abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:45:48 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180254528
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik laat het meestal ook doen. :@
de laatste keer dat ik zelf nog aan een auto heb gesleuteld was lang geleden, een Autobianchi Abarth, toen kon ik het ook niet zonder iemand die er verstand van had, dus meer assistent dan monteur :@ leuk autootje trouwens en veel simpeler qua techniek.
  donderdag 5 juli 2018 @ 12:17:17 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180255053
Abarth ^O^
Je had ook zo'n vierkante Italiaanse Mini.
Innocenti oid.
Styling 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:19:54 #203
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180257436
De N52 verdient weer een goede dosis TLC;






- Oliefilter behuizing demontage en reiniging, montage nieuwe pakkingen en bouten.
- OIiekoeler demontage en reiniging extern, montage nieuwe pakkingen en bouten.
- Inlaat demontage en reiniging in/extern, montage met nieuwe pakkingen, DISA kleppen en hier en daar nieuwe schroefjes en boutjes.
- Actief koolfilter klep met slang vernieuwd, beschadigd bij demontage.
- BMW Performance inlaat filter.
- Airco condensor vervangen en hogedruk sensor vervangen.
- Nieuwe vanos ventielen.
- Reiniging chassis balken en algemeen in en rondom de motor.
- 1er LCI koplampen met LED strip.
- Achter de grill zwart gespoten, het witte stoorde me al 2 jaar.
- Nieuw motorkap embleem en tules
- Frisse APK sinds 2 maanden alweer.
- Aandrijf assen achterzijde uitgewisseld voor zgan exemplaren
- M235i M sport remmen voorzijde.

Wat rijd deze auto fijn, besturing en grip zijn erg goed Style 313 van een 3 serie met 225&255 Michelin Pilot Sport. Het M3 onderstel is zeer goed icm de verlagingsset van BC Racing. De auto is nu zover klaar dat ik er behoorlijk warm voor loop om een keer een rondje op de Nürburgring te doen, lijkt me echt gaaf!
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 5 juli 2018 @ 21:00:16 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180264955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:19 schreef -Richard- het volgende:
De N52 verdient weer een goede dosis TLC;


... De auto is nu zover klaar dat ik er behoorlijk warm voor loop om een keer een rondje op de Nürburgring te doen, lijkt me echt gaaf!
Goed bezig.
Wat ziet dat aluminium van de dynamo en blok er uit. Zo oud is ie niet, toch?
Bij de mijne zag het er bij 5 jaar oud ook al zeer gecorrodeerd uit. :(

Vroeger maakten ze dat veel duurzamer. :(

;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 05-07-2018 21:05:44 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180267345
Na de E38 750 te hebben verkocht en een tijd een Audi A4 te hebben gereden mag ik mij ook weer melden hier:




E39 528 touring uit 99.
Flink in de opties, 350K op de klok, relatief goedkoop aangeschaft.
Zaterdag ophalen en dan weer genieten *O*

De E38 en E39 mogen misschien wat gedateerd zijn maar ik vind dat toch wel erg lekker rijdende auto's, comfortabel maar ook genoeg power.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180267604
Eind van de maand alweer mijn APK, vorige keer ging ik doorheen met alleen maar het laten repareren van een lampje bij het achterspatbord nu combineer ik het weer eens met een garage beurt

Electronica(?) valt soms weg
Ik weet niet precies wat ik als kopje moet gebruiken hiervoor. Ik heb het al meerdere malen gehad dat 1) de bediening van mijn radio via mijn stuur niet werkte, dan kan ik op de knopjes drukken op het stuur wat ik wil maar de radio reageert niet. Dit is de minst erge want dan bedien ik de radio door op de knopjes van de radio te drukken 2) deze is wel erg irritant, al meerdere malen gehad net ook dat mijn climate control niet werkte. Dat er geen koude lucht werd geblazen, er werd wel hard geblazen maar warme lucht. Om nou te zeggen dat climate control helemaal kapot is gaat mij te ver want ik heb ook ritten dat climate control wel volledig werkt. Laten we het houden op een kans van 50% dat ik een rit heb met koele lucht in deze weken.
pi_180267687
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:38 schreef LethalNinja het volgende:
Eind van de maand alweer mijn APK, vorige keer ging ik doorheen met alleen maar het laten repareren van een lampje bij het achterspatbord nu combineer ik het weer eens met een garage beurt

Electronica(?) valt soms weg
Ik weet niet precies wat ik als kopje moet gebruiken hiervoor. Ik heb het al meerdere malen gehad dat 1) de bediening van mijn radio via mijn stuur niet werkte, dan kan ik op de knopjes drukken op het stuur wat ik wil maar de radio reageert niet. Dit is de minst erge want dan bedien ik de radio door op de knopjes van de radio te drukken 2) deze is wel erg irritant, al meerdere malen gehad net ook dat mijn climate control niet werkte. Dat er geen koude lucht werd geblazen, er werd wel hard geblazen maar warme lucht. Om nou te zeggen dat climate control helemaal kapot is gaat mij te ver want ik heb ook ritten dat climate control wel volledig werkt. Laten we het houden op een kans van 50% dat ik een rit heb met koele lucht in deze weken.
Hoe is het met de vulling van je airco?
Het probleem lijkt alsof er niet genoeg gas in zit, er zit een druksensor in en die zorgt ervoor dat bij een lage gasdruk het systeem wordt uitgeschakeld om schade te voorkomen.
Daarnaast zou ook de magneetkoppeling van je compressor kunnen weigeren, maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk, meestal zijn die kapot of doen ze het.

Die stuurbediening, wellicht de sleepring?
Doet de stuurbediening van je cruisecontrol het dan ook niet, mits dit bij jouw auto op het stuur zit?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180267939
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hoe is het met de vulling van je airco?
Het probleem lijkt alsof er niet genoeg gas in zit, er zit een druksensor in en die zorgt ervoor dat bij een lage gasdruk het systeem wordt uitgeschakeld om schade te voorkomen.
Daarnaast zou ook de magneetkoppeling van je compressor kunnen weigeren, maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk, meestal zijn die kapot of doen ze het.

Die stuurbediening, wellicht de sleepring?
Doet de stuurbediening van je cruisecontrol het dan ook niet, mits dit bij jouw auto op het stuur zit?
Ik weet niet hoe het zit met de vulling van de airco. In de afgelopen 2 jaar nooit een airco beurt laten doen. Airco zou dus in elk geval meerdere dingen kunnen zijn ik kaart het in elk geval aan.

Cruise control zit op het stuur ik zal wanneer ik de audio bediening weer niet kan uitvoeren eens kijken of ik wel cruise control kan doen (denk het niet) maar zal eens kijken.
  zondag 8 juli 2018 @ 01:17:16 #209
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180324535
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goed bezig.
Wat ziet dat aluminium van de dynamo en blok er uit. Zo oud is ie niet, toch?
Bij de mijne zag het er bij 5 jaar oud ook al zeer gecorrodeerd uit. :(

Vroeger maakten ze dat veel duurzamer. :(
[ afbeelding ]
;)
Klopt. Het is een legering op basis van magnesium, dus dat corrodeerd.. de leeftijd is nu 10 jaar. Ik vind het ook erg jammer! :(

Bron;
N52 by Richard Hilverts, on Flickr

Het zit inmiddels allemaal weer in elkaar en draait weer als vanouds, maar nu vrijwel zonder lekkage. Ik zag dat de carterpan pakking er ook aan komt, die zweet al stevig, gelukkig is die goedkoop! De LCi koplampen zitten erin, erg gaaf die led strip erin
E82 lci by Richard Hilverts, on Flickr

M235i remmen erop!
M235i by Richard Hilverts, on Flickr

[ Bericht 11% gewijzigd door -Richard- op 09-07-2018 12:07:50 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:37:34 #210
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180329221
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 01:17 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Klopt. Het is een legering op basis van magnesium, dus dat corrodeerd.. de leeftijd is nu 10 jaar. Ik vind het ook erg jammer! :(

Bron;
https://flic.kr/p/28Va4zk

...
Onder oude Alfa's zaten ook wel magnesium Campagnolo(van de fietsonderdelen) wielen. Ook aan de wrakke kant, zeker als ze ouder worden. Bij oude 911's zie je magnesium onderdelen door de jaren ook verdwijnen vanwege zwakte. En kosten ;)

Leuk om te racen, niet leuk om te hebben. Nu die magnesium legeringen nog verbieden :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 9 juli 2018 @ 12:11:58 #211
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180351865
Ja nou, het is ook veel op de Co2 uitstoot gericht. 200gr/km is zeer royaal. Dat is de reden dat er een elektrische waterpomp op zit, een magneetkoppeling op de variabele aircopomp, elektrische stuurbekrachtiging en variabele cilinderkop temperatuur.. De KVS temp wordt namelijk verlaagd wanneer er dynamische rijstijl herkend wordt.. Er wordt dus standaard een hogere temperatuur gehanteerd wanneer je algemeen rijdt zodat de inlaat temperatuur stijgt, minder vermogen maar dus ook minder brandstof. Uiteindelijk na 4 katalysatoren blijft er 200 gram over.

De airco condensor en druksensor heb ik vervangen, vanochtend met spoed laten vullen. Uitslag:
1,5 tot 2 bar vacuüm welke volledig behouden bleef tijdens 10 minuten wachttijd.
Na het vullen van 600gr R134a en het in werking stellen van de pomp is er 12bar hogedruk en 2 bar lage druk aanwezig.
De lucht temperatuur bij de ventilatie roosters is </=6 graden.

[ Bericht 30% gewijzigd door -Richard- op 09-07-2018 12:25:49 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:02:22 #212
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180360409
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:11 schreef -Richard- het volgende:
...

De airco condensor en druksensor heb ik vervangen, vanochtend met spoed laten vullen. Uitslag:
1,5 tot 2 bar vacuüm welke volledig behouden bleef tijdens 10 minuten wachttijd.
Na het vullen van 600gr R134a en het in werking stellen van de pomp is er 12bar hogedruk en 2 bar lage druk aanwezig.
De lucht temperatuur bij de ventilatie roosters is </=6 graden.
Was die druksensor kaduuk?
Maar wel zomerklaar nu. :)

Ik doe meestal een keer evacueren en vullen per 4-5 jaar als er verder geen problemen met de airco zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180361034
Iedereen druk bezig :)

Afgelopen 2 dagen:

4x verse Falken FK510 op de Z4



Brembo's op de 130i (inclusief total revisie)



E36 nieuw stuurhuis gemonteerd en alle slang + leidingen + vaatje vervangen



Tevens excentrische draagarmbussen gemonteerd, effe nog testrijden of dit prettig rijdt (voorwielen staan 1 cm verder naar voren)



pi_180362265
het vochtscherm van m'n bestuurdersdeur is lek. ik heb al een nieuw vochtscherm liggen.
nu zoek ik nog de Butylband. want dat is het, geen siliconenkit, het is Butylband. denk ik.

m'n plan is om eerst het oude vochtscherm te demonteren en de oude butylband resten goed te verwijderen, portier op die plekken schoonmaken.
dan nieuwe Butylband op het nieuwe vochtscherm plakken en het vochtscherm op de deur vast drukken. leuk klusje voor mooi weer.

https://www.turnermotorsp(...)21-genuine-bmw-part/

[ Bericht 7% gewijzigd door spectrumanalyser op 10-07-2018 10:17:02 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180414529
Helaas heb ik geen BMW cabrio gekocht, door wat ik eerder heb beschreven. Daarom zal ik het even in een spoiler zetten..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 juli 2018 @ 07:58:08 #216
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180417079
Geile bak :9~
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:07:28 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180419693
Boh, dikke Roland Garros Speciale? :7

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 12-07-2018 12:00:11 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180420654
Thanks!

Nee de Roland Garros was destijds altijd groen en met een 1.4 motor. Ook leuk, maar vind de spatbordverbreders van de CTi de looks helemaal afmaken. De CTi had origineel een 1.9 met 102pk, in deze is een GTi motor met 130pk (op 930kg) gelepeld waardoor ‘ie erg vlot is 😀
pi_180458737
Wat een oude hokken hier
Ook geen 38
pi_180532104
Jongens,

Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.

Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.

Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.

Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.

Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.

Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:56:32 #221
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180533147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:14 schreef matigeuser het volgende:
Jongens,

Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.

Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.

Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.

Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.

Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.

Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
ik weet niet waar je woont maar bij twijfel laat ik deze jongen naar het probleem kijken, zit nu in Haarlem, voorheen Lijnden
https://www.facebook.com/ecuspecialist/
pi_180533672
Ik kan de stuurhoeksensor en de DSC voor je resetten en misschien is het probleem dan over. Heb laatst alles op nul gezet na een lekke voorband.
pi_180535727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:20 schreef pvdplanet het volgende:
Ik kan de stuurhoeksensor en de DSC voor je resetten en misschien is het probleem dan over. Heb laatst alles op nul gezet na een lekke voorband.
Thanks voor het aanbod. Heb je daar een externe computer voor nodig? Of kan dat via een bepaalde knoppencombinatie in de auto zelf?

Overigens had ik dit probleem een half jaar geleden o.i.d. ook en toen is de computer al gereset. Het bleef toen even weg maar is nu terug gekomen. Gisteren heeft de garage alle foutmeldingen weg gehaald en na 1 stuur beweging op de parkeerplek kwam deze storing weer terug. Ik vrees dat dit niet meer zal volstaan.
pi_180536189
Weet niet of het een bekend probleem is van de E9#, maar wellicht biedt een 2ehands uitkomst? Je weet niet hoelang ‘ie het volhoudt, maar misschien weer 5 jaar of 1 week.
pi_180542357
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 14:11 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Thanks voor het aanbod. Heb je daar een externe computer voor nodig? Of kan dat via een bepaalde knoppencombinatie in de auto zelf?

Overigens had ik dit probleem een half jaar geleden o.i.d. ook en toen is de computer al gereset. Het bleef toen even weg maar is nu terug gekomen. Gisteren heeft de garage alle foutmeldingen weg gehaald en na 1 stuur beweging op de parkeerplek kwam deze storing weer terug. Ik vrees dat dit niet meer zal volstaan.
Ik denk dat je dieper dan alleen standaard OBD foutmeldingen moet gaan.

Weet niet hoe goed hun uitleesapparaat is maar mijn standaard uitlezer gaf bij de 130i foutvrij aan, maar met BMW reader vond ik nog oude foutmeldingen van het koelsysteem en de ontsteking.

Met 2 moderne canbus BMW's in bezit is goede scanapparatuur wel handig dus die hebben we aangeschaft. Ook handig om nieuwe accu's in te leren trouwens.
pi_180554113
Gewoon een kabeltje kopen: (https://www.ebay.co.uk/it(...)stic&_from=R40&rt=nc)

Dan met de laptop en juiste software kan je zo goed als alles zelf doen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:44:08 #227
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180565808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:14 schreef matigeuser het volgende:
Jongens,

Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.

Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.

Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.

Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.

Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.

Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
Goededagschotel, dat is pittig duur.
Ik heb mijn eigen stuurhoeksensor gereviseerd met onderdelen van de stealer voor 36 euro. Ben je zelf handig?
Als je dat niet bent, gewoon een 2e hands stuurhoeksensor kopen en laten inleren. 250 á 300 euro is een normaal bedrag voor enthousiaste hobbyisten.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_180568779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:44 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Goededagschotel, dat is pittig duur.
Ik heb mijn eigen stuurhoeksensor gereviseerd met onderdelen van de stealer voor 36 euro. Ben je zelf handig?
Als je dat niet bent, gewoon een 2e hands stuurhoeksensor kopen en laten inleren. 250 á 300 euro is een normaal bedrag voor enthousiaste hobbyisten.
Thanks! Met een Youtube videootje kom ik er misschien wel :P

Kan dat inleren alleen bij de stealer? Of kan dat ook met een 'gewone' computer die veel autobedrijven ook hebben?
pi_180575530
Ik ben benieuwd welke onderdelen je dan hebt gebruikt? Normaal is dat 1 geheel en kost die tussen de 150 en 200 euro.

Calibreren/inleren kan je zelf met een 15 euro kostend kabeltje. Google op ‘bmw stuurhoek sensor kalibreren’
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:08:07 #230
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180579613
Ligt eraan of je zelf de juiste software hebt. Toen ik deze storing had, waarbij ik storing had op de stuurhoeksensor, beschikte ik over de software 'Rheingold'. Dit programma is wijd beschikbaar op het internet.

Bij de reparatie van je stuurhoeksensor moet je dus eerst een oorzaak gaan vinden. Daarvoor moet je demonteren
- Airbag
- Stuur
- Bekleding van stuurkolom
- Sleepring met stuurhoeksensor, waarna je deze van elkaar kunt scheiden.
Vervolgens moet je de stuurhoeksensor openen en kijken of je een kristal aanslag op de anti-reflecterende coating vinden kunt. Of gewoon een beschadiging, ik had namelijk het probleem dat 1 van de 8bits codering beschadigd was waardoor het signaal verloren ging.
- Voorbeeld storing:


Met de storing rijden vond ik zelf behoorlijk riskant, ik had mijn eigen auto een paar maanden en met glad weer kon die 6 cilinder verrassend uit de bocht komen.

Verder, de reparatie kit is: 83 19 2 179 894
Bestaat uit:

1x PVC busje om stuurhoeksensor te demonteren/monteren (doe het tegenwoordig gewoon zonder, onhandig ding).
Handschoenen en haarnet natuurlijk
- Stickertje die ik nooit gebruikt heb
- Optisch element om de infrarood LED te richten boven de encoderschijf
- Encoderschijf
- Ziekenhuis naald met 5 ml vet voor het smeren van de plek waar de encoderschijf roteerd.

Bij aanschaf van een OBD-USB kabel is het belangrijk dat de printplaat groen is en een FTDI chip bevat, dan heb je de meest betrouwbare hardware. Dan nog alles aan de praat krijgen.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_180580572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:08 schreef -Richard- het volgende:
Ligt eraan of je zelf de juiste software hebt. Toen ik deze storing had, waarbij ik storing had op de stuurhoeksensor, beschikte ik over de software 'Rheingold'. Dit programma is wijd beschikbaar op het internet.

Bij de reparatie van je stuurhoeksensor moet je dus eerst een oorzaak gaan vinden. Daarvoor moet je demonteren
- Airbag
- Stuur
- Bekleding van stuurkolom
- Sleepring met stuurhoeksensor, waarna je deze van elkaar kunt scheiden.
Vervolgens moet je de stuurhoeksensor openen en kijken of je een kristal aanslag op de anti-reflecterende coating vinden kunt. Of gewoon een beschadiging, ik had namelijk het probleem dat 1 van de 8bits codering beschadigd was waardoor het signaal verloren ging.
- Voorbeeld storing:
[ afbeelding ]

Met de storing rijden vond ik zelf behoorlijk riskant, ik had mijn eigen auto een paar maanden en met glad weer kon die 6 cilinder verrassend uit de bocht komen.

Verder, de reparatie kit is: 83 19 2 179 894
Bestaat uit:
[ afbeelding ]
1x PVC busje om stuurhoeksensor te demonteren/monteren (doe het tegenwoordig gewoon zonder, onhandig ding).
Handschoenen en haarnet natuurlijk
- Stickertje die ik nooit gebruikt heb
- Optisch element om de infrarood LED te richten boven de encoderschijf
- Encoderschijf
- Ziekenhuis naald met 5 ml vet voor het smeren van de plek waar de encoderschijf roteerd.

Bij aanschaf van een OBD-USB kabel is het belangrijk dat de printplaat groen is en een FTDI chip bevat, dan heb je de meest betrouwbare hardware. Dan nog alles aan de praat krijgen.
Netjes hoor. Een flinke klus dus. Mooi dat je het zelf gedaan hebt en opgelost hebt.
Ik weet niet of ik hier aan ga beginnen als a-technicus. Ik heb een afspraak gemaakt bij een andere garage voor een '2nd opinion'. Even afwachten nog.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:00:35 #232
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180580599
Het klinkt vrij ingewikkeld misschien.. Maar al met al ben je met de onderdelen zelf een uurtje zoet. Het stuur etc is er zo af.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_180583067
Ik gebruik eigenlijk ook altijd rheingold. Maar netjes gedaan!
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_180595960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 00:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Helaas heb ik geen BMW cabrio gekocht, door wat ik eerder heb beschreven. Daarom zal ik het even in een spoiler zetten..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180598462
quote:
99s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet zat, maar door 'wat achtergehouden informatie' door de vorige eigenaar zien wij het niet volledig meer zitten. Ik had een maximum incl. onvoorziene kosten in mijn hoofd. Helaas overstijgt dat flink als je een nieuw dak moet monteren. Dat heb ik er niet voor over, dat stop ik liever in de BMW namelijk. Maar we zien hoe het loopt. Komt er iemand voor voor een goede prijs dan mag 'ie weg. Zo niet dan laat ik 'm staan en maak ik 'm rustig aan klaar (sparen voor dak ;)). Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van. Maar niet van hoe we 'beetgenomen' zijn. Helaas kun je bij een stoffen dak moeilijk de leeftijd zien. Maar als 'ie na een paar keer openen lekker scheurt weet je het pas :'( Ach ja, misschien nemen we de gok wel met de plakkers op het dak :7
pi_180601535
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Niet zat, maar door 'wat achtergehouden informatie' door de vorige eigenaar zien wij het niet volledig meer zitten. Ik had een maximum incl. onvoorziene kosten in mijn hoofd. Helaas overstijgt dat flink als je een nieuw dak moet monteren. Dat heb ik er niet voor over, dat stop ik liever in de BMW namelijk. Maar we zien hoe het loopt. Komt er iemand voor voor een goede prijs dan mag 'ie weg. Zo niet dan laat ik 'm staan en maak ik 'm rustig aan klaar (sparen voor dak ;)). Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van. Maar niet van hoe we 'beetgenomen' zijn. Helaas kun je bij een stoffen dak moeilijk de leeftijd zien. Maar als 'ie na een paar keer openen lekker scheurt weet je het pas :'( Ach ja, misschien nemen we de gok wel met de plakkers op het dak :7
Hij heeft wel de goede motor + velgen, als iemand er 2000 euro in wil/kan investeren heb je een leuke klassieker.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:17:16 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180603222
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

... Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van ...
Ook een beetje beetgenomen door je rose bril? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180603426
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:51 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hij heeft wel de goede motor + velgen, als iemand er 2000 euro in wil/kan investeren heb je een leuke klassieker.
Zeker! Het is ook echt een hele leuke auto om te zien. Ook in het echt is de kleur heel mooi. De motor is natuurlijk niet de originele, dus qua echte verzamelobject kan dat een nadeel zijn. Maar het is wel leuk, want daardoor is 'ie gewoon erg vlot. En denk dat je met wat minder dan 2000 euro inderdaad al een heel eind komt, maar dat vinden wij gewoon te veel. Dan vind ik het niet meer comfortabel zeg maar, zit er te veel geld in.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ook een beetje beetgenomen door je rose bril? :)
Altijd speelt dat wel mee. Daarom houd ik ook wel in m'n hoofd dat er nog wat geld in gestoken moet worden. Maar door het dak komt er gewoon een hele sloot geld bij en dat geeft dan kortsluiting in m'n hoofd :P Maar goed! Shit happens. Ik heb vaak genoeg een goede auto voor vakantie gekocht, dus het moet een keer gebeuren. Die gast kwam heel betrouwbaar over. We hadden al aardig wat auto's bekeken en dit was eigenlijk de laatste die we zouden doen. Allebei waren we positief verrast, dus gingen we er voor. Op dit moment heb ik via fb een bod waardoor we geen verlies (behalve benzine en de vaste lasten) zouden hebben, dus dat zou super zijn. Vooral omdat 'ie pas sinds gisteravond op fb staat.
  Knikkerking woensdag 25 juli 2018 @ 19:51:46 #239
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_180726422
Een lachje en een traantje:

:'( --> m'n 335i coupé is weg (ingeruild). Wat een ontiegelijk fijne wagen was dat zeg *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D --> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht 8-)

Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:







Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmoz op 25-07-2018 21:43:20 ]
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:52:35 #240
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_180728050
Lekker hoor Atmoz!
  Knikkerking donderdag 26 juli 2018 @ 07:15:39 #242
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_180736395
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:52 schreef Sheffield het volgende:
Lekker hoor Atmoz!
Dankjewel :)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Dik zeg!
Thanks!
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:43:21 #243
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180736551
M4?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Knikkerking donderdag 26 juli 2018 @ 08:01:15 #244
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_180736650
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:43 schreef fathank het volgende:
M4?
Jep.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:45:05 #245
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180739884
Goeie airco? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180740665
Vorige week een bezoekje gebracht aan een uitdeuker. Had al eentje toen ik hem kocht en tijd terug eentje erbij gekregen nadat ik was afgesneden op de snelweg (dashcam, verzekering, alles vergoed gekregen)

Enfin Hierbij:
voor

Na


En de grote, hij is niet 100% maar ben tevree:

en na:


En heb mezelf een mooie onderlip gekocht (toen zaten de deuken er nog in):

pi_180740745
Goed werk!

Het airbaglampje van de Z4 ging gisteren spontaan branden. Error in de bestuurdersairbag.

Fout gewist en de auto uit de zon gehaald en 2 dagen in de stalling gezet. Toch te warm om open te rijden en de auto houdt blijkbaar niet zo van dit weer
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:46:38 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180741108
Die schade rechts voor is toch helemaal niet mooi gerepareerd? Lijkt net alsof er roest bubbels onder zitten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180742133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:46 schreef daNpy het volgende:
Die schade rechts voor is toch helemaal niet mooi gerepareerd? Lijkt net alsof er roest bubbels onder zitten.
Dat zei ik dus, het is niet 100% maar ik ben er tevreden mee. Ik heb er geen 1400 euro voor over om alles nieuw en over te laten spuiten.
pi_180744258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat zei ik dus, het is niet 100% maar ik ben er tevreden mee. Ik heb er geen 1400 euro voor over om alles nieuw en over te laten spuiten.
Zoiets zou maximaal 600/700 euro moeten kosten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')