abonnement Unibet Coolblue
pi_178025660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Keerzijde van de medaille is inderdaad dat zo'n extra bankfinanciering (als die er al ooit komt) goed is voor de continuīteit en dus voor onze aflossingen :)

Ik overweeg vrij sterk om mee te doen. Enerzijds vind ik dat zij weinig ervaring heeft maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn voor een eenvoudig frietzaakje. Jullie hebben gelijk wat betreft die maximale inschrijving hypotheek , maar dan nog, is de dekking aantrekkelijk.

Als iemand een link weet te vinden :) :) kon dit zomaar weer eens een Collinnetje worden voor ome obli in vrij lange tijd.
Sluit ik me bij aan, linkje zou welkom zijn:)
pi_178026872
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Keerzijde van de medaille is inderdaad dat zo'n extra bankfinanciering (als die er al ooit komt) goed is voor de continuīteit en dus voor onze aflossingen :)

Ik overweeg vrij sterk om mee te doen.
Dat is waar maar in 6 jaar kan er veel (fout O-)) gaan en aan een aflossingsvrije periode heb ik in de regel een hekel.

Ik overweeg overigens ook vrij sterk, als er hier verder geen rare dingen meer boven komen drijven, om hem mee te nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 23-03-2018 03:15:23 ]
pi_178027699
Het valt me op dat KoM de laatste tijd ook een aantal projecten gehad heeft die hier negatief beoordeeld werden (bijv de pruikenmevrouw, en deze week de creatieve meneer) die binnen enkele uren gefinancierd worden.
Zien wij het hier te negatief, of is hier iets anders aan de hand?
Het eerste wat me te binnen schiet is dat deze projecten voor een aanzienlijk deel door een eigen achterban (dus mogelijk nieuwe investeerders) gefund worden.
Iemand andere ideeen?
pi_178027966
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 05:52 schreef ETphonehome het volgende:
Het valt me op dat KoM de laatste tijd ook een aantal projecten gehad heeft die hier negatief beoordeeld werden (bijv de pruikenmevrouw, en deze week de creatieve meneer) die binnen enkele uren gefinancierd worden.
Zien wij het hier te negatief, of is hier iets anders aan de hand?
Het eerste wat me te binnen schiet is dat deze projecten voor een aanzienlijk deel door een eigen achterban (dus mogelijk nieuwe investeerders) gefund worden.
Iemand andere ideeen?
Automatische investeringen, die laatste was een A, dus dat triggert alle inschrijvingen vanaf dat niveau.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 23-03-2018 06:58:32 ]
Pecunia non olet
pi_178028594
De Apps op IVM lopen inmiddels vlot vol. Verbaast me toch een beetje voor een bedrijf dat hopelijk 2018 Q2 voor het eerst winst gaat maken.
Pecunia non olet
pi_178028645
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 05:52 schreef ETphonehome het volgende:
Het eerste wat me te binnen schiet is dat deze projecten voor een aanzienlijk deel door een eigen achterban (dus mogelijk nieuwe investeerders) gefund worden.
Kleine bedragen, dit komen nog wel vol op KoM (door investeerders die niet op dit forum zitten)
pi_178028651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 08:15 schreef obligataire het volgende:
De Apps op IVM lopen inmiddels vlot vol. Verbaast me toch een beetje voor een bedrijf dat hopelijk 2018 Q2 voor het eerst winst gaat maken.
Men kijkt denk ik alleen maar naar die A rating, 36 maanden looptijd en dan 8,5 procent rente.
pi_178028658
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 05:52 schreef ETphonehome het volgende:
Het valt me op dat KoM de laatste tijd ook een aantal projecten gehad heeft die hier negatief beoordeeld werden (bijv de pruikenmevrouw, en deze week de creatieve meneer) die binnen enkele uren gefinancierd worden.
Zien wij het hier te negatief, of is hier iets anders aan de hand?
Het eerste wat me te binnen schiet is dat deze projecten voor een aanzienlijk deel door een eigen achterban (dus mogelijk nieuwe investeerders) gefund worden.
Iemand andere ideeen?
Ik denk dat dit veruit nieuwe investeerders betreft, immers als je al een paar projecten daar hebt lopen, weet je hoe KOM communiceert, wat de zekerheden daadwerkelijk inhouden en hoe sterk ze zijn in het uitwinnen daarvan. Overigens als tip voor de nieuwe investeerders: lees eerst eens bij een paar projecten de reacties terug voordat je bij KOM gaat investeren en kijk hoe tevreden iedereen is over bovenstaande zaken.
pi_178028717
LDH heeft alle toekomstige terugbetalingen nu op de 15e van de maand gepland. Dit is weer wat later dan de 10e werkdag :{ .

[ Bericht 29% gewijzigd door djh77 op 23-03-2018 09:30:29 ]
pi_178028807
Problemen bij project KoM (uiteraard niets gehoord van KoM zelf)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
33 van de 50 maanden voldaan

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 23-03-2018 08:52:12 ]
pi_178029801
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 08:27 schreef djh77 het volgende:
LDH heeft alle toekomstige terugbetalingen nu op de 15e van de maand gepland. Dit is weer wat later dan de 10e werkdag :{ .
Is volgens mij zoals het altijd was... 10e werkdag en dat kan soms dus de 15e maanddag zijn. Vandaar de 15e in het tabelletje voor alle maanden. Moet je dus volgens mij lezen als uiterlijk de 15e
pi_178029837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:14 schreef djh77 het volgende:
Ook een snackbar op CcF. Deze met een 2e hypotheek (volledig gedekt)
https://www.collincrowdfund.nl/cafetaria-t-zijwieltje/
Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178029839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 08:33 schreef djh77 het volgende:
Problemen bij project KoM (uiteraard niets gehoord van KoM zelf)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
33 van de 50 maanden voldaan
Is al 80x gevraagd wat er met die zogenaamde verpande erfenis is gebeurd. Ook weer 0 antwoorden.
KoM is echt verschrikkelijk
pi_178030160
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:45 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Is volgens mij zoals het altijd was... 10e werkdag en dat kan soms dus de 15e maanddag zijn. Vandaar de 15e in het tabelletje voor alle maanden. Moet je dus volgens mij lezen als uiterlijk de 15e
Ik heb het voor het hele jaar 2018 bekijken, maar de 10e werkdag ligt altijd voor de 15e van de maand.
pi_178030211
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb het voor het hele jaar 2018 bekijken, maar de 10e werkdag ligt altijd voor de 15e van de maand.
Gaat om de theorie.... 2 weekenden + bijvoorbeeld 2e paasdag.... Nogmaals volgens mij uiterste betaaldag in de praktijk meestal iets eerder.
pi_178030298
Weten jullie waar de snackbar van CCF komt? Komt deze in/bij het café? Of een andere locatie?
pi_178030406
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:15 schreef bubbels234 het volgende:
Weten jullie waar de snackbar van CCF komt? Komt deze in/bij het café? Of een andere locatie?
edit: het wordt toch niet helemaal duidelijk uit de pitch
pi_178030500
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:46 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Ik heb inmiddels de facebook pagina en de website bekeken van het cafe. Heb de indruk dat de kastelein leningnemer zeer goed bekend is in de dorpsgemeenschap en verenigingswezen van Bavel.

Ik neem deze mee.

edit:Het cafe heeft naast het feitelijke cafe,nog een kleine en een grote zaal. Dus in het pand zal wel ruimte zitten. Zoals ik het lees komt het gewoon in het zelfde pand.

Ander pand komt in dezelfde straat op nr 44.
https://drimble.nl/bedrij(...)ia-t-zijwieltje.html

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-03-2018 10:42:51 ]
pi_178030833
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank! Ik heb inmiddels de facebook pagina en de website bekeken van het cafe. Heb de indruk dat de kastelein leningnemer zeer goed bekend is in de dorpsgemeenschap en verenigingswezen van Bavel.

Ik neem deze mee.

edit:Het cafe heeft naast het feitelijke cafe,nog een kleine en een grote zaal. Dus in het pand zal wel ruimte zitten. Zoals ik het lees komt het gewoon in het zelfde pand.

Ander pand komt in dezelfde straat op nr 44.
https://drimble.nl/bedrij(...)ia-t-zijwieltje.html
Dat zal het woonhuis wel zijn en niet de snackbar;)
pi_178030983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:44 schreef impact9 het volgende:

[..]

Dat zal het woonhuis wel zijn en niet de snackbar;)
Dat denk ik ook nu ik het adres op maps bekijk. :)

Hier heb je het cafe met bier aanvoer. :) https://www.google.com/ma(...)!4d4.833967?hl=en-US
pi_178031017
Ik pak hem ook mee.
pi_178031072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat denk ik ook nu ik het adres op maps bekijk. :)

Hier heb je het cafe met bier aanvoer. :) https://www.google.com/ma(...)!4d4.833967?hl=en-US

Mm Jupiler, nu twijfel ik weer;)
pi_178031165
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:46 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Ik doe mee :-)
pi_178031320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:15 schreef bubbels234 het volgende:
Weten jullie waar de snackbar van CCF komt? Komt deze in/bij het café? Of een andere locatie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

edit: het wordt toch niet helemaal duidelijk uit de pitch
Mensen. Beetje als een logische brabander denken. De snackbar wordt het zijwieltje van het karrewiel. Het zijwieltje zit dus aan de zijkant van het grote (karre)wiel :B
pi_178031372
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe hoog is de hypotheek die de Rabobank heeft gevestigd. Kan er weer geld worden opgenomen op deze hypotheek. Ben vooral dus benieuwd naar de hoogte van de hypotheek die gevestigd is door de Rabo.... en die staat nergens vermeld. Het gaat erom wat er niet staat

Maar even de vraag aan CCF gesteld :-)

[ Bericht 19% gewijzigd door Frandderouw op 23-03-2018 11:24:53 ]
pi_178031566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:15 schreef Frandderouw het volgende:
Rekening houdend met de waarde van het onroerend goed aan de Kloosterstraat 21 te Bavel (WOZ-waarde minus de huidige schuld bij de Rabobank) van ¤ 275.000,-

Er wordt een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 135.000,- gevestigd op het bedrijfspand aan de Kloosterstraat 21 in Bavel ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Deze is momenteel volledig materieel van aard, gezien de meest recente WOZ-waarde van ¤ 325.00,- en de huidige hypothecaire schuld bij de Rabobank van ¤ 50.000,-.

En hoe hoog is de hypotheek die de Rabobank heeft gevestigd. Kan er weer geld worden opgenomen op deze hypotheek. Ben vooral dus benieuwd naar de hoogte van de hypotheek die gevestigd is door de Rabo.... en die staat nergens vermeld.
Hoewel dit natuurlijk relevant informatie is, en het gewoon duidelijk in de pitch zou moeten staan, zie ik het niet als een groot risico. Ten eerste zijn banken niet zo scheutig met krediet voor kleine ondernemers, en ten tweede profiteren wij er als investeerders van als Rabobank extra krediet verschaft mocht dat nodig zijn.
pi_178031684
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:24 schreef Mynheer007 het volgende:
Hoewel dit natuurlijk relevant informatie is, en het gewoon duidelijk in de pitch zou moeten staan, zie ik het niet als een groot risico. Ten eerste zijn banken niet zo scheutig met krediet voor kleine ondernemers, en ten tweede profiteren wij er als investeerders van als Rabobank extra krediet verschaft mocht dat nodig zijn.
Mocht de hypotheek van de Rabo veel hoger zijn en in de toekomst worden opgenomen, wordt de 2e hypotheek in een schijnzekerheid van immateriële waarde.
pi_178031722
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:29 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Mocht de hypotheek van de Rabo veel hoger zijn en in de toekomst worden opgenomen, wordt de 2e hypotheek in een schijnzekerheid van immateriële waarde.
Eens.
Ik ben ook erg benieuwd naar het bedrag.
pi_178031819
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:46 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt! ^O^
Ik denk dat ik ga investeren.
Als er toch nog iets geks opduikt, heb ik nog wel even de tijd om de investering weer terug te trekken.
pi_178031836
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:29 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Mocht de hypotheek van de Rabo veel hoger zijn en in de toekomst worden opgenomen, wordt de 2e hypotheek in een schijnzekerheid van immateriële waarde.
Absoluut, en ik wil dat ook graag weten. Ik denk alleen dat de kans dat dat gebeurt niet heel groot is (want anders hadden ze nu ook wel bij de Rabo aangeklopt voor de financiering van de frietzaak), en mocht het gebeuren, het verstrekte krediet ook gebruikt kan worden om de aflossingen op de Collin lening te betalen.

Voor nu pak ik deze voor het gebruikelijke bedrag mee.

Desalniettemin ben ik ook benieuwd naar de hoogte van de inschrijving.
pi_178031917
Ik snap niet waarom er naast de 2e hypotheek geen pos/neg verklaring wordt overeengekomen. Dan heeft CCF zich toch afgedekt tegen extra opname 1e hypotheek?
pi_178032288
Friethuys Drachten verhoogt de rente
quote:
Om de droom van deze ondernemer te verwezenlijken is niet alleen de rente verhoogd naar 8,5%, maar zijn ook de incentives interessanter gemaakt. Het Friethuys is gevestigd in Drachten aan de drukke horecastraat: De Kade. Op De Kade komt in 2018 een horecaplein en worden er vergrote terrassen aangelegd. Het Friethuys staat voor verse gerechten met als hoofdproduct: verse friet, met of zonder schil.
https://horecacrowdfundin(...)ys-drachten-de1cabe0
pi_178032306
Wel een aardig filmpje! Ook aardig om met de ondernemer op deze wijze kennis te maken. Ik was eerst niet zo enthousiast voor dit project. Geen zekerheden behalve dat pand in handen familie is. Heb daarom ook nog niet geīnvesteerd. Moet zeggen dat ik toch steeds enthousiaster word. Nog maar eens overwegen.

[ Bericht 25% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-03-2018 12:07:59 ]
pi_178032545
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Mensen. Beetje als een logische brabander denken. De snackbar wordt het zijwieltje van het karrewiel. Het zijwieltje zit dus aan de zijkant van het grote (karre)wiel :B
[ afbeelding ]
Ik denk dat ie aan de andere kant een stuk aanbouwt maar is lastig te zien met die bierwagen.
pi_178032574
Op collin zijn er volgens mij ook weer paar nieuwe projecten in het voorportaal bijgekomen:

- https://www.collincrowdfund.nl/casper/
Veel materiele zekerheden, maar weet niet hoe liquide die zijn mocht de nood aan de man komen. Daarnaast is het voor mij een teken aan de wand dat Rabobank niet bereid is dit krediet te verstrekken.
- https://www.collincrowdfund.nl/looxs-bar-kitchen/
En is deze ook nieuw? Ik laat het iig aan mij voorbijgaan; Horeca en een beperkte hypothecaire dekking
pi_178032829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:16 schreef Mynheer007 het volgende:
Op collin zijn er volgens mij ook weer paar nieuwe projecten in het voorportaal bijgekomen:

- https://www.collincrowdfund.nl/casper/
Veel materiele zekerheden, maar weet niet hoe liquide die zijn mocht de nood aan de man komen. Daarnaast is het voor mij een teken aan de wand dat Rabobank niet bereid is dit krediet te verstrekken.
- https://www.collincrowdfund.nl/looxs-bar-kitchen/
En is deze ook nieuw? Ik laat het iig aan mij voorbijgaan; Horeca en een beperkte hypothecaire dekking
Casper doe ik niet. Moeilijk te doorzien wat de borgen echt waard zijn. Blijkbaar ook voor Rabo want anders had men wel meer geld willen uitlenen. Daarnaast is USA een moeilijke markt. Met een klein foutje heb je zo een rechtszaak aan je broek.

De horeca gelegenheid ziet er wel aardig uit. Daar zal ik eens op mijn gemak naar kijken.
wat ik niet begrijp het verhaal over de hypotheek bij mogelijk.nl volgens die site kan je boetevrij aflossen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dan liever geen lening bij mogelijk.nl en een hoger leenbedrag bij Collin met een eerste hypotheek op het bedrijfspand naast de tweede hypotheek op de woning. Dus 550 K lenen bij Collin tegen 7% ipv huidige 8%. Met eerste hypotheek op bedrijfspand van tax waarde 550k plus tweede hypotheek op woonhuis met ruim 200k overwaarde Ik schat in dat de kosten voor ondernemer ongeveer gelijk zijn. ( Mogelijk.nl vraagt 6% als ik het goed zie.)

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-03-2018 12:58:11 ]
pi_178032969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:27 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

vanmorgen gebeld. Was iemand langs geweest daar van GvE. De betaling kwam later deze week. Wel kwam er nog een nader bericht ben benieuwd..
Bericht over 10812 (GvE) moet nog steeds komen. Zou 16-3 hebben moeten betalen. Tot nu toe nog niets gezien of gehoord van GvE

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 23-03-2018 13:00:01 ]
  vrijdag 23 maart 2018 @ 12:47:53 #288
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178033168
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:22 schreef quepos het volgende:
Mijn laatste investering was 2 maanden geleden en ook mijn laatste. Projecten worden steeds slechter. Denk dat ik me geld beter in een goed dividendaandeel kan steken of in een obligatie met een redelijke rente.

Dan loop ik minder risico en kan in 1 keer een groter bedrag investeren i.p.v. iedere keer max 500 in een crowdfund project, en loop over het algemeen ook nog eens minder risico.
Op een dag als vandaag knallen al je aandelen dan ook fors naar beneden, ik doe beide en dat brengt wel wat evenwicht. Dus aandelen en CF.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178033350
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:47 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Op een dag als vandaag knallen al je aandelen dan ook fors naar beneden, ik doe beide en dat brengt wel wat evenwicht. Dus aandelen en CF.
Spreiden, spreiden, spreiden....
pi_178033760
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Spreiden, spreiden, spreiden....
Ik zet alles op rood einde van de maand
pi_178033829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bericht over 10812 (GvE) moet nog steeds komen. Zou 16-3 hebben moeten betalen. Tot nu toe nog niets gezien of gehoord van GvE
Vanmorgen wederom betaald. Is binnen, maandag moet het overgemaakt zijn.
pi_178034610
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:16 schreef Mynheer007 het volgende:
Op collin zijn er volgens mij ook weer paar nieuwe projecten in het voorportaal bijgekomen:

- https://www.collincrowdfund.nl/casper/
Veel materiele zekerheden, maar weet niet hoe liquide die zijn mocht de nood aan de man komen. Daarnaast is het voor mij een teken aan de wand dat Rabobank niet bereid is dit krediet te verstrekken.
- https://www.collincrowdfund.nl/looxs-bar-kitchen/
En is deze ook nieuw? Ik laat het iig aan mij voorbijgaan; Horeca en een beperkte hypothecaire dekking
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Casper doe ik niet. Moeilijk te doorzien wat de borgen echt waard zijn. Blijkbaar ook voor Rabo want anders had men wel meer geld willen uitlenen. Daarnaast is USA een moeilijke markt. Met een klein foutje heb je zo een rechtszaak aan je broek.

De horeca gelegenheid ziet er wel aardig uit. Daar zal ik eens op mijn gemak naar kijken.
wat ik niet begrijp het verhaal over de hypotheek bij mogelijk.nl volgens die site kan je boetevrij aflossen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dan liever geen lening bij mogelijk.nl en een hoger leenbedrag bij Collin met een eerste hypotheek op het bedrijfspand naast de tweede hypotheek op de woning. Dus 550 K lenen bij Collin tegen 7% ipv huidige 8%. Met eerste hypotheek op bedrijfspand van tax waarde 550k plus tweede hypotheek op woonhuis met ruim 200k overwaarde Ik schat in dat de kosten voor ondernemer ongeveer gelijk zijn. ( Mogelijk.nl vraagt 6% als ik het goed zie.)
Casper laat ik ook aan mij voorbij gaan.

De horeca gelegenheid vooralsnog ook overigens.
“Een extra hypothecaire inschrijving ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund is door de gekozen financieringsconstructie niet mogelijk.”
Tja, ik zou zeggen aflossen en een hogere Collin lening met lagere rente maar wel met een 1e hypotheek voor de Collin investeerders.

“Deze is voorbelast met een hypothecaire financiering van ¤ 170.000,-.”
Ook bij deze lening neemt Collin weer niet de moeite om de hoogte van de inschrijving te noemen zodat je niet kan beoordelen of de 2e hypotheek wel “echte” waarde heeft.
pi_178034713
En weer een nieuwe Klussenier op CC
pi_178034832
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wel een aardig filmpje! Ook aardig om met de ondernemer op deze wijze kennis te maken. Ik was eerst niet zo enthousiast voor dit project. Geen zekerheden behalve dat pand in handen familie is. Heb daarom ook nog niet geīnvesteerd. Moet zeggen dat ik toch steeds enthousiaster word. Nog maar eens overwegen.
https://horecacrowdfundin(...)ys-drachten-de1cabe0


Inderdaad, met dit soort acties wordt de gunfactor groter, tevens toont het de ambitie en creativiteit van de onderneemster aan.
Aandacht voor je pitch en betrek je 'leveranciers'erbij

Helpt het project zeker mee naar de eindstreep. Chantal, plak het op je facebook en website, en dont forget the invest link. Hopend dat dit goede voorbeeld (perron22 & het friethuys) andere ondernemers doet volgen.
pi_178034846
quote:
:{ Het eigen vermogen bedraagt afgerond ¤ 150.000,- negatief op een balanstotaal van ¤ 430.000,-.
Pecunia non olet
pi_178034949
quote:
Mooie kleine lening maar hoe verder ik lees hoe meer ik bevestig krijg waarom ik geen classificatie 5 doe. Met name de 150k negatief e.v. staat met stip bovenaan. Op zich zou deze overname prima kunnen werken en geloof ik ook wel dat dit gaat werken. Jammer dat er geen echte zekerheden zijn want een echte overwaarde zit er ook niet in het pand. Jammer dat ze pas zo laat gaan beginnen om hun privé uitgave te beperken naar netto 40k want dan was het negatieve e.v. er vermoedelijk niet geweest.
Ik laat hem lopen.
pi_178034998
Waarom al na 2 dagen de rente verhogen? Nog tijd zat toch? Dat voelt dan weer als het geld is nu snel nodig.
pi_178035432
De top 10 van week 12 (zonder CCF en zonder GVE; bijzonder):
pi_178035646
quote:
Rente verhoging was inderdaad in dit geval niet noodzakelijk. Toch krijgt deze dame van mij het voordeel van mijn twijfel. Stel mij niet teleur ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')