abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177898018
OP van Logic91:

quote:
Een nieuw campagnefilmpje van de PVV wekt afschuw op sociale media. Op de publieke omroep is een felle tirade tegen de islam te zien, die wordt uitgezonden in de zendtijd voor politieke partijen. Critici vinden de video racistisch en discriminerend en roepen op tot een verbod.

In het bijna drie minuten durende filmpje trekt de PVV fel van leer tegen praktijken die volgens de partij gemeengoed zijn binnen de islam. De video brengt teksten als ‘Islam is geweld’, ‘Islam is jodenhaat’, ‘Islam is terreur’, ‘Islam is vrouwenhaat’ en ‘Islam is onderwerping’ in rode hoofdletters in beeld. Terwijl de teksten zijn te zien, is dreigende achtergrondmuziek te horen.
https://www.elsevierweekb(...)wekt-afschuw-596623/

Wat me het meeste verbaast (en tegelijkertijd flink teleurstelt) is dat in het artikel een tweet van een universitair docente wordt geciteerd waarin ze beweert dat het reclamespotje ''racistisch'' zou zijn. ;(

-------------------------------

Met hier het gewraakte filmpje:


Game on ^O^ .
  zondag 18 maart 2018 @ 00:48:48 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177898029
Link naar vrorige topics?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177898031
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Bron graag, want wiki zegt het volgende..

Het eerste Europese koffiehuis zou in het zestiende-eeuwse Venetië zijn geopend, maar het is niet duidelijk wie daarvoor gezorgd heeft.
quote:
Coffee was first introduced to Europe on the island of Malta in the 16th century, according to the TV documentary Madwarna. It was introduced there through slavery. Turkish Muslim slaves had been imprisoned by the Knights of St John in 1565—the year of the Great Siege of Malta, and they used to make their traditional beverage. Domenico Magri mentioned in his work Virtu del Kafé, "Turks, most skilful makers of this concoction." Also the German traveller Gustav Sommerfeldt in 1663 wrote "the ability and industriousness with which the Turkish prisoners earn some money, especially by preparing coffee, a powder resembling snuff tobacco, with water and sugar." Coffee was a popular beverage in Maltese high society—many coffee shops opened.[24]

Coffee was also noted in Aleppo by the German physician botanist Leonhard Rauwolf, the first European to mention it, as chaube, in 1573; Rauwolf was closely followed by descriptions from other European travellers.[25]

The vibrant trade between the Republic of Venice and the Muslims in North Africa, Egypt, and the East brought a large variety of African goods, including coffee, to this leading European port. Venetian merchants introduced coffee-drinking to the wealthy in Venice, charging them heavily for the beverage. In this way, coffee was introduced to the mainland of Europe. In 1591 Venetian botanist-physician Prospero Alpini became the first to publish a description of the coffee plant in Europe.[citation needed] The first European coffee house apart from those in the Ottoman Empire and in Malta was opened in Venice in 1645.
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_coffee#Europe
pi_177898065
quote:
Dank u, i stand corrected, maar waar haalt Wiki die Venetie info vandaan dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177898080
quote:
quote:
Within a few years, the Dutch colonies (Java in Asia, Suriname in the Americas) had become the main suppliers of coffee to Europe.
I´m back.
pi_177898093
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dank u, i stand corrected, maar waar haalt Wiki die Venetie info vandaan dan?
Er is in principe geen probleem dat Venetië wordt genoemd. De meeste Arabische en Noord Afrikaanse landen, inclusief Jemen waren Ottomaanse grondgebied en de Sultan besloot persoonlijk wat er wel en niet gehandeld mocht worden met het Ottomaanse rijk. Venetië was dan ook een buurland, doorgeefluik en belangrijke handelspartner van het rijk in tijden van vrede.
pi_177898101
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is in principe geen probleem dat Venetië wordt genoemd. De meeste Arabische en Noord Afrikaanse landen, inclusief Jemen waren Ottomaanse grondgebied en de Sultan besloot persoonlijk wat er wel en niet gehandeld mocht worden met het Ottomaanse rijk. Venetië was dan ook een buurland, doorgeefluik en belangrijke handelspartner van het rijk in tijden van vrede.
Duidelijk. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177898106
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

We weten ook hoe het is afgelopen met de Tulpen.
pi_177898182
quote:
9s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

We weten ook hoe het is afgelopen met de Tulpen.
Mooi stukje geschiedenis dat ons eraan doet herinneren dat de moderne tijd begonnen is in de Republiek in feite toch.
I´m back.
  zondag 18 maart 2018 @ 01:04:26 #10
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177898197
Toen ik het filmpje bekeek schrok ik me een hoedje en het ging richting het einde gewoon bergafwaarts. Je kan toch niet minstens miljarden mensen uitmaken voor al die dingen. Stel je eens voor dat een islamitische familie met kinderen onder de 10 jaar op een vrijdagavond dit spotje bekijkt? Dit zaait gewoon regelrecht haat. PVV is wat mij betreft een partij dat potentieel in staat is tot een genocide

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Niet mijn smaak zo'n filmpje maar ik kan niet zeggen dat er onzin verkondigd wordt. Daarbij is dit niet discriminerend want de islam is geen ras, het is een ideologie een ideologie met 1400 jaar geschiedenis welke al meermaals heeft uitgewezen waarvoor de islam staat. De islam is te vergelijken met het nazisme.
Is niet waar. "Geen discriminatie, want geen ras" is een drogreden.
quote:
Onder discriminatie verstaat men het anders behandelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort. Discriminatie staat het grondbeginsel, dat zegt dat alle mensen gelijkwaardig zijn, in de weg. Discriminatie veronderstelt echter niet alleen een afzonderlijke behandeling, maar ook het ontbreken van rechtvaardiging voor deze aparte behandeling.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177898232
quote:
12s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooi stukje geschiedenis dat ons eraan doet herinneren dat de moderne tijd begonnen is in de Republiek in feite toch.
Wordt het begin van de moderne tijd niet doorgaans aan de Franse revolutie toegeschreven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2018 01:07:25 ]
pi_177898249
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Duidelijk. ^O^
:*
pi_177898252
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:04 schreef _--_ het volgende:
Toen ik het filmpje bekeek schrok ik me een hoedje en het ging richting het einde gewoon bergafwaarts. Je kan toch niet minstens miljarden mensen uitmaken voor al die dingen. Stel je eens voor de een islamitische familie met kinderen onder de 10 jaar op een vrijdagavond dit spotje bekijkt? Dit zaait gewoon regelrecht haat. PVV is wat mij betreft een persoon dat potentieel in staat is tot een genocide

[..]

Is niet waar. "Geen discriminatie, want geen ras" is een drogreden.

[..]

Ik snap dat argument niet hoor: je kunt toch geen miljarden mensen uitmaken voor al die dingen. Hoezo kan dat niet? Omdat miljarden mensen (wat sws inflatie is, want het zijn geen miljarden moslims) iets vinden dan is het waar?
I´m back.
pi_177898254
quote:
5s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wordt het begin van de moderne tijd niet doorgaans aan de Franse revolutie toegeschreven?
Niet per se nee.
I´m back.
  zondag 18 maart 2018 @ 01:10:43 #15
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177898271
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik snap dat argument niet hoor: je kunt toch geen miljarden mensen uitmaken voor al die dingen. Hoezo kan dat niet? Omdat miljarden mensen (wat sws inflatie is, want het zijn geen miljarden moslims) iets vinden dan is het waar?
Zie jij het voor je dat Mark Facebook zal gebruiken voor haat jegens de islam?

Wilders doet precies hetzelfde maar zijn medium is op TV.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177898307
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet per se nee.
Weetje wat jammer is, dat jij zelden aanwezig bent in C&H, zouden leuke onderwerpen terugkomen.
  zondag 18 maart 2018 @ 01:14:08 #17
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177898308
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Inderdaad. De islam is na het nazisme het ergste wat de mensheid overkomen is.
Zie hier wat gebrek aan kennis met je doet. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177898312
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:10 schreef _--_ het volgende:

[..]

Zie jij het voor je dat Mark Facebook zal gebruiken voor haat jegens de islam?
Niet nee, maar Mark is iemand die een website runt, geen politieke partij.
quote:
Wilders doet precies hetzelfde maar zijn medium is op TV.
Nee, Wilders probeert macht te verkrijgen en zo ons land in te richten naar zijn ideeën.
Echter laat onverlet dat-ie best zoiets kan zeggen, ook tegen miljarden mensen, alhoewel er dus geen miljarden moslims zijn. Ik zie niet in waarom hij dat niet kan zeggen. Ik kan als anoniem persoon ook gewoon zeggen dat ik het christendom oplichterij vind, toch? Geen haan die er naar kraait.
I´m back.
pi_177898332
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weetje wat jammer is, dat jij zelden aanwezig bent in C&H, zouden leuke onderwerpen terugkomen.
O, ik heb daar heel wat sporen gelegd, vraag yvonne maar, het subforum is nu dood. Had vorige maand nog een topic over geschiedenis documentaires. Geschiedenis is mijn subject, ben er altijd mee bezig ook.
I´m back.
  zondag 18 maart 2018 @ 01:15:52 #20
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177898333
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet nee, maar Mrk is iemand die een website runt, geen politieke partij.

[..]

Nee, Wilders probeert macht te verkrijgen en zo ons land in te richten naar zijn ideeën.
Echter laat onverlet dat-ie best zoiets kan zeggen, ook tegen miljarden mensen, alhoewel er dus geen miljarden moslims zijn. Ik zie niet in waarom hij dat niet kan zeggen. Ik kan als anoniem persoon ook gewoon zeggen dat ik het christendom oplichterij vind, toch? Geen haan die er naar kraait.
Ooit gehoord van discriminatie en het feit dat het is opgenomen in het strafrecht?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177898346
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:15 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ooit gehoord van discriminatie en het feit dat het is opgenomen in het strafrecht?
Dat ik christenen honden vind, is dat discriminatie?
I´m back.
pi_177898350
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ik heb daar heel wat sporen gelegd, vraag yvonne maar, het subforum is nu dood. Had vorige maand nog een topic over geschiedenis documentaires. Geschiedenis is mijn subject, ben er altijd mee bezig ook.
I know, ben er jaren mod van geweest.
pi_177898359
quote:
17s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

I know, ben er jaren mod van geweest.
Zonde dat het dood is dus.
I´m back.
pi_177898368
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonde dat het dood is dus.
Dat dachten ze ook over Lazarus en Jezus, dus doe je ding. :(
  zondag 18 maart 2018 @ 01:18:43 #25
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177898371
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat ik christenen honden vind, is dat discriminatie?
Ik vind christenen honden
christenen zijn honden

See the difference,
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')