abonnement Unibet Coolblue
pi_177877025
Ik vraag me af hoe dat bij jullie verloopt / verliep rond die leeftijd?

De meeste van mijn vrienden zijn wel echt goede en langdurige vriendschappen (meeste al vanaf de basisschool).

Maar nu iedereen drukker wordt, merk ik dat de vriendschappen verdwijnen of erg oppervlakkig worden. Bijvoorbeeld in de app met enkele van die goede vrienden, reageer ik al weken nauwelijks meer. Dat komt vooral omdat de meesten alleen wat (over zichzelf) zeggen als ze iets bereikt hebben : ''Ik heb een vast contract'', ''Ik heb een promotie'', ''Ik krijg een nieuwe lease auto''

Aan het begin reageerde ik er nog wel op, maar nu merk ik steeds meer van : Men is niet meer geïnteresseerd in elkaar, wil alleen even de persoonlijke successen in de app smijten, en daarna is het weer /care.

Iedereen is natuurlijk ook druk met een fulltime baan, hypotheek, vriendin, samenwonen, schoonfamilie, sommigen een kind op komst. Een flinke overgang t.o.v. de tijd van het studeren en het lantefanteren.

Hoe ervaren andere fokkers dit?
  zaterdag 17 maart 2018 @ 08:21:33 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177877035
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
pi_177877064
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Dit.
pi_177877121
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Dat
pi_177877132
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Dat is ook wel zo, alleen ik dacht toch wel dat deze vriendschappen wat anders waren. Juist omdat we van kleins af aan met elkaar zijn opgegroeid.

Maar kennelijk is een fulltime baan al voldoende de connectie weg te nemen :') Is overigens geen verwijt naar mijn vrienden wat ik heb het zelf net zo goed.
pi_177877136
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Dit.
pi_177877146
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Na je 30e? Mwah. Zou toch de oude vriendschappen wel koesteren en proberen er meer in te investeren. Het verwateren ben je zelf ook bij. Dat mensen bepaalde mijlpalen delen lijkt me niet meer dan normaal. Als je zelf dingen deelt, kunnen ze daar weer over vragen.

Misschien gewoon eens afspreken ipv appen.
pi_177877213
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Na je 30e? Mwah. Zou toch de oude vriendschappen wel koesteren en proberen er meer in te investeren. Het verwateren ben je zelf ook bij. Dat mensen bepaalde mijlpalen delen lijkt me niet meer dan normaal. Als je zelf dingen deelt, kunnen ze daar weer over vragen.

Misschien gewoon eens afspreken ipv appen.
Laatst nog afgesproken, maar het voelt toch een beetje als naar een kerstmarkt gaan op 2 januari ofzo, de angel is er uit.

Weet niet of dit iets is dat typisch onder mijn vrienden speelt, maar het valt me op dat iedereen vooral heel graag een succesvol plaatje over zichzelf neerzet, en verder ontbreekt de echte interesse in de anderen.

Niet dat ik jaloers ben op iemand die een promotie maakt of die een mooie vakantie heeft geboekt, ik ben dan echt wel iemand die interesse toont. Maar de laatste tijd heb ik wel steeds meer zoiets van ''Pfff, volgens mij willen jullie ook alleen maar even komen vertellen hoe awesome jullie leven is en hoe succesvol jullie zijn'', en verder is er geen interesse.

Dit komt misschien ook wel omdat ik er zelf niet echt van houd om op te scheppen over spullen / prestaties, maar ik vroeg me bij mijzelf eens af : Heb in juli mijn eerste huis gekocht, sinds een tijdje ook een nieuwe baan. Misschien doe ik het ook wel als een soort test, door eens af te wachten of een ander misschien ergens over begint, maar gewoon helemaal niemand begint er over of vraagt ergens naar :P
  zaterdag 17 maart 2018 @ 08:45:36 #9
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177877232
Ik herken het vooral met relaties. Zodra iemand een relatie krijgt is die weg. Vind dat altijd best jammer.

Maarja, that's life.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_177877262
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:43 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

Laatst nog afgesproken, maar het voelt toch een beetje als naar een kerstmarkt gaan op 2 januari ofzo, de angel is er uit.

Weet niet of dit iets is dat typisch onder mijn vrienden speelt, maar het valt me op dat iedereen vooral heel graag een succesvol plaatje over zichzelf neerzet, en verder ontbreekt de echte interesse in de anderen.

Niet dat ik jaloers ben op iemand die een promotie maakt of die een mooie vakantie heeft geboekt, ik ben dan echt wel iemand die interesse toont. Maar de laatste tijd heb ik wel steeds meer zoiets van ''Pfff, volgens mij willen jullie ook alleen maar even komen vertellen hoe awesome jullie leven is en hoe succesvol jullie zijn'', en verder is er geen interesse.

Dit komt misschien ook wel omdat ik er zelf niet echt van houd om op te scheppen over spullen / prestaties, maar ik vroeg me bij mijzelf eens af : Heb in juli mijn eerste huis gekocht, sinds een tijdje ook een nieuwe baan. Misschien doe ik het ook wel als een soort test, door eens af te wachten of een ander misschien ergens over begint, maar gewoon helemaal niemand begint er over of vraagt ergens naar :P
Denk toch dat dit iets natuurlijks is.

Als je een jaar of 18 bent, dan vorm je als vriendenclubje samen een 'eilandje' : Jullie maken dingen mee op jullie vakanties, hebben samen een bepaalde humor, hobby's : Je vriendenclub is dan echt jouw wereldje.

Tegen eind twintig gaan mensen bouwen aan een gezin. Dat eilandje wordt dan hun vriendin, hun baan, hun huis, hun kind. Daar gaat dan het zwaartepunt liggen, en mensen willen dat zo goed mogelijk verkopen aan de buitenwereld.

Vaak merk je ook dat mensen in hun tienerjaren / studententijd ''trots'' zijn op (de omvang van) hun vriendengroep / hun jaarclub : Daar identificeer je je mee en het laat zien hoe maatschappelijk geaccepteerd je bent.

Als mensen een gezin krijgen, is hun gezin hun 'trots' en niet meer de vriendenclub waar ze toe behoren. Ik vind dat wel logisch.

Op je 20e heb je sociale status door veel vrienden te hebben en veel op stap te gaan, dan ben je 'geslaagd' en populair. Op je 30e is dat alweer een heel ander verhaal. Dan ben je geslaagd als je een eigen gezinnetje hebt of aan het bouwen bent.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 08:50:29 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177877274
Heel normaal, mensen krijgen een partner, gezin, carrière
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177877286
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:45 schreef broccoli. het volgende:
Ik herken het vooral met relaties. Zodra iemand een relatie krijgt is die weg. Vind dat altijd best jammer.

Maarja, that's life.
Dit, maar dat geldt m.i. ook andersom.

Ben zelf single, een van mijn beste vrienden (eerste van mijn vrienden) krijgt in mei zijn eerste kind.

Dat zijn toch dingen waar we als tieners / student wel eens over spraken. Ik dacht toen echt dat ik super betrokken zou zijn bij mijn vrienden als ze een kind krijgen.

Realiteit blijkt nu dat je beiden gewoon een heel ander leven hebt en hele andere interesses als vrijgezel die nog regelmatig op stap gaat en persoon met een relatie, doorzonwoning en een kind op komst.

Het houdt mij nauwelijks tot nooit bezig eigenlijk, moet ook zeggen dat ik eigenlijk ook zelden wat van me laat horen als in 'hoe gaat de zwangerschap' etc. Het interesseert me gewoon niet.
pi_177877329
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:32 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, alleen ik dacht toch wel dat deze vriendschappen wat anders waren. Juist omdat we van kleins af aan met elkaar zijn opgegroeid.

Maar kennelijk is een fulltime baan al voldoende de connectie weg te nemen :') Is overigens geen verwijt naar mijn vrienden wat ik heb het zelf net zo goed.
'Wij' zijn nu tegen de zestig. Het vriendenclubje van rond de twintig bestaat nog steeds maar is wel ontiegelijk minder intensief. Sommigen zijn totaal uit de picture anderen komen na jaren weer in beeld. Elk jaar gaan we nog een lang weekend kamperen waarbij de volgende generatie ook gewoon mee gaat. Tussendoor eens een verjaardag of naar de film.
pi_177877693
Bij dit lezen moest ik een beetje huilen van herkenning. De vriendschappen die ik nog heb zijn heel sterk, alleen die groep is heel erg klein. Iedereen heeft een leven die past bij hun leeftijd en ik studeer nog en zit ziek thuis.Dit maakt me bang voor de toekomst. Ik ben maar bij allerlei clubjes en verenigingen gegaan om de leegheid op te vullen. Alleen dit is geen leuke leeftijd
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_177877734
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bij dit lezen moest ik een beetje huilen van herkenning. De vriendschappen die ik nog heb zijn heel sterk, alleen die groep is heel erg klein. Iedereen heeft een leven die past bij hun leeftijd en ik studeer nog en zit ziek thuis.Dit maakt me bang voor de toekomst. Ik ben maar bij allerlei clubjes en verenigingen gegaan om de leegheid op te vullen. Alleen dit is geen leuke leeftijd
Nu is het wel zo dat mensen naar mate ze ouder worden over het algemeen zelf ook minder behoefte hebben aan de godganse dag een groep vrienden om zich heen. Dus troost je met die gedachte ;)
pi_177877747
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:37 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Nu is het wel zo dat mensen naar mate ze ouder worden over het algemeen zelf ook minder behoefte hebben aan de godganse dag een groep vrienden om zich heen. Dus troost je met die gedachte ;)
Naja... ik zie nu tenminste twee á drie keer per week mensen en een goede vriendin eens per week. Alleen het blijft lastig. Ik hoop dat je gelijk hebt, dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 17 maart 2018 @ 10:08:57 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177878278
Ja ik merk het ooit. Toen ik 18 was dacht ik dat ik altijd mijn beste vrienden zouden behouden. Maar nu zijn vrienden niet meer zo belangrijk, het gaat om familie. Ik ben single, hoop ooit dat ik gezegend wordt met een eigen familie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 17 maart 2018 @ 10:39:34 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177878762
Sommige types kunnen helaas hun focus maar op een ding leggen en hebben niet die flexibele mindset om vrienden te kunnen hebben naast hun primaire leven. Want waarom zou je geen vrienden kunnen hebben naast je baan. :')

Maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat toen vorig jaar mn lange relatie strandde, ik mijn sociale netwerk altijd heb onderhouden. Geen enkele heeft me teleurgesteld.

Natuurlijk veranderen interesses ook met de jaren. Enkele vrienden van weleer zijn tegenwoordig brave huisvaders. Van hen verwacht ik niet dat ze zich aan mij kunnen spiegelen. Dus dat maakt de omgang ook veel relaxter, Bij hen ga ik thuis op bezoek of ga lekker uit eten.

En als ik lekker als een twintigjarige de beest wil uithangen dan heb ik daar intussen ook alternatieven voor gevonden.
pi_177878953
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Sommige types kunnen helaas hun focus maar op een ding leggen en hebben niet die flexibele mindset om vrienden te kunnen hebben naast hun primaire leven. Want waarom zou je geen vrienden kunnen hebben naast je baan. :')

Maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat toen vorig jaar mn lange relatie strandde, ik mijn sociale netwerk altijd heb onderhouden. Geen enkele heeft me teleurgesteld.

Natuurlijk veranderen interesses ook met de jaren. Enkele vrienden van weleer zijn tegenwoordig brave huisvaders. Van hen verwacht ik niet dat ze zich aan mij kunnen spiegelen. Dus dat maakt de omgang ook veel relaxter, Bij hen ga ik thuis op bezoek of ga lekker uit eten.

En als ik lekker als een twintigjarige de beest wil uithangen dan heb ik daar intussen ook alternatieven voor gevonden.
Ik geloof niet dat het een kwestie is van niet kunnen, maar van niet willen. Af en toe met vrienden afspreken naast je relatie en fulltime baan is immers geen rocket science.

Hoe ik er ervaar, is dat wij mensen veel te snel aanmerken als 'vrienden'. Omdat je toevallig bij een paar mensen met wie je het wel kunt vinden in de klas terecht komt op de basisschool, en daarom gemakshalve tot en met medio 20 aan elkaar blijft plakken is leuk, maar het zegt helemaal niets over de vraag of je als vrienden wel echt bij elkaar past. Het zegt eerder iets over gemakzucht en het gebrek aan de wil / durf om aan nieuwe contacten te bouwen.

Misschien komt het bij mij ook door de omgeving waar ik ben opgegroeid (gooi), maar in mijn vriendengroep speelt toch haantjesgedrag een grote rol : Wie heeft de grootste, wie heeft het beste, wie heeft de meeste vrouwen. Die onderlinge competitie zorgt ervoor dat men zich eigenlijk diep van binnen niet bij elkaar op zijn gemak voelt. Omgaan met vrienden is immers je guard omhoog houden en 'presteren'.

Mijn ervaring is ook dat de paar vriendschappen die puur waren en gebaseerd op wederzijdse belangstelling en interesse blijvend zijn. De mensen met wie ik bevriend ben geraakt min of meer via toeval (bij elkaar in de klas terecht gekomen), zijn bijna allemaal voorbij.
pi_177879040
Zo’n vriendschap had ik ook. Ik heb het gewoon stop gezet. Heb je niks aan, was wel even slikken. Nadat we klaar waren met school was het.. Mja.. ze zag niet wat ze had, dus irl was het alleen maar geklaag, en haar interesse voor jou was totaal weg. En dan kon je eens in de zoveel tijd wel nog een appje over succesvolle dingen verwachten.

Zijn nu andere leukere vriendinnen voor in de plek gekomen.
pi_177879059
Heel normaal. Nieuwe levensfasen breken aan. En zeker met kinderen, werk ... Dan blijft er best weinig tijd over.

En jij verandert. Je krijgt misschien andere hobbies. Daar maak je misschien wel nieuwe vrienden.

In ieder geval is het met kinderen krijgen wel klaar met 3x per week gezellig vrienden zien.

Bij mij is sociaal contact vooral met sport en hobbies. Oude vrienden spreek ik soms nog wel, soms zien we elkaar. Maar het is niet als vroeger.
Whatever...
  zaterdag 17 maart 2018 @ 10:59:14 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177879061
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 10:51 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het een kwestie is van niet kunnen, maar van niet willen. Af en toe met vrienden afspreken naast je relatie en fulltime baan is immers geen rocket science.

Hoe ik er ervaar, is dat wij mensen veel te snel aanmerken als 'vrienden'. Omdat je toevallig bij een paar mensen met wie je het wel kunt vinden in de klas terecht komt op de basisschool, en daarom gemakshalve tot en met medio 20 aan elkaar blijft plakken is leuk, maar het zegt helemaal niets over de vraag of je als vrienden wel echt bij elkaar past. Het zegt eerder iets over gemakzucht en het gebrek aan de wil / durf om aan nieuwe contacten te bouwen.

Misschien komt het bij mij ook door de omgeving waar ik ben opgegroeid (gooi), maar in mijn vriendengroep speelt toch haantjesgedrag een grote rol : Wie heeft de grootste, wie heeft het beste, wie heeft de meeste vrouwen. Die onderlinge competitie zorgt ervoor dat men zich eigenlijk diep van binnen niet bij elkaar op zijn gemak voelt. Omgaan met vrienden is immers je guard omhoog houden en 'presteren'.

Mijn ervaring is ook dat de paar vriendschappen die puur waren en gebaseerd op wederzijdse belangstelling en interesse blijvend zijn. De mensen met wie ik bevriend ben geraakt min of meer via toeval (bij elkaar in de klas terecht gekomen), zijn bijna allemaal voorbij.
Je hebt gelijk dat je elkaar wel boeiend moet blijven vinden. Ik heb ook geen vrienden meer die ik voor mijn studententijd had. De vrienden die ik nu heb die heb ik bij mn studentenvereniging of in de politiek ontmoet. Dat geeft een sterke band.

Ik ageer meer tegen types die geen enkele interesses meer in anderen lijken te hebben als ze gesettled zijn.
pi_177879224
Degenen die het meest op mij lijken op welke aspecten dan ook, die zijn er nog. De rest is logischerwijze verwaterd.

Mijn probleem is dat sommigen te ernstig emotioneel zijn ingesteld i.c.m. Weinig (zelf)inzicht, dus van ontspanning is geen sprake. Het is keihard werken als hulpverlener, niet wetende wanneer de volgende keer weer komt. Heel heftig.

Aan de andere kant heb ik dat probleem van "prestatie vertoning" dan weer niet. Iedereen vraagt altijd aan iedereen hoe het gaat, maar je moet echt tegen die heftige emoties kunnen. Daarom wil ik sommigen ook niet meer zien. Ze willen erover praten, maar hoe vaker ze erover praten hoe erger het wordt en blijft hangen. Dan raken ze verlamd, in paniek, etc.

Soms vraag ik mezelf af wat ik heb misdaan om telkens zulke vrouwen tegen te komen, of dat het vrouw eigen is. Dan heb ik liever een groep kerels die oppervlakkig houden, en gewoon over alledaagse dingen praten. Alsof ik niet kan voorstellen hoe het met de ander gaat, er hoeft niet altijd over problemen te worden gepraat. Is niet gezond.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 17-03-2018 11:15:58 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 17 maart 2018 @ 11:20:19 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177879440
Ik heb geen verstand van apps maar verder klopt het wel.

Wat ik bij mijzelf zag was dat de mensen die interessant/ de moeite waard waren na een tijdje allemaal naar het buitenland vertrokken dus die zie je nooit meer.

En vrouwelijke vrienden zijn vroeg of laat getrouwd + kinderen en dan hebben ze geen interesse meer voor jou (of het wordt gecompliceerd).

Je ontmoet wel weer nieuwe mensen af en toen, maar bijna alle hechte vriendschappen vormen zich in je jonge jaren. Daarna bouw je niet gauw meer vriendschappen op met veel diepgang.

Kortom, sociaal leven gaat boven de 30 inderdaad in een nosedive.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177879592
Wel herkenbaar wat ik hier lees, maar ik stoor me er zeker niet aan. Sommige vriendschappen verwateren of verdwijnen zelfs nagenoeg. Anderen blijven wat hechter. Ik ben zelf 35 en heb een relatie zonder kinderen (de meeste vrienden hebben al wel kinderen).

Maar goed er zijn er altijd nog wel een paar vrienden over die nog wel zo nu en dan open staan voor een avondje stappen of een dagje naar een festival. En dat vind ik zelf ook wel relaxed, gewoon een paar keer per jaar nog echt iets leuks doen met vrienden, ik hoef de meesten ook niet meer wekelijks te spreken. Heb de meesten ook weinig te melden.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 17 maart 2018 @ 11:32:37 #26
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_177879606
Na je 30e is het leven toch wel zo'n beetje voorbij.
Fade to Black
pi_177879700
Gaat het je enkel om wat "in de app" geschreven wordt?

Dat is namelijk je enige voorbeeld.
Persoonlijk lijkt het me heel erg beperkend als dat de basis van je sociale leven is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 17 maart 2018 @ 12:07:11 #28
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177880093
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:52 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Dit, maar dat geldt m.i. ook andersom.

Ben zelf single, een van mijn beste vrienden (eerste van mijn vrienden) krijgt in mei zijn eerste kind.

Dat zijn toch dingen waar we als tieners / student wel eens over spraken. Ik dacht toen echt dat ik super betrokken zou zijn bij mijn vrienden als ze een kind krijgen.

Realiteit blijkt nu dat je beiden gewoon een heel ander leven hebt en hele andere interesses als vrijgezel die nog regelmatig op stap gaat en persoon met een relatie, doorzonwoning en een kind op komst.

Het houdt mij nauwelijks tot nooit bezig eigenlijk, moet ook zeggen dat ik eigenlijk ook zelden wat van me laat horen als in 'hoe gaat de zwangerschap' etc. Het interesseert me gewoon niet.
Gelukkig word ik omringd door kinderloze stellen. In mijn omgeving is het meer een uitzondering dan regel dat stellen kinderen krijgen.

Ik stuur vrienden vaak nog wel berichten waar ik interesse in ze toon, maar na wat oppervlakkig gepraat hebben we geen contact meer en komt het nooit tot afspreken. }:|

En ergens snap ik het wel, want je leven verandert en zo ook je vrienden, alleen vind ik het zonde om (hechte) goede vriendschappen te verwateren. Al helemaal omdat ik weet dat het wél kan.

Edit: ben wel gezegend met een hobby waar ik bijna elke dag nog mensen leer kennen. Soms blijven er mensen hangen, zo is er in een jaar een hecht clubje ontstaan van likeminded mensen waar ik toe behoor.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_177880529
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 11:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel herkenbaar wat ik hier lees, maar ik stoor me er zeker niet aan. Sommige vriendschappen verwateren of verdwijnen zelfs nagenoeg. Anderen blijven wat hechter. Ik ben zelf 35 en heb een relatie zonder kinderen (de meeste vrienden hebben al wel kinderen).

Maar goed er zijn er altijd nog wel een paar vrienden over die nog wel zo nu en dan open staan voor een avondje stappen of een dagje naar een festival. En dat vind ik zelf ook wel relaxed, gewoon een paar keer per jaar nog echt iets leuks doen met vrienden, ik hoef de meesten ook niet meer wekelijks te spreken. Heb de meesten ook weinig te melden.
Dit heb ik ook inderdaad :)

Ik heb mijn vrienden gewoon niet zo veel meer te melden. ''Vroeger'' maakte je nog dingen mee tijdens uitgaan, op feestjes. Nu ben je doordeweeks aan het werk, en is het leven een stuk stabieler geworden.

Hierdoor wordt afspreken met vrienden toch vooral praten over de situatie thuis, hoe is het op het werk, nog een nieuwe wasdroger gekocht? Etc etc. Hoewel ik wil dat het goed gaat met mijn vrienden, hoef ik niet zo nodig te horen dat collega X dit of dat zei tegen collega Y. Dat is hun dagelijkse belevingswereld en voor hun relevant, totaal niet voor mij.

Ik heb nog een soort van vriendenclubje met een vriend die een 5 jaar jonger broertje heeft. Gaan we wel eens op stap met allemaal gasten van rond de 22 (ben zelf 29). Die kunnen nog echt overloos ouwehoeren over onzin, lekkere wijven. Ik merk dat dit verdwijnt bij de meeste mensen die een fulltime job en verantwoordelijkheden krijgen.
pi_177882321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 10:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat je elkaar wel boeiend moet blijven vinden. Ik heb ook geen vrienden meer die ik voor mijn studententijd had. De vrienden die ik nu heb die heb ik bij mn studentenvereniging of in de politiek ontmoet. Dat geeft een sterke band.

Ik ageer meer tegen types die geen enkele interesses meer in anderen lijken te hebben als ze gesettled zijn.
Vooral dit :@. Zodra mensen een relatie krijgen, gaat (bijna) alle aandacht naar de relatie. Ook mensen die letterlijk in mijn gezicht (2 maanden voor de relatie) zeiden: "wij blijven áltijd vrienden, wat er ook gebeurd". 3 maanden in de betreffende relatie, dag contact :W.

Alle begrip dat je leven én relatie veranderd, zeker als er kinderen in het spel komen, maar vervolgens geen tijd meer hebben voor anderen is dan gewoon een keuze die je maakt.

Dus dan maar opzoek naar nieuwe vrienden, gelukkig hier en daar ook gevonden :).
pi_177884173
Ik herken het, net als velen, ook wel. Dat het verandert betekent ook niet dat een vriendschap per definitie verwaterd. Ga voor kwaliteit ipv kwantiteit.

Zo zorgen wij dat we altijd wel 1 weekend per jaar een toffe stedentrip maken met de vrienden, zijn eigenlijk altijd wel memorabele weekenden. Zeker omdat het een soort uitlaatplek is voor het "work hard" wat iedereen wel heeft. Daarnaast nog een festival, of wat concerten.

Wat ik ook merk is dat het wat fragmenteert. Niet iedereen van de vriendengroep heeft dezelfde interesses, dus doen degene met een gemeenschappelijke interesse apart dingen (sport, beurs, concert e.d.) waarbij er altijd wel overlap is vwb personen.

Daarnaast is eind 20, begin 30 ook wel een lastige tijd heb ik gemerkt. Dan begint het burgelijk leven waarbij sommige een beetje doorslaan. Hopelijk kunnen ze het over een paar jaar wat relativeren.

Mijn advies, wat tofs organiseren voor over een paar maanden (iedereen heeft immers een drukke agenda dus korte termijn wordt lastig). Even doorbijten en hopelijk is het over niet al te lange tijd weer beter.
pi_177884196
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:20 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Vooral dit :@. Zodra mensen een relatie krijgen, gaat (bijna) alle aandacht naar de relatie. Ook mensen die letterlijk in mijn gezicht (2 maanden voor de relatie) zeiden: "wij blijven áltijd vrienden, wat er ook gebeurd". 3 maanden in de betreffende relatie, dag contact :W.

Uh, dan waren jullie dus géén vrienden.....
5 Ferrari's op videoband!
pi_177884333
Er lijken ook bijzonder weinig 30+’ers met een interessant leven te zijn. De meeste zijn helemaal tevreden met een saai burgerleven of ze leven van weekend naar weekend waarbij dan alleen maar drank en drugs op de agenda staan. That’s it. Emotionele diepgang of echt bijzondere mensen kom ik maar weinig tegen. Zal vast ook deels aan mij liggen, daar niet van, maar toch.
pi_177885042
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Uh, dan waren jullie dus géén vrienden.....
Hoeveel mensen zijn daadwerkelijk wél vrienden? Denk dat het meer gelegenheidsvrienden zijn dan echte vrienden.

Of een gradatie lager, een kennis ;).

Iig ga ik voor kwaliteit ipv kwantiteit. En als er iets gebeurd met je, dan weet je pas wie wél echte vrienden zijn.
pi_177885242
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:24 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn daadwerkelijk wél vrienden? Denk dat het meer gelegenheidsvrienden zijn dan echte vrienden.

Of een gradatie lager, een kennis ;).

Iig ga ik voor kwaliteit ipv kwantiteit. En als er iets gebeurd met je, dan weet je pas wie wél echte vrienden zijn.
Daarom geloof ik ook niet in van die 'vriendengroepen' van 10 of 20 man.
5 Ferrari's op videoband!
pi_177886331
Vrienden komen vrienden gaan, meestal heb je een paar die je leven lang mee gaan, maar de meeste mensen zullen vertrekken.
pi_177889245
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:55 schreef KosterT het volgende:
Er lijken ook bijzonder weinig 30+’ers met een interessant leven te zijn. De meeste zijn helemaal tevreden met een saai burgerleven of ze leven van weekend naar weekend waarbij dan alleen maar drank en drugs op de agenda staan. That’s it. Emotionele diepgang of echt bijzondere mensen kom ik maar weinig tegen. Zal vast ook deels aan mij liggen, daar niet van, maar toch.
Absoluut niet mee eens. Alleen veranderd wel het type vriendschap wat je nog aan gaat op 'latere' leeftijd. Ik heb via hobby de laatste vijftien jaar best vrienden opgedaan die ik ook buiten die hobby als vriend beschouw. Wel wetende dat van die groep er waarschijnlijk maar één overblijft als die hobby stopt. Dat wil niet zeggen dat met een paar de vriendschap niet oprecht en emotioneel gedeeld is maar die ga ik zeer waarschijnlijk wel uit het oog verliezen op termijn verwacht ik. Dan komen er vast wel andere hobby's en vrienden voor terug. De vriendenclub uit mn jeugd blijft net als familie altijd bestaan denk ik. (we zijn zestig inmiddels).
pi_177890838
Pfff herkenbaar. En eerlijk? Ik worstel daar soms best mee.

Ben 33, al bijna 10 jaar getrouwd, 3 kleine kindjes, koophuis. De vriendengroep van tot een paar jaar geleden is zo goed als uit elkaar gevallen. Maar met de meesten heb ik nog wel contact. Ik probeer die contacten echt te onderhouden door ze eens per maand toch wel face to face te spreken. Ergens eten, of gewoon lekker thuis bij iemand op de bank bijbuurten. Ik gebruik wel facebook en whatsapp. Maar ik merkte dat contacten op die manier verwaterden en dat je geen 'echt' contact meer had met mensen. Ondanks dat hoe mijn leven er nu uit ziet, voel ik nog wel aardig se behoefte om er eens per maand uit te gaan naar de kroeg, festivalletje.. gewoon leven! Maar dat blijkt in de praktijk soms een onmogelijke opgave qua matchende agenda's en dan ben je zo een paar maanden verder. Vind het lastig dat veel neuzen niet dezelfde kant op staan, dat mensen blijkbaar niet die behoefte voelen die ik voel. Maar weet niet zo goed waar ik nieuwe gelijkgestemden kan ontdekken.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 19:57:06 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177891355
Dingen als festivals en op stap gaan daar heb ik nieuwe mensen voor gevonden dus daar val ik m gesettelde vrienden ook niet meer mee lastig. Dat maakt de omgang ook wel wat relaxter denk ik.
pi_177892016
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Pfff herkenbaar. En eerlijk? Ik worstel daar soms best mee.

Ben 33, al bijna 10 jaar getrouwd, 3 kleine kindjes, koophuis. De vriendengroep van tot een paar jaar geleden is zo goed als uit elkaar gevallen. Maar met de meesten heb ik nog wel contact. Ik probeer die contacten echt te onderhouden door ze eens per maand toch wel face to face te spreken. Ergens eten, of gewoon lekker thuis bij iemand op de bank bijbuurten. Ik gebruik wel facebook en whatsapp. Maar ik merkte dat contacten op die manier verwaterden en dat je geen 'echt' contact meer had met mensen. Ondanks dat hoe mijn leven er nu uit ziet, voel ik nog wel aardig se behoefte om er eens per maand uit te gaan naar de kroeg, festivalletje.. gewoon leven! Maar dat blijkt in de praktijk soms een onmogelijke opgave qua matchende agenda's en dan ben je zo een paar maanden verder. Vind het lastig dat veel neuzen niet dezelfde kant op staan, dat mensen blijkbaar niet die behoefte voelen die ik voel. Maar weet niet zo goed waar ik nieuwe gelijkgestemden kan ontdekken.
Haha, dit klinkt een beetje als een van mijn meest burgerlijke vrienden.

Die zegt doodleuk opeens in onze app ''Hee jongens, zullen we over zes weken afspreken om een biertje te drinken? '' :')

Niemand die überhaupt reageert, en terecht ook. Mensen roepen ook wel héél gauw dat ze niet kunnen, maar feitelijk is er sprake van niet willen of gewoon er geen moeite voor willen doen.

De meeste mensen in Nederland hebben écht niet zo'n drukke baan (40 uur per week max). Oke, als je kinderen hebt wordt het al wat anders, maar wat hebben mensen met een relatie zonder kinderen nou helemaal te doen in de avonden / in het weekend?

Geen reet! en dan hoor je al snel gezeik als ''Jaa maar je hebt ook schoonouders waar je soms langs moet, je eigen ouders, opa/oma'' Allemaal bullshit. Je kunt best op zaterdagavond even bij je (schoon)ouders gaan eten van 17:00 - 20:00 en daarna door borrelen met je vrienden.

Ik vind dat ''te druk'' en ''kan niet'' altijd zo doorzichtig. Het is in de meeste gevallen gewoon een kwestie van gemakzucht en desinteresse, gecombineerd met het feit dat de meeste vriendschappen in NL gewoon gelegenheidsvriendschappen zijn in plaats van vriendschappen die zijn gebaseerd op een sterke intrinsieke click / verbondenheid / passie.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 20:23:03 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177892086
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:19 schreef DD_Kong het volgende:

De meeste mensen in Nederland hebben écht niet zo'n drukke baan (40 uur per week max). Oke, als je kinderen hebt wordt het al wat anders, maar wat hebben mensen met een relatie zonder kinderen nou helemaal te doen in de avonden / in het weekend?

Geen reet! en dan hoor je al snel gezeik als ''Jaa maar je hebt ook schoonouders waar je soms langs moet, je eigen ouders, opa/oma'' Allemaal bullshit. Je kunt best op zaterdagavond even bij je (schoon)ouders gaan eten van 17:00 - 20:00 en daarna door borrelen met je vrienden.

Ik vind dat ''te druk'' en ''kan niet'' altijd zo doorzichtig. Het is in de meeste gevallen gewoon een kwestie van gemakzucht en desinteresse, gecombineerd met het feit dat de meeste vriendschappen in NL gewoon gelegenheidsvriendschappen zijn in plaats van vriendschappen die zijn gebaseerd op een sterke intrinsieke click / verbondenheid / passie.
En diezelfde suffe, lamlendige lui storten op hun 40e in een dikke midlife crisis. _O-
pi_177892133
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:19 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Haha, dit klinkt een beetje als een van mijn meest burgerlijke vrienden.

Die zegt doodleuk opeens in onze app ''Hee jongens, zullen we over zes weken afspreken om een biertje te drinken? '' :')

Niemand die überhaupt reageert, en terecht ook. Mensen roepen ook wel héél gauw dat ze niet kunnen, maar feitelijk is er sprake van niet willen of gewoon er geen moeite voor willen doen.

De meeste mensen in Nederland hebben écht niet zo'n drukke baan (40 uur per week max). Oke, als je kinderen hebt wordt het al wat anders, maar wat hebben mensen met een relatie zonder kinderen nou helemaal te doen in de avonden / in het weekend?

Geen reet! en dan hoor je al snel gezeik als ''Jaa maar je hebt ook schoonouders waar je soms langs moet, je eigen ouders, opa/oma'' Allemaal bullshit. Je kunt best op zaterdagavond even bij je (schoon)ouders gaan eten van 17:00 - 20:00 en daarna door borrelen met je vrienden.

Ik vind dat ''te druk'' en ''kan niet'' altijd zo doorzichtig. Het is in de meeste gevallen gewoon een kwestie van gemakzucht en desinteresse, gecombineerd met het feit dat de meeste vriendschappen in NL gewoon gelegenheidsvriendschappen zijn in plaats van vriendschappen die zijn gebaseerd op een sterke intrinsieke click / verbondenheid / passie.
Ohw maar een oppas is ook zo geregeld hoor, doe gewoon mijn dingen ook al heb ik een kind. Het valt mij alleen op dat heel veel ouders dat niet willen want dat kost dan weer geld, nee alsof die luiers allemaal gratis zijn.
Enige wat ik mij nog wel kan voorstellen, als je kind een wedstrijd of een uitreiking heeft of iets dat je zegt nee ik kan niet, maar verder, ze zit nu ook gewoon achter de laptop die maakt het nu echt niets uit of ik om half 9 zeg, je moet naar bed of een oppas.
pi_177892338
Mja ik merk dat ik daar zelf ook slecht tegen kan soms. Mijn man en ik werken beide fulltime en dan dus drie kleine kindjes. Maar we hebben een heel fijne oppas die vaak kan, dus voor ons is opvang voor de kindjes bijna nooit een issue. Maar ik ken mensen die met 20 uur werken p/w en kinderen dan tegen mij zeggen dat ze het druk hebben.. vooral net het huishouden en idd verplichte nummertjes naar ouders/schoonouders en dan zeggen ze dat ze moe zijn of geen tijd hebben.

Blijkbaar hechten zij dan inderdaad minder waarde aan het contact als ik dat doe ofzo. Anders maak je toch tijd voor dat soort dingen lijkt me.

Dus ja dan komen we weer op het punt dat ik misschien naar wat meer gelijkgestemden moet zoeken, maar dat ik geen idee heb waar ik die ga vinden.
pi_177895368
Herkenbaar deels maar ook weer niet. Ben de 40 gepasseerd en ik lijk ieder jaar nieuwe vrienden er bij te krijgen.

Nu klopt het wel, 2 vrienden zijn weg gevallen. 2 met kinderen inderdaad. De een heb ik na zijn vertrek uit het studentenhuis nooit meer gezien. Kreeg nog wel een mail van hem met de bekende afsluiting: "We moeten eens afspreken!" maar op mijn voorstel voor tijd en datum kwam geen reactie. De andere is een broer van iemand uit mijn vriendenclub. Hij is gesetteld via de truc: "Wat je van ver haalt is lekker!". Ook met degenene een kind er mee. Maar dat heeft ook een nadeel kwam hij erachter: af en toe moet dat lekkers terug naar het land voor herkomst met daar de familie. En soms neemt ze haar kroost mee ook :o Dan stond hij op de stoep hoor: "Jongens, ik lust wel een biertje!" :') Maar verder goed contact met hem dus geen kwaad woord verder.

Sommigen duiken in een relatie en dan hoor je ze niet. Maar op een of andere manier zijn vele van mijn vrienden toch niet geschikt voor langdurige relaties. Ik ook niet dus dan vinden we elkaar wel weer :')

Maar daardoor blijf ik ook vrienden er bij krijgen: door het uitgaan, maar ik ga uiteraard vooral naar tenten waar veel 30+ers komen. In de grote studentensteden heb je die wel. Ook door mijn hobby muziek maken, heb in wat bands gezeten en met een paar oud band leden hou ik contact.

Verder komen er werkelijk wat FOK!kers van hun zolder en met enkelen heb ik nog steeds contact. Ook door het werken aan mijn persoonlijke ontwikkeling heb ik vrienden gemaakt.

Daarnaast wissel ik nogal eens van baan en daar ook nog contact met een paar collega's gehouden. Met gedeelde interesses inderdaad.

Maar kortom, hierdoor ken ik meer vrienden dan 10 jaar geleden en is het soms op mijn verjaardagfeesten stampvol. Maar ik klaag dus niet :s)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_177899827
Ga in een land wonen waar mensen wel willen leven.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177900405
Is dat niet iets van alle leeftijden? Ik merkte dat al rond mijn 20e. Vriendschappen die gebaseerd zijn op zuipen en feesten zijn over het algemeen de vriendschappen die het snelste verwateren. Het zou sowieso verwonderlijk zijn als je een vriendengroep hebt van zes man die rond hun dertigste nog steeds heel erg close zijn met elkaar.
pi_177901107
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En diezelfde suffe, lamlendige lui storten op hun 40e in een dikke midlife crisis. _O-
Dit hele topic gaat over midlife crisis. Een beter voorbeeld ga je bijna niet vinden. Gelukkig gaat het leven verder na midlife. Zo mooi en al dan niet spannend als je zelf wilt.
pi_177901519
Mensen komen en gaan. Per saldo heb ik niet veel minder vrienden dan vroeger. Het soort vriendschap is wel anders. Gezin en werk nemen veel tijd in beslag. Dus het contact is toch wat minder vaak en wat oppervlakkiger.

Niet zo gek, ik ging vroeger met vrienden weken door de natuur zwerven, dan bouw je wel wat op. Dat doe ik nu met vrouw en kinderen.

Meeste van die oude vrienden heb ik dus wel contact mee. Maar het verwater wel, is meer van af en toe bellen dan elkaar regelmatig zien.
Whatever...
  zondag 18 maart 2018 @ 10:47:02 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177901601
Ik ken wel mensen die nog steeds hun vriendenkring van vroeger hebben en er wekelijks mee klaverjassen. Stuk voor stuk mensen die nooit weg zijn gegaan uit het dorp waar ze geboren zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177946817
Vriendschappen zijn gekke relaties. Ze vormen zich niet door een fysieke aantrekkingskracht of familiaire band. Maar ontstaan uit een wederzijds vervulling van behoefte. De ander heeft iets wat jij wilt. Als klein kind kan dit om een speelgoed gaan, later worden dit minder materiële zaken zoals een goed gesprek, veel lachen etc.

Wanneer dit wegvalt zal een vriendschap gauw verwateren. Het gezamelijke doel is immers weg.

Acda en de munnik hebben het nummer andere maan geschreven: daarin zingen ze; wanneer ben je 2 vrienden die elkaar niet elke dag hoeven te zijn. En wanneer ben je geen vrienden meer.
pi_177951841
Ik heb ook minder vrienden dan 5 jaar terug, maar ik mis het eigenlijk niet echt. Alleen echte goede vrienden zijn nog in mijn leven, en daar hecht ik meer aan dan de hoeveelheid. Kwaliteit boven kwantiteit.
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 19:45:23 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_178308474
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Jup. Dingen veranderen. Doe je niks aan :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_178320669
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:21 schreef Gunner het volgende:
Herkenbaar. Je gaat vaak je eigen weg. Je verhuist, andere interesses. Blijft vaak niet meer over dan elkaar feliciteren op een verjaardag.

Ik maak me er niet te druk om, zo is het leven. Uiteindelijk doe je ook weer nieuwe vriendschappen op.
Is dat zo ja? Ik merk juist dat dat ook veel moeizamer gaat juist omdat die leeftijdsgenoten ook drukker zijn etc.

Ik merk sowieso dat veel mensen niet echt geïnteresseerd zijn in elkaar en het altijd koetjes en kalfjes zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_178321706
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Ik merk juist dat dat ook veel moeizamer gaat juist omdat die leeftijdsgenoten ook drukker zijn etc.

Ik merk sowieso dat veel mensen niet echt geïnteresseerd zijn in elkaar en het altijd koetjes en kalfjes zijn.
Van collega's hoef je niet te veel te verwachten inderdaad.

Teamsporten bieden alweer een hoop meer mogelijkheden. Daarnaast denk ik dat tussen de 25-35 mensen het drukste zijn. Ze vinden zichzelf ook vaak nog best interessant nu ze een fulltime baan, koopwoning, relatie en/of kinderen hebben.

Na een aantal jaren wordt dit ook weer normaal, en gaat men weer wat meer sociaal vertier opzoeken.
pi_178321947
Het mooiste van vrienden verliezen rond je 30e is dat ze wel de weg naar jou weer weten te vinden als hun relatie op de klippen gelopen is of als ze gaan trouwen, dan krijg je een uitnodiging waar onder staat; Cadeautip: enveloppe..

De uitnodiging met enveloppe en al de papierversnipperaar in, ja..
  donderdag 5 april 2018 @ 13:05:45 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178321954
Het is de schuld van die leaseauto's
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178322732
quote:
18s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:05 schreef Befbekje het volgende:
Het mooiste van vrienden verliezen rond je 30e is dat ze wel de weg naar jou weer weten te vinden als hun relatie op de klippen gelopen is of als ze gaan trouwen, dan krijg je een uitnodiging waar onder staat; Cadeautip: enveloppe..

De uitnodiging met enveloppe en al de papierversnipperaar in, ja..
Precies dit ^O^. Opzouten :W.

Zelf heb ik er sowieso een hekel aan als iemand een relatie krijgt of heeft en jij als buitenstaander "ineens" niet meer bestaat :r
  zondag 13 mei 2018 @ 00:09:05 #58
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_179121212
Wel tegenstrijdig dat in dit topic vrijwel iedereen stelt dat het logisch en zelfs niet erg is dat je vriendschappen verwateren, want de meeste mensen krijgen richting de 30 een vaste relatie en dan draait het leven uiteraard volledig om die partner/relatie (en natuurlijk om de bijbehorende shit als kinderen, een koophuis en hard werken om genoeg geld te verdienen voor al die verplichtingen).

Echter als er in andere topics advies gegeven wordt aan mensen die een partner missen in hun leven, dan is het altijd dat ze eerst eens gelukkig met zichzelf moeten worden (in hun eentje dus). Dat een vriendin (het zijn toch vooral mannen die geen vriendin kunnen krijgen ipv andersom) een aanvulling is en geen opvulling of doel van het leven.

Overigens ben ik het eens met de constatering dat voor het gros van de mensen het leven om hun partner/relatie draait en dat volwassen mensen nauwelijks nog vrienden hebben (en als ze die nog wel hebben, steken ze er bitter weinig tijd in. Ergo: vriendschappen op papier Facebook), maar ga dan mensen die geen partner aan de haken weten te slaan niet vertellen dat ze blij moeten zijn in hun eentje. Vertel dat eens aan die 80% wier leven alleen uit hun partner bestaat (en de aanverwante shit die ik al opgesomd heb).

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 13-05-2018 00:21:48 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_179122789
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus ja dan komen we weer op het punt dat ik misschien naar wat meer gelijkgestemden moet zoeken, maar dat ik geen idee heb waar ik die ga vinden.
Al mijn huidige vrienden heb ik via internet leren kennen. Een groot deel daarvan ken ik inmiddels al langer dan 10 jaar.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179129632
90% van mijn vrienden hebben ondertussen kinderen, vrouw/vriendin, fulltime werk, overige familie (ouders/broers/zussen/ooms/tantes etc), wat prive tijd voor zichzelf en vrienden.

Op werkdagen is er weinig tijd om iets af te spreken en de weekenden worden volgepropt met familiebezoekjes, gezinsuitjes, langs de sportvelden staan van de voetbal/tennis/hockey/paardrij club van je zoon/dochter.
Savonds zijn beide bekaf, ploffen op de bank, gaan een uurtje of twee TV kijken/Netflixen en gaan daarna naar bed.

Ik kan mij best goed voorstellen dat mijn vrienden na de boven genoemde activiteiten geen zin meer heb om elke vrijdag/zaterdag avond van ca 22:00 tot ~4:00 met mij mee te gaan naar de stad om slap te ouwhoeren, vrouwen kijken en 15 bier weg te hakken in de club/kroeg. Zeker omdat ze weten dat sochtend rond 7:00 twee kinderen actief worden 8-)

Ik als kinderloze vrijgezel dien hier rekening mee te houden als ik de vriendschap wil behouden. Ja ik zie en spreek mijn vrienden minder vaak en als we iets afspreken gaan ze al vroeg naar huis. En ja als een kind ziek wordt dan bestaat de kans dat de afspraak op het laatste moment wordt afgezegd.

Om vriendschappen te behouden is het nemen en geven. Zeker als je zelf vrijgezel bent en geen kinderen hebt is het vaak meer geven dan nemen tegen over je vrienden die wel kinderen hebben.


Thats life, deal with it.
  zondag 13 mei 2018 @ 13:25:08 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179130869
quote:
6s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:00 schreef von_manstein het volgende:

Ik kan mij best goed voorstellen dat mijn vrienden na de boven genoemde activiteiten geen zin meer heb om elke vrijdag/zaterdag avond van ca 22:00 tot ~4:00 met mij mee te gaan naar de stad om slap te ouwhoeren, vrouwen kijken en 15 bier weg te hakken in de club/kroeg. Zeker omdat ze weten dat sochtend rond 7:00 twee kinderen actief worden 8-)

Ik als kinderloze vrijgezel dien hier rekening mee te houden als ik de vriendschap wil behouden. Ja ik zie en spreek mijn vrienden minder vaak en als we iets afspreken gaan ze al vroeg naar huis. En ja als een kind ziek wordt dan bestaat de kans dat de afspraak op het laatste moment wordt afgezegd.

Om vriendschappen te behouden is het nemen en geven. Zeker als je zelf vrijgezel bent en geen kinderen hebt is het vaak meer geven dan nemen tegen over je vrienden die wel kinderen hebben.

Juistem, en als je toch lekker op stap wilt gewoon er nieuwe contacten voor opdoen onder mensen in een vergelijkbare situatie. Win-win _O_
pi_199893514
» Er is al 1128 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Mijn excuus.

Gister toevallig me tde boix gegeten van basisschool. Ja we zijn allen 30+ en de helft heeft grijze haren, echter we vroegen ons af hoe ons leven de afgelopen jaren uit heeft gezien.

Werken is wat er uit kwa... het is frappant te dneken dat de meesten van ons 10-12u PER DAG werken (ja reistijd en voorbereiden reken ik ook als werk) in de beste jaren o pde beste uren van ons leven.

Dat kos tje zoveel mentaal energie dat je gewoon geen zin meer hebt om iets anders te doen zoals vrienden te ontmoeten en socializen.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:40:28 #63
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199893674
Ik heb een paar goede vrienden van voor die tijd die ik nog geregeld zie.
Het feit dat ik in 2 bands speel zorgt ook wel voor regelmatig contact met een aantal lui :)
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199898791
Je kan altijd wel tijd maken. En ik hoef mijn vriendin echt niet het hele weekend bij me te hebben, wil ook gewoon mijn wekelijkse avondje zuipen houden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_199905804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:56 schreef Aiciu het volgende:
Je kan altijd wel tijd maken. En ik hoef mijn vriendin echt niet het hele weekend bij me te hebben, wil ook gewoon mijn wekelijkse avondje zuipen houden.
Tijd om volwassen te worden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199905854
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:20 schreef Night__Stalker het volgende:
Ik vraag me af hoe dat bij jullie verloopt / verliep rond die leeftijd?

De meeste van mijn vrienden zijn wel echt goede en langdurige vriendschappen (meeste al vanaf de basisschool).

Maar nu iedereen drukker wordt, merk ik dat de vriendschappen verdwijnen of erg oppervlakkig worden. Bijvoorbeeld in de app met enkele van die goede vrienden, reageer ik al weken nauwelijks meer. Dat komt vooral omdat de meesten alleen wat (over zichzelf) zeggen als ze iets bereikt hebben : ''Ik heb een vast contract'', ''Ik heb een promotie'', ''Ik krijg een nieuwe lease auto''

Aan het begin reageerde ik er nog wel op, maar nu merk ik steeds meer van : Men is niet meer geïnteresseerd in elkaar, wil alleen even de persoonlijke successen in de app smijten, en daarna is het weer /care.

Iedereen is natuurlijk ook druk met een fulltime baan, hypotheek, vriendin, samenwonen, schoonfamilie, sommigen een kind op komst. Een flinke overgang t.o.v. de tijd van het studeren en het lantefanteren.

Hoe ervaren andere fokkers dit?
Na de basisschool had ik nog met een paar goede vrienden contact maar na een half jaar waaide dat alweer weg. En zo maakte ik nieuwe vrienden op de middelbare school, waar ik toevallig later met een oude basisschool klasgenoot in de klas kwam.
Na de middelbare school gingen ook deze contacten weg behalve met één persoon die ik nog altijd spreek.

Na mijn andere studies en de bijbaantijd heb ik daar een select groepje vrienden en vriendinnen aan overgehouden. Van de vrienden is merendeel óf naar het buiteland verhuisd of aan de andere kant van het land en spreek ik hen meer via de digitale weg. De vriendinnen ook. Want ja, als HoS heb ik het ook te druk.
pi_199911248
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:47 schreef HSG het volgende:

[..]

Tijd om volwassen te worden.
Of eens leren tijd in vriendschappen en jezelf te investeren in plaats van je richting een burnout wegcijferen voor de maatschappij.

Is veel volwassener ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_199911605
Zo gaat het nu eenmaal denk ik, sommige vriendschappen verwateren en andere blijven altijd bestaan. En daar moet je dan wel van beide kanten energie in blijven steken. Dat je een druk leven hebt met je gezin/kinderen/werk/wat dan ook betekent niet dat je niet even een avondje vrij kunt maken of op zijn minst even kunt bellen ofzo. Ikzelf heb 3 goede vriendinnen die ik vrijwel dagelijks spreek en we videobellen ook veel. Afspreken doen zij denk ik zo eens per 6 weken ongeveer (wonen allemaal in een andere stad). Ik zie ze minder want ik woon in het buitenland maar zelfs dat vind ik geen excuus om waardevolle vriendschappen te laten verwateren.
pi_200144122
Ach ja.

Op school ben je klasgenoot van elkaar en zit je een beetje in hetzelfde schuitje. Dat wordt daarna wel anders. Mensen krijgen relaties, gaan qua werk hun eigen weg, verhuizen wellicht, etc.

Doe je niks aan.
pi_200145034
Aan de andere kant als je 15 bent heb je toch niks te doen en als je 30 bent hopelijk een stuk meer.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200148187
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:10 schreef Smart_ass het volgende:
Zo gaat het nu eenmaal denk ik, sommige vriendschappen verwateren en andere blijven altijd bestaan. En daar moet je dan wel van beide kanten energie in blijven steken. Dat je een druk leven hebt met je gezin/kinderen/werk/wat dan ook betekent niet dat je niet even een avondje vrij kunt maken of op zijn minst even kunt bellen ofzo. Ikzelf heb 3 goede vriendinnen die ik vrijwel dagelijks spreek en we videobellen ook veel. Afspreken doen zij denk ik zo eens per 6 weken ongeveer (wonen allemaal in een andere stad). Ik zie ze minder want ik woon in het buitenland maar zelfs dat vind ik geen excuus om waardevolle vriendschappen te laten verwateren.
Dagelijks spreek? Heb je daarnaast een fulltime job en kids? In dat geval lijkt het me best intens
pi_200148650
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:23 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dagelijks spreek? Heb je daarnaast een fulltime job en kids? In dat geval lijkt het me best intens
Ik zou er ook niet aan moeten denken. Onderneming, gezin, hobby's en vindt het ook wel fijn om soms gewoon voor de tv te zitten. Zou er niet aan moeten denken dat ik dagelijks nog moet video-vergaderen met 'n hoop mensen.
pi_200149563
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:23 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dagelijks spreek? Heb je daarnaast een fulltime job en kids? In dat geval lijkt het me best intens
Mijn beste vriendin ‘spreek’ ik dagelijks op whatsapp. Dat zijn echt niet altijd ellenlange gesprekken hoor. Soms gewoon even 1 berichtje. En ik zit met vriendinnen in een whatsappgroep. Videobellen doen we eens in de paar weken. Ik begrijp niet wat hier zo enorm intens aan is dat je dit niet met een full-time baan en kinderen kunt combineren?
pi_200194814
Zoals gezegd is dat gewoon de leeftijd, ik merk het ook aan veel van mijn vrienden die druk zijn met werk of kleine kids (allemaal begin 30). Zelf verhuis ik binnenkort ook de stad uit naar een dorp in de buurt voor de ruimte. Zo is het leven.

Mijn manier om vriendschappen te onderhouden is door consequent een seizoenkaart van onze voetbalclub aan te houden met de vriendengroep en met een andere vriendengroep iedere maand uit eten te gaan. Dat is meteen de reden dat we elkaar het afgelopen jaar zelden zagen overigens :')
pi_200246408
Geen idee, ik verlies al kennissen/facebookvrienden wanneer ik mijn profielfoto aanpas, ik ergens op reageer wanneer of andere dingen doe. (Ik heb het over Facebook en niks controversieels)

Mensen zijn ontzettend fragiel en de reden dat ik mensen zie, die mij verwijderen is omdat er een extensie die Facebook reclame blokkeerd en kennelijk dit soort dingen ziet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')