abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 maart 2018 @ 22:12:53 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177894700
Al een paar jaar nu voel ik me standaard licht depressief. Zit ook diep in de GGZ. Ik heb wel geluksmomenten. Na een avond salsadansen en goede feedback krijgen voel ik me goed. Geld winnen bij een pokergame of een leuke verjaardagsfeestje voel ik me de volgende dag ook goed. Maar mijn standaard is licht somber. Dus op een normale dag zonder weinig bijzonders te doen voel ik me somber.

Is dit normaal? Licht het aan mijn schizofrenie? Kan dit anders/beter worden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177894720
kut, oh snee, oh pruim, oh spleet
Oh gleuf, oh naad, oh kier, oh reet
Oh gat, oh dot, oh doos, oh meuk
Oh muts, oh klier, oh bef, oh prut
Oh peer, oh vijg, oh dop, oh deur
Oh lek, oh put, oh kloof, oh scheur
Oh rits, oh snits, oh lik, oh stuk
Oh pot, oh punt, oh kruis, oh munt

Oh poort, oh zucht, oh tuin, oh lust
Oh moes, oh vlaai, oh muis, oh trut,
Oh vlucht, oh krocht, oh brug, oh kolk
Oh veeg, oh dirk, oh kees, oh hol
Oh grot, oh schacht, oh bron, oh dal
Oh hok, oh wak, oh wel, oh kwal
Oh soes, oh tas, oh voos, oh kwast
Oh zweer, oh puist, oh moot
  zaterdag 17 maart 2018 @ 22:14:43 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177894761
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:
kut, oh snee, oh pruim, oh spleet
Oh gleuf, oh naad, oh kier, oh reet
Oh gat, oh dot, oh doos, oh meuk
Oh muts, oh klier, oh bef, oh prut
Oh peer, oh vijg, oh dop, oh deur
Oh lek, oh put, oh kloof, oh scheur
Oh rits, oh snits, oh lik, oh stuk
Oh pot, oh punt, oh kruis, oh munt

Oh poort, oh zucht, oh tuin, oh lust
Oh moes, oh vlaai, oh muis, oh trut,
Oh vlucht, oh krocht, oh brug, oh kolk
Oh veeg, oh dirk, oh kees, oh hol
Oh grot, oh schacht, oh bron, oh dal
Oh hok, oh wak, oh wel, oh kwal
Oh soes, oh tas, oh voos, oh kwast
Oh zweer, oh puist, oh moot
Dank voor het ontopic gerichte antwoord...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177894770
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dank voor het ontopic gerichte antwoord...
It was a pleasure!
Kun je er iets mee?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2018 22:15:25 ]
pi_177894787
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dank voor het ontopic gerichte antwoord...
Als ik me kut voel dan denk ik aan mensen die nog een kutter leven hebben.
pi_177894839
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:15 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als ik me kut voel dan denk ik aan mensen die nog een kutter leven hebben.
Daarom.
pi_177895502
Ik denk dat wij leken je echt niet kunnen vertellen of dit normaal is gezien je diagnose. Dit kan je beter aan hulpverlening vragen.
pi_177895775
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Al een paar jaar nu voel ik me standaard licht depressief. Zit ook diep in de GGZ. Ik heb wel geluksmomenten. Na een avond salsadansen en goede feedback krijgen voel ik me goed. Geld winnen bij een pokergame of een leuke verjaardagsfeestje voel ik me de volgende dag ook goed. Maar mijn standaard is licht somber. Dus op een normale dag zonder weinig bijzonders te doen voel ik me somber.

Is dit normaal? Licht het aan mijn schizofrenie? Kan dit anders/beter worden?
Voor jou is dit normaal, of het aan je schizofrenie ligt zou ik niet weten en in de toekomst kijken kan ik niet.
De meeste mensen die ik ken, huppelen ook niet continue met een glimlach door het leven, integendeel, als ik op straat of in winkels mensen bekijk, zijn ze bijna allemaal chagrijnig.

En de meeste mensen ervaren net als jij die geluksmomenten. Meestal hele kleine dingen.
Gewoon jezelf accepteren zoals je bent. Je bent niet slecht en je doet niks verkeerd.
Ik drink er eentje op jouw gezondheid.
Proost jongen!

pi_177896995
Geluk is vluchtig. Dat geeft het streven nut.
1 + 1 = blauw
  zondag 18 maart 2018 @ 07:03:30 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177899167
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat wij leken je echt niet kunnen vertellen of dit normaal is gezien je diagnose. Dit kan je beter aan hulpverlening vragen.
Hoe is het bij jou?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 18 maart 2018 @ 07:09:14 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177899189
En bij andere mensen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177899218
Ik heb schizofrenie, maar ik voel me niet standaard een beetje down (maar dat kan ook door mijn stemmingsstoornis komen). Ik heb dagen waarop ik de wereld met gemak aankan en dagen waarop uit bed komen en wakker blijven teveel gevraagd is.

Je hebt natuurlijk met schizofrenie dat je minder naar buiten gericht bent en dat kan je down maken, dunkt me. Misschien proberen meer activiteiten te vinden waarbij je bewust buiten je hoofd moet zijn? Het klinkt alsof die geluksmomenten die je ervaart allemaal dingen zijn die je hebt wanneer je afleiding hebt van jouw werkelijkheid. Alleen misschien heb ik het mis. Zo werkt het voor mij, maar dat kan bij jou natuurlijk heel anders zijn.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 18 maart 2018 @ 08:59:26 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177899618
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 07:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb schizofrenie, maar ik voel me niet standaard een beetje down (maar dat kan ook door mijn stemmingsstoornis komen). Ik heb dagen waarop ik de wereld met gemak aankan en dagen waarop uit bed komen en wakker blijven teveel gevraagd is.

Je hebt natuurlijk met schizofrenie dat je minder naar buiten gericht bent en dat kan je down maken, dunkt me. Misschien proberen meer activiteiten te vinden waarbij je bewust buiten je hoofd moet zijn? Het klinkt alsof die geluksmomenten die je ervaart allemaal dingen zijn die je hebt wanneer je afleiding hebt van jouw werkelijkheid. Alleen misschien heb ik het mis. Zo werkt het voor mij, maar dat kan bij jou natuurlijk heel anders zijn.
Ja dat doe ik ook. Heb ik al, zoals salsa. Maar als ik thuis ben voel ik me kut.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177899823
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja dat doe ik ook. Heb ik al, zoals salsa. Maar als ik thuis ben voel ik me kut.
Dat herken ik wel inderdaad :{ Ik moet mezelf dwingen actief ergens mee bezig te zijn, dat gaat moeilijk, om mijn emoties in het gareel te houden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_177900339
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 07:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoe is het bij jou?
Ik heb heel lang gehad dat ik me standaard kut voelde. Weinig levenslust. Alsof ik niet meetelde. Ik had niet iets om voor uit bed te komen, dus lag ik ook vaak in bed.

Tot ik me een keer aan een stuk 2 weken lang goed voelde, en besefte dat dat normaal is. Nu voel ik me eigenlijk al best lang goed, met af en toe dipdagen ipv andersom. Dat was vanaf dat ik uit huis ben gegaan.

Dus nee, een dysthyme stoornis zou ik niet normaal noemen, maar ik heb geen schizofrenie en ik gebruik geen medicatie. Dat heeft natuurlijk wel een impact op hoe je je voelt.
pi_177900407
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb heel lang gehad dat ik me standaard kut voelde. Weinig levenslust. Alsof ik niet meetelde. Ik had niet iets om voor uit bed te komen, dus lag ik ook vaak in bed.

Tot ik me een keer aan een stuk 2 weken lang goed voelde, en besefte dat dat normaal is. Nu voel ik me eigenlijk al best lang goed, met af en toe dipdagen ipv andersom. Dat was vanaf dat ik uit huis ben gegaan.

Dus nee, een dysthyme stoornis zou ik niet normaal noemen, maar ik heb geen schizofrenie en ik gebruik geen medicatie. Dat heeft natuurlijk wel een impact op hoe je je voelt.
Nu je dit zo zegt: ik gebruik twee antipsychotica (haldol en abilify) en die hebben beide depressies en stemmingsstoornis als veel voorkomende bijwerking. Ik weet niet hoe het met andere antipsychotica zit, maar het zou misschien daaraan kunnen liggen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 18 maart 2018 @ 09:55:16 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177900460
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb heel lang gehad dat ik me standaard kut voelde. Weinig levenslust. Alsof ik niet meetelde. Ik had niet iets om voor uit bed te komen, dus lag ik ook vaak in bed.

Tot ik me een keer aan een stuk 2 weken lang goed voelde, en besefte dat dat normaal is. Nu voel ik me eigenlijk al best lang goed, met af en toe dipdagen ipv andersom. Dat was vanaf dat ik uit huis ben gegaan.

Dus nee, een dysthyme stoornis zou ik niet normaal noemen, maar ik heb geen schizofrenie en ik gebruik geen medicatie. Dat heeft natuurlijk wel een impact op hoe je je voelt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177900638
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nu je dit zo zegt: ik gebruik twee antipsychotica (haldol en abilify) en die hebben beide depressies en stemmingsstoornis als veel voorkomende bijwerking. Ik weet niet hoe het met andere antipsychotica zit, maar het zou misschien daaraan kunnen liggen
Ja precies. Of dat het je gevoelens afvlakt.
pi_177900655
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja precies. Of dat het je gevoelens afvlakt.
Jep, staat ook in de bijsluiter

(maar daar heb ik niet zoveel last van omdat ik door mijn stemmingsproblemen ook daar medicatie voor krijg. Dat heft dat effect op)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_177912090
Ik voel me standaard ongelukkig. Al ongeveer de helft van mijn leven.
pi_177912153
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Al een paar jaar nu voel ik me standaard licht depressief. Zit ook diep in de GGZ.
Dat hoef je niet elke dag te posten. Beetje vermoeiend. :Z
  zondag 18 maart 2018 @ 18:56:04 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177913488
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:09 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Dat hoef je niet elke dag te posten. Beetje vermoeiend. :Z
Je liegt! Ik weet dat jij het geweldig vindt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177913914
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:09 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Dat hoef je niet elke dag te posten. Beetje vermoeiend. :Z
Rot lekker op naar een ander topic dan :')
pi_177915350
Hier ook altijd ongelukkig.

Mensen zijn volgens mij niet gemaakt om gelukkig te zijn, maar om altijd ontevreden te zijn om te motiveren continu nieuwe dingen te doen en zaken te verbeteren of aan iets te werken.
pi_177916057
Ik ben erg gelukkig met mijn leven, kan het invullen zoals ik zelf wil, ben niets meer verplicht en kachel zo een beetje rond.
Heb leuke vriend, eigen huis die ik zo goed als vrij heb met mijn 42ste, werk alleen nog maar omdat ik dat grappig vind, mijn dochter doet het eindelijk goed op school en heb een paar leuke vriendinnen.
Niets mis mee, als iemand zou vragen, wat zou je nog dol graag willen hebben, dan moet ik heel diep nadenken want ben tevreden zoals het nu is, heb niets te klagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')