Blijkbaar was het deel dat instorte slechts één zijde van de brug, moest ze dubbel zo lang worden, met de pyloon ertussen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:57 schreef BBach het volgende:
De brug was nog in aanbouw lijkt het. Normaal was er nog een pyloon met spankabels voorzien.
Vooral bizar dat men verkeer toeliet tijdens een "stress test". Vind er verder geen details over, maar een stress test betekent meestal testen of het de maximale belasting kan weerstaan..quote:Nog niet de eindsterkte bereikt zonder die ondersteunende constructie. Bizar om dan het verkeer gewoon te laten passeren.
https://www.cnbc.com/2018(...)bridge-collapse.htmlquote:An innovative pedestrian bridge being built at Florida International University was put to a "stress test" before it collapsed over traffic, killing six people and sending 10 to a hospital, authorities said.
As state and federal investigators worked to determine how and why the five-day-old span failed on Thursday, one factor may have been the stress test that Miami-Dade Mayor Carlos Gimenez said crews were conducting on the span. Two workers were on the 950-ton bridge when it pancaked on top of vehicles waiting at a stoplight.
Die pylon had boven de middelste pijler moeten komen staan, dat betekent dat die pijler de linkse en rechtse kant van de brug omhoog moest gaan houden. Hoe iemand dan denkt dat de halve brug (met volledige overspanning) zónder die pylon zou blijven hangen...quote:Op vrijdag 16 maart 2018 16:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar was het deel dat instorte slechts één zijde van de brug, moest ze dubbel zo lang worden, met de pyloon ertussen.
...
Kan het mij bijna niet voorstellen dat ze dat niet berekend hebben.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:16 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Die pylon had boven de middelste pijler moeten komen staan, dat betekent dat die pijler de linkse en rechtse kant van de brug omhoog moest gaan houden. Hoe iemand dan denkt dat de halve brug (met volledige overspanning) zónder die pylon zou blijven hangen...
Zwaartekracht.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:46 schreef Klepper272 het volgende:
Kan het mij bijna niet voorstellen dat ze dat niet berekend hebben.
Ben wel benieuwd wat de exacte oorzaak is.
Ja, vond het al vreemd dat er niets te zien was dat op een stress test wees. Volgens Time vond die test eerder plaats, en leek er inderdaad een probleem met de kabels.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:16 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Die pylon had boven de middelste pijler moeten komen staan, dat betekent dat die pijler de linkse en rechtse kant van de brug omhoog moest gaan houden. Hoe iemand dan denkt dat de halve brug (met volledige overspanning) zónder die pylon zou blijven hangen...
En dat 'stresstest' verhaal zou ik niet te zwaar aan tillen. Je kunt een brug niet stresstesten zonder zware belasting.
Ik denk dat er iets mis is gegaan met een spankabel. En dat men dat probeerde te repareren. Above live traffic.
http://time.com/5201941/f(...)national-university/quote:The cables that suspended a newly-installed pedestrian bridge at Florida International University were being tightened following a “stress test” when the structure collapsed Thursday, killing six people and trapping multiple cars underneath, officials said.
Florida Republican Sen. Marco Rubio said on Twitter that the cables suspending the concrete span had become loose and were being worked on when the bridge collapsed.
Lijkt idd dan dat ze de voorspanning van het beton hebben willen verhogen ivm spanningsrelaxatie.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, vond het al vreemd dat er niets te zien was dat op een stress test wees. Volgens Time vond die test eerder plaats, en leek er inderdaad een probleem met de kabels.
[..]
http://time.com/5201941/f(...)national-university/
Onduidelijk beeld, er lijken twee kranen zichtbaar, maar geen idee wat hun rol was op dat moment.twitter:OfficialJoelF twitterde op vrijdag 16-03-2018 om 03:48:39 HQ version. Sorry was working to get the video sent. https://t.co/6FgtxotbqE reageer retweet
Lijkt mij dat de kranen nodig waren voor de constructie van de pylon en voor het maken van de constructie voor de toegang tot de brugquote:Op vrijdag 16 maart 2018 20:11 schreef crystal_meth het volgende:
Surveillance video van de instorting.Onduidelijk beeld, er lijken twee kranen zichtbaar, maar geen idee wat hun rol was op dat moment.twitter:OfficialJoelF twitterde op vrijdag 16-03-2018 om 03:48:39 HQ version. Sorry was working to get the video sent. https://t.co/6FgtxotbqE reageer retweet
Deze kraan is zichtbaar op video van net na de instorting (wanneer de eerste politieauto's arriveren):quote:Op vrijdag 16 maart 2018 20:21 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de kranen nodig waren voor de constructie van de pylon en voor het maken van de constructie voor de toegang tot de brug
http://thehill.com/blogs/(...)efore-fatal-collapsequote:Cracks reported on Florida bridge days before fatal collapse
An engineer working on the pedestrian bridge at Florida International University (FIU) that collapsed this week says he reported cracks in the bridge days before the collapse.
The New York Times reports that Figg Bridge Engineers' lead engineer on the project W. Denney Pate left a voicemail for a Florida Department of Transportation official reporting cracking on the north end of the bridge that was not considered a safety concern at the time.
The voicemail, however, was ignored until Friday, a day after the collapse, because the transportation employee was out of the office.
“We’ve taken a look at it and, uh, obviously some repairs or whatever will have to be done, but from a safety perspective we don’t see that there’s any issue there so we’re not concerned about it from that perspective,” reads a transcription of Pate's voicemail obtained by the Times.
“Although obviously the cracking is not good and something’s going to have to be, you know, done to repair that," he added.
Florida's Department of Transportation on Friday laid the blame for the bridge's failure on FIU's team that commissioned the bridge.
“The responsibility to identify and address life-safety issues and properly communicate them is the sole responsibility of the F.I.U. design-build team,” the agency said.
Ze waren idd bezig met het wijzigen van de spanning van de kabels in het beton.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 20:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Deze kraan is zichtbaar op video van net na de instorting (wanneer de eerste politieauto's arriveren):
[ afbeelding ]
Gezien de plaatsing lijkt die betrokken bij de werkzaamheden die op dat moment plaatsvonden (werkzaamheden aan het deel dat instortte bedoel ik). .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |