Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En lekker foute velgen...
[ afbeelding ]
Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:05 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..
Ik heb er zelf (nog) niet echt een mening over.
Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:22 schreef Liftdeur het volgende:
Wat is jullie mening over de 6 cilinder in de E39 520i? Ik hou wel van een beetje pit. Komt dit wel lekker vooruit of zouden jullie een grotere motor aanbevelen?
BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrentquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.
Maar een Alpina blokkie, Bremsen en onderstel mogen ze er zo in schroeven bij mij.
Heb helaas alleen maar die oude set wielen.
Gemaakt door BBS.
Is bijna OEM bij die oude modellen tochquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrent
[ afbeelding ]
vond ik toen heel mooi maar zou ik nu niet meer doen
De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:33 schreef rival het volgende:
[..]
Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.
Nee dat klopt inderdaad. Maar bij auto's die wel ook met een 4 pitter zijn geleverd viel dat mij opquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.
Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.
een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
in z'n vrij hoorde je dan een geluid bij stationair draaien. dat heb ik niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 12:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus.
Weet je het zeker, voor mij klinkt dit nogal raar. Wat gaat er zwaar? De pook, de koppeling intrappen?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.
een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Hebben ze dat gemeten met het BMW-tooltje, of ligt de boel al op de werkbank?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 14:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
...
update: de koppelingsplaat is te dun geworden. daardoor komt de koppeling net niet helemaal vrij.
BMW dealer kon dikte koppelingsplaat E46 meten zonder de boel open te moeten halen. Welke tooltje dat is, weet ik niet.quote:Op zondag 2 september 2018 09:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is nog niet gemeten. Interessant, is er een BMW tooltje voor. Wat is dat?
Wat heeft dat gekost eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Heb het nog niet laten doen. Eerst eens zien hoe de APK verloopt 😄quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |