abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177933610
4f4c8718-8292-4734-815e-2464af0020d6?h=NWFmYzJmNE5HWTBZemczTVRndE9ESTVNaTAwTnpNMExUZ3hOV1V0TWpRMk5HRm1NREF5TUdRMkx6RTFPREI0TVRBMU5Bc984c429-78be-487d-919b-ada96ac9c565?h=ZTNlZjRmZFl6azROR00wTWprdE56aGlaUzAwT0Rka0xUa3hPV0l0WVdSaE9UWmhZemxqTlRZMUx6RTFPREI0TVRBMU5B

abc8d987-94e2-4846-846f-7d64402e71f6?h=ZTIwMmI1Y1lXSmpPR1E1T0RjdE9UUmxNaTAwT0RRMkxUZzBObVl0TjJRMk5EUXdNbVUzTVdZMkx6RTFPREI0TVRBMU5Ba53871f4-a5f6-44a5-a825-d51ef7ea4146?h=N2IwYTVlOFlUVXpPRGN4WmpRdFlUVm1OaTAwTkdFMUxXRTRNalV0WkRVeFpXWTNaV0UwTVRRMkx6RTFPREI0TVRBMU5B

Bron: Parool
Jack does it in real time...
pi_177934878
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven OekraÔne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96

Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.

DYZAJxJU0AA_YSA.jpg
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 18:29:20 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177937946
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven OekraÔne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96

Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.

[ afbeelding ]
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_177938650
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
pi_177942035
Hopen dat die weer eens naar Nederland komt _O_
pi_177954875
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:58:10 #7
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_177954958
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.

Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk :D
pi_177955008
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.

Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk :D
Inderdaad, dat las ik ook ^O^
Ik had gewoon niet verwacht dat er voor KLM (cityhopper) ooit weer Fokker 100 zouden vliegen
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:28:38 #9
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_177962786
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome. :D
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_177974664
4094343.jpg?v=v44c905207d2

Deze dame komt morgen vandaag naar Schiphol.
Verwachte aankomst is om 13:00 uur. Vertrekt zaterdagmiddag om 16:30 uur.
Deer Jet komt hier (Google Maps) te staan. Komt aan vanuit Hong Kong (waar ze op dit moment staat)

Deer Jet is een van de 9 VIP geconfigureerde 787's ter wereld, waar het grootste deel overigens niet van rondvliegt.
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:23:55 #11
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_177977510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:16 schreef Iemand91 het volgende:
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
Handgemaakt op basis van trial and error?
So we just called him Fred
pi_177986592
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Handgemaakt op basis van trial and error?
Dit is wat (een van) de bekendste outfitters erover verteld: https://www.lufthansa-technik.com/in-focus-vip-cabin
pi_178024811
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.

Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-ArabiŽ te gaan op weg naar hun bestemming in IsraŽl.

DY60SMKX0AAQdjV.jpg

Saoedi-ArabiŽ erkent de staat IsraŽl niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar IsraŽl niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.

DY4V-PDWsAAu7WA.jpg

Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.

DY6sq4FX0AEivbK.jpg

[ Bericht 15% gewijzigd door Iemand91 op 22-03-2018 23:20:19 ]
pi_178025275
Ik ben benieuwd naar de 251t-versie van de A330neo. Dat vliegtuig is tot nu toe niet een heel groot succes, maar met deze nieuwe versie zit je dicht tegen de A350 aan te schurken

Laat aan de onderzijde wel een gat tussen de A320neo en de A330neo.

Boeing wil er met de 797 in gaan duiken, mede omdat de 757 en 767 aan vervanging toe zijn en de 737 aan zijn absolute limiet zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178045359
KLM's PH-BFV staat momenteel op de luchthaven van Houston, Texas.
Om 16:35 uur lokale tijd vertrekt ze met paarden achterin terug naar Amsterdam waar ze morgenvroeg om 07:35 uur aankomst.

Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.

Zolang KLM de 747 heeft, is Houston een bestemming ervoor geweest.
Op 13 september 1971 vloog KLM voor het eerste met de 747-200 naar Houston, toen nog via Montreal.
Dit was 7 maanden na de levering van hun allereerste 747-200; PH-BUA "Mississippi".

Hiermee verliest Houston ook de laatste reguliere 747 passagiersvlucht.
Alleen Lufthansa zet af en toe een incidentele sub 747 in tussen Frankfurt en Houston.

1144235.jpg?v=v40
0757197.jpg?v=v40
1687810.jpg?v=v40

De laatste foto is genomen in 2010 na de uitbarsting van de IJslandse vulkaan Eyjafjallajokull waarna talloze vluchten werden geannulleerd. Naast de KLM 747 staat de PrivatAir 737 BBJ die toen nog voor KLM ook tussen Amsterdam en Houston vloog.
pi_178048582
4913093.jpg?v=v4fd41d7b906

Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17

Stond nog niet zo lang geleden er zo bij:

4253651.jpg?v=v453f46e0b1c

Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville.
Schijnt naar Somon Air te gaan.
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 09:18:04 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178052395
Wie neemt paardentransport over dan? KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch? Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_178054041
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:18 schreef derLudolf het volgende:
Wie neemt paardentransport over dan?
Ze zouden eventueel mee kunnen in de 4 747 vrachttoestellen.Maar ja, die komen niet dagelijks op een flink aantal bestemmingen zoals met de 747-400M's het geval was.
Ook belangrijk is dat die - nagenoeg - altijd non-stop vlogen; ook belangrijk voor paardenvervoer.
quote:
KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch?
KLM was inderdaad de grootste speler in het vervoer van paarden.
Zij vervoerden de meeste paarden ter wereld; ruwweg de helft van alle paarden die met het vliegtuig vervoerd werden.
Je ziet dus dat andere maatschappijen dit beginnen over te nemen.
quote:
Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
Als je daar combi-toestellen of full-freighters van maakt wel. Anders niet.
Paarden kunnen niet mee onderin het toestel. Daarnaast willen eigenaars, flying horse grooms etc. ook tijdens de vlucht bij de paarden kunnen en dat is ook niet mogelijk als ze onderin (zouden) meegaan.
pi_178054490
De eerste reguliere non-stop vlucht van AustraliŽ naar Europa is zojuist vertrokken: https://www.flightradar24.com/QFA9/10d05b84

Qantas' 787-9 VH-ZND is zojuist vertrokken vanuit Perth op weg naar London Heathrow.
Ze kwam hier aan vanuit Melbourne.

Vlucht QF9 was altijd een A380 van Melbourne naar Londen via Dubai.
Nu is het een 787-9 van Melbourne naar Londen via Perth.
De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
Het is hiermee nťt niet de langste vlucht qua afstand, de Qatar vlucht van Aukland naar Doha is met 14.535 nťt 35 kilometer langer.
Officieel dan, want Air India 173 van Delhi naar San Francisco gaat regelmatig over de Grote Oceaan i.p.v. over de Noordpool en gaat hiermee ruim over de 15.000 kilometer terwijl de vluchtduur minder is dan de Auckland naar Doha vlucht. Puur vanwege de windstroming.

Schijnbaar vertrekt ze met een Takeoff Weight van 251,6 ton en een verwacht brandstofverbruik van 92,2 ton.
De maximum Takeoff Weight van de 787-9 is 254 ton en een brandstofcapaciteit van ruim 101 ton.

De 787-9 wordt zondagmorgen om 05:10 uur op London Heathrow verwacht.

DZDFncNVAAES6uI.jpg
map?P=mel-per-lhr&MS=bm&MR=1800&MX=720x360&PM=*

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 24-03-2018 15:49:50 ]
pi_178056880
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178058212
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Project Sunrise voor Sydney - London en Sydney - New York is nog bezig.
De A350-900ULR en 777-8X zijn de kandidaten, maar nog niets is besloten.
Boeing heeft al aangegeven dat de -8X de vluchten kan maken, maar het wel afhankelijk is van hoeveel passagiers, cargo etc.
Zelfde geldt ook voor de A350-900ULR.
pi_178065830
quote:
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.
Ik zag vandaag nog EI-RJH met een KL vluchtnummer. Ze vliegen regelmatig op Dublin en Praag.
--
pi_178065984
quote:
De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
--
pi_178066031
quote:
Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.
De vlucht van zaterdag is geannuleerd. Misschien omdat er (te) veel kosten in onderhoud zijn?
--
  zondag 25 maart 2018 @ 00:10:14 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178067991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.

Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-ArabiŽ te gaan op weg naar hun bestemming in IsraŽl.

[ afbeelding ]

Saoedi-ArabiŽ erkent de staat IsraŽl niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar IsraŽl niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.

[ afbeelding ]

Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.

[ afbeelding ]
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
pi_178068975
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:

[..]

Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Rond de 1000EUR volgens google flights voor eco (rond de 750 met EK)
Waarom niet?
pi_178069246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Qantas heeft slechts 236 stoelen in de 787-9, juist omdat deze bij hen dergelijke lange vluchten gaat uitvoeren.
Vandaag vlogen er 216 mee naar Londen.

Maar met sterke straalstromen (die immers west naar oost gaan) zouden er zeker stoelen geblokkeerd kunnen worden.

En je kunt meerdere quotes in 1 post zetten hŤ. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
Er zijn wel meer toestellen die dergelijke vluchten kunnen uitvoeren (A340-500, 777-200LR) maar bij dergelijk lange vluchten loop je tegen beperkingen aan. Je moest passagiers achterlaten, kunt niet of nauwelijks cargo meenemen etc.
Daarnaast moet je veel brandstof meenemen; dat resulteert er weer in dat je brandstof aan het verbranden bent om die brandstof te vervoeren.
Door de crisis en stijgende brandstofprijzen zijn veel long heul vluchten stopgezet, waaronder de Singapore Airlines vluchten van Singapore naar New York en Los Angeles met de (all businessclass) A340-500.
Met de crisis voorbij, lage brandstofprijzen en efficiŽntere toestellen kunnen nu weer ultra longhaul vluchten worden gestart.

De nieuwere toestellen (787-9, A350(-900ULR) en straks de 777-8x) zijn dermate efficiŽnt geworden dat ze deze lange vluchten kunnen uitvoeren. De CEO van Qantas heeft al aangegeven dat ze goedkoper twee 787-9's achter elkaar aan kunnen laten vliegen dan 1 A380.

Grappig detail over deze vluchten; de QF9 van Perth naar Londen vertrekt tegen 19:00 uur in Perth en komt rond 05:00 uur 's ochtends de volgende dag aan in Londen. Die vliegt dus gedurende de gehele vlucht in de nacht.
Dus je hebt een nacht van zo'n 17 uur. :P

Overigens vloog de eerste Boeing 747-400 voor Qantas (VH-OJA) op haar delivery flight non-stop van London Heathrow naar Sydney: geschiedenispost van 17 augusts 2014
Destijds een recordvlucht qua afstand.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 25-03-2018 03:16:36 ]
pi_178081089
In overig 747 nieuws: PH-BFI is naar het verre oosten onderweg voor heavy maintenance. PH-BFU is onderweg naar Chicago, waarmee aangetoond is dat het verhaal dat combi's de V.S. niet meer mogen aandoen niet klopt.
De bekende KL661 naar Houston wordt dit zomerseizoen met de B787 gevlogen. Enkele bekenden van vorige zomer zijn gebleven: LAX, SFO, MEX, CUR, PBM. ICN is een combinatie van B722 en de twee 747-modellen. YYZ lijkt een combinatie van de twee 747 subtypen, B772 en B787 te worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door inkjet op 25-03-2018 18:59:38 (vaudjuh) ]
--
pi_178085765
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1:

RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor
quote:
To celebrate the centenary of the Royal Air Force, Ewan and Colin McGregor take to the skies in some of the world's most iconic planes. These are the planes that were involved in aerial combat at every stage of the RAF's story, from the biplanes used in the early days of dogfighting in World
War I to the beautiful Spitfire of the Battle of Britain, the plucky Lysander and on to mighty Vulcan nuclear bomber, as well as the Chinook helicopter and supersonic Typhoon that are still in service today.

It is a story of amazing machines and epic battles, but above all it is the story of the men and women whose courage and ingenuity have been at the heart of the RAF for 100 years. On their journey Ewan and Colin meet an amazing cast of characters. There is Geoffrey Wellum, who fought in the Battle of Britain as an 18-year-old and speaks with passion about what it meant to take on the might of the German air force.

Mary Ellis and Joy Lofthouse were two of the pioneering flyers of the Air Transport Auxiliary who delivered thousands of planes to frontline units in World War II. These two ladies share their memories of their glamorous but dangerous role.

Then there is Fred Bailey, who was plucked from a clearing in the jungles of Burma by an intrepid RAF pilot just as the Japanese closed in on him, and also the band of brothers, the Bomber Boys, who brought devastation to German cities in their Lancaster Bombers night after terrifying night.

Their direct descendants were the Cold War aircrew like Jonny Tye and Martin Withers, who had the grim task of dropping the atom bomb and accepted their role knowing that, if they ever had to carry out their orders, it would be a one-way mission.

While technology has changed with amazing speed, the need for bravery and coolness under fire has not. No-one displays these qualities better than David Morgan, who is the last RAF pilot to take part in a dogfight. He talks with chilling clarity about the day he shot down two enemy aircraft over the Falkland Islands but also with humanity about how he has had to live with the personal and emotional consequences ever since.

Finally there are today's ground crew and pilots, who take Ewan and Colin on a supersonic flight in the Typhoon fighter as they make their own all-too-real preparation for deployment to the skies over Syria and Iraq.
p061r5pk.jpg
pi_178089692
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader!

Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen.
Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam.
Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland.

Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag.
Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol.

1585614.jpg?v=v40
pi_178092041
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:04 schreef Iemand91 het volgende:
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1:

RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor

[..]

[ afbeelding ]
Heb alleen het laatste half uur gezien maar het was erg leuk inderdaad, ga de rest van de week nog even terugkijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 26 maart 2018 @ 11:41:30 #32
48840 Xtreem
Arrogante zak
pi_178094955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:58 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17

Stond nog niet zo lang geleden er zo bij:

[ afbeelding ]

Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville.
Schijnt naar Somon Air te gaan.
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?
Live from Beijing!
  maandag 26 maart 2018 @ 11:42:19 #33
48840 Xtreem
Arrogante zak
pi_178094973
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?
Live from Beijing!
pi_178095546
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:41 schreef Xtreem het volgende:
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?
Wat een VIP toestel voor PrivatAir maar deze wilde 'm niet meer. Gaat nu dus naar een andere maatschappij. Moet dus omgebouwd/omgespoten worden; zo zitten er ook alleen Business stoelen in.
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:42 schreef Xtreem het volgende:
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?
Voor de Air India vlucht wel; andere maatschappijen/routes (nog?) niet.
pi_178097658
's Werelds eerste Boeing 787-10 is gisteren afgeleverd. 9V-SCC voor Singapore Airlines.
Het is de eerste 787 voor de maatschappij die overigens al wel 787-8's en -9's opereert met hun low-cost dochterbedrijf Scoot.

Singapore Airlines heeft een order van 49 787-10's.
In totaal heeft Boeing 171 orders voor de grootse variant van de 787.
KLM ontvangt nog 2 787-9's waarvan 1 rond komend weekend wordt afgeleverd, daarna volgen er nog 8 787-10's.
De 787-10 wordt uitsluitend in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de middelste rompstuk te groot is om naar Everett vervoerd te worden.

Singapore+Airlines+First+787-10+Boeing.jpg
  maandag 26 maart 2018 @ 13:46:32 #36
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178097776
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?

Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178098389
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:46 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
Boeing ziet in de 787-10 de vervanger voor de 777-200(ER) en A330 en als concurrentie voor de Airbus A350-900 (op de wat kortere afstanden is de 787-10 efficiŽnter dan de A350-900)
quote:
Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe
De Engelse Wikipedia is een aardig startpunt.
pi_178109418
quote:
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
Wel bijna hetzelfde aantal als in een B777-200. Maar dan met een flink lager verbruik. Je kunt de -10 zien als een 787-9 met een langere romp, waardoor hij ongeveer 40 personen meer kan vervoeren. Aangezien het toestel op de langere romp na vrijwel hetzelfde is (verschil zit hem in versterking in de vleugel en voorzieningen voor meer passagiers) moet er iets wijken en dat is in dit geval het bereik. De 40 personen en het extra gewicht zorgen ervoor dat er minder brandstof mee kan, terwijl het verbruik iets hoger ligt. Als je een route hebt die nog binnen het bereik valt, zijn de kosten per passagier lager dan bij een 787-9, waardoor de marge voor de airline beter is.
Overigens is het bereik nog altijd groot genoeg om voor bijvoorbeeld KLM het grootste deel van de routes aan te kunnen.
Zoals iemand al schrijft is de A350-900 vergelijkbaar qua aantal passagiers maar het toestel kan wel verder vliegen en meer lading meenemen. Daarvoor is het dan wel zwaarder en duurder. Voor een retourtje JFK kun je beter een 787-10 nemen maar voor Buenos Aires of Lima beter een A350. Als je minder passagiers wilt vervoeren naar Buenos Aires kun je weer beter een 787-9 nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 26-03-2018 21:32:19 (Extra regel.) ]
--
pi_178109483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.

577834.jpg
https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:24 schreef Iemand91 het volgende:
Toch-Niet-WANT.gif

De reguliere A330-300 staat weer ingepland...
Toch wel:

CHINA SOUTHERN PER 10 JULI MET A380 VANAF SCHIPHOL
quote:
SCHIPHOL - China Southern Airlines vliegt komende zomer definitief weer met de Airbus A380 op de route Amsterdam-Beijing. Dat heeft de Chinese luchtvaartmaatschappij maandag bevestigd. De inzet van ’s werelds grootste passagiersvliegtuig vanaf Schiphol start op 10 juli en duurt tot en met 8 oktober.
(...)
China Southern Airlines-vlucht CZ346 vertrekt vanaf 10 juli dagelijks om 14.40 uur vanaf Schiphol landt de volgende ochtend om 6.16 uur in Beijing. De retourvlucht vertrekt om 00.30 uur vanuit China en arriveert om half zes 's ochtends in Amsterdam.
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 21:30:12 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178109505
Eerst zien, dan geloven :{w
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:02:36 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178119203
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader!

Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen.
Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam.
Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland.

Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag.
Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol.

[ afbeelding ]
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?
pi_178120266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:02 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?
In ieder geval TUI.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:06:31 #43
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178132568
Mensen hier ervaring met Kenya Airways?
pi_178133903
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

Tulpenmeisjes_1200px.jpg
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 21:51:23 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178133938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

[ afbeelding ]
Zit ook liever in die rechter dan in een A340 :7
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_178133963
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:04:43 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178142588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar :P

Lijkt me redelijk evident. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178147260
A Germania Boeing 737-700 (D-ABLB) was involved in a ground collision accident with an El Al Boeing 767-300ER (4X-EAK) at Tel Aviv-Ben Gurion International Airport, Israel.
Germania flight ST4915 was being pushed back from the gate when the tail fin impacted the right hand horizontal stabilizer of El Al flight LY385.
Both flights were cancelled.

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180328-0

  woensdag 28 maart 2018 @ 19:58:55 #49
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178155838
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Ze hebben 6 A340's, die vervangen worden door:
in 2019 2 A330Neo's en 2 A350's
in 2023 nog eens 2 A350's
So we just called him Fred
pi_178165212
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Nope dat gaat nog wel even duren: https://www.luchtvaartnie(...)t-a350-naar-schiphol
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 29 maart 2018 @ 12:02:52 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178167674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:54 schreef Adrie072 het volgende:
A Germania Boeing 737-700 (D-ABLB) was involved in a ground collision accident with an El Al Boeing 767-300ER (4X-EAK) at Tel Aviv-Ben Gurion International Airport, Israel.
Germania flight ST4915 was being pushed back from the gate when the tail fin impacted the right hand horizontal stabilizer of El Al flight LY385.
Both flights were cancelled.

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180328-0

Toch best groot, zo'n 767. Hoe kun je die nou over het hoofd zien?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178169120
Air Belgium maakt vandaag haar eerste vlucht...voor Surinam Airways.

Hun eerste A340-300 (OO-ABA) staat in Brussel en staat op het punt te vertrekken naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/ABB3004/10ddec95
Hierna zal het vanmiddag om 15:15 uur PY993 naar Paramaribo uitvoeren.

De PZ-TCR van Surinam Airways staat sinds afgelopen maandag ook in Brussel, vermoedelijk voor onderhoud.

20180325_133406.jpg
(OO-ABA en OO-ABB in Brussel)
pi_178184615
De een-na-laatste 787-9 voor KLM is momenteel onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/10df6362

Verwachte aankomst is om 08:40 uur.

DZAZO_WVwAAxUmv.jpg
(Foto van een testvlucht)
pi_178206193
AIRBUS: ELF UUR IN DE LUCHT MET A321LR
quote:
TOULOUSE - Airbus heeft een nieuw record gevestigd met de A321neo Long Range (A321LR). Het toestel vloog non-stop van de Seychellen naar Toulouse, met aan boord het equivalent van 180 passagiers. Het toestel deed bijna elf uur over de vlucht.

De A321LR moet, door toepassing van onder andere nieuwe motoren en extra brandstoftanks, een kaskraker worden op vluchten tussen Europa en de VS. De langste telg van de succesvolle A320-familie kan 7.400 kilometer zonder bijtanken overbruggen; ruim 930 kilometer verder dan de eerste generatie A321’s.

Aan boord is standaard plaats voor 206 passagiers, verdeeld over Business en Economy Class. Tijdens de testvlucht waren er geen passagiers aan boord, maar wel 165 poppen die gezamenlijk het gewicht vertegenwoordigen van 180 volwassen passagiers.

Met de A321LR mikt Airbus onder andere op maatschappijen die tussen Europa en de VS willen vliegen, zoals Norwegian, Primera Air en Aer Lingus.
DZg-2WSX0AIyakr.jpg
DZigYvjWkAAKALf.jpg:large
  zaterdag 31 maart 2018 @ 07:23:24 #55
48840 Xtreem
Arrogante zak
pi_178207804
quote:
11uur in een narrowbody.... pfff

Zelfs op binnenlandse vluchtjes van 1-3 uur vermijd ik de narrowbodies nog
Live from Beijing!
pi_178208181
Tja als veel mensen tickets kopen op basis van prijs dan zorgen maatschappijen voor goedkope tickets en dan betekent van alles voor het comfort aan boord. Maar goed, voorlopig kun je kiezen. 600 Euro naar New York in een 787 of 450 in een A321/737Max?
--
pi_178208319
Het opent natuurlijk vooral veel P2P opties en directe vluchten hebben toch vaak de voorkeur tov een overstap, interessante ontwikkeling.

De A321neo is wel een monster (in al z'n uitvoeringen), bijna de pax aantallen van een 787-8 en ook indrukwekkende range.
Jack does it in real time...
pi_178209827
Zeker interessant nu de 757 en 767 ook zo langzamerhand aan vervanging toe zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 maart 2018 @ 11:36:11 #59
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178210304
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Zelfs op binnenlandse vluchtjes van 1-3 uur vermijd ik de narrowbodies nog
Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 15:50:47 #60
48840 Xtreem
Arrogante zak
pi_178214239
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet?
Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seats :D
Live from Beijing!
pi_178226234
De eerste Delta Airlines Airbus A350 vlucht naar Amsterdam is onderweg: https://www.flightradar24.com/DAL132/10e49ddb

De A350 voert een van de 4 dagelijkse vluchten van/naar Detroit uit;
DL132 vanuit Detroit, geplande aankomst om 05:55 uur. DL133 gaat om 09:20 uur weer terug.
Amsterdam is de eerste niet-Aziatische bestemming van de Delta A350 en heeft sinds de levering van de eerste in juli 2017 8 A350's in de vloot.

Vertrek in Detroit, zaterdagmiddag:

DZpV3FWWsAQosEL.jpg:large
pi_178244398
Staart voor de eerste ANA A380:

40214701745_a22676ce35_c.jpgTail Fin msn262 30/3/2018 by A380_TLS_A350, on Flickr

Enne:

VlbLeeuwarden twitterde op zondag 01-04-2018 om 09:49:46 Primeur voor vliegbasis Leeuwarden. Rechtstreeks van de tekentafel: onze eerste F-16 met zonnepanelen! Vandaag nog aan de stekker, morgen in de lucht. Hopelijk schijnt de zon! reageer retweet
DZrofQyX4AAK9Xj.jpg

emirates twitterde op zaterdag 31-03-2018 om 22:20:53 Emirates reveals SkyLounge, the most exclusive Onboard Lounge to be introduced on its Boeing 777X fleet from 2020. A completely transparent lounge with unmatched aerial views and unparalleled luxury, Emirates SkyLounge promises window views like no other. reageer retweet
DZpKzxxX0AUno-R.jpg
DZpKzx7X4AEVwvc.jpg
DZpKzx1XkAMolJT.jpg
  zondag 1 april 2018 @ 21:31:30 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178244931
Wat zijn ze toch creatief zo aan het begin van deze maand... Zo las ik op Facebook ook al dat Tipica Reizen vanwege goede banden met koningin Maxima vanaf vandaag de titel Koninklijk mag voeren :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178286220
Leuk voor de liefhebber: Webcam op Lanzarote airport. In Youtube gemakkelijk te vinden.
--
  woensdag 4 april 2018 @ 11:52:36 #65
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178298606
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seats :D
Meer beenruimte in widebody? Dat ligt er maar net aan met welke airline in welke klasse je vliegt. Bij TUI zit je in economy net zo opgepropt in een 737 als in een 787.
Ook bij KLM zit een 777 nou niet bepaald ruim.

Niet dat ik niet liever in een widebody zit, maar ze voelen niet per se ruimer.
Ondanks dat verwacht ik dat ik de kans groter wordt om op vakantievluchten op grotere afstanden dit soort toestellen tegen te komen. Nieuwe routes die nu te ver zijn voor een narrowbody worden veel makkelijker opgezet: het enige wat je vooraf op hoeft te sturen is een flightcrew. Geen gedoe met containers en bijbehorende voertuigen.

[ Bericht 9% gewijzigd door FredvZ op 04-04-2018 12:02:42 ]
So we just called him Fred
  woensdag 4 april 2018 @ 12:45:34 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178299578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:30 schreef inkjet het volgende:
Webcam op Lanzarote airport
Leuk! Ken je er nog meer?
pi_178311601
Als je deze bekijkt biedt Youtube je vanzelf een paar andere aan. Die van Atcbox op Schiphol ook.
--
pi_178323582
hifly_airline twitterde op donderdag 05-04-2018 om 12:29:20 Hi Fly is taking delivery of its first Airbus A380, the world’s largest and most spacious airliner. The arrival is a major event for the Company, making it the 1st Portuguese and the 4th European airline operating the model. #Hifly #hiflyairline #a380 reageer retweet
DaAzVfAX4AAqG5E.jpg

Levering staat voor ergens halverwege 2018 met het oorspronkelijk Singapore Airlines interieur.
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 20:46:14 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178331400
Zoals verwacht....
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_178357162
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:46 schreef derLudolf het volgende:
Zoals verwacht....
Niet geheel.

De nieuwe Beluga XL heeft een stel motoren gekregen:

DaFLSVCUMAAUBu2.jpg

(tweemaal Rolls-Royce Trent 700)
pi_178410859
Hallo,

Ik was zondag hier, wel op de weg, maar je kan dus nog een stuk het gras op lopen tot de sloot. Dan kun je zit je zowat met je neus op de Zwanenburgbaan. Is dit wel toegestaan, het is best dichtbij, maar zag nergens bordjes die het verbieden.

Geplaatste speld
vlak bij Badhoevedorp
https://goo.gl/maps/NBRSsxyfLKn
.
pi_178415199
Iemand non-stop van London naar Perth vliegen, maar niet je huis uit hoeven?

Hier; volledige vlucht op Youtube; upload van ruim 17 uur.
quote:
Mom said just one video before bed
:+

Of deze:

quote:
Who farted?
4930957.jpg?v=v400bab8730b
pi_178416662
Nee joh de APU moest uit en dan wordt het best warm. O-)
--
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:14:03 #74
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178421969
quote:
GEEN CONCURRENTIE VOOR KLM EN TUI OP CURA«AO-ROUTE

DEN HAAG - Qatar Airways mag geen rechtstreekse verbinding tussen CuraÁao en Nederland opstarten, zo schrijft minister Blok van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer. Alleen KLM en TUI fly blijven dus op de route actief.

CuraÁao kwam onlangs een zogeheten Open Skies-verdrag overeen met Qatar, waardoor er vrij vliegverkeer tussen deze landen mogelijk wordt. Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten.

Blok verzekert echter dat hier geen sprake van is: “Als een buitenlandse luchtvaartmaatschappij passagiers aan boord wil nemen op een vlucht vanuit het thuisland via Nederland (in Europa) naar CuraÁao, dan moet zowel CuraÁao als Nederland (in Europa) apart toestemming verlenen.”

De minister vervolgt: “Nederland zal [...] geen toestemming verlenen aangezien zij in haar bilaterale luchtvaartverdrag met Qatar geen vijfde vrijheidsrechten is overeengekomen.” Overigens zijn er volgens Blok ook geen concrete plannen voor een directe lijndienst tussen Qatar en CuraÁao.
"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten".

Huh? WTF? Zorgen?
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:41:26 #75
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178422370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:14 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten".

Huh? WTF? Zorgen?
Je verwacht toch niet dat 2e kamerleden verstand hebben van Open Skies verdragen?
Die horen alleen maar CuraÁao, Qatar en rechtstreekse vluchten. En dan is het paniek.
So we just called him Fred
pi_178422517
Overal marktwerking. Behalve hier. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178422655
En maar janken over oneerlijke concurrentie van de ME3...

Overigens totaal geen plannen hiervoor vanuit QR. :D
Jack does it in real time...
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:13:53 #78
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178422912
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:58 schreef DeeBee het volgende:
En maar janken over oneerlijke concurrentie van de ME3...

Overigens totaal geen plannen hiervoor vanuit QR. :D
Hoe is dit nou weer oneerlijke concurrentie?

KLM kan toch ook geen lijndiensten beginnen vanuit Doha? (behalve natuurlijk naar hun base in Amsterdam, maar Qatar mag ook gewoon van en naar Doha vliegen in Amsterdam)
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:25:28 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178423085
Moet KLM toch niet kijken of ze onafhankelijk van AirFrance verder kunnen? De Fransozen staken veel te vaak en hebben ook nog eens riante arbeidsvoorwaarden
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:33:16 #80
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178423216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moet KLM toch niet kijken of ze onafhankelijk van AirFrance verder kunnen? De Fransozen staken veel te vaak en hebben ook nog eens riante arbeidsvoorwaarden
Gaat nooit meer lukken.
pi_178424383
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe is dit nou weer oneerlijke concurrentie?

KLM kan toch ook geen lijndiensten beginnen vanuit Doha? (behalve natuurlijk naar hun base in Amsterdam, maar Qatar mag ook gewoon van en naar Doha vliegen in Amsterdam)
Tuurlijk mag dat wel, als ze maar de goede verdragen afsluiten met Qatar (precies als nu in Nederland). En gezien alle ME3 fan zijn van de Open Skies en freedom rechten dan laten ze dat ook wel toe in hun thuis markt... Het probleem met al die afspraken is dat ze in 99% van de gevallen reciprocal zijn: Qatar gaat niet zeggen KL krijgt die rechten om Doha - Colombo te vliegen als QR niet AMS-IAD mag vliegen ofzo...

De Nederlandse markt zit ondertussen met een duopolie ri. Antillen bijv., maar dat soort protectionisme kraait geen haan naar. Lekker geen marktwerking voor de Nederlanders...
Jack does it in real time...
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:16:11 #82
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178424880
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:45 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat wel, als ze maar de goede verdragen afsluiten met Qatar (precies als nu in Nederland). En gezien alle ME3 fan zijn van de Open Skies en freedom rechten dan laten ze dat ook wel toe in hun thuis markt... Het probleem met al die afspraken is dat ze in 99% van de gevallen reciprocal zijn: Qatar gaat niet zeggen KL krijgt die rechten om Doha - Colombo te vliegen als QR niet AMS-IAD mag vliegen ofzo...

De Nederlandse markt zit ondertussen met een duopolie ri. Antillen bijv., maar dat soort protectionisme kraait geen haan naar. Lekker geen marktwerking voor de Nederlanders...
Precies. Wij mogen het daar niet en zij hier niet. Niks oneerlijks aan.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:52:03 #83
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178425586
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Wij mogen het daar niet en zij hier niet. Niks oneerlijks aan.
Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLM :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:19:21 #84
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178426115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:52 schreef flipsen het volgende:

[..]

Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLM :)
Het ging hier om Qatar toch...
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:12:38 #85
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178427224
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het ging hier om Qatar toch...
Oh, ik dacht dat het om het principe ging :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:27:46 #86
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178427530
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:12 schreef flipsen het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het om het principe ging :)
Ah ja op die manier :) achja, zo zal Qatar ook vast wel rechten op andere veldjes hebben.
pi_178436725
De eerste Airbus A350-900ULR.

82120_1522785029.jpg

Zullen later worden gebruikt voor de langste non-stop vluchten ter wereld van Singapore naar New York en Los Angeles.
Valt verder niet veel aan te zien overigens...op de nieuwe sharklets na.
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:27:52 #88
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_178437661
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 17:49 schreef Fer het volgende:
Hallo,

Ik was zondag hier, wel op de weg, maar je kan dus nog een stuk het gras op lopen tot de sloot. Dan kun je zit je zowat met je neus op de Zwanenburgbaan. Is dit wel toegestaan, het is best dichtbij, maar zag nergens bordjes die het verbieden.

Geplaatste speld
vlak bij Badhoevedorp
https://goo.gl/maps/NBRSsxyfLKn
Waarschijnlijk valt dit onder artikel 460 Sr:
quote:
Hij die zich, zonder daartoe gerechtigd te zijn, bevindt op enige grond die bezaaid, bepoot of beplant is, of die ter bezaaiing, bepoting of beplanting is gereedgemaakt, of gedurende de maanden mei tot en met oktober op enig wei- of hooiland, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:16:12 #89
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_178438793
Zou je eigenlijk met een roeibootje mogen varen in die sloot om Schiphol?
So we just called him Fred
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:49:38 #90
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_178439493
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Zou je eigenlijk met een roeibootje mogen varen in die sloot om Schiphol?
Enigszins levensmoe moet je dan wel zijn. Die sloten zitten vol met gif.
pi_178446847
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:52 schreef flipsen het volgende:

[..]

Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLM :)
De vraag is wel of je dan met KLM vliegt. Op heel veel stukken, waarbij het vliegtuig van KLM van A via B naar C vliegt, hebben ze echt geen rechten om passagiers puur van B naar C te vervoeren. Bijvoorbeeld op de Antillen, 95% van Afrika en waarschijnlijk 95% van de overige routes.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 11 april 2018 @ 16:19:23 #92
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178450308
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De vraag is wel of je dan met KLM vliegt. Op heel veel stukken, waarbij het vliegtuig van KLM van A via B naar C vliegt, hebben ze echt geen rechten om passagiers puur van B naar C te vervoeren. Bijvoorbeeld op de Antillen, 95% van Afrika en waarschijnlijk 95% van de overige routes.
In dit geval vlieg je gewoon met KLM en je kan gewoon tickets kopen :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178450364
quote:
Valt verder niet veel aan te zien overigens...op de nieuwe sharklets na.
Airbus 350-900 ULR

Vliegende brandstoftank :P
--
pi_178475576
IAG richt pijlen op Norwegian
quote:
De International Airlines Group (IAG) overweegt een overnamebod te plaatsen voor Norwegian Airines, zo melden Norwegian en IAG.

Bod
IAG heeft 4,61 procent van de aandelen van Norwegian Air Shuttle in handen. De groep zegt nu een overnamebod voor de hele maatschappij te overwegen. Volgens bronnen van Bloomberg zou Norwegian, met een huidige marktwaarde van 1 miljard dollar (810 miljoen euro), zo’n 3 miljard dollar (243 miljoen euro) waard zijn als de overname doorgaat.

Norwegian
Norwegian meldt dat het “geen eerdere kennis heeft gehad” van de aankoop van aandelen door IAG. Ook is de maatschappij niet in gesprek met IAG over een eventuele overname. Wel zegt Norwegian dat de “interesse van een van de grootste internationale luchtvaartgroepen” aangeeft dat het businessmodel van maatschappij veel potentieel bezit voor een globale groei van de airline.

IAG
Volgens IAG is Norwegian een “aantrekkelijke investering” en is de aankoop van de aandelen bedoeld om met Norwegian gesprekken aan te gaan over een mogelijke overname. Na het nieuws van IAG’s interesse in Norwegian steeg de koers van de maatschappij op de beurs van Oslo met 26 procent.
Statement van IAG:
quote:
RESPONSE TO PRESS SPECULATION ON NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA

International Airlines Group (IAG) notes the recent press speculation that it is considering making an offer for Norwegian Air Shuttle ASA (Norwegian).

IAG considers Norwegian to be an attractive investment and has acquired a 4.61 per cent ownership position in the airline (minority investment).

The minority investment is intended to establish a position from which to initiate discussions with Norwegian, including the possibility of a full offer for Norwegian.

IAG confirms that no such discussions have taken place to date, that it has taken no decision to make an offer at this time and that there is no certainty that any such decision will be made.

A further announcement will be made if appropriate.
En statement van Norwegian:
quote:
Comment to IAG’s acquisition of Norwegian shares

Norwegian has just been made aware that the International Airline Group (IAG) has acquired of 4.6 percent of the shares in Norwegian Air Shuttle ASA. Norwegian had no prior knowledge of this acquisition before it was reported by the media mid-morning Thursday. Norwegian has not been in any discussions or dialogue with IAG about the matter. Norwegian believes that interest from one of the largest international aviation groups demonstrates the sustainability and potential of our business model and global growth.

The company has no further comments at this stage.
pi_178484944
Misschien moet Skyteam toch maar eens met Easyjet rond de tafel... eten of gegeten worden lijkt het.
--
pi_178491742
KLM heeft vier 737's besteld. Ze worden volgend jaar maart en april geleverd.
--
  vrijdag 13 april 2018 @ 15:52:18 #97
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178491804
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:50 schreef inkjet het volgende:
KLM heeft vier 737's besteld. Ze worden volgend jaar maart en april geleverd.
ouderwetse of MAX?
Same shit, different day
SC hopper present
Meet-Bedelaar
pi_178491862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:22 schreef inkjet het volgende:
Misschien moet Skyteam toch maar eens met Easyjet rond de tafel... eten of gegeten worden lijkt het.
Skyteam of AF-KLM?

Interessant ook: https://www.businesstrave(...)bines-in-vrachtruim/
quote:
In 2020 wil Airbus samen met het Franse Zodiac Aerospace slaapcabines voor in het vrachtruim op de markt brengen. Zo kunnen de luchtvaartmaatschappijen zich beter onderscheiden, en moet de vliegervaring voor de passagier een stuk aangenamer worden.

De slaapcabines, ontwikkeld voor de A330, krijgen hetzelfde formaat als de standaard vrachtcontainers. Zo kunnen de slaapmodules makkelijk vervangen worden.

Airbus en Zodiac Aerospace bestuderen ook de mogelijkheid om slaapcompartimenten te maken voor de A350 XWB.
MŁnchense Nederlander. Met voorliefde voor Taiwan.
pi_178492307
IAG en Norwegian zou wel een gigantisch sterk blok opleveren ri. Amerika ook. QR als grootaandeelhouder erbij om Azie verder te veroveren.
Jack does it in real time...
pi_178492397
quote:
ouderwetse of MAX?
NG's. Kortom dezelfde waarvan Transavia er van de week nog een kreeg opgeleverd. Misschien gerelateerd: de KL1705 naar Madrid is op 12 van de laatste 13 dagen uitgevoerd door PH-HZX van Transavia. Hoewel dat ook met de beschikbare vliegers te maken kan hebben.

[ Bericht 16% gewijzigd door inkjet op 14-04-2018 17:43:26 ]
--
  vrijdag 13 april 2018 @ 23:35:06 #101
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178500084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:29 schreef inkjet het volgende:

[..]

NG's. Kortom dezelfde waarvan Transavia er van de week nog een kreeg opgeleverd. Misschien gerelateerd: de KL1705 naar Madrid is op 12 van de laatste 13 dagen uitgevoerd door PH-HZX van Transavia.
ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld?
Same shit, different day
SC hopper present
Meet-Bedelaar
pi_178500415
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 23:35 schreef Koen66 het volgende:
ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld?
Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot.
Kunnen 737 MAX, A320neo worden maar ze willen ook bij Embraer en Bombardier aankloppen. (HOP!)
  zaterdag 14 april 2018 @ 00:01:28 #103
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178500571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 23:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot.
Kunnen 737 MAX, A320neo worden maar ze willen ook bij Embraer en Bombardier aankloppen. (HOP!)
Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren. zou mij toch wel verbazen als KL opeens Airbus voor de grotere Europese toestellen gaat kiezen. Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat, groter hebben ze (nog) niet
Same shit, different day
SC hopper present
Meet-Bedelaar
pi_178504815
De 737-700's van KLM zijn niet echt aan vervanging toe, meest uit 2010-11. Er is behoorlijk geinvesteerd in 737-vliegers, dat bouw je niet zomaar even om. Het is een afweging of je voor een deel van de vluchten A321's gebruikt in plaats van 737-10's. Is het verschil in performance groot genoeg om van de standaard af te wijken? Misschien moet Transavia France wel naar Airbus trouwens.
Misschien kun je de laatste order wel mede in het licht van deze deal zien. De 737 NG's voor HV en KL zullen niet echt duur zijn met de keuze voor Neo/Max in het vooruitzicht.

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 14-04-2018 10:18:58 (Extra) ]
--
pi_178507520
quote:
Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat...
Bijna inderdaad, de E195-E2 kan 146 passagiers vervoeren, maar wel met 28 inch seat pitch. Alternatief is bijvoorbeeld 132 met 30 inch, maar als je vijf of zes rijen met 33 inch pith wilt kom rond de 128 uit. KLM heeft er 132 in de 737-700 met vijf rijen van 35 inch pitch. Zou de 195-E2 Moskou en Kiev halen?

[ Bericht 1% gewijzigd door inkjet op 14-04-2018 12:54:39 (Foutje) ]
--
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:41:12 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178513515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 00:01 schreef Koen66 het volgende:

Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren.
Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178546886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie.
En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me.
MŁnchense Nederlander. Met voorliefde voor Taiwan.
pi_178547121
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:21 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me.
AF/KLM doen veel onderhoud in eigen huis, ook plegen ze veel motorenonderhoud voor andere maatschappijen. Hiermee hengelen ze veel geld binnen.

Waar het bedrijf nog een wereld te winnen heeft is de efficiŽntie bij Air France. Laat dat door de France cultuur nu net het lastigste voor elkaar te boksen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2018 @ 23:24:51 #109
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_178567333
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Waar het bedrijf nog een wereld te winnen heeft is de efficiŽntie bij Air France. Laat dat door de France cultuur nu net het lastigste voor elkaar te boksen zijn.
Morgen weer staken *O*

-O-
pi_178567616
Fransozen en staken. Ik haat Fransozen. Laat die luie honden eens werken voor hun geld. Hebben nog geen dag van hun leven echt hard gewerkt.
pi_178584875
Southwest #WN1380 suffered serious uncontained engine failure mid-air
quote:
A Southwest Boeing 737-700 operating a flight from LaGuardia to Dallas has suffered an uncontained engine failure while climbing out of New York. The plane safely diverted to Philadelphia with serious damage to the left engine.
Passengers reported that they heard a loud bang on the left side of the aircraft, while climbing out of LGA and discovered that the left-hand engine cowling had disintegrated, seriously damaging the aircraft’s wing and fuselage.

At least one passenger has suffered serious injuries from shrapnels and is on his way to a hospital, CNN reports.

The airplane involved is a 17-year old Boeing 737-700 (registration N772SW), which carried 143 passengers and five crew members. Southwest says ‘we are working diligently to support passengers and crew‘ from the affected flight.
Da_2N-wXkAA28pT.jpg
Da_2f2hXUAAATES.jpg
Da_4U-YVMAAt8SY.jpg
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:24:44 #112
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178586019
Note to self: niet meer een plek bij het raam recht naast de motoren kiezen :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178586068
Dat is geen lullige klap geweest :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:11:05 #114
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178589652
Vrouw blijkt tijdens de vlucht half uit het gesprongen raam gezorgen te zijn, inmiddels is bekend dat ze is overleden lees ik op de frontpage.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178592645
Hier wat close up foto's
NTSB_Newsroom twitterde op woensdag 18-04-2018 om 02:11:52 NTSB investigators on scene examining damage to the engine of the Southwest Airlines plane. https://t.co/2dyDzOW8pT reageer retweet
DbBisehWAAEIwmJ.jpgDbBisehX0AE-VHu.jpgDbBisehX0AA8x49.jpg
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  woensdag 18 april 2018 @ 09:07:17 #116
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_178593568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:11 schreef flipsen het volgende:
Vrouw blijkt tijdens de vlucht half uit het gesprongen raam gezorgen te zijn, inmiddels is bekend dat ze is overleden lees ik op de frontpage.
Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen :P . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel).

quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:00 schreef Pino112 het volgende:
Hier wat close up foto's
[ afbeelding ]
Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 18 april 2018 @ 10:15:18 #117
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178594774
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:07 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen :P . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel).

[..]

Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm.
Gordel is ook niet zozeer voor neerstorten, maar meer voor (onverwachte) turbulentie of een ongeluk bij de landing of start (gear collapse, naast de baan raken, etc)
  woensdag 18 april 2018 @ 10:23:59 #118
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178594952
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo ;)

D8_FF1_A18_271_F_46_EF_81_C6_2_FAC20_CFC138.jpg
pi_178596596
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:24 schreef flipsen het volgende:
Note to self: niet meer een plek bij het raam recht naast de motoren kiezen :X
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:

180417-SFE-Southwest.jpg
  woensdag 18 april 2018 @ 12:15:44 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178597106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:

[ afbeelding ]
Kut -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:17:44 #121
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178597129
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo ;)

[ link | afbeelding ]
Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:46:59 #122
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_178597593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:17 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen.
Schijnt vaker te gebeuren. Paniek en stress doet toch rare dingen met een mens blijkbaar :)
  donderdag 19 april 2018 @ 08:51:51 #124
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_178615901
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo ;)

[ link | afbeelding ]
En vooral muziek blijven luisteren ook :') .

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:

[ afbeelding ]
Dat is dus ongeveer waar ik altijd mijn stoel boek volgens mij :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_178631623
Na de Southwest op dinsdag, nu Delta op woensdag.
Een A330-300 op Atlanta dat op het punt stond te vertrekken naar London Heathrow.

j834923.jpg?quality=90&strip=all
DbGW8j5VAAA2Qlk.jpg
Delta%20plane%20on%20fire_1524101037243.jpg.jpg.jpg_11139968_ver1.0_1280_720.jpg

En - hoewel logisch - toch raar gezicht; een 787 die gesloopt wordt.
De 5e gebouwde 787 en was een testbed.

DbG5ypHVAAA5l1P.jpg
pi_178675243
quote:
En vooral muziek blijven luisteren ook :') .
Ach, als je daar rustig van blijft is het prima. Wel opvallend die maskers, nose and mouth is toch duidelijk. Misschien een taalprobleem?
--
pi_178679331
Zag vandaag een Douglas DC-3C-S1C3G op 900ft overvliegen. Dacht even dat de oorlog begonnen was :D leuk geluid maken die. Iedereen kijkt meteen omhoog.

Wie/wat voor vluchten voeren die uit en voor wie? Gewoon rondvluchten ofzo? Was ergens in Sassenheim volgens mij. (PH-PBA).
Rip City
  zondag 22 april 2018 @ 19:31:39 #128
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_178679929
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 19:08 schreef RipCity het volgende:
Zag vandaag een Douglas DC-3C-S1C3G op 900ft overvliegen. Dacht even dat de oorlog begonnen was :D leuk geluid maken die. Iedereen kijkt meteen omhoog.

Wie/wat voor vluchten voeren die uit en voor wie? Gewoon rondvluchten ofzo? Was ergens in Sassenheim volgens mij. (PH-PBA).
https://www.dutchdakota.nl/nl/boek-een-vlucht/plan-en-boek/
pi_178681160
quote:
Oh dat is het! Dankje!!
Rip City
  zondag 22 april 2018 @ 22:43:40 #130
344250 75020
ik weet niet beter
pi_178683798
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 19:08 schreef RipCity het volgende:
Zag vandaag een Douglas DC-3C-S1C3G op 900ft overvliegen. Dacht even dat de oorlog begonnen was :D leuk geluid maken die. Iedereen kijkt meteen omhoog.

Wie/wat voor vluchten voeren die uit en voor wie? Gewoon rondvluchten ofzo? Was ergens in Sassenheim volgens mij. (PH-PBA).
Ik heb in de jaren '90 meerdere keren met de PH-DDA mee mogen vliegen. De eerste keer was zelfs mijn luchtdoop, geweldige ervaring vond ik het.
Mijn laatste vlucht met de PH-DDA was een paar weken voor het crashte. Ben al flink wat jaartjes niet meer bij de DDA geweest bedenk ik me zo. :{
pi_178690118
Deze Antonov staat momenteel op Schiphol. Vertrekt rond half 5 vanmiddag.

40919189764_3fbd2e5cb4_c.jpgRA-82044_22042018 by Wesley Herrebrugh, on Flickr

En deze dame komt vanavond rond 19:00 uur vanuit Hannover, met aan boord de Mexicaanse president Enrique PeŮa Nieto die een officieel bezoek aan Nederland brengt:
https://www.koninklijkhui(...)gst-president-mexico

(hieronder gisteren in Hannover)
39807962990_fc27b6a937_c.jpgBoeing B787-8 XC-MEX - HAJ - 22.04.2018 by Matthias Schichta, on Flickr

Niet de eerste keer dat deze 787 hier komt, op vrijdag 5 november 2010 kwam het 's avonds aan op Schiphol (vanuit Parijs) en vertrok het de zaterdagmiddag erna.
Dit was de eerste keer dat de 787 op Schiphol kwam; een kleine 3 maanden na het allereerste bezoek van een A380 in juli 2010.

1813733.jpg?v=v40
pi_178692187
De Airbus A350-900URL maakt momenteel haar allereerste vlucht: https://www.flightradar24.com/AIB01NY/1122836f

41612804222_6ccf109924_c.jpgSingapore Airlines Airbus A350-941 ULR cn 216 F-WZNY // 9V-SGE by Clťment Alloing, on Flickr

[ Bericht 38% gewijzigd door Iemand91 op 23-04-2018 21:25:01 ]
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 20:36:34 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178700188
Foto is verwijderd.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')