Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?quote:Op maandag 19 maart 2018 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven Oekraïne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96
Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 maart 2018 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)
Wie had dat aan zien komen dan??
Inderdaad, dat las ik ookquote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.
Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)
Wie had dat aan zien komen dan??
Handgemaakt op basis van trial and error?quote:Op woensdag 21 maart 2018 01:16 schreef Iemand91 het volgende:
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
Dit is wat (een van) de bekendste outfitters erover verteld: https://www.lufthansa-technik.com/in-focus-vip-cabinquote:Op woensdag 21 maart 2018 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Handgemaakt op basis van trial and error?
Ze zouden eventueel mee kunnen in de 4 747 vrachttoestellen.Maar ja, die komen niet dagelijks op een flink aantal bestemmingen zoals met de 747-400M's het geval was.quote:
KLM was inderdaad de grootste speler in het vervoer van paarden.quote:KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch?
Als je daar combi-toestellen of full-freighters van maakt wel. Anders niet.quote:Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
Project Sunrise voor Sydney - London en Sydney - New York is nog bezig.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Ik zag vandaag nog EI-RJH met een KL vluchtnummer. Ze vliegen regelmatig op Dublin en Praag.quote:Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...quote:De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
De vlucht van zaterdag is geannuleerd. Misschien omdat er (te) veel kosten in onderhoud zijn?quote:Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.
Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-Arabië te gaan op weg naar hun bestemming in Israël.
[ afbeelding ]
Saoedi-Arabië erkent de staat Israël niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar Israël niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.
[ afbeelding ]
Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |