abonnement Unibet Coolblue
pi_177843535
Ik word gebeld door energiebedrijven, kranten, ongeveer eens in de twee weken ondanks dat ik sta ingeschreven bij Belmeniet. Waar kun je precies een klacht indienen?
  donderdag 15 maart 2018 @ 18:41:04 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177843633
Ik zou beginnen bij het belmenietregister

En daarna bij de datingsite waar je ingeschreven staat die je telefoonnummer verkocht heeft.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177843679
vul je wel eens enquêtes online in waar wat mee te winnen valt?
:]
pi_177843923


[ Bericht 100% gewijzigd door Loekie1 op 15-03-2018 18:59:20 ]
pi_177843956
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:43 schreef wootahH het volgende:
vul je wel eens enquêtes online in waar wat mee te winnen valt?
Nee, herinner me wel laatst wel per ongeluk iets aangeklikt te hebben. Ik dacht dat ik dat uitgeschakeld had.
pi_177843974
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee maar ik heb laatste wel iets aangeklikt wat ik niet had moeten doen.
Xteenboys.com toevallig? Had ik namelijk ook :@ Moest op die site zijn voor een vriend van me.
U MAD?
pi_177843999
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:00 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Xteenboys.com toevallig? Had ik namelijk ook :@ Moest op die site zijn voor een vriend van me.
Haha. Nee, iets van de krant dat onschuldig leek.
pi_177844044
Gewoon standaard één keer per jaar even inloggen bij belmeniet. Kunnen zomaar ineens weer vakjes aangevinkt staan waarvan je toch zou zweren dat je ze allemaal had uitgevinkt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_177844070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gewoon standaard één keer per jaar even inloggen bij belmeniet. Kunnen zomaar ineens weer vakjes aangevinkt staan waarvan je toch zou zweren dat je ze allemaal had uitgevinkt.
Alles staat uitgevinkt en toch word je gebeld door energiebedrijven en kranten en goede doelen. Je kunt een klacht indienen bij de Opta maar ik kan het niet vinden.
pi_177844089
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177844134
quote:
Ik moet bij de ACM zijn maar daar kun je alleen een klacht tegen spam indienen.
pi_177844223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik moet bij de ACM zijn maar daar kun je alleen een klacht tegen spam indienen.
https://www.acm.nl/nl/ond(...)ook-voor-ondernemers
https://www.acm.nl/nl/con(...)ng-doorgeven-aan-acm
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177844395
ooit klant geweest bij de bellende bedrijven? dan heb je pech helaas
pi_177844417
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:17 schreef mschol het volgende:
ooit klant geweest bij de bellende bedrijven? dan heb je pech helaas
Nee hoor. Gewoon aangeven bij die bedrijven dat je niet meer gebeld wilt worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177844612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon aangeven bij die bedrijven dat je niet meer gebeld wilt worden.
erg naïef ala je denkt dat het daarmee klaar is :X
pi_177844675
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:24 schreef mschol het volgende:

[..]

erg naïef ala je denkt dat het daarmee klaar is :X
Als het daarmee niet is opgelost, ga naar mijn eerste post in dit topic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177844680
quote:
Ik zie het, merci. Dus gewoon zeggen dat je niet meer gebeld wilt worden, moet voldoende zijn.

Dit is ook absurd:
Zegt u ja op een aanbod aan de telefoon? Dan zit u vaak direct aan een overeenkomt vast. U hebt geen wettelijke bedenktijd. Uw handtekening is ook niet nodig. Telefonische verkopers nemen meestal het deel van het gesprek op waarin u ja zegt. Zo kan de verkoper aantonen dat u een overeenkomst bent aangegaan
pi_177844698
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zie het, merci.

Dit is ook absurd:
Zegt u ja op een aanbod aan de telefoon? Dan zit u vaak direct aan een overeenkomt vast. U hebt geen wettelijke bedenktijd. Uw handtekening is ook niet nodig. Telefonische verkopers nemen meestal het deel van het gesprek op waarin u ja zegt. Zo kan de verkoper aantonen dat u een overeenkomst bent aangegaan
Dat is voor zakelijke klanten, lijkt me? Consumenten hebben wel wettelijke bedenktijd en een handtekening is ook nodig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:29:19 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177844718
Nieuw nummer nemen. Alleen uitgeven waar nodig.
And so is the past
  donderdag 15 maart 2018 @ 21:59:46 #20
452251 Fukke_Fappesma
Ook droog wanneer het nat is.
pi_177849129
Misschien ten overvloede maar je hebt ook aan de optie recht van verzet gedacht?
Kleine moeite groot gebaar.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 07:44:01 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177856111
Ik snap wellicht iets niet; waarom neem je de telefoon op?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177861079
Na 25 mei zijn de bedrijven sowieso verplicht je te verwijderen uit hun lijst, door de AVG wetgeving die dan ingaat.

Dus als ze je niet verwijderen en ze bellen je alsnog dan kun je klacht indienen en rechtszaak beginnen etc.

Dus als jij bedrijf X zegt dat ze je gegevens moeten verwijderen zijn ze daartoe verplicht.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:09:39 #23
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177988467
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Nieuw nummer nemen. Alleen uitgeven waar nodig.
Zou ik ook doen als het niet ophield.

En dan desnoods een oud mobieltje met een prepaid kaartje en dat nummer gebruiken voor online paperassen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 07:44 schreef Hallmark het volgende:
Ik snap wellicht iets niet; waarom neem je de telefoon op?
Dus jij neemt je telefoon nooit op?

Ik ben wel snel geneigd de telefoon niet op te nemen als de beller 'anoniem' is, maar helaas zijn er ook instanties en zelfs ziekenhuizen die met anonieme nummers bellen, dus zeker als je een belletje verwacht die wel eens unaniem zou kunnen zijn, mja, kiezen of delen. Maar dan nog, als ik zo iemand aan de lijn krijg van een energiebedrijf of ander reclame zut dan is het gelijk, kwak, klik weg. Geen woord, geen discussie. :P
pi_177988590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:09 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Zou ik ook doen als het niet ophield.

En dan desnoods een oud mobieltje met een prepaid kaartje en dat nummer gebruiken voor online paperassen.

[..]

Dus jij neemt je telefoon nooit op?

Ik ben wel snel geneigd de telefoon niet op te nemen als de beller 'anoniem' is, maar helaas zijn er ook instanties en zelfs ziekenhuizen die met anonieme nummers bellen, dus zeker als je een belletje verwacht die wel eens unaniem zou kunnen zijn, mja, kiezen of delen. Maar dan nog, als ik zo iemand aan de lijn krijg van een energiebedrijf of ander reclame zut dan is het gelijk, kwak, klik weg. Geen woord, geen discussie. :P

dan geef je dus ook nooit aan dat ze je niet meer mogen bellen en blijven ze je dus bellen :Y
pi_178153516
Ik vertrouw al jaren hierop.
pi_178153768
Ik heb me ook geregistreerd via het Bel-me-niet-register. Maar werd toch af en toe gebeld door bedrijven. Ik ging er vanuit dat ik er toch ooit klant ben geweest of toestemming heb gegeven om me te bellen en ben daarom het bandje af gaan luisteren wat na zo'n gesprek wordt afgespeeld. Het blijkt dat je tijdens dat bandje specifiek kunt aangeven niet meer door het betreffende bedrijf gebeld te worden.
Het duurde even, maar tegenwoordig word ik echt nooit meer gebeld.
pi_178153978
Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het allang opgegeven. Ik scheld ze altijd gewoon verrot.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178154886
Denk er ook omdat het belmeniet register maar een paar jaar geldig is. Dus je vermelding ben je opeens kwijt en zal je opnieuw moeten doen.

Aangezien het register van alles van je wilt weten als je het invult zal je dus na het verlopen van die termijn helemaal suf gebeld worden. Feitelijk hoeven ze alleen je telefoonnummer te registreren om je niet te bellen maar ze noteren dus alvast van alles.

Effectiever is het dus om een tijdje bij elk gesprek aan te geven dat je er geen zin in hebt en ook nooit meer benaderd wil worden.

Wat ook wel eens wil helpen is ze een tijdje aan de praat te houden en dan zeggen dat je het jammer vind dat het zo duur is, dat kan je van de bijstand helaas niet betalen zolang je schulden nog niet afbetaald zijn.

Of natuurlijk het tegenscript bij de hand houden.
pi_178157945
quote:
99s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:31 schreef qajariaq het volgende:
Denk er ook omdat het belmeniet register maar een paar jaar geldig is. Dus je vermelding ben je opeens kwijt en zal je opnieuw moeten doen.

Aangezien het register van alles van je wilt weten als je het invult zal je dus na het verlopen van die termijn helemaal suf gebeld worden. Feitelijk hoeven ze alleen je telefoonnummer te registreren om je niet te bellen maar ze noteren dus alvast van alles.
een inschrijving in het bel me niet register heeft een oneindige geldigheidsduur:
https://www.bel-me-niet.n(...)niet-register-geldig

ze noteren je persoonsgegevens om (volgens hen, en opzich ergens logisch tegen misbruik) te checken dat het nummer idd aan jou verstrekt is (dit schijnt te moeten van de wet)
pi_178158305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:45 schreef Andyvie het volgende:
Ik heb me ook geregistreerd via het Bel-me-niet-register. Maar werd toch af en toe gebeld door bedrijven. Ik ging er vanuit dat ik er toch ooit klant ben geweest of toestemming heb gegeven om me te bellen en ben daarom het bandje af gaan luisteren wat na zo'n gesprek wordt afgespeeld. Het blijkt dat je tijdens dat bandje specifiek kunt aangeven niet meer door het betreffende bedrijf gebeld te worden.
Het duurde even, maar tegenwoordig word ik echt nooit meer gebeld.
Staat ook gewoon op de website van bel-me-niet:
https://www.bel-me-niet.nl/vragen/vragen-rondom-de-wet
"Wat is het recht van verzet?"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178159350
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:21 schreef mschol het volgende:

[..]

een inschrijving in het bel me niet register heeft een oneindige geldigheidsduur:
https://www.bel-me-niet.n(...)niet-register-geldig

ze noteren je persoonsgegevens om (volgens hen, en opzich ergens logisch tegen misbruik) te checken dat het nummer idd aan jou verstrekt is (dit schijnt te moeten van de wet)
Dan is dat ten goede verbeterd. Een paar jaar terug was de inschrijving maar een paar jaar geldig en ondertussen vroegen ze nog ff wat voor merk tandpasta je gebruikte bij wijze van spreken.

Maar goed, mijn nummer is nog redelijk schoon gelukkig. Inschrijven doe ik dus niet.
pi_178284158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:34 schreef Loekie1 het volgende:



Ik word gebeld door energiebedrijven, kranten, ongeveer eens in de twee weken ondanks dat ik sta ingeschreven bij Belmeniet. Waar kun je precies een klacht indienen?
Verbaast mij sowieso dat jij in die "val" trapt door je daar aan te melden want een ieder met een beetje gezond verstand die weet dat je zo juist je nummer openbaar geeft en die dan openstaat om te worden gedeeld met die bedrijven aangezien het niet verboden is om jouw nummer beschikbaar te stellen voor bedrijven die daarvoor willen betalen.

Simpelweg: Zorg gewoon dat je een ander 'geheim' nummer hebt/aanvraagt die je nergens laat registreren.(ik heb het dan over een vaste lijn) maar dan ook bij niemand anders dan je familie oid bekend is. Tevens helpt het als ze je lastig vallen gelijk te zeggen/vragen: " Wie is dit en waar gaat het over en dit gesprek wordt opgenomen."

Haken ze gelijk af en geven ze het door aan andere callcenters en je bent van ze af.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2018 19:17:22 ]
pi_178304449
https://www.bel-me-niet.n(...)bel-me-niet-register

quote:
Het is niet mogelijk om anoniem in te schrijven in het Bel-me-niet Register. De persoonsgegevens zijn nodig om te kunnen controleren of men daadwerkelijk het telefoonnummer als abonnee in gebruik heeft gekregen van de telefonieaanbieder.
Dit is natuurlijk volkomen onzin. De gebruikelijke methode om te controleren of het nummer wel in gebruik is bij de aanmelder is een SMS verzenden waar dan op gereageerd moet worden via sms of een in te vullen code op de website. Daarvoor is echt alleen een telefoon nummer nodig, geen naam en al helemaal geen e-mailadres. maar ja, alleen registratie levert niets op, het e-mailadres en zelfs het huisadres kunnen ze nog verkopen.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:21 schreef mschol het volgende:
ze noteren je persoonsgegevens om (volgens hen, en opzich ergens logisch tegen misbruik) te checken dat het nummer idd aan jou verstrekt is (dit schijnt te moeten van de wet)
Waarom zouden ze wettelijk verplicht zijn gegevens aan te leggen over personen? Het is niet een verplichting van ze om zoveel mogelijk mensen te benaderen. Ik zie echt geen enkele logische verklaring waarom ze meer moeten weten dan alleen een telefoonnummer en evt een naam (een nummer kan van eigenaar veranderen).

Het zijn wel verkopers die graag een voet tussen de deur zetten. Als ze geen telefoonnummer meer mogen gebruiken dan gaan ze je mailen en als ze dat ook niet meer mogen staan ze aan je deur....

Het zou fijn zijn als die verkopers de kans krijgen een echt vak te leren en dan het werk van 65+ mensen over nemen. Daar wordt iedereen gelukkiger van en het kost de maatschappij helemaal niets.
pi_178307565
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 16:28 schreef qajariaq het volgende:
https://www.bel-me-niet.n(...)bel-me-niet-register

[..]

Dit is natuurlijk volkomen onzin. De gebruikelijke methode om te controleren of het nummer wel in gebruik is bij de aanmelder is een SMS verzenden waar dan op gereageerd moet worden via sms of een in te vullen code op de website. Daarvoor is echt alleen een telefoon nummer nodig, geen naam en al helemaal geen e-mailadres. maar ja, alleen registratie levert niets op, het e-mailadres en zelfs het huisadres kunnen ze nog verkopen.

[..]

Waarom zouden ze wettelijk verplicht zijn gegevens aan te leggen over personen? Het is niet een verplichting van ze om zoveel mogelijk mensen te benaderen. Ik zie echt geen enkele logische verklaring waarom ze meer moeten weten dan alleen een telefoonnummer en evt een naam (een nummer kan van eigenaar veranderen).
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025522/2009-10-01

alsjeblieft, daar kan je de ins en outs lezen..


overigens zijn de telemarketeers
studentjes die krom moeten liggen voor de kosten van hun studie
pi_178308823
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:59 schreef mschol het volgende:

[..]

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025522/2009-10-01

alsjeblieft, daar kan je de ins en outs lezen..
Gevonden bij je link:
quote:
In het register worden, ongeacht de wijze waarop en de vraag door wie de gegevens worden opgegeven ter opname in het register, over een abonnee ten minste de volgende gegevens opgenomen:

a. het telefoonnummer;

b. de vier cijfers van de postcode;

c. het huisnummer en

d. de datum en het tijdstip van inschrijving.
Dus is het adres het unieke in plaats van de naam voor het geval het nummer overgaat naar een ander. Voor de rest had ik dus gelijk, je naam, geslacht en e-mailadres hoeven ze dus helemaal niet te hebben maar zonder die gegevens kan je dus niet eens inschrijven in het register.

Sowieso dat een branche voor een dergelijke regeling bij wet gedwongen moet worden is al opmerkelijk. Normaal wordt zoiets door middel van een zelf opgestelde en vrijwillige gedragscode geregeld binnen een branche. Ze hebben het dus zover laten komen dat er een speciale wet voor hun in het leven is geroepen en dan nog weten ze die wet te overtreden (inb4: of er een maas in gevonden te hebben).

quote:
overigens zijn de telemarketeers
studentjes die krom moeten liggen voor de kosten van hun studie
Behalve bij de klant gedragen ze zich dus ook niet netjes naar de werknemers begrijp ik uit je woorden?
Ook voor studenten is wel nuttiger werk te vinden, zeker voor hun zelf nuttiger.
pi_178311686
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Gevonden bij je link:

[..]

Dus is het adres het unieke in plaats van de naam voor het geval het nummer overgaat naar een ander. Voor de rest had ik dus gelijk, je naam, geslacht en e-mailadres hoeven ze dus helemaal niet te hebben maar zonder die gegevens kan je dus niet eens inschrijven in het register.
het enige wat niet 'verplicht' wordt gesteld in de wet is de vastlegging van het geslacht..

quote:
2 Indien de gegevens van de abonnee door degene die de communicatie als bedoeld in artikel 11.7, vijfde lid, van de wet, overbrengt, worden opgegeven ter opname in het register, worden naast de gegevens, bedoeld in het eerste lid, over een abonnee eveneens opgenomen:

a. de naam,
b. het volledig adres,
c. de woonplaats, en
d. gegevens ter identificatie van degenen die de opgave heeft verricht.

3 Indien de gegevens van de abonnee door hemzelf, anders dan via een interactive voice-response systeem of ander vergelijkbaar systeem worden opgegeven ter opname in het register, worden naast de gegevens, bedoeld in het eerste lid, over hem eveneens opgenomen:
a. de naam,
b. het volledig adres,
c. de woonplaats.

4 In het register kunnen voorts over een abonnee worden opgenomen:

a. een e-mailadres;
b. gegevens die het mogelijk maken dat een abonnee kan aangeven dat hij slechts bepaalde communicatie niet wenst te ontvangen,
c. gegevens die noodzakelijk zijn voor een goede werking van het register, waaronder in ieder geval wordt verstaan het onderhoud van het register.
dus NAAST de gegevens in het door jou aangehaalde stukje tekst mogen ze nog meer opslaan,
waarom ze dat mogen, dat meldt de wet niet (of ik haal het er niet uit)
Dat ze dat dan ook nog eens verplicht maken is mij een raadsel

quote:
Sowieso dat een branche voor een dergelijke regeling bij wet gedwongen moet worden is al opmerkelijk. Normaal wordt zoiets door middel van een zelf opgestelde en vrijwillige gedragscode geregeld binnen een branche. Ze hebben het dus zover laten komen dat er een speciale wet voor hun in het leven is geroepen en dan nog weten ze die wet te overtreden (inb4: of er een maas in gevonden te hebben).
tja, zoveel dingen hebben regelgeving nodig omdat zelfregulering gewoon niet (of veel te slecht) werkt, bij vrijwel elke markt
quote:
[..]

Behalve bij de klant gedragen ze zich dus ook niet netjes naar de werknemers begrijp ik uit je woorden?
Ook voor studenten is wel nuttiger werk te vinden, zeker voor hun zelf nuttiger.
nuttiger? vast.. maar daar komen ze niet aan de bak want daar is opgeleid personeel voor.. dus komen ze terug bij telemarketeers en bij sales personen geldt: hoe brutaler, hoe meer sales..
pi_178328322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:38 schreef mschol het volgende:
bij telemarketeers en bij sales personen geldt: hoe brutaler, hoe meer sales..
Dat is korte termijn denken. Het zal je niet verbazen dat ik allergisch ben voor agressieve verkoop. Ik neem aan dat steeds vaker mensen bij dergelijke verkopers de hoorn op de haak gooien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')