abonnement Unibet Coolblue
pi_177826511
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Geen ontslag op staande voet meer dus, dat kan ze best nog eens geld gaan kosten.
Hooguit één maandsalaris, toch? Daar zullen ze niet wakker van liggen.
pi_177827248
Was het onder werktijd? Was er sprake van misbruik van een gezagsverhouding?
Waar ligt de grens? Niemand heeft ooit geprobeerd een meisje te zoenen en liep een blauwtje?
En hoe is de dame in kwestie toch nog thuis gekomen?
Haar in de steek laten is idd niet fraai of wellicht een smerige streek te noemen.
Maar ontslag op staande voet?
pi_177827405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Zegnouzelf het volgende:
Was er sprake van misbruik van een gezagsverhouding?

Absoluut. Stagiair en een medewerker gaat het om. Daar zit een zekere machtsverhouding bij
pi_177827497
Jesse Klaver komt er achter dat dit "overal kan gebeuren" en dat maakt hem bijna aan het huilen.

Video:
RTLLateNight twitterde op woensdag 14-03-2018 om 22:50:33 .@jesseklaver wordt emotioneel en voelt zich verantwoordelijk voor de vermeende aanranding van een stagiair door een woordvoerder van zijn partij https://t.co/synXoXXDsk #RTLLN @RTL4 https://t.co/D48xGPrFYQ reageer retweet
pi_177827742
OxfamLinks :')

Vreselijke zak die woordvoerder natuurlijk, maar ook een slecht optreden van de partij zelf.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Zegnouzelf het volgende:
Was het onder werktijd? Was er sprake van misbruik van een gezagsverhouding?
Waar ligt de grens? Niemand heeft ooit geprobeerd een meisje te zoenen en liep een blauwtje?
En hoe is de dame in kwestie toch nog thuis gekomen?
Haar in de steek laten is idd niet fraai of wellicht een smerige streek te noemen.
Maar ontslag op staande voet?
Duidelijk na werktijd, want bij het borrelen. Als er een vaste woordvoerder in het spel is en een stagiair is er vanzelfsprekend sprake van gezagsverhouding en in dit geval dus misbruik daarvan.
Ik twijfel ook nog wat ik erger vind. Ik heb ook weleens signalen verkeerd begrepen, waar een vrouw niet zo gecharmeerd van mij was als ik van haar, maar je laat iemand niet aan haar lot over.
Hoe ze thuis is gekomen is inderdaad onduidelijk, zoals veel context nog onduidelijk is.
Ontslag lijkt mij terecht.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_177827804
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:01 schreef bamibij het volgende:

[..]

Absoluut. Stagiair en een medewerker gaat het om. Daar zit een zekere machtsverhouding bij
Daar valt dan nog weinig tegen in te brengen.
Beetje zure conclusie voor mij is wel dat ik in mijn jongere jaren kennelijk nogal wat aanrandingen heb gepleegd. Hoewel ik dat zelf nooit zo heb ervaren en zelfs later gewoon weer met de betreffende meisjes on speaking terms was.
pi_177827817
Tom van der Lee, directeur campagnes van Oxfam Novib, tevens prominent GL Tweede Kamerlid, wist ook al van niks over een ander verkrachtingsschandaal . :')

pi_177827826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:16 schreef Oostwoud het volgende:
OxfamLinks :')

Vreselijke zak die woordvoerder natuurlijk, maar ook een slecht optreden van de partij zelf.

[..]

Duidelijk na werktijd, want bij het borrelen. Als er een vaste woordvoerder in het spel is en een stagiair is er vanzelfsprekend sprake van gezagsverhouding en in dit geval dus misbruik daarvan.
Ik twijfel ook nog wat ik erger vind. Ik heb ook weleens signalen verkeerd begrepen, waar een vrouw niet zo gecharmeerd van mij was als ik van haar, maar je laat iemand niet aan haar lot over.
Hoe ze thuis is gekomen is inderdaad onduidelijk, zoals veel context nog onduidelijk is.
Ontslag lijkt mij terecht.
Mee eens.
pi_177828219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:35 schreef TheJanitor het volgende:
Dom om de laatste trein te missen, en smerige actie van de woordvoerder. Terecht ontslagen.
Heette ze toevallig Annabel?
Trein gemist, even later... Het wordt niets zonder jou..
Racist
pi_177828411
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Zegnouzelf het volgende:
Was het onder werktijd? Was er sprake van misbruik van een gezagsverhouding?
Waar ligt de grens? Niemand heeft ooit geprobeerd een meisje te zoenen en liep een blauwtje?
En hoe is de dame in kwestie toch nog thuis gekomen?
Haar in de steek laten is idd niet fraai of wellicht een smerige streek te noemen.
Maar ontslag op staande voet?
Dit!

Dat alleen laten is natuurlijk niet zo fraai, maar ook met vrienden gebeurt dat vaak zat. Wazige situaties, versterkt door alcohol, waarbij uiteindelijk persoon x of y toch de groep is kwijtgeraakt of geen slaapplek had.

Gezagsverhouding betwijfel ik. Een woordvoerder is meestal geen teamleider/manager en dus was die sjappie zeer waarschijnlijk niet haar baas, maar gewoon een gelijkwaardige collega.

En ook de kern van de zaak vind ik discutabel, want hoe uitzonderlijk is zo'n pusherige versierpoging nou werkelijk!? Op een doorsnee uitgaansavond proberen duizenden jongens/mannen zo aan seks te komen. Maar goed, in het huidige tijdsgewricht mag je natuurlijk niet eens meer zeggen dat het in de praktijk vaak zo gaat.

PS. Dat het vaak zo gaat is natuurlijk niet per definitie een bewijs dat het een goeie gang van zaken is. Maar is het niet gewoon een kenmerk van courtship bij de homo sapiens!? Mannetje wil, vraagt, smeekt, pusht en vrouwtje blijft afwijzen... Of zegt uiteindelijk toch ja, want stiekem wil ze ook wel seks.
Kijk anders een keer een natuur-documentaire. Vrijwel altijd loopt het mannetje te duwen en te pushen en wijst het vrouwtje hem in eerste instantie af, maar wordt er uiteindelijk toch geneuksekst.

[ Bericht 7% gewijzigd door Puntenjager op 15-03-2018 00:49:53 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_177828476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:38 schreef hmmmz het volgende:
Niemand mist 'per ongeluk' de laatste trein.
Impliceer je nou dat die slet gewoon uit was op seks met die verlepte knaker en daar later op terug kwam? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177828505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Zegnouzelf het volgende:
Was het onder werktijd? Was er sprake van misbruik van een gezagsverhouding?
Waar ligt de grens? Niemand heeft ooit geprobeerd een meisje te zoenen en liep een blauwtje?
En hoe is de dame in kwestie toch nog thuis gekomen?
Haar in de steek laten is idd niet fraai of wellicht een smerige streek te noemen.
Maar ontslag op staande voet?
Dat dus. Zoals ik lees heeft ie haar met geen vinger aangeraakt.

Waarschijnlijk gevalletje van al dan niet met opzet die kuttrein missen en zich later bedenken, maar ondertussen wel de hele tijd een beetje de flirt uit lopen hangen en dan als puntje bij paaltje komt de keutel intrekken.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177828563
Grappig gegeven: vraag eens aan een oudere vrouw om dating advies. Heel vaak krijg je te horen dat je moet volhouden. Aan blijven dringen dus, want dikke kans dat het meisje je toch wel leuk vindt. Althans, dat is de visie en het advies van vrouwen met levenservaring.

Maar nogmaals, doordat het 2018 is nu, geldt een andere werkelijkheid en vinden we veel van ons normaal menselijk gedrag onwenselijk.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_177828844
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:12 schreef Puntenjager het volgende:
Grappig gegeven: vraag eens aan een oudere vrouw om dating advies. Heel vaak krijg je te horen dat je moet volhouden. Aan blijven dringen dus, want dikke kans dat het meisje je toch wel leuk vindt. Althans, dat is de visie en het advies van vrouwen met levenservaring.

Maar nogmaals, doordat het 2018 is nu, geldt een andere werkelijkheid en vinden we veel van ons normaal menselijk gedrag onwenselijk.
Ja, super grappig. Behalve dan dat herhaaldelijk iemand (proberen te) zoenen en betasten, terwijl die persoon bij de eerste keer al heeft aangegeven daar niet van gediend te zijn, gewoon strafbaar is.

Dat was ook voor 2018 al zo.
pi_177828942
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, super grappig. Behalve dan dat herhaaldelijk iemand (proberen te) zoenen en betasten, terwijl die persoon bij de eerste keer al heeft aangegeven daar niet van gediend te zijn, gewoon strafbaar is.

Dat was ook voor 2018 al zo.
Ligt er helemaal aan hoe het in werkelijkheid gegaan is. Als er geen enkele fysieke overmacht is gebruikt, dan denk ik niet dat een rechter je snel zal veroordelen. Althans, zeg in 2015 nog niet :')

En ja, het is ergens wel grappig dat jouw eigen sekse dat advies geeft. Het lijkt me dat veel vrouwen na meer dan 50 jaar levenservaring toch wel iets van zichzelf en het leven begrepen hebben.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 15 maart 2018 @ 00:58:32 #41
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_177829030
Grappig als het niet om Groenlinks zou gaan maar om FvD of PVV. Dan was dit topic #25, kreeg je hele tijd pushmeldingen van alle nieuwssites en zat DWDD/RTLLN vol met gasten die heel rechts moeten verketteren. Gelukkig was dit bij Groenlinks dan maar
pi_177829329
quote:
3s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan hoe het in werkelijkheid gegaan is. Als er geen enkele fysieke overmacht is gebruikt, dan denk ik niet dat een rechter je snel zal veroordelen. Althans, zeg in 2015 nog niet :')

En ja, het is ergens wel grappig dat jouw eigen sekse dat advies geeft. Het lijkt me dat veel vrouwen na meer dan 50 jaar levenservaring toch wel iets van zichzelf en het leven begrepen hebben.
Fysiek overwicht, bedoel je denk ik. Dat is slechts één van de mogelijke omstandigheden die kunnen leiden tot een veroordeling, maar zeker niet de enige. Zo kan ook een onverhoedse handeling voldoende zijn.

Dat "mijn eigen sekse" dat advies zou geven is slechts een bewering van jou, die ik overigens ook niet herken. Bovendien is een advies om "vol te houden" en "aan te dringen" nog niet per se een advies om handtastelijk te zijn en te blijven, ook nadat de persoon duidelijk heeft aangegeven dat niet te willen.
De oude vrouwen in jouw omgeving mogen dan levenservaring hebben, dat maakt (jouw interpretatie van) hun advies nog geen waarheid en staat gelukkig al helemaal niet boven de wet.

Bovendien is wel duidelijk dat dergelijk handelen voor de woordvoerder van GroenLinks in ieder geval slecht is afgelopen.
pi_177829355
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:38 schreef hmmmz het volgende:
Niemand mist 'per ongeluk' de laatste trein.
pi_177830321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:16 schreef Oostwoud het volgende:
OxfamLinks :')

Vreselijke zak die woordvoerder natuurlijk, maar ook een slecht optreden van de partij zelf.

[..]

Duidelijk na werktijd, want bij het borrelen. Als er een vaste woordvoerder in het spel is en een stagiair is er vanzelfsprekend sprake van gezagsverhouding en in dit geval dus misbruik daarvan.
Ik twijfel ook nog wat ik erger vind. Ik heb ook weleens signalen verkeerd begrepen, waar een vrouw niet zo gecharmeerd van mij was als ik van haar, maar je laat iemand niet aan haar lot over.
Hoe ze thuis is gekomen is inderdaad onduidelijk, zoals veel context nog onduidelijk is.
Ontslag lijkt mij terecht.
Gezagsverhouding, vreselijk schofterig gedrag naar je collega. Duidelijke redenen voor ontslag.
pi_177830978
Deze hele metoo gebeuren begint wel een beetje een morele paniek te worden...
pi_177830987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:57 schreef Sylv3se het volgende:
Inbrekers, van de trap schoppers, aanranders, iedereen verdient een tweede kans bij GroenLinks.
:')
  donderdag 15 maart 2018 @ 08:07:38 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177831382
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:58 schreef Lidl het volgende:
Grappig als het niet om Groenlinks zou gaan maar om FvD of PVV. Dan was dit topic #25, kreeg je hele tijd pushmeldingen van alle nieuwssites en zat DWDD/RTLLN vol met gasten die heel rechts moeten verketteren. Gelukkig was dit bij Groenlinks dan maar
"Misogynie en aanranding zijn doodnormaal bij populistisch rechts. Kijk maar naar Donald Trump en Stormy Daniels. En wat Thierry Baudet schreef in zijn boek. En bla bla bla."

Ze zouden ter plekke een orgasme krijgen. Des te spicier dat het nu een latent communistische, feministische deugpartij treft.
pi_177831393
quote:
11s.gif Op donderdag 15 maart 2018 00:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Impliceer je nou dat die slet gewoon uit was op seks met die verlepte knaker en daar later op terug kwam? :@
Verlept was hij niet geloof ik, ook jong.
Met extra vezels!
pi_177831400
Je hebt mensen die oprecht bezorgd zijn om deze case en je hebt mensen die hier alleen maar zijn om te lachen en GroenLinks te bashen.

De verhouding is 1:9000+
Met extra vezels!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')