Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?quote:Op maandag 19 maart 2018 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven Oekraïne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96
Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 maart 2018 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)
Wie had dat aan zien komen dan??
Inderdaad, dat las ik ookquote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.
Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)
Wie had dat aan zien komen dan??
Handgemaakt op basis van trial and error?quote:Op woensdag 21 maart 2018 01:16 schreef Iemand91 het volgende:
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
Dit is wat (een van) de bekendste outfitters erover verteld: https://www.lufthansa-technik.com/in-focus-vip-cabinquote:Op woensdag 21 maart 2018 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Handgemaakt op basis van trial and error?
Ze zouden eventueel mee kunnen in de 4 747 vrachttoestellen.Maar ja, die komen niet dagelijks op een flink aantal bestemmingen zoals met de 747-400M's het geval was.quote:
KLM was inderdaad de grootste speler in het vervoer van paarden.quote:KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch?
Als je daar combi-toestellen of full-freighters van maakt wel. Anders niet.quote:Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
Project Sunrise voor Sydney - London en Sydney - New York is nog bezig.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Ik zag vandaag nog EI-RJH met een KL vluchtnummer. Ze vliegen regelmatig op Dublin en Praag.quote:Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...quote:De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
De vlucht van zaterdag is geannuleerd. Misschien omdat er (te) veel kosten in onderhoud zijn?quote:Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.
Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-Arabië te gaan op weg naar hun bestemming in Israël.
[ afbeelding ]
Saoedi-Arabië erkent de staat Israël niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar Israël niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.
[ afbeelding ]
Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.
[ afbeelding ]
Rond de 1000EUR volgens google flights voor eco (rond de 750 met EK)quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Qantas heeft slechts 236 stoelen in de 787-9, juist omdat deze bij hen dergelijke lange vluchten gaat uitvoeren.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:31 schreef inkjet het volgende:
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
Er zijn wel meer toestellen die dergelijke vluchten kunnen uitvoeren (A340-500, 777-200LR) maar bij dergelijk lange vluchten loop je tegen beperkingen aan. Je moest passagiers achterlaten, kunt niet of nauwelijks cargo meenemen etc.quote:Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
quote:To celebrate the centenary of the Royal Air Force, Ewan and Colin McGregor take to the skies in some of the world's most iconic planes. These are the planes that were involved in aerial combat at every stage of the RAF's story, from the biplanes used in the early days of dogfighting in World
War I to the beautiful Spitfire of the Battle of Britain, the plucky Lysander and on to mighty Vulcan nuclear bomber, as well as the Chinook helicopter and supersonic Typhoon that are still in service today.
It is a story of amazing machines and epic battles, but above all it is the story of the men and women whose courage and ingenuity have been at the heart of the RAF for 100 years. On their journey Ewan and Colin meet an amazing cast of characters. There is Geoffrey Wellum, who fought in the Battle of Britain as an 18-year-old and speaks with passion about what it meant to take on the might of the German air force.
Mary Ellis and Joy Lofthouse were two of the pioneering flyers of the Air Transport Auxiliary who delivered thousands of planes to frontline units in World War II. These two ladies share their memories of their glamorous but dangerous role.
Then there is Fred Bailey, who was plucked from a clearing in the jungles of Burma by an intrepid RAF pilot just as the Japanese closed in on him, and also the band of brothers, the Bomber Boys, who brought devastation to German cities in their Lancaster Bombers night after terrifying night.
Their direct descendants were the Cold War aircrew like Jonny Tye and Martin Withers, who had the grim task of dropping the atom bomb and accepted their role knowing that, if they ever had to carry out their orders, it would be a one-way mission.
While technology has changed with amazing speed, the need for bravery and coolness under fire has not. No-one displays these qualities better than David Morgan, who is the last RAF pilot to take part in a dogfight. He talks with chilling clarity about the day he shot down two enemy aircraft over the Falkland Islands but also with humanity about how he has had to live with the personal and emotional consequences ever since.
Finally there are today's ground crew and pilots, who take Ewan and Colin on a supersonic flight in the Typhoon fighter as they make their own all-too-real preparation for deployment to the skies over Syria and Iraq.
Heb alleen het laatste half uur gezien maar het was erg leuk inderdaad, ga de rest van de week nog even terugkijken.quote:Op zondag 25 maart 2018 21:04 schreef Iemand91 het volgende:
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1:
RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor
[..]
[ afbeelding ]
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 23:58 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17
Stond nog niet zo lang geleden er zo bij:
[ afbeelding ]
Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville.
Schijnt naar Somon Air te gaan.
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?quote:Op zondag 25 maart 2018 00:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
Wat een VIP toestel voor PrivatAir maar deze wilde 'm niet meer. Gaat nu dus naar een andere maatschappij. Moet dus omgebouwd/omgespoten worden; zo zitten er ook alleen Business stoelen in.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:41 schreef Xtreem het volgende:
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering?
Voor de Air India vlucht wel; andere maatschappijen/routes (nog?) niet.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:42 schreef Xtreem het volgende:
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier?
Boeing ziet in de 787-10 de vervanger voor de 777-200(ER) en A330 en als concurrentie voor de Airbus A350-900 (op de wat kortere afstanden is de 787-10 efficiënter dan de A350-900)quote:Op maandag 26 maart 2018 13:46 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
De Engelse Wikipedia is een aardig startpunt.quote:Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe
Wel bijna hetzelfde aantal als in een B777-200. Maar dan met een flink lager verbruik. Je kunt de -10 zien als een 787-9 met een langere romp, waardoor hij ongeveer 40 personen meer kan vervoeren. Aangezien het toestel op de langere romp na vrijwel hetzelfde is (verschil zit hem in versterking in de vleugel en voorzieningen voor meer passagiers) moet er iets wijken en dat is in dit geval het bereik. De 40 personen en het extra gewicht zorgen ervoor dat er minder brandstof mee kan, terwijl het verbruik iets hoger ligt. Als je een route hebt die nog binnen het bereik valt, zijn de kosten per passagier lager dan bij een 787-9, waardoor de marge voor de airline beter is.quote:Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777?
quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.
https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/
Toch wel:quote:Op maandag 5 maart 2018 14:24 schreef Iemand91 het volgende:
De reguliere A330-300 staat weer ingepland...
quote:SCHIPHOL - China Southern Airlines vliegt komende zomer definitief weer met de Airbus A380 op de route Amsterdam-Beijing. Dat heeft de Chinese luchtvaartmaatschappij maandag bevestigd. De inzet van ’s werelds grootste passagiersvliegtuig vanaf Schiphol start op 10 juli en duurt tot en met 8 oktober.
(...)
China Southern Airlines-vlucht CZ346 vertrekt vanaf 10 juli dagelijks om 14.40 uur vanaf Schiphol landt de volgende ochtend om 6.16 uur in Beijing. De retourvlucht vertrekt om 00.30 uur vanuit China en arriveert om half zes 's ochtends in Amsterdam.
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?quote:Op maandag 26 maart 2018 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader!
Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen.
Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam.
Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland.
Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag.
Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol.
[ afbeelding ]
In ieder geval TUI.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:02 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius?
Zit ook liever in die rechter dan in een A340quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar
[ afbeelding ]
Lijkt me redelijk evident.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar
Ze hebben 6 A340's, die vervangen worden door:quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Nope dat gaat nog wel even duren: https://www.luchtvaartnie(...)t-a350-naar-schipholquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
De A350 volgt later dit jaar toch nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |