Ben wel blij dat ze de focus willen leggen op een goede single player, het lijkt erop dat ze heel goed naar de spelers hebben geluisterd.quote:Op donderdag 15 maart 2018 18:30 schreef marcb1974 het volgende:
Ziet er leuk uit, betwijfel wel of het een heel wordt als AOE of C&C
Dat klinkt wel tof ben wel een beetje van de boardgames (niet heel extreem ofzo)quote:Op donderdag 15 maart 2018 21:57 schreef 2dope het volgende:
En dan niet mijn FP-special noemen
Iron Harvest 1920+: Een post-WW1 dieselpunk RTS
Anyway: zin an. Ik hunker al heel lang naar iets nieuws á la Company of Heroes, en laat dat nou net (gameplay-wise) één van de grote inspiraties zijn voor Iron Harvest.
Trouwens Bb, was jij niet ook van de boardgames? Scythe schijnt erg tof te zijn (gebruikt dezelfde '1920+' setting van Jakub Rózalski).
[ afbeelding ]
Zelfde hier, niet echt een liefhebber maar als mensen aankomen met een avondje boardgamen vind ik het vaak wel vermakelijk. Collega van me zei dat Scythe iig erg tof is. Hij is sowieso wereldwijd erg goed in de smaak gevallen nadat de Kickstarter ervoor maar liefst 1,8 miljoen opbracht en het genomineerd werd tot beste boardgame van 2016.quote:Op donderdag 15 maart 2018 22:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat klinkt wel tof ben wel een beetje van de boardgames (niet heel extreem ofzo)
Trouwens sorry dat ik je FP special gemist heb...
quote:
Goede richtlijnen wel die ze voor zichzelf gezet hebben.quote:Gameplay Rules
There should be as few rules as possible and as few exceptions from these rules as possible.
Rules should be communicated clearly or - even better - rules should be experienced instead of taught.
Rules should be intuitive and "logical" (based on real-world experience).
We start with almost no rules at all and we only add a rule if it enhances the user experience considerably. We DO NOT add rules to make the game more complex or "realistic".
Rules have to matter. A rule like "If you attack from an elevated position, you make 5% more damage" isn't worth it. If you double your damage or kill an enemy instantly, it might be worth a try.
Traceability: Players need to be able to understand what's going on, just by looking at it.
User Interface & Controls
Simplicity: "Perfection is achieved not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away."
We want a clear, intuitive design: The less we need to explain, the better. We will try to avoid redundancies.
Let the player decide: The player can decide what they want to see and where they want to see it. Everything can be configured. This way, a beginner isn’t overwhelmed and a pro has all the info they need.
The player needs immediate feedback for everything they doe (visual, sounds).
The UI has to be fun. A look that matches the time period and the “mechanical world” we’re in.
Leveldesign & Gameplay
Players need at least one clear goal at all times. It can be very hard to achieve that goal (or even unclear on how to achieve it) but it should never ever be to hard understand what that goal is.
Sandbox gameplay: We believe RTS players don’t want to be spoon-fed by the developers, they want to be in control and come up with their own tactics and playstyles.
Players are faced with varied challenges in the game and they have a wide arrange of tools and possibilities to solve them.
Players need enough time to assess a situation, explore all possibilities, come up with a plan and execute that plan. Tactics have to be more important than clicks per seconds.
When you reach a goal, a new one, an even more interesting/bigger/harder goal, appears, leading up to the final showdown. Action-heavy phases alternate with quiet ones. A level should oscillate between “almost too easy” and “almost too hard”.
Levels should be visually interesting and tell stories (big ones and small ones). Nothing should be there “just because”. Everything needs a reason to be there and each level has to tell us something about the world and the people living there.
Back je dan voor een tientje of direct voor 45 dollar?quote:Op vrijdag 13 april 2018 12:15 schreef mschol het volgende:
nog maar even gauw de kickstarter gebacked..
ik ga, indien niet gelijk 100euro, meestal voor een versie waarbij ik beta en alpha access hebquote:Op vrijdag 13 april 2018 13:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Back je dan voor een tientje of direct voor 45 dollar?
wat maakt zoiets dat het voor jou dat waard is? Ik koop regelmatig een early-access game maar dit via kickstarter eigenlijk niet. Wel vaak gekeken maar nog niet toegehapt. Veelal zijn die games bij de release minder dan 45 euro lijkt me plus dat je vaak via een key-site nog wat minder betaald. Dan is een early access al een risico maar dat lijkt me in jouw geval ook. Nu heb ik geen idee of jij dan eerder access krijgt in alpha fase dan bijv iemand die een early access koopt.. ?quote:Op vrijdag 13 april 2018 13:22 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ga, indien niet gelijk 100euro, meestal voor een versie waarbij ik beta en alpha access heb
nu dus 45 betaald
Geen alpha, maar met de 45 dollar pledge krijg je toegang tot een gesloten bèta-fase. Voor alpha-toegang, die in theorie al over een paar maanden open moet gaan, moet je de 325 dollar pledge hebben.quote:Op vrijdag 13 april 2018 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wat maakt zoiets dat het voor jou dat waard is? Ik koop regelmatig een early-access game maar dit via kickstarter eigenlijk niet. Wel vaak gekeken maar nog niet toegehapt. Veelal zijn die games bij de release minder dan 45 euro lijkt me plus dat je vaak via een key-site nog wat minder betaald. Dan is een early access al een risico maar dat lijkt me in jouw geval ook. Nu heb ik geen idee of jij dan eerder access krijgt in alpha fase dan bijv iemand die een early access koopt.. ?
Dit lijkt me wel een tof spel maar toch twijfel ik dan om die 45 euro nu al te investeren terwijl ik dan liever wat langer wachten 2 tientjes ga betalen over tig tijd.
nope, alpha toegang is er al bij de $55 tier:quote:Op vrijdag 13 april 2018 18:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Geen alpha, maar met de 45 dollar pledge krijg je toegang tot een gesloten bèta-fase. Voor alpha-toegang, die in theorie al over een paar maanden open moet gaan, moet je de 325 dollar pledge hebben.
quote:The really nice Digital Deluxe Edition of Iron Harvest for a discount. You will get everything from the “Digital Edition” plus ALL Alpha-versions of the game, the first one being only months away. Additionally, you will get the Soundtrack and a big Weapons Manual digitally.
hoofdzakelijke reden dat ik vaak voor alpha versies al ga is dat ik dan iig *iets* heb, ookal is het wellicht niet afgemaakt.quote:Op vrijdag 13 april 2018 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wat maakt zoiets dat het voor jou dat waard is? Ik koop regelmatig een early-access game maar dit via kickstarter eigenlijk niet. Wel vaak gekeken maar nog niet toegehapt. Veelal zijn die games bij de release minder dan 45 euro lijkt me plus dat je vaak via een key-site nog wat minder betaald. Dan is een early access al een risico maar dat lijkt me in jouw geval ook. Nu heb ik geen idee of jij dan eerder access krijgt in alpha fase dan bijv iemand die een early access koopt.. ?
Dit lijkt me wel een tof spel maar toch twijfel ik dan om die 45 euro nu al te investeren terwijl ik dan liever wat langer wachten 2 tientjes ga betalen over tig tijd.
Ben er ook erg benieuwd naar bij mij is het ook al even dat ik een rts gespeeld heb.... (ben een oude zak dus turn based ligt me meer)quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:13 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb na 10 jaar afwezigheid vandaag een game laptop aangeschaft! Dit spel lijkt me ook wel erg tof dus staat alvast op het lijstje. al duur het nog ff..
Heb je nog goeie RTS of TBS tips? Ik ben eigenlijk voor die games weer overgestapt naar PC dus even kijken hoe het allemaal bevalt. Sowieso wil ik Total War Warhammer 1/2 proberen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ben er ook erg benieuwd naar bij mij is het ook al even dat ik een rts gespeeld heb.... (ben een oude zak dus turn based ligt me meer)
Hier staan ook nog wel een paar tips: GAM / Nieuwe goede RTSquote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:18 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Heb je nog goeie RTS of TBS tips? Ik ben eigenlijk voor die games weer overgestapt naar PC dus even kijken hoe het allemaal bevalt. Sowieso wil ik Total War Warhammer 1/2 proberen.
Moet nog wel ff kijken hoe het allemaal werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |