abonnement Unibet Coolblue
pi_181418240
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En lekker foute velgen... ;)

[ afbeelding ]
Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..

Ik heb er zelf (nog) niet echt een mening over.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:10:22 #277
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181418360
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:05 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..

Ik heb er zelf (nog) niet echt een mening over.
Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.
Maar een Alpina blokkie, Bremsen en onderstel mogen ze er zo in schroeven bij mij.

Heb helaas alleen maar die oude set wielen.
Gemaakt door BBS. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:22:24 #278
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_181420040
Wat is jullie mening over de 6 cilinder in de E39 520i? Ik hou wel van een beetje pit. Komt dit wel lekker vooruit of zouden jullie een grotere motor aanbevelen?
Ajacied.
pi_181420206
De 2 liter 6 cilinder motoren uit dat tijdperk staan niet bekend als pittig. Als je van een beetje pit houdt zou ik hem niet nemen. In een e36/e46 is het al niet echt om over naar huis te schrijven.

Het is ook de traagste benzine motor in de hele range, dat zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181420286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:22 schreef Liftdeur het volgende:
Wat is jullie mening over de 6 cilinder in de E39 520i? Ik hou wel van een beetje pit. Komt dit wel lekker vooruit of zouden jullie een grotere motor aanbevelen?
Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.
pi_181420298
Toevallig gisteren in een E39 528i gereden, die heeft wel pit O+
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:47:43 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181420620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.
Maar een Alpina blokkie, Bremsen en onderstel mogen ze er zo in schroeven bij mij.

Heb helaas alleen maar die oude set wielen.
Gemaakt door BBS. :)
BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrent



vond ik toen heel mooi maar zou ik nu niet meer doen :)
pi_181420825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrent

[ afbeelding ]

vond ik toen heel mooi maar zou ik nu niet meer doen :)
Is bijna OEM bij die oude modellen toch O+
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:06:28 #284
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181421090
Op de 325iX zaten ze ook. Met zo'n grote plastic sleutel voor die centrale moer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181421938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:33 schreef rival het volgende:

[..]

Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.
De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181421981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:51 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.
Nee dat klopt inderdaad. Maar bij auto's die wel ook met een 4 pitter zijn geleverd viel dat mij op :Y
pi_181430275
Maar Alpina is toch een uitzondering? Al zou ik dat ook niets vinden
Ook geen 38
pi_181575903
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.

een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:18:03 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181594752
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.

een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181596177
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus. :)
in z'n vrij hoorde je dan een geluid bij stationair draaien. dat heb ik niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_181597458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.

een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Weet je het zeker, voor mij klinkt dit nogal raar. Wat gaat er zwaar? De pook, de koppeling intrappen?

Bij een versleten koppeling gaat het schakelen normaal juist heel makkelijk. De drukgroep kan versleten zijn en/of stroef zijn, dan zou het pedaal zwaarder moeten zijn, maar aangezien het een hydraulische koppeling is zou je dit niet mogen voelen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181597731
het schakelen gaat zwaar. het kost veel kracht om de pook in de versnelling te krijgen. heel soms lukt het gewoon niet om in de versnelling te krijgen. het kost ook kracht om de pook weer uit een versnelling te halen. het koppelingspedaal voelt wel vreemd aan.

update: de koppelingsplaat is te dun geworden. daardoor komt de koppeling net niet helemaal vrij.

[ Bericht 11% gewijzigd door spectrumanalyser op 31-08-2018 15:40:26 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_181601735
Ok... maar... zo werkt een koppeling toch niet?

Als de platen te dun worden dan pakt deze niet meer. Het werkt precies andersom, met een versleten koppelingsplaat heb je dus altijd een beetje ‘vrije loop’ en als je dan de koppeling intrapt dan loopt deze gewoon vrij.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181601952
Mee eens... Echter, het is een professioneel garagebedrijf die dit beweerd. Twee monteurs die met de auto hebben gereden beweren dat de koppeling versleten is.
Zelf zou ik de koppelingscilinder bij de versnellingsbak verdenken.
wellicht dat die voor 90% werkt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 2 september 2018 @ 08:55:24 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181636705
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 14:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
...

update: de koppelingsplaat is te dun geworden. daardoor komt de koppeling net niet helemaal vrij.
Hebben ze dat gemeten met het BMW-tooltje, of ligt de boel al op de werkbank? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181637002
Er is nog niet gemeten. Interessant, is er een BMW tooltje voor. Wat is dat?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 2 september 2018 @ 12:49:50 #297
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181639926
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is nog niet gemeten. Interessant, is er een BMW tooltje voor. Wat is dat?
BMW dealer kon dikte koppelingsplaat E46 meten zonder de boel open te moeten halen. Welke tooltje dat is, weet ik niet. :@

Maar blijft de koppeling niet juist hangen/plakken waardoor het schakelen zwaar gaat? Zie opmerkingen Boegieman ;)

Dan eerder gare hydrauliek?


NB. Ben geen amateurmonteur, en al helemaal geen echte. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181645963
ik kan niet beoordelen of de koppeling blijft hangen/plakken. is het een idee om de achterkant op te krikken en te kijken of de wielen stil komen bij ingetrapte koppeling?

heb de koppelingsvloeistof laten verversen en zelf de bakolie ververst. het schakelen gaat iets beter, echter het inleggen van de versnelling en uit halen nog altijd veel te zwaar.
ergens in December zal ik de hele boel vernieuwen. dit bederft het 'freude am fahren'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_181649143
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Wat heeft dat gekost eigenlijk?
pi_181649636
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:16 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat heeft dat gekost eigenlijk?
Heb het nog niet laten doen. Eerst eens zien hoe de APK verloopt 😄
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')