abonnement Unibet Coolblue
pi_178544217
Slijterij hier in Indianapolis. Had er een weekje of zo geleden al eentje gehaald. Goede triple IPA die, drinkt totaal niet als een triple. Best gevaarlijk.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_178572616
Van het weekend een speciaal biertje op ergens, alleen kan nergens meer vinden
Donker papier en allemaal kleine passievruchten erop. donkere fles,
Een beetje cartoonig..

Iemand een idee? mijn dank is eeuwig
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:47:22 #203
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_178573788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:53 schreef JaafkeJunior het volgende:
Van het weekend een speciaal biertje op ergens, alleen kan nergens meer vinden
Donker papier en allemaal kleine passievruchten erop. donkere fles,
Een beetje cartoonig..

Iemand een idee? mijn dank is eeuwig
Klinkt als hipsterbier.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_178574850
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:53 schreef JaafkeJunior het volgende:
Van het weekend een speciaal biertje op ergens, alleen kan nergens meer vinden
Donker papier en allemaal kleine passievruchten erop. donkere fles,
Een beetje cartoonig..

Iemand een idee? mijn dank is eeuwig
https://honestbrew.co.uk/shop/brewski-pango-passion-fruit-apa/
Deze heb ik liggen, lijkt erop?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:46:06 #205
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_178575261
Helpt als je de locatie geeft waar je het bier hebt gedronken (dan kan ik nakijken of iemand anders op die locatie dat biertje heeft gedronken) en eventueel ook wat de stijl was van het bier.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:56:59 #206
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_178575460
Sow, als ik alles hier lees hebben veel mensen toch wel enorme voorraad en zeer speciale biertjes daartussen. Ik moet zeggen dat het geen goedkope hobby is als je meer en bijzondere flessen wil aanschaffen, dus ik houd het nogal kleinschalig. Probleem is ook dat ik nog niet zo veel kennis heb. Zo weet ik bijvoorbeeld niets over geuzes, behalve dat ik overal Cantillion en 3 Fonteinen lees terug komen haha.
pi_178575568
quote:
Woei wel deze stijl maar dan met een stuk of 20/30 kleine passion fruits!

Thanks alvast iedereen
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Helpt als je de locatie geeft waar je het bier hebt gedronken (dan kan ik nakijken of iemand anders op die locatie dat biertje heeft gedronken) en eventueel ook wat de stijl was van het bier.
Slim ga ik even doen via untappd!. Telefoon was toen net leeg en kon niet inchecken! dacht onthou het toch wel :<
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:04:58 #208
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_178575644
quote:
mijn eerste gedachte was ook Brewski, maar die hebben grotendeels etiketten met een witte achtergrond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 17-04-2018 13:13:30 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_178575935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:02 schreef JaafkeJunior het volgende:

[..]

Woei wel deze stijl maar dan met een stuk of 20/30 kleine passion fruits!

Thanks alvast iedereen

[..]

Slim ga ik even doen via untappd!. Telefoon was toen net leeg en kon niet inchecken! dacht onthou het toch wel :<
Kan me ook alleen biertjes bedenken met een licht etiket, misschien deze?

Of van dezelfde brouwer
pi_178575949
pi_178576274
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Sow, als ik alles hier lees hebben veel mensen toch wel enorme voorraad en zeer speciale biertjes daartussen. Ik moet zeggen dat het geen goedkope hobby is als je meer en bijzondere flessen wil aanschaffen, dus ik houd het nogal kleinschalig. Probleem is ook dat ik nog niet zo veel kennis heb. Zo weet ik bijvoorbeeld niets over geuzes, behalve dat ik overal Cantillion en 3 Fonteinen lees terug komen haha.
De echt speciale varianten van Cantillon / 3 Fonteinen zijn inderdaad wel prijzig, als je in de buurt van de Belgische grens woont loont het zich om bij de brouwers zelf wat op te halen, ik woon zelf aan de andere kant van het land dus ik loop nog wat achter op dat gebied, hier zijn er 1 of 2 slijterijen met nog niet eens de meest bijzondere geuzes die daar al de hoofdprijs voor vragen dus dan pas ik en kies ik liever voor dat geld drie of vier goede IPA's of stouts.

Geuze drinken is wel iets dat je een beetje moet leren denk ik, had eerst eens de Boon oude geuze uit de supermarkt, dat was niet weg te krijgen vond ik toen, achteraf bleek het gewoon een matige geuze te zijn, maar het hielp wel om mij te laten herkennen dat andere geuzes die ik daarna had duidelijk beter zijn. Het goede nieuws is dat de 'standaard' geuzes van 3 Fonteinen en Cantillon al goed niveau zijn, ook nog wel beschikbaar via webshops en zo'n 6 / 7 euro per stuk, afhankelijk hoe je het bekijkt of je dat betaalbaar vindt, maar je kan het altijd eens uitproberen. Afhankelijk waar je woont heeft een lokale slijter het misschien ook wel.

Ik hoop me in de toekomst nog toe te leggen op de bijzondere varianten van 3 Fonteinen en Cantillon zoals Hommage en Fou Foune maar 30 euro per fles als het niet meer is vind ik wel een drempel waar ik tot nu toe nog niet overheen ben.
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:34:36 #212
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_178576306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:31 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

De echt speciale varianten van Cantillon / 3 Fonteinen zijn inderdaad wel prijzig, als je in de buurt van de Belgische grens woont loont het zich om bij de brouwers zelf wat op te halen, ik woon zelf aan de andere kant van het land dus ik loop nog wat achter op dat gebied, hier zijn er 1 of 2 slijterijen met nog niet eens de meest bijzondere geuzes die daar al de hoofdprijs voor vragen dus dan pas ik en kies ik liever voor dat geld drie of vier goede IPA's of stouts.

Geuze drinken is wel iets dat je een beetje moet leren denk ik, had eerst eens de Boon oude geuze uit de supermarkt, dat was niet weg te krijgen vond ik toen, achteraf bleek het gewoon een matige geuze te zijn, maar het hielp wel om mij te laten herkennen dat andere geuzes die ik daarna had duidelijk beter zijn. Het goede nieuws is dat de 'standaard' geuzes van 3 Fonteinen en Cantillon al goed niveau zijn, ook nog wel beschikbaar via webshops en zo'n 6 / 7 euro per stuk, afhankelijk hoe je het bekijkt of je dat betaalbaar vindt, maar je kan het altijd eens uitproberen. Afhankelijk waar je woont heeft een lokale slijter het misschien ook wel.

Ik hoop me in de toekomst nog toe te leggen op de bijzondere varianten van 3 Fonteinen en Cantillon zoals Hommage en Fou Foune maar 30 euro per fles als het niet meer is vind ik wel een drempel waar ik tot nu toe nog niet overheen ben.
Volgende keer als ik naar de Belgische slijter/super/drankenzaak ga zal ik er zeker eens naar kijken.

Maar buiten de Belgische bieren zijn er zo veel US/UK/etc bieren die mensen overal weten uit te halen haha. Laat staan al die trades (ook op groepen). Ach, nog veel te leren zullen we maar zeggen.
pi_178576409
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:34 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Volgende keer als ik naar de Belgische slijter/super/drankenzaak ga zal ik er zeker eens naar kijken.

Maar buiten de Belgische bieren zijn er zo veel US/UK/etc bieren die mensen overal weten uit te halen haha. Laat staan al die trades (ook op groepen). Ach, nog veel te leren zullen we maar zeggen.
Men heeft hier in het topic geloof ik nog wel wat tips over Belgische speciaalzaken zoals de Caigny en dergelijke.

Online kan je eens kijken op
https://www.beergium.com/en/
http://bieresgourmet.be/catalog/
https://www.hopt.nl/
https://beerrepublic.eu/
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:40:56 #214
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_178576432
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Sow, als ik alles hier lees hebben veel mensen toch wel enorme voorraad en zeer speciale biertjes daartussen. Ik moet zeggen dat het geen goedkope hobby is als je meer en bijzondere flessen wil aanschaffen, dus ik houd het nogal kleinschalig. Probleem is ook dat ik nog niet zo veel kennis heb. Zo weet ik bijvoorbeeld niets over geuzes, behalve dat ik overal Cantillion en 3 Fonteinen lees terug komen haha.
Nee het is zelfs een enorm dure hobby. Punt is dat als je eenmaal de echt goede bieren er uit haalt, je daar een smaak voor gaat ontwikkelen. Voor goede DIPA's betaal je wel 4 tot 6 euro (en vaak nog meer), voor goede Imperial Stouts ben je vaak minimaal 7 euro kwijt en dan heb je mazzel. Daarnaast zijn er ook flink goede Lambics (zoals van Cantillon en 3 fonteinen) maar ook daar zijn de prijzen bijzonder hoog.

Voorheen vond ik 4 euro voor een speciaalbier heel pittig, nu hoest ik dat zonder enige problemen op. Je verandert ook gewoon mee.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:42:19 #215
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_178576458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:40 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Men heeft hier in het topic geloof ik nog wel wat tips over Belgische speciaalzaken zoals de Caigny en dergelijke.

Online kan je eens kijken op
https://www.beergium.com/en/
http://bieresgourmet.be/catalog/
https://www.hopt.nl/
https://beerrepublic.eu/
Nou ik bedoel vooral ook kennis! Veel merken ken ik alleen omdat ik ze op fora of social media lees. Verder niet zo veel verstand ervan. Neem geuzes; als ik in de winkel sta zou ik niet weten welke ik zou moeten nemen. In het buitenland idem dito. In de VS wist ik dat ik iets van Founders en Boulevard wilde. Maar verder kende ik bijster weinig. En om dan nu 300 bieren op te gaan zoeken, is ook erg lastig :P

Iig bedankt, ik zal zeker kijken. Bestellinkje is wel al snel prijzig, dus even goed kijken wat ik wil.
pi_178576471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:17 schreef Saind het volgende:
[ afbeelding ]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! LEGENDE!
pi_178576529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:31 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

De echt speciale varianten van Cantillon / 3 Fonteinen zijn inderdaad wel prijzig, als je in de buurt van de Belgische grens woont loont het zich om bij de brouwers zelf wat op te halen, ik woon zelf aan de andere kant van het land dus ik loop nog wat achter op dat gebied, hier zijn er 1 of 2 slijterijen met nog niet eens de meest bijzondere geuzes die daar al de hoofdprijs voor vragen dus dan pas ik en kies ik liever voor dat geld drie of vier goede IPA's of stouts.

Geuze drinken is wel iets dat je een beetje moet leren denk ik, had eerst eens de Boon oude geuze uit de supermarkt, dat was niet weg te krijgen vond ik toen, achteraf bleek het gewoon een matige geuze te zijn, maar het hielp wel om mij te laten herkennen dat andere geuzes die ik daarna had duidelijk beter zijn. Het goede nieuws is dat de 'standaard' geuzes van 3 Fonteinen en Cantillon al goed niveau zijn, ook nog wel beschikbaar via webshops en zo'n 6 / 7 euro per stuk, afhankelijk hoe je het bekijkt of je dat betaalbaar vindt, maar je kan het altijd eens uitproberen. Afhankelijk waar je woont heeft een lokale slijter het misschien ook wel.

Ik hoop me in de toekomst nog toe te leggen op de bijzondere varianten van 3 Fonteinen en Cantillon zoals Hommage en Fou Foune maar 30 euro per fles als het niet meer is vind ik wel een drempel waar ik tot nu toe nog niet overheen ben.
Boon is helemaal niet matig gek
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:46:42 #218
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_178576539
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:42 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Nou ik bedoel vooral ook kennis! Veel merken ken ik alleen omdat ik ze op fora of social media lees. Verder niet zo veel verstand ervan. Neem geuzes; als ik in de winkel sta zou ik niet weten welke ik zou moeten nemen. In het buitenland idem dito. In de VS wist ik dat ik iets van Founders en Boulevard wilde. Maar verder kende ik bijster weinig. En om dan nu 300 bieren op te gaan zoeken, is ook erg lastig :P

Iig bedankt, ik zal zeker kijken. Bestellinkje is wel al snel prijzig, dus even goed kijken wat ik wil.
Untappd downloaden! Je kan altijd bieren opzoeken en kijken naar welke in kwaliteit het beste zijn. Vaak kan je ook de locatie zelf opzoeken via Untappd om hun menu te openen, vervolgens selecteer je een stijl en kan je de lijst ordenen op de algemene rating. Zo vis ik tenminste mijn bieren eruit.

Binnenkort ben ik in Kuala Lumpur en naast mijn hotelletje zit een craft bier café die hun menu update op Untappd. Ben nu al aan het bijhouden wat voor bier ze hebben bijvoorbeeld :P
Makkelijk tweede.
pi_178576551
Boon Oude Geuze is een van de zeer weinige bieren die ik weggegooid heb. Wat een bocht.
pi_178576591
Ik ga zo eens een paar liter Boon oude Geuze wegwerken

Godenbier
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:49:10 #221
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_178576597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Untappd downloaden! Je kan altijd bieren opzoeken en kijken naar welke in kwaliteit het beste zijn. Vaak kan je ook de locatie zelf opzoeken via Untappd om hun menu te openen, vervolgens selecteer je een stijl en kan je de lijst ordenen op de algemene rating. Zo vis ik tenminste mijn bieren eruit.

Binnenkort ben ik in Kuala Lumpur en naast mijn hotelletje zit een craft bier café die hun menu update op Untappd. Ben nu al aan het bijhouden wat voor bier ze hebben bijvoorbeeld :P
Heb, en gebruik ik uiteraard. Maar ik was in een zeer grote liquor store, met letterlijk honderden bieren. Dan is er geen tijd om ze een voor een te bekijken. Ik miste wat basis kenning om een schifting te maken zegmaar :P
pi_178576602
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Sow, als ik alles hier lees hebben veel mensen toch wel enorme voorraad en zeer speciale biertjes daartussen. Ik moet zeggen dat het geen goedkope hobby is als je meer en bijzondere flessen wil aanschaffen, dus ik houd het nogal kleinschalig. Probleem is ook dat ik nog niet zo veel kennis heb. Zo weet ik bijvoorbeeld niets over geuzes, behalve dat ik overal Cantillion en 3 Fonteinen lees terug komen haha.
Als je echt hele bijzondere dingen gaat verzamelen wordt het inderdaad duur. Maar 99% van de speciaalbieren kost minder dan 5 euro per flesje en je kunt echt héél lang vooruit met goedkope(re) dingen als je meer bier wilt ontdekken.
pi_178576607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:46 schreef Saind het volgende:

[..]

Boon is helemaal niet matig gek
Toen ik het had vond ik het niet te hachelen. Is wel een paar jaar geleden natuurlijk, dus ik sluit niet uit dat ik het nu hoger zou geven dan 2,25. Desalniettemin is het met een rating van 3,53 op untappd voor geuze begrippen matig te noemen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:48 schreef Saind het volgende:
Ik ga zo eens een paar liter Boon oude Geuze wegwerken

Godenbier
Proost!
pi_178576624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:49 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Toen ik het had vond ik het niet te hachelen. Is wel een paar jaar geleden natuurlijk, dus ik sluit niet uit dat ik het nu hoger zou geven dan 2,25. Desalniettemin is het met een rating van 3,53 op untappd voor geuze begrippen matig te noemen.
Neh

Girardin scoort ook lager dan Cantillon maar is veeeel beter, vers iig
Mensen op untappd zijn dom

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 13:50:27 ]
pi_178576630
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:50 schreef Saind het volgende:

[..]

Neh

Girardin scoort ook lager dan Cantillon maar is veeeel beter
Mensen op untappd zijn dom
BREAKING: smaak is persoonlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')