abonnement Unibet Coolblue
pi_177933610




Bron: Parool
Jack does it in real time...
pi_177934878
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven Oekraïne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96

Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.

  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 18:29:20 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177937946
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen.
Testvlucht boven Oekraïne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96

Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen.

[ afbeelding ]
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177938650
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:29 schreef derLudolf het volgende:
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud?
pi_177942035
Hopen dat die weer eens naar Nederland komt _O_
pi_177954875
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:58:10 #7
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177954958
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.

Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177955008
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC.

Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk :D
Inderdaad, dat las ik ook ^O^
Ik had gewoon niet verwacht dat er voor KLM (cityhopper) ooit weer Fokker 100 zouden vliegen
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:28:38 #9
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_177962786
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:54 schreef X.lenting het volgende:
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer
(Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100)

Wie had dat aan zien komen dan??
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome. :D
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_177974664


Deze dame komt morgen vandaag naar Schiphol.
Verwachte aankomst is om 13:00 uur. Vertrekt zaterdagmiddag om 16:30 uur.
Deer Jet komt hier (Google Maps) te staan. Komt aan vanuit Hong Kong (waar ze op dit moment staat)

Deer Jet is een van de 9 VIP geconfigureerde 787's ter wereld, waar het grootste deel overigens niet van rondvliegt.
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:23:55 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177977510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:16 schreef Iemand91 het volgende:
Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen.
Handgemaakt op basis van trial and error?
So we just called him Fred
pi_177986592
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Handgemaakt op basis van trial and error?
Dit is wat (een van) de bekendste outfitters erover verteld: https://www.lufthansa-technik.com/in-focus-vip-cabin
pi_178024811
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.

Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-Arabië te gaan op weg naar hun bestemming in Israël.



Saoedi-Arabië erkent de staat Israël niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar Israël niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.



Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.



[ Bericht 15% gewijzigd door Iemand91 op 22-03-2018 23:20:19 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 maart 2018 @ 23:27:11 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178025275
Ik ben benieuwd naar de 251t-versie van de A330neo. Dat vliegtuig is tot nu toe niet een heel groot succes, maar met deze nieuwe versie zit je dicht tegen de A350 aan te schurken

Laat aan de onderzijde wel een gat tussen de A320neo en de A330neo.

Boeing wil er met de 797 in gaan duiken, mede omdat de 757 en 767 aan vervanging toe zijn en de 737 aan zijn absolute limiet zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178045359
KLM's PH-BFV staat momenteel op de luchthaven van Houston, Texas.
Om 16:35 uur lokale tijd vertrekt ze met paarden achterin terug naar Amsterdam waar ze morgenvroeg om 07:35 uur aankomst.

Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.

Zolang KLM de 747 heeft, is Houston een bestemming ervoor geweest.
Op 13 september 1971 vloog KLM voor het eerste met de 747-200 naar Houston, toen nog via Montreal.
Dit was 7 maanden na de levering van hun allereerste 747-200; PH-BUA "Mississippi".

Hiermee verliest Houston ook de laatste reguliere 747 passagiersvlucht.
Alleen Lufthansa zet af en toe een incidentele sub 747 in tussen Frankfurt en Houston.





De laatste foto is genomen in 2010 na de uitbarsting van de IJslandse vulkaan Eyjafjallajokull waarna talloze vluchten werden geannulleerd. Naast de KLM 747 staat de PrivatAir 737 BBJ die toen nog voor KLM ook tussen Amsterdam en Houston vloog.
pi_178048582


Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17

Stond nog niet zo lang geleden er zo bij:



Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville.
Schijnt naar Somon Air te gaan.
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 09:18:04 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178052395
Wie neemt paardentransport over dan? KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch? Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_178054041
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:18 schreef derLudolf het volgende:
Wie neemt paardentransport over dan?
Ze zouden eventueel mee kunnen in de 4 747 vrachttoestellen.Maar ja, die komen niet dagelijks op een flink aantal bestemmingen zoals met de 747-400M's het geval was.
Ook belangrijk is dat die - nagenoeg - altijd non-stop vlogen; ook belangrijk voor paardenvervoer.
quote:
KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch?
KLM was inderdaad de grootste speler in het vervoer van paarden.
Zij vervoerden de meeste paarden ter wereld; ruwweg de helft van alle paarden die met het vliegtuig vervoerd werden.
Je ziet dus dat andere maatschappijen dit beginnen over te nemen.
quote:
Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld?
Als je daar combi-toestellen of full-freighters van maakt wel. Anders niet.
Paarden kunnen niet mee onderin het toestel. Daarnaast willen eigenaars, flying horse grooms etc. ook tijdens de vlucht bij de paarden kunnen en dat is ook niet mogelijk als ze onderin (zouden) meegaan.
pi_178054490
De eerste reguliere non-stop vlucht van Australië naar Europa is zojuist vertrokken: https://www.flightradar24.com/QFA9/10d05b84

Qantas' 787-9 VH-ZND is zojuist vertrokken vanuit Perth op weg naar London Heathrow.
Ze kwam hier aan vanuit Melbourne.

Vlucht QF9 was altijd een A380 van Melbourne naar Londen via Dubai.
Nu is het een 787-9 van Melbourne naar Londen via Perth.
De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
Het is hiermee nét niet de langste vlucht qua afstand, de Qatar vlucht van Aukland naar Doha is met 14.535 nét 35 kilometer langer.
Officieel dan, want Air India 173 van Delhi naar San Francisco gaat regelmatig over de Grote Oceaan i.p.v. over de Noordpool en gaat hiermee ruim over de 15.000 kilometer terwijl de vluchtduur minder is dan de Auckland naar Doha vlucht. Puur vanwege de windstroming.

Schijnbaar vertrekt ze met een Takeoff Weight van 251,6 ton en een verwacht brandstofverbruik van 92,2 ton.
De maximum Takeoff Weight van de 787-9 is 254 ton en een brandstofcapaciteit van ruim 101 ton.

De 787-9 wordt zondagmorgen om 05:10 uur op London Heathrow verwacht.




[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 24-03-2018 15:49:50 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 maart 2018 @ 14:28:53 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178056880
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178058212
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen.
Project Sunrise voor Sydney - London en Sydney - New York is nog bezig.
De A350-900ULR en 777-8X zijn de kandidaten, maar nog niets is besloten.
Boeing heeft al aangegeven dat de -8X de vluchten kan maken, maar het wel afhankelijk is van hoeveel passagiers, cargo etc.
Zelfde geldt ook voor de A350-900ULR.
pi_178065830
quote:
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome.
Ik zag vandaag nog EI-RJH met een KL vluchtnummer. Ze vliegen regelmatig op Dublin en Praag.
--
pi_178065984
quote:
De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer.
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn...
--
pi_178066031
quote:
Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9.
De vlucht van zaterdag is geannuleerd. Misschien omdat er (te) veel kosten in onderhoud zijn?
--
  zondag 25 maart 2018 @ 00:10:14 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178067991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden.

Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-Arabië te gaan op weg naar hun bestemming in Israël.

[ afbeelding ]

Saoedi-Arabië erkent de staat Israël niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar Israël niet door hun luchtruim mogen komen.
Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai.

[ afbeelding ]

Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9.
Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019.

[ afbeelding ]
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')