abonnement Unibet Coolblue
pi_177827048
Mijn oom is nog nooit in België geweest. Hij komt uit Spanje maar woont in Nederland.

Hij is benieuwd naar het verschil tussen Nederland en België en wil daarom een weekend met mij naar België.

Ik ben wel eens in Gent geweest en in Antwerpen en 2 uurtjes in Brussel. Maar daarmee ken ik 'België' nog niet echt.

Dus mijn vraag: waar moeten we naartoe (en wat moeten we doen) om in een weekend (zaterdag + zondag) België te leren kennen? Alvast bedankt!
  Forum Admin / PR woensdag 14 maart 2018 @ 22:51:48 #2
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_177827194
Bier drinken en Vlaamse friet eten een optie?
pi_177827249
Brussel is als "Europese" Regeringsstad sowieso interessant. Maar Manneke Pis, de Grote Markt, de tweetaligheid, koninklijk paleis, het Atonium best leuk!

Brugge is trouwens ook mooi.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:56:09 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177827285
Eindelijk een topic in trv waarop ik kan reageren met kennis em ervaring!

Je moet maar het noord oosten van Wallonië. Wat een geweldige plek. _O_ Vooral ene bunker dat stampt uit de 1e wereldoorlog. Ik kreeg er een rondleiding en het was waanzinnig interessant. Het is een leuk gebied om te fietsen overigens. Mooi natuur en lekker rustig. ^O^
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:56:58 #5
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_177827301
Een wielerwedstrijd bezoeken(Ronde van Vlaanderen bijvoorbeeld) of een veldrijdwedstrijd maar dat seizoen is net afgelopen.
pi_177827357
Ik zou een dag Brussel en een dag Brugge doen als je maar twee dagen hebt en niet op dezelfde plek wil blijven voor een weekend.

Brugge is natuurlijk gewoon een erg mooie stad om te zien, en Brussel heeft genoeg te bieden als hoofdstad om je een dag bezig te houden. Weet niet of je de EU kunt bezoeken in het weekend maar anders gewoon door het oude standscentrum ronddwalen en een biertje doen bij Cantillon in Anderlecht.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_177828430
Bedankt allemaal voor jullie reacties tot nu toe!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:56 schreef maxi-mus het volgende:
Een wielerwedstrijd bezoeken(Ronde van Vlaanderen bijvoorbeeld) of een veldrijdwedstrijd maar dat seizoen is net afgelopen.
Misschien had ik er even bij moeten zeggen dat we komend weekend gaan ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik zou een dag Brussel en een dag Brugge doen als je maar twee dagen hebt en niet op dezelfde plek wil blijven voor een weekend.

Brugge is natuurlijk gewoon een erg mooie stad om te zien, en Brussel heeft genoeg te bieden als hoofdstad om je een dag bezig te houden. Weet niet of je de EU kunt bezoeken in het weekend maar anders gewoon door het oude standscentrum ronddwalen en een biertje doen bij Cantillon in Anderlecht.
Dat klinkt heel goed! Ik wil inderdaad niet op dezelfde plek blijven. Weet je ook of dingen gesloten zijn op zondag (zoals bijvoorbeeld winkels)? En heeft iemand nog een tip om net buiten het centrum van Brussel te parkeren en dan bijvoorbeeld met het OV naar het centrum te gaan?
  Moderator donderdag 15 maart 2018 @ 00:03:12 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177828432
In een weekend België leren kennen is natuurlijk niet te doen ;) maar als je tijd hebt voor 2 steden zou ik denk ik Gent doen (prachtig!) en Brussel. Dan heb je ook zowel een Vlaamssprekende als een Franssprekende stad aangedaan :)

En als je België écht wil leren kennen is de Ardennen natuurlijk onmisbaar O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 15 maart 2018 @ 00:04:40 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177828457
Op zondagen is vrijwel alles dicht in België. Misschien dat het in een grote stad als Brussel anders is (verwacht dat eigenlijk wel) maar in Gent was alles dicht.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 15 maart 2018 @ 00:21:47 #10
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_177828682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:02 schreef korting het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties tot nu toe!

[..]

Misschien had ik er even bij moeten zeggen dat we komend weekend gaan ;)

[..]

Dat klinkt heel goed! Ik wil inderdaad niet op dezelfde plek blijven. Weet je ook of dingen gesloten zijn op zondag (zoals bijvoorbeeld winkels)? En heeft iemand nog een tip om net buiten het centrum van Brussel te parkeren en dan bijvoorbeeld met het OV naar het centrum te gaan?
In centraal Brussel mogen winkels openblijven, maar van wat ik me er nog van herinner gaat dat niet op voor alle winkels. Ik zou in ieder geval Brussel op de zondag doen omdat daar meer open is dan vrijwel iedere andere stad.

Maar ik ga er vanuit dat je niet alleen wilt winkelen want dan leer je België ook niet echt kennen verder. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 maart 2018 @ 12:35:03 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177835776
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')