vervangen worden.
Airbus en Zodiac Aerospace bestuderen ook de mogelijkheid om slaapcompartimenten te maken voor de A350 XWB.
NG's. Kortom dezelfde waarvan Transavia er van de week nog een kreeg opgeleverd. Misschien gerelateerd: de KL1705 naar Madrid is op 12 van de laatste 13 dagen uitgevoerd door PH-HZX van Transavia. Hoewel dat ook met de beschikbare vliegers te maken kan hebben.quote:ouderwetse of MAX?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |