abonnement Unibet Coolblue
pi_177928725
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]


[..]

Zie de laatste tijd ook wat blogjes voorbijkomen van de BIJ1 linkse Amsterdam hoek dat je nog beter VVD dan D66 kan stemmen.
Wat voor argumenten dragen zij aan om dat standpunt te onderbouwen?
pi_177928734
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Zijn dat niet dezelfde mensen die liever te maken hebben met een Baudet dan met Femke Halsema?
Vooral heel veel kritiek op D66 eigenlijk.
pi_177928739
Even kijken of ik dat laatste blogje kan vinden.
  maandag 19 maart 2018 @ 12:14:02 #179
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177928764
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Vooral heel veel kritiek op D66 eigenlijk.
Dus het komt niet vanuit een anti-nuance standpunt?
  maandag 19 maart 2018 @ 12:14:49 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177928777
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:10 schreef skysherrif het volgende:
Zie de laatste tijd ook wat blogjes voorbijkomen van de BIJ1 linkse Amsterdam hoek dat je nog beter VVD dan D66 kan stemmen.
Hehe. D66 Amsterdam heeft het even goed verneukt. Het frame dat nu (zowel door links als rechts) is neergezet is dat je met de VVD wel afspraken kan maken en met D66 niet. Wat waarschijnlijk mee mee speelt is dat voor links het nu strategischer zou zijn om VVD te stemmen dan D66, omdat dan de kans groter is dat GroenLinks het initiatief mag nemen (als grootste partij) tijdens de onderhandelingen. GroenLinks wil als eerste een coalitie over links proberen (zonder D66 en VVD) en dat is goed nieuws voor BIJ1, wiens zetels dan nodig zullen zijn. DENK is helaas voor de conservatieve Turken al uitgesloten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 19 maart 2018 @ 12:15:13 #181
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177928782


[ Bericht 100% gewijzigd door Ryon op 19-03-2018 12:15:20 ]
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177928874
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dus het komt niet vanuit een anti-nuance standpunt?
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hehe. D66 Amsterdam heeft het even goed verneukt. Het frame dat nu (zowel door links als rechts) is neergezet is dat je met de VVD wel afspraken kan maken en met D66 niet. Wat waarschijnlijk mee mee speelt is dat voor links het nu strategischer zou zijn om VVD te stemmen dan D66, omdat dan de kans groter is dat GroenLinks het initiatief mag nemen (als grootste partij) tijdens de onderhandelingen. GroenLinks wil als eerste een coalitie over links proberen (zonder D66 en VVD) en dat is goed nieuws voor BIJ1, wiens zetels dan nodig zullen zijn. DENK is helaas voor de conservatieve Turken al uitgesloten.
Kan het even niet terug zien, maar had voor een groot deel te maken ook met woningen.

En waarschijnlijk inderdaad die coalitievorming, Rainier zelf aan het woord:
pi_177928889
Even snel factchecken of deze tweet wel echt is en ik niet in knetterlinkse propaganda ben getrapt
  maandag 19 maart 2018 @ 12:20:53 #184
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177928904
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:20 schreef skysherrif het volgende:
Even snel factchecken of deze tweet wel echt is en ik niet in knetterlinkse propaganda ben getrapt
Die tweet lijkt mij echt. Dat is de inzet van D66.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177928910
quote:
12s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die tweet lijkt mij echt. Dat is de inzet van D66.
Hij is echt ja :P

Hebben VVD en D66 al de FvD uitgesloten?
  maandag 19 maart 2018 @ 12:21:32 #186
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177928916
Maar goed, wat men in Amsterdam snel vergeet is dat Annabel Nanninga in haar eentje en zakencollege gaat instellen en het hele partijkartel sowieso buitenspel staat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177928931
quote:
4s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:21 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, wat men in Amsterdam snel vergeet is dat Annabel Nanninga in haar eentje en zakencollege gaat instellen en het hele partijkartel sowieso buitenspel staat.
Was je gister niet even aanwezig op de loveboat samen met Sid?
  maandag 19 maart 2018 @ 12:23:10 #188
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177928952
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:21 schreef skysherrif het volgende:

Hebben VVD en D66 al de FvD uitgesloten?
D66 wel, de VVD niet - want die sluiten niemand uit - maar omdat ook GroenLinks (etc.) FVD hebben uitgesloten boeit dat allemaal niet. Er is geen coalitie meer denkbaar waar FVD in kan komen.

Dat maakt het zetelaantal van FVD ook op voorhand al irrelevant. Of ze er 3 of 5 halen doet er niet meer toe.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 19 maart 2018 @ 12:24:25 #189
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177928976
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Was je gister niet even aanwezig op de loveboat samen met Sid?
http://www.rodehoed.nl/nl(...)-van-onze-beschaving

Morgen wel in Amsterdam te bewonderen in de Rode Hoed.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177929033
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

D66 wel, de VVD niet - want die sluiten niemand uit - maar omdat ook GroenLinks (etc.) FVD hebben uitgesloten boeit dat allemaal niet. Er is geen coalitie meer denkbaar waar FVD in kan komen.

Dat maakt het zetelaantal van FVD ook op voorhand al irrelevant. Of ze er 3 of 5 halen doet er niet meer toe.
Wat heeft jouw voorkeur overigens, D66/VVD of links?
pi_177929053
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.rodehoed.nl/nl(...)-van-onze-beschaving

Morgen wel in Amsterdam te bewonderen in de Rode Hoed.
Wat een circlejerk, was Merijn niet vrij?
pi_177929054
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

De Amsterdamse VVD is progressiever en kosmopolitischer dan de landelijke VVD. Zeker als je de VVD Wassenaar en de VVD Dordrecht als uitgangspunt neemt. Dat wordt al snel als links gezien.

Eric (de lijsttrekker) maakt bewust gebruik van zijn progressieve profiel om aansluiting te vinden met de andere partijen in Amsterdam, die ook allemaal progressiever en kosmopolitischer zijn dan het landelijke gemiddelde. De VVD zit dan ook relatief vaak in het college. Puur op standpunten (lagere lokale lasten, meer investeren in veiligheid etc.) wijkt de Amsterdamse VVD niet echt af van andere rechtse partijen. Dan kijk je meer naar het economische programma.
Dhr. Van der Burg zit ideologisch gezien dus een beetje op dezelfde lijn als dhr. Rutte voor zijn premierschap?

Ik overweeg een overstap van D66 naar de VVD namelijk en pas qua gedachtegoed goed bij de Amsterdamse VVD zo op het eerste gezicht. De populistische uitlatingen die de kopstukken van de landelijke VVD hier en daar doen zorgen er echter voor dat ik aarzel.

Enerzijds weet ik dat dat vooral gedaan wordt om personen die gevoelig zijn voor populisme binnenboord te houden en Rutte en Dijkhoff er zelf een stuk genuanceerder instaan. Anderzijds is het ook weer zo dat een deel van de VVD-achterban zich daadwerkelijk oprecht aangetrokken voelt tot dat soort populistische uitlatingen en die uitlatingen maar wat graag om zou zetten in beleid. De hamvraag is dus hoe groot die groep is.

Naar een echt linkse partij ben ik overigens niet opzoek. Het bezuinigsbeleid van Rutte II was in veel gevallen gewoon nodig. Ik vind echter eveneens dat we niet door moeten schieten en van Amerikaanse toestanden ben ik al helemaal niet gediend hetgeen bepaalde partijen wel nastreven.
  maandag 19 maart 2018 @ 12:38:15 #193
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177929254
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:27 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat heeft jouw voorkeur overigens, D66/VVD of links?
Hehe, zonder twijfel D66/VVD natuurlijk. Waarbij het goed zou zijn als GroenLinks even lekker de oppositie in gaat. Dat wordt dan D66 - VVD - PvdA - SP.

Voortzetting van huidige coalitie met PvdA erbij om ook de SP een beetje wind uit de zeilen te kunnen nemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 19 maart 2018 @ 12:49:07 #194
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177929499
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:28 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Dhr. Van der Burg zit ideologisch gezien dus een beetje op dezelfde lijn als dhr. Rutte voor zijn premierschap?

Ik overweeg een overstap van D66 naar de VVD namelijk en pas qua gedachtegoed goed bij de Amsterdamse VVD zo op het eerste gezicht. De populistische uitlatingen die de kopstukken van de landelijke VVD hier en daar doen zorgen er echter voor dat ik aarzel.

Enerzijds weet ik dat dat vooral gedaan wordt om personen die gevoelig zijn voor populisme binnenboord te houden en Rutte en Dijkhoff er zelf een stuk genuanceerder instaan. Anderzijds is het ook weer zo dat een deel van de VVD-achterban zich daadwerkelijk oprecht aangetrokken voelt tot dat soort populistische uitlatingen en die uitlatingen maar wat graag om zou zetten in beleid. De hamvraag is dus hoe groot die groep is.

Naar een echt linkse partij ben ik overigens niet opzoek. Het bezuinigsbeleid van Rutte II was in veel gevallen gewoon nodig. Ik vind echter eveneens dat we niet door moeten schieten en van Amerikaanse toestanden ben ik al helemaal niet gediend hetgeen bepaalde partijen wel nastreven.
Ik zelf sta ook nadrukkelijk achter de lijn van de Amsterdamse VVD. Het is een afdeling binnen de VVD met veel oog voor thema's die ik belangrijk vind (duurzaamheid, ondernemerschap en betaalbare woningen) zonder dat het ten koste gaat van een stevig rechts economisch beleid en een realistische sociaal-culturele agenda.

De twijfel over het PVV taalgebruik kan ik best begrijpen. Ik steun Rutte c.s in hun uitgesproken stellingnamen, ook als zij mij als academicus daar niet direct mee aanspreken. De VVD is momenteel de enige middenpartij die het nog lukt om brede groepen in de samenleving aan te spreken en te bedienen. Dan moet je duidelijk durven uit te spreken. Dat gaat eerder op mbo4 niveau (Normaal. Doen.) dan op academisch niveau.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177929639
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zelf sta ook nadrukkelijk achter de lijn van de Amsterdamse VVD. Het is een afdeling binnen de VVD met veel oog voor thema's die ik belangrijk vind (duurzaamheid, ondernemerschap en betaalbare woningen) zonder dat het ten koste gaat van een stevig rechts economisch beleid en een realistische sociaal-culturele agenda.

De twijfel over het PVV taalgebruik kan ik best begrijpen. Ik steun Rutte c.s in hun uitgesproken stellingnamen, ook als zij mij als academicus daar niet direct mee aanspreken. De VVD is momenteel de enige middenpartij die het nog lukt om brede groepen in de samenleving aan te spreken en te bedienen. Dan moet je duidelijk durven uit te spreken. Dat gaat eerder op mbo4 niveau (Normaal. Doen.) dan op academisch niveau.
Vergeet niet om voor elk zelfstandig naamwoord "gewoon" te plaatsen.

De gewone burger. De gewone Amsterdammer. De gewone Nederlander. De gewone VVD-politicus.
pi_177929678
Normaal past niet beter?
  maandag 19 maart 2018 @ 13:07:33 #197
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177929891
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef Ryon het volgende:

[..]
Dat gaat eerder op mbo4 niveau (Normaal. Doen.) dan op academisch niveau.
Ah, daar zijn Henk en Ingrid gebleven.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177930017
Of Henk en Ingrid hebben iets gekregen om ze monddood te maken?
  maandag 19 maart 2018 @ 13:19:28 #199
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177930191
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vergeet niet om voor elk zelfstandig naamwoord "gewoon" te plaatsen.

De gewone burger. De gewone Amsterdammer. De gewone Nederlander. De gewone VVD-politicus.
En menig Volkskrant journalist zal schuimbekken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 19 maart 2018 @ 13:20:12 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_177930209
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.rodehoed.nl/nl(...)-van-onze-beschaving

Morgen wel in Amsterdam te bewonderen in de Rode Hoed.
"De ondergang van onze beschaving" _O-

Lekker huilen met de extreemrechtse wolven :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')