abonnement Unibet Coolblue
pi_177847527
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:04 schreef Momo... het volgende:

[..]

Onderste helft odds
Naja, een goeie staging en het kan zomaar wel een knoeperd worden.

Ik luisterde laatst trouwens nog Birds van Anouk. Wat een gigantisch saai een leeg nummer vind ik dat.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2018 @ 21:19:37 #27
163650 Greys
pi_177847750
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:00 schreef Zen90 het volgende:
Die lijstjes, top43 op YouTube en comments onder video’s baren mij toch ook wel zorgen hoor. :@ Waylon staat erg laag overal.

De staging zal wel verdomd goed en verrassend moeten worden...
Comments onder video? Die vind ik juist bizar positief.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 15 maart 2018 @ 21:32:37 #28
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_177848187
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:11 schreef Colafles63 het volgende:

[..]

Naja, een goeie staging en het kan zomaar wel een knoeperd worden.

Ik luisterde laatst trouwens nog Birds van Anouk. Wat een gigantisch saai een leeg nummer vind ik dat.
Je moet er een beetje voor in de 'stemming' zijn maar Birds kwam/komt bij mij wel binnen hoor. Jammer dat het niet helemaal optimaal uit de verf kwam in die setting op het ESF, maar nog steeds een geweldig nummer vind ik
pi_177848234
Het enige wat mij nog een beetje geruststelt is het ‘vissen in dezelfde vijver’-effect.

Denk dat de liedjes van Tsjechië, Israël, Noorwegen en zelfs Zweden, Finland, Australië allemaal een beetje in dezelfde vijver vissen. Uptempo catchy popliedjes. Liggen goed in het gehoor, kan zo Skyradio op.

Wat dat betreft zie ik Estland misschien wel als een grotere concurrent. 1) het valt op, is uitgesproken en 2) is een genre wat niemand anders doet. Zelfde geldt voor Hongarije.

Polen lijkt aan de YouTube views te zien ook wel populair te zijn? Zal wel een bekende DJ zijn daar...
pi_177848264
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Comments onder video? Die vind ik juist bizar positief.
Nee andere random video’s op het YouTube kanaal van Eurovisie. Weekly updates etc. Echt niemand heeft het daar over Waylon
pi_177848392
Volgens mij hebben we gewoon te maken met een kleine dip, zo’n twee weken na de bekendmaking. Maar het komt echt wel goed! Je kunt niet twee maanden lang hyperen en het is nu een beetje ingekakt qua aandacht en hype. En dat is prima! Anders hou je de hype toch niet vol tot het eind.

Om de positiviteit terug te vinden hoef je alleen maar even de topics terug te lezen van de avond dat Outlaw officieel werd gekozen door Waylon: die euforie komt over iets minder dan twee maanden echt wel weer terug. Heb vertrouwen in Waylon-god *O*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2018 @ 21:39:15 #32
163650 Greys
pi_177848405
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:34 schreef Zen90 het volgende:

[..]

Nee andere random video’s op het YouTube kanaal van Eurovisie. Weekly updates etc. Echt niemand heeft het daar over Waylon
Oh volgens mij zegt dat niet alles. Anderhalve maand voor het esf vorig jaar had ik nog het idee dat het met m'n favoriete Portugal helemaal niks ging worden. Odds stonden ook nog hoog. Of laag, hoe heet dat, slecht in elk geval. En als er al over gepraat werd was het over dat het een oubollig lied was en hij een rare vent. En voila.

Ik hecht soms ook te veel waarde aan dat soort dingen, maar wat mensen mij hier toen al terecht zeiden, 98 procent van de stemmers straks maakt nu geen youtubes ;) Dat is maar zo'n klein gedeelte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177848416
Niemand had het ook over Common linnets. Dat gebeurde pas na de staging
pi_177848511
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:39 schreef iBenny het volgende:
Niemand had het ook over Common linnets. Dat gebeurde pas na de staging
Staging was geweldig ja. Het nummer zelf, nah.
pi_177848545
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:42 schreef Colafles63 het volgende:

[..]

Staging was geweldig ja. Het nummer zelf, nah.
daar werd naderhand ook anders over gedacht. Was zelfs een grotere hit dan Conchita
pi_177848612
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:43 schreef iBenny het volgende:

[..]

daar werd naderhand ook anders over gedacht. Was zelfs een grotere hit dan Conchita
Ook gekozen tot beste nummer van het ESC door de vakjury. Overigens is Calm after the storm een geweldig nummer MITS je van dat genre houd.
  ESF Reporter donderdag 15 maart 2018 @ 21:46:18 #37
87554 Cee
Welluk?
pi_177848651
Als Waylon's staging matig is, vrees ik dat hij de finale niet haalt. Voorgevoel hoor. Maar als de staging enigszins respectabel is moet het kat in het bakkie zijn.
pi_177848686
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ook gekozen tot beste nummer van het ESC door de vakjury. Overigens is Calm after the storm een geweldig nummer MITS je van dat genre houd.
Ik ben het ook pas naderhand gaan waarderen. Daarvoor heb ik het meermaals bagger en rommel genoemd.
pi_177848705
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:46 schreef Cee het volgende:
Als Waylon's staging matig is, vrees ik dat hij de finale niet haalt. Voorgevoel hoor. Maar als de staging enigszins respectabel is moet het kat in het bakkie zijn.
Jawel joh nummer zit goed in elkaar. 90% van het veld komt met pulp.
pi_177848746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jawel joh nummer zit goed in elkaar. 90% van het veld komt met pulp.
Pulp werkt helaas wel vaak.
  Moderator donderdag 15 maart 2018 @ 21:52:02 #41
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_177848835
Kijk, als je een mooie aardbeientaart in slecht licht zet, lijkt het op de foto niet zo appetijtelijk. Terwijl een roomsoesje dan veel aantrekkelijker kan lijken omdat de juiste filter wordt gebruikt. Men zal dan dus stemmen voor het roomsoesje, terwijl eigenlijk de aardbeientaart beter is. Dit geldt overigens niet voor een hoop stront, dat blijft hoe dan ook bagger\kutnummer. CATS was in eerste instantie die aardbeientaart tijdens DWDD zegmaar, en op het eurovise werd het wel goed belicht. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_177848885
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:49 schreef Colafles63 het volgende:

[..]

Pulp werkt helaas wel vaak.
Laatste jaren anders niet. Teardrops, Euphoria, Jamela, Conchita, waren allemaal uniek .
pi_177848927
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:52 schreef ijs_beer het volgende:
Kijk, als je een mooie aardbeientaart in slecht licht zet, lijkt het op de foto niet zo appetijtelijk. Terwijl een roomsoesje dan veel aantrekkelijker kan lijken omdat de juiste filter wordt gebruikt. Men zal dan dus stemmen voor het roomsoesje, terwijl eigenlijk de aardbeientaart beter is. Dit geldt overigens niet voor een hoop stront, dat blijft hoe dan ook bagger\kutnummer. CATS was in eerste instantie die aardbeientaart tijdens DWDD zegmaar, en op het eurovise werd het wel goed belicht. :P

ik kreeg vooral trek na het lezen van deze post
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 maart 2018 @ 21:55:32 #44
163650 Greys
pi_177848959
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jawel joh nummer zit goed in elkaar. 90% van het veld komt met pulp.
Ik wou dat ik het met je eens kon zijn maar ik vind een veel kleiner percentage echt pulp. En ik vind Rusland wél pulp bv maar die gaan natuurlijk gewoon door want Rusland. Helaas.

Ik vind San Marino en Rusland zelf echt pulp. Australië is m'n ding niet maar is alles geen pulp. Roemenië ook. Denemarken ook. Georgië. Etc. En als je ziet hoe zeer bv Polen wordt bejubeld overal. Ik snap het niet, maar tis wel zo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 15 maart 2018 @ 21:55:41 #45
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_177848967
Vond het persoonlijk wel een goede analogie :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_177848991
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik wou dat ik het met je eens kon zijn maar ik vind een veel kleiner percentage echt pulp. En ik vind Rusland wél pulp bv maar die gaan natuurlijk gewoon door want Rusland. Helaas.

Ik vind San Marino en Rusland zelf echt pulp. Australië is m'n ding niet maar is alles geen pulp. Roemenië ook. Denemarken ook. Georgië. Etc. En als je ziet hoe zeer bv Polen wordt bejubeld overal. Ik snap het niet, maar tis wel zo.
Australië is een prima liedje maar pulp. Het is niet uniek en al 100 x gedaan. Zelfde voor Denemarken, Polen etc. Ik hoor weinig unieke nummers.
pi_177849029
Pulp is niet zozeer slecht maar meer wat je vaker hoort oftewel wat op de grote stapel kan zeg maar.
  donderdag 15 maart 2018 @ 21:58:56 #48
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_177849095
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:38 schreef Manusje_v_a het volgende:
Volgens mij hebben we gewoon te maken met een kleine dip, zo’n twee weken na de bekendmaking. Maar het komt echt wel goed! Je kunt niet twee maanden lang hyperen en het is nu een beetje ingekakt qua aandacht en hype. En dat is prima! Anders hou je de hype toch niet vol tot het eind.

Om de positiviteit terug te vinden hoef je alleen maar even de topics terug te lezen van de avond dat Outlaw officieel werd gekozen door Waylon: die euforie komt over iets minder dan twee maanden echt wel weer terug. Heb vertrouwen in Waylon-god *O*
Hmm ja. En iedere keer als ik het nummer hoor of de clip zie dan denk ik wat een lekker nummer is het toch en wat is Waylon goed :) Jammer dat de fans het niet omarmen. Niet dat ik dat verwacht had, want qua genre/stijl is het niet echt iets voor die hard fans. Zowel country als rock niet.
Maar dan kijk ik wat video's van live optredens van grote favoriet Netta uit Israel en ja ze is ook wel goed hoor. Ze kan redelijk zingen en origineel met die looper, maar qua uitstraling/stem/totale plaatje vind ik haar eigenlijk maar een kwart van wat Waylon in zich heeft zeg maar. Of ben ik dan te chauvinistisch misschien?
pi_177849106
Das wel een geruststelling ja! En Salvador won het door enorm dicht bij zichzelf te blijven, authentieke zang en performance, charisma en een type liedje / genre wat niemand anders doet en dat viel op. :) Precies hoe Waylon het nu ook eigenlijk probeert.

Ik heb het ESF vorig jaar niet heel aandachtig gevolgd (minder dan de jaren ervoor) en ging de finale kijken zonder voorkennis. Zoals de meeste kijkers waarschijnlijk! Had nog geen liedjes gehoord. Toen Salvador net had gezongen, appte ik naar familie: “Portugal gaat winnen”, terwijl er nog 15 landen ofzo moesten. :) Het was magisch gewoon. O+ En zo anders dan de rest. Oke beetje off-topic. Maar de blauwe banaan zijn werkt in een veld met 26 landen, das een feit. :D

Even positief denken:
Waylon en Het Nummer hebben eigenlijk alles om een gooi te doen naar de overwinning... Eigen uniek stemgeluid, uitstekende vocals, zingt met urgentie, nummer is catchy en wil mijn hoofd al twee weken niet meer uit, ‘t is een genre dat geen enkel ander land doet (getuigd van lef, dag moet beloond worden..), de passie voor muziek staalt er vanaf, goede performer, charisma. Nu nog een goede act. En ja, blijft (helaas) ook een smaakdingetje, ook voor die gekke jury -O-
pi_177849144
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:59 schreef Zen90 het volgende:
Das wel een geruststelling ja! En Salvador won het door enorm dicht bij zichzelf te blijven, authentieke zang en performance, charisma en een type liedje / genre wat niemand anders doet en dat viel op. :) Precies hoe Waylon het nu ook eigenlijk probeert.

Ik heb het ESF vorig jaar niet heel aandachtig gevolgd (minder dan de jaren ervoor) en ging de finale kijken zonder voorkennis. Zoals de meeste kijkers waarschijnlijk! Had nog geen liedjes gehoord. Toen Salvador net had gezongen, appte ik naar familie: “Portugal gaat winnen”, terwijl er nog 15 landen ofzo moesten. :) Het was magisch gewoon. O+ En zo anders dan de rest. Oke beetje off-topic. Maar de blauwe banaan zijn werkt in een veld met 26 landen, das een feit. :D

Even positief denken:
Waylon en Het Nummer hebben eigenlijk alles om een gooi te doen naar de overwinning... Eigen uniek stemgeluid, uitstekende vocals, zingt met urgentie, nummer is catchy en wil mijn hoofd al twee weken niet meer uit, ‘t is een genre dat geen enkel ander land doet (getuigd van lef, dag moet beloond worden..), de passie voor muziek staalt er vanaf, goede performer, charisma. Nu nog een goede act. En ja, blijft (helaas) ook een smaakdingetje, ook voor die gekke jury -O-
Jury's oordelen over het algemeen (enkele diaspora daargelaten) wel op kwaliteit. OGENE stond gewoon top 5 jury in de halve geloof ik? Of totaal? Zangtechnisch prima, liedje 6.5/10 en je scoort al degelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')