SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een kinderfiets gekocht?quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maar de nieuwe Canyon wordt ook wel een kaaswaardig fietsje hoor.
Heeft wel degelijk potentie.
Nee ik heb gewoon een M maar dit is wel een Italianenmaatje idd.quote:
250/300.- is die nog wel waard toch? Of was jij al eigenaar 2?quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:41 schreef muzas het volgende:
Ik loop nog steeds te twijfelen of ik die allez op MP zal gooien.
Krijg je geen klote voor, paar meier hooguit, ding zit onder de 'gebruikssporen'
Of m als 11x1 opbouwen als woon-werk-ragbak. Heb alles behalve een groep liggen. Mjah ik herberg ook een zak sentiment voor die giant.... En al zou ik m wegdoen; daar krijg je echt geen geld meer voor die is zo gaar als wat.
En om nou 3 fietsen te houden, daar fiets ik niet genoeg voor.
Lastig moeilijk.
Mwah.. Ik ben eigenaar 2 idd... maakt dat uit? Voor die grijpstuivers vind ik het eigenlijk een te vet frame.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
250/300.- is die nog wel waard toch? Of was jij al eigenaar 2?
BB30 nodig. <- dat houdt me ook tegen de allez als pekelfiets te gebruiken. Giant loopt nog op zn eerste trapaslagers, de allez nietquote:Ik heb wel een groep voor je.
Ik zou de Gios ook liefst niet weg doen maar ik verkoop ze om de aanschaf vd nieuwe wat te verzachten.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Mwah.. Ik ben eigenaar 2 idd... maakt dat uit? Voor die grijpstuivers vind ik het eigenlijk een te vet frame.
[..]
BB30 nodig. <- dat houdt me ook tegen de allez als pekelfiets te gebruiken. Giant loopt nog op zn eerste trapaslagers, de allez niet
Al die horrorverhalen over BB30, heb zelf 15.000 km gefietst door alle omstandigheden en de eerste lagers zitten er nog in en lopen soepel. Misschien heb ik gewoon gelukquote:Op donderdag 15 maart 2018 13:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Mwah.. Ik ben eigenaar 2 idd... maakt dat uit? Voor die grijpstuivers vind ik het eigenlijk een te vet frame.
[..]
BB30 nodig. <- dat houdt me ook tegen de allez als pekelfiets te gebruiken. Giant loopt nog op zn eerste trapaslagers, de allez niet
bij jou komen ze er vanzelf uit toch?quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Al die horrorverhalen over BB30, heb zelf 15.000 km gefietst door alle omstandigheden en de eerste lagers zitten er nog in en lopen soepel. Misschien heb ik gewoon geluk
Jullie moeten met de meet om de 20km ff kwartiertje pauzeren zodat Andyy zijn trapas kan hermonteren.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:48 schreef muzas het volgende:
[..]
bij jou komen ze er vanzelf uit toch?
Dat is m'n bb86 framequote:Op donderdag 15 maart 2018 13:48 schreef muzas het volgende:
[..]
bij jou komen ze er vanzelf uit toch?
Mag ik jullie pompjes lenen? Geen ruimte in m'n zakken, moet al een lagerpers meenemen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jullie moeten met de meet om de 20km ff kwartiertje pauzeren zodat Andyy zijn trapas kan hermonteren.
Ik ga niet met -18 rijden half maart. Windkracht 9 erbij, dikke doei. Lekker frikandellen uit het vuistje op de bank.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jullie moeten met de meet om de 20km ff kwartiertje pauzeren zodat Andyy zijn trapas kan hermonteren.
Ik heb mijn frame (in die kleurstelling) nog nooit in het echt gezien en die is toch al sinds 2016 op de markt. Maar ja, ik woon ook in Friesland. Daar fietsen de meesten op een Kogaaa of Gazellequote:Op donderdag 15 maart 2018 13:44 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind dat Canyon mooie fietsen maakt. Het enige nadeel is eigenlijk dat je ze zoveel ziet. Vorig weekend kwam ik voor het eerst een ander exemplaar van mijn fiets tegen in het wild, dat vind ik dan weer leuk.
Same here. Zelfs op m’n crosser werkt ‘t goed.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Al die horrorverhalen over BB30, heb zelf 15.000 km gefietst door alle omstandigheden en de eerste lagers zitten er nog in en lopen soepel. Misschien heb ik gewoon geluk
Ik rijd de hele week al duur ik ga ff naar de club wedstrijdje rijden.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ga niet met -18 rijden half maart. Windkracht 9 erbij, dikke doei. Lekker frikandellen uit het vuistje op de bank.
Ik zou je zakken goed volstoppen, voordat je wegvliegt.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
Mag ik jullie pompjes lenen? Geen ruimte in m'n zakken, moet al een lagerpers meenemen.
Spaak los?quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:49 schreef Leonos het volgende:
Mijn achterwiel tikt opeens
Zelfs als ik er niet op zit en mijn achterwiel ronddraai in de lucht.
Ik heb ook altijd pech
Weet niet hoe ik dat moet checkenquote:Op donderdag 15 maart 2018 14:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lagertje stuk? Of een snippertje alu in de velg?
Moet je met je vingertjes het asje ronddraaien. Als het voelt als een grindbak is het niet goed.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:20 schreef Leonos het volgende:
[..]
Weet niet hoe ik dat moet checken
Breng wel ff langs de fietsenmakert van het weekend.
Lijkt me het beste ja. Ik herinner me nog een voorderrie bij jou.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:20 schreef Leonos het volgende:
[..]
Weet niet hoe ik dat moet checken
Breng wel ff langs de fietsenmakert van het weekend.
Oké, zal vanavond eens checken.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moet je met je vingertjes het asje ronddraaien. Als het voelt als een grindbak is het niet goed.
Zwaar man, Bora's zijn lichter. FR4 carbon ook.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:27 schreef Sloggi het volgende:
Voor de liefhebber, Canyon heeft wieltjes van Reynolds in de aanbieding:
https://www.canyon.com/nl(...)open=&brand=REYNOLDS
Ik twijfel nog of het wat voor mij is...
En 1,5 keer zo duur. 62mm is wel erg hoog (ik denk te hoog), maar FR4 is weer wat laag. 50mm lijkt me het mooist in mijn framemaat.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zwaar man, Bora's zijn lichter. FR4 carbon ook.
Neehoor, Bora one is 1350.- ofzo, net zo veel als die Reynolds in de aanbieding.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En 1,5 keer zo duur. 62mm is wel erg hoog (ik denk te hoog), maar FR4 is weer wat laag. 50mm lijkt me het mooist in mijn framemaat.
Ik wil stiekem wel een Strike als achterwiel en m'n Assault voorwiel houden (40mm)quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:27 schreef Sloggi het volgende:
Voor de liefhebber, Canyon heeft wieltjes van Reynolds in de aanbieding:
https://www.canyon.com/nl(...)open=&brand=REYNOLDS
Ik twijfel nog of het wat voor mij is... 62mm lijkt me wel érg hoog.
quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:53 schreef muzas het volgende:
Ik vind ongelijke velghoogtes dus echt geen porum.
Da's 350 euro meer dan die Reynolds-wielen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor, Bora one is 1350.- ofzo, net zo veel als die Reynolds in de aanbieding.
Lokale fietsenmaker wilde voor deze dealtje maken van 850, uiteindelijk niet gedaan wegens te hoog voor mij.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:27 schreef Sloggi het volgende:
Voor de liefhebber, Canyon heeft wieltjes van Reynolds in de aanbieding:
https://www.canyon.com/nl(...)open=&brand=REYNOLDS
Ik twijfel nog of het wat voor mij is... 62mm lijkt me wel érg hoog.
Met logo.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:58 schreef Patroon het volgende:
Ik ben aan het overwegen om een setje van 38mm van Farsports te bestellen. Je kan dan kiezen, met logo of zonder. Nu past het rode en grijze van het logo wel goed bij mijn frame, maar helemaal strak is ook wel mooi. Wat zouden jullie doen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kun je er geen Campagnolo-decals bij bestellen?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:58 schreef Patroon het volgende:
Ik ben aan het overwegen om een setje van 38mm van Farsports te bestellen. Je kan dan kiezen, met logo of zonder. Nu past het rode en grijze van het logo wel goed bij mijn frame, maar helemaal strak is ook wel mooi. Wat zouden jullie doen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
haha ja dat is wel een punt ja. Al schaam ik mij niet voor een setje van Farsports om te trainen. Ze zijn zelfs UCI approvedquote:Op vrijdag 16 maart 2018 09:04 schreef Gripper het volgende:
Ik heb destijds mat en zonder logos gedaan. Het hoeft nou ook weer niet persé dat iedereen kan zien dat het chinees spul is
Hoe bevallen die dingen? Heb je er hier nog werk aan, bijv. als het gaat om spaken nastellen? Remmen ze een beetje en zou je er de bergen mee in durven?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 09:04 schreef Gripper het volgende:
Ik heb destijds mat en zonder logos gedaan. Het hoeft nou ook weer niet persé dat iedereen kan zien dat het chinees spul is
quote:Op vrijdag 16 maart 2018 09:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha ja dat is wel een punt ja. Al schaam ik mij niet voor een setje van Farsports om te trainen. Ze zijn zelfs UCI approved
Gaat om deze: https://www.wheelsfar.com(...)ovatec-wheelset.html
Dat ze goedgekeurd zijn door UCI (iig aan de gestelde normen voldoen) en dus mogen worden gebruikt bij koersen die onder de vlag van de uci worden verreden.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 09:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zo'n logo is dan wel weer tof qua looks. Iets minder stoor dat er praktisch 'made in China' op staat, maar ach...
Wat zegt dat UCI approved eigenlijk?
Heb daar geen keuze in en vind dat ook te schreeuwerig.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:20 schreef kaasplankje het volgende:
Kan allebei denk ik wel. Ik zou zelf de grote rode stickers nemen denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het echt oerlelijk.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 12:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik dacht dat dat stuur een 1 april-grap was, maar het lijkt toch echt serieus te zijn:
http://www.bikeradar.com/(...)-grail-review-51890/
Ik vind 't wel wat hebben eigenlijk.
Hoe ging de waarderpolder?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 12:35 schreef Dierckxsens het volgende:
'Special Price' moeten die chinezen mij toch eens uitleggen.
Kijk ik voor een setje baanwielen:
Los voorwiel: $166
Los achterwiel: $194
Setprijs: $466
Doe ze dan maar apart van elkaar in 1 doos en verstuur het als 1 pakket, zou ik zeggen
Kut.quote:
Ah vervelend. Die valpartij wel gezien idd, daar lag jij dus ook bij. Vond het parcours niet zo veilig ook, die hardhouten palen achterop het rondje hadden ze best een strobaaltje voor kunnen leggen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 12:49 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Kut.
In ronde 2 gingen twee knuppels voor me onderuit en die namen mij en nog een paar anderen ook mee in hun glijpartij tegen die geparkeerde bus (wie zet daar nou een auto neer tijdens een koers). Had zelf alleen wat schaafwonden en kapotte kleding maar de fiets was nog heel dus ben weer opgestapt voor een paar rondjes. Maar ja, waar rij je dan nog voor.
Ik kan me voorstellen dat het bovenop trillingen prima dempt. Perfect voor Parijs-Roubaix. Die foto is inderdaad lelijk, maar de manier waarop de bovenbuis doorloopt in het balhoofd vind ik best mooi.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 12:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind het echt oerlelijk.
[ afbeelding ]
En je mag m ook niet zo pakken anders breek je je poten bij vallen zeggen ze. Wat voegt het dan eigenlijk toe?
Kan deze niet vinden in KNWU-kalender. Of is het een 'wilde' koers?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Ingeschreven voor de ronde van Arnhem, komen er nog meer van hier?
Uhm, nee het is van Mantel, op 8 april.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 14:13 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Kan deze niet vinden in KNWU-kalender. Of is het een 'wilde' koers?
Ik heb me ook ingeschrevenquote:Op vrijdag 16 maart 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Ingeschreven voor de ronde van Arnhem, komen er nog meer van hier?
High five! Welk startvak?quote:
Oei, geen idee. Zal ff checken als ik thuis ben. Jij?quote:
Ik begin met wat vrienden pas om 9:30quote:Op vrijdag 16 maart 2018 14:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Oei, geen idee. Zal ff checken als ik thuis ben. Jij?
Wat mis ik? Wat bedoel je hier mee?quote:Op zaterdag 17 maart 2018 17:58 schreef ultra_ivo het volgende:
DDX, je hebt wat uitgespookt met het stukje over de Veloviewer tiles op Fiets. Ik zit nu al de halve dag m'n GPS archief op te schonen, te converteren en up te loaden naar Strava. 't schiet wel aardig op met de hoeveelheid tiles zo
Sommige mensen zitten ook op andere fora, o.a. het forum van www.fiets.nlquote:
Tja Campagnolo he?quote:Op zondag 18 maart 2018 00:06 schreef TheArt het volgende:
Met dit wiel kwam Laporte over de finish. Dan nog 13e worden is best netjes
[ afbeelding ]
Die wave washer moet sowieso aan de drive side.quote:Op zondag 18 maart 2018 09:48 schreef Andyy het volgende:
Lagerproblemen zijn opgelost, wavy washer naar de drive side verplaatst. Lager is nu ook weer m'n frame ingelopen na het ritje van gister. Toch vreemd.
Ja met na valpartij 2 spaken eruit nog zo een uitslag. Moet wel een goed wiel wezen. Is ook nog helemaal rond.quote:
Bij BB30 weer juist niet. Had hiervoor alleen daarmee ervaring dus ging er vanuit dat het kloptequote:Op zondag 18 maart 2018 10:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die wave washer moet sowieso aan de drive side.
Marktplaatsquote:Op zondag 18 maart 2018 16:15 schreef Adrie072 het volgende:
Als ik omgeving Alkmaar wil kijken voor een tweedehands, welke fietsenwinkel zouden jullie me dan adviseren?
Ik hoef geen test te doen om te weten dat ik een sprinter ben.quote:Op zondag 18 maart 2018 16:47 schreef Fretwork het volgende:
Net de Full Frontal test van The Sufferfest gedaan, helemaal naar z'n grootje. Doel is om een indicatie van je sterke en zwakke punten te krijgen op basis van twee 5s, een 5m, een 20m en vervolgens nog een 1m effort.
Resultaat sluit wel aan bij m'n verwachting, kan voor geen meter sprinten. M'n 5 minuten effort was beter dan verwacht. Sowieso wel vreemd dat mijn 5m en 20m relatief goed gingen en ik daar het gevoel had nog wat over te hebben.
Over twee maanden nog maar eens kijken.
Nou vooruit dan.quote:
ik haal makkelijk het vierdubbele man dit is echt niks. Heb alleen een beetje last van mijn knie en rug dus doe nu ff rustig aan.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:16 schreef Dieter_Dengler het volgende:
5 seconden haal ik bijna het dubbele aan watts. Mijn vrouw doet op 5 seconden ruim 800 watt.
Weet je in ieder geval dat je het niet op sprinten moet laten aankomen.
Edit - Haalde bijna het dubbele althans. Ik ben nu al ruim 6 weken uit de running na een val.
Zou ik dat ding maar laten kalibreren. Als je 1600w trapt op 5sec ben je een protour waardige sprinterquote:Op zondag 18 maart 2018 20:16 schreef Dieter_Dengler het volgende:
5 seconden haal ik bijna het dubbele aan watts. Mijn vrouw doet op 5 seconden ruim 800 watt.
Weet je in ieder geval dat je het niet op sprinten moet laten aankomen.
Edit - Haalde bijna het dubbele althans. Ik ben nu al ruim 6 weken uit de running na een val.
Pics van je vrouwquote:Op zondag 18 maart 2018 20:16 schreef Dieter_Dengler het volgende:
5 seconden haal ik bijna het dubbele aan watts. Mijn vrouw doet op 5 seconden ruim 800 watt.
Weet je in ieder geval dat je het niet op sprinten moet laten aankomen.
Edit - Haalde bijna het dubbele althans. Ik ben nu al ruim 6 weken uit de running na een val.
Gossie. Welke digitale epo heb je gebruikt?quote:Op zondag 18 maart 2018 20:16 schreef Dieter_Dengler het volgende:
5 seconden haal ik bijna het dubbele aan watts. Mijn vrouw doet op 5 seconden ruim 800 watt.
Weet je in ieder geval dat je het niet op sprinten moet laten aankomen.
Edit - Haalde bijna het dubbele althans. Ik ben nu al ruim 6 weken uit de running na een val.
Zou kunnen. Ik haal alleen de eindsprint niet.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zou ik dat ding maar laten kalibreren. Als je 1600w trapt op 5sec ben je een protour waardige sprinter
Eerst volgende meet mag je het gaan showen.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:07 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Trapte net geen 1700 watt. Op een wattbike. Op verschillende fietsen en over meerdere trainingen gehaald.
20 minuten zit ik op 318. Dat is dan weer niet heel bijzonder bij 88 kg.
Van de zomer geen probleem. Eerst weer mogen fietsen.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eerst volgende meet mag je het gaan showen.
Qua indekkers ben je iig een echte wielrenner!quote:Op zondag 18 maart 2018 22:17 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Van de zomer geen probleem. Eerst weer mogen fietsen.
No joke lig ik al ruim zes weken thuis op de bank (vooruit, eerst een week ziekenhuis gehad), omdat mijn elleboog en onderarm zijn ontstoken na een knullig valpartijtje.
Dan kun je zo de baan op. Groenewegen trapt als piekvermogen rond de 1650quote:Op zondag 18 maart 2018 20:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zou ik dat ding maar laten kalibreren. Als je 1600w trapt op 5sec ben je een protour waardige sprinter
Opscheppen zonder lepel kan ik ook best goed. Arm is helaas waar.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Qua indekkers ben je iig een echte wielrenner!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 maart 2018 22:30 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Opscheppen zonder lepel kan ik ook best goed. Arm is helaas waar.
Zwakke magen kunnen de spoiler beter niet openen.Komt me bekend voor. Zo'n arm heb ik ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een poosje mee zoet geweest?quote:Op zondag 18 maart 2018 22:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Komt me bekend voor. Zo'n arm heb ik ook.
4 maanden, mag sinds afgelopen week weer voorzichtig gaan belasten.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:38 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ook een poosje mee zoet geweest?
Pfff. Dan kom ik beter weg hoop ik. Ik ben 1 februari gevallen en twee weken geleden voor het laatst geopereerd. Morgen gaan de hechtingen eruit.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:42 schreef cafca het volgende:
[..]
4 maanden, mag sinds afgelopen week weer voorzichtig gaan belasten.
Gaat nog wel even duren
Dat valt mee inderdaad.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:58 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Pfff. Dan kom ik beter weg hoop ik. Ik ben 1 februari gevallen en twee weken geleden voor het laatst geopereerd. Morgen gaan de hechtingen eruit.
Ik hoop snel weer te mogen belasten. Er werd gezegd drie weken na de operatie niet belasten. Dat zou nog maar een week zijn.
quote:Op zondag 18 maart 2018 22:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan kun je zo de baan op. Groenewegen trapt als piekvermogen rond de 1650
Volgens mij heb je helemaal niets te zoeken met dat vermogen op de baan. Bos trapt 2300 wattjes maximaal.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan kun je zo de baan op. Groenewegen trapt als piekvermogen rond de 1650
Piekvermogen is idd heel wat anders dan 5sec avg.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je helemaal niets te zoeken met dat vermogen op de baan. Bos trapt 2300 wattjes maximaal.
En de sprinters in een tour rijden rond de 1250 watt piekvermogen in een sprint. Echter zit hun vermogen voor 1 minuut gemiddeld op 500 en in de laatste 10 minuten op 300 watt. Als sprinter in een wedstrijd op de weg moet je het vermogen ook nog kunnen trappen na 4 uur koers, en dat is wat een sprinter een sprinter maakt.
Via: https://www.allesoverspor(...)-bij-het-wielrennen/
Daarnaast vind ik 1600 watt over 5 seconden nog steeds extreem hoog, en dat geloof ik dan ook niet steeds niet.
Ik heb bij beide 44quote:Op maandag 19 maart 2018 10:28 schreef Z het volgende:
Hoe groot vallen Giro ten opzichte van Sidi-schoenen? Ik heb mijn sidi's 1 maatje groter dan normaal.
Nou mijn piekvermogen is zeker 8 terawattquote:Op maandag 19 maart 2018 08:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je helemaal niets te zoeken met dat vermogen op de baan. Bos trapt 2300 wattjes maximaal.
En de sprinters in een tour rijden rond de 1250 watt piekvermogen in een sprint. Echter zit hun vermogen voor 1 minuut gemiddeld op 500 en in de laatste 10 minuten op 300 watt. Als sprinter in een wedstrijd op de weg moet je het vermogen ook nog kunnen trappen na 4 uur koers, en dat is wat een sprinter een sprinter maakt.
Via: https://www.allesoverspor(...)-bij-het-wielrennen/
Daarnaast vind ik 1600 watt over 5 seconden nog steeds extreem hoog, en dat geloof ik dan ook niet steeds niet.
https://www.bel-me-niet.nl/quote:Op maandag 19 maart 2018 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
Heb elke week eneco aan de telefoon willen mij onder contract hebben
Edwin Groen in HHW?quote:Op zondag 18 maart 2018 16:15 schreef Adrie072 het volgende:
Als ik omgeving Alkmaar wil kijken voor een tweedehands, welke fietsenwinkel zouden jullie me dan adviseren?
Is je postorderfiets al geleverd?quote:Op maandag 19 maart 2018 14:21 schreef kaasplankje het volgende:
Bij fm's hier is het zo dat 2e hands fietsen erg snel verkocht zijn, en er dus weinig aanbod is. Dit denk ik omdat toch veel mensen niet de know how bezitten om een gebruikte fiets te beoordelen op staat van onderhoud en waarde.
De betaling (vorauskasse ivm de licentiekorting) is gehonoreerd. Het rijwiel is op voorraad dus ik verwacht 'm hopelijk dit weekeinde of anders volgende woche.quote:
Hoe voelt dat nou, om als Rotterdammert een Duitse fiets te kopen?quote:Op maandag 19 maart 2018 14:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De betaling (vorauskasse ivm de licentiekorting) is gehonoreerd. Het rijwiel is op voorraad dus ik verwacht 'm hopelijk dit weekeinde of anders volgende woche.
Ik voel me natuurlijk nu al bestolen, Canyon rekent extra 32 Euro voor bezorging en 17 euro voor de kartonnen doos waar die fiets in vervoerd wordt.quote:Op maandag 19 maart 2018 14:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou, om als Rotterdammert een Duitse fiets te kopen?
Waren er nog fietsen heel in Rotterdam?quote:Op maandag 19 maart 2018 15:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ja beetje alsof je je eigen gestolen fiets mag terug kopen. Zo voelt het voor mij.
Zo zag ik eens voor een mooi prijsje een Storck in DE, alleen rekenden die dan 100 euro bezorgkosten buiten DE. In mijn LPG-bak rij ik voor 40 euro heen en weer, dus ben ik op een zaterdag naar Stuttgart gereden om die fiets op te halen en meteen een bezoek gebracht aan het Mercedes-museum.quote:Op maandag 19 maart 2018 14:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik voel me natuurlijk nu al bestolen, Canyon rekent extra 32 Euro voor bezorging en 17 euro voor de kartonnen doos waar die fiets in vervoerd wordt.
Ja hier pleurt niet na 20km de trapas eruit.quote:Op maandag 19 maart 2018 15:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Waren er nog fietsen heel in Rotterdam?
Dacht er zelf ook nog even aan naar Koblenz te rijden maar dat kost me een dag en ik heb eigenlijk wel iets beters te doen.quote:Op maandag 19 maart 2018 15:37 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Zo zag ik eens voor een mooi prijsje een Storck in DE, alleen rekenden die dan 100 euro bezorgkosten buiten DE. In mijn LPG-bak rij ik voor 40 euro heen en weer, dus ben ik op een zaterdag naar Stuttgart gereden om die fiets op te halen en meteen een bezoek gebracht aan het Mercedes-museum.
Internetheldquote:Op maandag 19 maart 2018 15:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Waren er nog fietsen heel in Rotterdam?
quote:Op maandag 19 maart 2018 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja hier pleurt niet na 20km de trapas eruit.
quote:Op maandag 19 maart 2018 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja hier pleurt niet na 20km de trapas eruit.
Ik heb de hele winter slechts 1x een lekke band gehad. Maar mijn commuter staat ook op 32mm schwalbe marathon rubber.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:08 schreef Leonos het volgende:
Gvd weer lek vanochtend, elk ritje nu. Ook steeds op een andere plek in de band
Pleur heel die fiets in de sloot en koop een fatsoenlijke. Een canyon bvquote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:08 schreef Leonos het volgende:
Gvd weer lek vanochtend, elk ritje nu. Ook steeds op een andere plek in de band
Heb deze net een jaarquote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:10 schreef Najieto het volgende:
[..]
Pleur heel die fiets in de sloot en koop een fatsoenlijke. Een canyon bv
Ik 28... Moet goed zijn tochquote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb de hele winter slechts 1x een lekke band gehad. Maar mijn commuter staat ook op 32mm schwalbe marathon rubber.
#teamcanyonquote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:10 schreef Najieto het volgende:
[..]
Pleur heel die fiets in de sloot en koop een fatsoenlijke. Een canyon bv
Nee dan lekker 2x zoveel neerleggen voor een fiets die te lang gebouwd is.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:47 schreef Tommeke het volgende:
Canyon
Leuk man. Een fiets die iedereen heeft.
Daar stond die van mij ook op, maar dat is toch wel aardig hard rubber. Heb nu Vittoria Voyagers er onder, lijken iets soepeler. Rij ik bijna nooit mee lek, behalve als ik een staalspaan mee pak op de parkeerplaats van het werk.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb de hele winter slechts 1x een lekke band gehad. Maar mijn commuter staat ook op 32mm schwalbe marathon rubber.
Ja klopt het is ook meer een stadfietsenband. Met de rolweerstand van een tractorband. Maar op de commuter maakt mij dat niet zoveel uit. Veel glas op straat altijd hier.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:52 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Daar stond die van mij ook op, maar dat is toch wel aardig hard rubber. Heb nu Vittoria Voyagers er onder, lijken iets soepeler. Rij ik bijna nooit mee lek, behalve als ik een staalspaan mee pak op de parkeerplaats van het werk.
https://www.planetx.co.uk(...)onneur-ii-wired-tyrequote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:19 schreef Leonos het volgende:
[..]
Heb deze net een jaar
[..]
Ik 28... Moet goed zijn toch
Mijn fiets is niet te lang. Plus dat ik er veel minder voor heb betaald dan een gemiddelde postorderfiets.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee dan lekker 2x zoveel neerleggen voor een fiets die te lang gebouwd is.
Wijs eens iemand aan die hetzelfde frame en kleurstelling als ik en Kaas heeft...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:47 schreef Tommeke het volgende:
Canyon
Leuk man. Een fiets die iedereen heeft.
Je bent gewoon in orde.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb de hele winter slechts 1x een lekke band gehad. Maar mijn commuter staat ook op 32mm schwalbe marathon rubber.
Wijs iemand aan die een blauwe 2018 ultimate cf heeft met Campy record erop.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wijs eens iemand aan die hetzelfde frame en kleurstelling als ik en Kaas heeft...
Geen idee, wel een probleem inderdaad. Ik zit vanwege een slechtere rug inderdaad op een endurance geometrie.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:49 schreef Sloggi het volgende:
Over lange frames gesproken: ik heb het idee dat veel frames heel erg lang en laag zijn. Voor mij althans, maar volgens mij heb ik een redelijk normale lichaamsbouw qua verhoudingen. Maar veel frames zijn simpelweg te lang en te laag (Trek, Ridley, Koga zijn vaak erg lang). Italiaanse frames zijn dan weer vaker relatief kort, waardoor je een grotere maat kan nemen om qua lengte uit te komen, waardoor je balhoofdbuis ook langer wordt en je dus minder spacers nodig hebt.
Moraal van het verhaal: waarom is 90% van de modellen lang en laag, terwijl 99% van de fietsen wordt verkocht aan recreanten die meer gebaat zijn bij een wat kortere geometrie...
Ja herkenbaar idd. De meesten op een Trek, Koga etc zie je ook met een 9-10 pennetje en een wereld spacers. Een Aeroad zou met 397 reach ook te lang voor mij zijn. Heb nu 391 reach met 11 pen en geen spacers. Op de Aeroad zou ik al 2.5cm spacers nodig hebben. Je ziet bij alle merken wel een verandering in de geometrie. Ze maken nu vaak een Aero bike die wat langer is en lager en voor mensen die niet zo kunnen zitten wordt er nog een 'normaal' model (comfort) gemaakt.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:49 schreef Sloggi het volgende:
Over lange frames gesproken: ik heb het idee dat veel frames heel erg lang en laag zijn. Voor mij althans, maar volgens mij heb ik een redelijk normale lichaamsbouw qua verhoudingen. Maar veel frames zijn simpelweg te lang en te laag (Trek, Ridley, Koga zijn vaak erg lang). Italiaanse frames zijn dan weer vaker relatief kort, waardoor je een grotere maat kan nemen om qua lengte uit te komen, waardoor je balhoofdbuis ook langer wordt en je dus minder spacers nodig hebt.
Moraal van het verhaal: waarom is 90% van de modellen lang en laag, terwijl 99% van de fietsen wordt verkocht aan recreanten die meer gebaat zijn bij een wat kortere geometrie...
Die rug, zijn dat spieren of botten en (onderrug)?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
[...] Ik zit vanwege een slechtere rug inderdaad op een endurance geometrie.
hou maar opquote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:21 schreef Leonos het volgende:
Fix ik mijn voorband, zet ik hem terug in de stalling, is achter ook opeens leeg
Het zijn racefietsen, geen e-bikes voor bejaarden.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:49 schreef Sloggi het volgende:
Over lange frames gesproken: ik heb het idee dat veel frames heel erg lang en laag zijn. Voor mij althans, maar volgens mij heb ik een redelijk normale lichaamsbouw qua verhoudingen. Maar veel frames zijn simpelweg te lang en te laag (Trek, Ridley, Koga zijn vaak erg lang). Italiaanse frames zijn dan weer vaker relatief kort, waardoor je een grotere maat kan nemen om qua lengte uit te komen, waardoor je balhoofdbuis ook langer wordt en je dus minder spacers nodig hebt.
Moraal van het verhaal: waarom is 90% van de modellen lang en laag, terwijl 99% van de fietsen wordt verkocht aan recreanten die meer gebaat zijn bij een wat kortere geometrie...
Merendeel van Trek is er alleen in H2.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:12 schreef Fretwork het volgende:
Trek heeft natuurlijk wel die H1 en H2 geometrie, waardoor je een grotere range kan bieden. Die H2 komt nog wel in de buurt van m'n Canyon volgens mij.
Heb op m'n 20ste een hernia gekregen wegens inflexibiliteit in de onderrug en een aan de laagste wervel vergroeid sacrum. Gaat nu op zich hartstikke goed, maar moet niet te diep gaan zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:18 schreef Z het volgende:
[..]
Die rug, zijn dat spieren of botten en (onderrug)?
sacralisatie?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 14:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb op m'n 20ste een hernia gekregen wegens inflexibiliteit in de onderrug en een aan de laagste wervel vergroeid sacrum. Gaat nu op zich hartstikke goed, maar moet niet te diep gaan zitten.
*Googled evenquote:
Ja ken niemand die zo gek is om een fiets met Campy af te monterenquote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wijs iemand aan die een blauwe 2018 ultimate cf heeft met Campy record erop.
Nou duitsers met die jappen combineren anders ook niet...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:26 schreef Fretwork het volgende:
Dat Italiaans en Duits geen goede combi is hebben de jaren 40 ons wel geleerd
Vrouwen kunnen gewoon niet met hoogwaardige techniek omgaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:40 schreef dop het volgende:
Heb een vriendinnetje met een ultimate CF slx met super record en bullit ultra.
Zij zegt geweldige fiets maar schakelt kut.
Team fiets dus geen keuze maar anders zeker geen campy
heb gelijk mijn groep op mp gezetquote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:40 schreef dop het volgende:
Heb een vriendinnetje met een ultimate CF slx met super record en bullit ultra.
Zij zegt geweldige fiets maar schakelt kut.
Team fiets dus geen keuze maar anders zeker geen campy
Ah. Ik heb ook een matige rug, maar dat is een spierkwestie. Ik had vaak spit. Sinds ik (praktisch) elke ochtend m'n buikspieren train, heb ik er nagenoeg geen last meer van.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 14:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb op m'n 20ste een hernia gekregen wegens inflexibiliteit in de onderrug en een aan de laagste wervel vergroeid sacrum. Gaat nu op zich hartstikke goed, maar moet niet te diep gaan zitten.
quote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nou duitsers met die jappen combineren anders ook niet...
Ah gelukkig, ik doe ook aardig wat core, bij mij zijn de onderrugspieren enorm van belang, gelukkig kan dat goed in de sportschool.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:22 schreef Z het volgende:
[..]
Ah. Ik heb ook een matige rug, maar dat is een spierkwestie. Ik had vaak spit. Sinds ik (praktisch) elke ochtend m'n buikspieren train, heb ik er nagenoeg geen last meer van.
Daarom SRAMquote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nou duitsers met die jappen combineren anders ook niet...
Voor duurzaamheid kiezen met Chinees prulquote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:08 schreef Patroon het volgende:
Junguns even een vraagje..
Ik zit in een dubio, wil een setje Farsports 38mm 25U bestellen. Twijfel nog over de naven. Kan ze met DTswiss 350 naven doen, komt de set incl verzenden op 691 dollar. Weet dat die DT gewoon top naven zijn en ik geen onderhoud heb de komende jaren. Anderzijds zal ik mijn winterfiets met alu wielen gebruiken bij erg slecht weer in de winter.
Maar kan ook voor de Novatec naven gaan, daarmee komt de set op 606 dollar incl verzenden. Beetje goedkoop spul, maar lees er wel goede berichten over. Afdichting is wat minder dan DTswiss, maar industrielagers vervangen is simpel en kost niets. Nadeel van Novatec t.o.v. DTswiss is ook dat Novatec J-bend spaken heeft waardoor de kans op spaakbreuk iets groter is dan bij de Straightpull van DTswiss. Maar ik weeg ook niet zoveel, dus veel heeft het niet te houden.
Het gaat dus om 85 euro verschil op de wielset..
Novatec:
https://www.wheelsfar.com(...)ovatec-wheelset.html
DTswiss 350:
https://www.wheelsfar.com(...)incher-wheelset.html
Ene kant denk ik, is wel weer 85 euro en Novatec zal ook prima zijn, anderzijds denk ik "kan het direct goed doen" en kan de naven later altijd weer in een ander setje laten vlechten.
Maar als de wielset toch niet veel in de winter wordt gebruikt en ben al geen regenrijder, is novatec misschien ook wel voldoende.. Oja de DTswiss heeft geen ratel..
Help..
Ik dacht ook dat DT Swiss een keiharde ratel had, voor mountainbike sowieso.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:15 schreef muzas het volgende:
In mijn ffwd's zitten naven van 'ffwd' Ik was altijd in de veronderstelling dat dit 350's zijn met een ffwd sticker... Ze zien er iig identiek uit.
...en ik kan niet zeggen dat ze geen ratel hebben. Kanonne.
Die sets van Farsports staan best goed aangeschreven.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Voor duurzaamheid kiezen met Chinees prul
Maar ik zou voor DT Swiss gaan
Ook wat van te zeggen...quote:
Ja en met DTswiss 350 zijn ze na 4 jaar nog niet op...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:30 schreef Sloggi het volgende:
Hoe lang doe je met de set? Wat is 85 euro nou als je er vier jaar mee doet...
Oke vreemd. Iemand op het fietsforum noemt de wielen stil. Kan best zijn dat die in het filmpje ook 36T Rachets hebben. Maar goed, ik ga wel voor de DTswiss. Thnx!quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:32 schreef muzas het volgende:
Nee vrij zeker dat t 350 is. Ffwds met 240 zijn stukkie duurder dan wat ik er voor betaald heb.
Dit klinkt vrij bekend. Ik heb geen bel nodig iig.
Net een brommer die Chris Kings.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:32 schreef muzas het volgende:
Nee vrij zeker dat t 350 is. Ffwds met 240 zijn stukkie duurder dan wat ik er voor betaald heb.
Dit klinkt vrij bekend. Ik heb geen bel nodig iig.
Plaats je wel een review? Ik overweeg ook een Far Sports-setje.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke vreemd. Iemand op het fietsforum noemt de wielen stil. Kan best zijn dat die in het filmpje ook 36T Rachets hebben. Maar goed, ik ga wel voor de DTswiss. Thnx!
Ooit achter iemand gefietst met Chris King naven. Kneep elke keer in m'n rem als ze d'r benen stil hield Klinkt best wel als een remgeluid buiten.quote:
Jazeker!quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Plaats je wel een review? Ik overweeg ook een Far Sports-setje.
Ik gebruik mijn setje met Novatec naven vooral om stof mee te vangen. Een paar regenritjes en je kan weer aan de slag...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die sets van Farsports staan best goed aangeschreven.
Ja, ik weet dat lagers wisselen bij Novatec simpel is, maar ik weet ook dat ik er geen zin in heb om dit regelmatig te moeten doen. Al lees ik sommigen dat het maar 1x per jaar nodig is..
@Muzas
De DTswiss met 18 rachets is behoorlijk stil. Die met 36T of 52T maken wel veel meer herrie. De DTswiss 240s hebben standaard nu 36T, misschien zitten die in die FFWD.
Ik heb nu ook een set Zonda's die behoorlijk stil is en eigenlijk merk ik het al niet eens meer dat ze stil zijn.
Ik heb de 350 ook bij mij gravelbike met 36, ze zijn niet stil maar met beetje windgeruis valt het al niet meer op.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:28 schreef Patroon het volgende:
@Muzas
De DTswiss met 18 rachets is behoorlijk stil. Die met 36T of 52T maken wel veel meer herrie. De DTswiss 240s hebben standaard nu 36T, misschien zitten die in die FFWD.
Ach we moeten ook de ketting op spanning houdenquote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik heb de 350 ook bij mij gravelbike met 36, ze zijn niet stil maar met beetje windgeruis valt het al niet meer op.
Veel gedoe mee?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:04 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn setje met Novatec naven vooral om stof mee te vangen. Een paar regenritjes en je kan weer aan de slag...
4e keus, en ik heb maar 1 fietsquote:
Weet je toevallig welk type het is van novatec ?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 22:26 schreef ratatat het volgende:
[..]
4e keus, en ik heb maar 1 fiets
Hele kleine lagers in de voornaaf en water kan er zo in lopen. Als je ze alleen in droog weer gebruikt zijn ze vast prima. En ze hebben ook vast naven met wat grotere lagers en / of wat meer bescherming tegen water.
Ik heb dezelfde.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 22:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet je toevallig welk type het is van novatec ?
Die in de set zijn novatec 291/482
Ook dit rijmt niet met mn ervaring met mijn ffwds. Misschien zijn die dan toch iets anders dan de 350...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik heb de 350 ook bij mij gravelbike met 36, ze zijn niet stil maar met beetje windgeruis valt het al niet meer op.
Het zijn KT naven.quote:Op woensdag 21 maart 2018 06:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook dit rijmt niet met mn ervaring met mijn ffwds. Misschien zijn die dan toch iets anders dan de 350...
Of mss helpt het dat ze aan klankkasten van 60mm zitten.
Ik ben ook niet kapot vd kwaliteit van novatec naven. Ze zijn wel goedkoop, en dat J bend spaken argument is nvt met full carbon velgen want dan heb je toch nooit zo'n idioot hoge spaakspanning.quote:
Oké thnx. Jij hebt ze wel gebruik met koerieren?quote:Op woensdag 21 maart 2018 06:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben ook niet kapot vd kwaliteit van novatec naven. Ze zijn wel goedkoop, en dat J bend spaken argument is nvt met full carbon velgen want dan heb je toch nooit zo'n idioot hoge spaakspanning.
Mijn fiets komt uit Dld en om die groep heb ik nooit gevraagd ja.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:27 schreef kanovinnie het volgende:
Aldus kaas met een nieuwe fiets uit taiwan en een groep uit japan
canyon produceert de frames niet in DLD en je kan ook losse frames kopenquote:Op woensdag 21 maart 2018 07:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn fiets komt uit Dld en om die groep heb ik nooit gevraagd ja.
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
canyon produceert de frames niet in DLD en je kan ook losse frames kopen
moet jij dan niet voor een nieuwe fiets naar Herman Braun fietsen in spijkenisse.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.
Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.
Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.
Beetje struisvogelpolitiek hèquote:Op woensdag 21 maart 2018 07:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.
Een setje 9th wave is wel weer 1149 euro. Dan hebben we het over een hele andere prijsklasse. Hoe die chinezen DT naven van Zwitserland naar Asia en weer naar Friesland krijgen zou mij een worst wezen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.
Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.
Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.quote:
100% van niet. Anders zetten ze er geen 'made by DT-swiss op' schat ik zo. Google search geeft een fietsdraadje uit 2011, mss dat ffwd eerder KT-gebruikte, maar nu dus DT-swiss Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar opquote:
We leven in Europa, niet meer in Nederland.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.
En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
Klopt daarom productie naar Oost Europa en niet naar Azië.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
We leven in Europa, niet meer in Nederland.
Maar wat jij doet is je naven vergelijken met DTswiss350 voor schijfremmen. DTswiss350 zijn namelijk straight pull en dat zijn die van FFWD niet.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:42 schreef muzas het volgende:
geen 'made by DT-swiss op' schat ik zo. Google search geeft een fietsdraadje uit 2011, mss dat ffwd eerder KT-gebruikte, maar nu dus DT-swiss Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar op
quote:
Door de bank genomen kun je zeggen dat hoe verder de flensen uit elkaar staan des te beter dat is voor de stijfheid, maar met moderne 9/10/11 speed wielen lever je dan veel in bij de spaakspanning links achter. Dit komt omdat de speelruimte aan de kant van de cassette erg beperkt is. Als je daar 18mm of meer van midden flens tot midden naaf kunt realiseren ben je al erg goed bezig, en neem je op de koop toe dat je naaf niet meer met alle cassette combinaties in alle frames past (Alchemy heeft hier indertijd de grenzen opgezocht en opgerekt) Extra ruimte tussen de flensen moet dus van de linkerkant komen wat ten koste gaat van de spaakspanning links.
Daarom zitten die straight pull spaken meest alleen aan de aandrijfkant.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het overwegen. De DTswiss350 heeft geen goede geometrie, wist niet eens dat het kon, maar het schijnt het volgende te zijn:
[..]
Waar doe ik dat?quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:52 schreef Patroon het volgende:
Maar wat jij doet is je naven vergelijken met DTswiss350 voor schijfremmen. DTswiss350 zijn namelijk straight pull en dat zijn die van FFWD niet.
edit: onee, DTswiss350 was in het verleden ook wel met J-bend naven. Sorryquote:
Maar je ziet het plaatje erboven ook toch?quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat plaatje wat jij postte is een DTswiss 350 naaf voor disc. Die heeft geen straightpull. Naven voor velgremmen van DTswiss350 hebben standaard straightpull.
[ afbeelding ]
Ja ook geen idee idd. Gaat sowieso weer een hele wereld voor mij open wat naven betreft. Als straks de garage van binnen klaar is, wil ik zelf ook wel wielsetjes gaan bouwen. Lijkt mij een leuke hobby.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar je ziet het plaatje erboven ook toch?
Ik zie op de site dat de huidige F6R straight pull heeft, maar ook geen huismerk-naaf meer..
Zal vanavond eens op de naaf kijken wat er op staat. Maar ik weet bijna zeker dat het 350 is. Kan me niet voorstellen dat DT-swiss voor FFWD apart een hele naaf gaat maken? Het is goedkoper voor hun om gewoon een ander stickertje op de 350 te plakken.
Het zijn ook alleen de 'budget'-modellen die een FFWD-naaf hadden. Heeft DT lager geklasseerde dan de 350?
Producten veranderen in de loop der tijd, mijn set komt uit 2016. Wellicht ligt daar het verschil? de huidige straight pull zijn mss stiller dan het vorig model? weet ik veel
quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
Goefterdoem, mijn postorderfiets moet vandaag al aankomen!
Ik heb een creatieve baanquote:Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.
En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:42 schreef muzas het volgende:
Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar op
Vanavond opbouwen ?quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
Goefterdoem, mijn postorderfiets moet vandaag al aankomen!
Ik denk dat ik dat mijn campa zonda ook even wat minder vet in moet doen, maar heb ze nog niet open gehad.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:28 schreef ddx het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.
Mijn Fulcrum wielen waren nieuw ook stil (maar dan ook echt stil), maar die hadden echt dikke laag vet van binnen.
Even eraf gehaald en wat minder op gedaan en nu hoor je ze wel. (beetje vergelijkbaar met dt swiss)
Kijk ik nog ff aan. De cranks overzetten vd Gios laat ik aan de gespecialiseerde FM over. Ik heb zelf de tools ook niet daarvoor. De rest kan ik zelf en dat is met een paar uurtjes klaar. (zonder tegenslag)quote:
Nu heb ik toevallig ook fulcrums, en dat herken ik idd wel. Heb nu net nieuwe quattro's en die zijn muisstil (want vet) terwijl ik bij de vorige daar was van weggehaald had en dan ratelen ze iets meer, maar inderdaad niet luidruchtig.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:28 schreef ddx het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.
Mijn Fulcrum wielen waren nieuw ook stil (maar dan ook echt stil), maar die hadden echt dikke laag vet van binnen.
Even eraf gehaald en wat minder op gedaan en nu hoor je ze wel. (beetje vergelijkbaar met dt swiss)
Lijkt me eigenlijk best lastig, maar wel een handige vaardigheid om te hebben. Als is het maar dat je iets van spaakspanning e.t.c. weer zodat je zelf je wielen kan onderhouden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ook geen idee idd. Gaat sowieso weer een hele wereld voor mij open wat naven betreft. Als straks de garage van binnen klaar is, wil ik zelf ook wel wielsetjes gaan bouwen. Lijkt mij een leuke hobby.
De logistiek klopt niet. De DTswiss350 worden in Taiwan gemaakt, terwijl de duurdere 240 in Zwiterserland worden gemaakt. Binnenwerk van beide naven is gelijk, alleen zijn de buitenkanten van de 240 lichter.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.
Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.
Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
toevallig een collega achter me die dat soort meuk opkoopt en opbouwd.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand interesse in een Gios frameset? Made in Taiwan.
Het is een 58cm.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:04 schreef muzas het volgende:
[..]
toevallig een collega achter me die dat soort meuk opkoopt en opbouwd.
Maat en foto? dan zal ik eerst es vragen of ie interesse heeft
de amerikaanse staalmarkt is een heel slecht voorbeeld.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.
En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
Blijft een plaatjequote:Op woensdag 21 maart 2018 12:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is een 58cm.
http://www.italiaanseracefietsen.com/2016/02/07/de-gios-van-erik/
Als ik m niet verkopen kan voor wat ik ervoor hebben wil houd ik m lekker zelf.quote:
Ja, ik deed zo'n 4 maanden over m'n laatste setjequote:Op woensdag 21 maart 2018 11:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb zelf ook wielen gevlochten en opgespannen. Het is een hoop werk en een hoop gepriegel. Ik vergelijk het met een trui breien. Je kan 2 maanden gaan zitten breien maar ook gewoon naar de winkel gaan en er eentje kopen.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:38 schreef muzas het volgende:
en dan zwartspuiten en met comic sans "DINGES" er op zeker?
edit: solly
Dit inderdaad, je ziet dat die Amerikanen hoogwaardig staal hier wegkopen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:15 schreef dop het volgende:
[..]
de amerikaanse staalmarkt is een heel slecht voorbeeld.
Die markt is eerder beschermt met import heffingen.
gevolg was dat er weinig werd geinvestreed in vernieuwing, want de eigen afzet markt was toch wel beschermt door de import heffingen.
De US staalindustrie is inmiddels hopeloos veroudert.
China, Europa, japan en india. gaan de US inmiddels ruim voor als het om technologie en hoogwaardig staal gaat.
Kun je importheffingen tegen aan gooien maar dat levert je nog geen hoogwaardig staal op.
En subsidie voor vernieuwing gaat ook alleen werken als het geld niet in de zakken van de beleggers word gestoken.
Je kunt je eigen markt dus ook gewoon slopen juist door importheffingen
de bal word makkelijk bij de consument gelegd maar vergis je niet het zijn de producenten die te gemakkelijk kennis en nowhow hebben verplaatst naar lage loon landen.
gevolg is dat ze soms worden ingehaald door hun eigen strategie
Verdammt! Wat inefficiënt en onvolledig voor moffen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
Canyon heeft mijn adres onvolledig doorgegeven aan UPS. Fiets komt ws. pas morgen en dan ben ik net waarschijnlijk weer niet thuis.
[ afbeelding ]
Die eerste is wat verwijfd, maar die tweede is puur genot.quote:Op woensdag 21 maart 2018 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
Canyon heeft mijn adres onvolledig doorgegeven aan UPS. Fiets komt ws. pas morgen en dan ben ik net waarschijnlijk weer niet thuis.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie edit.quote:Op woensdag 21 maart 2018 17:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die eerste is wat verwijfd, maar die tweede is puur genot.
Thanks, die laatste twee zijn me een potje lekker.quote:
Gewoon dingen uittekenen die dan een paar dagen later door de draai- en freesbanken aan de andere kant van de muur gemaakt worden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt daarom productie naar Oost Europa en niet naar Azië.
Dat was dat jaar met die harde wind toch? Dat was echt een genot om naar te kijken.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:27 schreef Andyy het volgende:
Ook wel mooi hoe die 'm gelijk er weer uithaalt
Dit was de beste race ooit.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:02 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Gewoon dingen uittekenen die dan een paar dagen later door de draai- en freesbanken aan de andere kant van de muur gemaakt worden.
Hoewel ik soms wel zou willen dat ze wat verder weg stonden, takkeherrie.
[..]
Dat was dat jaar met die harde wind toch? Dat was echt een genot om naar te kijken.
Ik vind het wel vet, maar die brede stuurpennen vind ik echt niet mooi.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:01 schreef Fretwork het volgende:
De nieuwe R3 van Boasson Hagen
Met lange slag derrie #teamgrannygear
[ afbeelding ]
Wel mee eens, maar vind het wel een verschrikkelijk lekker frame.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het wel vet, maar die brede stuurpennen vind ik echt niet mooi.
[ afbeelding ]
Ja, maar is zonde dat ze er zo'n lompe stuurpen opzetten.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wel mee eens, maar vind het wel een verschrikkelijk lekker frame.
Je hebt het over die van Boason? Zag laatst op CGN tech dat profs steeds vaker het zadel met de punt lichtelijk naar beneden monteren. Zodat ze makkelijker diep kunnen zitten ivm bekken kanteling.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:51 schreef ddx het volgende:
stuurpen is idd lelijk
snap alleen niet dat ze niet nieuwe di2 junctionbox doen
en zadel staat wel erg naar voren gekanteld, of lijkt dat maar zo ?
Wielrenners zijn net mensenquote:Op donderdag 22 maart 2018 09:55 schreef ddx het volgende:
Ja zag het wel vaker laatste tijd, iemand bedacht dat dat nuttig is en de rest volgt ofzo.
Je glijd de heel de tijd naar voren zo.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:56 schreef Tommeke het volgende:
Een beetje de Adam Hansen houding. Ik vraag me af of dat wel lekker stuurt.
Zie je wel vaker bij sprinters... Die koets is van Matthews toch?quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, maar is zonde dat ze er zo'n lompe stuurpen opzetten.
Inb4 Bizkit die die groene Giant wil kopenquote:Op donderdag 22 maart 2018 10:07 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind die groene Giant ook wel cool. Misschien wel omdat die sunweb decals ook niet erbij passen.
Ja Matthews idd.quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Zie je wel vaker bij sprinters... Die koets is van Matthews toch?
Vind het juist wel mooi dat de 'ekte' renners gewoon pakken wat voor hun werkt... zoals die Hansen met zn eigen schoentjes... heerlijk.
Moet je hier ook niet zo opscheppen meneer Patroonquote:Op donderdag 22 maart 2018 10:21 schreef Patroon het volgende:
Strava is ook al ontdekt door de sexmarkt. Krijg nu allemaal kudo's van fake profielen met schaars geklede dames.. Wel apart, want mijn strava staat verder op prive..
https://www.strava.com/athletes/29156391
quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:21 schreef Patroon het volgende:
Strava is ook al ontdekt door de sexmarkt. Krijg nu allemaal kudo's van fake profielen met schaars geklede dames.. Wel apart, want mijn strava staat verder op prive..
https://www.strava.com/athletes/29156391
Ja denk ik ook, hier ook niet lid van clubjes...jammer dat zoiets als Strava zelfs al gevonden wordt door de parasieten van het interwebs.quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:35 schreef muzas het volgende:
Ja ik had er ook een paar de laatste paar activities... En ik maar deknen dat ik goed in de markt lag
En ze zijn inmiddels ook weer weg.
Ook mijn account prive, geen lid van clubjes. Ze trekken gewoon data in bulk van segmenten denk ik.
Ik heb ene Marco Pantani die mij volgtquote:Op donderdag 22 maart 2018 10:46 schreef kaasplankje het volgende:
Gelukkig heb ik geen volgersverzoek van R. Haneveld.
Hallo, jij hebt een pittige tocht gereden. Je bent een kanjer en een toppertje. Houd vol en houd moed. Eet goed voor de juiste energie. Toytoytoy groetjes van je beste vriend Marco. . 👌👌👊👊🖒🖒😁😁🏁🏁😎😎😆😆💪💪👍👍quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb ene Marco Pantani die mij volgt
quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hallo, jij hebt een pittige tocht gereden. Je bent een kanjer en een toppertje. Houd vol en houd moed. Eet goed voor de juiste energie. Toytoytoy groetjes van je beste vriend Marco. . 👌👌👊👊🖒🖒😁😁🏁🏁😎😎😆😆💪💪👍👍
Dat is die ene Rob toch ?quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hallo, jij hebt een pittige tocht gereden. Je bent een kanjer en een toppertje. Houd vol en houd moed. Eet goed voor de juiste energie. Toytoytoy groetjes van je beste vriend Marco. . 👌👌👊👊🖒🖒😁😁🏁🏁😎😎😆😆💪💪👍👍
quote:
Heb je zijn foto's gezien? Die gast is niet 100%quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:30 schreef ddx het volgende:
Vraag me af wat idee van die Rob is, niet echt direct spam bot maar iemand die aandacht nodig heeft en daardoor ook krijgt.
Mensen missen z'n comments soms ook bij Niki z'n ritjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk niks anders dan jij DDX, hij zit ook met zijn fietskloffie bij de chineesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:02 schreef muzas het volgende:
Is toch leuk, zo'n enthousiaste kerel met een kleine mentale beperking die door de hele fiets-community in de armen gesloten wordt.
Beetje wat wij met andy doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |