Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...quote:De commissie die Thuisbezorgd.nl rekent aan bezorgrestaurants, kan eventueel nog wel wat omhoog. Dat zegt Jitse Groen, CEO van moederbedrijf TakeAway, op BNR. Om de commissie is de laatste tijd veel te doen: volgens veel horeca-ondernemers rekent Thuisbezorgd te veel, maar in internationaal perspectief valt dat volgens Groen nog wel mee.
In de beginjaren rekende Thuisbezorgd nog 6 procent commissie, tegenwoordig moeten restauranthouders 13 procent betalen om gebruik te maken van de dienst. Een terecht percentage, zegt Groen: 'Ik snap best dat mensen commentaar hebben op onze tariefsverhoging. Wij zorgen voor een half miljard extra omzet voor de bezorgrestaurants op jaarbasis, voor een gemiddeld restaurant ligt dat op 80.000 euro. Dat is heel veel geld, en daar sturen we een rekening voor.'
Advertentie-inkomsten
Uiteraard vinden de bezorgrestaurants het niet leuk als de rekening van Thuisbezorgd omhooggaat, erkent Groen. Maar vaak wordt onderschat hoeveel baat de restaurants hebben bij de door zijn bedrijf verleende diensten. Het liefst verhoogt Groen zijn omzet via advertentie-inkomsten, maar in internationaal perspectief is 13 procent nog aan de bescheiden kant. 'Het is niet zo dat we dat van plan zijn, maar je moet wel realistisch zijn: onze buitenlandse concurrenten zijn allemaal duurder dan wij.'
ik vind 6% al hoogquote:Op vrijdag 16 maart 2018 14:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...
https://www.bnr.nl/progra(...)e-kan-nog-wat-omhoog
https://www.nu.nl/onderne(...)er-speciaalzaak.htmlquote:Supermarkten winnen dit jaar naar verwachting verder terrein op voedingspeciaalzaken. Economen van ABN Amro denken dat de verkopen bij bijvoorbeeld kaasboeren wel licht zullen stijgen, maar dat die van supermarkten veel sterker zullen toenemen.
ABN Amro verwacht dat de speciaalzaken dit en volgend jaar een bescheiden groei van 0,3 procent kunnen laten zien. De prognose voor de supermarkten gaat voor dit jaar en volgend jaar uit van plussen van 1,5 procent.
De verkopen van voedingspeciaalzaken daalden in 2017 nog met 2 procent, terwijl supermarkten 1,4 procent meer artikelen verkochten. Het is vooral de beweging van supermarkten naar allerlei verse producten die de slager en bakker om de hoek hoofdpijn bezorgt.
De onderlinge strijd heeft duidelijk zijn sporen nagelaten. In de afgelopen acht jaar verdwenen 429 bakkerswinkels, 414 slagerijen en 301 groente- en fruitwinkels. Er kwamen wel winkels in vis, delicatessen, chocola en kaas bij.
ABN Amro denkt dat de speciaalzaken in 2018 en 2019 onder meer geholpen door de economische groei nog een lichte groei kunnen laten zien. Ook de vergrijzing biedt hier kansen, stelt de bank. Juist ouderen komen relatief vaak bij dit soort winkels.
Volgens ABN Amro telde Nederland begin dit jaar liefst 4.690 supermarktfilialen. Kleine winkels zoals AH to go's zijn dan nog niet meegeteld.
Blabla waar je niks aan hebt want dit soort lui praten alleen maar voor eigen parochie en luisteren niet omdat ze teveel gefocust zijn op winst,winst en nogmaals winst.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 14:05 schreef borisz het volgende:
Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...
Thuis bezorgd CEO vindt het gezeur om niks van de Horeca.
https://www.emerce.nl/nieuws/rotterdamse-culisite-buik-amsterdamquote:Rotterdamse culi-site ‘De Buik’ naar Amsterdam
De Buik van Rotterdam treft voorbereidingen voor de lancering in Amsterdam. Dat gebeurt volgens medeoprichter Gijsbregt Brouwer nog voor de zomer. Afhankelijk van die ervaringen worden de plannen voor de rest van Nederland getimed.
In Rotterdam is De Buik al jaren een begrip. Een site met verhalen over eten in nieuwe restaurants en eettentjes, maar ook uit etablissementen die hun strepen al hebben verdiend. Eerlijk en positief, maar niet jubelend. En daarin ligt direct ook het unieke van de site, aldus Gijsbregt Brouwer die de uitgave in 2013 mede begon en nu draait met compagnon Robert de Boer.
Vorig jaar lazen een miljoen unieke bezoekers eetverhalen en bezochten de restaurantgids of de agenda. Dat leverde 4,1 miljoen impressies op. Op de socials is dat makkelijk een factor vijf meer.
Brouwer: “We zijn de site al aan het ombouwen om voor de zomer in Amsterdam van start te kunnen. Het team wordt opgezet en de eerste content wordt geschreven. Het belangrijkste is om de foodcultuur van de stad te kennen. Alleen dan kun je er eerlijk over schrijven en superlokaal blijven.”
Als medeoprichter houdt hij de vinger aan de pols om de kroonjuwelen, de cultuur van De Buik, te bewaken. Als het lukt om die naar Amsterdam te brengen en te activeren, dan is de blauwdruk gevonden om ook in andere grote Nederlandse steden te starten. Hoe en met welke eventuele andere partijen moet tegen die tijd blijken.
Op commercieel front deed De Buik vorige maand een professionaliseringsslag. Sinds 1 februari 2018 verzorgt Value Zipper de advertentieverkoop van De Buik. Met deze toevoeging vertegenwoordigt Value Zipper nu veertien media-eigenaren en verstevigt ze haar positie online en in de foodsector. De media-exploitant van Patrick van Hooy werkt voor magazines, websites, dagbladen, filmtitels en nieuwsbrieven. Daaronder: delicious., Lekker Gezond, Zin, Weerplaza, Seasons, Boer zoekt Vrouw, FietsActief en KIJK.
De eerste resultaten van deze samenwerking zullen binnenkort te zien zijn op De Buik van Rotterdam. Waarschijnlijk in de vorm van branded content, dan over koffie en bier. Brouwer: “Dit is belangrijk voor ons. We moeten meer verkopen omdat ons bereik groter worden en ook om de kosten voor groei te dekken. We staan nu op de kaart bij Nederlands vijfhonderd beste adverteerders.”
Welnee!quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:08 schreef Karina het volgende:
Soort Johannes van Dam maar dan een hele site?
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)-overleden~acfbb3ae/quote:Chef-kok Sjef de Cock uit Zuiddorpe overleden
ZUIDDORPE - Chef-kok Sjef de Cock van restaurant Onder de Linden in Zuiddorpe is maandag op 56-jarige leeftijd overleden.
De Cock was al enige tijd ziek. Hij stond ruim dertig jaar achter de pannen van het restaurant dat hij van zijn vader overnam en dat tot over de landsgrenzen bekendheid kreeg door zijn specialiteit: asperges op Zuiddorpse wijze. De Cock verwierf enige landelijke faam door zijn naam, maar stond lokaal stond bekend als een goedlachse bourgondiër; zijn motto: ,,Kenderzinnin vandauge!" Zijn uitdrukkelijke wens was dat Onder de Linden wordt voortgezet zoals het altijd was.
Klopt. Staat ook in het artikel dat ik aanhaalde:quote:Op woensdag 11 april 2018 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik dacht, witte chocolade met een kleurtje, maar het is een nieuwe chocolades-rot van roze bonen blijkbaar
Die chocolade ga je wel meer zien Ook zonder kitkatquote:Op woensdag 11 april 2018 16:44 schreef realAIVD het volgende:
Dat is dan mooi balen. Ik HOU helemaal niet van kitkat,
maar een nieuwe soort chocola moet ik natuurlijk wel proberen :-/
Lekker belangrijk.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:29 schreef Klaploper het volgende:
Waarom staat CUL in de TT in hoofdletters? Alsof het een gevatte woordgrap is dat de afkorting van een culinair forum toevallig ook CUL is...
Het staat ook enorm lelijk.
http://www.entreemagazine(...)8?platform=hootsuitequote:Menno Post, voormalig chef-kok van restaurant De Bokkedoorns**, opent in juli zijn eigen restaurant Olivijn in de Bank van Lening in de Kleine Houtstraat in Haarlem. Het restaurant vestigt zich op de plek van restaurant ML*, dat inmiddels is verhuisd naar een andere plek in Haarlem.
Na 5 jaar als chef van De Bokkedoorns**, gaat Post zijn hart volgen en zal zelfstandig verder gaan als creatief restaurateur.
Monumentaal karakter
Olivijn brengt topgastronomie en huiselijk comfort samen in een monumentaal pand met een rijke geschiedenis. Het interieur zal een kleine restyling ondergaan waarbij er met respect wordt omgegaan met het monumentale karakter. Tevens zal er op de eerste etage van het restaurant een kunstgalerie gevestigd worden voor zijn vrouw Saskia de Wal onder de naam Mevrouw Olivijn. Hier kan straks tussen de kunstobjecten gedineerd of vergaderd worden. Post zal zelf de menukaart aan tafel presenteren en biedt daarbij mogelijkheden gerechten aan te passen aan de persoonlijke wens.
De kunst van het weglaten
"Ik vind het een kunst als je juist dingen kunt weglaten", vertelt Post. "Ik vertel een verhaal met mijn gerechten en daarmee geef ik mijn eigen signatuur ontwikkeld. Een signatuur die in Olivijn nog beter tot zijn recht zal komen. Mijn smaken zijn elegant, verfijnd en subtiel gecombineerd tot bijzonder mondvermaak." Gasten zouden bijvoorbeeld een salade van krab met gebrande avocado, karnemelk en yuzu kunnen verwachten. Of een gerecht van krokant gebakken buikspek met langoustine of het tongrolletje met kibbelingkrokantjes.
Leuk! Gaan we zeker een keertje proberen. Eerst maar eens naar het nieuwe ML aan het Klokhuisplein in Haarlem.quote:Op dinsdag 17 april 2018 10:02 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.entreemagazine(...)8?platform=hootsuite
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |