abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:54:57 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177827260
Tsja dit is een verkeersongeluk.

Daar zou je normaal geen straf voor krijgen.

Maar vanwege het alcoholgebruik krijgt hij toch een straf van 4 jaar.
Een goede uitspraak.

4 jaar is best lang, kijk eens terug wat je de afgelopen 4 jaar allemaal hebt kunnen doen.

En die Pool zal nu ook voor de rest van zijn leven moeten lopen met de gedachte dat hij een gezin heeft doodgereden, dat lijkt me ook heftig.

En weer zijn er randdebielen die met levenslange en doodstraffen aankomen in dit topic.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:56:02 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177827281
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:44 schreef Schaapje1987 het volgende:
Ik wil gerechtigheid zien.
Je wilt wraak.
Dat is pure onzin waar een beschaafd land zich niet mee hoort bezig te houden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:58:53 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177827348
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef Meike26 het volgende:
Doodstraf heeft ten eerste geen zin en daar straf je hem ook niet mee. Met +4 jaar gevangenisstraf leer je dat gedrag wel af en kweek je verantwoordelijkheid ! Vingertjes gekruist.

Ik zie steeds vaker van die kleine vrachtwagens uit het oosten. Klein bakwagentje, meestal een bak met zeil ipv beplating. Slaapcabine boven de stuurhut. En het zijn vaak gekke/onvoorspelbare bestuurders. Of ze rijden achterlijk hard met +130 op de linkerbaan, of ze rijden erg langzaam, 85/90, en knallen hun kar zo naar de linkerbaan als ze niet eens de snelheid hebben om hun voorganger in te halen. Levensgevaarlijk die gasten.
Toch valt de schade die ze hier veroorzaken wel mee volgens mij.

Want er zijn helaas nog genoeg transportbedrijven die voornamelijk Polen in dienst hebben, omdat ze veel goedkoper zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177827354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je wilt wraak.
Dat is pure onzin waar een beschaafd land zich niet mee hoort bezig te houden.
Als ik wraak zou willen zien zou ik eerder eisen dat ze hem aanrijden met een auto en laat karma spreken.
  woensdag 14 maart 2018 @ 23:01:21 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177827398
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Harvest89 het volgende:
Tsja dit is een verkeersongeluk.

Daar zou je normaal geen straf voor krijgen.

Maar vanwege het alcoholgebruik krijgt hij toch een straf van 4 jaar.
Een goede uitspraak.

4 jaar is best lang, kijk eens terug wat je de afgelopen 4 jaar allemaal hebt kunnen doen.

En die Pool zal nu ook voor de rest van zijn leven moeten lopen met de gedachte dat hij een gezin heeft doodgereden, dat lijkt me ook heftig.

En weer zijn er randdebielen die met levenslange en doodstraffen aankomen in dit topic.
Op de snelweg tegen het verkeer in gaan rijden is geen verkeersongeluk, dat is echt zeer roekeloos rijden.
De vraag is nog maar of hij nuchter ook zo stom zou zijn geweest, of dan wel had kunnen inschatten dat tegen het verkeer in rijden onverantwoord was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177827927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:06 schreef Nober het volgende:
Een Duitse rechtbank heeft een 34-jarige Poolse chauffeur veroordeeld tot vier jaar en drie maanden gevangenisstraf voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval. Op de Duitse snelweg kwamen daardoor een Nederlandse vader (53), zijn vrouw (51) en hun dochter van twintig jaar uit Sittard om het leven.

De chauffeur reed eind september vorig jaar met zijn kleine vrachtwagen op de A67 tegen het verkeer in toen hij ter hoogte van Rüsselsheim frontaal op de Nederlandse auto botste.

De Pool, die 3,09 promille alcohol in zijn bloed had, raakte zelf zwaargewond. De rommel op de weg veroorzaakte daarna nog meer ongevallen, waardoor diverse mensen gewond raakten.

Hij zei spijt te hebben van zijn daad en verontschuldigde zich tegenover de nabestaanden.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ijgt-4-jaar-cel.html

Dat zijn nog eens straffen!
Lijkt me niet meer dan normaal zo'n straf. Die kerel had dermate veel alcohol in zijn bloed dat ik het al knap vind dat z'n vrachtwagentje gevonden had...
pi_177827941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:13 schreef Geerd het volgende:
3 promille das een krat pils, en dan in de auto stappen :') :')
3 promille is zes biertjes.
pi_177828012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:31 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

3 promille is zes biertjes.
Maak er maar 15 van.
Maar de man is gestraft door de Duitse justitie en zal normaliter zijn leven lang gebukt gaan onder wat hij heeft gedaan. Denk daar vooral niet te licht over!
pi_177832353
quote:
6s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik denk dat 4+ jaar wel genoeg tijd is voor iemand om na te denken om zn dwaasheid, zodat ie in de toekomst niet meer dronken gaat rijden ja. Je kan zo iemand wel 10 jaar uit de samenleving trekken, maar dat kost de samenleving alleen maar geld.
Ik denk dat je onderschat hoelang een jaar duurt als je in een cel opgesloten zit.

Hoezo vind jij 4+ jaar niet genoeg? Wat zie jij het liefst als minimale straf voor deze persoon? Waarom? Want het enige wat jij doet is huilen dat het te weinig straf is.... waarmee je eigenlijk alleen maar iets over jezelf zegt, en nergens anders over.
Ik zal er verder niet meer op in gaan. Het is vrij duidelijk dat jij en andere de waarde van een mensenleven ver onderschatten. Maar hé, kan daar natuurlijk niks van zeggen, en ik ben natuurlijk geen rechter.

Ik hoop voor jou en andere dat er nooit in jouw familie ooit eens een ongeluk als dit gebeurd, waarbij de dader in relatie met wat hij/zij doet en veroorzaakt heeft met zo'n pis strafje mee wegloopt.
pi_177832833
In Duitsland kan het dus wel. Hier geven we een taakstrafje.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:01:28 #36
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177833004
quote:
6s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik denk dat 4+ jaar wel genoeg tijd is voor iemand om na te denken om zn dwaasheid, zodat ie in de toekomst niet meer dronken gaat rijden ja. Je kan zo iemand wel 10 jaar uit de samenleving trekken, maar dat kost de samenleving alleen maar geld.
Ik denk dat je onderschat hoelang een jaar duurt als je in een cel opgesloten zit.

Hoezo vind jij 4+ jaar niet genoeg? Wat zie jij het liefst als minimale straf voor deze persoon? Waarom? Want het enige wat jij doet is huilen dat het te weinig straf is.... waarmee je eigenlijk alleen maar iets over jezelf zegt, en nergens anders over.
Nee, 4 jaar+ is ruim voldoende voor het doodrijden van 3 mensen door drank achter het stuur in een vrachtwagen 8)7 Hij zal het daarna natuurlijk nooit meer doen ............... Want in de gevangenis leert hij dit soort gedrag wel af ......................... duh
"Hoka Hey!"
pi_177833101
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, 4 jaar+ is ruim voldoende voor het doodrijden van 3 mensen door drank achter het stuur in een vrachtwagen 8)7 Hij zal het daarna natuurlijk nooit meer doen ............... Want in de gevangenis leert hij dit soort gedrag wel af ......................... duh
Als je ladderzat een vrachtwagen gaat besturen dan ben je een levensgevaarlijk dodelijk wapen. Stel hij was met zijn vrachtwagen een kraampje binnengereden? Er hadden tientallen doden kunnen vallen.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:08:11 #38
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177833128
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als je ladderzat een vrachtwagen gaat besturen dan ben je een levensgevaarlijk dodelijk wapen. Stel hij was met zijn vrachtwagen een kraampje binnengereden? Er hadden tientallen doden kunnen vallen.
Een goede straf, naast gevangenis, zou rij ontzegging voor het leven zijn. Dit ook als voorbeeld naar anderen!

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 15-03-2018 10:49:55 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:35:26 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177833538
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:08 schreef matspontius het volgende:

[..]

Een goed straf, naast gevangenis, zou rij ontzegging voor het leven zijn. Dit ook als voorbeeld naar anderen!
Dat zou wat mij betreft idd prima zijn, nooit meer achter het stuur mogen, en als dat dan alleen voor Duitsland zou gelden; ook best. Maar liefst NL erbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177833576
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:37 schreef SpecialK het volgende:
Pool: sorry, hé.
Zo interpreteerde ik het ook ja :D
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:17:53 #41
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_177834394
Er schijnen tegenwoordig 4 zekerheden in het leven te zijn:

1. op een dag ga je dood
2. je moet belasting betaling
3. Polen rijden met drank op
4. Marokkanen (vul maar in)
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_177835644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:25 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Ik zal er verder niet meer op in gaan. Het is vrij duidelijk dat jij en andere de waarde van een mensenleven ver onderschatten. Maar hé, kan daar natuurlijk niks van zeggen, en ik ben natuurlijk geen rechter.

Ik hoop voor jou en andere dat er nooit in jouw familie ooit eens een ongeluk als dit gebeurd, waarbij de dader in relatie met wat hij/zij doet en veroorzaakt heeft met zo'n pis strafje mee wegloopt.
Flikker toch met je neppe emotie-politiek.

Met je tekortkomende herseninhoud. En dan mij toewensen dat mij dit overkomt?

Beter heb je geen foto in je Fotoboek want ik ga nu kijken hoe je lelijke hoofd eruit ziet.
pi_177835695
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, 4 jaar+ is ruim voldoende voor het doodrijden van 3 mensen door drank achter het stuur in een vrachtwagen 8)7 Hij zal het daarna natuurlijk nooit meer doen ............... Want in de gevangenis leert hij dit soort gedrag wel af ......................... duh
Ik ben er vrij zeker van dat je in de gevangenis niemand dood kan rijden met een vrachtwagen, idd.
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:49:59 #44
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177836111
quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat je in de gevangenis niemand dood kan rijden met een vrachtwagen, idd.
Kun je ook normaal reageren of alleen idioot, bedreigend en totaal niet relevant? Zie bovenstaande posts. Volgens mij doe ik best een redelijke suggestie voor de strafmaat van deze debiel van een chauffeur en dan reageer jij daar zo bijdehand op ...................
"Hoka Hey!"
pi_177836153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:49 schreef matspontius het volgende:
reageren of alleen idioot, bedreigend en totaal niet relevant? Zie bovenstaande posts. Volgens mij doe ik best een redelijke suggestie voor de strafmaat van deze debiel van een chauffeur en dan reageer jij daar zo bijdehand
Ja het is een debiel.. en ja levenslange rijontzegging zou niet verkeerd zijn.

Maar 4+ jaar opgesloten zitten in een cel is niet kort, of zo. Mensen onderschatten dat (graag). Ga maar eens een weekje opgesloten zitten, kijken hoe lang de tijd duurt... En dan mag je je voorstellen hoe het is om dat jarennn achtereen temoeten.
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:54:18 #46
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177836186
quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja het is een debiel.. en ja levenslange rijontzegging zou niet verkeerd zijn.

Maar 4+ jaar opgesloten zitten in een cel is niet kort, of zo. Mensen onderschatten dat (graag). Ga maar eens een weekje opgesloten zitten, kijken hoe lang de tijd duurt... En dan mag je je voorstellen hoe het is om dat jarennn achtereen temoeten.
Zeg ik ergens dat het 4+ jaar moet zijn? Die rij ontzegging vind ik de belangrijkste strafmaat omdat zo voorkomen wordt dat deze idioot legaal ooit nog dronken in een vrachtwagen zit. De gevangenis straf mag de rechter bepalen
"Hoka Hey!"
pi_177836217
quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Flikker toch met je neppe emotie-politiek.

Met je tekortkomende herseninhoud. En dan mij toewensen dat mij dit overkomt?

Beter heb je geen foto in je Fotoboek want ik ga nu kijken hoe je lelijke hoofd eruit ziet.
Blijkbaar vindt jij lezen onder emoties lastig. Ik zei vrij duidelijk dat ik hoop dat er bij jou NOOIT eens zoiets gebeurd, dus nee. Ik wens dit jouw niet toe, achterlijke.
pi_177836230
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zeg ik ergens dat het 4+ jaar moet zijn? Die rij ontzegging vind ik de belangrijkste strafmaat omdat zo voorkomen wordt dat deze idioot legaal ooit nog dronken in een vrachtwagen zit. De gevangenis straf mag de rechter bepalen
Dan zijn wij het helemaal met elkaar eens en kan je eventuele voorgaande beledigingen als niet-gezegd beschouwen. Maar dat mag jij op jouw beurt bepalen :)
pi_177836253
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:55 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt jij lezen onder emoties lastig. Ik zei vrij duidelijk dat ik hoop dat er bij jou NOOIT eens zoiets gebeurd, dus nee. Ik wens dit jouw niet toe, achterlijke.
Gelukkig maar. Daarnaast vind ik 4+ jaar wel een gepaste straf. Ik zie het als een kater van 4 jaar. Succes daar mee, weetjewel.
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:59:05 #50
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177836294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Want er zijn helaas nog genoeg transportbedrijven die voornamelijk Polen in dienst hebben, omdat ze veel goedkoper zijn.
Neuh, er is een groot tekort aan fatsoenlijk opgeleide Nederlandse chauffeurs.
And so is the past
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')