abonnement Unibet Coolblue
pi_177863526
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:52 schreef Vida. het volgende:

[..]

Tut tut tut, heb wat meer respect voor anders denkenden!! Nog maar pakweg 40 jaar geleden was in Nederland een huwelijk tussen een christen en een protestant absoluut een probleem. Het was onbeschaamd, zondig en vies om ongetrouwd ''samen te hokken''. Het was absoluut onbeschoft en hoerig om ongetrouwd moeder te zijn. Onbeschaamd en als versleten om te scheiden en alleenstaande moeder of een gescheiden man te zijn.

Wees niet zo snel met veroordelen van wat jij niet gewend bent en ken je EIGEN geschiedenis.

En nee, ik ben geen moslim!
Ik loop ook al even mee in Nederland en zoals jij het hier schetst ging het er zelfs 60 jaar geleden nog niet aan toe. Dit is het met terugwerkende kracht conservatiever inkleuren van de geschiedenis.

Net zoals de ouders van TS momenteel bezig zijn met een wedstrijdje zo hard mogelijk terug in de tijd te gaan. Pas je aan of ga terug naar een plek waar men nog wel in de middeleeuwen leeft (al dan niet met heksenverbrandingen).
pi_177863812
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:52 schreef Vida. het volgende:

[..]

Tut tut tut, heb wat meer respect voor anders denkenden!! Nog maar pakweg 40 jaar geleden was in Nederland een huwelijk tussen een christen en een protestant absoluut een probleem. Het was onbeschaamd, zondig en vies om ongetrouwd ''samen te hokken''. Het was absoluut onbeschoft en hoerig om ongetrouwd moeder te zijn. Onbeschaamd en als versleten om te scheiden en alleenstaande moeder of een gescheiden man te zijn.

Wees niet zo snel met veroordelen van wat jij niet gewend bent en ken je EIGEN geschiedenis.

En nee, ik ben geen moslim!
Anno 2018 nog zo denken is anders behoorlijk triest te noemen.

Maar goed vooral aanmoediggen hoe "anders denkende" nog graag middeleeuws willen leven in deze moderne omgeving.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177864404
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:35 schreef mstx het volgende:
Voor de lol op vakantie gaan, dat kan idd echt niet.
Ik moest lachen.
pi_177866338
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:52 schreef Vida. het volgende:

[..]

Tut tut tut, heb wat meer respect voor anders denkenden!! Nog maar pakweg 40 jaar geleden was in Nederland een huwelijk tussen een christen en een protestant absoluut een probleem. Het was onbeschaamd, zondig en vies om ongetrouwd ''samen te hokken''. Het was absoluut onbeschoft en hoerig om ongetrouwd moeder te zijn. Onbeschaamd en als versleten om te scheiden en alleenstaande moeder of een gescheiden man te zijn.

Wees niet zo snel met veroordelen van wat jij niet gewend bent en ken je EIGEN geschiedenis.

En nee, ik ben geen moslim!
40 jaar ja? Dan hebben we het over eind jaren 70. Toen was de ontkerkelijking/ontzuiling in Nederland al lang en breed ingezet, en zelfs al over haar hoogtepunt (eind jaren 60, begin jaren 70).

Als dat gedrag überhaupt nog gemeengoed was in Nederland in de 2e helft van de 19e eeuw, dan was het zeker niet in de jaren 70.

Misschien toch zelf dat geschiedenisboekje nog een keer open slaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 16-03-2018 17:12:36 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_177866680
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:30 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb een vraagje en ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Ik ben (in overleg met mijn vriend) van plan om in de zomer een weekje of anderhalf/twee naar het buitenland te gaan. Dit in verband met mijn ouders en familie die in het buitenland wonen.

Mijn vriend is niet welkom (niet getrouwd, dus samen op vakantie is niet oké volgens mijn familie).
Als ik terug ben, gaan we nog wel samen op vakantie naar een ander land.

Mijn vriend heeft nu opeens besloten dat hij dan maar ook een weekje op vakantie gaat met een vriend. Dit was niet gepland en is ook niet besproken. Ik denk dan ook dat hij het doet, omdat ik zonder hem ga.

Ik vind het niet vergelijkbaar, omdat ik naar het buitenland ga om mijn familie te zien en hij gaat gewoon voor zijn lol.

Wat denken jullie hiervan?
Als mijn vriendin niet welkom zou zijn bij mijn ouders dan zou ik ook weigeren daar heen te gaan.
Weinig respectvol van je ouders naar jou en je vriend toe, maar net zo respectloos van jou tov van je vriend.
Bovendien nogal schijnheilig om dan stiekem wel samen op vakantie te gaan.
En gewoon puur egoïsme om hem dan zijn vakantie alleen te ontzeggen.
pi_177867366
Wat de neuk is er met deze TS? :D

Nee, je mag alleen maar op vakantie om stomme dingen te doen :(
-nee-
pi_177867386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:04 schreef probeer het volgende:

[..]

40 jaar ja? Dan hebben we het over eind jaren 70. Toen was de ontkerkelijking/ontzuiling in Nederland al lang en breed ingezet, en zelfs al over haar hoogtepunt (eind jaren 60, begin jaren 70).

Als dat gedrag überhaupt nog gemeengoed was in Nederland in de 2e helft van de 19e eeuw, dan was het zeker niet in de jaren 70.

Misschien toch zelf dat geschiedenisboekje nog een keer open slaan.
Tsja, wat is gemeengoed. Wanneer 40% nog steeds zo denkt, is het behoorlijk gemeengoed te noemen! Dat mensen anno 2018 nog een dergelijke denkwijze hebben is hun goed recht. Wie ben jij om te bepalen dat zij moeten denken zoals jij nu denkt in 2018?
pi_177867663
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:34 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Kortom: Je bent nu lekker aan het invullen voor mij, haalt iets aan en vervolgens zeg ik daar wat op en dan kom je met deze onzin aan?
En doe niet zo triest als ik niet meteen reageer op jouw post.
Je reageerde wel meteen op mn post, maar niet inhoudelijk en vrij laf. Alles wat je tot nu toe roept ben je zelf. Je noemt de familie"triest". Maar de trieste hier ben jij toch echt zelf.Reageer inhoudelijk: waarom vind jij die familie triest? Omdat ze hetniet zien zitten hun ongetrouwde dochter met een vrijer te ontvangen? Nogmaals: dat is hun denkwijze en hun goed recht. Verplaats je eens in die mensen. Die willen hun dochter niet zien als een busstation: elke vrijer stapt in en uit en vertrekt. Tsja. Je kunt dit doodnormaal vinden voor je eigen dochter. Die mensen niet. Laat mensen in hun waarde.
pi_177867741
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:56 schreef Marsenal het volgende:
Wat de neuk is er met deze TS? :D

Nee, je mag alleen maar op vakantie om stomme dingen te doen :(
Precies, lekker musea bezoeken, culinair genieten en historsch geschiedsnuiven, kortom de gemiddelde vakantie :P
pi_177867796
Ik voel je ts.
Zelfde probleem hier.
Ik wil alleen met maten een week gaan vissen in Frankrijk, zij wil twee weken alleen naar Aruba :')
Mag ze op haar eigen kosten best doen. Niet op de mijne >:)
pi_177868060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:34 schreef Jinek het volgende:

[..]

Heeft Maghrebijnse een islamtische familie dan? :') Wie zegt dat? Ik vind alleen de gedachtegang van deze TS overeenkomen met de posts die ik van Maghrebijnse heb gelezen, that's all. Kalmeer je tieten, jongeman.
Maghrebijnse heeft een islamitische familie ja. Een familie waar het not done is om een vriend of vriendin mee naar huis te nemen. Eerst trouwen en dan neem jij je vrouw of man mee. Een niet-islamitische man/vrouw is ook not done, dan had ik niet meer geleefd.

Maar goed, TS moet hem gewoon zijn twee weekjes gunnen. Opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 18:39:18 ]
pi_177868081
Wat dat gezeur over haar ouders betreft: hun huis en dus hun regels lijkt me? Begrijp dat gezeur niet. Zij heeft zich te houden aan hun regels.
pi_177868106
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:35 schreef Coritchando het volgende:

[..]

TS en Maghrebijnse zijn 1 en dezelfde denk ik.

Wat een heerlijke cultuur hebben sommige mensen toch, lekker dingen verbieden :')
Lol. Nee, dat ben ik niet. Ik heb geen niet-islamitische vriend en zou überhaupt nooit een vriend mee naar huis nemen. Zou het geeneens durven en willen. Trouwen is halal en dan neem je jouw man lekker mee naar huis. :D
pi_177868551
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:57 schreef Vida. het volgende:

[..]

Tsja, wat is gemeengoed. Wanneer 40% nog steeds zo denkt, is het behoorlijk gemeengoed te noemen! Dat mensen anno 2018 nog een dergelijke denkwijze hebben is hun goed recht. Wie ben jij om te bepalen dat zij moeten denken zoals jij nu denkt in 2018?
40%? Bron?

Maar volgens mij verwar je, ook bij andere users, 'iets voor iemand willen bepalen' met 'een mening geven'.

Nou is onze mening niet veel waard, buiten dat TS er specifiek naar vraagt. De mening van haar vriend lijkt me relevanter, en die heeft blijkbaar ook zin om op vakantie te gaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177868589
Wat een liefdevolle reacties mensen :P

Allereerst voor de duidelijkheid: mijn familie is alles behalve triest en het zijn hele leuke en liefdevolle mensen. Dat zij andere denkwijze hebben dan de mensen in Nederland wil verder niet zeggen dat ik het contact moet verbreken of wat dan ook. Lekker tolerant ook van jullie om alleen jullie eigen denkwijze als juist te bestempelen en de rest van de mensen die anders denken, die zijn onjuist :')

Ongetrouwd mag ik niet met mijn vriend daar aankomen. Past niet in de normen en waarden. Mijn vriend is daar van op de hoogte en accepteert het.

Het enige wat mij dwars zit is: hij zou eigenlijk niet op vakantie gaan, maar nu ik heb uitgesproken dat ik 2 weken naar familie wil gaan, wil hij opeens ook weg.
Dit heeft hij ook gedaan toen ik een paar dagen naar het buitenland moest voor mijn opleiding. Wilde hij ook opeens paar dagen weg. Het lijkt er dan op alsof hij soort van onbewust toch boos is dat ik wegga en wraak neemt door zelf ook weg te gaan.

Maar goed, in het weekend ga ik het met hem erover hebben.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 19:03:02 #91
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177868618
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:00 schreef CaVaBien het volgende:
Wat een liefdevolle reacties mensen :P

Allereerst voor de duidelijkheid: mijn familie is alles behalve triest en het zijn hele leuke en liefdevolle mensen. Dat zij andere denkwijze hebben dan de mensen in Nederland wil verder niet zeggen dat ik het contact moet verbreken of wat dan ook. Lekker tolerant ook van jullie om alleen jullie eigen denkwijze als juist te bestempelen en de rest van de mensen die anders denken, die zijn onjuist :')

Ongetrouwd mag ik niet met mijn vriend daar aankomen. Past niet in de normen en waarden. Mijn vriend is daar van op de hoogte en accepteert het.

Het enige wat mij dwars zit is: hij zou eigenlijk niet op vakantie gaan, maar nu ik heb uitgesproken dat ik 2 weken naar familie wil gaan, wil hij opeens ook weg.
Dit heeft hij ook gedaan toen ik een paar dagen naar het buitenland moest voor mijn opleiding. Wilde hij ook opeens paar dagen weg. Het lijkt er dan op alsof hij soort van onbewust toch boos is dat ik wegga en wraak neemt door zelf ook weg te gaan.

Maar goed, in het weekend ga ik het met hem erover hebben.
Het is toch logisch dat hij niet alleen thuis gaat zitten als jij op pad gaat?
Dit, dus.
pi_177868666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:00 schreef CaVaBien het volgende:

Het enige wat mij dwars zit is: hij zou eigenlijk niet op vakantie gaan, maar nu ik heb uitgesproken dat ik 2 weken naar familie wil gaan, wil hij opeens ook weg.
Dit heeft hij ook gedaan toen ik een paar dagen naar het buitenland moest voor mijn opleiding. Wilde hij ook opeens paar dagen weg. Het lijkt er dan op alsof hij soort van onbewust toch boos is dat ik wegga en wraak neemt door zelf ook weg te gaan.
Het lijkt alsof je het uberhaupt vervelend vindt dat hij ook weg gaat. Klopt dat? Waarom?

quote:
Maar goed, in het weekend ga ik het met hem erover hebben.
Lijkt me een heel goed idee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177868672
Het is toch juist prima, dat hij zijn eigen plan trekt? Jij bent er toch niet, wat maakt het verder uit?
-nee-
pi_177869120
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:00 schreef CaVaBien het volgende:
Wat een liefdevolle reacties mensen :P

Allereerst voor de duidelijkheid: mijn familie is alles behalve triest en het zijn hele leuke en liefdevolle mensen. Dat zij andere denkwijze hebben dan de mensen in Nederland wil verder niet zeggen dat ik het contact moet verbreken of wat dan ook. Lekker tolerant ook van jullie om alleen jullie eigen denkwijze als juist te bestempelen en de rest van de mensen die anders denken, die zijn onjuist :')

Ongetrouwd mag ik niet met mijn vriend daar aankomen. Past niet in de normen en waarden. Mijn vriend is daar van op de hoogte en accepteert het.

Het enige wat mij dwars zit is: hij zou eigenlijk niet op vakantie gaan, maar nu ik heb uitgesproken dat ik 2 weken naar familie wil gaan, wil hij opeens ook weg.
Dit heeft hij ook gedaan toen ik een paar dagen naar het buitenland moest voor mijn opleiding. Wilde hij ook opeens paar dagen weg. Het lijkt er dan op alsof hij soort van onbewust toch boos is dat ik wegga en wraak neemt door zelf ook weg te gaan.

Maar goed, in het weekend ga ik het met hem erover hebben.
een pareltje ben je toch ook hé!

Wees niet bang die gast gaat echt niet weg of vreemd ofzo tijdens zijn vakantie met zo'n vriendin! Laat hem ook lekker van zijn vakantie genieten. ^O^
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177869142
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:00 schreef spiritusbus het volgende:
Organiseren jullie met familiefeesten ook een heksenverbranding? Past prima in jullie Middeleeuwse opvattingen.
In deze familie blijkbaar nog wel: :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
Een niet-islamitische man/vrouw is ook not done, dan had ik niet meer geleefd.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177869201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:34 schreef ITrade het volgende:

[..]

In deze familie blijkbaar nog wel: :')

[..]

Uhu nee, je niet-islamitische vriend wordt niet verbrand. Het is gewoon kiezen tussen je vriend en familie. En dan moet je als vrouw wel erg dom zijn om voor een vent te kiezen. :)
pi_177869214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Het lijkt alsof je het uberhaupt vervelend vindt dat hij ook weg gaat. Klopt dat? Waarom?

[..]

Lijkt me een heel goed idee.
Ja, want ik ga niet voor de lol met vriendinnen weg, maar bijvoorbeeld voor mijn studie of op familiebezoek. Hij gaf aan dat hij het geen goed idee vindt als ik met vriendinnen ga, want dan zou hij te veel met zijn hoofd bij mij zitten.

Andersom vind ik dan ook dat hij ook niet met vrienden hoeft te gaan.
pi_177869371
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:37 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ja, want ik ga niet voor de lol met vriendinnen weg, maar bijvoorbeeld voor mijn studie of op familiebezoek. Hij gaf aan dat hij het geen goed idee vindt als ik met vriendinnen ga, want dan zou hij te veel met zijn hoofd bij mij zitten.

Andersom vind ik dan ook dat hij ook niet met vrienden hoeft te gaan.
Pak hem terug door ook nog een keer met vriendinnen te gaan. Dat zal hem leren.
pi_177869407
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:37 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ja, want ik ga niet voor de lol met vriendinnen weg, maar bijvoorbeeld voor mijn studie of op familiebezoek. Hij gaf aan dat hij het geen goed idee vindt als ik met vriendinnen ga, want dan zou hij te veel met zijn hoofd bij mij zitten.

Andersom vind ik dan ook dat hij ook niet met vrienden hoeft te gaan.
Dus hij vindt zijn zorgen belangrijker dan jouw plezier. En dat is voor hem reden jou een leuke vakantie .. af te raden? te verbieden? Is dat een denkwijze waar jij je in kan vinden? Deel je zijn zorgen en vind je dat een goede reden om niet te gaan?

En vervolgens denk jij andersom, 'nou als ik niet mag dan jij ook niet' (rancune)? Of meer 'wat voor mij geldt geldt voor jou ook'?

Ja ik weet het niet hoor ... iets met 'elkaar dingen gunnen' en zo. Daar lijkt het echt helemaal mis te gaan. Is het altijd zo'n conflict?
"Pools are perfect for holding water"
pi_177869461
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus hij vindt zijn zorgen belangrijker dan jouw plezier. En dat is voor hem reden jou een leuke vakantie .. af te raden? te verbieden? Is dat een denkwijze waar jij je in kan vinden? Deel je zijn zorgen en vind je dat een goede reden om niet te gaan?

En vervolgens denk jij andersom, 'nou als ik niet mag dan jij ook niet' (rancune)? Of meer 'wat voor mij geldt geldt voor jou ook'?

Ja ik weet het niet hoor ... iets met 'elkaar dingen gunnen' en zo. Daar lijkt het echt helemaal mis te gaan. Is het altijd zo'n conflict?
Allochtonen be like... _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 19:49:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')