abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177951841
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb ook minder vrienden dan 5 jaar terug, maar ik mis het eigenlijk niet echt. Alleen echte goede vrienden zijn nog in mijn leven, en daar hecht ik meer aan dan de hoeveelheid. Kwaliteit boven kwantiteit.
  woensdag 4 april 2018 @ 19:45:23 #52
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_178308474
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Jup. Dingen veranderen. Doe je niks aan :s)
 | <3 Triquester...
HET IS REN╔ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_178320669
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Is dat zo ja? Ik merk juist dat dat ook veel moeizamer gaat juist omdat die leeftijdsgenoten ook drukker zijn etc.

Ik merk sowieso dat veel mensen niet echt ge´nteresseerd zijn in elkaar en het altijd koetjes en kalfjes zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_178321706
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Ik merk juist dat dat ook veel moeizamer gaat juist omdat die leeftijdsgenoten ook drukker zijn etc.

Ik merk sowieso dat veel mensen niet echt ge´nteresseerd zijn in elkaar en het altijd koetjes en kalfjes zijn.
Van collega's hoef je niet te veel te verwachten inderdaad.

Teamsporten bieden alweer een hoop meer mogelijkheden. Daarnaast denk ik dat tussen de 25-35 mensen het drukste zijn. Ze vinden zichzelf ook vaak nog best interessant nu ze een fulltime baan, koopwoning, relatie en/of kinderen hebben.

Na een aantal jaren wordt dit ook weer normaal, en gaat men weer wat meer sociaal vertier opzoeken.
pi_178321947
Het mooiste van vrienden verliezen rond je 30e is dat ze wel de weg naar jou weer weten te vinden als hun relatie op de klippen gelopen is of als ze gaan trouwen, dan krijg je een uitnodiging waar onder staat; Cadeautip: enveloppe..

De uitnodiging met enveloppe en al de papierversnipperaar in, ja..
  donderdag 5 april 2018 @ 13:05:45 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178321954
Het is de schuld van die leaseauto's
Nobody exists on purpose.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_178322732
quote:
18s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:05 schreef Befbekje het volgende:
Het mooiste van vrienden verliezen rond je 30e is dat ze wel de weg naar jou weer weten te vinden als hun relatie op de klippen gelopen is of als ze gaan trouwen, dan krijg je een uitnodiging waar onder staat; Cadeautip: enveloppe..

De uitnodiging met enveloppe en al de papierversnipperaar in, ja..
Precies dit ^O^. Opzouten :W.

Zelf heb ik er sowieso een hekel aan als iemand een relatie krijgt of heeft en jij als buitenstaander "ineens" niet meer bestaat :r
  zondag 13 mei 2018 @ 00:09:05 #58
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_179121212
Wel tegenstrijdig dat in dit topic vrijwel iedereen stelt dat het logisch en zelfs niet erg is dat je vriendschappen verwateren, want de meeste mensen krijgen richting de 30 een vaste relatie en dan draait het leven uiteraard volledig om die partner/relatie (en natuurlijk om de bijbehorende shit als kinderen, een koophuis en hard werken om genoeg geld te verdienen voor al die verplichtingen).

Echter als er in andere topics advies gegeven wordt aan mensen die een partner missen in hun leven, dan is het altijd dat ze eerst eens gelukkig met zichzelf moeten worden (in hun eentje dus). Dat een vriendin (het zijn toch vooral mannen die geen vriendin kunnen krijgen ipv andersom) een aanvulling is en geen opvulling of doel van het leven.

Overigens ben ik het eens met de constatering dat voor het gros van de mensen het leven om hun partner/relatie draait en dat volwassen mensen nauwelijks nog vrienden hebben (en als ze die nog wel hebben, steken ze er bitter weinig tijd in. Ergo: vriendschappen op papier Facebook), maar ga dan mensen die geen partner aan de haken weten te slaan niet vertellen dat ze blij moeten zijn in hun eentje. Vertel dat eens aan die 80% wier leven alleen uit hun partner bestaat (en de aanverwante shit die ik al opgesomd heb).

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 13-05-2018 00:21:48 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_179122789
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus ja dan komen we weer op het punt dat ik misschien naar wat meer gelijkgestemden moet zoeken, maar dat ik geen idee heb waar ik die ga vinden.
Al mijn huidige vrienden heb ik via internet leren kennen. Een groot deel daarvan ken ik inmiddels al langer dan 10 jaar.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179129632
90% van mijn vrienden hebben ondertussen kinderen, vrouw/vriendin, fulltime werk, overige familie (ouders/broers/zussen/ooms/tantes etc), wat prive tijd voor zichzelf en vrienden.

Op werkdagen is er weinig tijd om iets af te spreken en de weekenden worden volgepropt met familiebezoekjes, gezinsuitjes, langs de sportvelden staan van de voetbal/tennis/hockey/paardrij club van je zoon/dochter.
Savonds zijn beide bekaf, ploffen op de bank, gaan een uurtje of twee TV kijken/Netflixen en gaan daarna naar bed.

Ik kan mij best goed voorstellen dat mijn vrienden na de boven genoemde activiteiten geen zin meer heb om elke vrijdag/zaterdag avond van ca 22:00 tot ~4:00 met mij mee te gaan naar de stad om slap te ouwhoeren, vrouwen kijken en 15 bier weg te hakken in de club/kroeg. Zeker omdat ze weten dat sochtend rond 7:00 twee kinderen actief worden 8-)

Ik als kinderloze vrijgezel dien hier rekening mee te houden als ik de vriendschap wil behouden. Ja ik zie en spreek mijn vrienden minder vaak en als we iets afspreken gaan ze al vroeg naar huis. En ja als een kind ziek wordt dan bestaat de kans dat de afspraak op het laatste moment wordt afgezegd.

Om vriendschappen te behouden is het nemen en geven. Zeker als je zelf vrijgezel bent en geen kinderen hebt is het vaak meer geven dan nemen tegen over je vrienden die wel kinderen hebben.

Thats life, deal with it.
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 13:25:08 #61
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179130869
quote:
6s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:00 schreef von_manstein het volgende:

Ik kan mij best goed voorstellen dat mijn vrienden na de boven genoemde activiteiten geen zin meer heb om elke vrijdag/zaterdag avond van ca 22:00 tot ~4:00 met mij mee te gaan naar de stad om slap te ouwhoeren, vrouwen kijken en 15 bier weg te hakken in de club/kroeg. Zeker omdat ze weten dat sochtend rond 7:00 twee kinderen actief worden 8-)

Ik als kinderloze vrijgezel dien hier rekening mee te houden als ik de vriendschap wil behouden. Ja ik zie en spreek mijn vrienden minder vaak en als we iets afspreken gaan ze al vroeg naar huis. En ja als een kind ziek wordt dan bestaat de kans dat de afspraak op het laatste moment wordt afgezegd.

Om vriendschappen te behouden is het nemen en geven. Zeker als je zelf vrijgezel bent en geen kinderen hebt is het vaak meer geven dan nemen tegen over je vrienden die wel kinderen hebben.

Juistem, en als je toch lekker op stap wilt gewoon er nieuwe contacten voor opdoen onder mensen in een vergelijkbare situatie. Win-win _O_
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')