abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177875192
Vroeger hadden ze geen pre-master, en nu wordt er verteld dat je na je HBO studie pre-master moet doen voordat je master mag studeren? Waarom worden er bijvoorbeeld niet meer lessen gegeven voor de mensen die verder willen studeren na hun HBO? De kosten zijn te hoog voor veel studenten. Want voor een master opleiding krijg je ook geen studiefinanciering meer..
pi_177875984
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:47 schreef Lisalisa99 het volgende:
Vroeger hadden ze geen pre-master, en nu wordt er verteld dat je na je HBO studie pre-master moet doen voordat je master mag studeren? Waarom worden er bijvoorbeeld niet meer lessen gegeven voor de mensen die verder willen studeren na hun HBO? De kosten zijn te hoog voor veel studenten. Want voor een master opleiding krijg je ook geen studiefinanciering meer..
Je krijgt gewoon 7 jaar stufi als HBO'er toch? Dat is genoeg voor Bachelor + Master.

Een premaster is alleen nodig als je bepaalde kennis mist die je nodig hebt voor een bepaalde master.
pi_177876772
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:47 schreef Lisalisa99 het volgende:
Vroeger hadden ze geen pre-master, en nu wordt er verteld dat je na je HBO studie pre-master moet doen voordat je master mag studeren? Waarom worden er bijvoorbeeld niet meer lessen gegeven voor de mensen die verder willen studeren na hun HBO? De kosten zijn te hoog voor veel studenten. Want voor een master opleiding krijg je ook geen studiefinanciering meer..
Wat is vroeger? 10 jaar geleden bestonden er ook al pre-masters.

Als je een hbo-opleiding afgerond hebt dan ontbreekt het je vaak aan bepaalde kennis die vereist is voor een masterstudie. Vind het daarom niet vreemd dat daarvoor een pre-master bedacht is.

Eigenlijk zouden we in Nederland nog veel strenger moeten zijn qua toelatingseisen.
pi_177877152
Omdat het verschil aanzienlijk groot is, met name in de technische hoek. WUR is de enige universiteit die ik ken die hbo'ers direct toelaat, zie keuzematrix. Heb zelf ook een premaster moeten doen (30EC + 20EC voor vervanging master stage) en ben nu bijna (eind maart) klaar met mijn tweejarige master. Als je vragen hebt over hoe het in elkaar zit qua kosten dan kan je altijd een DM sturen :) Financieel valt het allemaal reuze mee en het is goed te doen. Loop zelf alleen in het laatste semester ov mis maar dat is het.
pi_177878757
Je krijgt voor geen enkele opleiding stufi (beter: prestatiebeurs) meer, dus dat is een beetje een non-argument.

Daarnaast zit er gewoon een verschil tussen een hbo en wo bachelor. Hbo’ers zijn vaak veel praktischer georiënteerd maar missen een stuk theoretische kennis die in de wo bachelor wel is behandeld. Lijkt me niet meer dan normaal om eerst die kennis bij te moeten spijkeren alvorens je aan een master begint.
pi_177878767
Bij mijn studie zijn er geen premasters. Kan ook hoor, maar dan moet je dus als eerstejaars beginnen.
pi_177880899
Een pre-master is eigenlijk vooral een bijscholen. Ik heb zelf ook een pre-master gedaan en de meeste vakken waren vooral gericht op bijvoorbeeld statistiek en wetenschappelijke onderzoeksmethoden. Als ik die vakken niet had gehad had ik bijvoorbeeld mijn masterscriptie nooit fatsoenlijk kunnen schrijven.
Dus eigenlijk is het gericht op het bijschaven van de kennis die je op het hbo niet hebt gehad.

Ik werd trouwens als bachelorstudent ingeschreven tijdens de pre-master waardoor je gewoon stufi kon ontvangen. Nadeel is dan dat ik het laatste half jaar van de master niets meer kreeg.
pi_177886286
Is dit serieus een vraag...


:')
Get right witcha
pi_177887403
Precies voor mensen die niet kunnen verzinnen waarom er pre-masters nodig zijn, zijn er premasters.
Play hard, go pro.
pi_177888208
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:36 schreef Aethereal het volgende:
Precies voor mensen die niet kunnen verzinnen waarom er pre-masters nodig zijn, zijn er premasters.
Deze goon weet _O_
Get right witcha
pi_177894917
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:36 schreef Aethereal het volgende:
Precies voor mensen die niet kunnen verzinnen waarom er pre-masters nodig zijn, zijn er premasters.
Ik wilde iets in deze strekking plaatsen, maar je bent me voor...

Overigens is het wel zo dat je in veel gevallen inderdaad geen studiefinanciering (bv. gratis OV) krijgt voor je premaster.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_177896612
Zelf werd ik ingeschreven als bachelor student en heb ik gewoon mijn recht op ov behouden. De procedure kan per universiteit verschillen. Je zal altijd een semester te kort hebben ookal loop je netjes nominaal met de premaster en master. De enige uitzondering is wanneer je de premaster in je hbo minor ruimte doet (wordt over het algemeen afgeraden).
pi_177907125
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:03 schreef Naxiss het volgende:
Is dit serieus een vraag...


:')
Was dit jouw antwoord? Onbekende mensen online kunnen dit zomaar typen. Durf je dit te zeggen tegen mij in realiteit? Hahaha waarom bestaat er een forum als je geen vragen hebt he? Haha
De studenten moeten blij zijn dat jij niet bij DUO werkt.

Iedereen voor dit berichje van deze forumlid, bedankt voor jullie reacties. Ook al klinkt de vraag exotisch, stel de vraag als je twijfels hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lisalisa99 op 18-03-2018 15:05:46 ]
pi_177907148
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:00 schreef Lisalisa99 het volgende:

[..]

Was dit jouw antwoord? Onbekende mensen online kunnen dit zomaar typen. Durf je dit te zeggen tegen mij in realiteit? Hahaha waarom bestaat er een forum als je geen vragen hebt he? Haha

Iedereen voor dit berichje van deze forumlid, bedankt voor jullie reacties. Ook al klinkt de vraag exotisch, stel de vraag als je twijfels hebt.
pi_177907275
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:36 schreef Aethereal het volgende:
Precies voor mensen die niet kunnen verzinnen waarom er pre-masters nodig zijn, zijn er premasters.
:D en zulke bijscholen bestaan om meer geld van studenten te ontvangen. Volgens mij neem jij het leven ook niet serieus.
pi_177907485
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:03 schreef Lisalisa99 het volgende:

[..]

:D en zulke bijscholen bestaan om meer geld van studenten te ontvangen. Volgens mij neem jij het leven ook niet serieus.
Welke hbo opleiding doe je en welke master wil je gaan doen?
pi_177907556
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:00 schreef Lisalisa99 het volgende:

[..]

Was dit jouw antwoord? Onbekende mensen online kunnen dit zomaar typen. Durf je dit te zeggen tegen mij in realiteit? Hahaha waarom bestaat er een forum als je geen vragen hebt he? Haha
De studenten moeten blij zijn dat jij niet bij DUO werkt.

Iedereen voor dit berichje van deze forumlid, bedankt voor jullie reacties. Ook al klinkt de vraag exotisch, stel de vraag als je twijfels hebt.
1)Ja.
2)Ja, moet ik bang voor jou zijn dan?
3)Zeg ik dat alle vragen dom zijn?
4)Gelukkig werk ik daar niet, nee.
5) 'deze' forumlid.
Get right witcha
pi_177907630
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:03 schreef Lisalisa99 het volgende:

[..]

:D en zulke bijscholen bestaan om meer geld van studenten te ontvangen. Volgens mij neem jij het leven ook niet serieus.
Want een hbo-bachelor staat qua inhoud gelijk aan een WO-bachelor?
Get right witcha
pi_177908581
quote:
7s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:13 schreef Naxiss het volgende:

[..]

1)Ja.
2)Ja, moet ik bang voor jou zijn dan?
3)Zeg ik dat alle vragen dom zijn?
4)Gelukkig werk ik daar niet, nee.
5) 'deze' forumlid.
Dit onderwerp staat ver van mijn vraag. Ik ken je niet dus ik ga niet verder hierover discussieren
pi_177908733
Dacht ik al, ga je nog mijn andere vraag beantwoorden?
Get right witcha
pi_177910950
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:00 schreef Naxiss het volgende:
Dacht ik al, ga je nog mijn andere vraag beantwoorden?
:P ik doe niet aan interviews
pi_177911884
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:25 schreef Lisalisa99 het volgende:

[..]

:P ik doe niet aan interviews
Lolhahaha!!!!
Get right witcha
pi_177911891
Probeerde ik serieus te reageren...
Get right witcha
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 19:02:49 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_177913682
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:36 schreef Aethereal het volgende:
Precies voor mensen die niet kunnen verzinnen waarom er pre-masters nodig zijn, zijn er premasters.
pi_177916107
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:57 schreef Naxiss het volgende:
Probeerde ik serieus te reageren...
Wis je dat ik jouw nickname soms verkeerd lees?
pi_177916656
Admins mogen dit thread onderwerp sluiten voordat er hier ruzie ontstaat. Vroeger had ik forums gezien waarbij veel mensen online elkaar gingen treiteren. Het lijkt leuk en makkelijk voor ze, omdat ze in werkelijkheid elkaar niet zien. Dan is het ook nog veiliger voor de treiteraars om minder leuk dingen tegen onbekende mensen te zeggen, want je wordt niet echt daarmee geconfronteerd (je ontmoet ze niet). Ik had vroeger een slechte ervaring hiermee. Daarbij gingen mensen elkaar ook nog stalken. Een heel lang verhaal zit er achter. Misschien moet je eens op web archive website kijken om zulke bijvoorbeelden te zien. Online pesten is niet leuk! Als iemand een vraag heeft, ook al is het raar, respect hebben kost je niets.

Bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik besef dat ik voldoende informatie heb gekregen. Ik deel niet graag wat ik precies studeer en wat ik van plan ben. Graag blijf ik prive en onbekend.
pi_177918411
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:44 schreef Lisalisa99 het volgende:
Admins mogen dit thread onderwerp sluiten voordat er hier ruzie ontstaat. Vroeger had ik forums gezien waarbij veel mensen online elkaar gingen treiteren. Het lijkt leuk en makkelijk voor ze, omdat ze in werkelijkheid elkaar niet zien. Dan is het ook nog veiliger voor de treiteraars om minder leuk dingen tegen onbekende mensen te zeggen, want je wordt niet echt daarmee geconfronteerd (je ontmoet ze niet). Ik had vroeger een slechte ervaring hiermee. Daarbij gingen mensen elkaar ook nog stalken. Een heel lang verhaal zit er achter. Misschien moet je eens op web archive website kijken om zulke bijvoorbeelden te zien. Online pesten is niet leuk! Als iemand een vraag heeft, ook al is het raar, respect hebben kost je niets.

Bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik besef dat ik voldoende informatie heb gekregen. Ik deel niet graag wat ik precies studeer en wat ik van plan ben. Graag blijf ik prive en onbekend.
Succes met je keuze! Voor vragen mbt een premaster kan je een DM sturen :)
pi_177923861
Pesten nog wel? Doe ff normaal zeg
Get right witcha
pi_178577355
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:44 schreef Lisalisa99 het volgende:
Admins mogen dit thread onderwerp sluiten voordat er hier ruzie ontstaat. Vroeger had ik forums gezien waarbij veel mensen online elkaar gingen treiteren. Het lijkt leuk en makkelijk voor ze, omdat ze in werkelijkheid elkaar niet zien. Dan is het ook nog veiliger voor de treiteraars om minder leuk dingen tegen onbekende mensen te zeggen, want je wordt niet echt daarmee geconfronteerd (je ontmoet ze niet). Ik had vroeger een slechte ervaring hiermee. Daarbij gingen mensen elkaar ook nog stalken. Een heel lang verhaal zit er achter. Misschien moet je eens op web archive website kijken om zulke bijvoorbeelden te zien. Online pesten is niet leuk! Als iemand een vraag heeft, ook al is het raar, respect hebben kost je niets.

Bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik besef dat ik voldoende informatie heb gekregen. Ik deel niet graag wat ik precies studeer en wat ik van plan ben. Graag blijf ik prive en onbekend.
Volgens mij ben jij wel wijs genoeg om (via een premaster) te gaan studeren aan de universiteit. :Y
pi_178577368
En een premaster is er volgens mij vooral omdat hbo vaak iets basaler is en minder ingaat op "wat is wetenschap" en zo dan een bachelor aan de universiteit.
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 14:20:37 #31
138438 crew  Pizzakoppo
pi_178577462
Ts doet Social work.
pi_178603543
Het zou natuurlijk ideaal zijn als elke HBO'er gelijk zou kunnen doorstromen naar de universiteitsmaster, maar dat is iets wat op papier alleen maar zo is. In de praktijk blijkt er bij de nodige opleidingen nogal wat niveauverschil te zijn.

Ken je die mopwaarbij Schiphol aan de geluidsnormen voldoet als de vliegtuigen op een kilometer hoogte een half uur lang hun motoren moeten uitzetten? Dat idee :P
-
pi_178603589
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:26 schreef Haushofer het volgende:
Het zou natuurlijk ideaal zijn als elke HBO'er gelijk zou kunnen doorstromen naar de universiteitsmaster, maar dat is iets wat op papier alleen maar zo is. In de praktijk blijkt er bij de nodige opleidingen nogal wat niveauverschil te zijn.

Ken je die mopwaarbij Schiphol aan de geluidsnormen voldoet als de vliegtuigen op een kilometer hoogte een half uur lang hun motoren moeten uitzetten? Dat idee :P
Wist je dat de WUR hbo'ers toelaat zonder premaster?
pi_178603624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:28 schreef Seastem het volgende:

[..]

Wist je dat de WUR hbo'ers toelaat zonder premaster?
Ik ken die opleidingen inhoudelijk niet, maar ik ben erg sceptisch. Ik heb zelf natuurkunde gestudeerd, en had nogal wat HBO-studiegenoten die voor allerlei (wiskunde)vakken vrijstelling kregen waar ze de ballen van begrepen.
-
pi_178603644
http://doorstroommatrix.n(...)n-University-master/ Ik heb er zelf ook geen ervaring mee maar studenten kunnen zonder premaster bijvoorbeeld een master in biotechnologie doen.
pi_178613829
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:44 schreef Lisalisa99 het volgende:
Admins mogen dit thread onderwerp sluiten voordat er hier ruzie ontstaat. Vroeger had ik forums gezien waarbij veel mensen online elkaar gingen treiteren. Het lijkt leuk en makkelijk voor ze, omdat ze in werkelijkheid elkaar niet zien. Dan is het ook nog veiliger voor de treiteraars om minder leuk dingen tegen onbekende mensen te zeggen, want je wordt niet echt daarmee geconfronteerd (je ontmoet ze niet). Ik had vroeger een slechte ervaring hiermee. Daarbij gingen mensen elkaar ook nog stalken. Een heel lang verhaal zit er achter. Misschien moet je eens op web archive website kijken om zulke bijvoorbeelden te zien. Online pesten is niet leuk! Als iemand een vraag heeft, ook al is het raar, respect hebben kost je niets.

Bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik besef dat ik voldoende informatie heb gekregen. Ik deel niet graag wat ik precies studeer en wat ik van plan ben. Graag blijf ik prive en onbekend.
Doe niet zo labiel man...
pi_178741581
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:47 schreef Lisalisa99 het volgende:
Vroeger hadden ze geen pre-master, en nu wordt er verteld dat je na je HBO studie pre-master moet doen voordat je master mag studeren? Waarom worden er bijvoorbeeld niet meer lessen gegeven voor de mensen die verder willen studeren na hun HBO? De kosten zijn te hoog voor veel studenten. Want voor een master opleiding krijg je ook geen studiefinanciering meer..
En precies dát is toch de pre-master?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178742316
Je krijgt voor je master btw gewoon hetzelfde als mensen die van een wo bachelor komen. OV en de optie om te lenen. Je komt alleen 1 semester OV te kort maar dat is nog wel op te vangen.
pi_179272889
Om te wennen aan het niveau van de universiteit.
pi_179288851
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 01:50 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon 7 jaar stufi als HBO'er toch? Dat is genoeg voor Bachelor + Master.

Een premaster is alleen nodig als je bepaalde kennis mist die je nodig hebt voor een bepaalde master.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 07:45:05 #41
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_179553918
Premasters zijn er volgens mij altijd al geweest. Tegenwoordig is het zelfs nog laagdrempeliger gemaakt door al premasters aan te bieden in de hbo minor ruimte, zodat je na je hbo direct aan een master kan beginnen. In mijn tijd, 12 jaar geleden, was dit nog niet. Dus mi is het alleen maar toegankelijker geworden
Sue Me
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')