abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 14:03:34 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_177862753
[insert mooie banner]

Hoi. Welkom bij het tweede CULinaire nieuwstopic. Er is vaak wel culinair nieuws wat de moeite waard is om te posten, maar niet direct om een topic mee te beginnen. Daarom dit topic :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 14:05:17 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_177862787
quote:
De commissie die Thuisbezorgd.nl rekent aan bezorgrestaurants, kan eventueel nog wel wat omhoog. Dat zegt Jitse Groen, CEO van moederbedrijf TakeAway, op BNR. Om de commissie is de laatste tijd veel te doen: volgens veel horeca-ondernemers rekent Thuisbezorgd te veel, maar in internationaal perspectief valt dat volgens Groen nog wel mee.

In de beginjaren rekende Thuisbezorgd nog 6 procent commissie, tegenwoordig moeten restauranthouders 13 procent betalen om gebruik te maken van de dienst. Een terecht percentage, zegt Groen: 'Ik snap best dat mensen commentaar hebben op onze tariefsverhoging. Wij zorgen voor een half miljard extra omzet voor de bezorgrestaurants op jaarbasis, voor een gemiddeld restaurant ligt dat op 80.000 euro. Dat is heel veel geld, en daar sturen we een rekening voor.'

Advertentie-inkomsten
Uiteraard vinden de bezorgrestaurants het niet leuk als de rekening van Thuisbezorgd omhooggaat, erkent Groen. Maar vaak wordt onderschat hoeveel baat de restaurants hebben bij de door zijn bedrijf verleende diensten. Het liefst verhoogt Groen zijn omzet via advertentie-inkomsten, maar in internationaal perspectief is 13 procent nog aan de bescheiden kant. 'Het is niet zo dat we dat van plan zijn, maar je moet wel realistisch zijn: onze buitenlandse concurrenten zijn allemaal duurder dan wij.'
Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...
https://www.bnr.nl/progra(...)e-kan-nog-wat-omhoog
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:15:27 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177862958
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:05 schreef borisz het volgende:

[..]

Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...
https://www.bnr.nl/progra(...)e-kan-nog-wat-omhoog
ik vind 6% al hoog
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 14:54:15 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_177863791
quote:
Supermarkten winnen dit jaar naar verwachting verder terrein op voedingspeciaalzaken. Economen van ABN Amro denken dat de verkopen bij bijvoorbeeld kaasboeren wel licht zullen stijgen, maar dat die van supermarkten veel sterker zullen toenemen.
ABN Amro verwacht dat de speciaalzaken dit en volgend jaar een bescheiden groei van 0,3 procent kunnen laten zien. De prognose voor de supermarkten gaat voor dit jaar en volgend jaar uit van plussen van 1,5 procent.

De verkopen van voedingspeciaalzaken daalden in 2017 nog met 2 procent, terwijl supermarkten 1,4 procent meer artikelen verkochten. Het is vooral de beweging van supermarkten naar allerlei verse producten die de slager en bakker om de hoek hoofdpijn bezorgt.

De onderlinge strijd heeft duidelijk zijn sporen nagelaten. In de afgelopen acht jaar verdwenen 429 bakkerswinkels, 414 slagerijen en 301 groente- en fruitwinkels. Er kwamen wel winkels in vis, delicatessen, chocola en kaas bij.

ABN Amro denkt dat de speciaalzaken in 2018 en 2019 onder meer geholpen door de economische groei nog een lichte groei kunnen laten zien. Ook de vergrijzing biedt hier kansen, stelt de bank. Juist ouderen komen relatief vaak bij dit soort winkels.

Volgens ABN Amro telde Nederland begin dit jaar liefst 4.690 supermarktfilialen. Kleine winkels zoals AH to go's zijn dan nog niet meegeteld.
https://www.nu.nl/onderne(...)er-speciaalzaak.html

En het hele rapport --> https://insights.abnamro.nl/download/117984/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_177868280
De markt voor thuisbezorgen is booming business.

En als zij de toegang tot de klant verzorgen voor bedrijven... Tsja... Dat is best wat waard.
Whatever...
  maandag 19 maart 2018 @ 20:21:28 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177940796
Iens en AH gaan toch door met actie in 2018

Iens en AH gaan ook in 2018 een gezamenlijke restaurantactie organiseren. De samenwerking stond vanwege ontevredenheid van Iens op losse schroeven maar beide partijen zijn na intensief onderhandelen tot overeenstemming gekomen.

‘Veel verzoeken van restaurants en van klanten van Albert Heijn hebben ons doen besluiten de samenwerking voort te zetten,’ laat Almir Ambeskovic, regional manager van Iens, weten aan Misset Horeca.

Eind vorig jaar stond de actie van AH en Iens nog op losse schroeven. Iens zegt dus mede op verzoek van de restaurants zelf door te gaan met deze actie waarbij de horecaondernemer de kosten voor zijn rekening neemt. Restaurants geven het tweede driegangenmenu gratis weg bij inlevering van een volle spaarkaart. De drank komt wel volledig voor rekening van de gast. Deze en andere kortingsacties kunnen altijd rekenen op veel kritiek van restaurants.

‘Dit jaar organiseren wij in samenwerking met Albert Heijn voor het vijfde jaar op rij de landelijke AH Restaurantactie. De voorgaande edities van de AH en Iens-actie waren een succes en daar zijn beide partijen trots op,’ vervolgt Ambeskovic. Hij wil benadrukken dat hij blij is met de samenwerking tussen Iens en Albert Heijn en noemt zijn kritiek van eind 2017 door De Telegraaf te zwaar aangezet.

Voor de komende actie hoeven supermarktenklanten geen tien zegels meer te sparen voor een volle spaarkaart, maar nog maar vier. Bij elke tien euro aan boodschappen krijgen AH-klanten een zegel. Nu is een besteding van 40 euro al goed voor een tweede gratis driegangenmenu.
‘Hierdoor wordt de weg naar het restaurant toegankelijker voor gasten en kunnen mensen vaker verschillende keukens uitproberen.’

‘Dankzij de restaurateurs kunnen veel gasten door middel van de Albert Heijn Restaurantactie genieten van een culinaire avond uit’, besluit Almir Ambeskovic.

Ambeskovic had vorig jaar twijfels over de meerwaarde van de actie voor het merk Iens. Hij zei destijds ‘hetzelfde kunstje niet nog een keer te willen herhalen ondanks het succes van de actie. Hoewel de schaal ongekend is, zijn er voor AH en Iens geen nieuwe inzichten uit voortgekomen. En je kunt jezelf niet eeuwig herhalen’, aldus de Iens-directeur in oktober 2017.

De actie van AH en Iens, waar zo’n duizend restaurants aan meedoen, zorgt jaarlijks voor honderdduizenden reserveringen. Met een volle spaarkaart van tien zegels, een zegel voor elke bestede ¤10, kregen klanten een tweede gratis driegangendiner in een van de deelnemende restaurants. AH zou zo veel klanten binden en trekken. Het aantal zegels is in de editie voor 2018 teruggebracht tot vier.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177948757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:05 schreef borisz het volgende:

Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...



Thuis bezorgd CEO vindt het gezeur om niks van de Horeca.

Blabla waar je niks aan hebt want dit soort lui praten alleen maar voor eigen parochie en luisteren niet omdat ze teveel gefocust zijn op winst,winst en nogmaals winst.
pi_178143506
De Buik komt naar Amsterdam

quote:
Rotterdamse culi-site ‘De Buik’ naar Amsterdam
De Buik van Rotterdam treft voorbereidingen voor de lancering in Amsterdam. Dat gebeurt volgens medeoprichter Gijsbregt Brouwer nog voor de zomer. Afhankelijk van die ervaringen worden de plannen voor de rest van Nederland getimed.

In Rotterdam is De Buik al jaren een begrip. Een site met verhalen over eten in nieuwe restaurants en eettentjes, maar ook uit etablissementen die hun strepen al hebben verdiend. Eerlijk en positief, maar niet jubelend. En daarin ligt direct ook het unieke van de site, aldus Gijsbregt Brouwer die de uitgave in 2013 mede begon en nu draait met compagnon Robert de Boer.

Vorig jaar lazen een miljoen unieke bezoekers eetverhalen en bezochten de restaurantgids of de agenda. Dat leverde 4,1 miljoen impressies op. Op de socials is dat makkelijk een factor vijf meer.

Brouwer: “We zijn de site al aan het ombouwen om voor de zomer in Amsterdam van start te kunnen. Het team wordt opgezet en de eerste content wordt geschreven. Het belangrijkste is om de foodcultuur van de stad te kennen. Alleen dan kun je er eerlijk over schrijven en superlokaal blijven.”

Als medeoprichter houdt hij de vinger aan de pols om de kroonjuwelen, de cultuur van De Buik, te bewaken. Als het lukt om die naar Amsterdam te brengen en te activeren, dan is de blauwdruk gevonden om ook in andere grote Nederlandse steden te starten. Hoe en met welke eventuele andere partijen moet tegen die tijd blijken.

Op commercieel front deed De Buik vorige maand een professionaliseringsslag. Sinds 1 februari 2018 verzorgt Value Zipper de advertentieverkoop van De Buik. Met deze toevoeging vertegenwoordigt Value Zipper nu veertien media-eigenaren en verstevigt ze haar positie online en in de foodsector. De media-exploitant van Patrick van Hooy werkt voor magazines, websites, dagbladen, filmtitels en nieuwsbrieven. Daaronder: delicious., Lekker Gezond, Zin, Weerplaza, Seasons, Boer zoekt Vrouw, FietsActief en KIJK.

De eerste resultaten van deze samenwerking zullen binnenkort te zien zijn op De Buik van Rotterdam. Waarschijnlijk in de vorm van branded content, dan over koffie en bier. Brouwer: “Dit is belangrijk voor ons. We moeten meer verkopen omdat ons bereik groter worden en ook om de kosten voor groei te dekken. We staan nu op de kaart bij Nederlands vijfhonderd beste adverteerders.”
https://www.emerce.nl/nieuws/rotterdamse-culisite-buik-amsterdam
Spoilers!
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 12:08:06 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_178145142
Soort Johannes van Dam maar dan een hele site?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:10:12 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178145173
quote:
99s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:08 schreef Karina het volgende:
Soort Johannes van Dam maar dan een hele site?
Welnee!
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 12:10:54 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_178145189
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Welnee!
Wat dan? Ik ken die site niet he.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:12:59 #12
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178145224
Ik zou zeggen, neem een kijkje: https://www.debuikvan.nl/rotterdam
Het is meer een euh, ja, hoe moet ik het zeggen, een site waar vrij kritiekloze stukjes op staan over alle restaurants van een stad. Soms nav de opening, soms zomaar, gewoon, een soort IENS maar dan zonder gebruikers. Ze schrijven zelf hun stukjes.

Op zich wel handig hoor, vooral om nieuwe restaurants enzo bij te houden.
Maar inhoudelijk heb je er vrij weinig aan omdat ze alles goed vinden.
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 12:15:08 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_178145255
Tx ik ga even kijken, mijn tweede ingeving na de omschrijving was inderdaad Iens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 7 april 2018 @ 00:17:24 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178358515
Die bolle krijgt z'n eigen bonbonlijn:
https://chefsfriends.nl/e(...)hef-francois-geurds/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 april 2018 @ 13:26:30 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_178447242
quote:
Chef-kok Sjef de Cock uit Zuiddorpe overleden
ZUIDDORPE - Chef-kok Sjef de Cock van restaurant Onder de Linden in Zuiddorpe is maandag op 56-jarige leeftijd overleden.


De Cock was al enige tijd ziek. Hij stond ruim dertig jaar achter de pannen van het restaurant dat hij van zijn vader overnam en dat tot over de landsgrenzen bekendheid kreeg door zijn specialiteit: asperges op Zuiddorpse wijze. De Cock verwierf enige landelijke faam door zijn naam, maar stond lokaal stond bekend als een goedlachse bourgondiër; zijn motto: ,,Kenderzinnin vandauge!" Zijn uitdrukkelijke wens was dat Onder de Linden wordt voortgezet zoals het altijd was.
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)-overleden~acfbb3ae/

Vanwege de naam toch maar even posten hier. :s). Verder RIP.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 11 april 2018 @ 14:01:34 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178447890
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 11 april 2018 @ 14:47:56 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178448713
Ik dacht, witte chocolade met een kleurtje, maar het is een nieuwe chocolades-rot van roze bonen blijkbaar
https://www.ad.nl/lifesty(...)-chocolade~af048414/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Roze_chocolade
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 april 2018 @ 16:35:01 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178450618
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik dacht, witte chocolade met een kleurtje, maar het is een nieuwe chocolades-rot van roze bonen blijkbaar

Klopt. Staat ook in het artikel dat ik aanhaalde:
"Die is afkomstig van een speciaal soort cacaobonen, Ruby-bonen genoemd. De bonen zijn UTZ-gecertificeerd.
Chocoladeproducent Barry Callebaut ontdekte deze bonen én een manier om de smaak en roze tint, die van nature in deze cacaobonen zit, tot uiting te laten komen."
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_178450835
Dat is dan mooi balen. Ik HOU helemaal niet van kitkat,
maar een nieuwe soort chocola moet ik natuurlijk wel proberen :-/
pi_178451600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:44 schreef realAIVD het volgende:
Dat is dan mooi balen. Ik HOU helemaal niet van kitkat,
maar een nieuwe soort chocola moet ik natuurlijk wel proberen :-/
Die chocolade ga je wel meer zien :Y Ook zonder kitkat :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 12 april 2018 @ 14:29:01 #21
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178469355
Waarom staat CUL in de TT in hoofdletters? Alsof het een gevatte woordgrap is dat de afkorting van een culinair forum toevallig ook CUL is...
Het staat ook enorm lelijk.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 12 april 2018 @ 15:18:06 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178470094
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:29 schreef Klaploper het volgende:
Waarom staat CUL in de TT in hoofdletters? Alsof het een gevatte woordgrap is dat de afkorting van een culinair forum toevallig ook CUL is...
Het staat ook enorm lelijk.
Lekker belangrijk. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 april 2018 @ 18:40:04 #23
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178473383
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 april 2018 @ 10:02:33 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_178571706
quote:
Menno Post, voormalig chef-kok van restaurant De Bokkedoorns**, opent in juli zijn eigen restaurant Olivijn in de Bank van Lening in de Kleine Houtstraat in Haarlem. Het restaurant vestigt zich op de plek van restaurant ML*, dat inmiddels is verhuisd naar een andere plek in Haarlem.

Na 5 jaar als chef van De Bokkedoorns**, gaat Post zijn hart volgen en zal zelfstandig verder gaan als creatief restaurateur.

Monumentaal karakter
Olivijn brengt topgastronomie en huiselijk comfort samen in een monumentaal pand met een rijke geschiedenis. Het interieur zal een kleine restyling ondergaan waarbij er met respect wordt omgegaan met het monumentale karakter. Tevens zal er op de eerste etage van het restaurant een kunstgalerie gevestigd worden voor zijn vrouw Saskia de Wal onder de naam Mevrouw Olivijn. Hier kan straks tussen de kunstobjecten gedineerd of vergaderd worden. Post zal zelf de menukaart aan tafel presenteren en biedt daarbij mogelijkheden gerechten aan te passen aan de persoonlijke wens.

De kunst van het weglaten
"Ik vind het een kunst als je juist dingen kunt weglaten", vertelt Post. "Ik vertel een verhaal met mijn gerechten en daarmee geef ik mijn eigen signatuur ontwikkeld. Een signatuur die in Olivijn nog beter tot zijn recht zal komen. Mijn smaken zijn elegant, verfijnd en subtiel gecombineerd tot bijzonder mondvermaak." Gasten zouden bijvoorbeeld een salade van krab met gebrande avocado, karnemelk en yuzu kunnen verwachten. Of een gerecht van krokant gebakken buikspek met langoustine of het tongrolletje met kibbelingkrokantjes.
http://www.entreemagazine(...)8?platform=hootsuite
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:52:29 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178573902
quote:
Leuk! Gaan we zeker een keertje proberen. Eerst maar eens naar het nieuwe ML aan het Klokhuisplein in Haarlem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_178576461
quote:
Oud nieuws. Onderdeel van wat ik allang zag aankomen: Van gekkigheid niet meer weten wat te doen. Nu dus chocolaatjes.





Superstar chef vanaf 24 april 2018 op RTL4 met o.a.Sergio Herman, François Geurds en culinair deskundige eye-candy en presentatrice Miljuschka Witzenhausen.

Programma is volgens zegge allang afgesloten en opgenomen. :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 13:43:50 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:01:54 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178581602
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:42 schreef Iwanius het volgende:

...en presentatrice Miljuschka Witzenhausen.[/url]

Ze presenteert het niet. Ze is als kookboekenschrijfster mede-jurylid.
Presentatie is in handen van Tijl Beckand
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 april 2018 @ 11:25:36 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_178638384
quote:
Restaurant Las Palmas op de Wilhelminapier heeft een nieuwe eigenaar: de Eindhovense horeca-ondernemer Eveline Wu (41). De Rotterdamse topkok Herman den Blijker (59) blijft als adviseur aan de zaak verbonden. ,,Een soort coach.’’

De succesvolle chef-kok Wu, in november nog verkozen tot etnisch zakenvrouw van het jaar, heeft meerdere restaurants in Eindhoven en sprak al eerder de wens uit om ‘iets’ in Rotterdam te beginnen. Dat dit Las Palmas werd, is puur toeval, zegt Den Blijker.

,,Eveline was hier een keer te gast, samen met haar makelaar’’, zegt hij. ,,En toen vertelde ze dat ze op zoek was naar een mooie ruimte, maar niets naar haar zin kon vinden. Toen zei ik: waarom doe je Las Palmas niet? Zo maar out of the blue. Waarom zeg ik dit, vroeg ik me wel meteen af.’’

De celebrity was al 11 jaar de baas van het befaamde etablissement tussen de wolkenkrabbers op de Kop van Zuid, voor zijn doen erg lang. ,,Als je dan wilt verkopen, dan is dit misschien wel het moment’’, luidt de uitleg.

Culinair wereldreisje
Wu - die zichzelf de sushiqueen van Eindhoven noemt - zal niet meteen dramatische veranderingen doorvoeren. Wel wil ze verschillende buitenlandse keukens aan het assortiment toevoegen, zodat toekomstige klanten culinair gezien een wereldreisje gaan maken.

Ze voelt zich als een kind in een snoepwinkel in Den Blijkers eetparadijs. ,,Dit is hét restaurant van Rotterdam’’, zegt ze. ,,Wat ik wil is nog meer kwaliteit naar Las Palmas brengen, het een meer internationaal karakter geven. Tapas vooraf, Vietnamese loempia's, sushi of een sateetje, en daarna begin je pas aan een stuk vlees of vis.’’ Veel aandacht zal er zijn voor het dessert. ,,Want dat is één van mijn specialiteiten.’’

Eveline Wu
Of er ook stevig zal worden verbouwd, is nog de vraag. ,,We gaan geen rode lampionnetjes ophangen, maar de zaak krijgt wel een kosmopolitische uitstraling’’, meldt Den Blijker. Wu houdt zich nog op de vlakte: ,,De plannen liggen bij de architect.’’ Mocht de nieuwe mix tussen ‘kroket en met stokjes eten’ een succesnummer worden, hoopt het duo ook in andere steden restaurants te openen. ,,En deze zaak blijft gewoon Las Palmas heten.’’
https://www.ad.nl/rotterd(...)eenenrsquo~ac0ae593/

en https://www.rtlnieuws.nl/(...)okken-bij-las-palmas
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_178642357
"Dat dit Las Palmas werd, is puur toeval, zegt Den Blijker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- :W Het echte verhaal is dat Herman Las Palmas niet meer draaiende kon houden (daarom ook 3 investeerders) en allang zat te broeden op verkoop alleen wat hij vroeg gewoon buitensporig was.

Nu blijft hij als adviseur verbonden niet omdat hij dat zo graag wil maar omdat het onderdeel is van de verkoop aangezien zijn hoofdprijs geen hoofdprijs meer is. Bedoeling is dat Herman in 2020 definitief daarmee ophoudt en zich alleen maart verder op zijn RTL contract e.d. richt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 mei 2018 @ 20:51:27 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179161949
quote:
De uitrol van restaurantketen Loetje stopt maar niet. Loetje – beroemd om haar biefstuk – komt nu ook naar Leeuwarden. De geplande openingsdatum is november 2018. Loetje kondigde eerder al nieuwe zaken aan in Nijmegen, Amsterdam Zuidas, Reeuwijk en Almere.

Groei van Loetje stopt niet: nu ook naar Leeuwarden
De werving van het team voor Loetje Leeuwarden is begonnen. Op vacaturesites meldt de restaurantketen: ‘Zoals het er nu uitziet zullen we in november 2018 een nieuw filiaal in Leeuwarden openen.’ Loetje Leeuwarden komt in een pand aan de Stationsweg 2 in de culturele hoofdstad van 2018. Loetje zoekt nog een filiaalmanager, een assistent filiaalmanager, keukenpersoneel en mensen voor de bediening.

Loetje komt precies tussen twee bestaande horecagelegenheden: Restaurant van Buren/Brasserie Oranje en Grand Cafe Wouters.
(...) lees verder bij de bron
http://www.missethoreca.n(...)5B0C23F2EEF380B65YI4
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 14 mei 2018 @ 21:24:41 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179162834
Vivera bekend van de vleesvervangers komt met vegetarische biefstuk
https://www.telegraaf.nl/(...)et-dit-is-geen-vlees
Ben benieuwd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 mei 2018 @ 21:25:00 #32
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179291159
quote:
https://s.parool.nl/s-a4598559/
Er wordt gezocht naar een nieuwe eigenaar voor Ron Gastrobar Paris op het Kleine-Gartmanplantsoen. 'Zelden komt een uniek bedrijf als dit in de verkoop op een top locatie als deze,' wordt het restaurant van topkok Ron Blaauw bij het Leidseplein aangeprezen op Horecasite.nl.

De vraagprijs voor het inventaris van de zaak en goodwill is 950.000 euro, de huur bedraagt maandelijks iets meer dan 17.500 euro. Het personeel kan niet worden overgenomen.

Het is onduidelijk wat het voor de toekomst van Ron Gastrobar Paris betekent dat de zaak in de etalage staat. Het restaurant opende in 2016 de deuren en was de vierde zaak in het gastrobar-concept. Andere locaties zijn de oorspronkelijke Ron Gastrobar op de Sophialaan in Zuid, Oriental in de Kerkstraat en Indonesia in Ouderkerk aan de Amstel.

Verhuizing
Op de site van Ron Gastrobar Paris valt te lezen dat de zaak gesloten is vanwege een verhuizing. 'We hopen u snel te informeren over de heropening op een nieuwe locatie.' Gasten worden ondertussen doorverwezen naar de andere gastrobars.

Ondertussen hangen er ook vraagtekens rond The Fat Dog, Blaauws hotdogrestaurant op de Ruysdaelkade. De zaak maakte in november bekend 'in winterslaap' te gaan, maar is nog altijd niet heropend. Vorig jaar kwam de winterstop in maart al ten einde.

Inrichting
Ron Gastrobar Paris kreeg in november nog een Bib Gourmand, de benoeming van Michelin voor restaurants met een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Paroolrecensent Hiske Versprille beoordeelde het restaurant een jaar geleden met een 8, en noemde het 'een comfortabele plek met heerlijke, secuur bereide gerechten'.

Op de plek van de gastrobar zat eerder Caspar Reinders' brasserie Nacional. De inrichting, met een Franse jaren '50-uitstraling, is onder leiding van Blaauw nagenoeg hetzelfde gebleven.
https://horecasite.nl/adv(...)seplein-te-amsterdam

Hmmmm. Gaat niet zo goed met Ron Blaauw?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 20 mei 2018 @ 21:33:46 #33
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179291260
Hard groeien is niet altijd verstandig, maar kan me ook voorstellen dat het allemaal wel meevalt. Een zaak verkopen hoeft niet te betekenen dat het slecht gaat.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 mei 2018 @ 21:40:36 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179291348
BIj z'n 'normale' zaak zit het altijd vol idd. Daar rij ik iedere avond langs :+. Maar ja Parijs nu verkopen. Worstentoko al een tijdje met winterslaap.

Al kan ik me ook voorstellen dat hij binnenkort helemaal niet meer achter de kachel staat en alleen nog adviseur zal zijn. Wat hij nu ook al veel doet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Miss SHO zondag 20 mei 2018 @ 21:41:55 #35
22592 crew  Ole
pi_179291361
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:25 schreef borisz het volgende:

[..]

https://horecasite.nl/adv(...)seplein-te-amsterdam

Hmmmm. Gaat niet zo goed met Ron Blaauw?
staat al maanden in de stille verkoop. Locatie is inmiddels onbetaalbaar geworden.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 20 mei 2018 @ 22:27:34 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179292059
Liep er vorige week nog langs en vond het al vreemd dat het dicht en uitgestorven was.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 23 mei 2018 @ 15:18:54 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179338914
Bron Misset Horeca:


Ron Blaauw: ‘Gebrek aan personeel staat groei in de weg’


Ron Blaauw heeft twee van zijn bedrijven gesloten en verkocht; The Fat Dog en het Bib Gourmand-restaurant Gastrobar Paris. ‘We willen echt wel, maar gebrek aan personeel staat verdere groei in de weg. Het is lastig in Amsterdam en ik kon de kwaliteit van de service niet handhaven.’
Ron Blaauw: ‘Gebrek aan personeel staat groei in de weg’

Dit zegt Ron Blaauw tegen Misset Horeca over de sluiting van de twee bedrijven. ‘Ron Gastrobar Paris bracht ons niet wat ik er op deze locatie van verwachtte. In januari zijn we daarom al goed gaan nadenken. Wat willen we? Wat kunnen we? Personeel is echt het grootste struikelblok om verder te groeien. Ik heb een bepaalde kwaliteit voor ogen en die kon ik niet meer handhaven.’ De medewerkers van Paris zijn bij de andere bedrijven van Ron Blaauw ondergebracht.

Hij vervolgt: ‘Er werken een heleboel goede mensen bij me, maar niet iedereen kan een zaak leiden. We zijn begonnen met onze eigen colleges en dat gaat goed, maar ook hier kunnen we niet in een paar maanden mensen klaarstomen die leidinggeven aan een zaak of een keuken.’ Onder meer maître Rocky Pang vertrok bij Ron Gastrobar Paris. Hij werkt nu bij Rose Garden in Barneveld van zijn familie.

Blaauw vervolgt: ‘Met Paris zijn er plannen om te verhuizen, maar veel concreter kan ik daar nog niet over zijn. Er zijn hotelconcepten die Paris wel onder hun dak willen. Maar ik wil eerst het personeelsplaatje rond hebben. En als we opnieuw gaan starten, dan kleiner.’

Er is een koper voor het pand maar tot het moment dat alle papieren getekend zijn wil Hans Berg van Klaassen Horecamakelaars niet vertellen wie of wat er in het pand van Ron Gastrobar Paris komt.

Ron Blaauw zegt ook nu weer dat in zijn ogen Amsterdam ontploft. Hij pleite eerder zelfs voor een restaurant-stop. ‘Er zijn zo veel restaurants en er komen er nog zo veel bij. Iedereen wil goede mensen hebben dus de druk is groot. Helaas lukte het mij niet om het plaatje rond te krijgen. Dat is ook ondernemen: je wilt stappen naar voren zetten, maar soms moet je naar achteren. Hoe spijtig dat ook is.’ Blaauw zette eerder al een bijzondere personeelscampagne op om nieuwe mensen te werven en begon zijn eigen college in maart 2018.

Wat betreft de The Fat Dog laat Ron Blaauw weten ook een koper te hebben gevonden voor dit pand. ‘Er kwam iemand langs die een mooi bod deed dat we niet konden weigeren. We hebben het leuk gehad, maar hotdogs alleen zijn in mijn ogen niet genoeg. Ik wil uitbreiden met frietjes, met luxere snacks. Misschien mijn spare ribs erbij. Maar in het pand van The Fat Dog mag ik niet frituren. Er zijn nauwelijks zitplaatsen dus een lastige locatie in de winter, vandaar ook onze winterslaap. We zijn ook hiervoor in gesprek over een nieuwe locatie, maar ik heb nog niets concreets.’

Op de locatie van The Fat Dog aan de Ruysdaelkade 251 begint Stacey van Leeuwen binnenkort met Fuel. Een zaakje voor ontbijt, lunch, drinks & bites. Ze had eerder restaurants Staceys Penywell en Sowieso in de stad, zo laat Hans Berg van Klaassen Horecamakelaar Misset Horeca weten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_179363229
Ron mag best in Rotterdam Mario de Ridder en die "bolle" een run for their money komen geven met het openen van Gastro bars/restaurants.
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:04:05 #39
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179364926
Too much Amsterdammer. Die past toch niet in Rotterdam joh?
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:07:21 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179364991
Ach ja, de horeca, decennia lang kut zijn voor mensen die er meer in willen dan een studentenbaantje en dan klagen dat ze geen goed personeel meer kunnen krijgen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 07:36:39 #41
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179529534
AD stopt met haring-, friet- en oliebollentest

https://www.parool.nl/kun(...)tter_impression=true
pi_179602880
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:

Ach ja, de horeca, decennia lang kut zijn voor mensen die er meer in willen dan een studentenbaantje en dan klagen dat ze geen goed personeel meer kunnen krijgen...
En waarom? Vanwege het hebberige voor de eigen portemonnee.

Oh ja op een persoonlijk vlak:




Een grote horeca mijnheer in Rotterdam en goede vriend is heengegaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 juni 2018 @ 18:09:45 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179640725
https://www.missethoreca.(...)19149C08EF61794DAYI4

quote:
Peter Gast sluit deuren van ’t Schulten Hues* in Zutphen voor restaurant in Amsterdam
restaurant

Meer dan een decennium runden chef Peter Gast en Jacqueline van Liere hun sterrrestaurant in Zutphen. Op woensdag 6 juni maakten zij bekend dat ze op 1 juli, na 16 jaar, de deuren van ‘t Schulten Hues* sluiten.

Peter Gast sluit deuren van ’t Schulten Hues* in Zutphen voor restaurant in Amsterdam
Gast: ‘In gedachten bouwden we langzaam aan een nieuw restaurant. Nu is de tijd om dat in het echt te doen. In Amsterdam.’ Met dat idee speelde Gast als sinds 2014, zo vertelt hij aan Misset Horeca. ‘We hebben niet gisteren bij de thee bedacht om dit te gaan doen.’ Details over het concept wil Gast nog niet geven. ‘Er is een pand, maar verder willen we alles met beleid doen. Ook het naar buiten brengen van informatie. Dat we stoppen in Zutphen wil ik eerst een passende aftercare geven. We hebben daar namelijk zestien jaar met fantastisch veel plezier gewerkt.’ Wel zegt hij dat het restaurant in Amsterdam een zaak wordt in het hogere segment. ‘Zou fantastisch zijn als we die Michelinster zou mee verhuizen. Vindt een Michelinster gewoon een fantastische waardering.’ Op de vraag waarom hij in Amsterdam een zaak wilt openen, vertelt hij dat dit een praktische reden heeft. ‘In Amsterdam doen we al best veel.’

Over ’t Schulten Hues
In 2002, openden Peter Gast en Jacqueline van Liere ’t Schulten Hues*; een gastrobar in een Rijksmonumentaal pand in Zutphen. Na twee jaar ontving het restaurant zijn Michelinster en Gault Millau kende het restaurant in zowel 2016 als afgelopen jaar 17 van 20 punten toe. De zaak werd geprezen om zijn regionale, lichte keuken met veel bloemen, kruiden en zuren waar Nederlandse producten een grote rol in spelen. Ondanks het succes van ’t Schulten Hues* besluiten Gast en Van Liere na 16 jaar de deuren definitief te sluiten.

Nieuw idee
Maar ook voor de sterchef geldt: waar de ene deur dicht gaat, opent een ander. In Amsterdam dit keer. ‘We zijn al lang bezig met een nieuw idee. Een ambitieus idee, wat simpelweg niet naast het huidige restaurant kan bestaan. We sluiten een prachtige plek om nieuwe dromen mogelijk te maken.’

’t Schulten Hues* wordt ‘By Chiel’
Peter Gast en Jacqueline van Liere zijn voornemens hun horecaonderneming in Zutphen over te dragen aan Chiel Dohmen en zijn partner Johanneke van den Brink, die van plan zijn hun huidige horecaonderneming ‘By Chiel’ daar voort te zetten.

Peter Gast

Het is tot 1 juli 2018 mogelijk om bij ‘t Schulten Hues* te lunchen of dineren.

Peter Gast is als chef al actief in Amsterdam. Cafe Americain in Amsterdam heropende half december de deuren met Gast als culinair adviseur. Daar blijft hij voor onbepaalde tijd betrokken. Hij geeft er als signature chef een frisse twist aan geliefde gerechten als een gastronomische bouillabaisse, vitello tonato, Franse uiensoep, garnalencocktail en de nieuwe signature tartaar.

Naast chef is Gast bovenal ondernemer; de vader van drie kinderen ontwikkelt en opende over de jaren verschillende hospitality concepten. Zo startte Gast eerder, samen met zijn partner Jacqueline van Liere en Rinaldo van Berlo een vleesrestaurant in Zutphen. The Rough Meat Company. Ook is hij medeoprichter van De Ballenbar en BaoWowoW in De Foodhallen Amsterdam en was hij culinair adviseur voor Bijenkorf Nederland.

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 juni 2018 @ 20:37:32 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179769997
quote:
De Librije staat op de 51e plek van de World’s 50 Best Restaurants 2018. Dat blijkt uit het eerste deel van de lijst die door de organisatie onthuld is: de nummers 51 tot en met 100. Het Zwolse driesterrenrestaurant, dat in 2017 op plek 34 stond, is het enige Nederlandse restaurant in de lijst. Wel staan Sergio Herman en Richard Ekkebus in het tweede deel van de lijst. Jonnie Boer reageert: ‘Deze lijst schommelt ieder jaar flink, maar we zijn sowieso blij dat we bij de beste honderd weer zitten.’

Met een 51e plek staat De Librije zeventien plekken lager ten opzichte van het voorgaande jaar, toen een 34e plek werd bereikt bij de World’s 50 Best Restaurants 2017. Chef en eigenaar Jonnie Boer van het driesterrenrestaurant reageert al jaren hetzelfde als hem een reactie op de notering gevraagd wordt. ‘Sowieso blij dat we bij de beste honderd horen.’ Ook dit jaar reageert Boer zo. ‘We staan er weer bij en dat telt voor mij. Ik zie het ook zo: er zijn tegenwoordig veel lijsten en we staan overal in. Dat lijkt me beter dan maar in eentje heel hoog scoren.’

Dat hij dit jaar veertien plekken lager staat dan vorig jaar deert de Zwolse driesterrenchef dan ook geenszins. ‘Deze lijst schommelt behoorlijk en wat zijn veertien plekken nou.’ Lachend: ‘Bovendien het eerste dat Thérèse zei was; beter op plek 51 dan op plek 50 en naar de uitreiking gaan en als eerste genoemd worden.’ Boer gaat dan ook niet naar de uitreiking, 19 juni in Bilbao. ‘Nee, we hebben wel een mail gekregen van de William Drew, de uitgever en organisator. Hij vond het heel jammer dat we niet in de top-50 stonden. Maar vroeg of we wel naar Bilbao wilde komen.’

De uitnodiging is beleefd afgeslagen. Boer: ‘Ik heb ‘m netjes gemaild dat we andere bezigheden hebben.’ Het zou er voor kunnen zorgen dat de Nederlandse inbreng er niet is in de top-50 van de lijst. Dat zou voor het eerst in jaren zijn. De

Librije is al jaren het enige restaurant in de World’s 50 Best Restaurants. The Jane in Antwerpen van Sergio Herman en Nick Bril staat dit jaar op plek 89, 15 plekken lager dan in 2017. Richard Ekkebus van Amber in Hong Kong was jarenlang de best genoteerde Nederlander in de lijst. Het afgelopen jaar stond de geboren Zeeuw op plek 24. Dit jaar moet Amber, afgelopen jaar ook nog uitgeroepen tot beste van China, het doen met een 56e plek.

Jonnie Boer met een glimlach: ‘Dus dan zouden we alsnog de best presterende Nederlanders zijn met plek 51. Maar dat maakt me natuurlijk niet zoveel uit. Ik denk dat voor iedere chef het in ieder geval mooi is dát ze in de lijst staan. En bovendien; je weet het niet hè. We hebben met Inter Scaldes en De Leest nog twee driesterrenzaken. Wellicht duiken die ineens op in de lijst volgende week. Want ik ken chefs die in de lijst staan en niet naar Spanje afreizen en chefs die er niet in staan en wel gaan.’

https://www.missethoreca.(...)BB6F3B7EB5DE4B910YI4
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:32:57 #45
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_179788543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:37 schreef borisz het volgende:

de 51e plek van de World’s 50 Best Restaurants
Albert, nummer vijf van de drie musketiers
The Hitchhikers’ Guide to the Galaxy, a trilogy in five parts
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juni 2018 @ 16:30:53 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179873195
http://www.distrifood.nl/(...)0ABE9EE2F46EBED38YI4
quote:
Supers zetten meer om in vleesvervangers

ZALTBOMMEL – De verkopen van vleesvervangers stijgen flink in de Nederlandse supermarkten. De eerste 16 weken van dit jaar meet IRI een omzetgroei van 27,4 procent ten opzichte van vorig jaar dezelfde periode.

‘Het aanbod van vleesvervangers is enorm uitgebreid,’ verklaart Sjanny van Beekveld, business insights director van IRI. ‘En het is een trend dat mensen minder vlees eten en bewust bezig zijn met voeding.’ Ze noemt als voorbeeld van een succesvolle introductie de productlijn Veggie Chef van Jumbo, die sinds oktober 2017 in 40 varianten in de schappen ligt.

Week zonder Vlees droeg bij
In de gepresenteerde IRI-cijfers is ook het resultaat van de Week zonder Vlees (van 5 tot 10 maart) verwerkt. ‘In deze week werden veel vleesvervangers in promotie verkocht. Ook dat heeft bijgedragen aan de groeicijfers’, zegt Van Beekveld. De stijgende lijn is al sinds 2014 waarneembaar. In dat jaar werd ¤72,3 miljoen omgezet aan vleesvervangers, in 2015 was dit ¤77,1 miljoen, in 2016 ¤84,3 miljoen en vorig jaar werd voor het eerst de grens van ¤100 miljoen gepasseerd (¤100,1 miljoen).

ABN Amro rekent op verdere groei vleesvervangers
ABN Amro verwacht dat de markt voor vleesvervangers in Nederland met 6 procent groeit in 2018 en met 8 procent in 2019. De nichemarkt voor vleesvervangers is klein, maar de potentie voor groei is volgens de bank groot. Sinds deze week ligt de plantaardige biefstuk van Vivera bij de meeste Nederlandse supermarkten in de schappen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_179915641
Osteria Francescana is weer de beste :)

quote:
Voor het beste restaurant ter wereld moet je in Italië zijn

Het Italiaanse restaurant Osteria Francescana zal het de komende tijd nog veel drukker gaan krijgen. Het driesterrenrestaurant in Modena is namelijk uitgeroepen tot beste restaurant ter wereld door The World's 50 Best. Het is niet de eerste keer dat chefkok Massimo Bottura de prijs ontvangt: in 2016 was zijn restaurant ook al de nummer één van de wereld.

Het restaurant wordt geprezen om zijn traditionele Italiaanse keuken met moderne details. "De chefkok is dan wel een grote persoonlijkheid, zijn restaurant blijft een klein, discreet restaurant. Bottura verzorgt een van de allerbeste 'dinerervaringen' ter wereld", is te lezen op de website van World's 50 Best.

De winnaar van vorig jaar, Eleven Madison Park in New York, is terugvallen naar de vierde plek. Op de tweede plek staat El Celler de Can Roca in Girona en op plek 3 Mirazur in het Franse Menton. De prijzen werden gisteravond uitgereikt in het Spaanse Bilbao.

Osteria Franscescana bestaat al 23 jaar en heeft drie Michelinsterren. Bottura staat bekend om zijn vernieuwde versie van de Italiaanse keuken. Een tiengangendiner kost 250 euro. Wil je daar bijpassende wijnen bij? Dan betaal je 390 euro. À la carte betaal je voor een voorgerecht, bijvoorbeeld zwarte en witte rijst, 70 euro. Een hoofdgerecht, zoals kreeft of varken met groentes, kost 90 euro.

Reserveren deze zomer gaat trouwens niet meer, want het Italiaanse restaurant zit volgeboekt tot en met september. En vanaf oktober is nog niets te boeken.

De top 50 wordt gedomineerd door Europese restaurants: 26 van de 50 restaurants liggen in Europa. Negen restaurants liggen in Azië, zeven in Zuid-Amerika, zes in de Verenigde Staten, en een in Afrika en een in Australië.

In de lijst is geen Nederlands restaurant meer te vinden. Vorig jaar stond De Librije, in Zwolle, nog op plek 34. Het driesterrenrestaurant van chefkok Jonnie Boer staat nu op plek 51.

De top 10:
1. Osteria Francescana in Modena, Italië.
2. El Celler de Can Roca in Girona, Spanje.
3. Mirazur in Menton, Frankrijk.
4. Eleven Madison Park in New York, VS.
5. Gaggan in Bangkok, Thailand.
6. Central in Lima, Peru.
7. Maido in Lima, Peru.
8. Arpège in Parijs, Frankrijk.
9. Mugaritz in San Sebastian, Spanje.
10. Asador Etxebarri in Axpe, Spanje.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juni 2018 @ 15:31:31 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179968221
https://www.missethoreca.(...)1BFE6AA7649C8677FYI4
quote:
De biologische restaurants van The Barn Food zijn failliet verklaard. De twee zaken in Utrecht waren al tijdelijk gesloten, maar nu is het doek definitief gevallen voor alle vestigingen.

Biologische restaurantketen The Barn Food failliet
The Barn Food ging in september 2016 van start op de Amsterdamse Zuidas. Amper een jaar later volgde de tweede vestiging op het foodcourt in de Stadskamer van het vernieuwde Hoog Catharijne in Utrecht. Daarna volgden zaken in Rotterdam en onlangs in het centrum van Leidsche Rijn.

Eigenaren Joost Leendertse (43) en Roel Bloemen (48) meldden in een eerder interview met Misset Horeca grote plannen te hebben met het fastserviceconcept, dat werd genomineerd voor de Horecava Innovation Award 2017. ‘Over 10 jaar zijn er in Nederland 25 tot 30 The Barns’, meldden ze toen vastberaden. Daarna wilden de ondernemers ermee de grens over.

Het faillissement is uitgesproken op 19 juni 2018, curator is mr. E.J. Schuurs. Op de deuren van de vier vestigingen van The Barn Food (Utrecht (2), Rotterdam en Amsterdam) hing al een paar dagen een briefje dat de zaken ‘wegens omstandigheden’ waren gesloten. Met daaronder ‘We hopen snel weer open te gaan.’ De curator kan nog weinig zeggen over het faillissement. Ook vanuit The Barn Food zelf wordt er gezien de ‘huidige situatie’ geen toelichting gegeven. Of er een doorstart komt, is ook niet bekend.

The Barn Food: 100 procent eko
The Barn Food was de eerste Nederlandse 100 procent EKO-gecertificeerde fastfoodketen. Er werden alleen natuurlijke ingrediënten gebruikt, zonder toevoegingen. Alle verpakkingen waren 100 procent recyclebaar. Het bestellen in de winkel gebeurde middels bestelzuilen en er kon alleen met een pinpas worden betaald.

Over de oorzaak van het faillissement is niets bekendgemaakt. Eigenaar Roel Bloemen was niet bereikbaar voor commentaar.

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_180023891
quote:
Wouw. Die in LR was nog maar net open.. wat een mislukte investering.
  zondag 24 juni 2018 @ 23:52:38 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180025454
Dat herinnert me eraan, restaurant Gys in Rotterdam lijkt ook mislukt. (ook biologisch)
Terwijl het best vaak vol zat, hele dag door ook. Vreemd.
Op de facebookpagina is het doodse stilte. Belachelijk dat daar niet wat meer info over gegeven wordt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')