abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177861019
Inleiding/Lulverhaal

Je hebt twee linkse handen, geen tot weinig verstand van auto's en je wantrouwt autogarages standaard omdat dit helaas een eigenschap is die tot mijn persoonlijkheid hoort. Wat doe je dan? In iedere geval niet alweer een koekblik kopen zoals een Peugeot 205 of 106, want met dat soort oude auto's moet je gewoon geluk hebben. Met de 106 had ik dat geluk en mijn vader rijdt er nog steeds in rond, maar helaas bleek de 205 een totaal andere verhaal te zijn.

Dat wilt niet zeggen dat een oude auto perse een slechte keuze is: maar voor mij persoonlijk, zou het niet verstandig geweest zijn om wederom zo'n oude auto te kopen. Ze worden goedkoop verkocht met een goede reden! Verkopers weten ook dondergoed dat ze gewoon niet te eerlijk kunnen zijn, over hun oude auto. Dus veelal word zo'n auto weggedaan op het moment dat hij nog enigszins verkoopbaar is en er nog APK op zit: als je dan een autoleek bent, dan zie je al gauw het een en andere over het hoofd.

Voor mij was dat dus een goede redenen om ver weg te blijven bij vage autohandeleren en al helemaal bij particulieren: want je hebt geen poot om op te staan, als er iets mis blijkt te zijn met de auto. En als je een jonge occasion bij een merkdealer koopt dan kun je er met een gerust hart vanuit gaan, dat de auto die je koopt gewoon in orde is. En als dat niet zo is: je krijgt garantie en in mijn geval zit er 6 maanden garantie op de auto, waarvan 3 maanden nog fabrieksgarantie en 3 maanden BOVAG.

Gelukkig heeft Suzuki geen 7 jaar fabrieksgarantie zoals bij KIA, want dat zou betekenen dat je verplicht bent om de auto nog ruim 4 jaar lang bij de dealer voor onderhoud te brengen. Want doe je dat niet? Dan verspeel je gewoon de fabrieksgarantie op de auto! Al schijnt de Suzuki dealer best goedkoop in onderhoud te zijn, dus dat valt dan wel mee :)

Waarom Suzuki?

Je zou je wellicht afvragen waarom ik uitgerekend gekozen heb voor Suzuki en niet weer Peugeot bijvoorbeeld? Nou dat is simpel: ik zocht een betrouwbaar automerk en tevens een zo'n zuinig mogelijk auto, want de meeste autokosten gaan uiteindelijk in brandstof zitten. Ja de afschrijving is even slikken: but who cares? Als je het geld hebt, dan heb je het geld en dan is het gewoon een investering. En ik ben net 30 jaar geworden en dat was een mooi moment, om een volwassen auto te kopen.

En dan kun je nog afvragen: waarom geen Hyundai i10 of Kia Picanto, nou omdat de Suzuki Celerio gewoon de ruimste in zijn klasse is en de Hyundai i10 heb ik ook proefgereden en die beviel mij gewoon niet. Terwijl de Suzuki Celerio mij wel direct beviel. Oh en de Peugeot 205 heb ik gewoon achtergelaten bij de Suzuki dealer, want ik had absoluut geen zin in de moeite om die auto zelf te verkopen. Dus ja ergens in Nederland staat binnenkort een best nette 205 op de sloop, waar wat mij betreft een handige doe het zelver gelukkig mee mag worden *-)

Foto's

Een mij Auto topic is natuurlijk niet compleet zonder een set foto's, welke ik geschoten heb met mijn Panasonic FZ200 brugcamera B) Ik zal dan maar direct mijn eerlijke mening geven, al is dat natuurlijk wel subjectief.




Zijkant van de auto, vanaf de bestuurderskant


Voorkant van de auto


Nogmaals de voorkant, maar dan met alle deuren open


En de achterkant van de auto




De binnenkant van de auto, vanaf de bestuurderskant.

Stja wat moet ik dan zeggen over de vormgeving van de auto? Persoonlijk vind ik het gewoon een hele mooie auto, vooral in deze kleur. En naar mijn mening is deze auto genderneutraal, dus geen vrouwen of mannenauto. Al vraag ik mij af of je anno 2018 een auto nog wel een mannen of vrouwenauto mag noemen? Zo vind ik de Peugeot 108 bijvoorbeeld meer een vrouwenauto, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen natuurlijk *-)

Om eerlijk te zijn, vind ik de Suzuki Celerio in zijn algemeenheid gewoon een hele nuchtere auto: het is geen stoere auto, en ook geen auto die je koopt als je het belangrijk vind wat andere over je auto denken. De auto straalt dus gewoon nuchterheid uit en het is een heel bescheiden design, dat vind je mooi of je vind het niet mooi. Zo vind ik een BMW 1 serie een vreselijke auto om te zien, terwijl de eigenaar van die BMW dat waarschijnlijk ook van mijn auto vind. Dus ja smaken verschillen nou eenmaal.

Eerste indruk

Dit lijkt misschien wel op een recensie, maar is het beslis niet: ik schrijf eigenlijk alleen mijn beweegredenen neer en wat mijn eerste indruk is, waarbij mijn referentiekader een 21 jarige koekblik op wielen is. Dus ik kan dat niet ga vergelijken met een Peugeot 208 of Suzuki Swift, maar die had ik ook niet willen kopen: omdat die auto's gewoon te duur voor mij zijn. Terwijl ik een stadsauto wel kan betalen, zelfs met mijn relatief laag inkomen.

Ik heb twee keer proefgereden in een Suzuki Celerio, beide met dezelfde motor: dus ik wist al wat ik kon verwachten, toen ik voor de tweede keer in de Suzuki Celerio ging proefrijden. Maar dan bij de Suzuki dealer zelf, omdat ik de autohandelaar die de andere Suzuki Celerio verkocht niet vertrouwde. Dat was wel een Exclusive uitvoering, alleen hij was uit Denemarken geimporteerd en de KM-stand was verdacht laag met 2000KM's op de klok.

Dus gelukkig heb ik wel uitgebreid proef kunnen rijden in de auto: want ik was een beetje bang, dat de auto niet genoeg pit zou hebben. Maar het tegendeel is waar, de auto heeft met zijn 68pk motortje meer als genoeg pit om goed mee te rijden met het verkeer. Dat was voor mij erg belangrijk omdat ik vaak met de auto naar Dusseldorf rij, dan wil ik op zijn minst met een redelijke snelheid kunnen invoegen en dat lukt met deze auto gewoon. Alleen als je graag 130KM/u rijdt, dan moet je eventjes geduld hebben of langer in de 4 doorrijden. Maar dat laatste is niet goed voor het verbruik, dus je kunt beter naar de 5 doorschakelen en langzaam versnellen.

Al moet ik eerlijk zeggen: ik heb deze auto niet gekocht om snel te rijden, aangezien ik dat niet leuk vind. Ik blijf liever op de rechterrijstrook en rij dan tussen de 90KM/u a 100KM/u, zodat ik zo min mogelijk brandstof gebruik en gewoon ontspannen op mijn bestemming aan kom. Want in Duitsland word je toch van de linkerbaan afgeduwd, als je slechts 120KM/u rijdt of langzamer. Maar als het moet dan kun je wel met deze auto snellere accelereren, je zult er alleen voor terug moeten schakelen.

Wat ik trouwens wel nog wil vermelden: de koppeling is even wennen, in begin wilde hij nog weleens afslaan omdat ik er nog niet echt aangewend was. Maar nadat ik vanmorgen in de ochtendspits gereden heb, was ik er snel aangewend na het vele stoppen en weer in de 1 moeten optrekken. Dus ik kan wel begrijpen, dat o.a Autoweek daar wat over te zeggen had. Al is het natuurlijk ook nog een nieuwe koppeling, terwijl die in de 205 bijna helemaal op was.

Brandstof Verbruik

Hier kan ik nog geen zinnig woord over zeggen: maar ik zit wel zo'n geinige functie in de boordcomputer, die mij liet zien dat ik bij 90KM/u minder dan 4L per 100KM zou verbruiken. Heb hem zelfs al richting de 2.6L zien gaan.... precies de reden waarom ik liever de KM-stand daar heb staan dan wat het huidige verbruik is. Aangezien dat laatste nogal af kan leiden als je zo zuinig mogelijk probeert te rijden :}

Ondertussen de verbruiksmeter omgezet in KM/L en dan zie je, dat hij bij een constante snelheid op vlakke weg: 30KM/L doet. Dus ik ben benieuwd wat het verbruik straks is, als ik de auto de 2x keer voltank.

Het gemiddelde verbruik bij de boordcomputer, staat momenteel in iedere geval op 25KM/L. Maar die 34.500km heeft de vorige eigenaar gereden. Dus het is niet mijn gemiddelde.

Tot slot

Oh en over het interieur, ik ben allang blij dat er niet zo'n onhandig entertainment in zit en met Airco en Bluetooth heb ik eigenlijk alles wat ik wil hebben. Er zit nog een stop/start systeem in de auto, probeer alleen nog uit te dokteren hoe die nou echt functioneert. Dus het is nog wennen aan de auto, vandaar dat ik ook nog niet veel kan zeggen: maar de auto rijdt gewoon prima en is veel comfortabeler dan de 205 die ik had, aangezien ik daar alles in voelde! Ik zal mijn ervaringen in de toekomst dus nog zeker aan vullen.
pi_177868952
Is je 205 stuk?
pi_177868999
Je bent 80+?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 19:35:01 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177869160
Wat heb je met die matten uitgevreten? :o.
And so is the past
pi_177870207
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat heb je met die matten uitgevreten? :o.
Waar denk je dat automatten voor bedoeld zijn ;) Maar is van de schoenen, de matten moet ik nog eens uitzuigen.

Auto stond in Düsseldorf buiten milieuzone geparkeerd, en daar ligt van dat zand. Dus daar komt het vandaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Diqiu-Long op 16-03-2018 20:40:29 ]
pi_177870587
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:21 schreef Mr.Ping het volgende:
Is je 205 stuk?
De 205 en ik zijn officieel gescheiden: was er in februari nog mee in Engeland geweest, ruim 2150km gereden. En op laatste besloot hij mij in de steek te laten :(

Startmotor probleem: ANWB gebeld, kwam eentje van de AA en een paar tikken en ik kon mijn weg naar de veerboot vervolgen. Toen zonder problemen ruim 320KM nog gereden naar huis.

Maar toen ik thuis kwam, heb ik zoals gebruikelijk het oliepeil gecontroleerd en bij gevuld. Ook direct koelwater gecontroleerd en daar zat overduidelijk olie in: wat helaas betekend, dat mijn koppakking ook lek was.

Toen mijn buurman aangesproken, die heeft verstand van auto's en is eens een stukje gaan rijden. Koppeling bleek ook versleten te zijn, vandaar dat de koppeling al een tijdje deed slippen.

Uiteindelijk nog Barleaks geprobeerd om de lekke koppakking tijdelijk te verhelpen, maar toen ik voor de 2e probleem met die startmotor kreeg. Besloot ik om toch maar voor iets anders te kijken.

Ik was al geīnteresseerd in de Suzuki Celerio: zuinigste en ruimste in zijn klasse, maar wilde hem alleen niet nieuw kopen. Dus heb gezocht naar een occasion van slechts een paar jaar oud, in de comfort uitvoering.

Heb in totaal 2x proefgereden in een Celerio, was eigenlijk al direct onder de indruk van hoe ruim de auto is. In Duitsland noemen ze het ook wel XL-Kleinwagen soms.

Je hebt echt enorm veel ruimte voor zijn klasse: was namelijk een beetje bang, dat het een kleine auto was. De 205 is ja een B-Segmenter, terwijl de Celerio tot het A-segment behoort.

Maar eigenlijk komt de Celerio kwa bagageruimte en ruimte binnenin, dichter in de buurt van een B-segmenter. Zelfs veel B-Segmenters hebben niet zoveel bagageruimte.

Oh en het is een behoorlijk comfortabele auto om mee over de Autosnelweg te rijden, ik voel gewoon niks. Terwijl ik in die 205 iedere deukje in de weg voelde.

Volgens Autoweek, is de Celerio ook comfortabeler om op de autosnelweg te rijden dan een Peugeot 108. Dat scheelt, want ik leg de meeste km's op de autosnelweg af.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:23 schreef Bouke-p het volgende:
Je bent 80+?
Waar slaat dit op?
pi_177871137
quote:
De 205 is ja een B-Segmenter, terwijl de Celerio tot het A-segment behoort.
Je snapt dat de segmenten in de loop der jaren een beetje verschoven zijn qua normen? Niet echt heel fair om een auto die van oorsprong geintroduceerd werd in 1983 te vergelijken met een dik dertig jaar nieuwere auto die zowel Alto als Splash moest opvolgen...

quote:
Waar slaat dit op?
Het is je nooit opgevallen dat dit soort autootjes best populair zijn bij mensen wiens haar over het algemeen dezelfde kleur heeft als de lak op jouw exemplaar?
pi_177871412
Ja dat snap ik, maar een Aygo/C1/108 bieden echt niet zoveel ruimte als de Celerio. En een Kia Picanto ook niet, zelfs de Hyundai i10 bied minder ruimte.

Dus dat maakt echt een verschil naar mijn mening. En de Hyundai i10 had ik al eens proefgereden, die beviel mij totaal niet.

En Kia Picanto viel af, omdat die meer brandstof verbruikt dan de Celerio. Oh en de vorige generatie, is bij Kassa negatief in beeld gekomen. Dat ging juist over het brandstofverbruik....

Trouwens ik vind het onrelevant, of dit soort auto's populair zijn bij oudere of niet: want het is gewoon heel fijn om een hoge zit te hebben, makkelijk bij in en uitstappen.

En zonder fratsen, want ik heb geen zin in die regenboog kleuren interieur met irritante aanraakschermen in de auto.

[ Bericht 32% gewijzigd door Diqiu-Long op 16-03-2018 21:25:52 ]
pi_177871780
In je OP zei je dat je 30 was geworden en dat het tijd was voor een volwassen auto, in welk opzicht vind jij hem volwassen?
Meer of minder Meeuwen?
pi_177872675
De keuze van TS vind ik wel "volwassen", om niet te kiezen voor een oude gare boulevard cruiser maar voor een nieuwere, eenvoudige, praktische auto met weinig kosten.

Ik wou dat ik zo volwassen was!
pi_177872828
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:29 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
In je OP zei je dat je 30 was geworden en dat het tijd was voor een volwassen auto, in welk opzicht vind jij hem volwassen?
Gewoon een nieuwe stadsauto, wat is daar mis mee?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_177872925
Ik heb zelf ook een klein autotje maar ik snap waarom veel mensen koop een c of d segment auto ( golf of passat) maar kleine boodschappen karretjes hebben ook wel wat hoor :D In de stad en voor korte ritten zijn ze simpelweg beter. En op de snelweg, tja, ik zou liever meer geld uitgeven voor een goed zittende bank in mijn woonkamer dan een iets beter geveerde stoel in een auto.

Alleen ik zou wel voor andere wieldoppen gaan. Deze zien er een beetje bejaard uit.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_177872985
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:
De keuze van TS vind ik wel "volwassen", om niet te kiezen voor een oude gare boulevard cruiser maar voor een nieuwere, eenvoudige, praktische auto met weinig kosten.

Ik wou dat ik zo volwassen was!
Ja precies, daarom noem ik het ook volwassenen. Het is gewoon niet zo'n koekblik als een 205, al was dat zeker een leuke auto om te rijden.

Maar de Celerio bied zoveel meer: airconditioning, bluetooth, stop-start systeem, overal airbags in de auto. Hoge zit waardoor je makkelijk in en uit de auto komt.

De auto rijdt ook best wel comfortabel, de vering vangt gewoon de omevenheden in de weg op. Terwijl ik in de 205 iedere deukje in de weg voelde.

En belangrijkste voor mij, de komende jaren hoef ik geen dure reparaties te verwachten. Dat is bij oude auto's wel anders helaas :(

Bij deze auto is het een kwestie, van op tijd onderhoudsbeurten uitvoeren. En de auto is lekker zuinig, dus dat is ook mooi meegenomen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:26 schreef DieselTank het volgende:
Ik heb zelf ook een klein autotje maar ik snap waarom veel mensen koop een c of d segment auto ( golf of passat) maar kleine boodschappen karretjes hebben ook wel wat hoor :D In de stad en voor korte ritten zijn ze simpelweg beter. En op de snelweg, tja, ik zou liever meer geld uitgeven voor een goed zittende bank in mijn woonkamer dan een iets beter geveerde stoel in een auto.

Alleen ik zou wel voor andere wieldoppen gaan. Deze zien er een beetje bejaard uit.
Ik vind dat over stadsauto's onnodig denigrerend gedaan word, daar kun je gewoon heel goed mee uit te voeten.

Ja het zijn wel compromissen die je moet sluiten, maar je kunt niet alles hebben voor dat geld. Voor die stoel, wil bijvoorbeeld in de toekomst een lekker zacht schapenvacht kopen.

Die liggen afentoe bij de Aldi in Duitsland in het assortiment, dus voor de Bestuurdersstoel lijkt mij dat wel leuk en comfortabel.

De wieldoppen interesereren mij trouwens geen ruk, dus die blijven mooi zitten. Ik vind niet originele wieldoppen meestal trouwens niet echt mooi, dus dat doe ik niet meer. Bij de 205 wel gedaan en dat viel vies tegen: die goedkope doppen waren niet echt stevig :(

[ Bericht 38% gewijzigd door Diqiu-Long op 16-03-2018 22:38:43 ]
pi_177874795
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

Gelukkig heeft Suzuki geen 7 jaar fabrieksgarantie zoals bij KIA, want dat zou betekenen dat je verplicht bent om de auto nog ruim 4 jaar lang bij de dealer voor onderhoud te brengen. Want doe je dat niet? Dan verspeel je gewoon de fabrieksgarantie op de auto!
Bullshit

BER-regeling.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177875399
Heb je een mooie fotocamera, neem je zulke foto's! Opmerkelijk, zeker gezien je de auto oprecht lijkt te waarderen.
pi_177876986
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:59 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heb je een mooie fotocamera, neem je zulke foto's! Opmerkelijk, zeker gezien je de auto oprecht lijkt te waarderen.
Wat is mis met de foto's?
  zaterdag 17 maart 2018 @ 09:52:30 #17
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_177877975
Je bent terug! :o

Leuke auto wel.
pi_177878579
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:52 schreef Voszje het volgende:
Je bent terug! :o

Leuke auto wel.
Bedankt :D
  zaterdag 17 maart 2018 @ 16:25:45 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177885088
Effe sparen voor een setje kekke wieltjes om hem af te maken ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177885342
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:25 schreef Sounddragon het volgende:
Effe sparen voor een setje kekke wieltjes om hem af te maken ;)
Ja dat zou wel echt leuk zijn inderdaad, dat wilde ik toen al bij de 205 doen. Maar godzijdank heb ik dat nooit gedaan!

Moet wel nog eens nadenken, over hoe ik het in de winter ga doen. Want in Duitsland heb je bij winterse weersomstandigheden winterbanden nodig.

Gelukkig is er bijna nooit sprake van winterse weersomstandigheden, dus met zomerbanden kan ik ook prima in de winter rijden. Enkel niet bij ijzel, sneeuw of wanneer het vriest.

Dus ik wil de huidige banden gewoon nog onder de auto houden, doodzonde om op korte termijn al in 4-seizoensbanden te investeren.

Enorm kromme wetgeving trouwens, want stelt het zou sneeuwen in de lente ( wat het nu doet ). Dan moet je volgens Duitse wetgeving dus je banden wisselen. Maar overdag is het in de winter bijna nooit onder het vriespunt, dus zomerbanden gaat ook prima.

[ Bericht 10% gewijzigd door Diqiu-Long op 17-03-2018 16:43:00 ]
  zaterdag 17 maart 2018 @ 22:00:35 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177894385
Gewoon deze bandjes effe opcrossen, kun je nog even sparen. Nieuwe velgjes kopen met goede fatsoenlijke zomerbandjes en om je steelies winterbanden leggen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177926538
Eerste indruk

Ik heb ongeveer 2 weken gewacht, tot ik ben begonnen met het schrijven van deze review. Deze review zal namelijk in verschillende delen geschreven worden, waarvan de eerst indruk het eerste onderdeel van is.

Veel zinnigs over de betrouwbaarheid kan ik immers nog niet schrijven, ook niet over het brandstofverbruik. Daar zal ik immers een verbruiksmonitor voor bij houden, welke ik na iedere tankbeurt zal proberen bij te werken.

Waarom?

In dit eerste stuk wil ik het dus vooral hebben over waarom ik juist voor deze auto gekozen heb. Daar kan ik redelijk kort in zijn: de Suzuki Celerio is de ruimste en zuinigste in zijn, maar ook omdat het een auto zonder fratsen is.

Dat laatste hoor je ook overduidelijk vaak terug in diverse video reviews over deze auto, ook al schijnt dat dan vervolgens totaal onbelangrijk voor autojournalisten te zijn.

Die worden wel chagrijnig van krapte achterbanken en kofferruimte, waar dan met heel veel moeite een boodschappen kratje in past. Maar vervolgens roepen ze dat soort auto's wel uit, als winnaar van een trio-test.

Nou volgens mij is de Suzuki Celerio gewoon de winnaar: want ze maken heel slim gebruik van de beschikbare ruimte, zonder dat de auto in een hogere gewichtsklasse valt dan de concurrentie.

Zo ben ik ook niet echt kapot van al die fratsen, die veel andere autofabrikanten tegenwoordig in hun auto's plaatsen: de consument is eigenlijk een soort proefpersoon geworden, want al die aanraakschermen in auto's werken verre van optimaal!

Je zal zo iemand maar voor je hebben rijden, die heel druk bezig is met zijn entertainment systeem dat met een onhandig aanraaksysteem bediend moet worden. Dat lijdt enkel tot afleiding en daarom ben ik blij, dat er in de Celerio een makkelijk te bedienen autoradio in zit.

Comfort

Ook wat betreft rijcomfort heb ik niks te klagen, de auto rijdt gewoon heel comfortabel en de motor is ook opvallend stil. Als ik dan toch een puntje van kritiek mag uiten? De stoelen hadden van mij eerlijk gezegd wel iets zachter mogen zijn, vandaar ook geen 5 sterren voor comfort.

Waar deze stadsauto echter het meeste in uitblinkt, is hoe comfortabel hij op de autosnelweg rijdt. Hij stuitert dan ook totaal niet, iets wat een Peugeot 108 volgens Autoweek wel zou doen.

Daarin tegen, moet ik wel toegeven dat je met deze auto niet over drempels kunt vliegen. Dat kun je wel proberen, maar dat leer je snel af omdat totaal niet comfortabel aan voelt.

Stuurgedrag

Wat betreft het sturen, heb ik eigenlijk geen kritiek: je hoort veel in videoreviews namelijk best vaak kritiek op het stuurgedrag van deze auto, maar daar herken ik mij totaal niet in.

Hij stuurt gewoon heel fijn en de stuurbekrachtiging was even wennen, aangezien mijn vorige auto geen stuurbekrachtiging had. Ook wat betreft de opties op het stuur ben ik erg tevreden: er zit een bluetooth knopje op en twee knopjes voor je telefoon.

De bluetooth instellen is eventjes omslachtig, maar je begint het instelprocess door gewoon het bluetooth knopje aan het stuur in te drukken. Als je het eenmaal ingesteld hebt, zal je telefoon ook zonder moeite verbinden met de auto.

Geluidskwaliteit

Wat betreft de geluidskwaliteit van de autoradio, daar ben ik persoonlijk tevreden mee. Alleen je moet wel de bass uitlaten, omdat anders de geluidsboxen al snel in de auto te beginnen kraken.

Ook past de autoradio automatische het geluid aan de snelheid die je rijdt, en blijkbaar werkt dat goed?! Want die optie staat standaard aan en ik hoor niet plotseling, het volume omhoog schieten.

Wennen!

Overigens heb ik wel nog iets over de koppeling van de auto te zeggen: daar moest ik echt aan wennen, was net alsof ik weer in de lesauto zat. Maar ik ben er nu geheel aan gewend, dus zie het eigenlijk niet als een minpunt.

Zo zijn er nog wel meer dingen waar ik aan moet wennen, zoals het stop-start systeem. Dat staat standaard aan, maar werkt alleen als je een stappenplan afwerkt. Ook werkt het stop-start systeem niet als de buitentemperatuur rond het vriespunt is, dan blijft de motor gewoon aan.

Het stop-start systeem werkt als volgt: als je tot stilstand komt, dan dien je de auto in zijn vrij te zetten. Rem induwen en daarna de koppeling omhoog laten komen, waarna het start-stop systeem geactiveerd word.

Om vervolgens weer de auto te starten, haal je de voet van de rem en trap je de koppeling in waarna de auto direct start. Als je echter tegelijkertijd de koppeling in trapt en naar de 1 schakelt, dan start de motor niet.

Dus eerst koppeling helemaal intrappen en dan pas schakelen! Persoonlijk vind ik het stop-start systeem dus maar verwarrend, maar als je eenmaal weet hoe het werkt: dan is het een fijn systeem om in te zetten.

Brandstofverbruik volgens boordcomputer

Wat betreft het brandstofverbruik: ik ben een zuinige en rustigere rijder, dus de 1op25 die haal ik persoonlijk met gemak. Ik heb echter nog geen harder cijfers, dus kan enkel schrijven wat de boordcomputer aangeeft.

Hoe dan ook: als je echt zuinig wilt rijden, dan is het verstandig om niet sneller dan 90KM/u te rijden. Alleen op deze manier heb je enige kans, om het opgegeven verbruik te behalen.

Want als ik 90KM/u rij dan geeft de boordcomputer aan, dat ik 30KM/L verbruik. Dat laatste is echter afhankelijk van diverse factoren: als het al maar een beetje bergop gaat, dan verbruik je al meer. Ook snel optrekken word natuurlijk afgestraft.

Voorlopige Conclusie

Kortom met een rustige en geen gehaaste rijstijl, kun je met deze auto heel zuinig rijden. Echter daar ga ik nog op terug komen en zoals gezegd, ik ga de verbruiksmonitor bijhouden.

Mijn eerste indruk is dus simpelweg, dat dit een hele nuchtere auto is welke ruim inzetbaar is. Dus niet enkel als stadsautootje, maar ook gewoon voor op de autosnelweg. En Suzuki doet bij deze auto niet aan fratsen en dat vind ik heel fijn, want dat was oorspronkelijk de reden waarom ik liever in een oude auto ging rijden.

Stel overigens gerust vragen, mocht het nodig zijn om een update te plaatsen dan doe ik dat in de toekomst. Voor nu heb ik wel genoeg geschreven.
  maandag 19 maart 2018 @ 12:49:57 #23
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_177929518
Goede review, maar eerlijk gezegd vind ik hem vrij vooringenomen overkomen. Het lijkt wel of je alles voor je zelf goed praat.

Daarnaast zeg je dat de auto ook prima is op de autosnelweg, terwijl je daar rijdt alsof het een provinciale weg is. Ik zou graag meer willen weten over het gedrag bij 130km/u (lawaai, wegligging, etc).

En hoe rijdt de auto in de eerste versnelling? Vaak als ik dit soort autos zie wordt er vol gas gegeven in de eerste versnelling zodat de koppeling makkelijk aangrijpt.
pi_177931095
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef butz0rs het volgende:
Goede review, maar eerlijk gezegd vind ik hem vrij vooringenomen overkomen. Het lijkt wel of je alles voor je zelf goed praat.

Daarnaast zeg je dat de auto ook prima is op de autosnelweg, terwijl je daar rijdt alsof het een provinciale weg is. Ik zou graag meer willen weten over het gedrag bij 130km/u (lawaai, wegligging, etc).

En hoe rijdt de auto in de eerste versnelling? Vaak als ik dit soort autos zie wordt er vol gas gegeven in de eerste versnelling zodat de koppeling makkelijk aangrijpt.
Blijft subjectief hoor: ik ben geen autojournalist, die objectief over hoort te komen. Wat meestal dan nog mislukt: want ze zoeken wel iets om over te zeiken.

Als je over een provinciale weg rijdt, dan kom je redelijk veel stoplichten tegen. Terwijl je op een autosnelweg, geen een keer hoeft te stoppen of er is een file.

Dus ja wellicht rij ik alsof ik op de provinciale weg rij? Er zijn inderdaad landen, waar 90KM/u de maximumsnelheid is. Maar ik doe dat dus, omdat de auto op die snelheid het zuinigste rijdt.

Ik heb ook totaal geen behoefte om 130km/u te rijden en ook niet, om uittesten voor een review. Dat kost mij brandstof en als ik minder dan 100km enkel rit rij, dan zie ik geen reden om constant 120km/u te rijden.

Dus het spijt mij zeer: ik ga dat niet geforceerd testen, maar natuurlijk is de auto dan wat lawaaierige. Dat is met iedere auto in deze klasse.

Een driecilinder motor is zelfs niet ontwikkeld om 120km/u a 130km/u mee te rijden. Die zijn ontwikkeld om niet sneller dan 100km/u mee te rijden, want de motor moet anders veel te hard werken.

Ik vergelijk de auto trouwens wel met mijn vorige auto, de Peugeot 205 en in die auto voelde ik iedere deukje in de weg. Dus ja natuurlijk vind ik dat deze nieuwe auto, veel comfortabeler rijdt. Je voelt gewoon niks, ook niet op de belabberde Autobahn.

Auto rijdt trouwens prima in de eerste versnelling: maar ik heb geleerd, dat die versnelling eigenlijk alleen bedoeld is voor weg te rijden. Daarna schakel je door naar de twee.

Je moet trouwens wel iets extra gas geven, want anders pakt de koppeling niet goed aan. Maar zo heb ik het ook geleerd tijdens de rijles, heb namelijk in een benzine gelesd.

Wat trouwens wel zo is, soms moet ik eerder naar de 1 terug schakelen als ik langzaam op een kruising af kom. Dan rij ik net te langzaam, om in de twee de bocht te nemen.

Maja dat is wennen: iedere auto werkt anders, mijn eerste auto had niet eens 5 versnellingen.
  maandag 19 maart 2018 @ 14:08:07 #25
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_177931571
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je moet trouwens wel iets extra gas geven, want anders pakt de koppeling niet goed aan. Maar zo heb ik het ook geleerd tijdens de rijles, heb namelijk in een benzine gelesd.

Je bedoeld dat de koppeling te goed aanpakt. Maar er is een verschil tussen aangrijpen bij 1200 rpm of 3000 rpm.

Voor hoeveel heb je de auto trouwens gekocht, en met welke km stand? En was het een schade auto of demo model, aangezien hij een zakelijke eigenaar heeft gehad?
pi_177931726
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:08 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Je bedoeld dat de koppeling te goed aanpakt. Maar er is een verschil tussen aangrijpen bij 1200 rpm of 3000 rpm.

Voor hoeveel heb je de auto trouwens gekocht, en met welke km stand? En was het een schade auto of demo model, aangezien hij een zakelijke eigenaar heeft gehad?
Zakelijke eigenaar? Ik heb hem bij de Suzuki Dealer in Helmond gekocht. Km-stand was iets onder de 35.000km toen ik hem kocht.

Ik heb de auto voor iets onder de ¤ 8000 gekocht, maar heb dan wel nog 6 maanden garantie. Had deze auto vast goedkoper kunnen vinden, maar niet bij een dealer.

De Suzuki dealer in Helmond had gewoon een hele scherpe prijs, in Heerlen zou ik meer betaald hebben.
pi_177931866
Mooi karretje TS, veel plezier ermee ^O^
pi_177931879
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:16 schreef Klepper272 het volgende:
Mooi karretje TS, veel plezier ermee ^O^
Bedankt :D
  maandag 19 maart 2018 @ 14:17:31 #29
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_177931890
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zakelijke eigenaar?
Je kunt bij de RDW kentekens checken.

Verder volgens mij wel een goede prijs voor de leeftijd/stand.
  maandag 19 maart 2018 @ 14:22:31 #30
37248 BertV
Handgemaakt
pi_177932073
Prima auto, zouden meer mensen met verstand dit soort keuzen moeten maken.

Kan het niet laten; wellicht dat Aygo/C1/107 naar vrouwenauto neigt... dit neigt naar bejaarden.

Groet, mannelijke Aygo bezitter. :P
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 19 maart 2018 @ 14:27:20 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177932256
Waarom geen Swift?
Die vind ik er net wat hipper uitzien. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177932300
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:17 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Je kunt bij de RDW kentekens checken.

Verder volgens mij wel een goede prijs voor de leeftijd/stand.
Ahja ik zie het nu, maakt ansich niet uit of de eerste eigenaar een zakelijke of particuliere eigenaar geweest is.

Prijs was, in vergelijking met andere Celerio's met vergelijkbare leeftijd en km-stand een stuk lager. Ik heb er ook gezien, daar werd bijna ¤ 10.000 voor gevraagd.

De goedkoopste die ik gezien had, was een geīmporteerd Suzuki Celerio 1.0 Exclusive uitvoering. Die zou maar 2000km op de teller hebben staan, maar Suzuki Nederland vertelde mij dat de garantie niet in Nederland geldig was.

Had ook zo'n vermoeden, dat de km-stand wellicht terug gedraaid was. Want het was en een vage handelaar, allemaal oude auto's stonden op het terrein. En die auto moest dan ¤ 7500 kosten.

Die had geen NAP natuurlijk en een import auto, is sowieso standaard al minder waard. Als je die ooit wilt verkopen of inruilen, krijg je hem aan de straatstenen niet kwijt.
pi_177932517
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:27 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom geen Swift?
Die vind ik er net wat hipper uitzien. :)
Eerst heb ik naar de Swift gekeken, ook naar wat jong gebruikte modellen kosten. Maar de Swift voldeed uiteindelijk niet aan mijn eisen, terwijl de Celerio dat wel deed.

De Swift verbruikt flink wat meer brandstof dan de Celerio, kost meer in de wegenbelasting en in de verzekering. Daarnaast zou de aanschaf ook een paar duizend hoger geweest zijn.

Dus ja de Celerio voldeed aan mij wensen, terwijl de Swift dat niet deed. Maar ik ben het met je eens, de Swift is wel echt een hip karretje. Maar zoals Sounddragon al zei: eigenlijk zou ik gewoon een paar mooie sportvelgen, onder de Celerio moeten zetten.

Denk dat het mijn autootje direct een heel ander gezicht zou geven: maar goed nu moet eventjes gespaard worden :P Die sportvelgen zijn ook wel een paar keer per jaar, in de aanbieding.

Dus is verstandig om met dat soort dingen te wachten, of op de uitkijk voor bijvoorbeeld een leuk gebruikt setje.
  maandag 19 maart 2018 @ 15:19:21 #34
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_177933907
Een auto die je koopt met je verstand, niet met je hart.
Goedkoper autorijden kan haast niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_177935823
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.

Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
pi_177936294
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.

Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
Je bent wel van de klokjes en de klepeltjes...

Dat zit niet in de velgen maar in het ventiel. Bij andere velgen deze set dus overzetten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 23:35:40 #37
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177973262
Goed topic weer Dikkie Lang! :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_177973573
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:12 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Je bent wel van de klokjes en de klepeltjes...

Dat zit niet in de velgen maar in het ventiel. Bij andere velgen deze set dus overzetten.
Of gewoon originele Suzuki velgen zitten waar de sensors al in zitten. Staat sowieso al beter dan after market velgen.
pi_177973579
Echt :')
Een 205 weg doen omdat er voor een paar 100 aan kosten aan kwamen _O- En om dat je geld wil besparen koop je maar een jong gebruikte? Maat... wat?

Had die 205 gefixt, had je nog lang plezier van gehad tegen minimale afschrijving, als je over 1 jaar de selderij-io weg wil doen krijg je er misschien de helft voor terug.
pi_177973723
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef butz0rs het volgende:
Goede review, maar eerlijk gezegd vind ik hem vrij vooringenomen overkomen. Het lijkt wel of je alles voor je zelf goed praat.

Daarnaast zeg je dat de auto ook prima is op de autosnelweg, terwijl je daar rijdt alsof het een provinciale weg is. Ik zou graag meer willen weten over het gedrag bij 130km/u (lawaai, wegligging, etc).

En hoe rijdt de auto in de eerste versnelling? Vaak als ik dit soort autos zie wordt er vol gas gegeven in de eerste versnelling zodat de koppeling makkelijk aangrijpt.
Dit ja.

Al snap ik hem wel, hij is natuurlijk erg biased.
Maar ik heb het idee dat als 'ie 130 gaat rijden hij gaat klagen over het geluid, de zijwindgevoeligheid, maar als je op een provincialesnelweg ( :') ) Gaat rijden merk je daar niets van. Dan ligt zelfs mijn auto nog goed op de weg _O-
pi_177973858
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:45 schreef Braddie het volgende:
Echt :')
Een 205 weg doen omdat er voor een paar 100 aan kosten aan kwamen _O- En om dat je geld wil besparen koop je maar een jong gebruikte? Maat... wat?

Had die 205 gefixt, had je nog lang plezier van gehad tegen minimale afschrijving, als je over 1 jaar de selderij-io weg wil doen krijg je er misschien de helft voor terug.
Doe ff normaal Braddie en niet zo jaloers neerbuigend op een mooi Suzuki.
pi_177973905
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:56 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Doe ff normaal Braddie en niet zo jaloers neerbuigend op een mooi Suzuki.
Mooie Suzuki :') Mag ik vragen of je toevallig slechtziend/blind bent? Is toch geen sjoege aan zo`n ding man.

En verder vind ik het gewoon stom dat 'ie omdat er 400-500 kosten aan z`n huidige (vrij betrouwbare) auto kwamen, gelijk dat ding wegdoet en een jong gebruikte koopt, terwijl zo`n 205 gewoon een leuk gebekte auto is, al schaars begint te worden, en zo`n Celerio is een enorm trutterig hok waar alleen 65+ volk in rijdt die niet opvalt tussen al het andere A-segment wat geen Smart For two, Fiat 500 of Renault Twingo is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 23:59:25 ]
pi_177974073
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

Mooie Suzuki :') Mag ik vragen of je toevallig slechtziend/blind bent? Is toch geen sjoege aan zo`n ding man.

En verder vind ik het gewoon stom dat 'ie omdat er 400-500 kosten aan z`n huidige (vrij betrouwbare) auto kwamen, gelijk dat ding wegdoet en een jong gebruikte koopt, terwijl zo`n 205 gewoon een leuk gebekte auto is, al schaars begint te worden, en zo`n Celerio is een enorm trutterig hok waar alleen 65+ volk in rijdt die niet opvalt tussen al het andere A-segment wat geen Smart For two, Fiat 500 of Renault Twingo is.
Jij bent nou net niet degene die de meest verstandige beslissingen maakt wat betreft auto aanschaf, en dan op een ander commentaar hebben op iemand die wel een vestandige keuze maakt is niet echt sterk.

En een Celerio is een betrouwbare, practische , zuinige auto, prima aanschaf .
pi_177974235
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 00:06 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jij bent nou net niet degene die de meest verstandige beslissingen maakt wat betreft auto aanschaf, en dan op een ander commentaar hebben op iemand die wel een vestandige keuze maakt is niet echt sterk.

En een Celerio is een betrouwbare, practische , zuinige auto, prima aanschaf .
Ik maak inderdaad niet de meest verstandige keuzes, en ik mag prima commentaar hebben want IK vind het GEEN verstandige keuze, hij HAD een betrouwbare auto waar wat aan kapot ging (wat logisch is, auto is bijna 30 jaar oud) En omdat het dan teveel word gaat 'ie een 15-20 voudige uitgeven aan een nieuwe :')

Celerio is betrouwbaar (Was zijn 205 ook) Praktisch? (205 heeft sowieso een grotere kofferruimte) Zuinig? (Ja, maar zo`n 205 is ook geen slurper) Prima aanschaf? Ja, heb er alleen maar respect voor dat 'ie het durft, een jong gebruikte auto kopen, maar verstandig vind ik het niet.
pi_177974446
Stiekem wel een klein beetje met meinherr Braddie eens. Ik las in een ander topic dat TS geen werk heeft. Is het dan verstandig om 8k stuk te slaan op een auto? En dan ga ik er maar van uit (en hoop ik) dat ‘ie er geen lening voor heeft afgesloten. Is die auto dan echt nodig? Mensen vergeten dat de afschrijving ook een kostenpost is. Iets wat die 205 nagenoeg niet had. Voor die paar 1000 euro had je de reparaties kunnen uitvoeren en heel wat brandstof kunnen verstoken.
Maar goed, wat anders kopen is natuurlijk leuk. Alleen dan is het meer hobby en niet zo cheap mogelijk van A naar B rijden.
pi_177974593
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 00:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Stiekem wel een klein beetje met meinherr Braddie eens. Ik las in een ander topic dat TS geen werk heeft. Is het dan verstandig om 8k stuk te slaan op een auto? En dan ga ik er maar van uit (en hoop ik) dat ‘ie er geen lening voor heeft afgesloten. Is die auto dan echt nodig? Mensen vergeten dat de afschrijving ook een kostenpost is. Iets wat die 205 nagenoeg niet had. Voor die paar 1000 euro had je de reparaties kunnen uitvoeren en heel wat brandstof kunnen verstoken.
Maar goed, wat anders kopen is natuurlijk leuk. Alleen dan is het meer hobby en niet zo cheap mogelijk van A naar B rijden.
Naja, als je het geld hebt en je wil wat anders, prima..
Maar verstandig vind ik het gewoon niet..

En inderdaad, afschrijving is ook een kostenpost, hij had prima nog een paar jaar met die 205 kunnen doen, ja oke.. het kost je zo nu en dan wat geld aan onderdelen/onderhoud, maar wat wil je met een oudere auto? Maar nee, dan gaat mijnheer D-L een auto kopen, en zijn 205 inruilen voor VIJFTIG EURO... Ja, dat las ik op Autoweek in een topic van hem, VIJFTIG EURO!

Met andere woorden:

er staat nu op de sloop ergens een vrij nette 205 met een versleten koppeling wat vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 120 euro!! En een startmotor die vervelend deed, die vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 50 euro..

Zelfs al had hij het laten uitbesteden, was 'ie (waarschijnlijk) nog geen 750 euro kwijt geweest bij elkaar, maar dan heb je een koppeling die het wel weer 1,5 ton volhoudt, en zo`n startmotor idem dito, als niet langer..

Maar in plaats daar van koopt 'ie een nieuwe auto en laat 'ie uit pure frustratie en "rebelsheid" een goede 205 achter die nu op de sloop beland ;(
pi_177974672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Naja, als je het geld hebt en je wil wat anders, prima..
Maar verstandig vind ik het gewoon niet..

En inderdaad, afschrijving is ook een kostenpost, hij had prima nog een paar jaar met die 205 kunnen doen, ja oke.. het kost je zo nu en dan wat geld aan onderdelen/onderhoud, maar wat wil je met een oudere auto? Maar nee, dan gaat mijnheer D-L een auto kopen, en zijn 205 inruilen voor VIJFTIG EURO... Ja, dat las ik op Autoweek in een topic van hem, VIJFTIG EURO!

Met andere woorden:

er staat nu op de sloop ergens een vrij nette 205 met een versleten koppeling wat vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 120 euro!! En een startmotor die vervelend deed, die vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 50 euro..

Zelfs al had hij het laten uitbesteden, was 'ie (waarschijnlijk) nog geen 750 euro kwijt geweest bij elkaar, maar dan heb je een koppeling die het wel weer 1,5 ton volhoudt, en zo`n startmotor idem dito, als niet langer..

Maar in plaats daar van koopt 'ie een nieuwe auto en laat 'ie uit pure frustratie en "rebelsheid" een goede 205 achter die nu op de sloop beland ;(
Jij bestelt eten van thuisbezorgd via PayPal als je geld op is, en bent vervolgens verbaasd als ze dat geld afschrijving.

Stop met internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2018 01:19:14 ]
  woensdag 21 maart 2018 @ 01:52:06 #48
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177974770
Ik geloof dat zelfs mijn ouders (76 jaar) dit ding te saai vonden....

En ik heb een andere definitie voor 'volwassen auto'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177974788
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Naja, als je het geld hebt en je wil wat anders, prima..
Maar verstandig vind ik het gewoon niet..

En inderdaad, afschrijving is ook een kostenpost, hij had prima nog een paar jaar met die 205 kunnen doen, ja oke.. het kost je zo nu en dan wat geld aan onderdelen/onderhoud, maar wat wil je met een oudere auto? Maar nee, dan gaat mijnheer D-L een auto kopen, en zijn 205 inruilen voor VIJFTIG EURO... Ja, dat las ik op Autoweek in een topic van hem, VIJFTIG EURO!

Met andere woorden:

er staat nu op de sloop ergens een vrij nette 205 met een versleten koppeling wat vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 120 euro!! En een startmotor die vervelend deed, die vervangen kan worden (Als je het zelf kan) voor nog geen 50 euro..

Zelfs al had hij het laten uitbesteden, was 'ie (waarschijnlijk) nog geen 750 euro kwijt geweest bij elkaar, maar dan heb je een koppeling die het wel weer 1,5 ton volhoudt, en zo`n startmotor idem dito, als niet langer..

Maar in plaats daar van koopt 'ie een nieuwe auto en laat 'ie uit pure frustratie en "rebelsheid" een goede 205 achter die nu op de sloop beland ;(
Uiteraard moet iedereen natuurlijk zelf weten wat ze doen. Was alleen even mijn visie er op. Ik zou andere prioriteiten hebben.

Maar 50 euro voor die 205 is wel laag ja. De sloop geeft meestal al 200 euro voor een rijdende auto.
pi_177974792
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Uiteraard moet iedereen natuurlijk zelf weten wat ze doen. Was alleen even mijn visie er op. Ik zou andere prioriteiten hebben.

Maar 50 euro voor die 205 is wel laag ja. De sloop geeft meestal al 200 euro voor een rijdende auto.
Ik zou 'm op Marktplaats hebben gezet, of op AutoScout, ding had nog keuring.. Zelfs met slippende koppeling en matige startmotor vang je voor een op't eerste oog nette 205 nog wel 300 euro :')
pi_177974796
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik geloof dat zelfs mijn ouders (76 jaar) dit ding te saai vonden....

En ik heb een andere definitie voor 'volwassen auto'.
Mijn opa rijdt hier in:
(Alleen dan iets sportiever, andere kleur)

Gaat weliswaar dit jaar voor een andere auto kijken (Waarschijnlijk een Corsa C i.v.m hogere instap)

Maar hij vind zo`n typisch klein autootje een bejaardengebakje, en die man is 79 :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2018 02:03:17 ]
pi_177977120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 02:00 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik zou 'm op Marktplaats hebben gezet, of op AutoScout, ding had nog keuring.. Zelfs met slippende koppeling en matige startmotor vang je voor een op't eerste oog nette 205 nog wel 300 euro :')
Jij bracht zelf ook een nog werkende auto (Polo) naar de sloop he. :D

Niettemin ben ik het wel met je eens, aan de andere kant is hem zo inruilen en je verder over de verkoop niet druk hoeven maken wel gemakkelijker natuurlijk (voor degenen die daar waarde aan hechten). Overigens is het niet geheel duidelijk of hij al op de sloop staat, als de dealer hem voor een klein beetje meer naar de handel door zou schuiven zou mij dat ook niet verbazen.

TS had ook wel veel pech met z'n 205. Binnen een jaar de banden, delen van de ophanging/vering en allerlei ander spul moeten vervangen waardoor je bijna 1000 euro aan onderhoud uitgeeft, plus de koppeling, koppakking en startmotor die eraan zaten te komen is niet echt normaal. Zijn echter wel onderdelen die, als je ze eenmaal vervangen hebt, in de regel weer jaren mee horen te gaan.
pi_177977256
Oh god iedereen is weer jaloers :') En wat kunnen ze allemaal toch weer verschikkelijk slecht nadenken. Afschrijving op een 1 jaar oude auto van 8000 euro is niet echt een punt.

Over 5 jaar is hij 4000/5000 minimaal waard. Dat is een afschrijving van 500 euro per jaar... Maximaal... waarschijnlijk minimale onderhoudskosten (japans) en weinig apk kosten (eerste 4 jaar hoef je niet)

Maar gelukkig heeft braad veel verstand van auto's :') Met zijn BMW, twingo, corsa en nu polo :') Papa repareert alles wel.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_177977332
Daarbij wil ik nog iets zeggen, een auto van 100 tot 200 euro op marktplaats is nou ook niet een pretje. Je bent er zo een paar uur mee bezig, en ik doe liever een paar uur meer werk bij de baas dan dat er allemaal gespuis naar mijn auto komt kijken.

Mijn barrel van ongeveer 500 euro ga ik ook gewoon naar de auto dealer brengen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:17:20 #55
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_177977378
quote:
Waarom die foto?
pi_177977400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Waarom die foto?
Bewijs dat sommige mensen niet geschikt zijn voor auto's.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_177977435
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:15 schreef DieselTank het volgende:
Daarbij wil ik nog iets zeggen, een auto van 100 tot 200 euro op marktplaats is nou ook niet een pretje. Je bent er zo een paar uur mee bezig, en ik doe liever een paar uur meer werk bij de baas dan dat er allemaal gespuis naar mijn auto komt kijken.

Mijn barrel van ongeveer 500 euro ga ik ook gewoon naar de auto dealer brengen.
Precies, en er was wel wat meer werk aan dan ¤ 100 hoor. Minimaal ¤ 1500 zat er aan werk aan. En die auto had makkelijk nog een maand a twee voor de deur gestaan, en dan ben je ook ¤ 50 a ¤ 100 kwijt.

Trouwens ik ben gewoon heel erg blij met mijn nieuwe auto, hoef ik tenminste niet meer in een koekblik te rijden :D
pi_177977570
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:10 schreef DieselTank het volgende: Afschrijving op een 1 jaar oude auto van 8000 euro is niet echt een punt.
De Celerio van TS is (bijna) 3 jaar oud. Nou is dat wat betreft de afschrijving natuurlijk alleen maar beter, een auto verliest immers relatief gezien het grootste gedeelte van z'n waarde in de eerste paar jaar.
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:42:21 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177977862
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:
De keuze van TS vind ik wel "volwassen", om niet te kiezen voor een oude gare boulevard cruiser maar voor een nieuwere, eenvoudige, praktische auto met weinig kosten.

Ik wou dat ik zo volwassen was!
Ja lekker met 90 tot 100 op de snelweg rijden. Dat is niet volwassen, dat is bejaard ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:44:11 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177977915
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:10 schreef DieselTank het volgende:

Over 5 jaar is hij 4000/5000 minimaal waard. Dat is een afschrijving van 500 euro per jaar... Maximaal... waarschijnlijk minimale onderhoudskosten (japans) en weinig apk kosten (eerste 4 jaar hoef je niet)

Ja, droom verder _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177977974
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, droom verder _O-
Ik ging er van uit dat het autotje 1 jaar oud was dan klopt dat wel, maar hij blijkt al 3 jaar oud te zijn :P Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de afschrijving niet veel meer zal zijn dan onderhoud van bvb z'n 205 met versleten koppeling, of een ander barrel van < 1000 euro (uitzonderingen daargelaten)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:47:22 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177978012
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:46 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ik ging er van uit dat het autotje 1 jaar oud was dan klopt dat wel, maar hij blijkt al 3 jaar oud te zijn :P Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de afschrijving niet veel meer zal zijn dan onderhoud van bvb z'n 205 met versleten koppeling, of een ander barrel van < 1000 euro (uitzonderingen daargelaten)
Ik zou nooit van m'n leven 5000 euro betalen voor een 5 jaar oud wijvenhok, ongeacht de km stand. Voor dat geld heb je veel comfortabelere auto's.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177978084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik zou nooit van m'n leven 5000 euro betalen voor een 5 jaar oud wijvenhok, ongeacht de km stand. Voor dat geld heb je veel comfortabelere auto's.
Nou, gelukkig voor TS doen veel andere dat wel ;)

https://www.autoscout24.n(...)9bce6d1ada?cldtidx=2
(Dit is het eerste resultaat van de 880 op autoscout24 met de zoekopdracht: hatchback 4500-5000 bouwjaar 2010/2013, benzine. )

edit:

kijk zelf maar https://www.autoscout24.n(...)sort=standard&desc=0
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:52:03 #64
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177978146
Ik zie het :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177978459
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik zou nooit van m'n leven 5000 euro betalen voor een 5 jaar oud wijvenhok, ongeacht de km stand. Voor dat geld heb je veel comfortabelere auto's.
Toch word er nog aardig wat geld gevraagd voor een C1,107 of Aygo of andere stadautootje van bijna 10 jaar oud met vaak al 150000km op de klok. Daar vragen ze dan nog even ¤ 3000 a ¤ 4000.

Dus dan geef ik liever het dubbele uit voor een jongere model, voorzien van snufjes als Stop-start systeem etc. En gewoon een hele zuinige motor.

Is trouwens ook niet zo relevant, want de auto ga ik echt niet weg doen. Bij de 205 was het een bodemloze put, en zal ik sommige eens uit de droom helpen?

Een Peugeot 205 Generation heeft niks van waarde, alleen een GTi of CTi heeft wat van waarde. En dat ding van mij had ookal roest, dus ik denk dat ik het met ¤ 1500 niet gered had.....

Ik ben namelijk nogal een perfectionist, dus dan is het beter een jong gebruikte auto te kopen. Werkt tenminste de centrale vergrendeling, ruitensproeier achter en ik heb Airco :D

Maar serieus, mankeerde wel meer aan de Peugeot 205 dan een kapotte startmotor en koppeling. Want als het enkel de startmotor was, dan had ik die gewoon vervangen.

Echter de koppeling was versleten, daar kun je dan best wel een tijd nog mee rijden. Alleen je auto wilt niet meer fatsoenlijk accelereren, waardoor je bij remmen best weer lang nodig hebt om op snelheid te kopen.

Goed en koppakking was ook gewoon lek, dat was niet enkel zweten meer. Want er dreef nogal wat olie bij koelwater. Dus ik ben blij dat ik van die Peugeot 205 af ben, mis hem dus ook letterlijk als kiespijn.

Alleen wennen dat ik nu letterlijk de nieuwste auto in de straat heb: overigens heeft de buurman ook een Suzuki, om precies te zijn een Wagon R. En dat is iets daar zou ik zelf weer niet in willen rijden.

Maja, soms moet je gewoon van je toetsenbord vandaan komen en proef gaan rijden en de auto in echt kijken. Want je ziet op internet enkel 2D beelden ;)
pi_177978574
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
ruitensproeier achter
:{w Mijn aziatische budget kar uit van 25 jaar oud heeft ook een ruitensproeier achter, die het een soort van doet :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 21 maart 2018 @ 10:14:31 #67
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177978585
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:14 schreef DieselTank het volgende:

[..]

:{w Mijn aziatische budget kar uit van 25 jaar oud heeft ook een ruitensproeier achter, die het een soort van doet :P
Mooie auto's hebben dat niet (nodig) 8-)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177978601
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:14 schreef DieselTank het volgende:

[..]

:{w Mijn aziatische budget kar uit van 25 jaar oud heeft ook een ruitensproeier achter, die het een soort van doet :P
Lol zowel bij de 106 en 205 deden ze het niet, maja zegt misschien meer over Franse auto's. Ben bewust ver uit de buurt van Peugeot gebleven ;)
pi_177978861
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:15 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Lol zowel bij de 106 en 205 deden ze het niet, maja zegt misschien meer over Franse auto's. Ben bewust ver uit de buurt van Peugeot gebleven ;)
Ligt meer aan de gebruiker.
Bij mijn ex-106 werkte alles nog. Ook de spiegelverwarming, elektrische spiegels en elektrische ramen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177979776
Zonder inruil krijg je al snel 500 euro korting, dus je hebt ze een 205 en 450 euro gegeven.

Of zie ik dat verkeerd?
pi_177979841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja lekker met 90 tot 100 op de snelweg rijden. Dat is niet volwassen, dat is bejaard ;)
Zo'n ding kan gewoon 130 rijden.
Het ging over de aankoop van een degelijke auto waar je weinig onkosten aan hebt.
pi_177979864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:14 schreef Mr.Ping het volgende:
Zonder inruil krijg je al snel 500 euro korting, dus je hebt ze een 205 en 450 euro gegeven.

Of zie ik dat verkeerd?
Nee dat zie verkeerd.... snap niet waar je dat vandaan haalt. Maar verschilt per dealer. De enige hanteert scherpe prijzen en de andere, prijzen waar nog wel wat van af te halen valt.

De dealer waar ik gekocht heb, die had gewoon al een hele scherpe prijs. Dus daar viel niet veel meer van af te onderhandelen.

Uiteraard had ik de prijs al veelvuldig vergeleken, bij andere dealers betaalde je al gauw een ¤ 1000 a ¤ 2000 meer voor een Celerio van vergelijkbare leeftijd en km-stand.
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:34:56 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177980136
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zo'n ding kan gewoon 130 rijden.
Het ging over de aankoop van een degelijke auto waar je weinig onkosten aan hebt.
Zie TS zijn relaas in de OP.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177980374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zie TS zijn relaas in de OP.
Ja ik wil niet 130km/u rijden i.v.m. brandstofverbruik en voor dit topic, ga ik het ook niet speciaal testen ofzo.

Daar heb ik de auto ja niet voor gekocht: maar hij kan het wel en heb ook wel tijdens de proefrit die snelheden gereden, doet ie gewoon prima.
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:58:19 #75
37248 BertV
Handgemaakt
pi_177980634
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:10 schreef DieselTank het volgende:
Oh god iedereen is weer jaloers :') En wat kunnen ze allemaal toch weer verschikkelijk slecht nadenken. Afschrijving op een 1 jaar oude auto van 8000 euro is niet echt een punt.

^O^

De eerste jaren kost zo'n nieuwe auto niks aan onderhoud. Daarna komen langzaam de kosten. Als je de auto dan netjes laat onderhouden en lang in je bezit houdt is er niks aan de hand.

Geld frutten in het oplappen van meerdere 205-en in die jaren is niet goedkoper.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_177980902
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja lekker met 90 tot 100 op de snelweg rijden. Dat is niet volwassen, dat is bejaard ;)
Wat een onzin, heeft niets met bejaard te maken.
Het rijd gewoon en stuk economischer, veiliger en relaxter.
Tevens minder uitstoot en minder geluidsoverlast voor de omgeving.

[ Bericht 4% gewijzigd door Klepper272 op 21-03-2018 12:21:36 ]
pi_177981076
En milieubewust, want je stoot per km ook nog eens minder CO2 uit. Dus als je 90km/u rijdt, dan vervuilt je auto ook minder de buitenlucht.
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:25:11 #78
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177981153
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:58 schreef BertV het volgende:

De eerste jaren kost zo'n nieuwe auto niks aan onderhoud.
Das ook niet helemaal waar natuurlijk. Je hebt altijd je reguliere onderhoud. Een jaarbeurt danwel een verlengde onderhoudsinterveal, maar een nieuwe auto ziet binnen twee jaar wel een garage voor een beurt normalitair.
pi_177981341
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja ik wil niet 130km/u rijden i.v.m. brandstofverbruik en voor dit topic, ga ik het ook niet speciaal testen ofzo.

Daar heb ik de auto ja niet voor gekocht: maar hij kan het wel en heb ook wel tijdens de proefrit die snelheden gereden, doet ie gewoon prima.
Het verkeer om je heen hinderen omdat je op de centen wil letten :') Ga dan fietsen..

Als ik 100 rijd doe ik 1:17, ga ik 130 rijden doe ik 1:14, nou nou.. Wat een verschil :")
Dan kom ik welgeteld op een volle tank 150 kilometer minder ver poe poe ..

Ik vind het zeer onverstandig om 90 te rijden op de snelweg, als de max 100 is okéé, maar als je dat ook doet op stukken waar je 120/130 mag, of op de autobahn, dan ben je gewoon een koekwaus.
pi_177981396
Ik hinder geen verkeer..... dat kan er gewoon langs van links. Zit ja niet met 90km/u op de linkerrijstrook.

Wat jij vind, dat interesseert mij trouwens niet zoveel ;)
pi_177981410
Met 90 op de snelheidsmeter ga je ongetwijfeld een irritatie zijn voor anderen, afhankelijk van hoe je rijdt terecht of onterecht, maar als je prestaties als 3L/100KM haalt kan ik me wel wat bij die keuze voorstellen.

Met name als je krap bij kas zit.

Een beetje vaart is ook wat waard.
pi_177981439
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:58 schreef BertV het volgende:

[..]

^O^

De eerste jaren kost zo'n nieuwe auto niks aan onderhoud. Daarna komen langzaam de kosten. Als je de auto dan netjes laat onderhouden en lang in je bezit houdt is er niks aan de hand.

Geld frutten in het oplappen van meerdere 205-en in die jaren is niet goedkoper.
Behalve dat een Celerio nieuw 12,399 kost (De Comfort uitvoering) En er HIER een celerio staat in Comfort uitvoering, voor 7,995 (Van amper 3 jaar oud)
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Dat is een verschil van 4400 euro.. Of te wel 1365 euro per jaar, dat is vrij veel vind ik, dat was jij niet kwijt geweest aan die Peus van je per jaar aan onderhoud.
pi_177981459
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Behalve dat een Celerio nieuw 12,399 kost (De Comfort uitvoering) En er HIER een celerio staat in Comfort uitvoering, voor 7,995 (Van amper 3 jaar oud)
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Dat is een verschil van 4400 euro.. Of te wel 1365 euro per jaar, dat is vrij veel vind ik, dat was jij niet kwijt geweest aan die Peus van je per jaar aan onderhoud.
Het is wel zo dat je in de eerste jaren de zwaarste afschrijving hebt. Later vlakt dat wat af.
pi_177981471
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:40 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Met 90 op de snelheidsmeter ga je ongetwijfeld een irritatie zijn voor anderen, afhankelijk van hoe je rijdt terecht of onterecht, maar als je prestaties als 3L/100KM haalt kan ik me wel wat bij die keuze voorstellen.

Met name als je krap bij kas zit.

Een beetje vaart is ook wat waard.
Ach, ik haal met mijn auto bij 90 ook 1:18. Maar ik geef dan liever iets meer uit aan de pomp en rij gewoon de snelheid die aanbevolen word, dan dat ik mensen ga hinderen omdat ik centjes wil besparen.
pi_177981483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:36 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het verkeer om je heen hinderen omdat je op de centen wil letten :') Ga dan fietsen..

Als ik 100 rijd doe ik 1:17, ga ik 130 rijden doe ik 1:14, nou nou.. Wat een verschil :")
Dan kom ik welgeteld op een volle tank 150 kilometer minder ver poe poe ..

Ik vind het zeer onverstandig om 90 te rijden op de snelweg, als de max 100 is okéé, maar als je dat ook doet op stukken waar je 120/130 mag, of op de autobahn, dan ben je gewoon een koekwaus.
Met die koekblikken van jou en jou verkeersinzicht lijkt mij het veiliger om je helemaal niet in het verkeer te begeven.
pi_177981488
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het is wel zo dat je in de eerste jaren de zwaarste afschrijving hebt. Later vlakt dat wat af.
Is zeker zo, maar toch... Denk dat jij over een jaar of 5 die Celerio echt niet voor meer dan 3000 euro kan verkopen, kijk naar de Aygo/C1/107, staan ook voor rond de 3-4k te koop :')
pi_177981497
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:44 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Met die koekblikken van jou en jou verkeersinzicht lijkt mij het veiliger om je helemaal niet in het verkeer te bewegen.
Met jouw schrijfstijl is het ook verstandiger om je niet op een forum te begeven, en toch ben je hier :')
pi_177981525
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Met jouw schrijfstijl is het ook verstandiger om je niet op een forum te begeven, en toch ben je hier :')
Mijn aanwezigheid op het forum levert geen enkel gevaar op. :6
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:46:15 #89
37248 BertV
Handgemaakt
pi_177981528
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Behalve dat een Celerio nieuw 12,399 kost (De Comfort uitvoering) En er HIER een celerio staat in Comfort uitvoering, voor 7,995 (Van amper 3 jaar oud)
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Dat is een verschil van 4400 euro.. Of te wel 1365 euro per jaar, dat is vrij veel vind ik, dat was jij niet kwijt geweest aan die Peus van je per jaar aan onderhoud.
Ik had altijd ellende met tweedehands voertuigen, nu moet ik zeggen dat het motorfietsen waren dus dat is wellicht anders.

Mijn nieuwe Aygo kostte 10 jaar geleden 9000,-. Die eerste afschrijving van de suzuki is inderdaad veel, je hoeft weinig geluk te hebben om er eentje te kopen met de kop eraf.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_177981571
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ach, ik haal met mijn auto bij 90 ook 1:18. Maar ik geef dan liever iets meer uit aan de pomp en rij gewoon de snelheid die aanbevolen word, dan dat ik mensen ga hinderen omdat ik centjes wil besparen.
Omdat hij wel verstandig met zijn geld omgaat kan hij wel een fatsoenlijke auto aanschaffen, daar kan jij nog wat van leren :7
pi_177981574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:46 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik had altijd ellende met tweedehands voertuigen, nu moet ik zeggen dat het motorfietsen waren dus dat is wellicht anders.

Mijn nieuwe Aygo kostte 10 jaar geleden 9000,-. Die eerste afschrijving van de suzuki is inderdaad veel, je hoeft weinig geluk te hebben om er eentje te kopen met de kop eraf.
Ligt sowieso aan hoe er mee omgegaan is natuurlijk.

Maar het is inderdaad wel makkelijk om een net exemplaar met weinig kilometers te kopen voor relatief weinig geld, terwijl je dan nog wel in een "nieuwe" Auto rijdt :D

(Iets wat ik van mijn Slopeltje niet kan zeggen :'))
pi_177981601
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:49 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Omdat hij wel verstandig met zijn geld omgaat kan hij wel een fatsoenlijke auto aanschaffen, daar kan jij nog wat van leren :7
Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
pi_177981621
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ach, ik haal met mijn auto bij 90 ook 1:18. Maar ik geef dan liever iets meer uit aan de pomp en rij gewoon de snelheid die aanbevolen word, dan dat ik mensen ga hinderen omdat ik centjes wil besparen.
Het zou waarschijnlijk prettig rijden zijn als iedereen op die manier zou denken!
pi_177981686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
Je vergeet even al je ander fiasco's.
Tevens lijk je ook niet veel om veiligheid te geven, de geldigheid van je huidige apk durf ik wel aan te twijfelen.
Tevens heeft niet iedereen de beschikking aan een gratis beunhaas.
pi_177981760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ach, ik haal met mijn auto bij 90 ook 1:18. Maar ik geef dan liever iets meer uit aan de pomp en rij gewoon de snelheid die aanbevolen word, dan dat ik mensen ga hinderen omdat ik centjes wil besparen.
Het is de maximale snelheid en zeker niet de aanbevolen snelheid, misschien verstandig om je theorie boekjes nog eens door te nemen
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:52:17 #96
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177982683
aanbevolen snelheid nog wel :D
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:57:31 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177982790
We go stoppen met flamen naar elkaar en braaf ontopic.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177984978
Maar eh Dikkie-Long, hoe lang wil je hier mee blijven rijden? 5-10 jaar?
pi_177985642


Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
pi_177985687
1:28, dat is zuinig! :D
Zijn waardes die je vroeger alleen maar haalde met diesels _O- :D

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2018 16:09:56 ]
pi_177986762
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.

Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.

Verder
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto
kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
En braddie, doe nou niet zo verschrikkelijk irritant. ken je deze nog ?
Je veranderd echt om de minuut radicaal van mening zonder dat het ook maar ergens op gebaseerd is, stop daarmee. En stop met het constant lopen janken dat iemand anders met zijn geld om gaat dan wat in jou visie het beste is. En die visie die jij hebt valt af en toe wel een beetje te betwijfelen.

Stop gewoon.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_177987746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
pi_177988289
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:45 schreef oldford het volgende:

[..]

Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.

Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.



Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.

Ik hoop dat je het snapt? Dan is het wat duidelijker wellicht. Anders zet de app gewoon eens op je telefoon, en begin hem ook te gebruiken.

Enige voorwaarde om het brandstofverbruik goed te kunnen meten, is door iedere keer vol tanken.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:59 schreef DieselTank het volgende:
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.

Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.
Klopt theoretische niet geheel, want je vergelijkt dan WA met Allrisk. En je gaat natuurlijk een jonge auto, niet WA verzekeren: maar het kan wel.



Als ik de auto WA verzekerd had, dan was ie kwa verzekering net zo duur als de Peugeot 205.

[ Bericht 24% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-03-2018 18:09:40 ]
pi_177988426
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
pi_177988558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
pi_177988753
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
pi_177989457
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:03 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.

Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.

[ afbeelding ]

Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.
Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
pi_177997165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:51 schreef oldford het volgende:

[..]

Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
Ik niet, ik vind het de beste app om de kosten rondom mijn auto bij te houden. Dat mensen dan vervolgens niks snappen, van zo'n schermafbeelding kan ik niks aan doen.

Vind het zelf namelijk wel duidelijk, als de app zegt wat je gemiddelde is. Het gemiddelde verbruik staat er ja bij en ik vertelde ook, dat ik 12L getankt had.

Dus geen 20L, dat was van de 1e tankbeurt. Oh en deze app maakt geen fouten, alleen als je de data verkeerd invoerd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-03-2018 22:34:58 ]
pi_177998339
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.

In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.

Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.

Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
pi_178000129
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.

In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.

Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.

Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
Oh nee zo bedoel ik het niet. Spmmige auto’s hebben daar inderdaad veel last van. Bij mijn bus was er ook iets met de ontluchting. Sloeg ‘ie steeds af en aan het eind klotste er echt veel uit. Meerdere keren m’n hele broek onder. Duurt ook lang om 200 liter te tanken als ‘ie steeds stopt.

Maar bedoelde dat een pomp soms een error heeft en dan stopt. Gebeurt weleens bij onbemande pompen.
pi_178009171
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_178009392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
Geloof mij, ik heb veel verschillende apps uitgeprobeerd: maar uiteindelijk gekozen voor Drivvo. Maar goed iedere heeft zo zijn voorkeur.

Ik vind Drivvo het handigste in gebruik: valt mij overigens net op, dat Fuelio een andere UI gekregen heeft, welke verdacht veel op die van Drivvo lijkt.

Maja altijd fijn zo'n interface als je een Android smartphone gebruikt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 17:59:23 #113
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_178016002
- hoepelen -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 22-03-2018 18:24:41 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_178024485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.

De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:02:31 #115
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_178024617
Als jij zelf maar blij bent met je auto, daar gaat het om.

Ik ben nu wel weer wat blijer met de mijne als ik die verbruikscijfers zo zie, dat doe ik in mijn Lexus met gemak beter. Maar goed, ik was er al blij mee, dus dat scheelt.
pi_178024771
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.

De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.

Wat dat respect voor het geduld!
pi_178025173
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:09 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.

Wat dat respect voor het geduld!
Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
pi_178025670
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.

Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:14:49 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178026135
Mijn brommobiel gaat niet harder dan 165 op de teller. Daarom hou ik zo van 130-snelwegen. Dan kun je het pedaal vloeren zonder dat je rijbewijs in gevaar komt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:15:49 #120
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178026148
Wordt even oppassen met de volgende, die een fabrieksopgave van maximaal een duizelingwekkende 187 heeft.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178026315
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.

Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
Omdat ik geen cruise control heb, hou ik de wettelijke meetcorrectie aan voor kleine variaties in snelheid als gevolg van even niet naar de cijfertjes kijken.

Toen ik nog veel woon-werk kilometers maakte met eigen auto, reed ik die ritten vaak wel rustig. Als je wekelijks voor 600 ā 700 kilometer de benzine zelf moet afrekenen is gemiddeld 15-20% zuiniger rijden leuk meegenomen.

Nu rij ik minder en bovendien op LPG. Zuiniger proberen te rijden heeft nauwelijks invloed op de kosten als je voor 20 euro weer dik 400 kilometer kan rijden.

@Jdude: mijn Polo haalt Max 155 op de GPS. Laats lag met een flinke wind tegen het gaspedaal al bijna op de bodem om de 130 vast te houden. Maar het is droog, warm en goedkoper kan bijna niet. Zou fijn zijn als het ding het nog een jaar of 2 ā 3 vol houdt. 29 euro per maand MRB, goedkoop in verzekering en nog geen 5 cent per kilometer aan brandstof bij mijn rijstijl. Afschrijving van bijna niks (gekocht voor 1000 euro). Alles bij elkaar kost de auto me nog geen 10ct per kilometer als ik hem in 2 jaar afschrijf en uit ga van 0 euro restwaarde.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ivo1985 op 23-03-2018 00:56:03 ]
pi_178038901
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.

Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
Valt wel mee hoor, gewoon even langs de TÜV en een ABE aanvragen. Kost een paar tientjes.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:59:37 #123
37248 BertV
Handgemaakt
pi_178094110
Ik heb zelf de originele fabrieks-velgen gekocht. Dan is die TUV toch niet nodig?

Maar waarom zou je er eigenlijk geld in steken?
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_178118204
hij wil puur zijn economisch onlogische actie rechtvaardigen.

Een Peugeot 205 met zeg 500-1000 kosten die op het oog netjes is (versleten koppeling en startmotor zijn niet prijzig is puur arbeidsloon) inruilen bij de Suzuki dealer voor vijftig euro.. en dan (omdat je dat logisch vind) en auto a 8000 euro aanschaffen..

Om vervolgens wel een rijstijl aan te meten waarbij de meeste 65+ers je nog inhalen omdat je op de centen wil letten:')
pi_178118225
sorry diqiu ik vind je helemaal geen verkeerde gast, maar dit is in mijn ogen echt een rare actie geweest.
pi_178121107
Gisteren eindelijk het Hill-Hold systeem in de praktijk kunnen uit testen: was erg nieuwsgierig, naar de werking van dit systeem.

En het systeem werkt, want toen ik met op zet geen hellingproef deed uitvoeren hoorde ik een geluid. Dat geluid is het systeem dat het Hill Hold systeem activeert, en je rem voor twee seconden vasthoudt.

Kanttekening is echter: het is puur een hulp systeem, dus na 2 seconden slaat je motor gewoon af. Dit systeem is dus meer bedoeld, voor mensen die moeite hebben om snel de voet naar het gaspedaal te bewegen. Dan helpt het Hill Hold systeem je gewoon, maar als je de hellingproef goed beheerst dat activeert het systeem zich niet eens.

Overigens is bluetooth in de auto echt een hele verademing: gewoon het geluid van de telefoon, over de luidsprekers van de auto. En dan direct muziek luisteren via de telefoon, welke te bedienen is met de knoppen van de autoradio.

In de bebouwde kom, rijdt deze auto overigens ook heel zuinig: 1op30 in zijn 4 volgens de boordcomputer, bij 50km/u op vlakke weg bij constante snelheid. Leuk speeltje zo'n boordcomputer 🤣
pi_178122719
Zo werkt het hulpje in elke auto die het heeft ;). Verbruik check je op basis van wat je tankt, niet het cijfertje van het onderdeel wat het denkt aan te kunnen geven maar er vaak voor praktische berekeningen er goed naast zit. Wist je trouwens dat auto's in de 90ties al boordcomputers hadden? :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178122957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo werkt het hulpje in elke auto die het heeft ;). Verbruik check je op basis van wat je tankt, niet het cijfertje van het onderdeel wat het denkt aan te kunnen geven maar er vaak voor praktische berekeningen er goed naast zit. Wist je trouwens dat auto's in de 90ties al boordcomputers hadden? :)
Dat lijkt mij ook logisch: maar hoe denk je dat in de praktijk te gaan meten? Verbruik binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Uiteindelijk is het gewoon een gecombineerd verbruik.

En dat kwam vorige week uit op 1op28 gemiddeld. Mijn 205 uit 1997 had/heeft zo'n boordcomputer in iedere geval niet ;) Maar ik vind het simpelweg een fijn hulpmiddel.

Je krijgt namelijk een idee, hoeveel benzine het zou kosten als je bijvoorbeeld in de 3 blijft rijden. Terwijl je 50km/u op vlakke weg rijdt, en makkelijk naar de 4 kunt schakelen.
pi_178128376
Ik vind het, zoals eerder gezegd, ook een aparte keuze om die 205 voor 50 piek achter te laten. Als je ‘m zelf op MP/Austoscout/Facebook had gezet had je er vast nog wel 250 euro voor kunnen vangen als onderdelen wagen. Als je zo op je centen zit lijkt 200 euro mij een heel fijn bedrag, zeker voor de kleine moeite die het kost. Kun je met 1 op 28 flink wat km’s mee maken (al gauw 3500km 😉).
Een auto met kapotte startmotor duw je gewoon even aan natuurlijk. Vraag even aan de dealer waar je net 8k hebt achter gelaten of ze even een zetje willen geven en klaar. Toevallig ook een kapotte startmotor gehad in een 205 (GTi 1.9).
pi_178128503
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik vind het, zoals eerder gezegd, ook een aparte keuze om die 205 voor 50 piek achter te laten. Als je ‘m zelf op MP/Austoscout/Facebook had gezet had je er vast nog wel 250 euro voor kunnen vangen als onderdelen wagen. Als je zo op je centen zit lijkt 200 euro mij een heel fijn bedrag, zeker voor de kleine moeite die het kost. Kun je met 1 op 28 flink wat km’s mee maken (al gauw 3500km 😉).
Een auto met kapotte startmotor duw je gewoon even aan natuurlijk. Vraag even aan de dealer waar je net 8k hebt achter gelaten of ze even een zetje willen geven en klaar. Toevallig ook een kapotte startmotor gehad in een 205 (GTi 1.9).
Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178128755
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:09 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.
Zonder inruil kun je meestal iets meer korting of extra’s regelen inderdaad.

Maar goed, moet TS zelf weten natuurlijk, maar vind het gewoon zonde. Ik ben niet zo zuinig en zou het zelfs zo doen, makkelijk verdiend.
pi_178130285
Trouwens ook interessant dat jij beweert gemiddeld 28:1 met je Suzuki selderij te rijden, terwijl de verbruiksmonitor toch hele andere waarden laat zien. https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015

Wat doe jij anders dat je 25% hoger uitkomt?
pi_178130485
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek ;) Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.

Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.

https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015

[ Bericht 15% gewijzigd door Diqiu-Long op 27-03-2018 19:56:01 ]
pi_178131010
Tja, leuk je eigen auto opgeven alsof het de auto van een ander is.
Met 1 tankbeurt van slechts 12 liter kun je nog niet spreken van een echt gemiddelde.
Dat je zuinig rijdt is wel duidelijk, hoe zuinig moet nog blijken na een flink aantal kilometers.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:26:40 #135
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178131380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:08 schreef oldford het volgende:
Met 1 tankbeurt van slechts 12 liter kun je nog niet spreken van een echt gemiddelde.
Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.
Op spritmonitor ligt het gemiddelde ook rond de 1.20 over 37 voertuigen.

van autoweek
quote:
alleen bij zeer straffe wind wil deze niet harder als ongeveer 110 in zijn 5
:D
pi_178131731
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
Dat jouw auto 125 euro kostte zegt niks.

Je hebt er al heel veel aan moeten doen om dat ding rijdend te houden. Weliswaar heb je alleen voor de onderdelen betaald, omdat je vader de arbeid doet. Maar als je arbeidskosten a 60 euro per uur zou rekenen voor al het werk dat je vader heeft moeten doen, dan is jouw auto zwaar onrendabel.
pi_178133947
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:26 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.
Op spritmonitor ligt het gemiddelde ook rond de 1.20 over 37 voertuigen.

van autoweek

[..]

:D
In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.

De K10C motor is namelijk een stuk zuinigere, en die zit standaard in de Suzuki Celerio in Nederland. Is omdat goedkoper is, i.v.m. de BPM enzo.

Ik hou het verbruik trouwens puur privé bij, maar afentoe werk ik de Verbruiksmonitor nog weleens bij. Dus kijk dan over een jaar nog maar eens ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 27-03-2018 22:01:00 ]
pi_178137501
Will do, als daar al je tankbeurten van het hele jaar in verwerkt zitten denk ik namelijk dat je akelig dicht naar het gemiddelde zal gaan. Wellicht iets zuiniger, maar niet 25%.

Is een beetje te vergelijken met mijn eerste auto, waar ik destijds 130.000km mee gereden heb in 2,5 jaar. Was een polo 1.9sdi, reed gemiddeld 1:21, maar heb er ook wel eens 1:29 uit weten te persen over 900km in Noorwegen. Niet representatief voor het gemiddelde, maar wel leuk om te zien dat het zuiniger kon dan de fabrieksopgave.
  woensdag 28 maart 2018 @ 08:28:58 #139
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178141178
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik hou het verbruik trouwens puur privé bij, maar afentoe werk ik de Verbruiksmonitor nog weleens bij. Dus kijk dan over een jaar nog maar eens ;)
Wel alle tankbeurten invullen he.

De K10B wordt trouwens wel in NL geleverd; https://www.suzuki.nl/-/m(...)jslijst_jan2018.ashx

Als automaat dat wel.
pi_178141386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 00:33 schreef rba26 het volgende:
Will do, als daar al je tankbeurten van het hele jaar in verwerkt zitten denk ik namelijk dat je akelig dicht naar het gemiddelde zal gaan. Wellicht iets zuiniger, maar niet 25%.

Is een beetje te vergelijken met mijn eerste auto, waar ik destijds 130.000km mee gereden heb in 2,5 jaar. Was een polo 1.9sdi, reed gemiddeld 1:21, maar heb er ook wel eens 1:29 uit weten te persen over 900km in Noorwegen. Niet representatief voor het gemiddelde, maar wel leuk om te zien dat het zuiniger kon dan de fabrieksopgave.
Dat was mijn doel ja ook: zelf testen of het kon, want dat je gemiddelde na een jaar een paar km lager ligt is normaal. Denk zelf dat ik uiteindelijk op 1op25 zal uitkomen.

Maar waar ik zuinig kan rijden, zal ik dat zeker doen. Echter als ik met de auto naar Engeland zal rijden, dan gooi ik de zuinigheid ook direct overboord.

In een heuvelachtig landschap verbruik je sowieso een stuk meer brandstof, met al die hellingen.
pi_178141418
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.

Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.
pi_178141475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.
Ligt toch aan de gebruikers hoor ;) Ze kopen een zuinige auto, maar rijden er niet bewust zuinig mee. Of zou iemand zo'n auto kopen om dagelijks van Maastricht naar Amsterdam te rijden voor werk?

Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd, en de generatie zoals mijn vader heeft niet het nieuwe rijden geleerd.

Dus die zou ondanks zijn rustige rijstijl, toch minder zuinig rijden dan mij. Omdat meneer niet door schakelt naar de 4 als hij 50km/u rijdt.
  woensdag 28 maart 2018 @ 18:16:40 #143
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178153241
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.

Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.

En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
pi_178153738
Stjonge jongen, lezen is moeilijk voor diverse FOK!ers: de 205 reed niet meer, startmotor en waarschijnlijk ook dynamo was stuk.

Die accu liep gewoon leeg, dus dan kun je aanduwen wat je wilt..... in het donker heb je werkende verlichting nodig. En tevens die auto van Helmond naar Kerkrade terug brengen, is ook niet gratis!

Tevens was de koppeling op, de koppakking lek en nog wel wat andere probleempjes. Ja ik was helemaal verliefd op die auto, tot hij mij sinds december 2017 geregeld in de steek liet.

Uiteindelijk heb ik 4x de Wegenwacht voor die auto mogen bellen: er ruim ¤ 1000 in onderhoud in geduwd, en het had nog eens ¤ 1500 a ¤ 2000 gekost om hem helemaal gemaakt te krijgen.

Iedereen die roept: het is maar een paar honderd euro, die heeft duidelijk geen flauw idee wat het gemiddelde uur tarief van een garage is.

Koppakking is +- ¤ 800 a ¤ 1000 en Koppeling is ¤ 400 a ¤ 500 en startmotor is dan ook nog eens ¤ 150 a ¤ 300....

Als je het zelf kunt maken: alle respect, maar als je het niet kunt dan moet je gewoon naar een garage. En dat is niet rendabel voor zo'n auto.

Dus om een rijdende 205 te verkopen, had ik er nog wel een paar honderd in moeten steken. Want met kapotte startmotor en waarschijnlijk, ook dynamo. Is die auto gewoon niet rijdend.

En natuurlijk was ik heel enthousiast over die auto, maar als je in korte periode zoveel pech hebt: dan is de liefde ook wel over.

Tevens ben ik hartstikke blij met mijn Suzuki Celerio: auto rijdt lekker, heeft alles wat ik wens aan boord. En het is een stuk veiliger dan de 205 ooit zal zijn.

Oh overigens heb ik het idee, dat sommige gewoon hartstikke jaloers zijn: dat ik als beginnend bestuurder gewoon eventjes, een jonge auto gekocht heb. En het mij kan permitteren om de oude auto, voor ¤ 50 in te ruilen.

Want het is wellicht heel arrogant: maar ik heb die paar honderd euro echt niet nodig, wat de 205 wellicht nog opgeleverd had. Laat staan hoeveel moeite het kost, en wat voor vage figuren je dan allemaal over de vloer krijgt.....

Oh en dan vergeten de meeste nog: iedere maand dat die auto voor de deur staat, kost die ¤ 50 totaal. Dus dan heb je uiteindelijk alsnog niks verdiend!
  woensdag 28 maart 2018 @ 18:48:27 #145
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178153853
Ik vind het een prima auto. Niets mis mee. Topic kan gesloten worden. :D
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 19:10:14 #146
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178154298
Wat een prachtig topic vol eigenaardigheden en tegenstrijdigheden. Ik heb het met genot doorgelezen en geef het een 8,5
pi_178154636
Dat van die koppakking blijft een vaag verhaal. Wat was het ook alweer, je zwart klussende mannetje zei dat ie lek was maar dat je er nog wel een tijdje mee kon doorrijden, zoiets toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178155160
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat van die koppakking blijft een vaag verhaal. Wat was het ook alweer, je zwart klussende mannetje zei dat ie lek was maar dat je er nog wel een tijdje mee kon doorrijden, zoiets toch?
Ja zoiets: hij zou zweten, heb er ook nog heel veel km's mee doorgereden hoor. Uiteindelijk 22.000km met die auto gereden, maar bij terugkomst uit Engeland was de koppakking wel lek. ( Olie hoort niet in je koelvloeistof reservoir te zitten )

Die zal trouwens wel tijdelijk gemaakt zijn, want ik heb er gewoon Barleaks ingegooid. Dus die koppakking had voor mij wel de laagste prioriteit.

Als ik de auto gehouden had, dan was het waarschijnlijk eerst de startmotor en dynamo vervangen. En dan nog wat KM's met de versleten koppeling door rijden ( alsof dat een pretje is ) en dan de koppeling vervangen.

Gezien het vele geld dat ik er al ingestoken had, vond ik het dus wel welletjes geweest. Voor je het weet heb je er weer ¤ 1000 in geduwd. Hoe dan ook: voor mij was het niet meer rendabel.

Natuurlijk, zal die auto weer gereden hebben na de startmotor en dynamo te vervangen. Maar binnen no time, heb je dan de koppeling en dan de koppakking....

Ik ben dus blij dat ik ervan af, want mij had dat allemaal veel geld gekost. En zwart mijn auto onderhouden laten, dat doe ik eerlijk gezegd liever niet meer.
pi_178155265
Joh, je hoeft je toch niet voor iedereen hier te verantwoorden.
Het lijkt mij een verstandige beslissing.
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:50:58 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178155580
TS heeft gewoon een goedkope sensible nieuwe bak gekocht ipv voor misschien een paar K meer als wederom iemand anders zijn (ex-)sores.. eigenlijk alleen maar slim. Dat wij het een boodschappenmandje op wielen vinden weet TS nou wel, laat hem er lekker blij en trots en groos mee zijn.

En dat Braddie geneuzel mag as usual wel achterwege blijven..laten we het gezellig houden. :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178160515
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd,
Je krijgt gewoon het nieuwe rijden geleerd hoor ;) Alleen je moet wel vlot met het verkeer mee rijden maar dat heeft niet super veel invloed op je gebruik. Als je met 70 de snelweg komt invoegen omdat het zo lekker zuinig is, is natuurlijk niet de bedoeling.

- knip, nee dus -

[ Bericht 12% gewijzigd door Sounddragon op 28-03-2018 23:13:32 ]
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:00:48 #152
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178160800
Het Nieuwe Rijden kun je beter gewoon vergeten in zo'n brommobiel. Niet vooruit te branden dan. Gewoon lekker in de toeren jagen, vindt zo'n driecilinder blokkie prima hoor :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178161737
Binnen de bebouwde kom is die motor van de Celerio nog best pittig hoor: ik denk eerlijk gezegd, dat dit best vaak onderschat word hoor.

Want de media schildert dit soort auto's vaak af, als ware ongeschikt als volwaardige auto. Je hoort ze dan ook vaak uiterst negatief, over hoe deze auto's op de autosnelweg rijden.

Maar dat valt reuze mee bij de Suzuki Celerio, je moet alleen niet denken dat je snel kunt optrekken in de 5e versnelling. Dat is namelijk een overdrive, waardoor je topsnelheid lager is.

Als je echt snel wilt optrekken met deze auto, dan kom je minimaal terug te schakelen naar de 4e versnelling. Maar dat moest ik bij de rijles ookal doen, dus eigenlijk is het niet zo heel vreemd.

Uiteindelijk rij je met een auto die nog geen 800KG weegt, maar wel ruimte bied voor vier volwassenen personen. En dan met 68PK, is voor zo'n lichte auto meer als genoeg vermogen.

Een auto uit het B-segment is niet echt veel ruimer: kijk maar naar de Peugeot 208, daar heb je 285L bagageruimte en bij de Celerio 254L.

Dus Suzuki maakt bij deze auto echt heel slim gebruik van de ruimte, zonder dat de auto in hogere gewichtsklasse valt.

En persoonlijk vind ik dat best een mooie presentatie, dat kan je van een Peugeot 108 niet zeggen hoor ;)

Die heeft zelfs klapraampjes achteren, en passagiers achterin zitten behoorlijk krap. In de Celerio passen bijvoorbeeld drie boodschappen kratjes, terwijl in de 108 je met moeite er een boodschappenkrat erin krijgt.


De Autoweek presentator werd daar zelfs chagrijnig van ;)
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:56:06 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178162092
Dat is mijn ervaring met de VW Up dus ook. In 5 kun je er comfortabel 145@GPS mee doen, maar als je (op wat lagere snelheid) een keer een tussensprintje nodig hebt dan moet je wel naar 4. In de stad voldoet zo'n klein blokkie altijd wel prima eigenlijk.

Maar goed, over een paar maanden de overstap naar een segment hoger en lekker lui met de zeventraps DSG :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178165230
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:16 schreef Sheffield het volgende:
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.

Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.

En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
+1

Als autoliefhebber koop je geen koekblik.

Zie het zelf al met lede ogen aan dat er binnenkort naast de Saabs een Skoda Octavia combi op de oprit komt te staan als leasebak van mijn vrouw, had liever een v70xc of 9-5 voor haar aangeschaft, maar een normale km vergoeding paste niet binnen haar nieuwe cao.

Voor wat betreft de Suzuki selderij van DL: je bent er volgens mij ondanks dat je er best veel voor hebt betaald blij mee en de kleine Japanners zijn over het algemeen redelijk budgetvriendelijk te onderhouden auto’s. Hoop dus dat je er veel plezier van gaat hebben en kom over een jaar mijn gelijk nog wel halen voor wat betreft het gemiddelde gebruik;-)
pi_178166415
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:03 schreef rba26 het volgende:

[..]

+1

Als autoliefhebber koop je geen koekblik.

Dat is dus echt onzin.

Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178174796
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:31 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat is dus echt onzin.

Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
Kan de keuze voor een zuinige en goedkoop te onderhouden auto prima begrijpen, is economisch gezien de beste keuze voor 80% van NL, maar kan je dan persoonlijk niet als autoliefhebber omschrijven. Een klein autootje (de oude mini uitgezonderd) rijdt je nu eenmaal niet voor het comfort, de uitstraling of het fijne rijgedrag.
Denk dat ik zelf ook 50% op mijn autokosten zou kunnen besparen met een keuze als ts, maar heb die ¤ erg graag over voor mijn grotere koekblik😉
pi_178346573
Zo kleine update alweer: wederom over het stop-start systeem. Ik heb mij zelf aangeleerd, om de auto bij het stoplicht in zijn vrij te zetten i.p.v. de een.

Als het systeem werkt, dan is het echt een verademing: bij wegrijden gewoon de koppeling indrukken, in de een en klaar. Als je er eenmaal aan gewend bent, dan werkt het stop-start systeem echt perfect.

Zelfs op een helling, werkt het stop-start systeem. Want ik kneep hem wel eventjes: dacht als dat maar goed gaat.

Nou geen enkel probleem, want het Hill-Hold systeem word ook direct ingeschakeld. Dus die systemen sluiten gelukkig goed aan op elkaar.

Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.

Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂

Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:09:28 #159
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_178348478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
Welkom in de jaren 90 :')
pi_178349321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
pi_178352489
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
pi_178352854
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Het is tegenwoordig kwart voor drie hoor !
pi_178352951
Godzijdank 😅 Durfde de weg al niet meer op verdomme. M’n baas maar weer bellen dat ik toch wel kan werken vandaag.
pi_178353181
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
pi_178354065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
In principe niet, tenzij de fabrikant heeft verzuimd de startmotor en accu te verzwaren.
.
pi_178354160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
pi_178355239
Zonder stuurbekrachtiging kan je ook met een hand rijden hoor.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:32:59 #168
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_178355294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.

Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:33:35 #169
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178355307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Huh?
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:47:47 #170
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_178355570
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
pi_178357525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:

[..]

Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
Nee maar het is ongelofelijk verwarrend hoor, als een systeem de ene keer wel werkt en de andere keer niet. En dan is het niet een defect, maar een functie.
pi_178358772
Maar gaat er geen lampje knipperen als ‘ie het wel wilt inschakelen maar hij niet in z’n vrij staat? Dat heb ik vaker gezien. En er staat vast wel in het boekje tot welke temperatuur het werkt toch? Onder de 4 graden niet bijv. Meestal ook niet als de motor nog koud is of als je de airco vol aan hebt ofzo.
pi_178359820
Nee, dan gaat geen lampje knipperen. Maar onder de 4graden word het systeem inderdaad niet ingeschakeld. En natuurlijk niet wanneer de motor nog niet warm is.
  zondag 8 april 2018 @ 00:18:49 #174
347415 r8v2
Relbie.
pi_178378017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef gewoonmeppen het volgende:
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
Dit.
pi_178381222
Ts rijdt ook als de gemiddelde oma met het ding, laat haar anders het topic eens lezen, misschien herkent ze nog het een en ander er in😭
pi_178383177
Boeit iemand dit topic eigenlijk?
  zondag 8 april 2018 @ 11:59:48 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178383216
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:57 schreef MaximumRush het volgende:
Boeit iemand dit topic eigenlijk?
Mijn oma. :P
Maar boeien. Lees je toch een ander topic, of open je er zelf ééntje. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 april 2018 @ 21:35:57 #178
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_178396073
Nette auto toch ik snap die kritiek niet , als iemand geen behoefte heeft aan luxe of ruimte is dit toch prima ?
pi_178406318
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan :D





Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.

Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
pi_178491869
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Een driecilinder motor is zelfs niet ontwikkeld om 120km/u a 130km/u mee te rijden. Die zijn ontwikkeld om niet sneller dan 100km/u mee te rijden, want de motor moet anders veel te hard werken.

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
pi_178491970
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek ;) Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.

Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.

https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:30:15 #182
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178492407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178494308
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
Tot 210, mijn drie-pittertje.
Meer of minder Meeuwen?
  zondag 15 april 2018 @ 12:25:44 #184
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_178528817
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
(╯°□°)╯︵ Ąʞoɟ
pi_178529002
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
sinds 2000 volgens mij ongeveer vind ik al vrij lang.
pi_178593766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!

Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.

Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
pi_178595672
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2018 12:25 schreef Hyman het volgende:
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.

Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
pi_178595932
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:

Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.

Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.

En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.

En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
pi_178598277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:52 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.

Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178598497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.

Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.

En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.

En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
Ja het verschilt uiteraard per auto, maar de Suzuki Celerio is gewoon een stadsauto. Weleens waar bijna zo groot als een B-segmenter.

Maar er zit maar een klein motortje in met een vermogen van 68PK: maar dat is naar mijn mening meer dan genoeg, voor zo'n lichte en kleine auto.

Overigens, gaan de benzineprijzen in Duitsland ook gewoon omhoog. Was het eerst nog ¤ 1,30 per liter en is het nu ¤ 1,35 plotseling.

Ik maak mij er niet echt druk om: maar als ik minder benzine verbruik, heb ik gewoon geld over voor andere dingen. Zoals gisteren, lekker de fiets genomen i.p.v. auto.

En vandaag lekker naar het vrijwilligerswerk gewandeld: auto staat de dus gewoon stil, als ik hem niet perse nodig heb.
pi_178598574
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:24 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
  woensdag 18 april 2018 @ 13:40:55 #192
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178598653
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.

Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
Goeie ghetto daar. Zou je auto niet te hard poetsen, zou toch jammer zijn als 'ie plotseling in de fik staat. :')
pi_178598720
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!

Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.

Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Haha sorry, meende soms wat Duitse taaltrekjes te herkennen, incl. het vele comma-gebruik. No offense trouwens hoor! ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178598776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:

[..]

Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
Dat dus. Het eerste wat ik doe na het starten van mijn auto is dat pleurissysteem uitzetten. Helaas heeft de fabrikant ervoor gezorgd dat juist die instelling niet wordt onthouden.

De brandstofbesparing van dat syteem is echt minimaal, maar je rijdt wel trager weg (de meeste verkeerslichten houden geen rekening met start-stopsystemen) en de airco en/of verwarming worden ook uitgeschakeld.

En aangezien ik in de zomer in de koelte snel weg wil rijden en in de winter warm weg wil rijden, is het systeem niks voor mij.

Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
pi_178598822
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Je mag alleen maar een topic openen voor een "spannende auto" ?

Ik vind het wel een interessant topic , maar er mag wel beter gemodereerd worden op al die onzin posters.
pi_178598948
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer :D

Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.

De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.

Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen :D Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:46 schreef hebikweer het volgende:

[..]
Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.

Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
pi_178601492
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer :D

Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.

De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.

Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen :D Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.

[..]

Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.

Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
:')
pi_178601494
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178601673
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:52 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.

Maar jij besteedt er geen topic aan met de mening dat je de meest geweldige auto ter wereld hebt.
pi_178601716
Tegenwoordig is het verbruik van climate control wel nihil hoor. Zou me ook binnen de bebouwde kom er niet druk om maken. Heb het zelf eigenlijk constant aan.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178601842
Afgelopen weekend in een Celerio wezen proefrijden, zocht een klein leuk autotje voor de vrouw om der huidige Twingo GT te vervangen.

Dacht als er hier iemand zo positief, zou het mogelijk wat kunnen zijn.

Vrouw boos, is nog erger als de twingo, komt niet vooruit en wegligging is bagger, bedankt TS! Heel het weekend met een geīrriteerde vrouw op de bank....

Snap werkelijk niet dat iemand zo positief kan zijn over dit autotje, nooit in een echte auto gereden?
pi_178601996
Je kunt voor je vrouw beter een Fiat 500 GT kopen ;) Maar even serieus: je komt af van een sportieve uitvoering van de Twingo?!

En gaat dan proefrijden in een doodnormale stadsauto, zoals de Celerio. Natuurlijk raak je dan teleurgesteld: want het is een wereld van verschil.

Als ik gewend was om in een GTi te rijden, dan zou ik natuurlijk ook niet kijken gaan voor een stadsautootje.

Maar ik heb enkel in kleine auto's gereden: de Peugeot 205 Generation was ook gewoon een kleine auto. Die had welgeteld 7pk's meer dan mijn Celerio, maar 0,00 veiligheidssystemen aanboord.
pi_178602654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je kunt voor je vrouw beter een Fiat 500 GT kopen ;) Maar even serieus: je komt af van een sportieve uitvoering van de Twingo?!

En gaat dan proefrijden in een doodnormale stadsauto, zoals de Celerio. Natuurlijk raak je dan teleurgesteld: want het is een wereld van verschil.

Als ik gewend was om in een GTi te rijden, dan zou ik natuurlijk ook niet kijken gaan voor een stadsautootje.

Maar ik heb enkel in kleine auto's gereden: de Peugeot 205 Generation was ook gewoon een kleine auto. Die had welgeteld 7pk's meer dan mijn Celerio, maar 0,00 veiligheidssystemen aanboord.
De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!

Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.

Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.

Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
pi_178603015
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:

[..]

De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!

Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.

Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.

Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Nouja, sportiever dan een standaard Twingo lijkt mij hoor. Maar Suzuki doet bij de Celerio gewoon niet aan sportieve uitvoeringen!

Je hebt de Economy, Comfort en Exclusive. Slechts drie uitvoeringen dus, met alle drie gewoon dezelfde 1.0 68PK motor.

Als je dan voor de grap naar de Twingo kijkt, dan hebben ze 6 verschillende uitvoeringen. En de GT heeft dan een vermogen van 110PK totaal.

Dus ja eerlijk gezegd, denk ik dat je voor je vrouw beter naar de Swift kunt kijken. Is wel een klasse hoger, maar daar zijn ook sportiever uitvoeringen van.

Ik zocht gewoon een zuinige en ruime auto, welke ik ook kan betalen.


Op YouTube had ik nog een leuk filmpje gevonden: weleens waarvan een Suzuki dealer, dus geen neutrale video. Maar ik vind de vergelijking met de concurrentie leuk.

Hij neemt een boodschappentas, rugzak en vrouwentas. Waarbij de Celerio vooral een praktische auto is, iets wat mij wel bevalt. Want ik hou niet zo van fratsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 18-04-2018 17:15:45 ]
pi_178605957
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:

[..]

De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!

Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.

Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.

Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄
pi_178605984
Tja ik blijf het maar een typisch Japans boodschappenautootje vinden zoals ze ze al 40 jaar maken. Sturen/comfort/wegligging net wat minder, motortje wat rumoerig, interieur/stoelen vlak en saai. Daarintegen zuinig, vlot, betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Een vervoersmiddel.
.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:22:16 #207
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_178608590
Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast gezien over een zeepkist als dit. Bijzonder. Jij bent er blij mee TS. Het is alsof er een hele wereld voor je open is gegaan...

TS, jij bent er eentje die constant je airco aan en uit zet en in de winter zal die wel helemaal uit staan voor een lange tijd. Hoe zit het met de keerring van je airco compressor als je dit vaak genoeg herhaalt?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_178609504
Airco komt in de winter ook prima van pas, met het ontwazemen van de ruiten.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:53:44 #209
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178609817
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:44 schreef Fer het volgende:
Een vervoersmiddel.
Precies, een vervoersmiddel voor iemand die niet van auto's of van autorijden houdt. Een puur functioneel ding om van A naar B te komen waarbij A en B niet meer dan 15km uit elkaar moeten liggen.

Betrouwbaar, goedkoop, maar vooral ook heel saai en emotieloos.
Don't let my username fool you...
pi_178610360
Ik hou juist wel van autorijden :D En heb bewust voor deze auto gekozen, omdat ik graag een betrouwbare auto wilde.

Vind het een beetje vreemd, dat er zoveel personen zijn: die menen voor een andere in te moeten vullen, of iemand van auto rijden houdt of niet.

Maar ook dat met termen gooien, als saai en emotieloos. Schrijf dan op zijn minst "ik vind" want het zijn geen feiten!

Zelf vind ik het dus beslist geen saaie en emotieloze auto, al kan een auto letterlijk gezien eigenlijk geen emoties hebben :P
pi_178610455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:22 schreef Yum-Yum het volgende:
TS, jij bent er eentje die constant je airco aan en uit zet en in de winter zal die wel helemaal uit staan voor een lange tijd. Hoe zit het met de keerring van je airco compressor als je dit vaak genoeg herhaalt?
Precies dit. Gewoon altijd aanlaten :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178610519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Precies dit. Gewoon altijd aanlaten :)
Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.
  woensdag 18 april 2018 @ 22:19:43 #213
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_178610707
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:13 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.
Waarom?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_178610759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Precies dit. Gewoon altijd aanlaten :)
Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.
Auto houdt dan steeds een beetje in.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178611522
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:21 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.
Auto houdt dan steeds een beetje in.
De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaar :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178612559
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaar :D
Vond het nog wel meevallen hoor. Boven de 2500 toeren komt er best nog gang in, alleen tegelijk met het geluid van een brommobiel.
.
pi_178616607
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄
Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!

Heb mezelf goed in de vingers gesneden.... Ik neem mijn clio 4 RS uit de lease voor der over van de lease maatschappij. Achja die 5K die ze op jaar rijd, rijd ze dan wel erg fijn...
pi_178617711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:49 schreef afterburner het volgende:

[..]

Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!

Heb mezelf goed in de vingers gesneden.... Ik neem mijn clio 4 RS uit de lease voor der over van de lease maatschappij. Achja die 5K die ze op jaar rijd, rijd ze dan wel erg fijn...
Ooh gaaf! Clio RS is zeker een leuke auto!
pi_178618930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:19 schreef Yum-Yum het volgende:

[..]

Waarom?
Dat heb ik al uitgelegd en anders zou ik zeggen: gebruik eens Google ;)
pi_178618991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:19 schreef Yum-Yum het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
pi_178619159
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178619175
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?
Jawel, maar plus dat een airco meer brandstof kost kost het je ook meer vermogen.
En ramen open ook logischerwijs, maar wel iets minder.

Heb ook airco in m`n auto, maar die staat eigenlijk nooit aan, altijd m`n ramen open.
pi_178619231
Succes met het verknallen van je oren, die hebben er namelijk onder te lijden. Je gaat gewoon langzaamaan doof worden daarvan. Ik betaal wel iets extra om mijn gehoor in een betere staat te houden!
pi_178619254
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
Juist op de autosnelweg kun je beter de airco aanzetten, dan met je ramen open rijden. Om dan wel diverse reden!

Je brandstofverbruik kan dan tot 20% oplopen, dus dat is al meer dan wat de airco verbruikt.

Lees dit artikel van Allsecur anders maar eventjes.

https://www.allsecur.nl/a(...)-met-open-ramen.html
  donderdag 19 april 2018 @ 14:01:39 #225
37248 BertV
Handgemaakt
pi_178620896
Je kunt je raam ook een stukje omlaag doen.

Zelf heb ik ook geen airco, maar rij met de ramen omhoog, blower aan.
Ik heb het nooit te warm, en niet gauw te koud, daar kan het ook aan liggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:34 schreef Randy_S het volgende:
Succes met het verknallen van je oren, die hebben er namelijk onder te lijden. Je gaat gewoon langzaamaan doof worden daarvan. Ik betaal wel iets extra om mijn gehoor in een betere staat te houden!
Nu valt dat met een blower, en eventueel een raam een reepje open wel mee.

Op een motor met motorkleding aan dat is pas heet. Ook merk je dan wat (wind)lawaai is (oordoppen), zijwindgevoeligheid is en dat je moet zelf opletten dat niemand achterop je knalt.

Automobilisten zijn niks gewend. :D
Die Celerio is super comfortabel.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 19 april 2018 @ 15:50:53 #226
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178622647
Aircogenot _O_.

Ramen kunnen alleen open om een kaartje te trekken bij de parkeergarage.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178622984
Ja airco is echt geweldig: ze kunnen zeggen wat ze willen, over mijn Suzuki. Maar hij heeft tenminste wel een goede airco :D
pi_178624008
Airco kost ongeveer tussen de 500 ml en 1 liter brandstof per uur. Dit komt ongeveer neer op 1 euro per uur. (Ligt ook er ook per auto aan en of de airco pomp constant of variabel is.)

Bron: Diverse voertuigen stil laten staan en de airco aan / uit en de brandstofmeter van l/uur vergelijken.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 19 april 2018 @ 21:58:00 #229
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_178630120
Ik heb de airco altijd aan staan, ook voor een goede reden.

Op het moment dat jij je airco uit zet en afhankelijk van welke koppeling er is toegepast draait je airco compressor niet meer mee. Op dat moment komt ook de smering voor de keerring van de airco compressor te vervallen omdat de airco compressor niet meer mee draait. De keerring komt dan droog te staan.

Wanneer je constant de airco aan en uit zet en voor lange tijd uitgeschakeld laat dan heb je een grote kans dat de keerring van de airco compressor te vaak droog komt te staan en uiteindelijk lek zal gaan. Dit is natuurlijk niet van een enkele keer, maar herhaal dat maar vaak genoeg en uiteindelijk zal de keerring lek gaan. Met als gevolg dat het koudemiddel uit het airco systeem ontsnapt en je airco niet meer koelt.

Dan ga je naar de garage en dan presenteren ze jou de rekening en dat zit je ergens tussen de ¤400 en ¤1000 aan kosten. Maar zullen deze kosten opwegen tegen het zogenaamde brandstof besparen bij airco uitzetten? Nee! Voor je gevoel bespaar je brandstof, maar bij de garage kun je een veelvoud van die besparing aftikken aan een dure reparatie aan het airco systeem.

Voorbeeld: mijn pa heeft een BMW van 24 jaar oud. Een liefhebbers object, nog geen 50.000 kilometer gelopen maar ik heb er vorig jaar de 3e airco compressor in moeten zetten omdat de keerring aan de voorzijde lek was gegaan. Dit komt door het lange stilstaan in de slechte maanden en het weinige rijden in de mooie maanden.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_178636913
Ik heb wel ergens gelezen, dat het goed voor de airco zou zijn om hem minimaal 1x per maand 10 minuten aan te zetten. En voor in de winter kan het handig zijn met de beslagen ramen?!
pi_178781505
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb wel ergens gelezen, dat het goed voor de airco zou zijn om hem minimaal 1x per maand 10 minuten aan te zetten. En voor in de winter kan het handig zijn met de beslagen ramen?!
Ja en een paar minuten voor aankomst de airco uitzetten en alleen de ventilator aanlaten. Dan krijg je minder schimmel in de kanalen.

OT de Celerio schijnt zuinig te zijn maar wel met 1 bepaalde motoruitvoering. Voor de rest een verstandige keuze als je perse een jonge auto wilt.

Voor het geld van een Celerio staan er genoeg auto's te koop in hetzelfde segment die wat ouder zijn maar goed onderhouden en weinig hebben gereden.

De vraag is wil je als 30er in een auto rijden waar de meeste mensen pas op hun 45e aan denken. Maargoed het is wel slim om je niet te laten inpakken door marketing en praatjes en gewoon een goedkope wagen te rijden.

Ik rij zelf in een 20 jaar oud verkleurd gebakje met 50 pk. Ik hou wel van autorijden maar bezuinigen is momenteel prioriteit.
pi_178781649
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
stop-start systeem
Hill-Hold systeem
stuurbekrachtiging
Die techniek kan allemaal stuk en dan heb je dure reparaties over een paar jaar!

Kan nog een flinke aderlating gaan worden om deze auto op de weg te houden
  vrijdag 27 april 2018 @ 22:28:21 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178782582
Het kan ook het fijnste autootje ever blijken. Koffiedik.

Het is geen Kia, Daevrolet of Hyunwattes, het is een Suzuki, jeweetwel, dat merk van die onverwoestbare Altootjes *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178782796
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:
De keuze van TS vind ik wel "volwassen", om niet te kiezen voor een oude gare boulevard cruiser maar voor een nieuwere, eenvoudige, praktische auto met weinig kosten.

Ik wou dat ik zo volwassen was!
als je niks om auto's geeft, is dit een goede veilige keuze om van a naar b te gaan, en verder weggedoken je door het verkeer te begeven in de hoop geen date met dat ding te hoeven oppikken.
5 Ferrari's op videoband!
pi_178783143
Airco is leuk, handig etc, maar ik rij op mooie dagen eigenlijk liever met de ramen open, en dan ook niet snelweg, maar gewoon 60 of 80-wegen. Heerlijk relaxt.

Mijn clima zorgt er ook principe wel voor dat de airco niet continu voluit blaast, maar het verbruik ligt ongeveer 0,6L/100km hoger gemiddeld.
Dat betekent in mijn geval ruim 180 liter per jaar.. Inmiddels heb ik de auto ruim 3 jaar. 1x airco beurtje uitgevoerd, alles (nog) prima.

Ik ben overigens banger voor een kapotte condensor dan voor een keerring die kapot gaat. Die condensor zit bij mij op een plek dat hij echt een stenenvanger is, en is al eens vervangen.

Verder staat de airco zo nu en dan wel aan. Op de snelweg rijd ik niet met ramen open bv.
Verder condens... Hoezo zit dat in je auto? Die van mij is gewoon droog? Ik hoef geen airco aan te zetten om de ramen droog te krijgen..

Ik vind met de airco rijden ook niet altijd fijn ivm de droge lucht.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_178785723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 21:04 schreef tstile het volgende:

[..]

Ja en een paar minuten voor aankomst de airco uitzetten en alleen de ventilator aanlaten. Dan krijg je minder schimmel in de kanalen.

OT de Celerio schijnt zuinig te zijn maar wel met 1 bepaalde motoruitvoering. Voor de rest een verstandige keuze als je perse een jonge auto wilt.

Voor het geld van een Celerio staan er genoeg auto's te koop in hetzelfde segment die wat ouder zijn maar goed onderhouden en weinig hebben gereden.

De vraag is wil je als 30er in een auto rijden waar de meeste mensen pas op hun 45e aan denken. Maargoed het is wel slim om je niet te laten inpakken door marketing en praatjes en gewoon een goedkope wagen te rijden.

Ik rij zelf in een 20 jaar oud verkleurd gebakje met 50 pk. Ik hou wel van autorijden maar bezuinigen is momenteel prioriteit.
Die motoruitvoering is standaard in de Suzuki Celerio die in Nederland geleverd word: i.t.t. Duitsland, waar hij standaard met de Alto motor geleverd word.

Ik merk het ook overduidelijk dat ik flink wat minder benzineverbruik, dan met mijn vorige auto: een 20 jaar oude Peugeot 205. En dan heeft de Celerio slechts een tankcapaciteit van 35L. Dus ik sta minder vaak aan de pomp :)



Overigens staat de auto voor twee weken stil in Düsseldorf, op de parkeerplaats van mijn beste maat :D Want ik ben momenteel in Hongkong :D
pi_178786109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 22:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

als je niks om auto's geeft, is dit een goede veilige keuze om van a naar b te gaan, en verder weggedoken je door het verkeer te begeven in de hoop geen date met dat ding te hoeven oppikken.
Ik las dat hij een Hongkongeesje als vriendin had, dus een "babemagnet" heeft TS niet nodig.
  zaterdag 28 april 2018 @ 12:51:33 #238
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178789241
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 april 2018 08:12 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik las dat hij een Hongkongeesje als vriendin had, dus een "babemagnet" heeft TS niet nodig.
De tering, kun je je misschien nķg een beetje denigrerender uitdrukken? :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 28 april 2018 @ 13:53:07 #239
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178790268
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De tering, kun je je misschien nķg een beetje denigrerender uitdrukken? :N
Mooi toch?
Deel 2 is al in zicht.
Over een ffing Celario. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178792633
Gaat 'ie een beetje comfortabel over drempels heen?
  zaterdag 28 april 2018 @ 16:28:13 #241
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178792712
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 13:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mooi toch?
Deel 2 is al in zicht.
Over een ffing Celario. :D
nee is niet mooi, is gewoon respectloos.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178792961
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 16:22 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Gaat 'ie een beetje comfortabel over drempels heen?
Ligt aan je rijstijl: drempels zijn immers bedoeld om ervoor te zorgen dat je snelheid mindert! Als je dus te snel rijdt, dan is het absoluut niet comfortabel.

Maar als je netjes afremt en rustig over de drempel heen rijdt, is er eigenlijk niks aan de hand. Maja de drempels doen hun werk :D

Dus een beetje comfortabel gaat ie wel over de drempels hoor, al leer je het ook heel snel af om te snel over de drempels te rijden. Dat voel je namelijk wel!
pi_178793383
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 16:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ligt aan je rijstijl: drempels zijn immers bedoeld om ervoor te zorgen dat je snelheid mindert! Als je dus te snel rijdt, dan is het absoluut niet comfortabel.

Maar als je netjes afremt en rustig over de drempel heen rijdt, is er eigenlijk niks aan de hand. Maja de drempels doen hun werk :D

Dus een beetje comfortabel gaat ie wel over de drempels hoor, al leer je het ook heel snel af om te snel over de drempels te rijden. Dat voel je namelijk wel!
In principe heb je gelijk dat haast met elke auto zonder te stuiteren over een drempel te rijden valt, maar bij sommige wagens heb ik de ervaring dat je wel bijzonder langzaam moet rijden wil je geen hete koffie over je heen krijgen!
pi_178794123
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
pi_178794291
Korte auto's hebben over het algemeen wat meer de neiging tot stuiteren. Ooit een keer geleerd van een ambulancechauffeur, dat je voor de drempel (hard) moet remmen en vlak ervoor gas geven. Dan kun je er vrij vlot over heen :)

quote:
99s.gif Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
Geen Suzuki :P
  zaterdag 28 april 2018 @ 18:19:34 #246
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178794322
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
E39 530i Touring
  zaterdag 28 april 2018 @ 18:58:52 #247
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178794989
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
Alfa MiTo 1.4 turbo uit 2010 en 50-75K kms. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178795082
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 18:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Alfa MiTo 1.4 turbo uit 2010 en 50-75K kms. :)
Ja, heeft al meer karakter.
(ooit wel uitgeroepen tot Gay Car of the Year, maar boeie!)
  zondag 29 april 2018 @ 09:30:44 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178803875
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:06 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja, heeft al meer karakter.
(ooit wel uitgeroepen tot Gay Car of the Year, maar boeie!)
Gay car of the Year is vast niet veel slechter dan de Hetero Car of the Year. :P

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 29 april 2018 @ 14:08:59 #250
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_178809227
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 09:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Gay car of the Year is vast niet veel slechter dan de Hetero Car of the Year. :P

[ afbeelding ]
waarom tot 2011? De uitslag van de laatste 7 jaar moet nog bekend worden gemaakt?
pi_178813866
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
Moet je wel dezelfde criteria hanteren: minder dan 3 jaar oud ;) Want ik wilde het liefste gewoon een nieuwe auto!

Maar dat vond ik gewoon te duur, dus als compromis een jong gebruikte auto gekocht. Waar ik hartstikke tevreden mee ben en ook wel blij :D

Ik zou natuurlijk ook liever een dikke Tesla rijden: alleen dat kan ik niet betalen. En ik heb ook gekeken naar de maandelijkse vaste lasten.
pi_178818516
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 16:15 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Moet je wel dezelfde criteria hanteren: minder dan 3 jaar oud ;) Want ik wilde het liefste gewoon een nieuwe auto!

Waarom moet dag. Zat auto's van 10 jaar oud die qua comfort jouw Celerio overklassen.
pi_178835950
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 19:14 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Waarom moet dag. Zat auto's van 10 jaar oud die qua comfort jouw Celerio overklassen.
Ja en voordat je het weet sta je alweer bij garage: veel plezier daarmee ;)
  maandag 30 april 2018 @ 16:06:01 #254
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178837856
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 14:55 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja en voordat je het weet sta je alweer bij garage: veel plezier daarmee ;)
Waarom denk je toch dat dat een vanzelfsprekendheid is en dat dat bij jouw Suzuki Selderij niet gaat gebeuren?

Mijn 12 jaar oude auto is vorige week weer met vlag en wimpel door de beurt en keuring gekomen.
Don't let my username fool you...
pi_178839289
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 14:55 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja en voordat je het weet sta je alweer bij garage: veel plezier daarmee ;)
Ja, want elke auto van 10 jaar is een schroothoop waar om de haverklap iets sneuvelt :')
pi_178841019
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 16:57 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, want elke auto van 10 jaar is een schroothoop waar om de haverklap iets sneuvelt :')
Nee maar de kans is een stuk groter: die dikke BMW of whatever van 10 jaar oud, word niet voor niks voor ¤ 8000 verkocht bijvoorbeeld.

Sowieso kom je dan jaarlijks voor de APK te gaan, iets wat ik niet hoef te doen. Ik hoef pas in Mei 2019 en dan is de APK weer 2 jaar geldig en daarna weer.

Dus ja voor ¤ 8000 kun je zeker een patserauro rijden, alleen dan heb je ook een grotere kans op onverwachte dure (onderhoud) kosten.

Of zou serieus een Volkswagen Up van 10 jaar oud voor ¤ 8000 kopen?!

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 16:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom denk je toch dat dat een vanzelfsprekendheid is en dat dat bij jouw Suzuki Selderij niet gaat gebeuren?

Mijn 12 jaar oude auto is vorige week weer met vlag en wimpel door de beurt en keuring gekomen.
Je kunt zo denigrerend over mijn Suzuki doen als je wilt: maar feit is dat Suzuki het betrouwbaarste automerk is!

Dus ja ik denk niet dat dit met mijn auto zal gebeuren. Fijn voor je trouwens dat je 12 jaar oude auto door de APK Keuring gekomen is: helaas zegt dat geen ene f*ck!

Zelfs wrakken komen door de APK, getuige Klokje Rond van Autoweek.
pi_178841377
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 17:59 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee maar de kans is een stuk groter: die dikke BMW of whatever van 10 jaar oud, word niet voor niks voor ¤ 8000 verkocht bijvoorbeeld.

Sowieso kom je dan jaarlijks voor de APK te gaan, iets wat ik niet hoef te doen. Ik hoef pas in Mei 2019 en dan is de APK weer 2 jaar geldig en daarna weer.

Dus ja voor ¤ 8000 kun je zeker een patserauro rijden, alleen dan heb je ook een grotere kans op onverwachte dure (onderhoud) kosten.

Of zou serieus een Volkswagen Up van 10 jaar oud voor ¤ 8000 kopen?!

[..]

Je kunt zo denigrerend over mijn Suzuki doen als je wilt: maar feit is dat Suzuki het betrouwbaarste automerk is!

Dus ja ik denk niet dat dit met mijn auto zal gebeuren. Fijn voor je trouwens dat je 12 jaar oude auto door de APK Keuring gekomen is: helaas zegt dat geen ene f*ck!

Zelfs wrakken komen door de APK, getuige Klokje Rond van Autoweek.
Ik zou zelfs voor een nieuwe UP geen 8000 euro over hebben.
pi_178841564
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 18:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik zou zelfs voor een nieuwe UP geen 8000 euro over hebben.
Ik heb gewoon een auto uitgekozen uit de prijsklasse, waarvan ik een auto jong gebruikt van kon veroorloven.

Zoals ik al eerder zei: in eerste instantie wilde ik de auto helemaal nieuw kopen, alleen ik vond ¤ 13.000 een beetje veel geld. Dus als compromis een jong gebruikte stadsauto gekocht.

Gewoon gekozen voor de zuinigste en ruimste in zijn klasse :D Dat ik voor ¤ 8000 een patserauto van 10 jaar oud kon kopen, weet ik natuurlijk ook wel.

Alleen dat is iets wat ik niet wilde!
pi_178842233
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 18:21 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een auto uitgekozen uit de prijsklasse, waarvan ik een auto jong gebruikt van kon veroorloven.

Zoals ik al eerder zei: in eerste instantie wilde ik de auto helemaal nieuw kopen, alleen ik vond ¤ 13.000 een beetje veel geld. Dus als compromis een jong gebruikte stadsauto gekocht.

Gewoon gekozen voor de zuinigste en ruimste in zijn klasse :D Dat ik voor ¤ 8000 een patserauto van 10 jaar oud kon kopen, weet ik natuurlijk ook wel.

Alleen dat is iets wat ik niet wilde!
Ik heb het helemaal niet over een patserauto gehad, maar over een fatsoenlijke auto. Of vind jij alles boven het b-segment een patserauto?
pi_178842808
Volgens mij is Toyota/Lexus nog altijd het betrouwbaarste merk.

Ik ben blij voor je dat je het een geweldige auto vindt, zolang je maar rechts blijft met die truttenschudder.
Meer of minder Meeuwen?
pi_178844016
Wenner valt een wagen volgens jou in de categorie 'patserauto'? Bij een cilinderinhoud van groter dan 3000cc bijvoorbeeld?
  maandag 30 april 2018 @ 20:22:13 #262
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_178845039
Tegenwoordig is alles al een patser auto wanneer er meer dan 2000cc aan cilinderinhoud in zit.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  maandag 30 april 2018 @ 20:48:55 #263
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178846244
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 17:59 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Je kunt zo denigrerend over mijn Suzuki doen als je wilt: maar feit is dat Suzuki het betrouwbaarste automerk is!

Dus ja ik denk niet dat dit met mijn auto zal gebeuren. Fijn voor je trouwens dat je 12 jaar oude auto door de APK Keuring gekomen is: helaas zegt dat geen ene f*ck!

Zelfs wrakken komen door de APK, getuige Klokje Rond van Autoweek.
Ja leuk, maar ik breng mijn auto dus niet naar de garage van Achmed om de hoek waar Braddie zijn auto's vandaan haalt, maar naar een garage die weet waar ze mee bezig zijn en ook niet graag hun naam ten grabbel gooien voor een twijfelachtige APK keuring.

Daarbij rijd ik volgens mij toch echt het meest betrouwbare automerk volgens de onderzoeken. Ik zie geen Suzuki voorkomen in dat artikel.
Don't let my username fool you...
pi_178848327
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 20:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja leuk, maar ik breng mijn auto dus niet naar de garage van Achmed om de hoek waar Braddie zijn auto's vandaan haalt, maar naar een garage die weet waar ze mee bezig zijn en ook niet graag hun naam ten grabbel gooien voor een twijfelachtige APK keuring.

Daarbij rijd ik volgens mij toch echt het meest betrouwbare automerk volgens de onderzoeken. Ik zie geen Suzuki voorkomen in dat artikel.
Gefeliciteed.
Open een topic over dat 12 jaar oude barrel.
pi_178850475
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 april 2018 18:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar wat zouden jullie dan gekocht hebben als je 8000,- euro te besteden had?
https://m.mobile.de/auto-(...)9246486.html?ref=srp

Ja oké, die wordt in totaal iets duurder, maar goed..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_178852322
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 21:48 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Gefeliciteed.
Open een topic over dat 12 jaar oude barrel.
C1 rijder gespot!
Meer of minder Meeuwen?
pi_178852438
Dit topic is al bijna vol. Gaat zowat sneller als topics over barrels van die ene andere fok!ker.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178853236
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 22:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

https://m.mobile.de/auto-(...)9246486.html?ref=srp

Ja oké, die wordt in totaal iets duurder, maar goed..
Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak ;)
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:08:52 #269
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178855115
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 03:21 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak ;)
Soberso kan er niks tippen aan jouw Celerio
pi_178855481
Een Volvo een patserbak. :').
Gewoon een bijzonder ontwerp met de mooie 5 cilinder diesel.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_178855569
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 03:21 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak ;)
Een C30 een patserbak? Oké....
pi_178856312
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:02 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Een C30 een patserbak? Oké....
Tsja, elders noemde TS de Kia Picanto ook al een onverstandige auto die vooral gekocht wordt vanwege het uiterlijke vertoon, dus de lat ligt erg laag...
pi_178856388
Dit hele topic staat nu vol met onderbuikgevoelens van beide partijen, dus niks wat jullie zeggen klopt.

Alhoewel ik wel aan DL's kant sta want kleine japanse auto's zijn vele male betrouwbaarder en goedkoper dat grotere auto's en luxere merken. Voorbeeld is mijn 25 jaar oude japanse scheurijzer.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178857450
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 03:21 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak ;)
Jeeez, een C30 al een patserbak vinden... Vraag me wel oprecht af wat je daar dan "patserig" aan vindt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 11:31:26 #275
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178858334
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:57 schreef DieselTank het volgende:
Dit hele topic staat nu vol met onderbuikgevoelens van beide partijen, dus niks wat jullie zeggen klopt.

Alhoewel ik wel aan DL's kant sta want kleine japanse auto's zijn vele male betrouwbaarder en goedkoper dat grotere auto's en luxere merken. Voorbeeld is mijn 25 jaar oude japanse scheurijzer.
Valt in het niet bij mijn even oude Golf en 20 jaar oudere DAF.
Your point being?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 11:32:24 #276
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178858361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 10:56 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Jeeez, een C30 al een patserbak vinden... Vraag me wel oprecht af wat je daar dan "patserig" aan vindt?
Alles wat TS niet kan betalen is patserig. Zelfs een Fiat 500, wat de ultieme nichten auto is is een patserbak waarschijnlijk.

Ik zit liever in een 20 jaar oude BMW dan in een opgevoerde brommobiel. Ieder zijn keus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178862218
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Valt in het niet bij mijn even oude Golf en 20 jaar oudere DAF.
Your point being?
Golfje 3? Had mijn moeder ook toen ik op een leeftijd was dat ik auto's mijn interesse gingen wekken. Leuke waggel!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 14:13:41 #278
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178862559
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:00 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Golfje 3? Had mijn moeder ook toen ik op een leeftijd was dat ik auto's mijn interesse gingen wekken. Leuke waggel!
Golf 2 natuurlijk, uit 86.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178862607
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Golf 2 natuurlijk, uit 86.
Ah ja, las het verkeerd ("20 jaar oude Golf"). Ook nice!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 14:36:43 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178863265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:15 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ah ja, las het verkeerd ("20 jaar oude Golf"). Ook nice!
Nu ik er over nadenk, die "oersterke" starletjes uit de jaren 80 die je in de begin jaren '00 nog zag zijn ook verdwenen. Maar Golfjes 1 en 2 zijn er nog zat. E30's ook.
So much voor Japanse kwaliteit :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178863444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk, die "oersterke" starletjes uit de jaren 80 die je in de begin jaren '00 nog zag zijn ook verdwenen. Maar Golfjes 1 en 2 zijn er nog zat. E30's ook.
So much voor Japanse kwaliteit :P
Haha mijn moeder heeft een tijdje terug een Starlet gekocht, maar wel uit de jaren '90 geloof ik.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 14:50:11 #282
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178863897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk, die "oersterke" starletjes uit de jaren 80 die je in de begin jaren '00 nog zag zijn ook verdwenen. Maar Golfjes 1 en 2 zijn er nog zat. E30's ook.
So much voor Japanse kwaliteit :P
Misschien is dat regiogebonden of zo, maar ik denk dat ik tegenwoordig meer Starletjes tegenkom dan Golfjes 1 en 2. Als ik nog eens een Golf 1 zie rijden, is dat meestal wel een helemaal gerestaureerd exemplaar.
Don't let my username fool you...
pi_178865531
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Valt in het niet bij mijn even oude Golf en 20 jaar oudere DAF.
Your point being?
Nou dat het een feit is dat er verhouding meer oude jappen dan europese auto's rijden. En ik snap niet helemaal waarom je zou denken dat een licht gebruikte auto vol met electronica minder stuk zou gaan als een jong klein japans autotje zonder teveel poespas.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 16:28:38 #284
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178867414
Jeej voor oude Japannertjes :D Ik rijd ook heel tevreden in mijn Paseo'tje uit 1997

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178870630
Golf 1 en een Starlet zijn niet echt vergelijkbaar qua jaartallen. Golf 1 is inmiddels meer een liefhebbers auto dus worden vaker gekoesterd dan de oudste Starlet.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:00:05 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178872037
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:33 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Nou dat het een feit is dat er verhouding meer oude jappen dan europese auto's rijden. En ik snap niet helemaal waarom je zou denken dat een licht gebruikte auto vol met electronica minder stuk zou gaan als een jong klein japans autotje zonder teveel poespas.
Ben benieuw naar cijfers over die verhouding. Zo veel oude japannertjes zijn er echt niet meer. De oude suzukis, civics etc uit eind 80/begin jaren 90 is weinig van over.

En die nieuwe autootjes hebben net zo veel elektronica als de 10 jaar oude "patserbakken". Echter kost de eerste categorie slechts een paar knaken en is dus voor nog minder geld gebouwd. Waarom zou ik in een traag, lelijk, oncomfortabel en slecht uitgeruste brommobiel gaan zitten als ik budget heb voor iets beters? :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:00:33 #287
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178872053
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
Jeej voor oude Japannertjes :D Ik rijd ook heel tevreden in mijn Paseo'tje uit 1997

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1997. We hebben het over de jaren 80.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:04:41 #288
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178872155
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ben benieuw naar cijfers over die verhouding. Zo veel oude japannertjes zijn er echt niet meer. De oude suzukis, civics etc uit eind 80/begin jaren 90 is weinig van over.
Gek he? Die hadden nogal wat roestproblemen en dat in combinatie met het Nederlandse klimaat is niet zo'n succes. Motorisch hielden ze het nog wel vol.
Don't let my username fool you...
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 19:51:10 #289
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178873383
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

1997. We hebben het over de jaren 80.
Scheelt maar 8 jaar. Close enough in my book.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:07:24 #290
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178873927
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Gek he? Die hadden nogal wat roestproblemen en dat in combinatie met het Nederlandse klimaat is niet zo'n succes. Motorisch hielden ze het nog wel vol.
Maar net reden er nog meer jappen rond dan Europese auto's. Nu is het ineens niet zo omdat ze weggeroest zijn?

Wat is het nou? :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:09:07 #291
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178873997
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Scheelt maar 8 jaar. Close enough in my book.
Natuurlijk. In de jaren 90 heeft er nauwelijks ontwikkeling plaats gevonden.
Injectie, airco werd mainstream, staal behandeling werd beter (muv van enige merken), betere veiligheidsvoorzieningen etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:10:57 #292
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178874055
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar net reden er nog meer jappen rond dan Europese auto's. Nu is het ineens niet zo omdat ze weggeroest zijn?

Wat is het nou? :')
Net hadden we het over Starlets, geen Civics. ;)
Don't let my username fool you...
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:41:58 #293
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_178874968
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 03:21 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Kijk en zoiets noem ik nou een patserbak ;)
alleen maar omdat het autotype limousine is volgens de advertentie :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 1 mei 2018 @ 21:47:15 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178877241
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Net hadden we het over Starlets, geen Civics. ;)
Poteto potato. We hadden het over oude Jappen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 12:44:05 #295
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178888636
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Natuurlijk. In de jaren 90 heeft er nauwelijks ontwikkeling plaats gevonden.
Injectie, airco werd mainstream, staal behandeling werd beter (muv van enige merken), betere veiligheidsvoorzieningen etc.
Mijn auto heeft geen airco en geen abs en weet ik het. Behoorlijk basic hoor. Verder ging het vooral om betrouwbaarheid van oudere (dus jaren 80 en 90) Japanese auto's. Dus ik weet niet waar je nou heen wil...
pi_178888837
Serieus? Is er al bijna een deel volgeluld over dat koekblikje? :')
pi_178888921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 12:51 schreef MaximumRush het volgende:
Serieus? Is er al bijna een deel volgeluld over dat koekblikje? :')
Zal er wel mee te maken hebben dat ts regelmatig weer wat onzin post waar we dan heerlijk allemaal op kunnen spugen.
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:03:25 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178891903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 12:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn auto heeft geen airco en geen abs en weet ik het. Behoorlijk basic hoor. Verder ging het vooral om betrouwbaarheid van oudere (dus jaren 80 en 90) Japanese auto's. Dus ik weet niet waar je nou heen wil...
Dat er schijnbaar minder "betrouwbare" Japanse auto's uit de jaren 80 rondrijden dan er nog wordt beweerd.

Dat jij denkt dat jouw hok uit 1997 idem is als een auto uit de jaren 80 zegt eigenlijk ook genoeg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 16:49:12 #299
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178893948
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat er schijnbaar minder "betrouwbare" Japanse auto's uit de jaren 80 rondrijden dan er nog wordt beweerd.

Dat jij denkt dat jouw hok uit 1997 idem is als een auto uit de jaren 80 zegt eigenlijk ook genoeg.
Heb ik nooit gezegd. Zei alleen dat het niet heel veel jaartjes scheelt. Maar laat maar. Deze discussie met jou is vrij zinloos :) :W
pi_178893999
En
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')