Waar denk je dat automatten voor bedoeld zijn Maar is van de schoenen, de matten moet ik nog eens uitzuigen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat heb je met die matten uitgevreten? .
De 205 en ik zijn officieel gescheiden: was er in februari nog mee in Engeland geweest, ruim 2150km gereden. En op laatste besloot hij mij in de steek te latenquote:
Waar slaat dit op?quote:
Je snapt dat de segmenten in de loop der jaren een beetje verschoven zijn qua normen? Niet echt heel fair om een auto die van oorsprong geintroduceerd werd in 1983 te vergelijken met een dik dertig jaar nieuwere auto die zowel Alto als Splash moest opvolgen...quote:De 205 is ja een B-Segmenter, terwijl de Celerio tot het A-segment behoort.
Het is je nooit opgevallen dat dit soort autootjes best populair zijn bij mensen wiens haar over het algemeen dezelfde kleur heeft als de lak op jouw exemplaar?quote:Waar slaat dit op?
Gewoon een nieuwe stadsauto, wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 21:29 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
In je OP zei je dat je 30 was geworden en dat het tijd was voor een volwassen auto, in welk opzicht vind jij hem volwassen?
Ja precies, daarom noem ik het ook volwassenen. Het is gewoon niet zo'n koekblik als een 205, al was dat zeker een leuke auto om te rijden.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:
De keuze van TS vind ik wel "volwassen", om niet te kiezen voor een oude gare boulevard cruiser maar voor een nieuwere, eenvoudige, praktische auto met weinig kosten.
Ik wou dat ik zo volwassen was!
Ik vind dat over stadsauto's onnodig denigrerend gedaan word, daar kun je gewoon heel goed mee uit te voeten.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 22:26 schreef DieselTank het volgende:
Ik heb zelf ook een klein autotje maar ik snap waarom veel mensen koop een c of d segment auto ( golf of passat) maar kleine boodschappen karretjes hebben ook wel wat hoor In de stad en voor korte ritten zijn ze simpelweg beter. En op de snelweg, tja, ik zou liever meer geld uitgeven voor een goed zittende bank in mijn woonkamer dan een iets beter geveerde stoel in een auto.
Alleen ik zou wel voor andere wieldoppen gaan. Deze zien er een beetje bejaard uit.
Bullshitquote:Op vrijdag 16 maart 2018 12:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Gelukkig heeft Suzuki geen 7 jaar fabrieksgarantie zoals bij KIA, want dat zou betekenen dat je verplicht bent om de auto nog ruim 4 jaar lang bij de dealer voor onderhoud te brengen. Want doe je dat niet? Dan verspeel je gewoon de fabrieksgarantie op de auto!
Wat is mis met de foto's?quote:Op zaterdag 17 maart 2018 00:59 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heb je een mooie fotocamera, neem je zulke foto's! Opmerkelijk, zeker gezien je de auto oprecht lijkt te waarderen.
Ja dat zou wel echt leuk zijn inderdaad, dat wilde ik toen al bij de 205 doen. Maar godzijdank heb ik dat nooit gedaan!quote:Op zaterdag 17 maart 2018 16:25 schreef Sounddragon het volgende:
Effe sparen voor een setje kekke wieltjes om hem af te maken
Blijft subjectief hoor: ik ben geen autojournalist, die objectief over hoort te komen. Wat meestal dan nog mislukt: want ze zoeken wel iets om over te zeiken.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef butz0rs het volgende:
Goede review, maar eerlijk gezegd vind ik hem vrij vooringenomen overkomen. Het lijkt wel of je alles voor je zelf goed praat.
Daarnaast zeg je dat de auto ook prima is op de autosnelweg, terwijl je daar rijdt alsof het een provinciale weg is. Ik zou graag meer willen weten over het gedrag bij 130km/u (lawaai, wegligging, etc).
En hoe rijdt de auto in de eerste versnelling? Vaak als ik dit soort autos zie wordt er vol gas gegeven in de eerste versnelling zodat de koppeling makkelijk aangrijpt.
Je bedoeld dat de koppeling te goed aanpakt. Maar er is een verschil tussen aangrijpen bij 1200 rpm of 3000 rpm.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je moet trouwens wel iets extra gas geven, want anders pakt de koppeling niet goed aan. Maar zo heb ik het ook geleerd tijdens de rijles, heb namelijk in een benzine gelesd.
Zakelijke eigenaar? Ik heb hem bij de Suzuki Dealer in Helmond gekocht. Km-stand was iets onder de 35.000km toen ik hem kocht.quote:Op maandag 19 maart 2018 14:08 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Je bedoeld dat de koppeling te goed aanpakt. Maar er is een verschil tussen aangrijpen bij 1200 rpm of 3000 rpm.
Voor hoeveel heb je de auto trouwens gekocht, en met welke km stand? En was het een schade auto of demo model, aangezien hij een zakelijke eigenaar heeft gehad?
Je kunt bij de RDW kentekens checken.quote:
Ahja ik zie het nu, maakt ansich niet uit of de eerste eigenaar een zakelijke of particuliere eigenaar geweest is.quote:Op maandag 19 maart 2018 14:17 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Je kunt bij de RDW kentekens checken.
Verder volgens mij wel een goede prijs voor de leeftijd/stand.
Eerst heb ik naar de Swift gekeken, ook naar wat jong gebruikte modellen kosten. Maar de Swift voldeed uiteindelijk niet aan mijn eisen, terwijl de Celerio dat wel deed.quote:Op maandag 19 maart 2018 14:27 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom geen Swift?
Die vind ik er net wat hipper uitzien.
Je bent wel van de klokjes en de klepeltjes...quote:Op maandag 19 maart 2018 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.
Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
Of gewoon originele Suzuki velgen zitten waar de sensors al in zitten. Staat sowieso al beter dan after market velgen.quote:Op maandag 19 maart 2018 17:12 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Je bent wel van de klokjes en de klepeltjes...
Dat zit niet in de velgen maar in het ventiel. Bij andere velgen deze set dus overzetten.
Dit ja.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef butz0rs het volgende:
Goede review, maar eerlijk gezegd vind ik hem vrij vooringenomen overkomen. Het lijkt wel of je alles voor je zelf goed praat.
Daarnaast zeg je dat de auto ook prima is op de autosnelweg, terwijl je daar rijdt alsof het een provinciale weg is. Ik zou graag meer willen weten over het gedrag bij 130km/u (lawaai, wegligging, etc).
En hoe rijdt de auto in de eerste versnelling? Vaak als ik dit soort autos zie wordt er vol gas gegeven in de eerste versnelling zodat de koppeling makkelijk aangrijpt.
Doe ff normaal Braddie en niet zo jaloers neerbuigend op een mooi Suzuki.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 23:45 schreef Braddie het volgende:
Echt
Een 205 weg doen omdat er voor een paar 100 aan kosten aan kwamen En om dat je geld wil besparen koop je maar een jong gebruikte? Maat... wat?
Had die 205 gefixt, had je nog lang plezier van gehad tegen minimale afschrijving, als je over 1 jaar de selderij-io weg wil doen krijg je er misschien de helft voor terug.
Mooie Suzuki Mag ik vragen of je toevallig slechtziend/blind bent? Is toch geen sjoege aan zo`n ding man.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 23:56 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Doe ff normaal Braddie en niet zo jaloers neerbuigend op een mooi Suzuki.
Jij bent nou net niet degene die de meest verstandige beslissingen maakt wat betreft auto aanschaf, en dan op een ander commentaar hebben op iemand die wel een vestandige keuze maakt is niet echt sterk.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 23:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mooie Suzuki Mag ik vragen of je toevallig slechtziend/blind bent? Is toch geen sjoege aan zo`n ding man.
En verder vind ik het gewoon stom dat 'ie omdat er 400-500 kosten aan z`n huidige (vrij betrouwbare) auto kwamen, gelijk dat ding wegdoet en een jong gebruikte koopt, terwijl zo`n 205 gewoon een leuk gebekte auto is, al schaars begint te worden, en zo`n Celerio is een enorm trutterig hok waar alleen 65+ volk in rijdt die niet opvalt tussen al het andere A-segment wat geen Smart For two, Fiat 500 of Renault Twingo is.
Ik maak inderdaad niet de meest verstandige keuzes, en ik mag prima commentaar hebben want IK vind het GEEN verstandige keuze, hij HAD een betrouwbare auto waar wat aan kapot ging (wat logisch is, auto is bijna 30 jaar oud) En omdat het dan teveel word gaat 'ie een 15-20 voudige uitgeven aan een nieuwequote:Op woensdag 21 maart 2018 00:06 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jij bent nou net niet degene die de meest verstandige beslissingen maakt wat betreft auto aanschaf, en dan op een ander commentaar hebben op iemand die wel een vestandige keuze maakt is niet echt sterk.
En een Celerio is een betrouwbare, practische , zuinige auto, prima aanschaf .
Naja, als je het geld hebt en je wil wat anders, prima..quote:Op woensdag 21 maart 2018 00:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Stiekem wel een klein beetje met meinherr Braddie eens. Ik las in een ander topic dat TS geen werk heeft. Is het dan verstandig om 8k stuk te slaan op een auto? En dan ga ik er maar van uit (en hoop ik) dat ‘ie er geen lening voor heeft afgesloten. Is die auto dan echt nodig? Mensen vergeten dat de afschrijving ook een kostenpost is. Iets wat die 205 nagenoeg niet had. Voor die paar 1000 euro had je de reparaties kunnen uitvoeren en heel wat brandstof kunnen verstoken.
Maar goed, wat anders kopen is natuurlijk leuk. Alleen dan is het meer hobby en niet zo cheap mogelijk van A naar B rijden.
Jij bestelt eten van thuisbezorgd via PayPal als je geld op is, en bent vervolgens verbaasd als ze dat geld afschrijving.quote:Op woensdag 21 maart 2018 01:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Naja, als je het geld hebt en je wil wat anders, prima..
Maar verstandig vind ik het gewoon niet..
En inderdaad, afschrijving is ook een kostenpost, hij had prima nog een paar jaar met die 205 kunnen doen, ja oke.. het kost je zo nu en dan wat geld aan onderdelen/onderhoud, maar wat wil je met een oudere auto? Maar nee, dan gaat mijnheer D-L een auto kopen, en zijn 205 inruilen voor VIJFTIG EURO... Ja, dat las ik op Autoweek in een topic van hem, VIJFTIG EURO!
Met andere woorden:
er staat nu op de sloop ergens een vrij nette 205 met een versleten koppeling wat vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 120 euro!! En een startmotor die vervelend deed, die vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 50 euro..
Zelfs al had hij het laten uitbesteden, was 'ie (waarschijnlijk) nog geen 750 euro kwijt geweest bij elkaar, maar dan heb je een koppeling die het wel weer 1,5 ton volhoudt, en zo`n startmotor idem dito, als niet langer..
Maar in plaats daar van koopt 'ie een nieuwe auto en laat 'ie uit pure frustratie en "rebelsheid" een goede 205 achter die nu op de sloop beland
Uiteraard moet iedereen natuurlijk zelf weten wat ze doen. Was alleen even mijn visie er op. Ik zou andere prioriteiten hebben.quote:Op woensdag 21 maart 2018 01:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Naja, als je het geld hebt en je wil wat anders, prima..
Maar verstandig vind ik het gewoon niet..
En inderdaad, afschrijving is ook een kostenpost, hij had prima nog een paar jaar met die 205 kunnen doen, ja oke.. het kost je zo nu en dan wat geld aan onderdelen/onderhoud, maar wat wil je met een oudere auto? Maar nee, dan gaat mijnheer D-L een auto kopen, en zijn 205 inruilen voor VIJFTIG EURO... Ja, dat las ik op Autoweek in een topic van hem, VIJFTIG EURO!
Met andere woorden:
er staat nu op de sloop ergens een vrij nette 205 met een versleten koppeling wat vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 120 euro!! En een startmotor die vervelend deed, die vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 50 euro..
Zelfs al had hij het laten uitbesteden, was 'ie (waarschijnlijk) nog geen 750 euro kwijt geweest bij elkaar, maar dan heb je een koppeling die het wel weer 1,5 ton volhoudt, en zo`n startmotor idem dito, als niet langer..
Maar in plaats daar van koopt 'ie een nieuwe auto en laat 'ie uit pure frustratie en "rebelsheid" een goede 205 achter die nu op de sloop beland
Ik zou 'm op Marktplaats hebben gezet, of op AutoScout, ding had nog keuring.. Zelfs met slippende koppeling en matige startmotor vang je voor een op't eerste oog nette 205 nog wel 300 euroquote:Op woensdag 21 maart 2018 01:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Uiteraard moet iedereen natuurlijk zelf weten wat ze doen. Was alleen even mijn visie er op. Ik zou andere prioriteiten hebben.
Maar 50 euro voor die 205 is wel laag ja. De sloop geeft meestal al 200 euro voor een rijdende auto.
Mijn opa rijdt hier in:quote:Op woensdag 21 maart 2018 01:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik geloof dat zelfs mijn ouders (76 jaar) dit ding te saai vonden....
En ik heb een andere definitie voor 'volwassen auto'.
Jij bracht zelf ook een nog werkende auto (Polo) naar de sloop he.quote:Op woensdag 21 maart 2018 02:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zou 'm op Marktplaats hebben gezet, of op AutoScout, ding had nog keuring.. Zelfs met slippende koppeling en matige startmotor vang je voor een op't eerste oog nette 205 nog wel 300 euro
Bewijs dat sommige mensen niet geschikt zijn voor auto's.quote:
Precies, en er was wel wat meer werk aan dan ¤ 100 hoor. Minimaal ¤ 1500 zat er aan werk aan. En die auto had makkelijk nog een maand a twee voor de deur gestaan, en dan ben je ook ¤ 50 a ¤ 100 kwijt.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:15 schreef DieselTank het volgende:
Daarbij wil ik nog iets zeggen, een auto van 100 tot 200 euro op marktplaats is nou ook niet een pretje. Je bent er zo een paar uur mee bezig, en ik doe liever een paar uur meer werk bij de baas dan dat er allemaal gespuis naar mijn auto komt kijken.
Mijn barrel van ongeveer 500 euro ga ik ook gewoon naar de auto dealer brengen.
De Celerio van TS is (bijna) 3 jaar oud. Nou is dat wat betreft de afschrijving natuurlijk alleen maar beter, een auto verliest immers relatief gezien het grootste gedeelte van z'n waarde in de eerste paar jaar.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:10 schreef DieselTank het volgende: Afschrijving op een 1 jaar oude auto van 8000 euro is niet echt een punt.
Ja lekker met 90 tot 100 op de snelweg rijden. Dat is niet volwassen, dat is bejaardquote:Op vrijdag 16 maart 2018 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:
De keuze van TS vind ik wel "volwassen", om niet te kiezen voor een oude gare boulevard cruiser maar voor een nieuwere, eenvoudige, praktische auto met weinig kosten.
Ik wou dat ik zo volwassen was!
Ja, droom verderquote:Op woensdag 21 maart 2018 09:10 schreef DieselTank het volgende:
Over 5 jaar is hij 4000/5000 minimaal waard. Dat is een afschrijving van 500 euro per jaar... Maximaal... waarschijnlijk minimale onderhoudskosten (japans) en weinig apk kosten (eerste 4 jaar hoef je niet)
Ik ging er van uit dat het autotje 1 jaar oud was dan klopt dat wel, maar hij blijkt al 3 jaar oud te zijn Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de afschrijving niet veel meer zal zijn dan onderhoud van bvb z'n 205 met versleten koppeling, of een ander barrel van < 1000 euro (uitzonderingen daargelaten)quote:
Ik zou nooit van m'n leven 5000 euro betalen voor een 5 jaar oud wijvenhok, ongeacht de km stand. Voor dat geld heb je veel comfortabelere auto's.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:46 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik ging er van uit dat het autotje 1 jaar oud was dan klopt dat wel, maar hij blijkt al 3 jaar oud te zijn Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de afschrijving niet veel meer zal zijn dan onderhoud van bvb z'n 205 met versleten koppeling, of een ander barrel van < 1000 euro (uitzonderingen daargelaten)
Nou, gelukkig voor TS doen veel andere dat welquote:Op woensdag 21 maart 2018 09:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zou nooit van m'n leven 5000 euro betalen voor een 5 jaar oud wijvenhok, ongeacht de km stand. Voor dat geld heb je veel comfortabelere auto's.
Toch word er nog aardig wat geld gevraagd voor een C1,107 of Aygo of andere stadautootje van bijna 10 jaar oud met vaak al 150000km op de klok. Daar vragen ze dan nog even ¤ 3000 a ¤ 4000.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zou nooit van m'n leven 5000 euro betalen voor een 5 jaar oud wijvenhok, ongeacht de km stand. Voor dat geld heb je veel comfortabelere auto's.
Mijn aziatische budget kar uit van 25 jaar oud heeft ook een ruitensproeier achter, die het een soort van doetquote:
Mooie auto's hebben dat niet (nodig)quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:14 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Mijn aziatische budget kar uit van 25 jaar oud heeft ook een ruitensproeier achter, die het een soort van doet
Lol zowel bij de 106 en 205 deden ze het niet, maja zegt misschien meer over Franse auto's. Ben bewust ver uit de buurt van Peugeot geblevenquote:Op woensdag 21 maart 2018 10:14 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Mijn aziatische budget kar uit van 25 jaar oud heeft ook een ruitensproeier achter, die het een soort van doet
Ligt meer aan de gebruiker.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Lol zowel bij de 106 en 205 deden ze het niet, maja zegt misschien meer over Franse auto's. Ben bewust ver uit de buurt van Peugeot gebleven
Zo'n ding kan gewoon 130 rijden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja lekker met 90 tot 100 op de snelweg rijden. Dat is niet volwassen, dat is bejaard
Nee dat zie verkeerd.... snap niet waar je dat vandaan haalt. Maar verschilt per dealer. De enige hanteert scherpe prijzen en de andere, prijzen waar nog wel wat van af te halen valt.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:14 schreef Mr.Ping het volgende:
Zonder inruil krijg je al snel 500 euro korting, dus je hebt ze een 205 en 450 euro gegeven.
Of zie ik dat verkeerd?
Zie TS zijn relaas in de OP.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:17 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Zo'n ding kan gewoon 130 rijden.
Het ging over de aankoop van een degelijke auto waar je weinig onkosten aan hebt.
Ja ik wil niet 130km/u rijden i.v.m. brandstofverbruik en voor dit topic, ga ik het ook niet speciaal testen ofzo.quote:
quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:10 schreef DieselTank het volgende:
Oh god iedereen is weer jaloers En wat kunnen ze allemaal toch weer verschikkelijk slecht nadenken. Afschrijving op een 1 jaar oude auto van 8000 euro is niet echt een punt.
Wat een onzin, heeft niets met bejaard te maken.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja lekker met 90 tot 100 op de snelweg rijden. Dat is niet volwassen, dat is bejaard
Das ook niet helemaal waar natuurlijk. Je hebt altijd je reguliere onderhoud. Een jaarbeurt danwel een verlengde onderhoudsinterveal, maar een nieuwe auto ziet binnen twee jaar wel een garage voor een beurt normalitair.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:58 schreef BertV het volgende:
De eerste jaren kost zo'n nieuwe auto niks aan onderhoud.
Het verkeer om je heen hinderen omdat je op de centen wil letten Ga dan fietsen..quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja ik wil niet 130km/u rijden i.v.m. brandstofverbruik en voor dit topic, ga ik het ook niet speciaal testen ofzo.
Daar heb ik de auto ja niet voor gekocht: maar hij kan het wel en heb ook wel tijdens de proefrit die snelheden gereden, doet ie gewoon prima.
Behalve dat een Celerio nieuw 12,399 kost (De Comfort uitvoering) En er HIER een celerio staat in Comfort uitvoering, voor 7,995 (Van amper 3 jaar oud)quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:58 schreef BertV het volgende:
[..]
De eerste jaren kost zo'n nieuwe auto niks aan onderhoud. Daarna komen langzaam de kosten. Als je de auto dan netjes laat onderhouden en lang in je bezit houdt is er niks aan de hand.
Geld frutten in het oplappen van meerdere 205-en in die jaren is niet goedkoper.
Het is wel zo dat je in de eerste jaren de zwaarste afschrijving hebt. Later vlakt dat wat af.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Behalve dat een Celerio nieuw 12,399 kost (De Comfort uitvoering) En er HIER een celerio staat in Comfort uitvoering, voor 7,995 (Van amper 3 jaar oud)
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Dat is een verschil van 4400 euro.. Of te wel 1365 euro per jaar, dat is vrij veel vind ik, dat was jij niet kwijt geweest aan die Peus van je per jaar aan onderhoud.
Ach, ik haal met mijn auto bij 90 ook 1:18. Maar ik geef dan liever iets meer uit aan de pomp en rij gewoon de snelheid die aanbevolen word, dan dat ik mensen ga hinderen omdat ik centjes wil besparen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:40 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Met 90 op de snelheidsmeter ga je ongetwijfeld een irritatie zijn voor anderen, afhankelijk van hoe je rijdt terecht of onterecht, maar als je prestaties als 3L/100KM haalt kan ik me wel wat bij die keuze voorstellen.
Met name als je krap bij kas zit.
Een beetje vaart is ook wat waard.
Met die koekblikken van jou en jou verkeersinzicht lijkt mij het veiliger om je helemaal niet in het verkeer te begeven.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het verkeer om je heen hinderen omdat je op de centen wil letten Ga dan fietsen..
Als ik 100 rijd doe ik 1:17, ga ik 130 rijden doe ik 1:14, nou nou.. Wat een verschil :")
Dan kom ik welgeteld op een volle tank 150 kilometer minder ver poe poe ..
Ik vind het zeer onverstandig om 90 te rijden op de snelweg, als de max 100 is okéé, maar als je dat ook doet op stukken waar je 120/130 mag, of op de autobahn, dan ben je gewoon een koekwaus.
Is zeker zo, maar toch... Denk dat jij over een jaar of 5 die Celerio echt niet voor meer dan 3000 euro kan verkopen, kijk naar de Aygo/C1/107, staan ook voor rond de 3-4k te koopquote:Op woensdag 21 maart 2018 12:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is wel zo dat je in de eerste jaren de zwaarste afschrijving hebt. Later vlakt dat wat af.
Met jouw schrijfstijl is het ook verstandiger om je niet op een forum te begeven, en toch ben je hierquote:Op woensdag 21 maart 2018 12:44 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Met die koekblikken van jou en jou verkeersinzicht lijkt mij het veiliger om je helemaal niet in het verkeer te bewegen.
Mijn aanwezigheid op het forum levert geen enkel gevaar op.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Met jouw schrijfstijl is het ook verstandiger om je niet op een forum te begeven, en toch ben je hier
Ik had altijd ellende met tweedehands voertuigen, nu moet ik zeggen dat het motorfietsen waren dus dat is wellicht anders.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Behalve dat een Celerio nieuw 12,399 kost (De Comfort uitvoering) En er HIER een celerio staat in Comfort uitvoering, voor 7,995 (Van amper 3 jaar oud)
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Dat is een verschil van 4400 euro.. Of te wel 1365 euro per jaar, dat is vrij veel vind ik, dat was jij niet kwijt geweest aan die Peus van je per jaar aan onderhoud.
Omdat hij wel verstandig met zijn geld omgaat kan hij wel een fatsoenlijke auto aanschaffen, daar kan jij nog wat van lerenquote:Op woensdag 21 maart 2018 12:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ach, ik haal met mijn auto bij 90 ook 1:18. Maar ik geef dan liever iets meer uit aan de pomp en rij gewoon de snelheid die aanbevolen word, dan dat ik mensen ga hinderen omdat ik centjes wil besparen.
Ligt sowieso aan hoe er mee omgegaan is natuurlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik had altijd ellende met tweedehands voertuigen, nu moet ik zeggen dat het motorfietsen waren dus dat is wellicht anders.
Mijn nieuwe Aygo kostte 10 jaar geleden 9000,-. Die eerste afschrijving van de suzuki is inderdaad veel, je hoeft weinig geluk te hebben om er eentje te kopen met de kop eraf.
Sow.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:49 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Omdat hij wel verstandig met zijn geld omgaat kan hij wel een fatsoenlijke auto aanschaffen, daar kan jij nog wat van leren
Het zou waarschijnlijk prettig rijden zijn als iedereen op die manier zou denken!quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ach, ik haal met mijn auto bij 90 ook 1:18. Maar ik geef dan liever iets meer uit aan de pomp en rij gewoon de snelheid die aanbevolen word, dan dat ik mensen ga hinderen omdat ik centjes wil besparen.
Je vergeet even al je ander fiasco's.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sow.
Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?
Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
Het is de maximale snelheid en zeker niet de aanbevolen snelheid, misschien verstandig om je theorie boekjes nog eens door te nemenquote:Op woensdag 21 maart 2018 12:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ach, ik haal met mijn auto bij 90 ook 1:18. Maar ik geef dan liever iets meer uit aan de pomp en rij gewoon de snelheid die aanbevolen word, dan dat ik mensen ga hinderen omdat ik centjes wil besparen.
En braddie, doe nou niet zo verschrikkelijk irritant. ken je deze nog ?quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sow.
Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?
Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
Leg mij dit eens uit.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.
En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.quote:Op woensdag 21 maart 2018 17:45 schreef oldford het volgende:
[..]
Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
Klopt theoretische niet geheel, want je vergelijkt dan WA met Allrisk. En je gaat natuurlijk een jonge auto, niet WA verzekeren: maar het kan wel.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:59 schreef DieselTank het volgende:
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.
Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.
Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.
Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.
[ afbeelding ]
Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.
Ik niet, ik vind het de beste app om de kosten rondom mijn auto bij te houden. Dat mensen dan vervolgens niks snappen, van zo'n schermafbeelding kan ik niks aan doen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:51 schreef oldford het volgende:
[..]
Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
Oh nee zo bedoel ik het niet. Spmmige auto’s hebben daar inderdaad veel last van. Bij mijn bus was er ook iets met de ontluchting. Sloeg ‘ie steeds af en aan het eind klotste er echt veel uit. Meerdere keren m’n hele broek onder. Duurt ook lang om 200 liter te tanken als ‘ie steeds stopt.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.
In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.
Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.
Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
Geloof mij, ik heb veel verschillende apps uitgeprobeerd: maar uiteindelijk gekozen voor Drivvo. Maar goed iedere heeft zo zijn voorkeur.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.
En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.quote:Op donderdag 22 maart 2018 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.
De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:09 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.
Wat dat respect voor het geduld!
Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
Omdat ik geen cruise control heb, hou ik de wettelijke meetcorrectie aan voor kleine variaties in snelheid als gevolg van even niet naar de cijfertjes kijken.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.
Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
Valt wel mee hoor, gewoon even langs de TÜV en een ABE aanvragen. Kost een paar tientjes.quote:Op maandag 19 maart 2018 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.
Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
Dat lijkt mij ook logisch: maar hoe denk je dat in de praktijk te gaan meten? Verbruik binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Uiteindelijk is het gewoon een gecombineerd verbruik.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo werkt het hulpje in elke auto die het heeft . Verbruik check je op basis van wat je tankt, niet het cijfertje van het onderdeel wat het denkt aan te kunnen geven maar er vaak voor praktische berekeningen er goed naast zit. Wist je trouwens dat auto's in de 90ties al boordcomputers hadden?
Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik vind het, zoals eerder gezegd, ook een aparte keuze om die 205 voor 50 piek achter te laten. Als je ‘m zelf op MP/Austoscout/Facebook had gezet had je er vast nog wel 250 euro voor kunnen vangen als onderdelen wagen. Als je zo op je centen zit lijkt 200 euro mij een heel fijn bedrag, zeker voor de kleine moeite die het kost. Kun je met 1 op 28 flink wat km’s mee maken (al gauw 3500km 😉).
Een auto met kapotte startmotor duw je gewoon even aan natuurlijk. Vraag even aan de dealer waar je net 8k hebt achter gelaten of ze even een zetje willen geven en klaar. Toevallig ook een kapotte startmotor gehad in een 205 (GTi 1.9).
Zonder inruil kun je meestal iets meer korting of extra’s regelen inderdaad.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:09 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.
Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:08 schreef oldford het volgende:
Met 1 tankbeurt van slechts 12 liter kun je nog niet spreken van een echt gemiddelde.
quote:alleen bij zeer straffe wind wil deze niet harder als ongeveer 110 in zijn 5
Dat jouw auto 125 euro kostte zegt niks.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sow.
Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?
Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.
Op spritmonitor ligt het gemiddelde ook rond de 1.20 over 37 voertuigen.
van autoweek
[..]
Wel alle tankbeurten invullen he.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik hou het verbruik trouwens puur privé bij, maar afentoe werk ik de Verbruiksmonitor nog weleens bij. Dus kijk dan over een jaar nog maar eens
Dat was mijn doel ja ook: zelf testen of het kon, want dat je gemiddelde na een jaar een paar km lager ligt is normaal. Denk zelf dat ik uiteindelijk op 1op25 zal uitkomen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 00:33 schreef rba26 het volgende:
Will do, als daar al je tankbeurten van het hele jaar in verwerkt zitten denk ik namelijk dat je akelig dicht naar het gemiddelde zal gaan. Wellicht iets zuiniger, maar niet 25%.
Is een beetje te vergelijken met mijn eerste auto, waar ik destijds 130.000km mee gereden heb in 2,5 jaar. Was een polo 1.9sdi, reed gemiddeld 1:21, maar heb er ook wel eens 1:29 uit weten te persen over 900km in Noorwegen. Niet representatief voor het gemiddelde, maar wel leuk om te zien dat het zuiniger kon dan de fabrieksopgave.
Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.
Ligt toch aan de gebruikers hoor Ze kopen een zuinige auto, maar rijden er niet bewust zuinig mee. Of zou iemand zo'n auto kopen om dagelijks van Maastricht naar Amsterdam te rijden voor werk?quote:Op woensdag 28 maart 2018 08:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja zoiets: hij zou zweten, heb er ook nog heel veel km's mee doorgereden hoor. Uiteindelijk 22.000km met die auto gereden, maar bij terugkomst uit Engeland was de koppakking wel lek. ( Olie hoort niet in je koelvloeistof reservoir te zitten )quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat van die koppakking blijft een vaag verhaal. Wat was het ook alweer, je zwart klussende mannetje zei dat ie lek was maar dat je er nog wel een tijdje mee kon doorrijden, zoiets toch?
Je krijgt gewoon het nieuwe rijden geleerd hoor Alleen je moet wel vlot met het verkeer mee rijden maar dat heeft niet super veel invloed op je gebruik. Als je met 70 de snelweg komt invoegen omdat het zo lekker zuinig is, is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd,
+1quote:Op woensdag 28 maart 2018 18:16 schreef Sheffield het volgende:
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.
Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.
En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
Dat is dus echt onzin.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:03 schreef rba26 het volgende:
[..]
+1
Als autoliefhebber koop je geen koekblik.
Kan de keuze voor een zuinige en goedkoop te onderhouden auto prima begrijpen, is economisch gezien de beste keuze voor 80% van NL, maar kan je dan persoonlijk niet als autoliefhebber omschrijven. Een klein autootje (de oude mini uitgezonderd) rijdt je nu eenmaal niet voor het comfort, de uitstraling of het fijne rijgedrag.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is dus echt onzin.
Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
Welkom in de jaren 90quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
Het is tegenwoordig kwart voor drie hoor !quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
In principe niet, tenzij de fabrikant heeft verzuimd de startmotor en accu te verzwaren.quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.
Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂
Huh?quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Nee maar het is ongelofelijk verwarrend hoor, als een systeem de ene keer wel werkt en de andere keer niet. En dan is het niet een defect, maar een functie.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.
Dit.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef gewoonmeppen het volgende:
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
Mijn oma.quote:
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Een driecilinder motor is zelfs niet ontwikkeld om 120km/u a 130km/u mee te rijden. Die zijn ontwikkeld om niet sneller dan 100km/u mee te rijden, want de motor moet anders veel te hard werken.
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.
Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.
https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Tot 210, mijn drie-pittertje.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
sinds 2000 volgens mij ongeveer vind ik al vrij lang.quote:Op vrijdag 6 april 2018 20:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.quote:Op zondag 15 april 2018 12:25 schreef Hyman het volgende:
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.quote:Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?quote:Op woensdag 18 april 2018 10:52 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.
Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
Ja het verschilt uiteraard per auto, maar de Suzuki Celerio is gewoon een stadsauto. Weleens waar bijna zo groot als een B-segmenter.quote:Op woensdag 18 april 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.
Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.
En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.
En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
Vindt jij het dan wel een spannende auto?quote:Op woensdag 18 april 2018 13:24 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Goeie ghetto daar. Zou je auto niet te hard poetsen, zou toch jammer zijn als 'ie plotseling in de fik staat.quote:Op maandag 9 april 2018 13:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.
Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
Haha sorry, meende soms wat Duitse taaltrekjes te herkennen, incl. het vele comma-gebruik. No offense trouwens hoor!quote:Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!
Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.
Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Dat dus. Het eerste wat ik doe na het starten van mijn auto is dat pleurissysteem uitzetten. Helaas heeft de fabrikant ervoor gezorgd dat juist die instelling niet wordt onthouden.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.
Je mag alleen maar een topic openen voor een "spannende auto" ?quote:Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.quote:Op woensdag 18 april 2018 13:46 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
quote:Op woensdag 18 april 2018 13:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer
Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.
De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.
Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.
[..]
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.
Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.quote:Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Maar jij besteedt er geen topic aan met de mening dat je de meest geweldige auto ter wereld hebt.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:52 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.
De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!quote:Op woensdag 18 april 2018 16:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je kunt voor je vrouw beter een Fiat 500 GT kopen Maar even serieus: je komt af van een sportieve uitvoering van de Twingo?!
En gaat dan proefrijden in een doodnormale stadsauto, zoals de Celerio. Natuurlijk raak je dan teleurgesteld: want het is een wereld van verschil.
Als ik gewend was om in een GTi te rijden, dan zou ik natuurlijk ook niet kijken gaan voor een stadsautootje.
Maar ik heb enkel in kleine auto's gereden: de Peugeot 205 Generation was ook gewoon een kleine auto. Die had welgeteld 7pk's meer dan mijn Celerio, maar 0,00 veiligheidssystemen aanboord.
Nouja, sportiever dan een standaard Twingo lijkt mij hoor. Maar Suzuki doet bij de Celerio gewoon niet aan sportieve uitvoeringen!quote:Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:
[..]
De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!
Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.
Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.
Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄quote:Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:
[..]
De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!
Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.
Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.
Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Precies, een vervoersmiddel voor iemand die niet van auto's of van autorijden houdt. Een puur functioneel ding om van A naar B te komen waarbij A en B niet meer dan 15km uit elkaar moeten liggen.quote:
Precies dit. Gewoon altijd aanlatenquote:Op woensdag 18 april 2018 21:22 schreef Yum-Yum het volgende:
TS, jij bent er eentje die constant je airco aan en uit zet en in de winter zal die wel helemaal uit staan voor een lange tijd. Hoe zit het met de keerring van je airco compressor als je dit vaak genoeg herhaalt?
Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.quote:Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies dit. Gewoon altijd aanlaten
Waarom?quote:Op woensdag 18 april 2018 22:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.
Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.quote:Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies dit. Gewoon altijd aanlaten
De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaarquote:Op woensdag 18 april 2018 22:21 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.
Auto houdt dan steeds een beetje in.
Vond het nog wel meevallen hoor. Boven de 2500 toeren komt er best nog gang in, alleen tegelijk met het geluid van een brommobiel.quote:Op woensdag 18 april 2018 22:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaar
Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!quote:Op woensdag 18 april 2018 19:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄
Ooh gaaf! Clio RS is zeker een leuke auto!quote:Op donderdag 19 april 2018 09:49 schreef afterburner het volgende:
[..]
Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!
Heb mezelf goed in de vingers gesneden.... Ik neem mijn clio 4 RS uit de lease voor der over van de lease maatschappij. Achja die 5K die ze op jaar rijd, rijd ze dan wel erg fijn...
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.quote:
Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?quote:Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
Jawel, maar plus dat een airco meer brandstof kost kost het je ook meer vermogen.quote:Op donderdag 19 april 2018 12:30 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?
Juist op de autosnelweg kun je beter de airco aanzetten, dan met je ramen open rijden. Om dan wel diverse reden!quote:Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
Nu valt dat met een blower, en eventueel een raam een reepje open wel mee.quote:Op donderdag 19 april 2018 12:34 schreef Randy_S het volgende:
Succes met het verknallen van je oren, die hebben er namelijk onder te lijden. Je gaat gewoon langzaamaan doof worden daarvan. Ik betaal wel iets extra om mijn gehoor in een betere staat te houden!
Ja en een paar minuten voor aankomst de airco uitzetten en alleen de ventilator aanlaten. Dan krijg je minder schimmel in de kanalen.quote:Op vrijdag 20 april 2018 09:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb wel ergens gelezen, dat het goed voor de airco zou zijn om hem minimaal 1x per maand 10 minuten aan te zetten. En voor in de winter kan het handig zijn met de beslagen ramen?!
Die techniek kan allemaal stuk en dan heb je dure reparaties over een paar jaar!quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
stop-start systeem
Hill-Hold systeem
stuurbekrachtiging
als je niks om auto's geeft, is dit een goede veilige keuze om van a naar b te gaan, en verder weggedoken je door het verkeer te begeven in de hoop geen date met dat ding te hoeven oppikken.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:
De keuze van TS vind ik wel "volwassen", om niet te kiezen voor een oude gare boulevard cruiser maar voor een nieuwere, eenvoudige, praktische auto met weinig kosten.
Ik wou dat ik zo volwassen was!
Die motoruitvoering is standaard in de Suzuki Celerio die in Nederland geleverd word: i.t.t. Duitsland, waar hij standaard met de Alto motor geleverd word.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:04 schreef tstile het volgende:
[..]
Ja en een paar minuten voor aankomst de airco uitzetten en alleen de ventilator aanlaten. Dan krijg je minder schimmel in de kanalen.
OT de Celerio schijnt zuinig te zijn maar wel met 1 bepaalde motoruitvoering. Voor de rest een verstandige keuze als je perse een jonge auto wilt.
Voor het geld van een Celerio staan er genoeg auto's te koop in hetzelfde segment die wat ouder zijn maar goed onderhouden en weinig hebben gereden.
De vraag is wil je als 30er in een auto rijden waar de meeste mensen pas op hun 45e aan denken. Maargoed het is wel slim om je niet te laten inpakken door marketing en praatjes en gewoon een goedkope wagen te rijden.
Ik rij zelf in een 20 jaar oud verkleurd gebakje met 50 pk. Ik hou wel van autorijden maar bezuinigen is momenteel prioriteit.
Ik las dat hij een Hongkongeesje als vriendin had, dus een "babemagnet" heeft TS niet nodig.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
als je niks om auto's geeft, is dit een goede veilige keuze om van a naar b te gaan, en verder weggedoken je door het verkeer te begeven in de hoop geen date met dat ding te hoeven oppikken.
De tering, kun je je misschien nķg een beetje denigrerender uitdrukken?quote:Op zaterdag 28 april 2018 08:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik las dat hij een Hongkongeesje als vriendin had, dus een "babemagnet" heeft TS niet nodig.
Mooi toch?quote:Op zaterdag 28 april 2018 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De tering, kun je je misschien nķg een beetje denigrerender uitdrukken?
nee is niet mooi, is gewoon respectloos.quote:Op zaterdag 28 april 2018 13:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mooi toch?
Deel 2 is al in zicht.
Over een ffing Celario.
Ligt aan je rijstijl: drempels zijn immers bedoeld om ervoor te zorgen dat je snelheid mindert! Als je dus te snel rijdt, dan is het absoluut niet comfortabel.quote:Op zaterdag 28 april 2018 16:22 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Gaat 'ie een beetje comfortabel over drempels heen?
In principe heb je gelijk dat haast met elke auto zonder te stuiteren over een drempel te rijden valt, maar bij sommige wagens heb ik de ervaring dat je wel bijzonder langzaam moet rijden wil je geen hete koffie over je heen krijgen!quote:Op zaterdag 28 april 2018 16:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ligt aan je rijstijl: drempels zijn immers bedoeld om ervoor te zorgen dat je snelheid mindert! Als je dus te snel rijdt, dan is het absoluut niet comfortabel.
Maar als je netjes afremt en rustig over de drempel heen rijdt, is er eigenlijk niks aan de hand. Maja de drempels doen hun werk
Dus een beetje comfortabel gaat ie wel over de drempels hoor, al leer je het ook heel snel af om te snel over de drempels te rijden. Dat voel je namelijk wel!
Geen Suzukiquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
E39 530i Touringquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
Alfa MiTo 1.4 turbo uit 2010 en 50-75K kms.quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
Ja, heeft al meer karakter.quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alfa MiTo 1.4 turbo uit 2010 en 50-75K kms.
Gay car of the Year is vast niet veel slechter dan de Hetero Car of the Year.quote:Op zaterdag 28 april 2018 19:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ja, heeft al meer karakter.
(ooit wel uitgeroepen tot Gay Car of the Year, maar boeie!)
waarom tot 2011? De uitslag van de laatste 7 jaar moet nog bekend worden gemaakt?quote:Op zondag 29 april 2018 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gay car of the Year is vast niet veel slechter dan de Hetero Car of the Year.
[ afbeelding ]
Moet je wel dezelfde criteria hanteren: minder dan 3 jaar oud Want ik wilde het liefste gewoon een nieuwe auto!quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
Waarom moet dag. Zat auto's van 10 jaar oud die qua comfort jouw Celerio overklassen.quote:Op zondag 29 april 2018 16:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Moet je wel dezelfde criteria hanteren: minder dan 3 jaar oud Want ik wilde het liefste gewoon een nieuwe auto!
Ja en voordat je het weet sta je alweer bij garage: veel plezier daarmeequote:Op zondag 29 april 2018 19:14 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Waarom moet dag. Zat auto's van 10 jaar oud die qua comfort jouw Celerio overklassen.
Waarom denk je toch dat dat een vanzelfsprekendheid is en dat dat bij jouw Suzuki Selderij niet gaat gebeuren?quote:Op maandag 30 april 2018 14:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja en voordat je het weet sta je alweer bij garage: veel plezier daarmee
Ja, want elke auto van 10 jaar is een schroothoop waar om de haverklap iets sneuveltquote:Op maandag 30 april 2018 14:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja en voordat je het weet sta je alweer bij garage: veel plezier daarmee
Nee maar de kans is een stuk groter: die dikke BMW of whatever van 10 jaar oud, word niet voor niks voor ¤ 8000 verkocht bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 april 2018 16:57 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, want elke auto van 10 jaar is een schroothoop waar om de haverklap iets sneuvelt
Je kunt zo denigrerend over mijn Suzuki doen als je wilt: maar feit is dat Suzuki het betrouwbaarste automerk is!quote:Op maandag 30 april 2018 16:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom denk je toch dat dat een vanzelfsprekendheid is en dat dat bij jouw Suzuki Selderij niet gaat gebeuren?
Mijn 12 jaar oude auto is vorige week weer met vlag en wimpel door de beurt en keuring gekomen.
Ik zou zelfs voor een nieuwe UP geen 8000 euro over hebben.quote:Op maandag 30 april 2018 17:59 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee maar de kans is een stuk groter: die dikke BMW of whatever van 10 jaar oud, word niet voor niks voor ¤ 8000 verkocht bijvoorbeeld.
Sowieso kom je dan jaarlijks voor de APK te gaan, iets wat ik niet hoef te doen. Ik hoef pas in Mei 2019 en dan is de APK weer 2 jaar geldig en daarna weer.
Dus ja voor ¤ 8000 kun je zeker een patserauro rijden, alleen dan heb je ook een grotere kans op onverwachte dure (onderhoud) kosten.
Of zou serieus een Volkswagen Up van 10 jaar oud voor ¤ 8000 kopen?!
[..]
Je kunt zo denigrerend over mijn Suzuki doen als je wilt: maar feit is dat Suzuki het betrouwbaarste automerk is!
Dus ja ik denk niet dat dit met mijn auto zal gebeuren. Fijn voor je trouwens dat je 12 jaar oude auto door de APK Keuring gekomen is: helaas zegt dat geen ene f*ck!
Zelfs wrakken komen door de APK, getuige Klokje Rond van Autoweek.
Ik heb gewoon een auto uitgekozen uit de prijsklasse, waarvan ik een auto jong gebruikt van kon veroorloven.quote:Op maandag 30 april 2018 18:13 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik zou zelfs voor een nieuwe UP geen 8000 euro over hebben.
Ik heb het helemaal niet over een patserauto gehad, maar over een fatsoenlijke auto. Of vind jij alles boven het b-segment een patserauto?quote:Op maandag 30 april 2018 18:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een auto uitgekozen uit de prijsklasse, waarvan ik een auto jong gebruikt van kon veroorloven.
Zoals ik al eerder zei: in eerste instantie wilde ik de auto helemaal nieuw kopen, alleen ik vond ¤ 13.000 een beetje veel geld. Dus als compromis een jong gebruikte stadsauto gekocht.
Gewoon gekozen voor de zuinigste en ruimste in zijn klasse Dat ik voor ¤ 8000 een patserauto van 10 jaar oud kon kopen, weet ik natuurlijk ook wel.
Alleen dat is iets wat ik niet wilde!
Ja leuk, maar ik breng mijn auto dus niet naar de garage van Achmed om de hoek waar Braddie zijn auto's vandaan haalt, maar naar een garage die weet waar ze mee bezig zijn en ook niet graag hun naam ten grabbel gooien voor een twijfelachtige APK keuring.quote:Op maandag 30 april 2018 17:59 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Je kunt zo denigrerend over mijn Suzuki doen als je wilt: maar feit is dat Suzuki het betrouwbaarste automerk is!
Dus ja ik denk niet dat dit met mijn auto zal gebeuren. Fijn voor je trouwens dat je 12 jaar oude auto door de APK Keuring gekomen is: helaas zegt dat geen ene f*ck!
Zelfs wrakken komen door de APK, getuige Klokje Rond van Autoweek.
Gefeliciteed.quote:Op maandag 30 april 2018 20:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik breng mijn auto dus niet naar de garage van Achmed om de hoek waar Braddie zijn auto's vandaan haalt, maar naar een garage die weet waar ze mee bezig zijn en ook niet graag hun naam ten grabbel gooien voor een twijfelachtige APK keuring.
Daarbij rijd ik volgens mij toch echt het meest betrouwbare automerk volgens de onderzoeken. Ik zie geen Suzuki voorkomen in dat artikel.
https://m.mobile.de/auto-(...)9246486.html?ref=srpquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
C1 rijder gespot!quote:Op maandag 30 april 2018 21:48 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Gefeliciteed.
Open een topic over dat 12 jaar oude barrel.
Kijk en zoiets noem ik nou een patserbakquote:Op maandag 30 april 2018 22:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
https://m.mobile.de/auto-(...)9246486.html?ref=srp
Ja oké, die wordt in totaal iets duurder, maar goed..
Soberso kan er niks tippen aan jouw Celerioquote:Op dinsdag 1 mei 2018 03:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak
Een C30 een patserbak? Oké....quote:Op dinsdag 1 mei 2018 03:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak
Tsja, elders noemde TS de Kia Picanto ook al een onverstandige auto die vooral gekocht wordt vanwege het uiterlijke vertoon, dus de lat ligt erg laag...quote:
Jeeez, een C30 al een patserbak vinden... Vraag me wel oprecht af wat je daar dan "patserig" aan vindt?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 03:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak
Valt in het niet bij mijn even oude Golf en 20 jaar oudere DAF.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 09:57 schreef DieselTank het volgende:
Dit hele topic staat nu vol met onderbuikgevoelens van beide partijen, dus niks wat jullie zeggen klopt.
Alhoewel ik wel aan DL's kant sta want kleine japanse auto's zijn vele male betrouwbaarder en goedkoper dat grotere auto's en luxere merken. Voorbeeld is mijn 25 jaar oude japanse scheurijzer.
Alles wat TS niet kan betalen is patserig. Zelfs een Fiat 500, wat de ultieme nichten auto is is een patserbak waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:56 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Jeeez, een C30 al een patserbak vinden... Vraag me wel oprecht af wat je daar dan "patserig" aan vindt?
Golfje 3? Had mijn moeder ook toen ik op een leeftijd was dat ik auto's mijn interesse gingen wekken. Leuke waggel!quote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Valt in het niet bij mijn even oude Golf en 20 jaar oudere DAF.
Your point being?
Golf 2 natuurlijk, uit 86.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:00 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Golfje 3? Had mijn moeder ook toen ik op een leeftijd was dat ik auto's mijn interesse gingen wekken. Leuke waggel!
Ah ja, las het verkeerd ("20 jaar oude Golf"). Ook nice!quote:
Nu ik er over nadenk, die "oersterke" starletjes uit de jaren 80 die je in de begin jaren '00 nog zag zijn ook verdwenen. Maar Golfjes 1 en 2 zijn er nog zat. E30's ook.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:15 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ah ja, las het verkeerd ("20 jaar oude Golf"). Ook nice!
Haha mijn moeder heeft een tijdje terug een Starlet gekocht, maar wel uit de jaren '90 geloof ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nu ik er over nadenk, die "oersterke" starletjes uit de jaren 80 die je in de begin jaren '00 nog zag zijn ook verdwenen. Maar Golfjes 1 en 2 zijn er nog zat. E30's ook.
So much voor Japanse kwaliteit
Misschien is dat regiogebonden of zo, maar ik denk dat ik tegenwoordig meer Starletjes tegenkom dan Golfjes 1 en 2. Als ik nog eens een Golf 1 zie rijden, is dat meestal wel een helemaal gerestaureerd exemplaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nu ik er over nadenk, die "oersterke" starletjes uit de jaren 80 die je in de begin jaren '00 nog zag zijn ook verdwenen. Maar Golfjes 1 en 2 zijn er nog zat. E30's ook.
So much voor Japanse kwaliteit
Nou dat het een feit is dat er verhouding meer oude jappen dan europese auto's rijden. En ik snap niet helemaal waarom je zou denken dat een licht gebruikte auto vol met electronica minder stuk zou gaan als een jong klein japans autotje zonder teveel poespas.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Valt in het niet bij mijn even oude Golf en 20 jaar oudere DAF.
Your point being?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuw naar cijfers over die verhouding. Zo veel oude japannertjes zijn er echt niet meer. De oude suzukis, civics etc uit eind 80/begin jaren 90 is weinig van over.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:33 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nou dat het een feit is dat er verhouding meer oude jappen dan europese auto's rijden. En ik snap niet helemaal waarom je zou denken dat een licht gebruikte auto vol met electronica minder stuk zou gaan als een jong klein japans autotje zonder teveel poespas.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
Jeej voor oude Japannertjes Ik rijd ook heel tevreden in mijn Paseo'tje uit 19971997. We hebben het over de jaren 80.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Gek he? Die hadden nogal wat roestproblemen en dat in combinatie met het Nederlandse klimaat is niet zo'n succes. Motorisch hielden ze het nog wel vol.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben benieuw naar cijfers over die verhouding. Zo veel oude japannertjes zijn er echt niet meer. De oude suzukis, civics etc uit eind 80/begin jaren 90 is weinig van over.
Maar net reden er nog meer jappen rond dan Europese auto's. Nu is het ineens niet zo omdat ze weggeroest zijn?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gek he? Die hadden nogal wat roestproblemen en dat in combinatie met het Nederlandse klimaat is niet zo'n succes. Motorisch hielden ze het nog wel vol.
Natuurlijk. In de jaren 90 heeft er nauwelijks ontwikkeling plaats gevonden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Scheelt maar 8 jaar. Close enough in my book.
Net hadden we het over Starlets, geen Civics.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar net reden er nog meer jappen rond dan Europese auto's. Nu is het ineens niet zo omdat ze weggeroest zijn?
Wat is het nou?
alleen maar omdat het autotype limousine is volgens de advertentiequote:Op dinsdag 1 mei 2018 03:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak
Poteto potato. We hadden het over oude Jappen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Net hadden we het over Starlets, geen Civics.
Mijn auto heeft geen airco en geen abs en weet ik het. Behoorlijk basic hoor. Verder ging het vooral om betrouwbaarheid van oudere (dus jaren 80 en 90) Japanese auto's. Dus ik weet niet waar je nou heen wil...quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Natuurlijk. In de jaren 90 heeft er nauwelijks ontwikkeling plaats gevonden.
Injectie, airco werd mainstream, staal behandeling werd beter (muv van enige merken), betere veiligheidsvoorzieningen etc.
Zal er wel mee te maken hebben dat ts regelmatig weer wat onzin post waar we dan heerlijk allemaal op kunnen spugen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:51 schreef MaximumRush het volgende:
Serieus? Is er al bijna een deel volgeluld over dat koekblikje?
Dat er schijnbaar minder "betrouwbare" Japanse auto's uit de jaren 80 rondrijden dan er nog wordt beweerd.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn auto heeft geen airco en geen abs en weet ik het. Behoorlijk basic hoor. Verder ging het vooral om betrouwbaarheid van oudere (dus jaren 80 en 90) Japanese auto's. Dus ik weet niet waar je nou heen wil...
Heb ik nooit gezegd. Zei alleen dat het niet heel veel jaartjes scheelt. Maar laat maar. Deze discussie met jou is vrij zinloosquote:Op woensdag 2 mei 2018 15:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat er schijnbaar minder "betrouwbare" Japanse auto's uit de jaren 80 rondrijden dan er nog wordt beweerd.
Dat jij denkt dat jouw hok uit 1997 idem is als een auto uit de jaren 80 zegt eigenlijk ook genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |