abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178068975
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:

[..]

Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Rond de 1000EUR volgens google flights voor eco (rond de 750 met EK)
Waarom niet?
pi_178069246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Qantas heeft slechts 236 stoelen in de 787-9, juist omdat deze bij hen dergelijke lange vluchten gaat uitvoeren.
Vandaag vlogen er 216 mee naar Londen.

Maar met sterke straalstromen (die immers west naar oost gaan) zouden er zeker stoelen geblokkeerd kunnen worden.

En je kunt meerdere quotes in 1 post zetten hŤ. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
Er zijn wel meer toestellen die dergelijke vluchten kunnen uitvoeren (A340-500, 777-200LR) maar bij dergelijk lange vluchten loop je tegen beperkingen aan. Je moest passagiers achterlaten, kunt niet of nauwelijks cargo meenemen etc.
Daarnaast moet je veel brandstof meenemen; dat resulteert er weer in dat je brandstof aan het verbranden bent om die brandstof te vervoeren.
Door de crisis en stijgende brandstofprijzen zijn veel long heul vluchten stopgezet, waaronder de Singapore Airlines vluchten van Singapore naar New York en Los Angeles met de (all businessclass) A340-500.
Met de crisis voorbij, lage brandstofprijzen en efficiŽntere toestellen kunnen nu weer ultra longhaul vluchten worden gestart.

De nieuwere toestellen (787-9, A350(-900ULR) en straks de 777-8x) zijn dermate efficiŽnt geworden dat ze deze lange vluchten kunnen uitvoeren. De CEO van Qantas heeft al aangegeven dat ze goedkoper twee 787-9's achter elkaar aan kunnen laten vliegen dan 1 A380.

Grappig detail over deze vluchten; de QF9 van Perth naar Londen vertrekt tegen 19:00 uur in Perth en komt rond 05:00 uur 's ochtends de volgende dag aan in Londen. Die vliegt dus gedurende de gehele vlucht in de nacht.
Dus je hebt een nacht van zo'n 17 uur. :P

Overigens vloog de eerste Boeing 747-400 voor Qantas (VH-OJA) op haar delivery flight non-stop van London Heathrow naar Sydney: geschiedenispost van 17 augusts 2014
Destijds een recordvlucht qua afstand.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 25-03-2018 03:16:36 ]
pi_178081089
In overig 747 nieuws: PH-BFI is naar het verre oosten onderweg voor heavy maintenance. PH-BFU is onderweg naar Chicago, waarmee aangetoond is dat het verhaal dat combi's de V.S. niet meer mogen aandoen niet klopt.
De bekende KL661 naar Houston wordt dit zomerseizoen met de B787 gevlogen. Enkele bekenden van vorige zomer zijn gebleven: LAX, SFO, MEX, CUR, PBM. ICN is een combinatie van B722 en de twee 747-modellen. YYZ lijkt een combinatie van de twee 747 subtypen, B772 en B787 te worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door inkjet op 25-03-2018 18:59:38 (vaudjuh) ]
--
pi_178085765
registreer om deze reclame te verbergen
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1:

RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor
quote:
To celebrate the centenary of the Royal Air Force, Ewan and Colin McGregor take to the skies in some of the world's most iconic planes. These are the planes that were involved in aerial combat at every stage of the RAF's story, from the biplanes used in the early days of dogfighting in World
War I to the beautiful Spitfire of the Battle of Britain, the plucky Lysander and on to mighty Vulcan nuclear bomber, as well as the Chinook helicopter and supersonic Typhoon that are still in service today.

It is a story of amazing machines and epic battles, but above all it is the story of the men and women whose courage and ingenuity have been at the heart of the RAF for 100 years. On their journey Ewan and Colin meet an amazing cast of characters. There is Geoffrey Wellum, who fought in the Battle of Britain as an 18-year-old and speaks with passion about what it meant to take on the might of the German air force.

Mary Ellis and Joy Lofthouse were two of the pioneering flyers of the Air Transport Auxiliary who delivered thousands of planes to frontline units in World War II. These two ladies share their memories of their glamorous but dangerous role.

Then there is Fred Bailey, who was plucked from a clearing in the jungles of Burma by an intrepid RAF pilot just as the Japanese closed in on him, and also the band of brothers, the Bomber Boys, who brought devastation to German cities in their Lancaster Bombers night after terrifying night.

Their direct descendants were the Cold War aircrew like Jonny Tye and Martin Withers, who had the grim task of dropping the atom bomb and accepted their role knowing that, if they ever had to carry out their orders, it would be a one-way mission.

While technology has changed with amazing speed, the need for bravery and coolness under fire has not. No-one displays these qualities better than David Morgan, who is the last RAF pilot to take part in a dogfight. He talks with chilling clarity about the day he shot down two enemy aircraft over the Falkland Islands but also with humanity about how he has had to live with the personal and emotional consequences ever since.

Finally there are today's ground crew and pilots, who take Ewan and Colin on a supersonic flight in the Typhoon fighter as they make their own all-too-real preparation for deployment to the skies over Syria and Iraq.
p061r5pk.jpg
pi_178089692
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader!

Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen.
Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam.
Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland.

Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag.
Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol.

1585614.jpg?v=v40
pi_178092041
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:04 schreef Iemand91 het volgende:
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1:

RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor

[..]

[ afbeelding ]
Heb alleen het laatste half uur gezien maar het was erg leuk inderdaad, ga de rest van de week nog even terugkijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 26 maart 2018 @ 11:41:30 #32
48840 Xtreem
Arrogante zak
pi_178094955
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:58 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17

Stond nog niet zo lang geleden er zo bij:

[ afbeelding ]

Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville.
Schijnt naar Somon Air te gaan.
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?
Live from Beijing!
  maandag 26 maart 2018 @ 11:42:19 #33
48840 Xtreem
Arrogante zak
pi_178094973
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?
Live from Beijing!
pi_178095546
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:41 schreef Xtreem het volgende:
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?
Wat een VIP toestel voor PrivatAir maar deze wilde 'm niet meer. Gaat nu dus naar een andere maatschappij. Moet dus omgebouwd/omgespoten worden; zo zitten er ook alleen Business stoelen in.
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:42 schreef Xtreem het volgende:
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?
Voor de Air India vlucht wel; andere maatschappijen/routes (nog?) niet.
pi_178097658
's Werelds eerste Boeing 787-10 is gisteren afgeleverd. 9V-SCC voor Singapore Airlines.
Het is de eerste 787 voor de maatschappij die overigens al wel 787-8's en -9's opereert met hun low-cost dochterbedrijf Scoot.

Singapore Airlines heeft een order van 49 787-10's.
In totaal heeft Boeing 171 orders voor de grootse variant van de 787.
KLM ontvangt nog 2 787-9's waarvan 1 rond komend weekend wordt afgeleverd, daarna volgen er nog 8 787-10's.
De 787-10 wordt uitsluitend in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de middelste rompstuk te groot is om naar Everett vervoerd te worden.

Singapore+Airlines+First+787-10+Boeing.jpg
  maandag 26 maart 2018 @ 13:46:32 #36
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178097776
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?

Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178098389
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:46 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
Boeing ziet in de 787-10 de vervanger voor de 777-200(ER) en A330 en als concurrentie voor de Airbus A350-900 (op de wat kortere afstanden is de 787-10 efficiŽnter dan de A350-900)
quote:
Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe
De Engelse Wikipedia is een aardig startpunt.
pi_178109418
quote:
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
Wel bijna hetzelfde aantal als in een B777-200. Maar dan met een flink lager verbruik. Je kunt de -10 zien als een 787-9 met een langere romp, waardoor hij ongeveer 40 personen meer kan vervoeren. Aangezien het toestel op de langere romp na vrijwel hetzelfde is (verschil zit hem in versterking in de vleugel en voorzieningen voor meer passagiers) moet er iets wijken en dat is in dit geval het bereik. De 40 personen en het extra gewicht zorgen ervoor dat er minder brandstof mee kan, terwijl het verbruik iets hoger ligt. Als je een route hebt die nog binnen het bereik valt, zijn de kosten per passagier lager dan bij een 787-9, waardoor de marge voor de airline beter is.
Overigens is het bereik nog altijd groot genoeg om voor bijvoorbeeld KLM het grootste deel van de routes aan te kunnen.
Zoals iemand al schrijft is de A350-900 vergelijkbaar qua aantal passagiers maar het toestel kan wel verder vliegen en meer lading meenemen. Daarvoor is het dan wel zwaarder en duurder. Voor een retourtje JFK kun je beter een 787-10 nemen maar voor Buenos Aires of Lima beter een A350. Als je minder passagiers wilt vervoeren naar Buenos Aires kun je weer beter een 787-9 nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 26-03-2018 21:32:19 (Extra regel.) ]
--
pi_178109483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.

577834.jpg
https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:24 schreef Iemand91 het volgende:
Toch-Niet-WANT.gif

De reguliere A330-300 staat weer ingepland...
Toch wel:

CHINA SOUTHERN PER 10 JULI MET A380 VANAF SCHIPHOL
quote:
SCHIPHOL - China Southern Airlines vliegt komende zomer definitief weer met de Airbus A380 op de route Amsterdam-Beijing. Dat heeft de Chinese luchtvaartmaatschappij maandag bevestigd. De inzet van ’s werelds grootste passagiersvliegtuig vanaf Schiphol start op 10 juli en duurt tot en met 8 oktober.
(...)
China Southern Airlines-vlucht CZ346 vertrekt vanaf 10 juli dagelijks om 14.40 uur vanaf Schiphol landt de volgende ochtend om 6.16 uur in Beijing. De retourvlucht vertrekt om 00.30 uur vanuit China en arriveert om half zes 's ochtends in Amsterdam.
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 21:30:12 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178109505
Eerst zien, dan geloven :{w
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:02:36 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178119203
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader!

Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen.
Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam.
Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland.

Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag.
Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol.

[ afbeelding ]
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?
pi_178120266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:02 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?
In ieder geval TUI.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:06:31 #43
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178132568
Mensen hier ervaring met Kenya Airways?
pi_178133903
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

Tulpenmeisjes_1200px.jpg
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 21:51:23 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178133938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

[ afbeelding ]
Zit ook liever in die rechter dan in een A340 :7
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_178133963
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:04:43 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178142588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

Lijkt me redelijk evident. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178147260
A Germania Boeing 737-700 (D-ABLB) was involved in a ground collision accident with an El Al Boeing 767-300ER (4X-EAK) at Tel Aviv-Ben Gurion International Airport, Israel.
Germania flight ST4915 was being pushed back from the gate when the tail fin impacted the right hand horizontal stabilizer of El Al flight LY385.
Both flights were cancelled.

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180328-0

  woensdag 28 maart 2018 @ 19:58:55 #49
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178155838
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Ze hebben 6 A340's, die vervangen worden door:
in 2019 2 A330Neo's en 2 A350's
in 2023 nog eens 2 A350's
So we just called him Fred
pi_178165212
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Nope dat gaat nog wel even duren: https://www.luchtvaartnie(...)t-a350-naar-schiphol
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')