abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 maart 2018 @ 07:30:02 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178164569
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Iemand die het snapt. Een ontwerpsnelheid van 200 km/u was genoeg. Met het bespaarde geld had je meer dan genoeg degelijke treinen kunnen kopen.
Doe dan 249. Dan hou je je ook nog een beetje aan de snelheidsgrenzen in de Europese regelgeving.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_178164582
Goedemorgen. In welke virms vind ik nou tegenwoordig al stopcontacten? Sowieso alleen 1e klas toch? Maar welke series (of eventueel materieel nummers) ?

En waar zitten ze precies?
  donderdag 29 maart 2018 @ 07:32:20 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178164583
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Spanningssluizen elimineren #1
Een paar extra onderstations erbij en de hele HSL doet het ook prima met 1500V=
Dan is er alleen nog maar een spanningssluis nodig tussen NL en B.
Nee, je kunt geen 300 km/u rijden onder 1500V omdat dat vermogen eenvoudigweg niet geleverd kan worden (dubbelstel Thalys = 25 MW).

quote:
Spanningssluizen elimineren #2
Heel NL ombouwen naar 25kV~
Is in alle redelijkheid onmogelijk.

quote:
Machinisten meer informatie geven
Dat kan al eenvoudig door het plaatsen van borden langs het spoor of het geven directe hints in de cabine aan de hand van de locatie van de trein
Gebeurt al, is standaard onderdeel van ETCS.

quote:
Machinist elimineren
Aan de hand van plaatsbepaling en snelheid kan de boardcomputer zelf ook wel omschakelen tussen 1500V en 25kV v.v.
Is al mogelijk, maar gebeurt niet altijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_178165310
Geen treinverkeer rond Wierden/Almelo op last van de politie. Ben benieuwd.
Bier.
pi_178165515
Zo, daar deed de verkeersleiding even creatief en efficiënt een hele bak met sprinters(incl nepIC naar Raalte) tegelijkertijd in Wierden even langs elkaar schuiven. Goed bezig.
Bier.
pi_178165523
De MCN sluit de omroep af met "namens Keolie Nederland wens ik u nog een fijne reis". Not sure if trolling.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 09:56:51 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178165822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De MCN sluit de omroep af met "namens Keolie Nederland wens ik u nog een fijne reis". Not sure if trolling.
Tuurlijk niet joh zuurneus :) Bij die kleine vervoerders zijn mensen echt blij met hun werk volgens mij :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178166780
quote:
17s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk niet joh zuurneus :) Bij die kleine vervoerders zijn mensen echt blij met hun werk volgens mij :Y
Nee het ging om het "Keolie" op z'n Frans dus! Ik deel de mening dat ze blij zijn met hun werk :)
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 11:55:35 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178167556
Waarschijnlijk gehersenspoeld door een puriteinse stokbroodvretende pennenlikker.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 maart 2018 @ 12:10:13 #261
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_178167785
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarschijnlijk gehersenspoeld door een puriteinse stokbroodvretende pennenlikker.
nee, hoor, weinig invloed vanuit Frankrijk hoor ;-)
pi_178172186
Ik vroeg me af is er ipv het traject door hoofddorp ook overwogen om de a4 te blijven volgen tot schiphol?

[ Bericht 0% gewijzigd door TjjWester op 29-03-2018 16:27:54 ]
speak only if it improves the silence.
  donderdag 29 maart 2018 @ 16:18:26 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178172196
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:17 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af is er ipv het traject door hoofdorp ook overwogen om de a4 te blijven volgen tot schiphol?
ehh?
pi_178172319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

ehh?
De a4 en de hsl gaan bij de ringvaart uit elkaar, de hsl maakt vervolgens een flinke omweg om bij hoofddorp aan te sluiten op het normale spoor.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 29 maart 2018 @ 16:33:18 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178172457
Dat zal wel met boogstralen te maken hebben. Als je de A4 had gevolgd om daarna ineens een slinger te maken richting Schiphol had dat misschien niet met 140 km/u gekund?
  donderdag 29 maart 2018 @ 16:38:02 #266
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_178172579
Ten zuiden van Hoofddorp was ook veel meer ruimte voor een fly-over, tussen Hoofddorp en de ingang van de Schipholtunnel was dat wel erg krap geworden.
En zo groot is de omweg nu ook weer niet.
pi_178174793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De a4 en de hsl gaan bij de ringvaart uit elkaar, de hsl maakt vervolgens een flinke omweg om bij hoofddorp aan te sluiten op het normale spoor.
Flinke omweg? Huh?
Bier.
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:29:59 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178179425
NS_online twitterde op donderdag 29-03-2018 om 12:07:56 Sinds september volgen al onze conducteurs de cursus #ManueelFluiten. Kapotte of verloren fluiten worden vanaf 1e Paasdag namelijk niet meer vervangen. Carola neemt je mee op deze bijzondere cursusdag, maar het blijkt geen fluitje van een cent. reageer retweet
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:14:10 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178181196
Jajaaa.... 1e paasdag :+
So we just called him Fred
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:20:52 #270
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178181446
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De a4 en de hsl gaan bij de ringvaart uit elkaar, de hsl maakt vervolgens een flinke omweg om bij hoofddorp aan te sluiten op het normale spoor.
Scheelt toch zeker een hele kilometer strekkend spoor.
En heeft ook nog eens als voordeel dat treinen kunnen keren op Hoofddorp in geval de Schipholtunnel niet berijdbaar is.
So we just called him Fred
pi_178182034
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Scheelt toch zeker een hele kilometer strekkend spoor.
En heeft ook nog eens als voordeel dat treinen kunnen keren op Hoofddorp in geval de Schipholtunnel niet berijdbaar is.
Inderdaad als je gaat meten dan is het a4 trace ongeveer een kilometer korter, lijkt meer.

Lijkt me dat het antwoord van james waarschijnlijk de overwegingen zijn geweest om het niet te doen.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 08:51:54 #272
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178186989
quote:
6s.gif Op donderdag 29 maart 2018 07:32 schreef Duvel het volgende:

Gebeurt al, is standaard onderdeel van ETCS.

Ik weet dat in 2011 bij Hoofddorp de stroomafnemer neer te laat geprogrammeerd was. Ik weet niet of dat inmiddels gefixt is. Want zo heb je er ook niets aan natuurlijk.
pi_178187853
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 08:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik weet dat in 2011 bij Hoofddorp de stroomafnemer neer te laat geprogrammeerd was. Ik weet niet of dat inmiddels gefixt is. Want zo heb je er ook niets aan natuurlijk.
Die is (inmiddels?) afhankelijk van de snelheid waarmee je rijdt. Rij je sneller, dan komt het commando al eerder.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 maart 2018 @ 10:05:08 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178188032
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:29 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op donderdag 29-03-2018 om 12:07:56 Sinds september volgen al onze conducteurs de cursus #ManueelFluiten. Kapotte of verloren fluiten worden vanaf 1e Paasdag namelijk niet meer vervangen. Carola neemt je mee op deze bijzondere cursusdag, maar het blijkt geen fluitje van een cent. reageer retweet
Altijd handig _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178188145
Goh 1e paasdag Huh?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')