abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177833367
Goedemorgen,

De situatie is op dit moment als volgt:

- Computer A met een externe harde schijf;
- Computer B met een externe harde schijf.

Op computer A staan bepaalde werkgerelateerde documenten en op computer B staan andere werkgerelateerde documenten. Het is daardoor enigszins omslachtig werken, omdat we soms bestanden nodig hebben van de andere computer. De computers staan in dezelfde kantoorruimte en zitten op hetzelfde internet netwerk.

De gewenste situatie is dat beide computers met elkaar in verbinding komen. Dat wil zeggen dat bestanden via zowel computer A als computer B beschikbaar moeten zijn.

Op internet heb ik het e.e.a. over een NAS gelezen. Is dat een optie? Of zijn er nog vele andere opties?

Alvast bedankt! :)
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:36:55 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_177833570
Gewoon als gedeelde map/schijf instellen?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_177833596
Een NAS is wel de beste oplossing. Het voordeel is dat je beide op dezelfde locatie kan werken, je gescheiden delen per gebruiker kan hebben, je het voordeel kan hebben van een RAID1 opstelling en je -in het geval van een Synology- goede mogelijkheden hebt voor een offsite backup naar een externe locatie of cloud. In het geval van RAID1 heb je ook het voordeel dat wanneer er een schijf overlijdt niet al je data verloren gaat, je vervangt de schijf en de tweede schijf zal de eerste schijf weer herstellen of andersom.
Powered by Janetje®
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:38:01 #4
357641 Vulcanic
Zeer weinig is zeker
pi_177834870
Als de computers rond dezelfde tijdsperiode aanstaan, is SMB/CIFS de goedkoopste optie. Hier een korte tutorial voor bijvoorbeeld Windows 10. Voor alle platformen zijn er echter wel manieren om op deze manier bestanden te delen echter.
Zeer weinig is zeker, maar alles is mogelijk.
pi_177835386
Alle bestanden op 1 computer zetten, en dan die bestanden delen voor de andere computer.
En de externe schijven gebruiken als backup, die je op een andere lokatie bewaart (ieder maand de externe schijven omwisselen).

Adviezen over online backup zijn onzinnig zonder meer informatie over de hoeveelheid data, en de snelheid van de internetverbinding.
pi_177835648
Beter: NAS
Goedkoper: Onedrive/Dropbox/Transip stack/whatever online storage
Simpel: Windows Share
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_177838805
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:09 schreef oheng het volgende:
Alle bestanden op 1 computer zetten, en dan die bestanden delen voor de andere computer.
En de externe schijven gebruiken als backup, die je op een andere lokatie bewaart (ieder maand de externe schijven omwisselen).

Adviezen over online backup zijn onzinnig zonder meer informatie over de hoeveelheid data, en de snelheid van de internetverbinding.
Ik geef alleen aan dat bijvoorbeeld een Synology goede opties heeft voor online backup. Als het te veel moeite is om normaal te communiceren, zeg dan niets.
Powered by Janetje®
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:16:33 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177838993
Heeft je router een USB ingang, eventueel dat je daar een externe schijf op kan aansluiten en dan heb je in principe ook iets van een NAS, dan zou ik het hoe dan ook wel op minstens twee plekken laten staan voor als één van de schijven de geest geeft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177839673
quote:
15s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:09 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat bijvoorbeeld een Synology goede opties heeft voor online backup. Als het te veel moeite is om normaal te communiceren, zeg dan niets.
Mijn opmerking was helemaal niet gericht op jou of een andere gebruiker hier.

Bovendien bedoel ik mijn opmerking niet lullig; het is alleen om te voorkomen dat we over online backup gaan uitweiden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')