abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 maart 2018 @ 22:19:14 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177919502
Zo, net mailtje gestuurd dat ik afzie van de functie.

Al met al positieve ervaring erbij :)
  zondag 18 maart 2018 @ 22:29:27 #66
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177919711
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 22:19 schreef Cue_ het volgende:
Zo, net mailtje gestuurd dat ik afzie van de functie.

Al met al positieve ervaring erbij :)
Ik ben trots op je. Nu op zoek naar iets beters ;)
pi_177923876
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:14 schreef Cue_ het volgende:
Net ook even met mn vader besproken. Keuze is geworden dat ik 't niet ga doen. Gat is te groot en toch ook nog wel veel twijfel bij mij.
Dus ga 't afwijzen.

Eerst nog extra nachtje over slapen en dan morgen mail sturen :)
Begrijpelijk. Er komt vast wel iets anders leuks op je pad :)
pi_177932579
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 22:19 schreef Cue_ het volgende:
Zo, net mailtje gestuurd dat ik afzie van de functie.

Al met al positieve ervaring erbij :)
Goed zo! Als je te veel twijfelt, niet doen.
Wie weet komen ze toch met een beter bod?
  maandag 19 maart 2018 @ 14:38:50 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177932641
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:36 schreef Tjik het volgende:
Goed zo! Als je te veel twijfelt, niet doen.
Wie weet komen ze toch met een beter bod?
Ze gaven al aan dat het een finaal aanbod was. Plus als ze 250 omhoog zouden gaan, was het nog te weinig geweest. Dus heb het helemaal afgeslagen.

En idd, bij teveel twijfel niet doen. Zit hier goed op x punten na, maar daar zijn we ook wel weer mee aan het werk.
  maandag 19 maart 2018 @ 15:41:27 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177934388
O my god, ik ben uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek na 2 gesprekken! *O*

Ben erg benieuwd, heb nog nooit zo'n gesprek gevoerd :D

Iemand nog tips?
  maandag 19 maart 2018 @ 15:45:32 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177934465
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:41 schreef Mishu het volgende:
O my god, ik ben uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek na 2 gesprekken! *O*

Ben erg benieuwd, heb nog nooit zo'n gesprek gevoerd :D

Iemand nog tips?
Yeaah *O*
Uhm bedenk vooral goed wat je wensen en eisen zijn. Hoeveel vakantiedagen, pensioenregeling, 13e maand, uhm de rest (google even een lijst)
Dat als ze er naar vragen dat jij kan aangeven wat jij normaal vindt / of zou willen
En anders, dat je ernaar kan vragen.

Niet te vergeten, je loon *O*
pi_177935011
Soms vraag ik me echt af waarom ik gestudeerd heb met al die assessments die ik moet maken ;(
pi_177936767
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:41 schreef Mishu het volgende:
O my god, ik ben uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek na 2 gesprekken! *O*

Ben erg benieuwd, heb nog nooit zo'n gesprek gevoerd :D

Iemand nog tips?
Gefeliciteerd! Enige tip is eigenlijk goed voorbereiden en weten wat je wil. Niet meteen akkoord gaan met het 1e bod, ook al is het hoger dan je verwacht.
pi_177937041
Ben altijd wel enthousiast om aan een nieuwe baan te beginnen, maar het blijft altijd nog wel eng vind ik. Je bent zó afhankelijk van je collega's in het begin en je voelt je nog niet thuis op de werkvloer...
Hebben jullie dat ook?
  maandag 19 maart 2018 @ 18:37:43 #75
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177938110
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:49 schreef Tjik het volgende:
Ben altijd wel enthousiast om aan een nieuwe baan te beginnen, maar het blijft altijd nog wel eng vind ik. Je bent zó afhankelijk van je collega's in het begin en je voelt je nog niet thuis op de werkvloer...
Hebben jullie dat ook?
JA. Ook al went het wel denk ik (hoop ik).
  Moderator / Miss SHO maandag 19 maart 2018 @ 18:46:32 #76
22592 crew  Ole
pi_177938269
Had gesprek vandaag. Maar weet niet of ik daar wel geschikt ben. Gevraagd dooor Randstad, was bij laatste 3 . Solliciteren als je nog een baan hebt is best wel chill eigenlijk :@
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_177938478
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:49 schreef Tjik het volgende:
Ben altijd wel enthousiast om aan een nieuwe baan te beginnen, maar het blijft altijd nog wel eng vind ik. Je bent zó afhankelijk van je collega's in het begin en je voelt je nog niet thuis op de werkvloer...
Hebben jullie dat ook?
Natuurlijk. Je collega's kunnen een baan maken of breken.
pi_177938916
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:49 schreef Tjik het volgende:
Ben altijd wel enthousiast om aan een nieuwe baan te beginnen, maar het blijft altijd nog wel eng vind ik. Je bent zó afhankelijk van je collega's in het begin en je voelt je nog niet thuis op de werkvloer...
Hebben jullie dat ook?
nee, er is niets eng aan een nieuwe baan. Is het een faalangst of ben je bang dat men snel over je zal oordelen? mijn ervaring is juist dat men erg blij en trots is dat er een nieuwe medewerker bij het bedrijf begint. dat ze over je praten, tja, dat houd mij dan totaal niet bezig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_177939026
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

nee, er is niets eng aan een nieuwe baan. Is het een faalangst of ben je bang dat men snel over je zal oordelen? mijn ervaring is juist dat men erg blij en trots is dat er een nieuwe medewerker bij het bedrijf begint. dat ze over je praten, tja, dat houd mij dan totaal niet bezig.
Ik denk dat hij niet perse eng bedoeld als in 'angst', maar meer gewoon spanning. Dezelfde spanning die je hebt voor een sollicitatiegesprek of voor een belangrijke presentatie.
pi_177939939
Tjonge de toon is ook wel enorm veranderd in de arbeidsmarkt de afgelopen jaren.

8 jaar geleden was er altijd een betere kandidaat. Je had je maar aan te passen aan hun werkschema's en dingen eisen ho maar. Als je echt pech had of niet bereid was om alles aan te nemen zat je een jaar thuis. Als je geluk had kreeg je een uitzendbaantje op zo'n onzekere basis dat je iedere dag buiten gezet kon worden. Het salaris was eigenlijk te laag om van te leven; het ging op zich net, maar als je in de WW kwam had je een probleem.

Nu heb je in een rustige week 2, en in een drukke week 5 (nieuwe!) recruiters die je willen spreken over je carrièreplannen. Soms is het niet zomaar een recruiter; ook directeuren proberen het. Als je ook maar een greintje twijfel uit over je baan, dan staan de bedrijven klaar om je te spreken. Jij bent degene die het tijdstip van de sollicitatie mag bepalen en recruiters komen in hun lease-auto naar jou om te praten. Je kan als je een beetje ervaring hebt en goed opgeleid bent eindelijk weer eens om een bovenmodaal salaris vragen en als je lef hebt vraag je ook om een vast contract en komen ze het nog tegemoet ook.

Zelfs in de topic titels zie je de toon veranderen; was het in het begin nog erg negatief en werd er vooral over afwijzingen gepost, nu gaat het over onder de radar solliciteren, de leap of faith die je moet maken als je van baan wisselt en is de tekst met de inleiding eigenlijk niet eens meer van deze tijd.
pi_177940884
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:13 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik denk dat hij niet perse eng bedoeld als in 'angst', maar meer gewoon spanning. Dezelfde spanning die je hebt voor een sollicitatiegesprek of voor een belangrijke presentatie.
Ja sorry. Bedoelde meer spannend idd.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:03:29 #82
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177943808
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:48 schreef Daboman het volgende:
Tjonge de toon is ook wel enorm veranderd in de arbeidsmarkt de afgelopen jaren.

8 jaar geleden was er altijd een betere kandidaat. Je had je maar aan te passen aan hun werkschema's en dingen eisen ho maar. Als je echt pech had of niet bereid was om alles aan te nemen zat je een jaar thuis. Als je geluk had kreeg je een uitzendbaantje op zo'n onzekere basis dat je iedere dag buiten gezet kon worden. Het salaris was eigenlijk te laag om van te leven; het ging op zich net, maar als je in de WW kwam had je een probleem.

Nu heb je in een rustige week 2, en in een drukke week 5 (nieuwe!) recruiters die je willen spreken over je carrièreplannen. Soms is het niet zomaar een recruiter; ook directeuren proberen het. Als je ook maar een greintje twijfel uit over je baan, dan staan de bedrijven klaar om je te spreken. Jij bent degene die het tijdstip van de sollicitatie mag bepalen en recruiters komen in hun lease-auto naar jou om te praten. Je kan als je een beetje ervaring hebt en goed opgeleid bent eindelijk weer eens om een bovenmodaal salaris vragen en als je lef hebt vraag je ook om een vast contract en komen ze het nog tegemoet ook.

Zelfs in de topic titels zie je de toon veranderen; was het in het begin nog erg negatief en werd er vooral over afwijzingen gepost, nu gaat het over onder de radar solliciteren, de leap of faith die je moet maken als je van baan wisselt en is de tekst met de inleiding eigenlijk niet eens meer van deze tijd.
Yes, de economie trekt nu erg aan.

Ik verwacht wel dat over circa 5 jaar de economie weer instort. Ik hoop dan in een vaste baan bij de overheid te zitten.

Update: de arbeidsmarkt is echt craaazy momenteel. Net weer een gesprek gehad. 2 andere sollicitanten. Of ik niet gelijk maar jurist wilde worden? :{ muah start wel wat lager...

[ Bericht 6% gewijzigd door Mishu op 20-03-2018 12:24:53 ]
pi_177970907
Vandaag ook mijn gesprek gehad. Nog best pittig eigenlijk. Werd toch wel aardig binnenstebuiten gekeerd. Toen ik zelf vragen ging stellen bleven de antwoorden nog wel wat vaag; gelukkig heb ik wel een redelijk algemeen beeld van de functie omdat ik de branche goed ken. We zaten ook wel aardig op een lijn over de zwaarte van de functie; ik zou de achterhoede zijn. Ik zou waarschijnlijk wel een klik hebben met het team; ze hebben dezelfde hobby's.

Volgens mij had een van die mensen ook wel een vrij zware dag achter de rug. Het was de persoon die mijn leidinggevende zou worden.

Maar goed, ik ben geloof ik sowieso voorlopig nog niet klaar daar. Ook op lager niveau hebben ze genoeg functies. Punt is een beetje ze willen minimaal HBO, enkele jaren werkervaring en dan het liefst ook nog een bepaald soort mensen.

Over mijn salaris eis deden ze ook niet echt moeilijk trouwens.
  woensdag 21 maart 2018 @ 00:19:14 #84
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177974253
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:23 schreef Daboman het volgende:
Vandaag ook mijn gesprek gehad. Nog best pittig eigenlijk. Werd toch wel aardig binnenstebuiten gekeerd. Toen ik zelf vragen ging stellen bleven de antwoorden nog wel wat vaag; gelukkig heb ik wel een redelijk algemeen beeld van de functie omdat ik de branche goed ken. We zaten ook wel aardig op een lijn over de zwaarte van de functie; ik zou de achterhoede zijn. Ik zou waarschijnlijk wel een klik hebben met het team; ze hebben dezelfde hobby's.

Volgens mij had een van die mensen ook wel een vrij zware dag achter de rug. Het was de persoon die mijn leidinggevende zou worden.

Maar goed, ik ben geloof ik sowieso voorlopig nog niet klaar daar. Ook op lager niveau hebben ze genoeg functies. Punt is een beetje ze willen minimaal HBO, enkele jaren werkervaring en dan het liefst ook nog een bepaald soort mensen.

Over mijn salaris eis deden ze ook niet echt moeilijk trouwens.
Wat is je salariseis als ik vragen mag?
pi_177974577
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:46 schreef Ole het volgende:
Had gesprek vandaag. Maar weet niet of ik daar wel geschikt ben. Gevraagd dooor Randstad, was bij laatste 3 . Solliciteren als je nog een baan hebt is best wel chill eigenlijk :@
Randstad is een vreselijk uitzendbureau en betalingen gaan daar vaak mis, waardoor je soms maanden zonder geld zit.
pi_177976080
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:01 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Randstad is een vreselijk uitzendbureau en betalingen gaan daar vaak mis, waardoor je soms maanden zonder geld zit.
Mijn ervaring is totaal anders. Is bij mij het enige uitzendbureau waar alles altiid goed is gegaan. Ik heb drie jaar voor ze gewerkt en nooit is een betaling gemist.
pi_177976739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:01 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Randstad is een vreselijk uitzendbureau en betalingen gaan daar vaak mis, waardoor je soms maanden zonder geld zit.
Klopt bij mij had de intercedente van Randstad het verkeerde salaris aan mij doorgegeven.

Het salaris.. daar mag je gewoon geen fouten over maken!
pi_177986569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:01 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Randstad is een vreselijk uitzendbureau en betalingen gaan daar vaak mis, waardoor je soms maanden zonder geld zit.
Klopt, ze maken gigantisch veel fouten en is mij nu al meerdere malen voorgekomen dat de vacature niet klopt of dat het profiel dat ze voor de werkgever opgesteld hebben niet overeenkomt. Had ook een collega die elke week moest bellen omdat er weer niet iets klopte met de uitbetaling.

Verder hebben ze totaal geen menselijke kant, alles gebeurd telefonisch en als je het niet bent geworden na een sollicitatiegesprek ben je voor hun dood en hoor je nooit meer wat.
pi_177990710
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 00:19 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat is je salariseis als ik vragen mag?
Ik heb ingezet op 3100,- bij fulltime. Daarnaast 90% werken.
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:16:03 #90
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178014050
Gesprek achter de rug. Tevreden over schaal en periodiek, gewoon eerlijk. Ik liet wel uit spanning mijn pen in mijn cappuccino vallen. Binnenkort volgt een eenzijdige aanstelling.
  Moderator / Miss SHO donderdag 22 maart 2018 @ 16:24:55 #91
22592 crew  Ole
pi_178014222
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:16 schreef Mishu het volgende:
Gesprek achter de rug. Tevreden over schaal en periodiek, gewoon eerlijk. Ik liet wel uit spanning mijn pen in mijn cappuccino vallen. Binnenkort volgt een eenzijdige aanstelling.
goede hoop dus?

Ik ben het inderdaad niet geworden. Ik kom kennelijk te soft over voor mbo. Maar ja, misschien ben ik dat ook wel oO<
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:57:14 #92
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178014967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:24 schreef Ole het volgende:

[..]

goede hoop dus?

Ik ben het inderdaad niet geworden. Ik kom kennelijk te soft over voor mbo. Maar ja, misschien ben ik dat ook wel oO<
Als mijn screening en VOG in orde is volgt een aanstellingsovereenkomst. Ik werd aan de afdeling voorgesteld.
  Moderator / Miss SHO donderdag 22 maart 2018 @ 17:00:07 #93
22592 crew  Ole
pi_178015028
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als mijn screening en VOG in orde is volgt een aanstellingsovereenkomst. Ik werd aan de afdeling voorgesteld.
Oh top!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_178015257
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als mijn screening en VOG in orde is volgt een aanstellingsovereenkomst. Ik werd aan de afdeling voorgesteld.
Gefeliciteerd!
pi_178015615
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als mijn screening en VOG in orde is volgt een aanstellingsovereenkomst. Ik werd aan de afdeling voorgesteld.
Gefeliciteerd *O*
  donderdag 22 maart 2018 @ 18:26:43 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178016563
Feli!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')