abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 16 maart 2018 @ 16:21:02 #1
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_177865544
Ik heb digitale televisie van Telfort, alleen loop tegen het probeer aan dat het beeld af en toe hapert, alsof het geen goed ontvangst heeft.

Nu heb ik de ontvanger aangesloten via powerlink adapters.
Wanneer ik een lange UTP kabel aansluit op de Experia box en naar de ontvanger laat lopen, dan is het beeld wel goed.
Met andere powerlink adapters blijft het slecht.
Het lijkt alsof het signaal via het stroomnetwerk storingen op de lijn heeft.

Zijn er ook andere mogelijkheden om de ontvanger van televisie van signaal te voorzien?
Iets in de trant van WiFi naar ethernet, aangezien de ontvanger van Telfort alleen een ethernet aansluiting heeft.

Ik kan helaas op geen andere manier een aansluiting realiseren dan via powerline momenteel, en kan nergens een langer UTP kabel laten lopen, zonder dat dit gigantisch in te weg ligt.

Iemand tips?
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_177865575
Toch een UTP-kabel trekken. Ik weet niet of de woning bijvoorbeeld een coax-cabel heeft die van de meterkast naar de TV loopt, dan zou je die kunnen verwisselen voor een netwerkkabel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 16:25:33 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177865634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:22 schreef Jordy-B het volgende:
Toch een UTP-kabel trekken. Ik weet niet of de woning bijvoorbeeld een coax-cabel heeft die van de meterkast naar de TV loopt, dan zou je die kunnen verwisselen voor een netwerkkabel.
je moet niet aan utp kabels trekken, krijg je kabelbreuk :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177865650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:25 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je moet niet aan utp kabels trekken, krijg je kabelbreuk :)
Nou ja, douwen dan.

Ik zou zelf kiezen voor een mooie ftp-kabel met massieve koperen kern en dit mooi afmaken met wandcontactdoosjes.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 16:27:08 #5
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_177865663
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:22 schreef Jordy-B het volgende:
Toch een UTP-kabel trekken. Ik weet niet of de woning bijvoorbeeld een coax-cabel heeft die van de meterkast naar de TV loopt, dan zou je die kunnen verwisselen voor een netwerkkabel.
Dat is dus het probleem o.a.

Er zit geen coax aansluiting, en de fundering is gestort op de grond en kan dus niet onder de vloer langs.
Wanneer ik vanuit de meterkast een kabel wil trekken, moet deze door het toilet, via een trap, door een kast weer en kris kras door de kamer.
En hierbij is geen optie, zonder hem gewoon te zien liggen midden in de kamer en dat wil ik nou liever niet en vind ik niet handig met kinderen hier.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_177865764
Ik begrijp het. Als een huis eenmaal gereed is, is het lastig om nog kabels en dergelijke aan te brengen, maar LAN over het lichtnet is onbetrouwbaar.

Als telfort zelf powerline-adapters levert, zou je ze gewoon eens moeten bellen over hoe dit op te lossen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 16:39:11 #7
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_177865871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:33 schreef Jordy-B het volgende:
Ik begrijp het. Als een huis eenmaal gereed is, is het lastig om nog kabels en dergelijke aan te brengen, maar LAN over het lichtnet is onbetrouwbaar.

Als telfort zelf powerline-adapters levert, zou je ze gewoon eens moeten bellen over hoe dit op te lossen.
Dat heb ik reeds gedaan, en zij kwamen tot de conclusie dat ik gewoon storing in mijn stroomnetwerk heb.
Zij konden hierin niets betekenen, en gaven aan dat de apparatuur in orde was.

Zou een WiFi to Eternet adapter een optie kunnen zijn?
Zoiets als: https://www.distrelec.nl/(...)WvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_177865910
Je kan het proberen, omdat je weinig opties hebt, maar wifi kent nog meer storingsfactoren dan powerline-adapters.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177866128
heb je geaarde stopcontacten?
:]
  vrijdag 16 maart 2018 @ 17:19:13 #10
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_177866665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:52 schreef wootahH het volgende:
heb je geaarde stopcontacten?
Ja
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_177866796
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:19 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

Ja
heb je ook powerline adapter types geprobeerd die via randaarde werken?
:]
  vrijdag 16 maart 2018 @ 17:44:26 #12
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_177867095
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:26 schreef wootahH het volgende:

[..]

heb je ook powerline adapter types geprobeerd die via randaarde werken?
Nee, die heb ik ook niet.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_177867280
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:44 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

Nee, die heb ik ook niet.
dat werkt beter . misschien kan je het van iemand lenen om te testen.
:]
pi_177911264
Powerline is over het algemeen redelijk instabiel, erg gevoelig voor storingen. Kan prima werken, maar kan ook zonder duideljike reden ineens stoppen.

Meeste kans maak je met de nieuwere powerline setjes die ook de randaarde gebruiken.

Ligt er een coax bij die TV? Dan kun je die misschien gebruiken om dmv Moca een netwerkverbinding op te zetten. Dat werkt gewoon stabiel en betrouwbaar. Alleen trager dan een netwerkkabel, en duurder. Maar voor TV is zelfs een 'moca16' setje voldoende, je hebt niet veel bandbreedte nodig, als het maar stabiel is.
pi_177911858
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:37 schreef DJSmiley het volgende:
Ligt er een coax bij die TV?
"Er zit geen coax aansluiting, en de fundering is gestort op de grond en kan dus niet onder de vloer langs."
pi_177914754
wat is er mis met een buis buiten om netjes op 60cm diep langs de gevel? :+

ok moet je hem nog wel ff buiten krijgen ;)
pi_177914790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:25 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je moet niet aan utp kabels trekken, krijg je kabelbreuk :)
in goede utpkabels zit gewoon trekontlasting en kan je prima aan trekken, niet teveeel uiteraard, maar dan kunnen ze een boel hebben
pi_177915380
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 19:40 schreef mschol het volgende:

[..]

in goede utpkabels zit gewoon trekontlasting en kan je prima aan trekken, niet teveeel uiteraard, maar dan kunnen ze een boel hebben
klopt maar moet je wel iets hebben om aan te trekken....
  maandag 19 maart 2018 @ 07:40:22 #19
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_177924002
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 19:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is er mis met een buis buiten om netjes op 60cm diep langs de gevel? :+

ok moet je hem nog wel ff buiten krijgen ;)
Buitenom? Het huis van de buren ligt ernaast :')
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')