abonnement Unibet Coolblue
pi_177877881
Rond deze tijd van de gemeenteraadsverkiezingen valt dit mij weer extra op.

Soms mannen en vrouwen van in de 20-30 (maar ook daarboven) die op een ijskoude en winderige dag de straat op gaan in hun D66/VVD/PvdA noem het allemaal maar op - jas om mensen over te halen om te stemmen op hun lokale partij.

Vervolgens 's avonds nog weer naar een debat in buurthonk 't Sufferdje, en je daar gaan staan drukmaken over het bomenkap beleid.

Of zoals in het appartementencomplex waar ik woon; mensen die vrijwel dagelijks hele lappen tekst in de Bewoners-app zetten over het financieel beleid van de VVE of dat de toegangsdeur iets te hard dicht valt.

Ik bedoel dit niet denigrerend ofzo, ik ben echt blij dat zulke mensen bestaan. Mensen die zich daar druk om kunnen maken en als er bijvoorbeeld 's nachts een verdacht persoon om het complex loopt, dan ook de moeite nemen om meteen hun telefoon erbij te pakken en de bewoners ''alert'' te maken.

Zelf werd ik ooit een keer wakker 's nachts van glasgerinkel, ik ging uit mijn raam kijken en zag dat een persoon alle audio-apparatuur door het ingeslagen raam vanuit een kroeg aan een mannetje op een scooter gaf. Drie minuten later reden ze weg en ging ik slapen. Het kwam pas de volgende dag in mij op dat het misschien wel handig was geweest om de politie even in te schakelen, dan hadden ze misschien makkelijk gepakt kunnen worden want ik heb toch zeker wel drie minuten lang het schouwspel staan bekijken..

Ik ben benieuwd of ik hierin heel afwijkend ben, hoe staat het met jullie maatschappelijke betrokkenheid?
pi_177877990
Met andere worden je bent asociaal, egocentrisch en ook niet zo slim.
pi_177878614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:53 schreef loni55 het volgende:
Met andere worden je bent asociaal, egocentrisch en ook niet zo slim.
misschien had TS het kunnen filmen zodat hij het op facebook kon zetten

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2018 10:30:27 ]
  zaterdag 17 maart 2018 @ 11:30:32 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177879575
Leuke plottwist in de OP. Dat je de politie niet belt is natuurlijk best opmerkelijk.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 11:56:55 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177879894
Mijn betrokkenheid gaat tot zo ver:

Ik weet wat er aan de hand is. En ik zie dat mensen die zichzelf als erg maatschappelijk betrokken achten vaak minder goed doorhebben wat er aan de hand is of er een gigantische bias hebben. Dat hele circus van wederzijds onbegrip en langs elkaar heen lullen en pathologisch elkaars sterke punten niet herkennen... dat geheel bekijk ik lekker van een afstandje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177880659
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 11:30 schreef RingBewoner het volgende:
Leuke plottwist in de OP. Dat je de politie niet belt is natuurlijk best opmerkelijk.
Het was midden in de nacht he, moest volgende dag ook gewoon werken.
Grote kans dat je dan ook aangifte en weet ik veel wat moet gaan doen en dat ze bij je langs komen om info te halen. Op een doodgewone doordeweekse nacht om 3:30 's nachts :P Dan ben ik echt kapot de volgende dag.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 13:15:44 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177881290
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 12:42 schreef BoesB het volgende:

[..]

Het was midden in de nacht he, moest volgende dag ook gewoon werken.
Grote kans dat je dan ook aangifte en weet ik veel wat moet gaan doen en dat ze bij je langs komen om info te halen. Op een doodgewone doordeweekse nacht om 3:30 's nachts :P Dan ben ik echt kapot de volgende dag.
Ik hoop dat ze volgende keer jouw auto pakken en dat de buurman dan net zo denkt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177881599
Ik heb vanaf puber af aan altijd vrijwilligerswerk gedaan.. Voor mijn sportclub, maar ook gecollecteerd voor het rode kruis. Nooit met hele bewuste intenties van dan ben ik heel goed bezig.. Vond het vooral leuk, en dat laatste was een kleine moeite. Het “betaalde” goed terug als begin twintiger op mijn CV. Onbewust een goede zet.

Nu met de verkiezingen zie ik bijvoorbeeld politieke partijen op de markt staan en dan loop ik ze ook wel bewust allemaal even af om hun flyer aan te pakken en te kijken hoe ze communiceren/ me benaderen. Grappig wel dat de politieke partij die echt voor het belang van de inwoners van mijn gemeente zou staan me nog geen blik waardig gunde. :+ Moest die flyer bijna uit hun handen trekken.

En in zo’n geval als dat van jou zou ik ook echt wel even de politie bellen ja. Mijn ene buurman gaat binnekort ook verhuizen. Als hij dan een handje hulp nodig heeft en ik ben thuis, geen probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2018 13:32:59 ]
pi_177881844
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:15 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze volgende keer jouw auto pakken en dat de buurman dan net zo denkt.
Waarom word je zo persoonlijk? Ik heb die inbraak toch niet gepleegd soms of wel?
  zaterdag 17 maart 2018 @ 14:22:52 #10
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177882365
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:49 schreef BoesB het volgende:

[..]

Waarom word je zo persoonlijk? Ik heb die inbraak toch niet gepleegd soms of wel?
Nee, dat zeg ik ook nergens.

Maar je kijkt er wel drie minuten naar. Wat zou je willen dat een ander doet als het jouw auto zou zijn?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177882377
Totaal niet, al zou ik als ik ts geweest was wel de politie gebeld hebben.
pi_177882405
Oh wacht en ik doe wel eens vrijwilligerswerk in een theater, dus telt misschien ook.
pi_177882720
"Maatschappelijk betrokken" vind ik wel heel erg breed en ruim klinken hoor. En dan een heel verhaal in de OP en dan komt het eigenlijk neer op een keertje 's nachts geen zin hebben of te lui zijn om aan de bel te trekken als je per toeval buiten iets verdachts ziet gebeuren.

En ja die redenatie van: áls ik aan de bel trek heb ik waarschijnlijk de rest van de nacht gezanik met de politie en waarschijnlijk morgen ook nog nasleep. Dat begrijp ik volkomen, daar heb ik zelf óók geen zin in.

Tsja, het is dat ik afgelopen maanden in een buurt-whatsapp groep zit en de VvE voorzitter kan bellen, anders zou ik zélf, waarschijnlijk, ook uiteindelijk die gordijnen maar weer dicht schuiven en gaan tukken.

Denk ik hoor. Kan ook dat ik dan ga liggen en dan gaat het malen en spoken en dan van godverdegodver nou dan toch maar de politie bellen @#$%

Desondanks zou ik wel van mijzelf zeggen: ik ben níet maatschappelijk betrokken. Ik uh, heb er niet zoveel mee wat er allemaal gebeurd in de wereld. Tuurlijk, je probeert een degelijk en net mens te zijn als je onder de mensen bent, maar verder, neuh.

Zal ook wel stukje AUTISME-POWER van me zijn. As usual.
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 19:57:50 #14
456432 Kamina
Tenacious!
pi_177891397
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:53 schreef loni55 het volgende:
Met andere worden je bent asociaal, egocentrisch en ook niet zo slim.
:|W
1 + 1 = blauw
pi_177892135
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:57 schreef Kamina het volgende:

[..]

:|W
Oh sorry hoor. (autocorrect)
  zaterdag 17 maart 2018 @ 20:46:20 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177892553
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:22 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook nergens.

Maar je kijkt er wel drie minuten naar. Wat zou je willen dat een ander doet als het jouw auto zou zijn?
Wat maakt het uit? Je auto is toch al gekraakt en de politie kan de volgende dag ook wel een pv'tje kloppen voor de verzekering.
pi_177892657
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 11:56 schreef SpecialK het volgende:
Mijn betrokkenheid gaat tot zo ver:

Ik weet wat er aan de hand is. En ik zie dat mensen die zichzelf als erg maatschappelijk betrokken achten vaak minder goed doorhebben wat er aan de hand is of er een gigantische bias hebben. Dat hele circus van wederzijds onbegrip en langs elkaar heen lullen en pathologisch elkaars sterke punten niet herkennen... dat geheel bekijk ik lekker van een afstandje.
Ik denk dat het tegenovergestelde waar is. Mensen die betrokken zijn die weten vaak veel beter wat er aan de hand is. Laatst toevallig even meegeholpen met een politiek avondje in mijn dorp. Daar viel me juist op dat daar weer een vaste kern vrijwilligers was die er bij betrokken waren en juist van alles op de hoogte waren en wisten hoe dingen in elkaar zitten. Toen dacht ik wel, zou misschien ook wat meer betrokken moeten zijn met mijn eigen dorp. Het is zo makkelijk om te zeggen van tja werk he, heb geen tijd voor andere dingen. Vaak kun je met een klein beetje tijd toch iets nuttigs betekenen.

Zelf doe ik dus niet zo heel veel. Wel regelmatig zwerfvuil opruimen tijdens wandelen. Wel heel bevredigend tijdens de hond uitlaten. Het is soms wel een beetje deprimerend hoe snel je weer geen verschil ziet.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 21:54:04 #18
456432 Kamina
Tenacious!
pi_177894234
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:25 schreef loni55 het volgende:

[..]

Oh sorry hoor. (autoincorrect)
:D
1 + 1 = blauw
pi_177895429
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:54 schreef Kamina het volgende:

[..]

:D
Ja, mijn mobieltje is ook niet erg slim.
pi_177896552
Ik mag graag tijdens een biertje kankeren op de overheid maar dat is meer een hobby en niet zozeer betrokkenheid.
Conscience do cost.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 23:37:05 #21
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177896697
Ik ben een tijd lang maatschappelijk betrokken geweest, in de tijd dat ik nog jong was en idealistisch en betrokken. Niet erg op de voorgrond, maar ik kon me aardig druk maken om bepaalde zaken en probeerde op kleine schaal daarop te acteren. Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat teveel geven om je standpunten vaak alleen teleurstelt, omdat je in je eentje nu eenmaal weinig bereikt. Sindsdien hou ik het bij een sporadisch zuur berichtje op dit forum.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177896994
quote:
Hoe maatschappelijk betrokken zijn jullie?
Totaal niet, maar ik ga maandag wel even in conclaaf met de gemeente hier.

Op een poepveldje heeft iemand stickers geplakt op de paaltjes ernaast dat er niet gepoept mag worden. Ik laat mijn hond daar altijd schijten. Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat bewoners zelf maar even gaan bepalen of een stukje gras al dan niet een poepveldje voor honden is. Dus dat wil ik wel ff voorleggen daar. Kijk wel wat ze er mee doen. Anders trek ik die stickers er zelf af.

PS: voordat iemand begint te mekkeren over hoe asociaal het is om je hond maar overal te laten schijten; ik ruim het altijd op en ben het met je eens.
Ook op dat stukje gras waar een gemeentepaaltje bijstaat dat het een plek is voor honden om te schijten ruim ik het altijd netjes op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177902464
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:22 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook nergens.

Maar je kijkt er wel drie minuten naar. Wat zou je willen dat een ander doet als het jouw auto zou zijn?
Ik zou daar niet eens over nadenken. Ik zou boos zijn op degenen die ingebroken hebben, de andere mensen worden daar ook maar gewoon tegen hun wil bij betrokken.

Daarnaast zou het voor mij ook uitmaken of dit op klaarlichte dag gebeurt en tien mensen doe niets, of dat het zoals bij mij midden in de nacht gebeurt en je moet je nacht slaap opgeven terwijl je de volgende dag gewoon weer moet werken.

Zo had ik ooit eens in de AH dat iemand met een gestolen product door de kassarij naar buiten rende, en omdat ik de enige (grote) man was die op dat moment bij de kassa's stond, reageerde men (klanten) enigszins verbolgen dat ik ''er niets aan deed''. Terwijl je jezelf een enorme hoop gezeik op de hals kunt halen. Voor hetzelfde geldt laat je die dief struikelen, valt hij met zijn kop op de grond met alle gevolgen van dien en ben jij daar nog wel een paar jaartjes zoet mee. En dat allemaal voor een gedroogde salami.

Feit is gewoon dat het uiteindelijk allemaal geen fuck uitmaakt. De hele politiek is vestzak/broekzak. Je kunt je inzetten voor bomenbehoud, maar als een wethouder het drie jaar later in een onbewaakt moment op de heupen krijgt, worden al die bomen als je even niet oplet toch op een vrijdagmorgen allemaal neergemaaid. Het is een illusie om te denken dat je invloed hebt als je geen geld over de toonbank kunt presenteren.
pi_177902473
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:46 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Je auto is toch al gekraakt en de politie kan de volgende dag ook wel een pv'tje kloppen voor de verzekering.
En dit.
  zondag 18 maart 2018 @ 12:15:19 #25
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_177903567
Ik doe al jaren vrijwilligerswerk, vind ik leuk en ik voel me betrokken bij mijn omgeving.

Ik heb wel eens om 3 uur snachts iemand de wielen van een auto af zien halen. Op dat moment was ik zo verbaasd dat ik alleen heb toegekeken.

In andere situaties heb ik wel ingegrepen, een man die een vrouw lastig viel en op haar stond te schelden. Ben er met 4 anderen gewoon bij gaan staan kijken en gezorgd dat die man zich daar heel bewust van was. Toen ging hij weg.

Een keer de politie gebeld toen ik mijn bovenbuurman zijn vrouw in elkaar hoorde slaan en hun kindje er doorheen hoorde krijsen. Naderhand ben ik even langs gegaan en heb aangegeven dat mocht t ff niet gaan tussen hen dat mijn deur open staat als ze even uit de situatie moeten om erger te voorkomen.

Ik zal niet snel ergens tussen springen, of direct ingrijpen. Ik ben niet groot of sterk en heb er geen trek in dat men zich dan op mij richt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')