abonnement Unibet Coolblue
pi_177861822
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja joh en als je eenmaal een keer iemand met eczeem gezien hebt, dan hoef je ook geen dokter te zijn om dat te diagnosticeren ;(

Schoenmaker, leest, uweetwel.
Niet weer hè, gisteren ook al tig "professionals" gehad hier. En de psycholoog mag best een advies geven aan iemand, wat je daarmee doet, mag je zelf weten.

Het wordt echt compleet uit het verband gerukt hier.
pi_177862665
Verklaar die aanhalingstekens eens? Wat is het verschil tussen een professional en een "professional"? Daarnaast is advies is het niet hetzelfde als een diagnose op afstand.

Er wordt helemaal niets uit zijn verband gerukt. TS suggereert dat hij/zij een psycholoog heeft die zonder een persoon gezien te hebben, een diagnose stelt. Dat kan niet en dat mag niet. Dat bepaal jij niet op basis van wat je wel en niet 'gezeur' vindt, daar zijn gewoon duidelijke regels over. Wat eventueel wel overtrokken kan zijn is dat TS de woorden van de psycholoog een beetje vrij geïnterpreteerd heeft, maar die slag om de arm hou ik.

Ik heb inderdaad een broertje dood aan zowel mensen die doen alsof diagnostiek binnen de GGZ geen kennis van zaken vraagt als aan die hetze tegen mensen met een BPS.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_177862909
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
Verklaar die aanhalingstekens eens? Wat is het verschil tussen een professional en een "professional"? Daarnaast is advies is het niet hetzelfde als een diagnose op afstand.

Er wordt helemaal niets uit zijn verband gerukt. TS suggereert dat hij/zij een psycholoog heeft die zonder een persoon gezien te hebben, een diagnose stelt. Dat kan niet en dat mag niet. Dat bepaal jij niet op basis van wat je wel en niet 'gezeur' vindt, daar zijn gewoon duidelijke regels over. Wat eventueel wel overtrokken kan zijn is dat TS de woorden van de psycholoog een beetje vrij geïnterpreteerd heeft, maar die slag om de arm hou ik.

Ik heb inderdaad een broertje dood aan zowel mensen die doen alsof diagnostiek binnen de GGZ geen kennis van zaken vraagt als aan die hetze tegen mensen met een BPS.
Helemaal eens.
pi_177862988
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
Verklaar die aanhalingstekens eens? Wat is het verschil tussen een professional en een "professional"? Daarnaast is advies is het niet hetzelfde als een diagnose op afstand.

Er wordt helemaal niets uit zijn verband gerukt. TS suggereert dat hij/zij een psycholoog heeft die zonder een persoon gezien te hebben, een diagnose stelt. Dat kan niet en dat mag niet. Dat bepaal jij niet op basis van wat je wel en niet 'gezeur' vindt, daar zijn gewoon duidelijke regels over. Wat eventueel wel overtrokken kan zijn is dat TS de woorden van de psycholoog een beetje vrij geïnterpreteerd heeft, maar die slag om de arm hou ik.

Ik heb inderdaad een broertje dood aan zowel mensen die doen alsof diagnostiek binnen de GGZ geen kennis van zaken vraagt als aan die hetze tegen mensen met een BPS.
Kijk naar postnummer 193 van TS, staat dat er geen diagnose is geweest van de betreffende persoon, wél dat ze na zou denken over hoe daar het beste mee om te gaan.

Dus, wat wil je nou? Even lekker trappen omdat iemand iets doet wat niet mag? Dan kun je veel mensen wel oppakken omdat het niet mag..

En ja, de GGZ is een bende hier, wachtrijen tot en met (6 maanden tot een jaar is niets). En áltijd als er iemand iets overkomt, ja de persoon was bekend bij instantie X. Dan faal je gewoon keihard. (maar dat is een andere discussie).

Feit blijft dat er iets moet gebeuren daar in huis, en ouders + TS zijn daar mee bezig, maar is lastig, want ze willen broertje niet kwijt (wat ook logisch is).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 14:23:52 ]
pi_177863256
Ze moet zich ook onthouden van uitspraken als 'dat zou het kunnen zijn'. En ja, ik ageer tegen het verlenen van slechte zorg en het mogelijk schenden van een beroepscode. Daar ga ik heus niets van zeggen omdat Henk ook wel eens door rood fietst. Persoonlijk noem ik dat gewoon kritisch en vind ik het productiever dan trappen allerhande opgeblazen onderbuikverhalen. Maar het zou me niet verbazen als we daarover ook van mening verschillen ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_177863622
Ts kun je even opsommen waarom jij denkt dat het een borderliner?
pi_177863684
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Tja ruimte creëren is niet zo moeilijk, grenzen stellen, ze hoeft niet altijd bij jullie te zijn, of betaald ze mee aan de huishouding, ze heeft toch eigen ouders?
Gooide het op het financiële, waarom zouden jou ouders voor haar kost en inwoning moeten opdraaien, ze is neem ik aan geen zwervertje die is aan komen lopen, dus gewoon, eigen gezin is al duur zat om te onderhouden zou fijn zijn als je even wat bij je eigen thuis zou doorbrengen.
Klaar toch.
Ja precies vindt ik ook , nu even kijken hoe alles uitpakt en hoe verder daarna
pi_177863827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:46 schreef Duveldrinker het volgende:
Ts kun je even opsommen waarom jij denkt dat het een borderliner?
Nou ik had sowieso al het idee dat er iets niet klopte omdat ze kei veel problemen had en met iedereen ruzie en vertelde dat ze bij 3 psychologen heb gelopen enz. Toen is de buurvrouw een keer langs gekomen en kwam zij ter sprake, en mijn buurjongen heb dus een vriendin gehad met borderline (dit was een echte diagnose, zij had ook echt behandelingen etc) en daar kwamen alleen maar gelijkenissen uit qua doen en laten, gedrag enzo. Ik ben me daar toen in gaan verdiepen en alles wat ik erover lees is waar en betrekt op haar. Zij heb zelf een diagnose gekregen ook tijdens die bezoeken bij die 3 psychologen maar wilde dit natuurlijk niet vertellen aan mij.
Ik heb me wel daadwerkelijk echt verdiept.
pi_177864666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:56 schreef Lisaax het volgende:

[..]

Nou ik had sowieso al het idee dat er iets niet klopte omdat ze kei veel problemen had en met iedereen ruzie en vertelde dat ze bij 3 psychologen heb gelopen enz. Toen is de buurvrouw een keer langs gekomen en kwam zij ter sprake, en mijn buurjongen heb dus een vriendin gehad met borderline (dit was een echte diagnose, zij had ook echt behandelingen etc) en daar kwamen alleen maar gelijkenissen uit qua doen en laten, gedrag enzo. Ik ben me daar toen in gaan verdiepen en alles wat ik erover lees is waar en betrekt op haar. Zij heb zelf een diagnose gekregen ook tijdens die bezoeken bij die 3 psychologen maar wilde dit natuurlijk niet vertellen aan mij.
Ik heb me wel daadwerkelijk echt verdiept.
Wat maakt het uit of het borderline of weet ik veel wat is? Het gaat om die ene persoon in die situatie, dan doet het er toch verder niet toe welk label er aan hangt?
pi_177864740
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:38 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of het borderline of weet ik veel wat is? Het gaat om die ene persoon in die situatie, dan doet het er toch verder niet toe welk label er aan hangt?
Jezus man, iedereen kan alleen maar met commentaar komen over borderline or not. Het gaat hier om de fucking situatie die verbeterd moet worden niet of zij nou echt specifiek dat heb of niet.

ga je nog met tips komen anders kan je je commentaar voor je houden. hier word niemand wijzer van.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 15:43:48 #236
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177864795
Mensen, kap nou eens met dat onzinnige diagnose-gedoe. Dat leidt nergens toe en is alleen maar interessantdoenerij.
pi_177864804
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:41 schreef Lisaax het volgende:

[..]

Jezus man, iedereen kan alleen maar met commentaar komen over borderline or not. Het gaat hier om de fucking situatie die verbeterd moet worden niet of zij nou echt specifiek dat heb of niet.

ga je nog met tips komen anders kan je je commentaar voor je houden. hier word niemand wijzer van.
Het is een forum, dus je kunt allerlei reacties verwachten, niet alleen reacties die jij leuk vind.

Je maakt een topic aan met een titel alsof borderline hier het probleem is. Dat stoort mij. Niet borderline is het probleem maar wat die vriendin van je broer volgens jou allemaal doet. Dan kan je door blijven roepen over borderline, maar dat is niet alleen dom het is ook stigmatiserend.
pi_177865255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:56 schreef Lisaax het volgende:

[..]

Nou ik had sowieso al het idee dat er iets niet klopte omdat ze kei veel problemen had en met iedereen ruzie en vertelde dat ze bij 3 psychologen heb gelopen enz. Toen is de buurvrouw een keer langs gekomen en kwam zij ter sprake, en mijn buurjongen heb dus een vriendin gehad met borderline (dit was een echte diagnose, zij had ook echt behandelingen etc) en daar kwamen alleen maar gelijkenissen uit qua doen en laten, gedrag enzo. Ik ben me daar toen in gaan verdiepen en alles wat ik erover lees is waar en betrekt op haar. Zij heb zelf een diagnose gekregen ook tijdens die bezoeken bij die 3 psychologen maar wilde dit natuurlijk niet vertellen aan mij.
Ik heb me wel daadwerkelijk echt verdiept.
Dus nu speel je het raad de stoornis spel?
Hebben je ouders inmiddels al actie ondernomen?
pi_177865269
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:56 schreef Lisaax het volgende:

[..]

Nou ik had sowieso al het idee dat er iets niet klopte omdat ze kei veel problemen had en met iedereen ruzie en vertelde dat ze bij 3 psychologen heb gelopen enz. Toen is de buurvrouw een keer langs gekomen en kwam zij ter sprake, en mijn buurjongen heb dus een vriendin gehad met borderline (dit was een echte diagnose, zij had ook echt behandelingen etc) en daar kwamen alleen maar gelijkenissen uit qua doen en laten, gedrag enzo. Ik ben me daar toen in gaan verdiepen en alles wat ik erover lees is waar en betrekt op haar. Zij heb zelf een diagnose gekregen ook tijdens die bezoeken bij die 3 psychologen maar wilde dit natuurlijk niet vertellen aan mij.
Ik heb me wel daadwerkelijk echt verdiept.
Ze heeft een diagnose? Ik zou je broertje echt even wat laten lezen over vrouwen met borderline want je moet als man echt heel sterk in je schoenen staan met zo'n iemand een goede relatie aan te gaan. Acceptatie van de borderliner zelf is de eerste stap, zij moet accepteren dat zij het heeft en daar iets mee gaan doen, je broertje zal heel veel geduld en duidelijkheid moeten geven aan haar. Ik vraag mij af of hij dit kan als ik alles zo lees. Hopelijk maakt hij het uit zou voor iedereen het beste zijn.
pi_177869094
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:44 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Het is een forum, dus je kunt allerlei reacties verwachten, niet alleen reacties die jij leuk vind.

Je maakt een topic aan met een titel alsof borderline hier het probleem is. Dat stoort mij. Niet borderline is het probleem maar wat die vriendin van je broer volgens jou allemaal doet. Dan kan je door blijven roepen over borderline, maar dat is niet alleen dom het is ook stigmatiserend.
Dat dus.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_177869192
"Hoe ga ik om met een borderliner?":

Hard aanpakken en bij discussies veel sarcasme gebruiken. En vooral niet toegeven van de principes af te stappen. Geef een kruimel en je bent uiteindelijk een heel brood kwijt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 19:37:11 ]
pi_177869766
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:06 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ze heeft een diagnose? Ik zou je broertje echt even wat laten lezen over vrouwen met borderline want je moet als man echt heel sterk in je schoenen staan met zo'n iemand een goede relatie aan te gaan. Acceptatie van de borderliner zelf is de eerste stap, zij moet accepteren dat zij het heeft en daar iets mee gaan doen, je broertje zal heel veel geduld en duidelijkheid moeten geven aan haar. Ik vraag mij af of hij dit kan als ik alles zo lees. Hopelijk maakt hij het uit zou voor iedereen het beste zijn.
Dankjewel voor je reactie, ja klopt ben ook zo maar bang dat hem dat niet gaat worden inderdaad maar hoop gewoon inderdaad dat hij dat zelf ook doorkrijgt.
Maar stel ik laat hem dus lezen over borderline moet dat wel subtiel, want als je in een x keihard met al die dingen aankomt en zovan ja weet niet of je dat aan kan , kanhet ook nog zo zijn dat hij eerst gaat ontkennen omdat hij niet wilt dat het zo is
pi_177869869
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:02 schreef Lisaax het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie, ja klopt ben ook zo maar bang dat hem dat niet gaat worden inderdaad maar hoop gewoon inderdaad dat hij dat zelf ook doorkrijgt.
Maar stel ik laat hem dus lezen over borderline moet dat wel subtiel, want als je in een x keihard met al die dingen aankomt en zovan ja weet niet of je dat aan kan , kanhet ook nog zo zijn dat hij eerst gaat ontkennen omdat hij niet wilt dat het zo is
Het beste voor hem zou zijn dat hij gewoon een supertoffe chick als vriendin krijgt (gewoon vriendschappelijk). Grote kans dat hij gevoelens zal krijgen en achterblijft met een gebroken hart, maar dat is wel de grootste kans dat hij een ander perspectief te zien krijgt.

Eigenlijk de rol die jij nu probeert te vervullen, maar met alle respect, als zus is dit niet te doen denk ik.
pi_177870162
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:02 schreef Lisaax het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie, ja klopt ben ook zo maar bang dat hem dat niet gaat worden inderdaad maar hoop gewoon inderdaad dat hij dat zelf ook doorkrijgt.
Maar stel ik laat hem dus lezen over borderline moet dat wel subtiel, want als je in een x keihard met al die dingen aankomt en zovan ja weet niet of je dat aan kan , kanhet ook nog zo zijn dat hij eerst gaat ontkennen omdat hij niet wilt dat het zo is
Hij moet er toch zelf achter komen. Maar je ouders zouden wel eens iets kunnen zeggen over haar gedrag en hun subtiel wijsmaken dat ze beter een eigen woonruimte gaan zoeken. Ik weet niet hoe oud jij bent , maar misschien ook zelf eens kijken naar een eigen plekje?
pi_177878979
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:08 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Het beste voor hem zou zijn dat hij gewoon een supertoffe chick als vriendin krijgt (gewoon vriendschappelijk). Grote kans dat hij gevoelens zal krijgen en achterblijft met een gebroken hart, maar dat is wel de grootste kans dat hij een ander perspectief te zien krijgt.

Eigenlijk de rol die jij nu probeert te vervullen, maar met alle respect, als zus is dit niet te doen denk ik.
Ja klopt! Je hebt helemaal gelijk wel, nu ff hopen dat hij zo’n chick tegen kom
pi_177878992
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:20 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hij moet er toch zelf achter komen. Maar je ouders zouden wel eens iets kunnen zeggen over haar gedrag en hun subtiel wijsmaken dat ze beter een eigen woonruimte gaan zoeken. Ik weet niet hoe oud jij bent , maar misschien ook zelf eens kijken naar een eigen plekje?
Ja dat zal ik wel eens vertellen inderdaad
Lijkt me ook wel dat hij dat beter aangrijp als mijn ouders zoiets zeggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')