ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 16 maart 2018 22:54 schreef dennistd het volgende: Een veel betere oplossing zou het doortrekken van de noord zuid lijn naar Schiphol zijn, met een aansluiting op de ringlijn west. Je kunt dan op de westtak Lelylaan sluiten en alles op Sloterdijk laten stoppen (behalve internationaal). Een kaartje Schiphol-Amsterdam Centraal zet je een capaciteitstoeslag van 10 euro bij op zodat iedere toerist met de noord zuid lijn naar centraal gaat.
Ahja, als er geen 100 miljoen is om het IJgebouw te renoveren is hier zeker wel geld voor
Het gebouw onder spoor 14/15 (en misschien wel meer) aan de noordkant van het station. Het spoor rust daar op een stalen viaduct. Dat viaduct is nu bijna 100 jaar oud en een bekend nadeel van staal is dat de kwaliteit langzaam maar zeker achteruit gaat wat ten koste van de draagkracht gaat. Als je spoor 15 een breder perron wilt geven ter hoogte van de trappen moet dit viaduct aangepast of verbreedt worden. Idealiter maak je er een betonnen viaduct van. Beton heeft de gunstige eigenschap dat het met de jaren sterker wordt.
Op zaterdag 17 maart 2018 13:30 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het gebouw onder spoor 14/15 (en misschien wel meer) aan de noordkant van het station. Het spoor rust daar op een stalen viaduct. Dat viaduct is nu bijna 100 jaar oud en een bekend nadeel van staal is dat de kwaliteit langzaam maar zeker achteruit gaat wat ten koste van de draagkracht gaat. Als je spoor 15 een breder perron wilt geven ter hoogte van de trappen moet dit viaduct aangepast of verbreedt worden. Idealiter maak je er een betonnen viaduct van. Beton heeft de gunstige eigenschap dat het met de jaren sterker wordt.
Dat staal kunnen ze waarschijnlijk nog leuk verkopen als stalingsvrij ijzer
Het is gewoon zo ontzettend veel dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het allemaal onderhoud is..
Speciaal voor jou even gekeken wat het allemaal is foto
Waar jij het over had is dat roze spul, die staan aan de depotvoeding. De losse bakken op spoor 342 worden eind maart de Benelux stammen mee verlengt. De gele stammen gaan de loods in of staan daar ondertussen al, oranje is voor het testbedrijf en wit is na een dagelijkse controle klaar om de dienst in te gaan.
Je lult er lekker om heen, een stad als brussel bewijst dat het geen fuck uitmaakt waar je de int treinen laat stoppen, zolang het maar uitstekend bereikbaar is.
Het grote verschil is dat mensen niet naar Brussel-Zuid gaan voor Brussel, mensen gaan naar Brussel-Zuid om verder te reizen. Brussel-Zuid is voor niemand een eindbestemming. Amsterdam Centraal is dat zeker wel.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik vertrek begin mei voor 13 dagen naar Polen. Iemand nog tips qua spoorlijnen die de absolute moeite zijn daar?
Ohja, ik leef ook nog maar heb het nogal druk gehad de laatste tijd, maar mijn huisje is inmiddels aardig achter de rug. En toch maar wat vaker mobiel Fok!ken denk ik hier.
Haha, die kennen we al ja Ik reis de eerste dag Berlijn-Poznan, en dan na een overnachting zit ik 4 nachten in Wolsztyn, en globaal gaat het via Krakau - Bialystok - Gdansk weer richting Duitsland.
Ga je zelf ook een ritje kolen scheppen? Volgens mij is dat mogelijk daar of ik heb Michael Palin verkeerd begrepen.
Dat heb ik bij de SSN al gedaan op de 65'er, maar ik kan er maar weinig over vinden op het internet. Denk dat dat niet meer mogelijk is. Je kan nog wel op het depot slapen.
Op zondag 18 maart 2018 10:10 schreef greavy het volgende: Haha, die kennen we al ja Ik reis de eerste dag Berlijn-Poznan, en dan na een overnachting zit ik 4 nachten in Wolsztyn, en globaal gaat het via Krakau - Bialystok - Gdansk weer richting Duitsland.
Vanuit Bialystok zou je tegenwoordig naar Kaunas moeten kunnen
Als Neptunus en Pluto in één lijn staan, het Sudoku boekje uit is, de afdeling volledig is bezet én iedereen net is voorzien van een vers bakje koffie.
Op zondag 18 maart 2018 11:26 schreef dennistd het volgende: Van die mensen die ruim 5 minuten voor geplande aankomst al bij de deur gaan staan terwijl we 10 minuten vertraging hebben
Überhaupt mensen die 5 minuten voor aankomst bij de deur gaan staan...
Überhaupt mensen die 5 minuten voor aankomst bij de deur gaan staan...
Sorry, maar bij kleinere stations maak ik me daar toch schuldig aan als ik met redelijk wat bagage reis Zeker als je met meerdere personen reist en het druk is in de trein.
Sorry, maar bij kleinere stations maak ik me daar toch schuldig aan als ik met redelijk wat bagage reis Zeker als je met meerdere personen reist en het druk is in de trein.
Zo druk is het niet, iedereen heeft zo ongeveer een tweezitter voor zich alleen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sorry, maar bij kleinere stations maak ik me daar toch schuldig aan als ik met redelijk wat bagage reis Zeker als je met meerdere personen reist en het druk is in de trein.
Als je een aantal reiskoffers moet uitladen, dan heb je nog een goede reden daarvoor. Het gros zijn echter forenzen die op hun eindbestemming aankomen en vervolgens richting de (rol)trappen sloffen en daarbij andere reizigers - zeker de groep reizigers die een krappe overstap moeten halen - in de weg lopen.
Het gros zijn echter forenzen die op hun eindbestemming aankomen en vervolgens richting de (rol)trappen sloffen en daarbij andere reizigers - zeker de groep reizigers die een krappe overstap moeten halen - in de weg lopen.
Ah die mensen die je het liefst van het perron afbeukt
Weer eens een Pimpel die andersom staat, zonder enige omroep in Hannover en met de normale volgorde op de CTA.... Niet leuk als je een plek in rijtuig 5 hebt, 2e van achter (en nu dus van voor).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 18 maart 2018 16:47 schreef dennistd het volgende: Weer eens een Pimpel die andersom staat, zonder enige omroep in Hannover en met de normale volgorde op de CTA.... Niet leuk als je een plek in rijtuig 5 hebt, 2e van achter (en nu dus van voor).
Hoe komt zo'n ding ineens andersom? Driehoeken is wel een bewuste handeling.
Staan alle stammen normaal gesproken wel in dezelfde volgorde?
Eerder deze week was er een probleem op de normale route, waardoor de Pimpel werd omgeleid via Münster. Dan moet er echter wel worden kopgemaakt om weer richting Bad Bentheim (of Berlijn) te geraken...
En zo raken zulke treinen Sdus omgekeerd.
Bij de Fyra V160 was dat vroeger ook altijd leuk: de samenstelling was B-A-A-B-B-B-loc. Er werd ook netjes omgeroepen waar de 1e klas-rijtuigen zich bevonden. Maar dat klopte wel eens niet waardoor dat een kleine volksverhuizing opleverde in Schiphol of Rotterdam.
Bij de verbouwing tot ICRmh-rijtuigen werd de samenstelling gewijzigd tot loc-B-A-B-B-A-B-loc.
Mja, dat valt nog mee qua afstand en je hebt geen gereserveerde plaatsen. Wat ik dus wel had, en dat was maar goed ook: hele trein vrijwel vol, moest nog iemand van mijn plekje jagen ook.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 18 maart 2018 16:47 schreef dennistd het volgende: Weer eens een Pimpel die andersom staat, zonder enige omroep in Hannover en met de normale volgorde op de CTA.... Niet leuk als je een plek in rijtuig 5 hebt, 2e van achter (en nu dus van voor).
Op zondag 18 maart 2018 17:56 schreef James1988 het volgende: Nog leuker als dat gebeurt bij een dubbele ICE... denk je voorin te zitten, wordt ook netjes omgeroepen enzo, en toch mag je ineens 16 bakken lopen.
Ik heb het anderhalf jaar terug in Hamburg gehad met een ICE-1 inderdaad, van het ene einde naar het andere...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als Neptunus en Pluto in één lijn staan, het Sudoku boekje uit is, de afdeling volledig is bezet én iedereen net is voorzien van een vers bakje koffie.
Wie heeft zijn zaakjes wel op orde eigenlijk qua beloften vs realisatie?
Sorry voor late reactie, Ik kijk hier niet zo vaak.
Veel politici komen met grote plannen, waarmee ze dan op de bühne iets moois hebben gedaan. Maar tegen de tijd dat dat soort megaprojecten gereed moeten zijn is de wethouder al lang weg, en zitten zijn opvolgers met de brokken. En dan gaat het dus mis. Verkeer begroot, lijken in de kast, gebrek aan sturing. De Noord/Zuidlijn is daarvan een schoolvoorbeeld. Maar zie ook bijvoorbeeld de Haagse tramtunnel.
Sorry voor late reactie, Ik kijk hier niet zo vaak.
Veel politici komen met grote plannen, waarmee ze dan op de bühne iets moois hebben gedaan. Maar tegen de tijd dat dat soort megaprojecten gereed moeten zijn is de wethouder al lang weg, en zitten zijn opvolgers met de brokken. En dan gaat het dus mis. Verkeer begroot, lijken in de kast, gebrek aan sturing. De Noord/Zuidlijn is daarvan een schoolvoorbeeld. Maar zie ook bijvoorbeeld de Haagse tramtunnel.
Dringend veiligheidsadvies van RAIB aan Network Rail: zorg dat na werkzaamheden de infrastructuur in een veilige toestand wordt achtergelaten. De afgelopen jaren zijn er meerdere incidenten geweest waarbij treinen materiaal hebben geraakt dat na werkzaamheden niet goed is vastgemaakt of achtergelaten.
Op 25 februari jl. is een trein van Virgin Trains East Coast met een snelheid van 85 km/u tegen een stuk spoorstaaf aangereden:
Bron foto: VTEC, frontcamera van de trein
Het was de eerste trein die na nachtelijke werkzaamheden over het traject reed. De trein heeft de spoorstaaf in z'n geheel uit de weg geduwd, en is niet ontspoord.
Op 25 februari jl. is een trein van Virgin Trains East Coast met een snelheid van 85 km/u tegen een stuk spoorstaaf aangereden:
[ afbeelding ] Bron foto: VTEC, frontcamera van de trein
Het was de eerste trein die na nachtelijke werkzaamheden over het traject reed. De trein heeft de spoorstaaf in z'n geheel uit de weg geduwd, en is niet ontspoord.
heb ook weleens gehad dat ik na een nachte doorhalen op de Champs Elysee met de eerste trein. Exact hetzelfde, maar dan op Chatelet les Halles. Dat was een knal van....van ....heb ik jou daar...
Op maandag 19 maart 2018 17:52 schreef James1988 het volgende: Dat was weer gezellig in 's-Hertogenbosch. De sprinter naar Tilburg, Breda en Dordrecht van 17:03 bestond uit maarliefst één FLIRT-drietje.
Ritnummer: 6659 Treinstel: 2218 Treindelen: 3 Zitplaatsen: 178 1e klas: 32 2e klas: 114 Klapstoelen: 32
Rond 5-en vanmiddag stonden de twee opstelsporen bij Lelystad centrum vol met VIRM's en op spoor 1 twee DDZ viertjes, die volgens de koersrol naar Groningen zouden gaan en volgens de CTA naar Den Haag. De trein naar Den Haag kwam echter binnen op spoor 2. Ondertussen was de trein op spoor 1 al langzaam volgelopen en iedereen kon de trein weer verlaten.
Vervolgens was de HC in de war omdat spoor 2 van Almere Oostvaarders bezet was met een (gestrande?) VIRM en de sprinter op spoor 1 was gezet en mijn IC dus via spoor3 moest. De HC dacht dat we al bij Almere Centrum waren.
Rond 5-en vanmiddag stonden de twee opstelsporen bij Lelystad centrum vol met VIRM's en op spoor 1 twee DDZ viertjes, die volgens de koersrol naar Groningen zouden gaan en volgens de CTA naar Den Haag. De trein naar Den Haag kwam echter binnen op spoor 2. Ondertussen was de trein op spoor 1 al langzaam volgelopen en iedereen kon de trein weer verlaten.
Vervolgens was de HC in de war omdat spoor 2 van Almere Oostvaarders bezet was met een (gestrande?) VIRM en de sprinter op spoor 1 was gezet en mijn IC dus via spoor3 moest. De HC dacht dat we al bij Almere Centrum waren.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Bruno Le Maire, Frans minister van Economische Zaken, heeft vandaag aangekondigd dat de Franse staat eind juni een bestelling gaat plaatsen bij Alstom voor de levering van 100 nieuwe TGVs. De nieuwe generatie moet in 2022 op de sporen staan.
Op donderdag 22 maart 2018 16:55 schreef Dr_Flash het volgende: ik hoorde net een oude diesel en er zaten wat dozen achter met Menath erop ja. Was dat hem?
Klinkt als een Class 66 met containers vervuilde grond naar Veendam of de lege retourtrein
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 22 maart 2018 17:10 schreef James1988 het volgende: Bruno Le Maire, Frans minister van Economische Zaken, heeft vandaag aangekondigd dat de Franse staat eind juni een bestelling gaat plaatsen bij Alstom voor de levering van 100 nieuwe TGVs. De nieuwe generatie moet in 2022 op de sporen staan.
Mijn frans is niet zo heel goed dus gaat dit om compleet nieuwe generatie tgv's of is het gewoon een bestelling voor meer van al bestaande tgv's?
Klinkt als een Class 66 met containers vervuilde grond naar Veendam of de lege retourtrein
Beladen trein uit Ingelheim (Bij Mainz). De Menath containers gaan rechtstreeks naar de Eemshaven. De gele Bauer containers komen uit Basel en gaan naar Veendam, om vanaf daar met de vrachtwagen naar Eemshaven te gaan.
Beladen trein uit Ingelheim (Bij Mainz). De Menath containers gaan rechtstreeks naar de Eemshaven. De gele Bauer containers komen uit Basel en gaan naar Veendam, om vanaf daar met de vrachtwagen naar Eemshaven te gaan.
Waarom rijdt die andere trein niet door dan?
En hoezo komt er zoveel vervuilde grond uit Basel?
Beladen trein uit Ingelheim (Bij Mainz). De Menath containers gaan rechtstreeks naar de Eemshaven. De gele Bauer containers komen uit Basel en gaan naar Veendam, om vanaf daar met de vrachtwagen naar Eemshaven te gaan.
ik heb hem alleen maar gehoord, niet gezien. Maar het klonk als zoneentje uit mijn filmpje Hij moest er goed hard aan trekken denk ik
Zojuist een stokoud PR uit de zomer van 2006 verbeterd. Destijds had ik een GtbV claim met een doorlooptijd van 230 dagen. Op 27 juni 2017 reed mijn aansluitende trein voor mijn neus weg, waarna een maandenlange periode van systematische middelvingers en vertraagtechnieken volgde. Gisteren is het geld alsnog gestort. Na 265 dagen. Wauw.
Op vrijdag 23 maart 2018 11:14 schreef Dr_Flash het volgende: Zojuist een stokoud PR uit de zomer van 2006 verbeterd. Destijds had ik een GtbV claim met een doorlooptijd van 230 dagen. Op 27 juni 2017 reed mijn aansluitende trein voor mijn neus weg, waarna een maandenlange periode van systematische middelvingers en vertraagtechnieken volgde. Gisteren is het geld alsnog gestort. Na 265 dagen. Wauw.
De vernieuwde intercity's zijn dus niet langer ingedeeld in twee, maar in drie zones: ontmoetingscoupés waar je gewoon mag praten, werk- en rustcoupés waar je zachtjes mag praten en stiltecoupés waar je je mond moet houden.
What's next? Coupés waar je over politiek mag praten, coupés waar je over het weer mag praten, coupés waar je over religie mag praten, coupés waar je over neuksex mag praten?
What's next? Coupés waar je over politiek mag praten, coupés waar je over het weer mag praten, coupés waar je over religie mag praten, coupés waar je over neuksex mag praten?
Op vrijdag 23 maart 2018 15:55 schreef Janneke141 het volgende: Ik zou graag speciale coupé's willen waar je niet met meurende troep van de Smullers naar binnen mag.
dan wil ik ook een coupé zonder mensen die bakjes yoghurt leegschrapen of op appels knagen (ik kan niet tegen eetgeluiden )
Op vrijdag 23 maart 2018 17:15 schreef MTL het volgende: Kortom: iedereen koopt gewoon z'n eigen trein met eigen interieur en personeel. Dan is iedereen tevreden
Ja. Maar als ik ergens heen wil wil ik wel dat MIJN trein altijd voorrang boven alles krijgt
Op vrijdag 23 maart 2018 15:55 schreef Janneke141 het volgende: Ik zou graag speciale coupé's willen waar je niet met meurende troep van de Smullers naar binnen mag.
Dennis, hoe had jij je tickets met dat nieuwjaarsrondje online gekocht voor Polen? Ga over minder dan 1.5 maand naar Polen met een interrail 1e klas, maar heb 2 reisdagen dat ik nog voor geen 5 euro reis, dus dan maar losse tickets kopen (Poznan > Leszno en Leszno > Poznan) Wilde eerst alles los kopen, maar interrail 5 reisdagen 1e klas is GOEDKOPER dan alles losse tickets 2e klas........ Ben totaal 13 dagen op reis, maar reis er maximaal 7 met de trein.