abonnement Unibet Coolblue
pi_178816364
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 01:32 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot.
Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot.
Het toestel heeft speciale titles meegekregen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.

Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin. :')
  zondag 29 april 2018 @ 18:03:34 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178816670
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol? :7

Zou mij niks verbazen als een besparende maatregel op de noodstroomvoorziening nu back-fired:

Architect: "Moeten de inchecksystemen ook dubbel stroom?"
PL: "Niet nodig, vertrekkende passagiers kunnen wel even wachten als er geen stroom is, als de vliegtuigen maar veilig kunnen landen. En zo vaak komen stroomstoringen nou ook weer niet voor."

En niemand die er ooit rekening mee heeft gehouden wat écht gevolgen zijn als vliegtuigen niet kunnen vertrekken...
So we just called him Fred
  zondag 29 april 2018 @ 18:03:53 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178816680
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 17:53 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.

Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin. :')
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
So we just called him Fred
pi_178819148
quote:
En waarom zou dat slim zijn?
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
--
pi_178820428
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol? :7

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:35 schreef inkjet het volgende:
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
Al was dat toestel pimpelpaars met roze stippen; klanten boeit het he-le-maal niets.

KLM kan nu gewoon wat leuke PR doen en daarna de stickers eraf.

Overigens; even quoten is handiger voor de ander ;)
  zondag 29 april 2018 @ 21:05:05 #157
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_178821111
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:33 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
_O- ^O^
pi_178827635
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
Klopt, al heeft KLM/C natuurlijk wel de uiteindelijke keuze, het is "hun" vliegtuig...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_178847816
PH-EXZ is vandaag in gebruik genomen. Meteen maar even 9 sectors gevlogen, KL1721, 1765, 1755 en 1731 met retour en daarna 1923 met night stop.
Overigens vloog de Fokker 100 van Carpatair er acht! Twee keer naar Hamburg, Edinbugh en Birmingham op en neer.
--
pi_178862067
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?

https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b

Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178863082
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:56 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?

https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b

[ afbeelding ]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
pi_178863193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!

Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...

[ Bericht 4% gewijzigd door Hojdhopper op 01-05-2018 16:27:42 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:29:48 #163
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178867454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:35 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!

Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
pi_178867519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:29 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
Hm, ja daar heb je kans op idd. Zal zo wel een smsje krijgen, even afwachten.

Edit; ze blijven idd in Dublin. Medisch noodgeval was een passagier van 85 die gereanimeerd moest worden. En vlucht naar Dublin is inderdaad wegens de uren. Passagiers worden door een andere crew opgehaald.

Lekkere vuurdoop zo. :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Hojdhopper op 01-05-2018 16:57:45 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178908654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Niet helemaal.

Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.

Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_178913914
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:31 schreef The_stranger het volgende:
Niet helemaal.

Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.

Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
En dergelijke routes komen - deels - voort uit de heersende jetstream.
Een combinatie dus. :P

Op dat moment kon je ook duidelijk op windkaarten zien dat de Westbound vluchten wind in de rug hadden en die Lufthansa vlucht ook wind in de rug.
pi_178940015
Het zat er aan te komen:

Topman Air France-KLM stapt op na personeelsreferendum
quote:
Jean-Marc Janaillac stapt op als topman van luchtvaartmaatschappij Air France-KLM. Het merendeel van het personeel stemde tegen het salarisbod van de Air France-directie.

Janaillac legde zijn toekomst bij de luchtvaartmaatschappij in de handen van zijn personeel. Dat mocht stemmen over het salarisbod. Als de werknemers niet akkoord gingen, zou hij zijn functie neerleggen.

De topman hoopte buiten de Franse vakbonden om tot een akkoord te komen met het personeel. De bonden verzetten zich al weken tegen het salarisbod en willen een directe loonsverhoging van 6 procent.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2018 @ 19:22:35 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178940563
Dat gaat een bikkelharde strijd worden bij Air France. Hopelijk beseffen de Fransen dat ze hun trots opzij moeten zetten om het bedrijf eindelijk eens gezond en aantrekkelijk te maken. Anders zie ik de toekomst somber in en hiermee ook voor KLM
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:24:20 #169
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_178943132
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?

[ Bericht 75% gewijzigd door G-Pier op 04-05-2018 21:35:31 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:59:44 #170
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178943992
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt :?

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178945711
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:59 schreef flipsen het volgende:
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt :?

[ afbeelding ]
Lijkt me gewoon plamuur.
pi_178946729
The Great Race Budapest 2018.
Traditioneel weer met airliners vlak over de Donau.




En bewegend beeld:

  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:06:39 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178947915
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:27 schreef Iemand91 het volgende:

Een combinatie dus. :P

Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.

En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:09:24 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178947935
quote:
Wat een kutvolk is het toch ook.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator zaterdag 5 mei 2018 @ 10:37:46 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178948960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat een kutvolk is het toch ook.....
De zweep d'r over. Warken zullen ze, lui arrogant kutvolk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 5 mei 2018 @ 10:53:23 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178949168
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178951339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.

En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
Op Windy stond op dat moment een oostelijke westelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke oostelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(

Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
KLM en VNV akkoord over nieuwe cao

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2018 18:25:55 ]
  zaterdag 5 mei 2018 @ 13:14:23 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178951803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:

Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.

quote:
Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad,
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.

Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen). Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst. Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 5 mei 2018 @ 13:33:42 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178952089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(

Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.

[..]

KLM en VNV akkoord over nieuwe cao
De vakbond en de KLM ja, maar onder de piloten is er nog grote verdeeldheid over exact dit principeakkoord. Grote vraag is dus wat de ledenraad gaat doen. Die kunnen zomaar tegen stemmen. Het is in ieder geval nog niet in kannen en kruiken voor zover ik begrijp.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 5 mei 2018 @ 15:26:06 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178953820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:24 schreef G-Pier het volgende:
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?
Dat verschilt per lease- of overnamecontract. In dit geval zal zo blijven aangezien het toestel wordt geleased van Thomas Cook en ook wordt veel ingezet op Thomas Cook/Condor/Brussels Airlines vluchten. Af en toe vliegen ze ook voor TUI Belgium.
Het tweede A320 toestel is inmiddels al weer terug van VLM naar Thomas Cook.

Ik weet niet precies wat de constructie is, maar het lijkt erop dat de VLM die A320's in elk geval de afgelopen winter goedkoop van Thomas Cook/Condor heeft kunnen leasen om zelf vluchten uit te mogen voeren. Nu het zomerseizoen weer is begonnen moeten de toestellen weer voor Thomas Cook/Condor worden ingezet.

Slimme manier van Thomas Cook/Condor om zo hun overcapaciteit in de winter te verkleinen, niet bang hoeven te zijn dat hun bedrijfsnaam op vluchten van de concurrent zichtbaar is.
Voor VLM is het nog maar de vraag of het gunstig uitpakt.
So we just called him Fred
  zaterdag 5 mei 2018 @ 15:36:35 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178953991
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Zal denk ik toch met de wind te maken hebben, de plaatsen aan de oostkust van de VS vliegen ze wel aan over de noordpool.
So we just called him Fred
pi_178956982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.

En hoe heb jij toegang tot die data? c_/ Je zit in de branche?
quote:
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.
Dat zeg ik ook. ;)
quote:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
quote:
Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst.
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
quote:
Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen. :)
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:04:04 #183
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178971216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:02 schreef Iemand91 het volgende:

Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.
Een jetstream is maar een hele smalle band met wind. 100nm verderop kan de wind de andere kant op staan.

quote:
En hoe heb jij toegang tot die data? c_/ Je zit in de branche?
Yep. :)

quote:
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
Ik had het iets meer moeten specificeren; om polar te kunnen vliegen, heb je meestal meer dan 180 minuten etops nodig (ETOPS = Extended Twin Engine Operations). Er zijn bepaalde requirements waar je dan als maatschappij aan moet voldoen en je moet het per vlucht aanvragen.

quote:
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
Een spelletje dat je als luchtvaartmaatschappij continu speelt. :)

quote:
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
Dat zijn regels waar alle luchtvaartmaatschappijen aan moeten voldoen. Het is internationaal vastgelegd, maar moet ook op landniveau vastgelegd worden. Waarschijnlijk heeft Air india het aangevraagd en is de ambtenarij er vervolgens 3 jaar mee bezig geweest. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178979534
Vanaf morgen begint Norwegian met lange afstandsvluchten vanaf Schiphol.
Vanaf morgen vliegen hun 787 op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag van Amsterdam naar New York JFK.
De 787 zal die dagen tussen 07:30 uur (aankomst vanuit JFK) en 12:25 uur op Schiphol staan.

G-CKNY zal morgen de eerste vlucht uitvoeren, dit toestel staat momenteel in Kopenhagen en zal morgenochtend naar Amsterdam gevlogen worden.

  maandag 7 mei 2018 @ 02:52:54 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178981962
Intussen vliegen ze ook tussen Buenos Aires en London Gatwick. Maar het prijsverschil is niet bizar groot, dus ik heb ze nog niet geprobeerd.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2018 @ 09:36:22 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178984067
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2018 @ 09:45:29 #187
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178984222
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
ben echt benieuwd hoe het zal gaan, maar dat voornamelijk KLM de rekening gaat betalen kan je die Fransen wel toevertrouwen
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator maandag 7 mei 2018 @ 09:46:28 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178984237
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 mei 2018 @ 09:48:54 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178984273
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
Ga er maar vanuit dat voordat de boel omvalt, KLM en zijn routenetwerk eerst vakkundig uitgekleed wordt ten faveure van de Fransen.

Voordat het zover is, eerst maar even afwachten. Dit soort nieuwsberichten zie je al sinds 2000 langskomen, en in 2009 was iedereen er van overtuigd dat KLM failliet was.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2018 @ 09:54:01 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178984338
De strategie voor de komende tijd kan misschien wel zijn om Joon versneld op te tuigen, want lang niet alle longhaul is winstgevend bij AirFrance.

Ik zie het wel gebeuren dat ze AF uithollen om winstgevender te worden, tenzij de bonden inbinden, dan is er meer mogelijk.

En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178985032
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:54 schreef Peterselieman het volgende:

En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
Dat lijkt me een veel betere partner voor KLM.
--
pi_178985595
Denken dat Joon iets klaar gaat maken... _O-

AF kan lekker opdoeken over een paar jaar, KL doet het ietsje beter tov AF, maar in het land der blinden is eenoog koning.

IAG knalt volle vaart vooruit en oa de profit margins van BA komt KL nu ook niet aan. Er zijn weinig grote SkyTeam partners te vinden in Europa voor KL, dus een alliantie met een US maatschappij zou kunnen...
Jack does it in real time...
  maandag 7 mei 2018 @ 12:00:14 #193
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178986523
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.

En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.

Die Fransen daar heb je niets aan.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 7 mei 2018 @ 12:12:51 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178986795
quote:
99s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:00 schreef DaMook het volgende:
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.

En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.

Die Fransen daar heb je niets aan.
KLM kan alleen niet weg bij AF.
pi_178987116
Air France wordt op deze manier het nieuwe Alitalia :')
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 00:28:10 #197
408813 crew  trein2000
pi_179003980
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:12 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

KLM kan alleen niet weg bij AF.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179004630
Zal het nog steeds niet gebeuren, aangezien klm voor de Fransen gewoon een spaarpot is die ze uiteindelijk kunnen verkopen, in de vorm van losse vliegtuigen en etc, om hun eigen doods struggle nog een paar jaar langer te laten duren.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:33:50 #199
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179007102
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 20:08:12 #200
408813 crew  trein2000
pi_179021770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
Niet zomaar nee, maar dit is ook deels een politieke kwestie...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 10 mei 2018 @ 08:17:26 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179057214
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 10 mei 2018 @ 12:52:22 #202
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179061192
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender..
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:08:50 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179061517
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:52 schreef -Phineas- het volgende:
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender..
TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ;) ), dan begint het de dag erna weer bij 1.

Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer.
So we just called him Fred
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:39:02 #204
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179062097
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ;) ), dan begint het de dag erna weer bij 1.

Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer.
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.

Maar dankjewel alsnog :) Ik had het eerder gelezen, maar het wordt nu echt bevestigd dat het niet meer is dan dat. _O-
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:49:49 #205
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179062323
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.
Per dag zijn er meerdere tracks beschikbaar en uiteraard wordt per vluchtplan de meest ideale gekozen van de beschikbare tracks.
So we just called him Fred
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:13:06 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179075578
Lufthansa heeft hun nieuwe livery alweer iets aangepast. Hun nieuwe livery leek in sommige situaties eerder zwart dan donkerblauw. D-ABVM is het eerste toestel met de aangepaste livery.
Toestel is vanavond aangekomen in Frankfurt vanuit Dublin.



Ter vergelijking; dit was hun nieuwe livery die ze op 1 februari op hun 747-8i D-ABVA introduceerden:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #43 - met blijvende A380's

Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 11-05-2018 10:29:45 ]
pi_179082512
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier :P
pi_179085013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's.

[ afbeelding ]
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.
pi_179085180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 06:41 schreef J.B. het volgende:
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier :P
+1.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:04 schreef lyolyrc het volgende:
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.
Dergelijke beslissingen (zoals de kleuren die een nieuw toestel moet krijgen) zijn al heel lang geleden genomen en kun je dan niet of moeilijk (lees: ¤¤¤¤) aanpassen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 18:32:31 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179092254
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:

Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.

Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:49:05 #212
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179093498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).
Oooo zo! :)
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:58:49 #213
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179093630
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel?
pi_179093996
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:58 schreef -Phineas- het volgende:
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel?
Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.

Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 20:28:13 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179094044
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen _O-

https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 21:10:42 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179094672
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen _O-

https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak
De FB reacties gelezen? Koren op de molen van dat advies comité natuurlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179095997
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:23 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.

Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe.
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_179096515
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Daar heb je absoluut gelijk in :Y
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:19:37 #219
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179097216
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Weet je dat echt heeel zeker? Ik was even helemaal blij dat de tripfuel gelijk bleef omdat ik dat in eerste instantie ook dacht ;(
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:24:56 #220
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179097296
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daar heb je absoluut gelijk in :Y
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 11 mei 2018 @ 23:57:19 #221
39237 crew  H_T
2733
pi_179097825
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
Als leek gedacht: de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt voor de afstand blijft redelijk gelijk. Het neemt alleen toe door het extra gewicht voor de extra brandstof. Ik zou denken dat de extra brandstof ergens wordt weggeschreven en alleen het extra verbruik vanwege het extra gewicht als trip fuel telt.

Voor de experts: klopt dat?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:58:19 #222
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179097842
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel :?
Aan het studeren of vlieg je al?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:59:27 #223
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_179097862
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat).

Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 12 mei 2018 @ 00:43:13 #224
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179098424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:58 schreef flipsen het volgende:

[..]

Aan het studeren of vlieg je al?
Studeren :@
  zaterdag 12 mei 2018 @ 00:49:52 #225
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179098488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:59 schreef shiznuts het volgende:
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat).

Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel.
Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets anders :P ;(

Maar jouw conclusie is dus dat je de extra fuel moet optellen bij je take-off fuel?
  zaterdag 12 mei 2018 @ 01:30:55 #226
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_179098903
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 00:49 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets anders :P ;(

Maar jouw conclusie is dus dat je de extra fuel moet optellen bij je take-off fuel?
Gewoon heel logisch denken. :P Als je het bij take-off aanboord hebt, dan maakt het reeds deel uit van je take-off fuel.

Je trip fuel is puur wat je met het toestel verbruikt aan brandstof om de punten af te vliegen die op je vluchtplan staan. Je gaat daarbij uit van wat je weet en kunt berekenen.

Je weet niet of je vanwege slecht weer 10 minuten holdings moet vliegen, een omweg moet maken of een go-around moet inzetten vanwege een windshear waar een buffertje wel zo fijn zou zijn. 't Kan goed zijn dat je dit gelukkig alles niet hoeft te doen en dan heb je bij de landing dus al je extra fuel nog gewoon aan boord; dit heb je dan niet verbruikt als trip fuel. Extra fuel staat dus los van je trip fuel.

Block fuel is je brandstof aan boord na het tanken. Take-off fuel = Block fuel - taxi fuel (en eventueel APU burn).
Block fuel is het totaal van taxi fuel (+ APU burn) + trip fuel + contingency fuel + alternate fuel + final reserve fuel + additional of company fuel (operational) + extra fuel (on commander's discretion)

- Als voorbeeld zonder op de getallen te letten... als je hebt berekent dat je take-off fuel 1000kg is, maar je wilt 200kg extra meenemen voor de zekerheid, dan is je nieuwe take-off fuel natuurlijk 1200kg. Je trip fuel wordt niet opgehoogd met 200kg.

[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 12-05-2018 01:42:08 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 12 mei 2018 @ 07:41:13 #227
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179099887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 01:30 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Gewoon heel logisch denken. :P Als je het bij take-off aanboord hebt, dan maakt het reeds deel uit van je take-off fuel.

Je trip fuel is puur wat je met het toestel verbruikt aan brandstof om de punten af te vliegen die op je vluchtplan staan. Je gaat daarbij uit van wat je weet en kunt berekenen.

Je weet niet of je vanwege slecht weer 10 minuten holdings moet vliegen, een omweg moet maken of een go-around moet inzetten vanwege een windshear waar een buffertje wel zo fijn zou zijn. 't Kan goed zijn dat je dit gelukkig alles niet hoeft te doen en dan heb je bij de landing dus al je extra fuel nog gewoon aan boord; dit heb je dan niet verbruikt als trip fuel. Extra fuel staat dus los van je trip fuel.

Block fuel is je brandstof aan boord na het tanken. Take-off fuel = Block fuel - taxi fuel (en eventueel APU burn).
Block fuel is het totaal van taxi fuel (+ APU burn) + trip fuel + contingency fuel + alternate fuel + final reserve fuel + additional of company fuel (operational) + extra fuel (on commander's discretion)

- Als voorbeeld zonder op de getallen te letten... als je hebt berekent dat je take-off fuel 1000kg is, maar je wilt 200kg extra meenemen voor de zekerheid, dan is je nieuwe take-off fuel natuurlijk 1200kg. Je trip fuel wordt niet opgehoogd met 200kg.
Van hartelijke dank voor je uitleg! :) Dus gewoon wat ik eerst dacht.. de extra bij je take-off fuel optellen. En niet bij je tripfuel.
pi_179111386
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 07:41 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Van hartelijke dank voor je uitleg! :) Dus gewoon wat ik eerst dacht.. de extra bij je take-off fuel optellen. En niet bij je tripfuel.
Correct.

Maar voor de volledigheid, omdat het totaal gewicht (vliegtuig + inhoud + meer brandstof) toeneemt, zal je trip fuel ook toenemen. Dát verandert je takeoff fuel niet, maar wel de hoeveelheid extra fuel die je aan het eind van de vlucht nog over hebt. Neem je 2000kg extra fuel mee, kan er bijvoorbeeld 1750kg over zijn op het moment dat je landt of het wil gebruiken. (Die 250kg is dus gegaan in het extra verbruik vanwege het toegenomen start gewicht).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 20:56:00 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179112195
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:18 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Correct.

Maar voor de volledigheid, omdat het totaal gewicht (vliegtuig + inhoud + meer brandstof) toeneemt, zal je trip fuel ook toenemen. Dát verandert je takeoff fuel niet, maar wel de hoeveelheid extra fuel die je aan het eind van de vlucht nog over hebt. Neem je 2000kg extra fuel mee, kan er bijvoorbeeld 1750kg over zijn op het moment dat je landt of het wil gebruiken. (Die 250kg is dus gegaan in het extra verbruik vanwege het toegenomen start gewicht).
De trip fuel verandert niet door het meenemen van extra brandstof (=gewicht). Heel logisch vind ik dat niet, maar goed, dat is of gekozen.

Verandert de trip fuel wel afhankelijk van het aantal passagiers en/of hoeveelheid vracht?

Natuurlijk verandert dat, maar in welk getal komt dat tot uiting?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179112931
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De trip fuel verandert niet door het meenemen van extra brandstof (=gewicht). Heel logisch vind ik dat niet, maar goed, dat is of gekozen.

Verandert de trip fuel wel afhankelijk van het aantal passagiers en/of hoeveelheid vracht?

Natuurlijk verandert dat, maar in welk getal komt dat tot uiting?
trip fuel is de fuel die je nodig hebt om van A naar B te komen met het totaal gewicht van het vliegtuig.

Dus met 0 extra fuel is je tripfuel lager dan als je extra fuel meeneemt.
Hetzelfde met extra passagiers, vracht of andere load.

Tripfuel is (onder andere) afhankelijk van gewicht, dus elke kilo die je extra meeneemt, of het nu fuel, mens of vracht is, laat je trip fuel toenemen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_179142386
Oeps:

Asiana A330 ‘ontstaart’ Turkish A321
quote:
Een Asiana A330-300 heeft de staart van een Turkish Airlines A321 zwaar beschadigd op Istanbul Ataturk Airport.

Op de video is te zien dat de A321 (registratie TC-JMM) stil stond bij gate 218, maar niet op de juiste plaats. De A330-300 vaan Asiana begon met taxiën en de rechtervleugel raakte de staart van de A321. Het is onduidelijk of de A321 aan de gate aan had moeten sluiten, of dat het toestel al voor een deel naar achter was geduwd.

Van de staart bleef weinig over. Op foto’s is te zien dat het uiteinde van de vleugel van de A330 ook schade heeft. Er is een onderzoek naar de toedracht gestart.







[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 14-05-2018 00:14:47 ]
pi_179151048
quote:
Sichuan 3U8633 from Chongqing to Lhasa diverted to Chengdu. Lost one windshield at FL332. Descend to FL240 due to high terrain (@flightradar24 data). Cabin decomp. FCU failure and some parts sucked out. Landded safely with bust tires. One pilot and one cabin crew injured.

  maandag 14 mei 2018 @ 12:29:10 #233
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179151443
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Holy fuck, dat wil je niet meemaken en zeker niet op die hoogte :X Neem aan dat ze hun gordels omhadden :P

Overigens staat in de blog van Flightradar24 2018, maar dat zal een foutje zijn :?
Excuus, ik ben bezig met offertes voor mensen die in 2019 willen reizen en dat zit nogal in mijn hoofd geloof ik _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:20:29 #234
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_179152530
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tjemig, de hele automatische piloot was bijna naar buiten gezogen. :{
Wie dit leest is gek
pi_179153043
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:25 schreef Klepper272 het volgende:
Zitten er ook brandstoftanks in de staart ?
In (o.a.) de A320-series niet.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:37:02 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179154514
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:

https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304

Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit....
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179155346
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:

https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304

Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit....
Ik zou toch even naar de andere kant lopen geloof ik :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 14 mei 2018 @ 17:14:42 #239
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179157700
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:

https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304

Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit....
Link werkt niet (meer) :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 14 mei 2018 @ 17:25:28 #240
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179157889
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:14 schreef flipsen het volgende:

[..]

Link werkt niet (meer) :?
Schijnt toch een filmpje van een ander incident te zijn, nevermind dus!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179161437
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Schijnt toch een filmpje van een ander incident te zijn, nevermind dus!
Was het dit filmpje?

Geen idee of het authentiek is. nu.nl heeft het wel overgenomen maar dat zegt niks natuurlijk. :P
  maandag 14 mei 2018 @ 20:33:21 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179161592
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:26 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Was het dit filmpje?

Geen idee of het authentiek is. nu.nl heeft het wel overgenomen maar dat zegt niks natuurlijk. :P
Die was het inderdaad! Nog steeds een “holy shit” filmpje, vooral dat kraakmoment, maar schijnt een ander type toestel te zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179162022
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die was het inderdaad! Nog steeds een “holy shit” filmpje, vooral dat kraakmoment, maar schijnt een ander type toestel te zijn.
Ik lees het nu ook op avherald en pprune idd.
pi_179176985
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob.
Zou vandaag overgevlogen moeten worden naar Woensdrecht voor het interieurwerk.

EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/PHGOV/1162b9de



[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 15-05-2018 16:00:45 ]
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:29:21 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179177023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:27 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob:

[ afbeelding ]
Mooi hoor, strak ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 15 mei 2018 @ 15:34:50 #246
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_179177119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:27 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob.
Zou vandaag overgevlogen moeten worden naar Woensdrecht voor het interieurwerk.

[ afbeelding ]
Mooi. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_179177271
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:45:25 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179177357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:40 schreef TjjWester het volgende:
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal.
Grijs - Rood - Wit - Blauw is het volgens mij.
So we just called him Fred
pi_179177461
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Grijs - Rood - Wit - Blauw is het volgens mij.
De staart is gedeeltelijk zwart.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:52:01 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179177501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:40 schreef TjjWester het volgende:
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal.
De driekleur komt er in terug, in een strakke vorm gegoten met wat neutralere kleuren erbij (grijs en zwart)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179177721
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De driekleur komt er in terug, in een strakke vorm gegoten met wat neutralere kleuren erbij (grijs en zwart)
Ik had liever gezien dat ze het witte gedeelte volledig grijs hadden gemaakt.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 18:06:58 #252
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_179180529
Erg mooi, al had het nog iets duidelijker op de nederlandse vlag mogen lijken. En oranje (ipv het grijs misschien?) :P .

(Hoop dat ik duidelijk omschrijf wat ik zou doen... Grijs vervangen door oranje. Rood breder en helemaal door lopen rond het oranje en dan wit en blauw in dezelfde verhouding tot het rood, dat je duss echt ziet dat het de vlag is.)

Maar ziet er goed uit ansich.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_179180755
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:06 schreef DaMook het volgende:
Erg mooi, al had het nog iets duidelijker op de nederlandse vlag mogen lijken. En oranje (ipv het grijs misschien?) :P .

(Hoop dat ik duidelijk omschrijf wat ik zou doen... Grijs vervangen door oranje. Rood breder en helemaal door lopen rond het oranje en dan wit en blauw in dezelfde verhouding tot het rood, dat je duss echt ziet dat het de vlag is.)

Maar ziet er goed uit ansich.
Oranje was verboden.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 18:19:27 #254
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_179180804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:17 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Oranje was verboden.
Ah ok, jammer, dan dat met het grijs :P . Maar iets duidelijker de 3 kleur erin.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 15 mei 2018 @ 22:05:28 #255
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_179185659
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:17 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Oranje was verboden.
Want?
pi_179185666
quote:
As part of a publicity stunt by Qantas, a Tesla Model X P100D established a new Guinness World Record for the heaviest tow by an electric production passenger vehicle by towing a Boeing 787-9 Dreamliner.
(...)
Now Qantas officially tested the capacity of the Model X by towing a Boeing 787-9 Dreamliner at a remote taxiway at Melbourne Airport.



  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:13:31 #257
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179185874
quote:
Iets voor Schiphol? Na de elektrische bussen nu ook elektrische tugs?
So we just called him Fred
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:39:46 #258
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_179187759
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:05 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Want?
Dan zouden Easyjet passagieren naar het verkeerde toestel lopen. :T
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_179187943
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Iets voor Schiphol? Na de elektrische bussen nu ook elektrische tugs?
Op Heathrow hebben ze die al:

  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:54:21 #260
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179187979
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 16 mei 2018 @ 00:11:24 #261
39237 crew  H_T
2733
pi_179188257
quote:
Niet de eerste normale auto die een vliegtuig trekt

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179190504
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:05 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Want?
De overheid wilde elke verwijzing naar de koning verkomen, daarom geen oranje, geen kroontje en geen koninklijke callsign.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:33:27 #263
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_179192551
EGUL 160518
Er staan weer vier RSAF op aflevering op weg naar de zandbak:


Ze gaan ws donderdag/morgen weg. Doe er je voordeel mee.
  woensdag 16 mei 2018 @ 17:18:13 #264
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179201558
quote:
"eco-friendly" ook nog eens.
So we just called him Fred
pi_179247493
Op Havana, Cuba is een toestel neergestort bij de start.
Nog onduidelijk welke maatschappij/vlucht.



EDIT:

Gaat om een 737 van Global Aerolineas Damojh dat vloog voor Cubana de Aviacion.



[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 18-05-2018 20:57:42 ]
  vrijdag 18 mei 2018 @ 21:22:57 #266
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179249264
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Op Havana, Cuba is een toestel neergestort bij de start.
Nog onduidelijk welke maatschappij/vlucht.

[ afbeelding ]

EDIT:

Gaat om een 737 van Global Aerolineas Damojh dat vloog voor Cubana de Aviacion.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Op Havana, Cuba is een toestel neergestort bij de start.
Nog onduidelijk welke maatschappij/vlucht.

[ afbeelding ]

EDIT:

Gaat om een 737 van Global Aerolineas Damojh dat vloog voor Cubana de Aviacion.

[ afbeelding ]
populair toestel ben benieuwd wat er uitkomt
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 19 mei 2018 @ 02:58:51 #267
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179255969
Lekker oud beestje, een 737-200...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 09:14:10 #268
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179257501
Is dit niet een tijdelijke vervanger voor de AN-158 waar Cubana niet meer mee mocht vliegen wegens achterstallig onderhoud?
So we just called him Fred
  zaterdag 19 mei 2018 @ 14:34:10 #270
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179263746
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 02:58 schreef flipsen het volgende:
Lekker oud beestje, een 737-200...
Van 1979 idd. Bijna 40 jaar.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 15:58:44 #271
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179266162
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 09:14 schreef FredvZ het volgende:
Is dit niet een tijdelijke vervanger voor de AN-158 waar Cubana niet meer mee mocht vliegen wegens achterstallig onderhoud?
* flipsen zingt: "Isn´t it ironic..."
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 20 mei 2018 @ 00:00:02 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179277105
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 09:14 schreef FredvZ het volgende:
Is dit niet een tijdelijke vervanger voor de AN-158 waar Cubana niet meer mee mocht vliegen wegens achterstallig onderhoud?
Niet alleen achterstallig onderhoud toch?
https://airlinegeeks.com/(...)s-antonov-158-fleet/

Zonde, die vliegtuigen zijn nog geen 10 jaar oud...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179303499
Is ¤ 530 voor een retourtje Londen - Sydney een scam?
  maandag 21 mei 2018 @ 17:30:23 #274
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_179304348
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 16:45 schreef Tomodachi het volgende:
Is ¤ 530 voor een retourtje Londen - Sydney een scam?
Waar heb je het gevonden, welke maatschappij, welke data's, etc.
¤530 zou kunnen met een fout van de airline, laagste wat regulier te vinden is ligt voor London - Sydney zo rond de ¤750/¤800
pi_179304474
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:30 schreef boriq het volgende:

[..]

Waar heb je het gevonden, welke maatschappij, welke data's, etc.
¤530 zou kunnen met een fout van de airline, laagste wat regulier te vinden is ligt voor London - Sydney zo rond de ¤750/¤800
Air China, LHR SYD
pi_179304552
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:30 schreef boriq het volgende:

[..]

Waar heb je het gevonden, welke maatschappij, welke data's, etc.
¤530 zou kunnen met een fout van de airline, laagste wat regulier te vinden is ligt voor London - Sydney zo rond de ¤750/¤800
Was volgens mij geen fout. Ik heb 622 USD overgemaakt. Omgerekend iets van ¤ 530 euro. Lekker paar dagen Sydney verkennen en dan weer gauw terugvliegen. Dure stad.
  maandag 21 mei 2018 @ 17:44:10 #277
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_179304643
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:37 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Air China, LHR SYD
Dat zou inderdaad nog wel kunnen, die hebben vaker goedkope tarieven richting Oceanie vanuit Europa. Veel plezier in Syndey in elk geval!
pi_179304690
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:44 schreef boriq het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad nog wel kunnen, die hebben vaker goedkope tarieven richting Oceanie vanuit Europa. Veel plezier in Syndey in elk geval!
Vlieg vanaf LHR met een 777-300ER en A330-300. Bijna 9000 km in een A330-300 is wel fors. Ik hoop iig wel op een beetje turbulentie, als aviation fan hoop ik wel op een beetje actie.

Hoe bijzonder was die prijs van ¤530? Voor mij een rib uit mijn lijf maar kennelijk heb ik een aanbieding te pakken?
  maandag 21 mei 2018 @ 18:23:30 #279
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179305441
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:46 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Vlieg vanaf LHR met een 777-300ER en A330-300. Bijna 9000 km in een A330-300 is wel fors.
10x liever in een A330 dan in een 777 met 3-4-3 opstelling :{w
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_179306554
Voortaan nooit meer in een dronken bui tickets boeken :D

Alhoewel was die ¤ 530 euri wel een buitenkansje. Gelukkig een 3-3-3 opstelling. Voorwaarde was wel dat ik een window seat met uitzicht heb. Want daar is het immers mij om te doen.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 19:22:23 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179306581
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:20 schreef Tomodachi het volgende:
Voortaan nooit meer in een dronken bui tickets boeken :D

Alhoewel was die ¤ 530 euri wel een buitenkansje. Gelukkig een 3-3-3 opstelling. Voorwaarde was wel dat ik een window seat met uitzicht heb. Want daar is het immers mij om te doen.
Als je uitzicht wil had je beter een helirondvlucht kunnen doen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179306604
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je uitzicht wil had je beter een helirondvlucht kunnen doen :P
Maar die 777-300ER met dikke GE90 motoren moet je echt een keer ervaren hebben.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 21 mei 2018 @ 22:46:07 #283
39237 crew  H_T
2733
pi_179311069
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:46 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Vlieg vanaf LHR met een 777-300ER en A330-300. Bijna 9000 km in een A330-300 is wel fors. Ik hoop iig wel op een beetje turbulentie, als aviation fan hoop ik wel op een beetje actie.

Hoe bijzonder was die prijs van ¤530? Voor mij een rib uit mijn lijf maar kennelijk heb ik een aanbieding te pakken?
Vlak boven de 500 naar Australië komt wel eens voor. Goeie prijs, maar niet een die maar eens in de vijf jaar langs komt.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179311496
Vlucht 3818 van Saudi van Medina to Dhaka is uitgeweken naar Jeddah met niet functionerende nose gear.
Toestel is een Airbus A330-200 TC-OCH van Onur Air dat aan Saudia is geleased.




  dinsdag 22 mei 2018 @ 00:37:19 #285
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179312780
Vorige week met een Fokker 50 meegevlogen. Voelt toch wel nostalgisch aan in zo'n 30 jaar oud ding :P Viel verder niet tegen :)
pi_179328253
'Cocaïnesmokkel via KLM-kisten naar Nederland onderdeel van groter schandaal'
quote:
SCHIPHOL - De 60 kilo coke die eind april werd aangetroffen in een bagagecontainer die aan boord zou gaan van een KLM-vliegtuig zou nog maar het topje van de ijsberg zijn van een veel groter smokkelnetwerk via Suriname naar Nederland. Dat vertelt Mick van Wely, misdaadjournalist van De Telegraaf vanochtend in een video.

"Suriname krijgt een steeds belangrijkere rol als doorvoerland van cocaine naar Europa", zegt van Wely in de video. "Eind april is er ruim 60 kilo ontdekt in de dubbele bodem van een bagagecontainer", gaat hij verder. "Dat is een truc die wel vaker wordt toegepast. De vracht zou aan boord gaan van een KLM-vliegtuig en is toen ontdekt. En sindsdien is de ene na de andere verdachte opgepakt."

Van Wely noemt een aantal interessante personen dat verdacht wordt betrokken te zijn bij de smokkel. "Mensen van de luchthaven, ook zelfs een agent van een belangrijk drugsbestrijdingsteam en verreweg de meest interessante is een leidinggevende van een Surinaamse vliegtuigmaatschappij." Die laatste zou tevens een broer zijn van belangrijke kolonel uit het leger.

Van Wely legt uit dat het onderzoek naar "steeds verder uitdijende schandaal" nog in volle gang is. "Grote vraag: hoe lang liep deze lijn al naar Nederland?".
  vrijdag 25 mei 2018 @ 16:48:29 #288
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_179382966
In de vlogs van Adam the Woo die ik graag kijk was Adam de Universal Studio's Hollywood backlot tour aan het doen met daarin allerlei filmlocaties (echt al dan niet nep).


Vanaf 13:38 is er een straat nagebouwd waar een vliegtuig is neergestort. De tourguide hoor ik zeggen dat het om een echt toestel zou gaan. Aan de kleuren te zien lijkt het wel een ex-KLM toestel te zijn, dus daarom leek het me leuk om dat hier ook even te delen.

Wat is dit.. echt of nep?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_179383309
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:48 schreef Gitarist het volgende:
In de vlogs van Adam the Woo die ik graag kijk was Adam de Universal Studio's Hollywood backlot tour aan het doen met daarin allerlei filmlocaties (echt al dan niet nep).


Vanaf 13:38 is er een straat nagebouwd waar een vliegtuig is neergestort. De tourguide hoor ik zeggen dat het om een echt toestel zou gaan. Aan de kleuren te zien lijkt het wel een ex-KLM toestel te zijn, dus daarom leek het me leuk om dat hier ook even te delen.

Wat is dit.. echt of nep?
Dat is een oude 747SR (een van All Nippon Airways (JA8147).
Rond 2004 gesloopt in Victorville en voor de film "War of the Worlds" uit 2005 gebruikt:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 25-05-2018 18:35:09 ]
  vrijdag 25 mei 2018 @ 18:22:29 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179384864
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:01 schreef Iemand91 het volgende:
Rond 2004 gesloopt in Victorville en voor de film "War of the Worlds" uit 2015 gebruikt:
Een gesloopt vliegtuig komt echt niet 11 jaar later in een film te zitten. Er blijft echt helemaal niets meer over van zo'n toestel.

Edit:
De opnames van de film waren in 2004, uitgave in 2005.
Het zou de JA8147 moeten zijn, die in 2004 als N219BA aan Boeing is terugverkocht (wat ongetwijfeld onderdeel is geweest van de deal rondom de levering van de 777's in die tijd)

[ Bericht 17% gewijzigd door Fred op 25-05-2018 18:28:50 ]
So we just called him Fred
pi_179385064
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:22 schreef FredvZ het volgende:
Een gesloopt vliegtuig komt echt niet 11 jaar later in een film te zitten. Er blijft echt helemaal niets meer over van zo'n toestel.
Typefout. En wel degelijk in Victorville gesloopt voordat het naar de studio werd vervoerd:

pi_179409350
En dan een gevalletje "Even Apeldoorn bellen"...
quote:
A crane carrying Air India passenger plane lost its balance and crashed near Begumpet airport in Telangana on Sunday morning.

The crane was taking the passenger plane to the Begumpet Airport for training purposes.




  zaterdag 26 mei 2018 @ 22:21:56 #293
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179409388
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 00:37 schreef leolinedance het volgende:
Vorige week met een Fokker 50 meegevlogen. Voelt toch wel nostalgisch aan in zo'n 30 jaar oud ding :P Viel verder niet tegen :)
Waarnaartoe? :P
  zaterdag 26 mei 2018 @ 22:29:37 #294
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179409661
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 22:21 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Waarnaartoe? :P
Retour Antwerpen - München
pi_179485764
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 22:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Retour Antwerpen - München
Gelegenheidsvlucht? Maatschappij?
Lijnvlucht met VLM dus - nice, die moet ik onthouden (gezien ik regelmatig tussen München en Bergen op Zoom reis :P).

Overigens:
quote:
De samenwerkende actiegroepen tegen laagvliegen (SATL) hebben geen vertrouwen in de belevingsvlucht. Zij noemen het "een vliegshow die niets te maken heeft met de dagelijkse hoeveelheid ellende die over ons uitgestort wordt als Lelystad Airport open zou gaan".
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)vandaag-de-test.html

Maken die 180 passagiers + bagage nou echt zo veel verschil?

[ Bericht 9% gewijzigd door Hojdhopper op 30-05-2018 10:12:43 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_179486503
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:57 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Gelegenheidsvlucht? Maatschappij?
Lijnvlucht met VLM dus - nice, die moet ik onthouden (gezien ik regelmatig tussen München en Bergen op Zoom reis :P).

Overigens:

[..]

Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)vandaag-de-test.html

Maken die 180 passagiers + bagage nou echt zo veel verschil?
Volgens mij valt dat wel mee.
En dat artikel klopt wel. Het gaat om beleving en deze mensen zijn nu al tegen dus zullen tegen blijven en vinden dat zo'n kist veel herrie maakt. Ze mogen ook bij mij komen luisteren, hier komen ze op 600 meter over...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:54:07 #297
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_179488976
- niet grappig -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 30-05-2018 15:10:49 ]
Wie dit leest is gek
pi_179494261
https://www.flightradar24.com/TRA051/118d8454

Ga trouwens niet op Twitter lezen over #Belevingsvlucht.
Wat een diarree wordt daar verspreid...
  woensdag 30 mei 2018 @ 20:35:14 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179497101
Ze hebben in elk geval wel nagedacht over waar te vliegen.
So we just called him Fred
pi_179498417
Mensen moeten gewoon niet zo janken. Wat mij betreft mag Schiphol onbeperkt groeien, net zoals dat Lelystad van mij lekker onbeperkt mag groeien. Laat ze lekker, goed voor de economie, en ze zullen vast zelf ook wel eens op vakantie gaan. Dus wat zeiken ze?

Wat dat betreft zou ik wel eens iemand in de politiek willen zien, die dit er gewoon doorheen drukt.
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 22:38:14 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179499506
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:45 schreef Carlos93 het volgende:
Mensen moeten gewoon niet zo janken. Wat mij betreft mag Schiphol onbeperkt groeien, net zoals dat Lelystad van mij lekker onbeperkt mag groeien. Laat ze lekker, goed voor de economie, en ze zullen vast zelf ook wel eens op vakantie gaan. Dus wat zeiken ze?

Wat dat betreft zou ik wel eens iemand in de politiek willen zien, die dit er gewoon doorheen drukt.
Liever alle groei op Schiphol, de mensen willen daar toch heen en ook dat zal blijven groeien. Kun je beter alles investeren in Schiphol.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')