Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?quote:Op maandag 19 maart 2018 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven Oekraïne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96
Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 maart 2018 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)
Wie had dat aan zien komen dan??
Inderdaad, dat las ik ookquote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.
Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)
Wie had dat aan zien komen dan??
Handgemaakt op basis van trial and error?quote:Op woensdag 21 maart 2018 01:16 schreef Iemand91 het volgende:
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
Dit is wat (een van) de bekendste outfitters erover verteld: https://www.lufthansa-technik.com/in-focus-vip-cabinquote:Op woensdag 21 maart 2018 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Handgemaakt op basis van trial and error?
Ze zouden eventueel mee kunnen in de 4 747 vrachttoestellen.Maar ja, die komen niet dagelijks op een flink aantal bestemmingen zoals met de 747-400M's het geval was.quote:
KLM was inderdaad de grootste speler in het vervoer van paarden.quote:KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch?
Als je daar combi-toestellen of full-freighters van maakt wel. Anders niet.quote:Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
Project Sunrise voor Sydney - London en Sydney - New York is nog bezig.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Ik zag vandaag nog EI-RJH met een KL vluchtnummer. Ze vliegen regelmatig op Dublin en Praag.quote:Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...quote:De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
De vlucht van zaterdag is geannuleerd. Misschien omdat er (te) veel kosten in onderhoud zijn?quote:Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.
Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-Arabië te gaan op weg naar hun bestemming in Israël.
[ afbeelding ]
Saoedi-Arabië erkent de staat Israël niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar Israël niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.
[ afbeelding ]
Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.
[ afbeelding ]
Rond de 1000EUR volgens google flights voor eco (rond de 750 met EK)quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Qantas heeft slechts 236 stoelen in de 787-9, juist omdat deze bij hen dergelijke lange vluchten gaat uitvoeren.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Er zijn wel meer toestellen die dergelijke vluchten kunnen uitvoeren (A340-500, 777-200LR) maar bij dergelijk lange vluchten loop je tegen beperkingen aan. Je moest passagiers achterlaten, kunt niet of nauwelijks cargo meenemen etc.quote:Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
quote:To celebrate the centenary of the Royal Air Force, Ewan and Colin McGregor take to the skies in some of the world's most iconic planes. These are the planes that were involved in aerial combat at every stage of the RAF's story, from the biplanes used in the early days of dogfighting in World
War I to the beautiful Spitfire of the Battle of Britain, the plucky Lysander and on to mighty Vulcan nuclear bomber, as well as the Chinook helicopter and supersonic Typhoon that are still in service today.
It is a story of amazing machines and epic battles, but above all it is the story of the men and women whose courage and ingenuity have been at the heart of the RAF for 100 years. On their journey Ewan and Colin meet an amazing cast of characters. There is Geoffrey Wellum, who fought in the Battle of Britain as an 18-year-old and speaks with passion about what it meant to take on the might of the German air force.
Mary Ellis and Joy Lofthouse were two of the pioneering flyers of the Air Transport Auxiliary who delivered thousands of planes to frontline units in World War II. These two ladies share their memories of their glamorous but dangerous role.
Then there is Fred Bailey, who was plucked from a clearing in the jungles of Burma by an intrepid RAF pilot just as the Japanese closed in on him, and also the band of brothers, the Bomber Boys, who brought devastation to German cities in their Lancaster Bombers night after terrifying night.
Their direct descendants were the Cold War aircrew like Jonny Tye and Martin Withers, who had the grim task of dropping the atom bomb and accepted their role knowing that, if they ever had to carry out their orders, it would be a one-way mission.
While technology has changed with amazing speed, the need for bravery and coolness under fire has not. No-one displays these qualities better than David Morgan, who is the last RAF pilot to take part in a dogfight. He talks with chilling clarity about the day he shot down two enemy aircraft over the Falkland Islands but also with humanity about how he has had to live with the personal and emotional consequences ever since.
Finally there are today's ground crew and pilots, who take Ewan and Colin on a supersonic flight in the Typhoon fighter as they make their own all-too-real preparation for deployment to the skies over Syria and Iraq.
Heb alleen het laatste half uur gezien maar het was erg leuk inderdaad, ga de rest van de week nog even terugkijken.quote:Op zondag 25 maart 2018 21:04 schreef Iemand91 het volgende:
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1:
RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor
[..]
[ afbeelding ]
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 23:58 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17
Stond nog niet zo lang geleden er zo bij:
[ afbeelding ]
Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville.
Schijnt naar Somon Air te gaan.
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?quote:Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
Wat een VIP toestel voor PrivatAir maar deze wilde 'm niet meer. Gaat nu dus naar een andere maatschappij. Moet dus omgebouwd/omgespoten worden; zo zitten er ook alleen Business stoelen in.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:41 schreef Xtreem het volgende:
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?
Voor de Air India vlucht wel; andere maatschappijen/routes (nog?) niet.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:42 schreef Xtreem het volgende:
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?
Boeing ziet in de 787-10 de vervanger voor de 777-200(ER) en A330 en als concurrentie voor de Airbus A350-900 (op de wat kortere afstanden is de 787-10 efficiënter dan de A350-900)quote:Op maandag 26 maart 2018 13:46 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
De Engelse Wikipedia is een aardig startpunt.quote:Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe
Wel bijna hetzelfde aantal als in een B777-200. Maar dan met een flink lager verbruik. Je kunt de -10 zien als een 787-9 met een langere romp, waardoor hij ongeveer 40 personen meer kan vervoeren. Aangezien het toestel op de langere romp na vrijwel hetzelfde is (verschil zit hem in versterking in de vleugel en voorzieningen voor meer passagiers) moet er iets wijken en dat is in dit geval het bereik. De 40 personen en het extra gewicht zorgen ervoor dat er minder brandstof mee kan, terwijl het verbruik iets hoger ligt. Als je een route hebt die nog binnen het bereik valt, zijn de kosten per passagier lager dan bij een 787-9, waardoor de marge voor de airline beter is.quote:Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.
https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/
Toch wel:quote:Op maandag 5 maart 2018 14:24 schreef Iemand91 het volgende:
De reguliere A330-300 staat weer ingepland...
quote:SCHIPHOL - China Southern Airlines vliegt komende zomer definitief weer met de Airbus A380 op de route Amsterdam-Beijing. Dat heeft de Chinese luchtvaartmaatschappij maandag bevestigd. De inzet van ’s werelds grootste passagiersvliegtuig vanaf Schiphol start op 10 juli en duurt tot en met 8 oktober.
(...)
China Southern Airlines-vlucht CZ346 vertrekt vanaf 10 juli dagelijks om 14.40 uur vanaf Schiphol landt de volgende ochtend om 6.16 uur in Beijing. De retourvlucht vertrekt om 00.30 uur vanuit China en arriveert om half zes 's ochtends in Amsterdam.
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?quote:Op maandag 26 maart 2018 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader!
Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen.
Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam.
Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland.
Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag.
Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol.
[ afbeelding ]
In ieder geval TUI.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:02 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?
Zit ook liever in die rechter dan in een A340quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar
[ afbeelding ]
Lijkt me redelijk evident.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar
Ze hebben 6 A340's, die vervangen worden door:quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Nope dat gaat nog wel even duren: https://www.luchtvaartnie(...)t-a350-naar-schipholquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Toch best groot, zo'n 767. Hoe kun je die nou over het hoofd zien?quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:54 schreef Adrie072 het volgende:
A Germania Boeing 737-700 (D-ABLB) was involved in a ground collision accident with an El Al Boeing 767-300ER (4X-EAK) at Tel Aviv-Ben Gurion International Airport, Israel.
Germania flight ST4915 was being pushed back from the gate when the tail fin impacted the right hand horizontal stabilizer of El Al flight LY385.
Both flights were cancelled.
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180328-0
quote:TOULOUSE - Airbus heeft een nieuw record gevestigd met de A321neo Long Range (A321LR). Het toestel vloog non-stop van de Seychellen naar Toulouse, met aan boord het equivalent van 180 passagiers. Het toestel deed bijna elf uur over de vlucht.
De A321LR moet, door toepassing van onder andere nieuwe motoren en extra brandstoftanks, een kaskraker worden op vluchten tussen Europa en de VS. De langste telg van de succesvolle A320-familie kan 7.400 kilometer zonder bijtanken overbruggen; ruim 930 kilometer verder dan de eerste generatie A321’s.
Aan boord is standaard plaats voor 206 passagiers, verdeeld over Business en Economy Class. Tijdens de testvlucht waren er geen passagiers aan boord, maar wel 165 poppen die gezamenlijk het gewicht vertegenwoordigen van 180 volwassen passagiers.
Met de A321LR mikt Airbus onder andere op maatschappijen die tussen Europa en de VS willen vliegen, zoals Norwegian, Primera Air en Aer Lingus.
11uur in een narrowbody.... pfffquote:Op zaterdag 31 maart 2018 01:02 schreef Iemand91 het volgende:
AIRBUS: ELF UUR IN DE LUCHT MET A321LR
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 07:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Zelfs op binnenlandse vluchtjes van 1-3 uur vermijd ik de narrowbodies nog
Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seatsquote:Op zaterdag 31 maart 2018 11:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet?
twitter:VlbLeeuwarden twitterde op zondag 01-04-2018 om 09:49:46 Primeur voor vliegbasis Leeuwarden. Rechtstreeks van de tekentafel: onze eerste F-16 met zonnepanelen! Vandaag nog aan de stekker, morgen in de lucht. Hopelijk schijnt de zon! reageer retweet
twitter:emirates twitterde op zaterdag 31-03-2018 om 22:20:53 Emirates reveals SkyLounge, the most exclusive Onboard Lounge to be introduced on its Boeing 777X fleet from 2020. A completely transparent lounge with unmatched aerial views and unparalleled luxury, Emirates SkyLounge promises window views like no other. reageer retweet
Meer beenruimte in widebody? Dat ligt er maar net aan met welke airline in welke klasse je vliegt. Bij TUI zit je in economy net zo opgepropt in een 737 als in een 787.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 15:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seats
twitter:hifly_airline twitterde op donderdag 05-04-2018 om 12:29:20 Hi Fly is taking delivery of its first Airbus A380, the world’s largest and most spacious airliner. The arrival is a major event for the Company, making it the 1st Portuguese and the 4th European airline operating the model. #Hifly #hiflyairline #a380 reageer retweet
"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten".quote:GEEN CONCURRENTIE VOOR KLM EN TUI OP CURAÇAO-ROUTE
DEN HAAG - Qatar Airways mag geen rechtstreekse verbinding tussen Curaçao en Nederland opstarten, zo schrijft minister Blok van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer. Alleen KLM en TUI fly blijven dus op de route actief.
Curaçao kwam onlangs een zogeheten Open Skies-verdrag overeen met Qatar, waardoor er vrij vliegverkeer tussen deze landen mogelijk wordt. Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten.
Blok verzekert echter dat hier geen sprake van is: “Als een buitenlandse luchtvaartmaatschappij passagiers aan boord wil nemen op een vlucht vanuit het thuisland via Nederland (in Europa) naar Curaçao, dan moet zowel Curaçao als Nederland (in Europa) apart toestemming verlenen.”
De minister vervolgt: “Nederland zal [...] geen toestemming verlenen aangezien zij in haar bilaterale luchtvaartverdrag met Qatar geen vijfde vrijheidsrechten is overeengekomen.” Overigens zijn er volgens Blok ook geen concrete plannen voor een directe lijndienst tussen Qatar en Curaçao.
Je verwacht toch niet dat 2e kamerleden verstand hebben van Open Skies verdragen?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten".
Huh? WTF? Zorgen?
Hoe is dit nou weer oneerlijke concurrentie?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:58 schreef DeeBee het volgende:
En maar janken over oneerlijke concurrentie van de ME3...
Overigens totaal geen plannen hiervoor vanuit QR.
Gaat nooit meer lukken.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moet KLM toch niet kijken of ze onafhankelijk van AirFrance verder kunnen? De Fransozen staken veel te vaak en hebben ook nog eens riante arbeidsvoorwaarden
Tuurlijk mag dat wel, als ze maar de goede verdragen afsluiten met Qatar (precies als nu in Nederland). En gezien alle ME3 fan zijn van de Open Skies en freedom rechten dan laten ze dat ook wel toe in hun thuis markt... Het probleem met al die afspraken is dat ze in 99% van de gevallen reciprocal zijn: Qatar gaat niet zeggen KL krijgt die rechten om Doha - Colombo te vliegen als QR niet AMS-IAD mag vliegen ofzo...quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe is dit nou weer oneerlijke concurrentie?
KLM kan toch ook geen lijndiensten beginnen vanuit Doha? (behalve natuurlijk naar hun base in Amsterdam, maar Qatar mag ook gewoon van en naar Doha vliegen in Amsterdam)
Precies. Wij mogen het daar niet en zij hier niet. Niks oneerlijks aan.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:45 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel, als ze maar de goede verdragen afsluiten met Qatar (precies als nu in Nederland). En gezien alle ME3 fan zijn van de Open Skies en freedom rechten dan laten ze dat ook wel toe in hun thuis markt... Het probleem met al die afspraken is dat ze in 99% van de gevallen reciprocal zijn: Qatar gaat niet zeggen KL krijgt die rechten om Doha - Colombo te vliegen als QR niet AMS-IAD mag vliegen ofzo...
De Nederlandse markt zit ondertussen met een duopolie ri. Antillen bijv., maar dat soort protectionisme kraait geen haan naar. Lekker geen marktwerking voor de Nederlanders...
Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLMquote:Op dinsdag 10 april 2018 13:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies. Wij mogen het daar niet en zij hier niet. Niks oneerlijks aan.
Het ging hier om Qatar toch...quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLM
Oh, ik dacht dat het om het principe gingquote:
Ah ja op die manier achja, zo zal Qatar ook vast wel rechten op andere veldjes hebben.quote:Op dinsdag 10 april 2018 15:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het om het principe ging
Waarschijnlijk valt dit onder artikel 460 Sr:quote:Op maandag 9 april 2018 17:49 schreef Fer het volgende:
Hallo,
Ik was zondag hier, wel op de weg, maar je kan dus nog een stuk het gras op lopen tot de sloot. Dan kun je zit je zowat met je neus op de Zwanenburgbaan. Is dit wel toegestaan, het is best dichtbij, maar zag nergens bordjes die het verbieden.
Geplaatste speld
vlak bij Badhoevedorp
https://goo.gl/maps/NBRSsxyfLKn
quote:Hij die zich, zonder daartoe gerechtigd te zijn, bevindt op enige grond die bezaaid, bepoot of beplant is, of die ter bezaaiing, bepoting of beplanting is gereedgemaakt, of gedurende de maanden mei tot en met oktober op enig wei- of hooiland, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Enigszins levensmoe moet je dan wel zijn. Die sloten zitten vol met gif.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Zou je eigenlijk met een roeibootje mogen varen in die sloot om Schiphol?
De vraag is wel of je dan met KLM vliegt. Op heel veel stukken, waarbij het vliegtuig van KLM van A via B naar C vliegt, hebben ze echt geen rechten om passagiers puur van B naar C te vervoeren. Bijvoorbeeld op de Antillen, 95% van Afrika en waarschijnlijk 95% van de overige routes.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLM
In dit geval vlieg je gewoon met KLM en je kan gewoon tickets kopenquote:Op woensdag 11 april 2018 13:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De vraag is wel of je dan met KLM vliegt. Op heel veel stukken, waarbij het vliegtuig van KLM van A via B naar C vliegt, hebben ze echt geen rechten om passagiers puur van B naar C te vervoeren. Bijvoorbeeld op de Antillen, 95% van Afrika en waarschijnlijk 95% van de overige routes.
Airbus 350-900 ULRquote:Valt verder niet veel aan te zien overigens...op de nieuwe sharklets na.
Statement van IAG:quote:De International Airlines Group (IAG) overweegt een overnamebod te plaatsen voor Norwegian Airines, zo melden Norwegian en IAG.
Bod
IAG heeft 4,61 procent van de aandelen van Norwegian Air Shuttle in handen. De groep zegt nu een overnamebod voor de hele maatschappij te overwegen. Volgens bronnen van Bloomberg zou Norwegian, met een huidige marktwaarde van 1 miljard dollar (810 miljoen euro), zo’n 3 miljard dollar (243 miljoen euro) waard zijn als de overname doorgaat.
Norwegian
Norwegian meldt dat het “geen eerdere kennis heeft gehad” van de aankoop van aandelen door IAG. Ook is de maatschappij niet in gesprek met IAG over een eventuele overname. Wel zegt Norwegian dat de “interesse van een van de grootste internationale luchtvaartgroepen” aangeeft dat het businessmodel van maatschappij veel potentieel bezit voor een globale groei van de airline.
IAG
Volgens IAG is Norwegian een “aantrekkelijke investering” en is de aankoop van de aandelen bedoeld om met Norwegian gesprekken aan te gaan over een mogelijke overname. Na het nieuws van IAG’s interesse in Norwegian steeg de koers van de maatschappij op de beurs van Oslo met 26 procent.
En statement van Norwegian:quote:RESPONSE TO PRESS SPECULATION ON NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA
International Airlines Group (IAG) notes the recent press speculation that it is considering making an offer for Norwegian Air Shuttle ASA (Norwegian).
IAG considers Norwegian to be an attractive investment and has acquired a 4.61 per cent ownership position in the airline (minority investment).
The minority investment is intended to establish a position from which to initiate discussions with Norwegian, including the possibility of a full offer for Norwegian.
IAG confirms that no such discussions have taken place to date, that it has taken no decision to make an offer at this time and that there is no certainty that any such decision will be made.
A further announcement will be made if appropriate.
quote:Comment to IAG’s acquisition of Norwegian shares
Norwegian has just been made aware that the International Airline Group (IAG) has acquired of 4.6 percent of the shares in Norwegian Air Shuttle ASA. Norwegian had no prior knowledge of this acquisition before it was reported by the media mid-morning Thursday. Norwegian has not been in any discussions or dialogue with IAG about the matter. Norwegian believes that interest from one of the largest international aviation groups demonstrates the sustainability and potential of our business model and global growth.
The company has no further comments at this stage.
ouderwetse of MAX?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:50 schreef inkjet het volgende:
KLM heeft vier 737's besteld. Ze worden volgend jaar maart en april geleverd.
Skyteam of AF-KLM?quote:Op vrijdag 13 april 2018 09:22 schreef inkjet het volgende:
Misschien moet Skyteam toch maar eens met Easyjet rond de tafel... eten of gegeten worden lijkt het.
quote:In 2020 wil Airbus samen met het Franse Zodiac Aerospace slaapcabines voor in het vrachtruim op de markt brengen. Zo kunnen de luchtvaartmaatschappijen zich beter onderscheiden, en moet de vliegervaring voor de passagier een stuk aangenamer worden.
De slaapcabines, ontwikkeld voor de A330, krijgen hetzelfde formaat als de standaard vrachtcontainers. Zo kunnen de slaapmodules makkelijk vervangen worden.
Airbus en Zodiac Aerospace bestuderen ook de mogelijkheid om slaapcompartimenten te maken voor de A350 XWB.
NG's. Kortom dezelfde waarvan Transavia er van de week nog een kreeg opgeleverd. Misschien gerelateerd: de KL1705 naar Madrid is op 12 van de laatste 13 dagen uitgevoerd door PH-HZX van Transavia. Hoewel dat ook met de beschikbare vliegers te maken kan hebben.quote:ouderwetse of MAX?
ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:29 schreef inkjet het volgende:
[..]
NG's. Kortom dezelfde waarvan Transavia er van de week nog een kreeg opgeleverd. Misschien gerelateerd: de KL1705 naar Madrid is op 12 van de laatste 13 dagen uitgevoerd door PH-HZX van Transavia.
Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot.quote:Op vrijdag 13 april 2018 23:35 schreef Koen66 het volgende:
ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld?
Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren. zou mij toch wel verbazen als KL opeens Airbus voor de grotere Europese toestellen gaat kiezen. Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat, groter hebben ze (nog) nietquote:Op vrijdag 13 april 2018 23:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot.
Kunnen 737 MAX, A320neo worden maar ze willen ook bij Embraer en Bombardier aankloppen. (HOP!)
Bijna inderdaad, de E195-E2 kan 146 passagiers vervoeren, maar wel met 28 inch seat pitch. Alternatief is bijvoorbeeld 132 met 30 inch, maar als je vijf of zes rijen met 33 inch pith wilt kom rond de 128 uit. KLM heeft er 132 in de 737-700 met vijf rijen van 35 inch pitch. Zou de 195-E2 Moskou en Kiev halen?quote:Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat...
Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie.quote:Op zaterdag 14 april 2018 00:01 schreef Koen66 het volgende:
Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren.
En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me.quote:Op zaterdag 14 april 2018 18:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie.
AF/KLM doen veel onderhoud in eigen huis, ook plegen ze veel motorenonderhoud voor andere maatschappijen. Hiermee hengelen ze veel geld binnen.quote:Op maandag 16 april 2018 09:21 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me.
Morgen weer stakenquote:Op maandag 16 april 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Waar het bedrijf nog een wereld te winnen heeft is de efficiëntie bij Air France. Laat dat door de France cultuur nu net het lastigste voor elkaar te boksen zijn.
quote:A Southwest Boeing 737-700 operating a flight from LaGuardia to Dallas has suffered an uncontained engine failure while climbing out of New York. The plane safely diverted to Philadelphia with serious damage to the left engine.
Passengers reported that they heard a loud bang on the left side of the aircraft, while climbing out of LGA and discovered that the left-hand engine cowling had disintegrated, seriously damaging the aircraft’s wing and fuselage.
At least one passenger has suffered serious injuries from shrapnels and is on his way to a hospital, CNN reports.
The airplane involved is a 17-year old Boeing 737-700 (registration N772SW), which carried 143 passengers and five crew members. Southwest says ‘we are working diligently to support passengers and crew‘ from the affected flight.
twitter:NTSB_Newsroom twitterde op woensdag 18-04-2018 om 02:11:52 NTSB investigators on scene examining damage to the engine of the Southwest Airlines plane. https://t.co/2dyDzOW8pT reageer retweet
Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel).quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:11 schreef flipsen het volgende:
Vrouw blijkt tijdens de vlucht half uit het gesprongen raam gezorgen te zijn, inmiddels is bekend dat ze is overleden lees ik op de frontpage.
Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm.quote:
Gordel is ook niet zozeer voor neerstorten, maar meer voor (onverwachte) turbulentie of een ongeluk bij de landing of start (gear collapse, naast de baan raken, etc)quote:Op woensdag 18 april 2018 09:07 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel).
[..]
Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm.
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:24 schreef flipsen het volgende:
Note to self: niet meer een plek bij het raam recht naast de motoren kiezen
Kutquote:Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:
[ afbeelding ]
Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo
[ link | afbeelding ]
Schijnt vaker te gebeuren. Paniek en stress doet toch rare dingen met een mens blijkbaarquote:Op woensdag 18 april 2018 12:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen.
En vooral muziek blijven luisteren ook .quote:Op woensdag 18 april 2018 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo
[ link | afbeelding ]
Dat is dus ongeveer waar ik altijd mijn stoel boek volgens mij .quote:Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:
[ afbeelding ]
Ach, als je daar rustig van blijft is het prima. Wel opvallend die maskers, nose and mouth is toch duidelijk. Misschien een taalprobleem?quote:En vooral muziek blijven luisteren ook .
https://www.dutchdakota.nl/nl/boek-een-vlucht/plan-en-boek/quote:Op zondag 22 april 2018 19:08 schreef RipCity het volgende:
Zag vandaag een Douglas DC-3C-S1C3G op 900ft overvliegen. Dacht even dat de oorlog begonnen was leuk geluid maken die. Iedereen kijkt meteen omhoog.
Wie/wat voor vluchten voeren die uit en voor wie? Gewoon rondvluchten ofzo? Was ergens in Sassenheim volgens mij. (PH-PBA).
Oh dat is het! Dankje!!quote:Op zondag 22 april 2018 19:31 schreef OEM het volgende:
[..]
https://www.dutchdakota.nl/nl/boek-een-vlucht/plan-en-boek/
Ik heb in de jaren '90 meerdere keren met de PH-DDA mee mogen vliegen. De eerste keer was zelfs mijn luchtdoop, geweldige ervaring vond ik het.quote:Op zondag 22 april 2018 19:08 schreef RipCity het volgende:
Zag vandaag een Douglas DC-3C-S1C3G op 900ft overvliegen. Dacht even dat de oorlog begonnen was leuk geluid maken die. Iedereen kijkt meteen omhoog.
Wie/wat voor vluchten voeren die uit en voor wie? Gewoon rondvluchten ofzo? Was ergens in Sassenheim volgens mij. (PH-PBA).
Serieus? Heb nog nooit een familie gezien in business...quote:ANA's Business Class is a popular option for passengers on honeymoons and family vacations.
Ik vandaag nog bij Edelweiss en als ik het me goed herinner laatst ook bij Aeromexico.quote:Op donderdag 26 april 2018 11:25 schreef Hojdhopper het volgende:
Serieus? Heb nog nooit een familie gezien in business...
Ik ook wel eens, misschien diplomaten die eens per zoveel tijd naar huis mogen met het gezin?quote:Op donderdag 26 april 2018 20:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik vandaag nog bij Edelweiss en als ik het me goed herinner laatst ook bij Aeromexico.
quote:SCHIPHOL - Een zeer zeldzaam bezoek op Schiphol vanochtend: rond 11.45 uur landde er een Tupolev 154 van de Russische Luchtmacht met daarin een groep Syriërs die komen getuigen dat bepaalde beelden van de gifgasaanval in het Syrische Douma nep zouden zijn. Tupolevs worden al vele jaren niet meer gebruikt voor lijnvluchten naar Schiphol.
De Syriërs worden vandaag verwacht voor een persconferentie in Den Haag. Het zouden mensen zijn die in een video te zien zijn van de nasleep van de gifgasaanval in Douma. Volgens de Russen is de video nep en zijn de beelden gemaakt door De Witte Helmen, een Syrische reddingsorganisatie gesteund door het Westen, meldt de NOS.
Die persconferentie met de groep Syriërs is bij de OPCW in Den Haag, de organisatie voor het verbod op chemische wapens. Daarvoor werden ze vanochtend vanuit Moskou overgevlogen met de Tupolev 154 naar Schiphol.
Crash met Poolse president
Tupolevs worden liever zo min mogelijk in Nederland gezien. Er zijn in het verleden tientallen dodelijke ongelukken mee gebeurd. Zo stortte in 2010 de Tupolev 154 van de Poolse president Lech Kaczynski neer, waarbij hij, zijn vrouw en alle andere 94 inzittenden bij omkwamen.
Aeroflot
Vroeger gebruikte de Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot ook nog Tupolev 154's voor hun vluchten naar Schiphol. Inmiddels vliegt die maatschappij al jaren met een vloot van Boeings en Airbussen en wordt bijvoorbeeld voor de route naar Schiphol een moderne Airbus A321 gebruikt.
Noord-Korea
De Noord-Koreaanse luchtvaartmaatschappij Air Koryo heeft naast een diverse vloot van andere stokoude Russische passagiersvliegtuigen ook twee Tupolev 154's in gebruik. Het toestel dat vandaag op Schiphol landde is overigens gebouwd in 2012.
https://aels.nl/news/first-alternative-re-use-salequote:Want to buy some aviation memorabilia, this is your chance!
Tomorrow exactly a year ago the first aircraft landed at Twente Airport for AELS. It was a big day for us, but it was also a special day for the Netherlands, King’s Day. Every 27th of April we celebrate the birthday of our King with a lot of events. Google it and be amazed about the amount of orange people in the streets. A typical thing during this special day is a so-called “vrijmarkt”. A moment all Dutchies go out and try to sell the stuff they don’t need but other people can still use.
We are now organising our own “vrijmarkt”, our first alternative re-use sale. Download the brochure and see what we have available. As this is the first time, the brochure is only in Dutch. If we see a lot of foreign interest, next time we might make one in English.
quote:Als je hem in je tuin plant, groeit er dan weer een vliegtuig aan?
Ik vind het er niet echt professioneel uitzien, kinderlijk eerderquote:Op zondag 29 april 2018 01:32 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot.
Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot.
Het toestel heeft speciale titles meegekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, rechttrekken die boel. Bij de gehele vloot natuurlijk.quote:Op zondag 29 april 2018 10:44 schreef OEM het volgende:
Ziet er idd niet uit. Een rechte cheatline zou het een stuk beter maken.
En waarom zou dat slim zijn?quote:Op zondag 29 april 2018 12:53 schreef inkjet het volgende:
Echt lelijk. Als ze slim zijn gaat het eraf voordat het toestel de lijn opgaat.
Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.quote:Op zondag 29 april 2018 01:32 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot.
Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot.
Het toestel heeft speciale titles meegekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.quote:Op zondag 29 april 2018 17:53 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.
Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin.
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.quote:En waarom zou dat slim zijn?
quote:Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol?
Al was dat toestel pimpelpaars met roze stippen; klanten boeit het he-le-maal niets.quote:Op zondag 29 april 2018 19:35 schreef inkjet het volgende:
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
Klopt, al heeft KLM/C natuurlijk wel de uiteindelijke keuze, het is "hun" vliegtuig...quote:Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
Optimale vliegroute.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:56 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?
https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b
[ afbeelding ]
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:35 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!
Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...
Hm, ja daar heb je kans op idd. Zal zo wel een smsje krijgen, even afwachten.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
Niet helemaal.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
En dergelijke routes komen - deels - voort uit de heersende jetstream.quote:Op donderdag 3 mei 2018 10:31 schreef The_stranger het volgende:
Niet helemaal.
Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.
Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
quote:Jean-Marc Janaillac stapt op als topman van luchtvaartmaatschappij Air France-KLM. Het merendeel van het personeel stemde tegen het salarisbod van de Air France-directie.
Janaillac legde zijn toekomst bij de luchtvaartmaatschappij in de handen van zijn personeel. Dat mocht stemmen over het salarisbod. Als de werknemers niet akkoord gingen, zou hij zijn functie neerleggen.
De topman hoopte buiten de Franse vakbonden om tot een akkoord te komen met het personeel. De bonden verzetten zich al weken tegen het salarisbod en willen een directe loonsverhoging van 6 procent.
Lijkt me gewoon plamuur.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:59 schreef flipsen het volgende:
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt
[ afbeelding ]
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.quote:
Wat een kutvolk is het toch ook.....quote:Op vrijdag 4 mei 2018 18:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het zat er aan te komen:
Topman Air France-KLM stapt op na personeelsreferendum
[..]
De zweep d'r over. Warken zullen ze, lui arrogant kutvolk.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een kutvolk is het toch ook.....
Op Windy stond op dat moment een oostelijke westelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.
En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
KLM en VNV akkoord over nieuwe caoquote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken.
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.quote:Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad,
De vakbond en de KLM ja, maar onder de piloten is er nog grote verdeeldheid over exact dit principeakkoord. Grote vraag is dus wat de ledenraad gaat doen. Die kunnen zomaar tegen stemmen. Het is in ieder geval nog niet in kannen en kruiken voor zover ik begrijp.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken.
Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.
[..]
KLM en VNV akkoord over nieuwe cao
Dat verschilt per lease- of overnamecontract. In dit geval zal zo blijven aangezien het toestel wordt geleased van Thomas Cook en ook wordt veel ingezet op Thomas Cook/Condor/Brussels Airlines vluchten. Af en toe vliegen ze ook voor TUI Belgium.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:24 schreef G-Pier het volgende:
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?
Zal denk ik toch met de wind te maken hebben, de plaatsen aan de oostkust van de VS vliegen ze wel aan over de noordpool.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.
Dat zeg ik ook.quote:Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.quote:Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.quote:Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst.
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.quote:Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen.
Een jetstream is maar een hele smalle band met wind. 100nm verderop kan de wind de andere kant op staan.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:02 schreef Iemand91 het volgende:
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.
Yep.quote:En hoe heb jij toegang tot die data? Je zit in de branche?
Ik had het iets meer moeten specificeren; om polar te kunnen vliegen, heb je meestal meer dan 180 minuten etops nodig (ETOPS = Extended Twin Engine Operations). Er zijn bepaalde requirements waar je dan als maatschappij aan moet voldoen en je moet het per vlucht aanvragen.quote:De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
Een spelletje dat je als luchtvaartmaatschappij continu speelt.quote:Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
Dat zijn regels waar alle luchtvaartmaatschappijen aan moeten voldoen. Het is internationaal vastgelegd, maar moet ook op landniveau vastgelegd worden. Waarschijnlijk heeft Air india het aangevraagd en is de ambtenarij er vervolgens 3 jaar mee bezig geweest.quote:Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
ben echt benieuwd hoe het zal gaan, maar dat voornamelijk KLM de rekening gaat betalen kan je die Fransen wel toevertrouwenquote:Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.
https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappijquote:Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.
https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Ga er maar vanuit dat voordat de boel omvalt, KLM en zijn routenetwerk eerst vakkundig uitgekleed wordt ten faveure van de Fransen.quote:Op maandag 7 mei 2018 09:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
Dat lijkt me een veel betere partner voor KLM.quote:Op maandag 7 mei 2018 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
KLM kan alleen niet weg bij AF.quote:Op maandag 7 mei 2018 12:00 schreef DaMook het volgende:
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.
En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.
Die Fransen daar heb je niets aan.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...quote:
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Niet zomaar nee, maar dit is ook deels een politieke kwestie...quote:Op dinsdag 8 mei 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ), dan begint het de dag erna weer bij 1.quote:Op donderdag 10 mei 2018 12:52 schreef -Phineas- het volgende:
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender..
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ), dan begint het de dag erna weer bij 1.
Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer.
Per dag zijn er meerdere tracks beschikbaar en uiteraard wordt per vluchtplan de meest ideale gekozen van de beschikbare tracks.quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2018 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's.
[ afbeelding ]
+1.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 06:41 schreef J.B. het volgende:
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier
Dergelijke beslissingen (zoals de kleuren die een nieuw toestel moet krijgen) zijn al heel lang geleden genomen en kun je dan niet of moeilijk (lees: ¤¤¤¤) aanpassen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:04 schreef lyolyrc het volgende:
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn.
Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).quote:Op donderdag 10 mei 2018 13:39 schreef -Phineas- het volgende:
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan.
Oooo zo!quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B).
Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 19:58 schreef -Phineas- het volgende:
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel?
De FB reacties gelezen? Koren op de molen van dat advies comité natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen
https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’.
Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe.
Daar heb je absoluut gelijk inquote:Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Weet je dat echt heeel zeker? Ik was even helemaal blij dat de tripfuel gelijk bleef omdat ik dat in eerste instantie ook dachtquote:Op vrijdag 11 mei 2018 22:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties.
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuelquote:
Als leek gedacht: de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt voor de afstand blijft redelijk gelijk. Het neemt alleen toe door het extra gewicht voor de extra brandstof. Ik zou denken dat de extra brandstof ergens wordt weggeschreven en alleen het extra verbruik vanwege het extra gewicht als trip fuel telt.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel
Aan het studeren of vlieg je al?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 23:24 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel
Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets andersquote:Op vrijdag 11 mei 2018 23:59 schreef shiznuts het volgende:
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat).
Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel.
Gewoon heel logisch denken. Als je het bij take-off aanboord hebt, dan maakt het reeds deel uit van je take-off fuel.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 00:49 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets anders
Maar jouw conclusie is dus dat je de extra fuel moet optellen bij je take-off fuel?
Van hartelijke dank voor je uitleg! Dus gewoon wat ik eerst dacht.. de extra bij je take-off fuel optellen. En niet bij je tripfuel.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 01:30 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Gewoon heel logisch denken. Als je het bij take-off aanboord hebt, dan maakt het reeds deel uit van je take-off fuel.
Je trip fuel is puur wat je met het toestel verbruikt aan brandstof om de punten af te vliegen die op je vluchtplan staan. Je gaat daarbij uit van wat je weet en kunt berekenen.
Je weet niet of je vanwege slecht weer 10 minuten holdings moet vliegen, een omweg moet maken of een go-around moet inzetten vanwege een windshear waar een buffertje wel zo fijn zou zijn. 't Kan goed zijn dat je dit gelukkig alles niet hoeft te doen en dan heb je bij de landing dus al je extra fuel nog gewoon aan boord; dit heb je dan niet verbruikt als trip fuel. Extra fuel staat dus los van je trip fuel.
Block fuel is je brandstof aan boord na het tanken. Take-off fuel = Block fuel - taxi fuel (en eventueel APU burn).
Block fuel is het totaal van taxi fuel (+ APU burn) + trip fuel + contingency fuel + alternate fuel + final reserve fuel + additional of company fuel (operational) + extra fuel (on commander's discretion)
- Als voorbeeld zonder op de getallen te letten... als je hebt berekent dat je take-off fuel 1000kg is, maar je wilt 200kg extra meenemen voor de zekerheid, dan is je nieuwe take-off fuel natuurlijk 1200kg. Je trip fuel wordt niet opgehoogd met 200kg.
Correct.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 07:41 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Van hartelijke dank voor je uitleg! Dus gewoon wat ik eerst dacht.. de extra bij je take-off fuel optellen. En niet bij je tripfuel.
De trip fuel verandert niet door het meenemen van extra brandstof (=gewicht). Heel logisch vind ik dat niet, maar goed, dat is of gekozen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Correct.
Maar voor de volledigheid, omdat het totaal gewicht (vliegtuig + inhoud + meer brandstof) toeneemt, zal je trip fuel ook toenemen. Dát verandert je takeoff fuel niet, maar wel de hoeveelheid extra fuel die je aan het eind van de vlucht nog over hebt. Neem je 2000kg extra fuel mee, kan er bijvoorbeeld 1750kg over zijn op het moment dat je landt of het wil gebruiken. (Die 250kg is dus gegaan in het extra verbruik vanwege het toegenomen start gewicht).
trip fuel is de fuel die je nodig hebt om van A naar B te komen met het totaal gewicht van het vliegtuig.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De trip fuel verandert niet door het meenemen van extra brandstof (=gewicht). Heel logisch vind ik dat niet, maar goed, dat is of gekozen.
Verandert de trip fuel wel afhankelijk van het aantal passagiers en/of hoeveelheid vracht?
Natuurlijk verandert dat, maar in welk getal komt dat tot uiting?
quote:Een Asiana A330-300 heeft de staart van een Turkish Airlines A321 zwaar beschadigd op Istanbul Ataturk Airport.
Op de video is te zien dat de A321 (registratie TC-JMM) stil stond bij gate 218, maar niet op de juiste plaats. De A330-300 vaan Asiana begon met taxiën en de rechtervleugel raakte de staart van de A321. Het is onduidelijk of de A321 aan de gate aan had moeten sluiten, of dat het toestel al voor een deel naar achter was geduwd.
Van de staart bleef weinig over. Op foto’s is te zien dat het uiteinde van de vleugel van de A330 ook schade heeft. Er is een onderzoek naar de toedracht gestart.
Holy fuck, dat wil je niet meemaken en zeker niet op die hoogte Neem aan dat ze hun gordels omhaddenquote:
Tjemig, de hele automatische piloot was bijna naar buiten gezogen.quote:
In (o.a.) de A320-series niet.quote:Op maandag 14 mei 2018 13:25 schreef Klepper272 het volgende:
Zitten er ook brandstoftanks in de staart ?
Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:quote:
Ik zou toch even naar de andere kant lopen geloof ikquote:Op maandag 14 mei 2018 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:
https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304
Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit....
Link werkt niet (meer)quote:Op maandag 14 mei 2018 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident:
https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304
Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit....
Schijnt toch een filmpje van een ander incident te zijn, nevermind dus!quote:
Was het dit filmpje?quote:Op maandag 14 mei 2018 17:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Schijnt toch een filmpje van een ander incident te zijn, nevermind dus!
Geen idee of het authentiek is. nu.nl heeft het wel overgenomen maar dat zegt niks natuurlijk.twitter:I_Aneesh twitterde op maandag 14-05-2018 om 10:35:42 Not a good feeling that ! #sichuan #Avgeeks #windshield https://t.co/Ijq0QZV7gd reageer retweet
Die was het inderdaad! Nog steeds een “holy shit” filmpje, vooral dat kraakmoment, maar schijnt een ander type toestel te zijn.quote:Op maandag 14 mei 2018 20:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Was het dit filmpje?Geen idee of het authentiek is. nu.nl heeft het wel overgenomen maar dat zegt niks natuurlijk.twitter:I_Aneesh twitterde op maandag 14-05-2018 om 10:35:42 Not a good feeling that ! #sichuan #Avgeeks #windshield https://t.co/Ijq0QZV7gd reageer retweet
Ik lees het nu ook op avherald en pprune idd.quote:Op maandag 14 mei 2018 20:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die was het inderdaad! Nog steeds een “holy shit” filmpje, vooral dat kraakmoment, maar schijnt een ander type toestel te zijn.
Mooi hoor, strakquote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:27 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob:
[ afbeelding ]
Mooi.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:27 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob.
Zou vandaag overgevlogen moeten worden naar Woensdrecht voor het interieurwerk.
[ afbeelding ]
Grijs - Rood - Wit - Blauw is het volgens mij.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:40 schreef TjjWester het volgende:
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal.
De staart is gedeeltelijk zwart.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Grijs - Rood - Wit - Blauw is het volgens mij.
De driekleur komt er in terug, in een strakke vorm gegoten met wat neutralere kleuren erbij (grijs en zwart)quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:40 schreef TjjWester het volgende:
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal.
Ik had liever gezien dat ze het witte gedeelte volledig grijs hadden gemaakt.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De driekleur komt er in terug, in een strakke vorm gegoten met wat neutralere kleuren erbij (grijs en zwart)
Oranje was verboden.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:06 schreef DaMook het volgende:
Erg mooi, al had het nog iets duidelijker op de nederlandse vlag mogen lijken. En oranje (ipv het grijs misschien?) .
(Hoop dat ik duidelijk omschrijf wat ik zou doen... Grijs vervangen door oranje. Rood breder en helemaal door lopen rond het oranje en dan wit en blauw in dezelfde verhouding tot het rood, dat je duss echt ziet dat het de vlag is.)
Maar ziet er goed uit ansich.
Ah ok, jammer, dan dat met het grijs . Maar iets duidelijker de 3 kleur erin.quote:
quote:As part of a publicity stunt by Qantas, a Tesla Model X P100D established a new Guinness World Record for the heaviest tow by an electric production passenger vehicle by towing a Boeing 787-9 Dreamliner.
(...)
Now Qantas officially tested the capacity of the Model X by towing a Boeing 787-9 Dreamliner at a remote taxiway at Melbourne Airport.
Iets voor Schiphol? Na de elektrische bussen nu ook elektrische tugs?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan zouden Easyjet passagieren naar het verkeerde toestel lopen.quote:
Op Heathrow hebben ze die al:quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Iets voor Schiphol? Na de elektrische bussen nu ook elektrische tugs?
Nou nou, indrukwekkend hoor van die Teslaquote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet de eerste normale auto die een vliegtuig trektquote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De overheid wilde elke verwijzing naar de koning verkomen, daarom geen oranje, geen kroontje en geen koninklijke callsign.quote:
"eco-friendly" ook nog eens.quote:
quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Op Havana, Cuba is een toestel neergestort bij de start.
Nog onduidelijk welke maatschappij/vlucht.
[ afbeelding ]
EDIT:
Gaat om een 737 van Global Aerolineas Damojh dat vloog voor Cubana de Aviacion.
[ afbeelding ]
populair toestel ben benieuwd wat er uitkomtquote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:31 schreef Iemand91 het volgende:
Op Havana, Cuba is een toestel neergestort bij de start.
Nog onduidelijk welke maatschappij/vlucht.
[ afbeelding ]
EDIT:
Gaat om een 737 van Global Aerolineas Damojh dat vloog voor Cubana de Aviacion.
[ afbeelding ]
* flipsen zingt: "Isn´t it ironic..."quote:Op zaterdag 19 mei 2018 09:14 schreef FredvZ het volgende:
Is dit niet een tijdelijke vervanger voor de AN-158 waar Cubana niet meer mee mocht vliegen wegens achterstallig onderhoud?
Niet alleen achterstallig onderhoud toch?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 09:14 schreef FredvZ het volgende:
Is dit niet een tijdelijke vervanger voor de AN-158 waar Cubana niet meer mee mocht vliegen wegens achterstallig onderhoud?
Waar heb je het gevonden, welke maatschappij, welke data's, etc.quote:Op maandag 21 mei 2018 16:45 schreef Tomodachi het volgende:
Is ¤ 530 voor een retourtje Londen - Sydney een scam?
Air China, LHR SYDquote:Op maandag 21 mei 2018 17:30 schreef boriq het volgende:
[..]
Waar heb je het gevonden, welke maatschappij, welke data's, etc.
¤530 zou kunnen met een fout van de airline, laagste wat regulier te vinden is ligt voor London - Sydney zo rond de ¤750/¤800
Was volgens mij geen fout. Ik heb 622 USD overgemaakt. Omgerekend iets van ¤ 530 euro. Lekker paar dagen Sydney verkennen en dan weer gauw terugvliegen. Dure stad.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:30 schreef boriq het volgende:
[..]
Waar heb je het gevonden, welke maatschappij, welke data's, etc.
¤530 zou kunnen met een fout van de airline, laagste wat regulier te vinden is ligt voor London - Sydney zo rond de ¤750/¤800
Dat zou inderdaad nog wel kunnen, die hebben vaker goedkope tarieven richting Oceanie vanuit Europa. Veel plezier in Syndey in elk geval!quote:
Vlieg vanaf LHR met een 777-300ER en A330-300. Bijna 9000 km in een A330-300 is wel fors. Ik hoop iig wel op een beetje turbulentie, als aviation fan hoop ik wel op een beetje actie.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:44 schreef boriq het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad nog wel kunnen, die hebben vaker goedkope tarieven richting Oceanie vanuit Europa. Veel plezier in Syndey in elk geval!
10x liever in een A330 dan in een 777 met 3-4-3 opstellingquote:Op maandag 21 mei 2018 17:46 schreef Tomodachi het volgende:
[..]
Vlieg vanaf LHR met een 777-300ER en A330-300. Bijna 9000 km in een A330-300 is wel fors.
Als je uitzicht wil had je beter een helirondvlucht kunnen doenquote:Op maandag 21 mei 2018 19:20 schreef Tomodachi het volgende:
Voortaan nooit meer in een dronken bui tickets boeken
Alhoewel was die ¤ 530 euri wel een buitenkansje. Gelukkig een 3-3-3 opstelling. Voorwaarde was wel dat ik een window seat met uitzicht heb. Want daar is het immers mij om te doen.
Maar die 777-300ER met dikke GE90 motoren moet je echt een keer ervaren hebben.quote:Op maandag 21 mei 2018 19:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je uitzicht wil had je beter een helirondvlucht kunnen doen
Vlak boven de 500 naar Australië komt wel eens voor. Goeie prijs, maar niet een die maar eens in de vijf jaar langs komt.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:46 schreef Tomodachi het volgende:
[..]
Vlieg vanaf LHR met een 777-300ER en A330-300. Bijna 9000 km in een A330-300 is wel fors. Ik hoop iig wel op een beetje turbulentie, als aviation fan hoop ik wel op een beetje actie.
Hoe bijzonder was die prijs van ¤530? Voor mij een rib uit mijn lijf maar kennelijk heb ik een aanbieding te pakken?
quote:SCHIPHOL - De 60 kilo coke die eind april werd aangetroffen in een bagagecontainer die aan boord zou gaan van een KLM-vliegtuig zou nog maar het topje van de ijsberg zijn van een veel groter smokkelnetwerk via Suriname naar Nederland. Dat vertelt Mick van Wely, misdaadjournalist van De Telegraaf vanochtend in een video.
"Suriname krijgt een steeds belangrijkere rol als doorvoerland van cocaine naar Europa", zegt van Wely in de video. "Eind april is er ruim 60 kilo ontdekt in de dubbele bodem van een bagagecontainer", gaat hij verder. "Dat is een truc die wel vaker wordt toegepast. De vracht zou aan boord gaan van een KLM-vliegtuig en is toen ontdekt. En sindsdien is de ene na de andere verdachte opgepakt."
Van Wely noemt een aantal interessante personen dat verdacht wordt betrokken te zijn bij de smokkel. "Mensen van de luchthaven, ook zelfs een agent van een belangrijk drugsbestrijdingsteam en verreweg de meest interessante is een leidinggevende van een Surinaamse vliegtuigmaatschappij." Die laatste zou tevens een broer zijn van belangrijke kolonel uit het leger.
Van Wely legt uit dat het onderzoek naar "steeds verder uitdijende schandaal" nog in volle gang is. "Grote vraag: hoe lang liep deze lijn al naar Nederland?".
Dat is een oude 747SR (een van All Nippon Airways (JA8147).quote:Op vrijdag 25 mei 2018 16:48 schreef Gitarist het volgende:
In de vlogs van Adam the Woo die ik graag kijk was Adam de Universal Studio's Hollywood backlot tour aan het doen met daarin allerlei filmlocaties (echt al dan niet nep).
Vanaf 13:38 is er een straat nagebouwd waar een vliegtuig is neergestort. De tourguide hoor ik zeggen dat het om een echt toestel zou gaan. Aan de kleuren te zien lijkt het wel een ex-KLM toestel te zijn, dus daarom leek het me leuk om dat hier ook even te delen.
Wat is dit.. echt of nep?
Een gesloopt vliegtuig komt echt niet 11 jaar later in een film te zitten. Er blijft echt helemaal niets meer over van zo'n toestel.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 17:01 schreef Iemand91 het volgende:
Rond 2004 gesloopt in Victorville en voor de film "War of the Worlds" uit 2015 gebruikt:
Typefout. En wel degelijk in Victorville gesloopt voordat het naar de studio werd vervoerd:quote:Op vrijdag 25 mei 2018 18:22 schreef FredvZ het volgende:
Een gesloopt vliegtuig komt echt niet 11 jaar later in een film te zitten. Er blijft echt helemaal niets meer over van zo'n toestel.
Waarnaartoe?quote:Op dinsdag 22 mei 2018 00:37 schreef leolinedance het volgende:
Vorige week met een Fokker 50 meegevlogen. Voelt toch wel nostalgisch aan in zo'n 30 jaar oud ding Viel verder niet tegen
Retour Antwerpen - Münchenquote:
Gelegenheidsvlucht? Maatschappij?quote:
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)vandaag-de-test.htmlquote:De samenwerkende actiegroepen tegen laagvliegen (SATL) hebben geen vertrouwen in de belevingsvlucht. Zij noemen het "een vliegshow die niets te maken heeft met de dagelijkse hoeveelheid ellende die over ons uitgestort wordt als Lelystad Airport open zou gaan".
Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:57 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Gelegenheidsvlucht? Maatschappij?
Lijnvlucht met VLM dus - nice, die moet ik onthouden (gezien ik regelmatig tussen München en Bergen op Zoom reis ).
Overigens:
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)vandaag-de-test.html
Maken die 180 passagiers + bagage nou echt zo veel verschil?
Liever alle groei op Schiphol, de mensen willen daar toch heen en ook dat zal blijven groeien. Kun je beter alles investeren in Schiphol.quote:Op woensdag 30 mei 2018 21:45 schreef Carlos93 het volgende:
Mensen moeten gewoon niet zo janken. Wat mij betreft mag Schiphol onbeperkt groeien, net zoals dat Lelystad van mij lekker onbeperkt mag groeien. Laat ze lekker, goed voor de economie, en ze zullen vast zelf ook wel eens op vakantie gaan. Dus wat zeiken ze?
Wat dat betreft zou ik wel eens iemand in de politiek willen zien, die dit er gewoon doorheen drukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |