abonnement Unibet Coolblue
pi_177817392
Wij zitten in de laatste onderhandelingen voor een koophuis, dit huis heeft in de woonkamer een bruine laminaatvloer. Deze is prima maar gaat er misschien uit. Mijn vraag is, er zijn veel prijsverschillen tussen laminaatvloeren, waar dien ik op te letten? En zal de ondervloer van de huidige laminaatvloer te hergebruiken zijn?
pi_177817570
Over de ondervloer: daar is eigenlijk niets zinnigs over te zeggen zonder te weten wat voor ondervloer eronder ligt.

Het verschil in laminaat zit in verschillende factoren: de dikte van de platen, de hardheid van de toplaag en 'mode'. Dat laatste betekent niet veel meer dan dat design's die in de mode zijn vaak duurder zijn.

Goedkope laminaatvloeren (lees een paar euro per m2) slijten vaak snel waardoor het lelijk wordt. Je kunt dan beter investeren in wat duurder materiaal dat langer meegaat.
pi_177817904
Als je van plan bent wat langer te gaan wonen in je nieuwe woning dan had ik geen laminaatje van 4.95 euro/m2 er ingelegd maar gekeken naar een wat serieuzer laminaat, dit is wat duurzamer. Verder heb je verschillende plankmaten, designs, wel/niet v-groef, hydroseal. Het is maar net wat je wil.
pi_177818266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:06 schreef Pim89 het volgende:
Over de ondervloer: daar is eigenlijk niets zinnigs over te zeggen zonder te weten wat voor ondervloer eronder ligt.

Het verschil in laminaat zit in verschillende factoren: de dikte van de platen, de hardheid van de toplaag en 'mode'. Dat laatste betekent niet veel meer dan dat design's die in de mode zijn vaak duurder zijn.

Goedkope laminaatvloeren (lees een paar euro per m2) slijten vaak snel waardoor het lelijk wordt. Je kunt dan beter investeren in wat duurder materiaal dat langer meegaat.
Duidelijk. lees nu ook bij verschillende laminaten de intensiviteitsgraad. Sommige zijn dus echt 'slaapkamerlaminaatlatten' en andere weer voor woonkamer. Thanks.
pi_177819625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:45 schreef Troubleshooting het volgende:

[..]

Duidelijk. lees nu ook bij verschillende laminaten de intensiviteitsgraad. Sommige zijn dus echt 'slaapkamerlaminaatlatten' en andere weer voor woonkamer. Thanks.
Krasje met een schroevendraaier en je weet het.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177831510
Ik heb ook ervaren dat de klikgroef nogal scheelt per soort. Bij die goedkope is dat vaak al kapot en gebroken of breekt dat tijdens het leggen. Dit maakt dat de vloer minder goed blijft liggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')