abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:45:51 #126
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177862345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Begrijpelijke gedachte, maar het is niet zo. Het is een noodzakelijk onderdeel van het systeem.
Maar verzekeren is oorspronkelijk een gedachte vanuit solidariteit, de gezonde ondersteunen de zieke.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177862353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk voor een groot deel met je eens en ik zie in de sociaal-economische ongelijkheid, met enkele culturele uitingen, een grote verklaringen voor de overwinning van Trump. Bepaalde groepen zijn te lang achtergesteld terwijl men in Washington dacht daar onbeperkt overheen te kunnen blijven lopen, dat viel even tegen, kan ook nog eens bij worden gezegd dat Trump, mijn inziens, de sensationalisering van de Amerikaanse maatschappij symboliseert (Hollywood, reality shows, schreeuwen). Het past allemaal prima in wat mensen de hele dag via de tv en andere media-uitingen om zich heen geslingerd krijgen. Waarom dan niet he.
Ben ik met je eens, al denk ik dat we van mening verschillen over de voorganger van Trump. Het verhaaltje is natuurlijk dat Obama niks voor elkaar gekregen heeft, maar de tragische realiteit in de VS is dat je cycli hebt van afbraak (Republikeinse macht) en wederopbouw (Democratische macht). In de periode van Obama is vooral puin geruimd, en straks na Trump moeten er echt onwaarschijnlijke herstelwerkzaamheden worden uitgevoerd al vrees ik dat een deel van de schade die Trump aanricht van zeer lange duur gaat zijn, met name wat betreft State Dept en de positie als wereldleider die inmiddels toch wel de geschiedenisboeken in kan.

Ik ben het anders gezegd niet zo eens met het verhaal dat er in Washington niks gebeurt, het probleem is gewoon dat een Democratische president in goede traditie een rokende puinhoop treft. Als je dan ook nog de Republikeinen tegen je hebt in het congress en je land is verziekt door lobbyisme, wordt het érg moeilijk iets te betekenen voor Average Joe. Dat figuren als Trump daar dan in springen, tja..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:47:05 #128
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177862379
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het is anders simpelweg niet te betalen.
Ja, of je doet het via een achterdeur... dus bv. single payer als in Canada of de UK. Nu is de VS trouwens wel een wat apart geval, want ondanks dat de verplichting op federaal niveau is weggevallen met het belastingplan zullen veruit de meesten alsnog verzekerd zijn via hun werkgever, wat de effecten enigszins drukt lijkt me?

Ik ben wel benieuwd naar de effecten van het wegvallen van de verplichting, zijn er al studies naar gedaan?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:48:39 #129
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177862412
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:45 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Maar verzekeren is oorspronkelijk een gedachte vanuit solidariteit, de gezonde ondersteunen de zieke.
Ja, in die zin wel solidariteit, maar dat is volgens mij niet jouw standpunt, aangezien jij kennelijk denkt dat het systeem goed kan werken, inclusief solidariteit tussen zieken en gezonden, zonder verplichting?!
pi_177862425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, al denk ik dat we van mening verschillen over de voorganger van Trump. Het verhaaltje is natuurlijk dat Obama niks voor elkaar gekregen heeft, maar de tragische realiteit in de VS is dat je cycli hebt van afbraak (Republikeinse macht) en wederopbouw (Democratische macht). In de periode van Obama is vooral puin geruimd, en straks na Trump moeten er echt onwaarschijnlijke herstelwerkzaamheden worden uitgevoerd al vrees ik dat een deel van de schade die Trump aanricht van zeer lange duur gaat zijn, met name wat betreft State Dept en de positie als wereldleider die inmiddels toch wel de geschiedenisboeken in kan.

Ik ben het anders gezegd niet zo eens met het verhaal dat er in Washington niks gebeurt, het probleem is gewoon dat een Democratische president in goede traditie een rokende puinhoop treft. Als je dan ook nog de Republikeinen tegen je hebt in het congress en je land is verziekt door lobbyisme, wordt het érg moeilijk iets te betekenen voor Average Joe. Dat figuren als Trump daar dan in springen, tja..
In tegendeel, ik vind dat Obama een prima president was voor binnenlands beleid, ondanks alle tegenslagen heeft hij het gewoon echt goed gedaan, ondanks alle tegenstand heeft hij dat pareltje van gezondheidszorg (ook al was het niet in de perfecte vorm misschien) er wel doorheen gedrukt. En ja ik denk dat hij nog veel meer had kunnen doen met de juiste strategie, daarom verwijd ik de Republikeinen dat ze hem te vroeg hebben gebracht (eerst liever 8 jaar Biden met Obama als VP om vervolgens hem te laten gaan voor President) maar voor Amerika was Obama echt prima. Ik vind alleen dat hij qua buitenlands beleid er een puinzooi van heeft gemaakt. En ja ik ben het opnieuw met een groot deel van je analyse eens. Waar ik in deze reeks vooral tegen ageer betreft dat ik het hier vooral een grote 'moppentrommel' vindt jegens Trump, allemaal prima tegenstander van hem te zijn, maar ik wil hem toch wel een beetje leren begrijpen om ook iets meer over Amerika te kunnen begrijpen in deze.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:49:07 #131
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177862428
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, of je doet het via een achterdeur... dus bv. single payer als in Canada of de UK.
Dan betaal je natuurlijk uiteindelijk nog, maar dan via de belastingen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:50:00 #132
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177862443
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan betaal je natuurlijk uiteindelijk nog, maar dan via de belastingen.
Dat zeg ik...
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:51:55 #133
56724 Wombcat
rent wiel
pi_177862492
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:45 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Maar verzekeren is oorspronkelijk een gedachte vanuit solidariteit, de gezonde ondersteunen de zieke.
In zoverre is verzekeren een gedachte uit solidariteit, dat je met een verzekering de risico's afdekt die je je niet kunt veroorloven als het misgaat. Zelfde is b.v. bij een brand-(opstal)verzekering. As je huis afbrandt, dan kunnen de meeste mensen het zich niet veroorloven een nieuwe te bouwen. Daarom verzeker je je daarvoor. En doordat iedereen het doet, loont het voor de verzekeraar, en is de premie te betalen.

Hetzelfde geldt als je kanker krijgt, of iets waarvoor je een tijdje het ziekenhuis in moet. Dat kun de average joe zich niet veroorloven, dus die moet zich hiervoor verzekeren.

Gek genoeg hoor je bijna nooit mensen klagen "die opstalverzekering, daar heb ik helemaal niets aan, want ik heb er nog nooit iets op geclaimd." Maar bij een ziektekostenverzekering is het opeens een probleem.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:52:06 #134
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177862497
https://www.cbsnews.com/n(...)-shakeup-john-kelly/

Genoemd dus voor ontslag:
- McMaster (opvolger Bolton)
- Kelly
- Shulkin (opvolger Perry)
- Carson
- Sessions (opvolger Pruitt)
- Zinke (genoemd bij andere media)

:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177862533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vergeet Ohio niet, maar volgens mij zijn deze drie staten prima te vergelijken, als je gaat micromanagen, sure, dan ga je altijd wel verschillen zien. Maar het zijn vier significante staten qua populaties, met grote concentraties blanke arbeidersklasse, en behoorlijk wat landelijk gebied. Jij gaat nu weer iets uit de context halen, jij interpreteert een verkiezingsuitslag op 1 specifieke manier, en je laat geen enkele andere ruimte open voor andere interpreties. Dat is zeer verkeerd. Ik ga nu reageren op wat jij hierboven zegt zonder dat het mijn punt ontkracht. Het kan prima zijn dat hij in een of meer staten won omdat de opkomst voor Clinton teleurstellend was, dat ontken ik niet, maar dat betekent nog altijd dat Trump won dankzij diezelfde blanke arbeidersklasse die schijnbaar niet op Clinton wilde stemmen zoals in Michigan. Onze vriend uit Michigan Richard Moore waarschuwde daarvoor al voor de verkiezingen. In Pennslyvania gingen ze schijnbaar zelfs wel voor hem. Hoe dan ook, niet stemmen op Clinton of wel op Trump, dezelfde trend was zichbaar in alle staten en dat was een ontevreden blanke arbeidersklasse die Clinton identificeerde met het establishment, om wat voor reden dan ook, en Trump met een alternatief hoe apart dan ook in deze.
Laten we allereerst even teruggaan naar wat jij stelde, namelijk dat de stem van Evangelicals en 'reguliere Republikeinen' er niet toe zou doen. Zoals ik al aangaf is jouw misvatting allereerst al dat dit wederzijds uitsluitende populaties zouden zijn. Dat negeer je maar gewoon.
je reageert nog steeds niet op wat er staat en blijft om de hete brij heendraaien. Misschien ben je te lui om de cijfers bij je bewering te zoeken maar als je gewoon dingen blijft claimen zonder onderbouwing dan kan ik je niet echt serieus nemen. Kom eerst maar eens met cijfers die aantonen dat in deze staten traditionele Republikeinse achterban en Evangelicals géén belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de overwinning van Trump.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177862604
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Laten we allereerst even teruggaan naar wat jij stelde, namelijk dat de stem van Evangelicals en 'reguliere Republikeinen' er niet toe zou doen. Zoals ik al aangaf is jouw misvatting allereerst al dat dit wederzijds uitsluitende populaties zouden zijn. Dat negeer je maar gewoon.
je reageert nog steeds niet op wat er staat en blijft om de hete brij heendraaien. Misschien ben je te lui om de cijfers bij je bewering te zoeken maar als je gewoon dingen blijft claimen zonder onderbouwing dan kan ik je niet echt serieus nemen. Kom eerst maar eens met cijfers die aantonen dat in deze staten traditionele Republikeinse achterban en Evangelicals géén belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de overwinning van Trump.
Nee.
Jij zei Trump won door Evangelicals en 'Reguliere' Republikeinen.
Ik zei hij won in die drie (maak er vier van) staten niet door 'Evangelicals en 'Reguliere' Republikeinen.
Ik sluit ze niet eens uit.
Jij trekt conclusies uit wat ik zeg zonder dat ik dit heb gezegd, prima dat er overlap kan zijn, maar met jouw redenatie is het vrijwel onmogelijk te verklaren waarom Trump in die staten won. En dat heeft met trends te maken, redenen waarom specifiek grote groepen stemmers (wie dan ook) wel of niet op hem of zijn tegenkandidaat hebben gestemd, dat negeer je volkomen in deze.
pi_177862624
DeParo, hoe krijg je het voor elkaar om elke keer in achterlijke jij-bak-discussies terecht te komen? Zou het misschien niet aan de ander liggen?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 13:58:22 ]
pi_177862677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:57 schreef clumsy_clown het volgende:
DeParo, hoe krijg je het voor elkaar om elke keer in achterlijke jij-bak-discussies terecht te komen? Zou het misschien niet aan de ander liggen?
Dit topic zit nou eenmaal vol posters die overtuigd zijn van hun eigen gelijk, dan krijg je dat, ik geef niemand specifiek de schuld.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:00:19 #139
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177862682
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:57 schreef clumsy_clown het volgende:
DeParo, hoe krijg je het voor elkaar om elke keer in achterlijke jij-bak-discussies terecht te komen? Zou het misschien niet aan de ander liggen?
Misschien dat mijn russische troll opmerking daarstraks niet eens zo verkeerd was.. :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_177862699
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:00 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Misschien dat mijn russische troll opmerking daarstraks niet eens zo verkeerd was.. :P
Ik was al een Israelische troll, nu een Russische, volgende keer een Chinese troll misschien.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:02:47 #141
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177862731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik was al een Israelische troll, nu een Russische, volgende keer een Chinese troll misschien.
Welke nationaliteit dan ook, over een ding zijn ze het allemaal eens. ;)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_177862754
Dat gespam van jou iedere keer, half van de replies in dit topic, iedere keer alles deflected en spiegelen. Het wicht is dom zijn vader is dom en zijn baas is jouw baas. Je lijkt op eliza.
http://www.manifestation.com/neurotoys/eliza.php3
pi_177862764
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:02 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Welke nationaliteit dan ook, over een ding zijn ze het allemaal eens. ;)
Nou ja sommige posters hier wel ja, dat geeft niet, ik zal je altijd zo netjes mogelijk te woord proberen te staan naast het feit dat ik vind dat ik het niet met je eens zou moeten zijn.
pi_177862780
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:52 schreef Szura het volgende:
https://www.cbsnews.com/n(...)-shakeup-john-kelly/

Genoemd dus voor ontslag:
- McMaster (opvolger Bolton)
- Kelly
- Shulkin (opvolger Perry)
- Carson
- Sessions (opvolger Pruitt)
- Zinke (genoemd bij andere media)

:')
Pruitt weg bij EPA zou natuurlijk op zich niet zo slecht zijn. Niet dat je die als AG wilt maar toch. Weldenken mensen willen over het algemeen vooral géén Pruitt.

Echter, de ervaring leert dat Trump er keer op keer in slaagt nóg gevaarlijker mensen te vinden voor posten die gewisseld worden. :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_177862784
Het zal allemaal best waarom moet jij ieder topic volstampen met je nietszeggende deflectie.
pi_177862790
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:52 schreef Szura het volgende:
https://www.cbsnews.com/n(...)-shakeup-john-kelly/

Genoemd dus voor ontslag:
- McMaster (opvolger Bolton)
- Kelly
- Shulkin (opvolger Perry)
- Carson
- Sessions (opvolger Pruitt)
- Zinke (genoemd bij andere media)

:')
Zinke mag ook wel optiefen van mij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:06:17 #147
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177862805
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:04 schreef thesiren.nl het volgende:
Het zal allemaal best waarom moet jij ieder topic volstampen met je nietszeggende deflectie.
Deflectie is de mode nu. Nog even doorbijten, deze trend zal ook wel weer overwaaien.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_177862817
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:04 schreef thesiren.nl het volgende:
Het zal allemaal best waarom moet jij ieder topic volstampen met je nietszeggende deflectie.
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt. Wat jij nietszeggend vindt, vind ik eigenlijk zeer zinvol, ik heb liever discussies over waarom mensen op Trump hebben gestemd dan 200 topics op rij waar mensen alleen maar zeggen hoe dom hij en zijn familie zijn. Daar leer ik bijzonder weinig over. Als ik iets wil weten en lezen over Amerika, over Trump en de verkiezingen, dan zou ik dit een bijzonder handige plek vinden om daar over te lezen maar daar wordt het topic momenteel niet voor gebruikt. Als jij het belangrijk vindt dat je je toch je gal kan blijven spuien over Trump etc dan heb je toch gewoon lekker Twitter, of Facebook, zijn die mediums zeer geschikt voor.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:08:58 #149
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177862849
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zinke mag ook wel optiefen van mij.
Daarom vind ik het nederlandse politieke systeem een stuk beter, hier treedt er een heel kabinet af als ze te erg in de fout gaan inclusief MP, en krijgen we verkiezingen. In de VS blijft de hele meuk zitten en vervangen ze de ene miskleun door de andere..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_177862863
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:03 schreef thesiren.nl het volgende:
Dat gespam van jou iedere keer, half van de replies in dit topic, iedere keer alles deflected en spiegelen. Het wicht is dom zijn vader is dom en zijn baas is jouw baas. Je lijkt op eliza.
http://www.manifestation.com/neurotoys/eliza.php3
Ehm?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')