abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 maart 2018 @ 14:14:18 #176
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177882233
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:06 schreef -0- het volgende:

[..]

Je zal je geluk maar in grote mate moeten ophangen aan het netto besteedsbaar inkomen. Best sneu.
Goed punt wel. Alsof geluk niet uit andere dingen kan komen..
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177882370
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 01:17 schreef Morrigan het volgende:
Even serieus, Nederland is toch een heel fijn land om te leven. :? Ik snap echt niet dat mensen zo negatief zijn. :?
Wat mij ergert is dat er op nationaal sentiment wordt ingespeeld terwijl dergelijk nationalisme dan weer taboe is bij de vraag hoe het land fijner wordt. Ook zijn het altijd van die lijstjes waarbij je blij moet zijn als anderen het nog slechter doen, het valt allemaal nog wel mee dus moet je tevreden zijn en achteruitgang op heel veel vlakken maar accepteren, terwijl het goede grotendeels een overblijfsel uit het verleden is.. Het is zo'n horigenmentaliteit, dankbaar zijn voor wat je toegeworpen krijgt. Alsof iemand 50 euro uit je portemonnee pikt en dat je dan dankbaar moet zijn dat ie er nog 100 euro in heeft laten zitten terwijl anderen nog maar 20 euro overhouden. Nee, je bent gewoon bestolen en daar moet je boos over zijn.

Ik wil niet emigreren, ik wil dat het land steeds ietsje beter wordt gewoon omdat het kan. Omdat het kan mogen we dat ook gewoon eisen. Mijn/ons vermogen om er beste van te maken is er niet om de verantwoordelijken het land te laten verslechteren terwijl ze pronken met hetgene waar ze nou juist nauwelijks of geen aandeel in hebben.

Meet het nou eens af aan
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177882384
Het is zelfs nog veel tragischer als je je geluk moet halen uit janken over hoe vreselijk Nederland wel niet is vanuit Denemarken op een Nederlands internetforum.

Landen als Nederland, Zwitserland, Canada en de Scandinavische landen domineren de top van dit soort lijstjes doorgaans omdat het in vrijwel al die landen voor het gros van de mensen prima vertoeven is.

De janksmoelbrigade op Fok is ook verre van representatief voor Nederland natuurlijk. Het gros van de mensen dat ik ken leeft gewoon lekker hun leven en geniet daarvan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177882437
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat mij ergert is dat er op nationaal sentiment wordt ingespeeld terwijl dergelijk nationalisme dan weer taboe is bij de vraag hoe het land fijner wordt. Ook zijn het altijd van die lijstjes waarbij je blij moet zijn als anderen het nog slechter doen, het valt allemaal nog wel mee dus moet je tevreden zijn en achteruitgang op heel veel vlakken maar accepteren, terwijl het goede grotendeels een overblijfsel uit het verleden is.. Het is zo'n horigenmentaliteit, dankbaar zijn voor wat je toegeworpen krijgt. Alsof iemand 50 euro uit je portemonnee pikt en dat je dan dankbaar moet zijn dat ie er nog 100 euro in heeft laten zitten terwijl anderen nog maar 20 euro overhouden. Nee, je bent gewoon bestolen en daar moet je boos over zijn.

Ik wil niet emigreren, ik wil dat het land steeds ietsje beter wordt gewoon omdat het kan. Omdat het kan mogen we dat ook gewoon eisen. Mijn/ons vermogen om er beste van te maken is er niet om de verantwoordelijken het land te laten verslechteren terwijl ze pronken met hetgene waar ze nou juist nauwelijks of geen aandeel in hebben.

Meet het nou eens af aan
Hebben we die zuurzak ook weer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177882471
Betaald de burger toch ook genoeg voor, en als het niet was/is dan zijn er wel goedkopere landen waar men vertoeven kan dan!
  zaterdag 17 maart 2018 @ 14:43:50 #181
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177882845
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat mij ergert is dat er op nationaal sentiment wordt ingespeeld terwijl dergelijk nationalisme dan weer taboe is bij de vraag hoe het land fijner wordt. Ook zijn het altijd van die lijstjes waarbij je blij moet zijn als anderen het nog slechter doen, het valt allemaal nog wel mee dus moet je tevreden zijn en achteruitgang op heel veel vlakken maar accepteren, terwijl het goede grotendeels een overblijfsel uit het verleden is.. Het is zo'n horigenmentaliteit, dankbaar zijn voor wat je toegeworpen krijgt. Alsof iemand 50 euro uit je portemonnee pikt en dat je dan dankbaar moet zijn dat ie er nog 100 euro in heeft laten zitten terwijl anderen nog maar 20 euro overhouden. Nee, je bent gewoon bestolen en daar moet je boos over zijn.

Ik wil niet emigreren, ik wil dat het land steeds ietsje beter wordt gewoon omdat het kan. Omdat het kan mogen we dat ook gewoon eisen. Mijn/ons vermogen om er beste van te maken is er niet om de verantwoordelijken het land te laten verslechteren terwijl ze pronken met hetgene waar ze nou juist nauwelijks of geen aandeel in hebben.

Meet het nou eens af aan
Waarom afmeten en waaraan dan wel?
Het gaat om een tevredenheidsonderzoek. Wat boeit het hoe het toeven in een ander land is, volgens mij gaat het erom hoe goed het leven is in het land waarin je woont.
Mooi dat mensen in andere landen nog wat gelukkiger zijn, jammer voor hen die het minder hebben. Big deal.
En over het algemeen genomen is de inwoner van Nederland dus terecht behoorlijk tevreden.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177882893
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:43 schreef Sodeknetters het volgende:
En over het algemeen genomen is de inwoner van Nederland dus terecht behoorlijk tevereden.
Ligt eraan wie dat ik vraag onder welke mensen ik die enquête houden doe.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 14:46:45 #183
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177882933
“Over het algemeen”
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177883010
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:46 schreef Sodeknetters het volgende:
“Over het algemeen”
Jaja rustig maar hoor, ik had het gelezen.

Ik geloof er niet in, ik geloof het pas als het zichtbaar is, ik zie nog steeds voedselbanken, tegenwoordig ook ouderen die ernaar toe mogen. Dan nog is het mooi dat ze er zijn echter vroeger was het ook niet, toen de politiek wel eens een kwartje of duppie liet rollen naar het lagere deel van de maatschappij.
Ik heb er wel medelijden mee hoor, echter ik kan het niet veranderen dan heb ik zelf niks meer.
pi_177883187
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jaja rustig maar hoor, ik had het gelezen.

Ik geloof er niet in, ik geloof het pas als het zichtbaar is, ik zie nog steeds voedselbanken, tegenwoordig ook ouderen die ernaar toe mogen. Dan nog is het mooi dat ze er zijn echter vroeger was het ook niet, toen de politiek wel eens een kwartje of duppie liet rollen naar het lagere deel van de maatschappij.
Ik heb er wel medelijden mee hoor, echter ik kan het niet veranderen dan heb ik zelf niks meer.
Dat Nederlanders overwegend gelukkig zijn, betekent niet dat iedereen tevreden is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177883202
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Nee, dat is na aftrek van vaste lasten zoals belastingen, verzekeringen woonlasten etc.
Je boodschappen en kleding enz. zitten daar niet bij.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vrij_besteedbaar_inkomen (Gebaseerd op de CBS berekening)
Je gaat geheel voorbij aan de hoogte van het bruto inkomen van het betreffende land, dat speelt een bepalende rol.

Voorbeeld:

Gemiddelde Nederlandse man verdient: 19 Euro/uur
Gemiddelde Deense man verdient: 30 euro/uur, zoals bv 12,5 % vakantiegeld.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177883289
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je gaat geheel voorbij aan de hoogte van het bruto inkomen van het betreffende land, dat speelt een bepalende rol.

Voorbeeld:

Gemiddelde Nederlandse man verdient: 19 Euro/uur
Gemiddelde Deense man verdient: 30 euro/uur, zoals bv 12,5 % vakantiegeld.
Dus Denen hebben gemiddeld genomen meer te besteden? Het is ze gegund.

En nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177883335
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Denen hebben gemiddeld genomen meer te besteden? Het is ze gegund.

En nu?
Ga ik nu verder met mijn geld tellen, doe ik altijd op zondag, maar dan ga ik een stukje vliegen met de Cessna. Even relaxen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177883376
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:03 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ga ik nu verder met mijn geld tellen, doe ik altijd op zondag, maar dan ga ik een stukje vliegen met de Cessna. Even relaxen.
Jij bewaart je geld in je matras? Is de rente negatief in Denemarken?

Zo ja, want een kutland in dat geval.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 17 maart 2018 @ 15:08:34 #190
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177883431
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jaja rustig maar hoor, ik had het gelezen.

Ik geloof er niet in, ik geloof het pas als het zichtbaar is, ik zie nog steeds voedselbanken, tegenwoordig ook ouderen die ernaar toe mogen. Dan nog is het mooi dat ze er zijn echter vroeger was het ook niet, toen de politiek wel eens een kwartje of duppie liet rollen naar het lagere deel van de maatschappij.
Ik heb er wel medelijden mee hoor, echter ik kan het niet veranderen dan heb ik zelf niks meer.
Oh, ik zit hier in alle rust met een heerlijk glas wijn op je te reageren hoor. Maak je vooral geen zorgen. :Y)

Natuurlijk zullen er in een land altijd mensen zijn die het minder of beter hebben dan een ander. Fact of life. Waar een land zich dan in onderscheidt, is hoe het voor de minderbedeelden zorgt. Bijvoorbeeld door sociale voorzieningen, of door solidariteit van anderen die initiatieven zoals voedselbanken opzetten.
Er zijn ook landen waar je, als je niks hebt, de reutel kunt krijgen en verhongeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sodeknetters op 17-03-2018 15:15:57 ]
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177883462
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bewaart je geld in je matras? Is de rente negatief in Denemarken?

Zo ja, want een kutland in dat geval.
Alleen de hypotheekrente is negatief. Thans is mijn hypotheek rente minus 0,3%, ik betaal dus geen rente maar ontvang rente. Er wordt dus maandelijks geld bijgeschreven op mijn bankrekening ipv geld af te schrijven van mijn hypotheek.

Nog korter voor de wat mindere IQ mensen: geld lenen is geen rente betalen maar geld uit rente ontvangen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 15:10:08 #192
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177883467
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je gaat geheel voorbij aan de hoogte van het bruto inkomen van het betreffende land, dat speelt een bepalende rol.

Voorbeeld:

Gemiddelde Nederlandse man verdient: 19 Euro/uur
Gemiddelde Deense man verdient: 30 euro/uur, zoals bv 12,5 % vakantiegeld.
Het ging over netto besteedbaar. Wat mensen daadwerkelijk kunnen consumeren.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177883495
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:10 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Het ging over netto besteedbaar. Wat mensen daadwerkelijk kunnen consumeren.
Ik geef het op,
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177883520
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:11 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik geef het op,
Geeft niets, wij hadden je al veel langer opgegeven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 17 maart 2018 @ 15:14:02 #195
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177883563
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:11 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik geef het op,
Het ging over netto besteedbaar en nu ga je er ineens een bruto inkomen bij trekken. Geef het maar op ja.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177883586
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alleen de hypotheekrente is negatief. Thans is mijn hypotheek rente minus 0,3%, ik betaal dus geen rente maar ontvang rente. Er wordt dus maandelijks geld bijgeschreven op mijn bankrekening ipv geld af te schrijven van mijn hypotheek.

Nog korter voor de wat mindere IQ mensen: geld lenen is geen rente betalen maar geld uit rente ontvangen.
Ik maakte slechts een stom grapje. Maar aangezien je waarschijnlijk al jaren als een kluizenaar op het Deense platteland woont, zal je wel moeite hebben met sociale interacties.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177883635
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alleen de hypotheekrente is negatief. Thans is mijn hypotheek rente minus 0,3%, ik betaal dus geen rente maar ontvang rente. Er wordt dus maandelijks geld bijgeschreven op mijn bankrekening ipv geld af te schrijven van mijn hypotheek.

Nog korter voor de wat mindere IQ mensen: geld lenen is geen rente betalen maar geld uit rente ontvangen.
Is Denemarken niet tyvus saai? Heb altijd het idee dat het een soort Belgie van Scandinavie is.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 17 maart 2018 @ 15:19:05 #198
319979 Fok-it
All is well
pi_177883651
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:17 schreef habitue het volgende:

[..]

Is Denemarken niet tyvus saai? Heb altijd het idee dat het een soort Belgie van Scandinavie is.
Dat is volgens mij echt veruit het saaiste land van die 4 ja.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177883664
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hebben we die zuurzak ook weer.
Jij mag je inderdaad best aangesproken voelen met je hypocriete nationalistische trip in dit topic.

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Waarom afmeten en waaraan dan wel?
Het gaat om een tevredenheidsonderzoek. Wat boeit het hoe het toeven in een ander land is, volgens mij gaat het erom hoe goed het leven is in het land waarin je woont.
Mooi dat mensen in andere landen nog wat gelukkiger zijn, jammer voor hen die het minder hebben. Big deal.
En over het algemeen genomen is de inwoner van Nederland dus terecht behoorlijk tevreden.
Nee, het gaat erom hoe gelukkig de inwoners zich voelen en dat zal gebaseerd zijn op hoe ze zeggen zich te voelen. Dat is een andere vraag dan welke bijdrage het land daaraan levert. Het lijkt erop dat die vrij groot is, maar dat is natuurlijk geen reden om daarmee tevreden te zijn. Een goede reden om daar tevreden over te zijn is dat er goed aan gewerkt is, maar de vraag is wie daar eigenlijk in dit land aan werkt, er lijkt vooral aan het vergroten van het BNP gewerkt te worden door de rijksoverheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 15:23:52 #200
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177883730
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij mag je inderdaad best aangesproken voelen met je hypocriete nationalistische trip in dit topic.

[..]

Nee, het gaat erom hoe gelukkig de inwoners zich voelen en dat zal gebaseerd zijn op hoe ze zeggen zich te voelen. Dat is een andere vraag dan welke bijdrage het land daaraan levert. Het lijkt erop dat die vrij groot is, maar dat is natuurlijk geen reden om daarmee tevreden te zijn. Een goede reden om daar tevreden over te zijn is dat er goed aan gewerkt is, maar de vraag is wie daar eigenlijk in dit land aan werkt, er lijkt vooral aan het vergroten van het BNP gewerkt te worden door de rijksoverheid.
Kort gezegd ben je dus gewoon ontevreden. Kut voor je man. -O-
Ik hoop dat het snel verbetert voor je. Ga ik ondertussen verder met genieten van mijn leven. ^O^
Als de wolken aan staan blijf je gaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')