abonnement Unibet Coolblue
pi_177860150
Dit is toch wel opvallend te noemen, omdat Australië doorgaans asielzoekers op een eilandje zet in Papua.

Wat vinden jullie hiervan? Is dit terecht? Of onterecht?
De situatie van de Zuid-Afrikaanse boeren is wel schrijnend. Moorden zijn aan de orde van de dag en er staat een land herverdeling op het programma.
Er zijn echter nog veel meer mensen van wie de situatie zeer schrijnend is.

Ik zie graag jullie meningen tegemoet.

Mijn excuses voor de Engelse bron.

quote:
South Africa has dismissed allegations its white farmers are "persecuted" after an Australian minister said they needed help from a "civilised" country.

Home Affairs Minister Peter Dutton said he was exploring giving South Africa's white farmers access to fast-track visas on humanitarian grounds.

The suggestion was made amid calls to transfer land ownership from white to black farmers in South Africa, and fears over the number of farm killings.

But South Africa says it is ridiculous.

Government spokesman Ndivhuwo Mabaya told the BBC there was no reason for any country in the world to suspect a section of the South African population was in danger from its democratically elected leaders.

"There's no need for anyone to be scared or to fear anything," he said. "The land redistribution programme will be done according to the law. We want to say to our friends across the world that there's no need to panic."

He concluded: "We remain a united nation here in South Africa - both black and white."
◾Click here for all the latest news from around Africa
◾Read more on South African farm murders

Mr Dutton had earlier told reporters in Australia South Africa's white farmers needed help "from a civilised country like ours".

"If you look at the footage and read the stories, you hear the accounts, it's a horrific circumstance they face," he said.

Mr Dutton added: "We want people who want to come here, abide by our laws, integrate into our society, work hard, not lead a life on welfare. And I think these people deserve special attention and we're certainly applying that special attention now."

In response, South Africa's foreign ministry said it regretted "the Australian government chose not to use the available diplomatic channels available for them to raise concerns or to seek clarification".

Road blockImage copyright Zel Athena Archer
Image caption
A protest against "plaasmoorde" - or farm murders - in South Africa

Mr Dutton's comments come nearly six months after Australia agreed to pay $70m (£39.5m) in compensation and damages to around 2,000 asylum seekers, who had alleged physical and psychological abuse at its detention centre on Papua New Guinea's Manus Island.

Australia did not admit liability in the case but rights groups have repeatedly criticised the country for its human rights violations on offshore detention centres.
http://www.bbc.com/news/world-africa-43403408
pi_177860216
Overigens is het al langere tijd het beleid van Australie om zelf Visas aan vluchtelingen in oorlogsgebieden te verstrekken. Met hun beleid om geen vluchtelingenboten toe te laten willen ze mensensmokkelaars straffen.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:52:46 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177860222
Australië moet lekker zelf weten wie ze wel en niet toelaten.
And so is the past
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:53:24 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177860234
Lijkt mij niets mis mee. Zijn de donkere Afrikanen af van de ''blanke duivels'' en hebben die blanke boeren nog kans op een normale toekomst in een normaal land.

Rechtvaardig is het natuurlijk niet: blanken hebben net zoveel recht om in Afrika te wonen en grond te bezitten als ieder ander mens op deze Aarde. Maar vreemd genoeg worden alleen mensen in de Westerse wereld geacht alles maar te delen. Ethnostaten zijn verder overal aan de orde van de dag.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:54:07 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_177860257
Niets mis mee om een zooi mensen die bewezen hebben te kunnen en willen werken voor hun geld binnen te halen.

Moeten ze in de EU ook eens instellen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_177860352
Ik Afrika is een genocide bezig op de blanke inwoners, ik ben blij dat Australië hier eindelijk eens aandacht aan geeft gezien de andere westerse landen dit doodzwijgen. Deze mensen worden vervolgd omdat ze blank zijn, nu wil ik niet roepen wie het slechter heeft maar dat is wel een verschil in mijn ogen met mensen die vluchten vanwege een conflict in hun land wat niet direct van toepassing is op die vluchtelingen. Vluchten voor oorlog in je land of vluchten omdat je vervolgd wordt vanwege je huidskleur is een verschil.
pi_177860530
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik Afrika is een genocide bezig op de blanke inwoners, ik ben blij dat Australië hier eindelijk eens aandacht aan geeft gezien de andere westerse landen dit doodzwijgen. Deze mensen worden vervolgd omdat ze blank zijn, nu wil ik niet roepen wie het slechter heeft maar dat is wel een verschil in mijn ogen met mensen die vluchten vanwege een conflict in hun land wat niet direct van toepassing is op die vluchtelingen. Vluchten voor oorlog in je land of vluchten omdat je vervolgd wordt vanwege je huidskleur is een verschil.
Ik denk dat de meeste blanke boeren willen blijven in Zuid-Afrika.
Er is zover ik weet nog niet een grote vluchtelingenstroom op gang gekomen.
Dit zou wel kunnen gebeuren als die land herverdeling uit de hand loopt.

Als een Zuid-Afrikaanse blanke boer asiel aanvraagt in Nederland, dan zal hij volgens mij niet geweigerd worden. Zou opvallend zijn als hij geweigerd wordt, omdat zijn voorouders voornamelijk uit Nederland komen.
pi_177860576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:54 schreef HeatWave het volgende:
Niets mis mee om een zooi mensen die bewezen hebben te kunnen en willen werken voor hun geld binnen te halen.

Moeten ze in de EU ook eens instellen.
En vanzelfsprekend is ZA hier niet blij mee die gaan Zimbabwe achterna nu de landbouwkennis verdwijnt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:11:58 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_177860633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En vanzelfsprekend is ZA hier niet blij mee die gaan Zimbabwe achterna nu de landbouwkennis verdwijnt.
Dat doen ze dan helemaal zelf.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:12:13 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177860639
Zuid-Afrika is wel een interessante casus

Dezelfde mensen die willen dat al die blanke mensen daar oprotten en hun bezittingen inleveren zijn vaak van hetzelfde soort wat wil dat Europa maar eventjes de hele wereld binnen laat en gratis sociale voorzieningen wil verstrekken.

De enige conclusie die je kan trekken over die mensen is dat ze gewoon een hekel hebben aan blanke mensen of ze minimaal niks gunnen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:12:59 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_177860653
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:12 schreef SpecialK het volgende:
Zuid-Afrika is wel een interessante casus

Dezelfde mensen die willen dat al die blanke mensen daar oprotten en hun bezittingen inleveren zijn vaak van hetzelfde soort wat wil dat Europa maar eventjes de hele wereld binnen laat en gratis sociale voorzieningen wil verstrekken.

De enige conclusie die je kan trekken over die mensen is dat ze gewoon een hekel hebben aan blanke mensen of ze minimaal niks gunnen.
Ja, dat kan niet. Alleen blanke mensen kunnen racistisch zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_177860724
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:12 schreef SpecialK het volgende:
Zuid-Afrika is wel een interessante casus

Dezelfde mensen die willen dat al die blanke mensen daar oprotten en hun bezittingen inleveren zijn vaak van hetzelfde soort wat wil dat Europa maar eventjes de hele wereld binnen laat en gratis sociale voorzieningen wil verstrekken.

De enige conclusie die je kan trekken over die mensen is dat ze gewoon een hekel hebben aan blanke mensen of ze minimaal niks gunnen.
Alleen blanken zijn racisten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177860729
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik Afrika is een genocide bezig op de blanke inwoners,
Waarom loop je dan in Zuid Afrika als donkere inwoner meer kans om vermoord te worden dan een blanke inwoner?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:20:09 #14
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_177860806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:15 schreef HSG het volgende:

[..]

Alleen blanken zijn racisten.
Weer iets wat die verdomde blanken zich toe-eigenen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_177860811
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En vanzelfsprekend is ZA hier niet blij mee die gaan Zimbabwe achterna nu de landbouwkennis verdwijnt.
Het zou heel dom zijn als ze het voorbeeld van Zimbabwe gaan volgen.
Zimbabwe was voor de landhervormingen één van de rijkste landen van Afrika. Nu is het een van de armste. Een pak melk koop je daar met een zak vol papier geld.
pi_177860812
Geldt dit aanbod alleen voor boeren?
pi_177860824
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:20 schreef PirE het volgende:

[..]

Weer iets wat die verdomde blanken zich toe-eigenen.
Ze zijn het sowieso gewoon. Het zit in hun genen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177860844
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom loop je dan in Zuid Afrika als donkere inwoner meer kans om vermoord te worden dan een blanke inwoner?
Misschien omdat donkere inwoners in Afrika oververtegenwoordigd zijn? Blanke inwoners zijn toch een minderheid?

Het is een verschil om vermoord te worden bij een conflict in je land dan vermoord te worden vanwege je huidskleur. In Afrika worden blanke boeren nu eenmaal vervolgd vanwege hun huidskleur, dat betekend niet dat we moeten wegkijken van de andere ellende in Afrika maar ook niet dat we moeten wegkijken voor deze vorm van genocide omdat donkere mensen ook vermoord worden in Afrika.
pi_177860999
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Misschien omdat donkere inwoners in Afrika oververtegenwoordigd zijn? Blanke inwoners zijn toch een minderheid?
Ook procentueel klopt de stelling niet maar goed dat had je al kunnen lezen in de reactie die je quote daar heb ik het namelijk over de kans om vermoord te worden

quote:
Het is een verschil om vermoord te worden bij een conflict in je land dan vermoord te worden vanwege je huidskleur. In Afrika worden blanke boeren nu eenmaal vervolgd vanwege hun huidskleur, dat betekend niet dat we moeten wegkijken van de andere ellende in Afrika maar ook niet dat we moeten wegkijken voor deze vorm van genocide omdat donkere mensen ook vermoord worden in Afrika.
http://www.bbc.com/news/world-africa-41807642

Met 9.1 moorden per 100.000 mensen werkzaam in de landbouw ligt het een stuk lager dan het landelijk gemiddelde van 34 moorden per 100.000 mensen dus je kunt niet echt spreken van een genocide.
pi_177861154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ook procentueel klopt de stelling niet maar goed dat had je al kunnen lezen in de reactie die je quote daar heb ik het namelijk over de kans om vermoord te worden

[..]

http://www.bbc.com/news/world-africa-41807642

Met 9.1 moorden per 100.000 mensen werkzaam in de landbouw ligt het een stuk lager dan het landelijk gemiddelde van 34 moorden per 100.000 mensen dus je kunt niet echt spreken van een genocide.
De BBC is net zo betrouwbaar als de NOS :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_177861162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En vanzelfsprekend is ZA hier niet blij mee die gaan Zimbabwe achterna nu de landbouwkennis verdwijnt.
Het is overheidsbeleid daar om land van blanke boeren te onteigenen zonder compensatie. Ze zullen dus maar wat blij zijn als die blanke boeren oprotten.
pi_177861185
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

De BBC is net zo betrouwbaar als de NOS :')
:') Kom maar met cijfers dan

Of is dat te serieus?
pi_177861447
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ook procentueel klopt de stelling niet maar goed dat had je al kunnen lezen in de reactie die je quote daar heb ik het namelijk over de kans om vermoord te worden

[..]

http://www.bbc.com/news/world-africa-41807642

Met 9.1 moorden per 100.000 mensen werkzaam in de landbouw ligt het een stuk lager dan het landelijk gemiddelde van 34 moorden per 100.000 mensen dus je kunt niet echt spreken van een genocide.
Ow ik geloof je wel hoor, maar maakt dat het vermoord worden vanwege je huidskleur minder belangrijk? Die 34 moorden per 100.000 worden gepleegd door het hele land, alleen in de landbouw sector ligt dat aantal al op 9.1. Dus in alle andere sectoren samen ligt het aantal op 24.9 als ik het goed begrijp?
pi_177861473
White Australia wil White South Africans opnemen?
Oh nee, wacht. Australië is geroofd van de aboriginals. En ze wilden hetzelfde flikken in Zuid-Afrika, maar dat is mislukt. En nu het slachtoffer uithangen. Boehoe.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177861499
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ow ik geloof je wel hoor, maar maakt dat het vermoord worden vanwege je huidskleur minder belangrijk? Die 34 moorden per 100.000 worden gepleegd door het hele land, alleen in de landbouw sector ligt dat aantal al op 9.1. Dus in alle andere sectoren samen ligt het aantal op 24.9 als ik het goed begrijp?
Nee je begrijpt het dus helemaal niet.

in de landbouw is de kans 9,1 op 100.000 wat dus lager is dan het landelijk gemiddelde
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')