abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 maart 2018 @ 19:27:57 #151
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177890293
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oke, hoe weet je dat?

Zie reactie hierboven.
E250 kostte 1.55 euro bij de webshop. Plus 8.95 euro verzendkosten maakt exact het bedrag dat het meisje heeft overgemaakt naar de webshop, na eerst even een leugentje om bestwil te hebben verteld per telefoon om de bestelling erdoor te krijgen.

En ik kan rekenen: 1+1=2 :Y
quote:
Die summier beschreven symptomen van hoe de dood intreedt gelden ook voor het andere middel dat wordt genoemd (ook een conserveermiddel) en voor andere vormen van vergiftiging.

Dubbele bevestiging dus :Y

quote:
Ik vind eenmalig 180euro per lid, waarvan ook de kosten van het middel en andere dingen worden betaald, nou niet echt "klauwen met geld".

Even kijken: van 3000 leden naar 20.000 betalende leden.
17.000 x 180 euro is een kleine 3 miljoen euro. Best wel een bak geld.

Om die 17000 nieuwe leden te voorzien van het poeder kost aan materiaal ongeveer 1-2 euro per persoon.

5 cent voor een gripzakje
15 cent aan poeder
70 cent voor een postzegel
en laten we duur doen: 1 euro extra voor arbeid.

Blijft over: een leuke winst als je dat kluisje even vergeet :)

quote:
Ze hebben het over een biometrisch kluisje. Ze willen het ook niet enkel opbergen voor kleine kinderen.
Over dat kluisje zullen ze ook wel een leuke winst pakken, denk je ook niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 17-03-2018 19:36:34 ]
  zaterdag 17 maart 2018 @ 19:30:20 #152
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177890375
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja hoor, je kan het nu vast ook wel in China bestellen. Toch kozen mensen ervoor om lid te worden van CLW. Dat is ook eenvoudiger (en wellicht goedkoper) dan een inschrijving bij de KvK en het moeten aanschaffen van een (te) grote hoeveelheid van het spul.

Maar CLW levert zelf toch niets?
Denk je dat al die mensen wisten om welk poeder het ging?
Tot nu toe hebben ze dat zelf niet bekend gemaakt. Zullen ze ook niet doen.

Ze teren op de onwetendheid. En een deel van de mensen zal gewoon ook begeleiding erbij willen hebben. Ter geruststelling zeg maar. Ter bevestiging.

Even benieuwd welk 2e middel jij bedoelde. Pentabarbinal zal het niet zijn, dat is veels te duur, illegaal en lastig te verkrijgen.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 19:31:42 #153
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177890430
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja hoor, je kan het nu vast ook wel in China bestellen. Toch kozen mensen ervoor om lid te worden van CLW. Dat is ook eenvoudiger (en wellicht goedkoper) dan een inschrijving bij de KvK en het moeten aanschaffen van een (te) grote hoeveelheid van het spul.

Maar CLW levert zelf toch niets?
Weet niet, maar ik vermoed dus dat ze het wel leveren maar dat neit zo openlijk willen toegeven. Want: handelen tegen de grens van de wet / hulp bij zelfdoding.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 17-03-2018 19:37:16 ]
pi_177892308
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:15 schreef rubensanti het volgende:

[..]

Omdat je nog belasting moet betalen.
Maar als je oud bent en van je pensioen geniet, dan vinden de VVD en D66 het niet erg als je (eerder) uit het leven stapt. Dus stimuleren ze dit door ouderen te dwingen langer door te werken, zodat ze dichter bij hun dood komen of eerder sterven.

Ethics

The subject of a suicide pill has provoked fierce debate in the country.

While liberal democrats D66 argue that people should be able to end their lives when they feel they are complete, Christian parties are opposed.

This was reportedly one of the 'ethical' sticking points in the long process of creating a coalition government last year.

[ Bericht 21% gewijzigd door Begripvol op 17-03-2018 20:39:21 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  zaterdag 17 maart 2018 @ 20:43:34 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_177892513
Interessant dat de discussie gaat over een stichting en hun werkwijze, die bij mijn weten niets te maken heeft met de gekozen zelfdood van de overledene.
Het is zelfs voltrekt onduidelijk of en welk barbituraat cq. combinatie, de vrouw precies gebruikte. Het bekende, afleidende denken van een gevoelig onderwerp.
Shoot the messenger, forbid the message and the issue goes away.... or oh shit not .. the people already know ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_177892776
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:27 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zie reactie hierboven.
E250 kostte 1.55 euro bij de webshop. Plus 8.95 euro verzendkosten maakt exact het bedrag dat het meisje heeft overgemaakt naar de webshop, na eerst even een leugentje om bestwil te hebben verteld per telefoon om de bestelling erdoor te krijgen.

En ik kan rekenen: 1+1=2 :Y
Oh, ik zie het nu ook op de website.
quote:
[..]

Dubbele bevestiging dus :Y
Nee, ik heb het over dat andere middel dat wordt genoemd op diverse websites en fora. Niet E250 dus.
quote:
[..]

Even kijken: van 3000 leden naar 20.000 betalende leden.
17.000 x 180 euro is een kleine 3 miljoen euro. Best wel een bak geld.

Om die 17000 nieuwe leden te voorzien van het poeder kost aan materiaal ongeveer 1-2 euro per persoon.

5 cent voor een gripzakje
15 cent aan poeder
70 cent voor een postzegel
en laten we duur doen: 1 euro extra voor arbeid.

Blijft over: een leuke winst als je dat kluisje even vergeet :)
Je kan de kluis niet vergeten want die moet je afnemen. Anders mag je niet meedoen.
[/quote]
[..]

Over dat kluisje zullen ze ook wel een leuke winst pakken, denk je ook niet?
[/quote]
Ik weet het niet, maar ik denk van niet. Ze zeggen zelf in ieder geval dat ze de kluis voor de inkoopprijs leveren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Weet niet, maar ik vermoed dus dat ze het wel leveren maar dat neit zo openlijk willen toegeven. Want: handelen tegen de grens van de wet / hulp bij zelfdoding.
Dat zou erg onverstandig zijn als ze het ook gewoon op de manier kunnen doen zoals ze nu zeggen dat ze het gaan doen.

Wat betreft je interesse in hun geldstromen: begrotingen (2017-2020) en jaarrekeningen (2015-2016) staan op de website.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 21:10:49 #157
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177893088
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:56 schreef Physsic het volgende:
Nee, ik heb het over dat andere middel dat wordt genoemd op diverse websites en fora. Niet E250 dus.
En welk middel bedoel je dan?
Mag in PM, als je het hier niet wilt zeggen trouwens.

Met het berekenen van 180 euro voor het zootje, doet CLW denk ik een deel van hun leden tekort. Ik denk dat een berg van hun leden op potentiele leden die 180 euro niet kunnen missen. Lees: bijvoorbeel chronisch zieken, lui met schulden en andere mensen die gewoon geen cent te makken hebben. En dat zijn er veeeeeeel.
pi_177893766
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:10 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En welk middel bedoel je dan?
Mag in PM, als je het hier niet wilt zeggen trouwens.

Met het berekenen van 180 euro voor het zootje, doet CLW denk ik een deel van hun leden tekort. Ik denk dat een berg van hun leden op potentiele leden die 180 euro niet kunnen missen. Lees: bijvoorbeel chronisch zieken, lui met schulden en andere mensen die gewoon geen cent te makken hebben. En dat zijn er veeeeeeel.
Doe ik.

Dat weet ik wel zeker. Er was al een aantal leden dat vrijstelling kreeg voor de contributie van 7,50euro, omdat ze het niet konden betalen (maar zij mogen toch lid worden). Door het verlies in 2016 is de contributie sinds dit jaar verhoogd naar 15euro, waardoor het aantal leden met vrijstelling zal zijn toegenomen. Die leden kunnen zeker geen 180euro betalen. Op de website staat dat er wordt gewerkt aan een initiatief om ook leden die het niet kunnen betalen te kunnen helpen. Ik denk dat hier dat 'solidariteitsfonds' voor is bedoeld, waar ook een deel van die 180euro naartoe gaat.
pi_177894111
Stel nou dat het inderdaad een ander middel is dan E250. Dat geeft dan meteen het gevaar aan van de geheimzinnigheid van CLW. Op fora, blogs en door de media wordt gespeculeerd over wat het zou kunnen zijn, waardoor mensen als Ximena misschien het verkeerde kopen en op een hele pijnlijke manier overlijden of misschien zelfs niet eens overlijden en blijvende schade overhouden.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 21:57:01 #160
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177894301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:48 schreef Physsic het volgende:
Stel nou dat het inderdaad een ander middel is dan E250. Dat geeft dan meteen het gevaar aan van de geheimzinnigheid van CLW. Op fora, blogs en door de media wordt gespeculeerd over wat het zou kunnen zijn, waardoor mensen als Ximena misschien het verkeerde kopen en op een hele pijnlijke manier overlijden of misschien zelfs niet eens overlijden en blijvende schade overhouden.
Over dat spul is genoeg info te vinden. Dodelijk vanaf een paar gram.. en ik denk niet dat iemand die dat spul besteld (per 125 gram) het precies na gaat wegen. Die zal rustig een paar theelepels tegelijk pakken, oplossen en binnen no-time de pijp uit zijn. Ximena is de bevestiging in deze van het middel E250..

Wat dat betreft is het als je het zo bekijkt, misschien helemaal geen slimme zet om de publiciteit te zoeken door de ouders. Verboden kan het middel immers niet en de bevestiging dat het dodelijk was/is, werd bevestigd met haar dood en de ouders die erop op tv praatten, inclusief de details wat het kostte en de dame van de webshop.

Over dat andere goedje, ga ik zo nog even lezen. Dat kende ik nog niet qua naam. Nouja, komt gelijk boven als zoeksuggestie in google zodra je ook maar gaat zoeken op natrium ..
pi_177894686
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Over dat spul is genoeg info te vinden. Dodelijk vanaf 4 gram.. en ik denk niet dat iemand die dat spul besteld (per 125 gram) het precies na gaat wegen. Die zal rustig een paar theelepels tegelijk pakken, oplossen en binnen no-time de pijp uit zijn. Ximena is de bevestiging.. Wat dat betreft is het als je het zo bekijkt, misschien helemaal geen slimme zet om de publiciteit te zoeken. Verboden kan het middel immers niet en de bevestiging dat het dodelijk was/is, is bevestigd met haar dood en de bevestiging van dr ouders dat ze dus idd e250 heeft besteld.
Dodelijk vanaf 4 gram, terwijl CLW het heeft over 2 gram (dodelijk vanaf 0,7gram, voor de zekerheid krijgt iedereen 2 gram)? 🤔
Op een meisje als Ximena heeft een bepaalde dosis wellicht niet hetzelfde effect als op een volwassen man met overgewicht.
Het kan zijn dat E250 wel het middel is waar CLW op doelt, maar dat door het gespeculeer op internet iemand iets anders bestelt. Het ging mij om de onduidelijkheid die er is.

In eerste instantie heeft CLW volgens mij ook niet de media opgezocht, maar is iemand met informatie die zij op een 'afgesloten' deel van hun website hadden gepubliceerd naar buiten gestapt. Maar dat weet ik niet zeker.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 22:18:43 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177894880
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Over dat spul is genoeg info te vinden. Dodelijk vanaf een paar gram.. en ik denk niet dat iemand die dat spul besteld (per 125 gram) het precies na gaat wegen. Die zal rustig een paar theelepels tegelijk pakken, oplossen en binnen no-time de pijp uit zijn. Ximena is de bevestiging in deze van het middel E250..

Wat dat betreft is het als je het zo bekijkt, misschien helemaal geen slimme zet om de publiciteit te zoeken door de ouders. Verboden kan het middel immers niet en de bevestiging dat het dodelijk was/is, werd bevestigd met haar dood en de ouders die erop op tv praatten, inclusief de details wat het kostte en de dame van de webshop.

Over dat andere goedje, ga ik zo nog even lezen. Dat kende ik nog niet qua naam. Nouja, komt gelijk boven als zoeksuggestie in google zodra je ook maar gaat zoeken op natrium ..
Waar komt het als "feit" vandaan dat zij dat middel gebruikt zou hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177895023
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar komt het als "feit" vandaan dat zij dat middel gebruikt zou hebben?
De prijs die ze betaalt heeft (1,55euro) komt precies overeen met dat de prijs van dat product op de betreffende webshop. Bovendien staat er nu bij dat product een melding op de website.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 22:26:23 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177895065
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

De prijs die ze betaalt heeft (1,55euro) komt precies overeen met dat de prijs van dat product op de betreffende webshop. Bovendien staat er nu bij dat product een melding op de website.
Prijs staat er nu toch niet meer bij?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177895688
quote:
Estimated oral LD50 of 35mg/kg in humans [1]. Sodium nitrite toxicity manifests as cardiovascular collapse following severe hypotension due to nitrite's vasodilatory action.
https://www.drugbank.ca/drugs/DB09112
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 17 maart 2018 @ 22:55:04 #166
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177895699
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prijs staat er nu toch niet meer bij?
Nu niet meer. Paar dagen terug wel.
Paar dagen na de uitzending waarin CLW in de publiciteit trad was het daar nog gewoon te bestellen zonder vragen. Zelfde prijs volgens mij. In ieder geval onder de 2 euro.

De vrouw van de webshop heeft de levering ook bevestigd aan haar ouders en op TV. Daarmee is het voor mij in ieder geval bevestigd dat E250 in het geval van de dood van Ximena het bewuste middel was.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 22:58:04 #167
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177895761
quote:
Ook weer 2 gram voor een beetje gemiddeld persoon. Waarbij uiteraard geen hond het op de gram nauwkeurig gaat afwegen. Ook CLW niet en die zullen echt wel een aantal grammetjes meer leveren dan die 2 gram.

Stel je voor dat je net te weinig neemt en het overleefd of dat je lichaam niet erop reageert zoals je wilt :D
pi_177895991
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:58 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ook weer 2 gram voor een beetje gemiddeld persoon. Waarbij uiteraard geen hond het op de gram nauwkeurig gaat afwegen. Ook CLW niet en die zullen echt wel een aantal grammetjes meer leveren dan die 2 gram.

Stel je voor dat je net te weinig neemt en het overleefd of dat je lichaam niet erop reageert zoals je wilt :D
Dat is nergens op gebaseerd.
pi_177895997
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prijs staat er nu toch niet meer bij?
Google Cache.
pi_177896001
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 22:58 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ook weer 2 gram voor een beetje gemiddeld persoon. Waarbij uiteraard geen hond het op de gram nauwkeurig gaat afwegen. Ook CLW niet en die zullen echt wel een aantal grammetjes meer leveren dan die 2 gram.

Stel je voor dat je net te weinig neemt en het overleefd of dat je lichaam niet erop reageert zoals je wilt :D
2 gram is wel aan de lage kant, met 35mg/kg komt dat neer op 57 kg lichaamsgewicht, en het is de LD50, maw bij die dosis is de kans op overlijden 50%.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 17 maart 2018 @ 23:13:15 #171
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177896122
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 23:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is nergens op gebaseerd.
Op logisch redeneren.

Bij dit soort dingen ga je niet op de gram nauwkeurig afwegen. Daar wil je 100% zeker zijn dat de dood intreedt dus neem je een ruime overdosis. Jij, ik en ook het CLW zal niet op die kritische grens gaan zitten.
pi_177896769
"cardiovascular collapse following severe hypotension due to nitrite's vasodilatory action". Herinnert me aan een Canadese student filosofie die ik in Leuven kende. Had me gevraagd een flesje poppers (amyl nitriet) mee te brengen (uit Nederland, als ik wiet ging halen). Was ie met een stel vrienden op z'n kamer aan het blowen, hij zat op bed en is al snuivend achterover getuimeld, waardoor de inhoud van het flesje in z'n neus en over z'n gezicht belandde.
Compleet knockout, ze hebben hem ondersteboven op de trap gelegd en water in z'n neus gegoten. Of dat de beste aanpak was weet ik niet, maar hij heeft het overleefd. Zei later dat het de beste (of extreemste?) trip/high was die hij ooit had meegemaakt. Z'n neus deed wel dagenlang pijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177896873
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 23:39 schreef crystal_meth het volgende:
"cardiovascular collapse following severe hypotension due to nitrite's vasodilatory action". Herinnert me aan een Canadese student filosofie die ik in Leuven kende. Had me gevraagd een flesje poppers (amyl nitriet) mee te brengen (uit Nederland, als ik wiet ging halen). Was ie met een stel vrienden op z'n kamer aan het blowen, hij zat op bed en is al snuivend achterover getuimeld, waardoor de inhoud van het flesje in z'n neus en over z'n gezicht belandde.
Compleet knockout, ze hebben hem ondersteboven op de trap gelegd en water in z'n neus gegoten. Of dat de beste aanpak was weet ik niet, maar hij heeft het overleefd. Zei later dat het de beste (of extreemste?) trip/high was die hij ooit had meegemaakt. Z'n neus deed wel dagenlang pijn.
https://www.ed.nl/eindhov(...)en-op-slot~ada8da19/
pi_177897393
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 23:13 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Op logisch redeneren.

Bij dit soort dingen ga je niet op de gram nauwkeurig afwegen. Daar wil je 100% zeker zijn dat de dood intreedt dus neem je een ruime overdosis. Jij, ik en ook het CLW zal niet op die kritische grens gaan zitten.
De CLW stelt al dat 2 gram ruim is. Ik heb zelfs gelezen dat een hogere dosis wordt afgeraden omdat dan ook de negatieve effecten voorafgaand aan de dood erger worden, maar dat kan ik nu niet terugvinden op de website van CLW, dus ik weet ook niet zeker of dat een advies van CLW was.

Als 2 gram mogelijk niet voldoende is en CLW niet op de kritische grans gaat zitten, waarom zouden ze het dan nu continu hebben over 2 gram en niet voor de veiligheid op 3 of 5 gram?

Als 35mg/kg ook geldt voor mensen, dan is 2 gram geen ruime dosis: 57 kg is geen normaal postuur en 50% is geen 100%.
  zondag 18 maart 2018 @ 00:44:11 #175
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177897982
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

De CLW stelt al dat 2 gram ruim is. Ik heb zelfs gelezen dat een hogere dosis wordt afgeraden omdat dan ook de negatieve effecten voorafgaand aan de dood erger worden, maar dat kan ik nu niet terugvinden op de website van CLW, dus ik weet ook niet zeker of dat een advies van CLW was.

Als 2 gram mogelijk niet voldoende is en CLW niet op de kritische grans gaat zitten, waarom zouden ze het dan nu continu hebben over 2 gram en niet voor de veiligheid op 3 of 5 gram?
Om te verhullen dat het het spotgoedkope e250 is?
Ik weet het niet, enkel dat toen ik een paar maandjes beetje zat te googlen diverse waardes tegenkwam voor een en hetzelfde goedje. Dacht ik tenminste.. Het is niet zo dat de gegeven waardes continue gelijk zijn. Diverse bronnen gaven dus ook diverse andere waarden.

quote:
Als 35mg/kg ook geldt voor mensen, dan is 2 gram geen ruime dosis: 57 kg is geen normaal postuur en 50% is geen 100%.
Dus zal die dosis die CLW levert, ook wel wat hoger zijn.
Ik had even heel snel gerekend trouwens. Moet idd wat meer zijn dan 2 gram.
pi_177898103
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

De CLW stelt al dat 2 gram ruim is. Ik heb zelfs gelezen dat een hogere dosis wordt afgeraden omdat dan ook de negatieve effecten voorafgaand aan de dood erger worden, maar dat kan ik nu niet terugvinden op de website van CLW, dus ik weet ook niet zeker of dat een advies van CLW was.

Als 2 gram mogelijk niet voldoende is en CLW niet op de kritische grans gaat zitten, waarom zouden ze het dan nu continu hebben over 2 gram en niet voor de veiligheid op 3 of 5 gram?

Als 35mg/kg ook geldt voor mensen, dan is 2 gram geen ruime dosis: 57 kg is geen normaal postuur en 50% is geen 100%.
Of ze hebben het over de hoeveelheid actief bestanddeel, nitriet dus (doet men bij medicijnen vaak als het zouten betreft, bij pillen met amfetaminesulfaat bvb zal het aantal mg amfetamine freebase vermeld worden, het sulfaat wordt niet meegerekend). Dan zou het neerkomen op ongeveer 3 gram. Nog steeds minder dan wat wikipedia als lowest published lethal dose vermeldt, 71 mg/kg.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177898487
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of ze hebben het over de hoeveelheid actief bestanddeel, nitriet dus (doet men bij medicijnen vaak als het zouten betreft, bij pillen met amfetaminesulfaat bvb zal het aantal mg amfetamine freebase vermeld worden, het sulfaat wordt niet meegerekend). Dan zou het neerkomen op ongeveer 3 gram. Nog steeds minder dan wat wikipedia als lowest published lethal dose vermeldt, 71 mg/kg.
Dat zou kunnen, maar dan zou de manier hoe ze het overbrengen wel erg verwarrend zijn.

De LD50 van dat andere middel is trouwens 27mg/kg. Als ik zoek naar de lowest lethal dose, kom ik op een lagere waarde uit. Kan dat?
pi_177898800
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar dan zou de manier hoe ze het overbrengen wel erg verwarrend zijn.

De LD50 van dat andere middel is trouwens 27mg/kg. Als ik zoek naar de lowest lethal dose, kom ik op een lagere waarde uit. Kan dat?
In theorie zou dat altijd het geval moeten zijn, LDLO is de laagste dosis waaraan een proefdier stierf, dat zal lager zijn dan de dosis waaraan 50% van de proefdieren sterven. Maar zelfs bij dieren vindt je bronnen met verschillende cijfers, en voor mensen heeft men veel minder beschikbare data, vaak weet men niet hoe nauwkeurig bronnen zijn (hoe heeft men de dosis bepaald, als ie dood is kan je het niet vragen, en zelfs bij groepszelfmoorden waar er overlevenden zijn blijken de dosissen die ze noemen vaak onnauwkeurig of onwaarschijnlijk).

Men kan het proberen af te leiden uit de bloedconcentraties, maar ook dat is niet altijd nauwkeurig. Anderzijds zijn er stoffen die zo vaak als moordmiddel (of bij zelfmoord) gebruikt werden dat men er waarschijnlijk redelijk wat data over heeft. Arsenicum ligt voor de hand, strychnine misschien, enkele insecticides (paraquat?) ...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177899124
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 02:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In theorie zou dat altijd het geval moeten zijn, LDLO is de laagste dosis waaraan een proefdier stierf, dat zal lager zijn dan de dosis waaraan 50% van de proefdieren sterven. Maar zelfs bij dieren vindt je bronnen met verschillende cijfers, en voor mensen heeft men veel minder beschikbare data, vaak weet men niet hoe nauwkeurig bronnen zijn (hoe heeft men de dosis bepaald, als ie dood is kan je het niet vragen, en zelfs bij groepszelfmoorden waar er overlevenden zijn blijken de dosissen die ze noemen vaak onnauwkeurig of onwaarschijnlijk).

Men kan het proberen af te leiden uit de bloedconcentraties, maar ook dat is niet altijd nauwkeurig. Anderzijds zijn er stoffen die zo vaak als moordmiddel (of bij zelfmoord) gebruikt werden dat men er waarschijnlijk redelijk wat data over heeft. Arsenicum ligt voor de hand, strychnine misschien, enkele insecticides (paraquat?) ...
Nee, die lowest published lethal dose ging juist over voor mensen. Omdat die in het geval van E250 hoger is dan de LD50 voor dieren, nam ik aan dat dat voor andere stoffen ook gebruikelijk is. Ik wist alleen niet dat het ging om de lowest publised waarde, dus had het verkeerd geinterpreteerd.
  zondag 18 maart 2018 @ 06:26:53 #180
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177899134
Je kunt toch ook een berg heroïne halen, in een infuus met pompje en gaan, weet je zeker dat je niets voelt. Moet je alleen even uitvogelen hoe je een infuus zet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_177901382
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 06:26 schreef nixxx het volgende:
Je kunt toch ook een berg heroïne halen, in een infuus met pompje en gaan, weet je zeker dat je niets voelt. Moet je alleen even uitvogelen hoe je een infuus zet.
De meeste mensen weten niet waar ze een berg heroïne kunnen halen.
  zondag 18 maart 2018 @ 10:45:41 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177901562
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:36 schreef Fokpop het volgende:

[..]

De meeste mensen weten niet waar ze een berg heroïne kunnen halen.
Ik zou het ook niet weten, maar daar moet toch wel achter te komen zijn? Als je echt wilt zeg maar?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_177904669
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik Hecht Meer aan persoonlijke vrijheid dan aan een nanny state
Niemand houdt je tegen om naar een ander land te gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177904688
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:07 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Aan de andere kant bespaar je juist ook enorm veel geld als overheid en belastingbetaler door onproductieve mensen zichzelf op te laten ruimen. Daardoor houden wij weer meer loon en tijd over en gaat onze kwaliteit van leven omhoog.
Iemand kan ook veranderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:45:55 #185
16715 Mylene
*schatje*
pi_177985220
quote:
Coöperatie Laatste Wil moet activiteiten staken wegens onderzoek OM

Het Openbaar Ministerie (OM) Midden-Nederland start een strafrechtelijk onderzoek naar Coöperatie Laatste Wil (CLW), die leden bijstaat bij het regisseren van hun eigen euthanasie. De coöperatie moet haar activiteiten onmiddellijk staken.
Het besluit van het OM is schriftelijk meegedeeld aan het bestuur van de organisatie.

Het OM volgt CLW sinds de coöperatie in september 2017 bekendmaakte van plan te zijn een zelfdodingsmiddel aan haar leden ter beschikking te stellen.

De directe aanleiding voor het nu aangekondigde strafrechtelijk onderzoek is de bekendmaking door de coöperatie vorige week dat inkopers het middel daadwerkelijk gaan bestellen. Daarmee kunnen naar verwachting ongeveer duizend mensen op korte termijn via CLW over het middel beschikken.

Coöperatie Laatste Wil is, volgens de eigen website, opgericht om voor haar leden te bewerkstelligen dat het eigen levenseinde "mag en kan worden geregisseerd". De organisatie heeft een middel gevonden dat de dood tot gevolg heeft. Pas na een half jaar lidmaatschap krijgt iemand informatie over wat voor spul het is.

De Tweede Kamer reageerde eind maart geschrokken na een bericht over de dood van een jonge vrouw die met het zogenoemde zelfmoordpoeder een eind aan haar leven had gemaakt. Minister Hugo de Jonge liet al weten dat het OM de zaak onderzocht.
bron
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:25:31 #186
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177986019
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Niet geheel vreemd, gezien er ook strenge euthanasiewetgeving is en deze cooperatie een beetje de randjes van de grens opzoekt.

Vraag me wel even af of er direct naar het OM geluisterd moet worden of dat er eerst een rechter over moet oordelen.
pi_178023966
Ik ben benieuwd dit gaat aflopen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 07:13:52 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178028058
Volgens mij klopt de berichtgeving nog niet, want er staat dat men na een half jaar lidmaatschap informatie krijgt over wat voor spul het is.

Maar goed, de media lijkt sowieso bol te staan van nonsens omtrent dit onderwerp, niet in de minst gevoed door de boze ouders van dat meisje van 19, die alleen maar kunnen zeuren dat ze anders nog van haar zouden kunnen genieten, maar zich niet realiseren dat ze nu afscheid hebben kunnen nemen van hun dochter zoals ze was, en niet van de door het calamiteitenteam van de NS bij elkaar geraapte stukjes die ze nog konden vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178052450


[ Bericht 100% gewijzigd door shootTheMessage op 24-03-2018 09:23:12 ]
But let the messenger alive!
pi_178073345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:13 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij klopt de berichtgeving nog niet, want er staat dat men na een half jaar lidmaatschap informatie krijgt over wat voor spul het is.
Wat klopt er dan niet?
pi_178074507
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:13 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij klopt de berichtgeving nog niet, want er staat dat men na een half jaar lidmaatschap informatie krijgt over wat voor spul het is.

Maar goed, de media lijkt sowieso bol te staan van nonsens omtrent dit onderwerp, niet in de minst gevoed door de boze ouders van dat meisje van 19, die alleen maar kunnen zeuren dat ze anders nog van haar zouden kunnen genieten, maar zich niet realiseren dat ze nu afscheid hebben kunnen nemen van hun dochter zoals ze was, en niet van de door het calamiteitenteam van de NS bij elkaar geraapte stukjes die ze nog konden vinden.
Een gedachte die erg rationeel is en klopt. Waar ik het ook mee eens ben. Alleen lijkt rationeel denken me iets lastiger als je je kind verliest. Dus dat snap ik dan ook wel weer.

Het meisje heeft het wel heel netjes gedaan door mensen in te seinen, zodat ze de kans vergrootte door professionals gevonden te worden. En niet een machinist, een conducteur en allerlei andere mensen een trauma te bezorgen.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:22:01 #192
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178076448
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:36 schreef Fokpop het volgende:

[..]

De meeste mensen weten niet waar ze een berg heroïne kunnen halen.
Gewoon een paar mocro's aanspreken..
  zondag 25 maart 2018 @ 14:26:52 #193
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178076540
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:38 schreef Physsic het volgende:
Ik ben benieuwd dit gaat aflopen.
Mijn gok: er wordt door een lid uitgelekt wat het poeder precies is en de taak van het CLW zit erop, waarna mensen het spul gewoon zelf bestellen.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:29:59 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178076588
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:26 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Mijn gok: er wordt door een lid uitgelekt wat het poeder precies is en de taak van het CLW zit erop, waarna mensen het spul gewoon zelf bestellen.
De leden weten niet wat het is, alleen degenen die het (zouden) bestellen weten dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 maart 2018 @ 14:30:44 #195
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178076608
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:13 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij klopt de berichtgeving nog niet, want er staat dat men na een half jaar lidmaatschap informatie krijgt over wat voor spul het is.

Maar goed, de media lijkt sowieso bol te staan van nonsens omtrent dit onderwerp, niet in de minst gevoed door de boze ouders van dat meisje van 19, die alleen maar kunnen zeuren dat ze anders nog van haar zouden kunnen genieten, maar zich niet realiseren dat ze nu afscheid hebben kunnen nemen van hun dochter zoals ze was, en niet van de door het calamiteitenteam van de NS bij elkaar geraapte stukjes die ze nog konden vinden.
Die ouders zijn gewoon zwaar emotioneel over de dood van hun dochter. Ik kan het hen niet kwalijk nemen, Alleen vind ik dat ze met dr beschuldigende vingers niet naar het CLW moeten wijzen, maar naar de tekorten in de psychische gezondheidszorg. Daar zou ze meen ik pas over een jaar terecht kunnen voor behandeling.

Het is nog maar de vraag of het meisje anders voor de trein zou springen. Ik denk dat dat voor velen een stap te ver is en dat ze dat niet zouden durven.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:31:38 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178076628
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet?
Je krijgt de naam van het middel niet, alleen de inkopers weten welk middel het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178076699
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je krijgt de naam van het middel niet, alleen de inkopers weten welk middel het is.
Klopt. Ik denk dat die andere beschrijving nog over een eerder plan gaat. Op hun eigen website is namelijk ook nog (oude) informatie te vinden waar het zo is beschreven.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:35:01 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178076709
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:30 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Die ouders zijn gewoon zwaar emotioneel over de dood van hun dochter. Ik kan het hen niet kwalijk nemen, Alleen vind ik dat ze met dr beschuldigende vingers niet naar het CLW moeten wijzen, maar naar de tekorten in de psychische gezondheidszorg. Daar zou ze meen ik pas over een jaar terecht kunnen voor behandeling.

Het is nog maar de vraag of het meisje anders voor de trein zou springen. Ik denk dat dat voor velen een stap te ver is en dat ze dat niet zouden durven.
Dit dus, de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg zijn het probleem, maar de ouders wijzen alleen maar naar CLW.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 maart 2018 @ 14:47:08 #199
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178076985
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

De leden weten niet wat het is, alleen degenen die het (zouden) bestellen weten dat.
Dr is vast wel een lid die het wilt weten, het ontvangt en laat onderzoeken wat het nu precies is ;)
pi_178077863
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:22 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Gewoon een paar mocro's aanspreken..
Racist :')
  zondag 25 maart 2018 @ 15:54:54 #201
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178078166
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:38 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Racist :')
Realist :*
pi_178078804
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus, de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg zijn het probleem, maar de ouders wijzen alleen maar naar CLW.
Nieuwsmedia als Nieuwsuur en NOS zijn ook wel 'onzorgvuldig' geweest in de berichtgeving. Na de eerste uitzending van Nieuwsuur werd op fora druk gespeculeerd over om welk middel het zou kunnen gaan. Twee weken later maakt de NOS nog een item over de 'run' op een middel die is ontstaan kort na de uitzending van Nieuwsuur. Daarbij geven ze veel informatie, waardoor makkelijk kan worden achterhaald welk middel plotseling zo massaal wordt ingeslagen. Ze laten zelfs nog een fragment zien met een potje waar de code E250 op te zien is..
Terwijl helemaal niet duidelijk is of dit ook echt het middel is waar CLW het over heeft. Ik was er inmiddels al van overtuigd dat dit niet het geval was en toevallig zag ik net een oude uitzending van Nieuwsuur waarin dit wordt bevestigd.

Het middel dat Ximena heeft besteld is dan ook niet het middel waar CLW het over heeft. Als men dus zo graag met een vinger wil wijzen...
  maandag 26 maart 2018 @ 16:37:23 #203
16715 Mylene
*schatje*
pi_178102030
quote:
Laatste Wil ziet af van verspreiding zelfmoordpoeder
Coöperatie Laatste Wil stopt definitief met het plan om het dodelijke poeder via speciale inkoopgroepen te verspreiden onder haar leden. Volgens bestuurslid Jos van Wijk uit Apeldoorn is dit besluit vandaag genomen, na een gesprek met het Openbaar Ministerie. ,,Als onze leden juridisch gevaar lopen, kunnen we dit zo niet doorzetten.”

Laatste Wil zorgde vorig jaar voor ophef door aan te kondigen een dodelijk poeder te hebben gevonden waarmee mensen eenvoudig en op een humane manier een einde aan hun leven kunnen maken. De coöperatie wilde het Middel X – de exacte stof is nooit officieel openbaar gemaakt – niet zelf verkopen, maar inkoopgroepen opzetten die het legaal te verkrijgen poeder zelf zouden verspreiden. Het protocol rondom die inkoopgroepen is al enige tijd klaar.

De eerste inkoopgroepen waren volgens Van Wijk net opgezet. Maar Middel X , een conserveermiddel, was nog niet onder leden verspreid. Dat moest eind april, begin mei gebeuren. De potentiële gebruikers werden niet eerst gescreend. Ruim 1.000 leden van Laatste Wil hadden zich al aangemeld voor de inkoopgroepen.

Onderzoek
Vorige week kondigde het Openbaar Ministerie aan onderzoek te gaan doen naar de coöperatie. Dat nieuws kwam vlak nadat een jong meisje zichzelf van het leven had beroofd, volgens de ouders van dat meisje met het middel van Laatste Wil. Vandaag heeft het OM met de bestuursleden van Laatste Wil om tafel gezeten.

Naar aanleiding van dat overleg heeft de organisatie besloten te stoppen met de inkoopgroepen. ,,Natuurlijk hielden we er rekening mee dat justitie ons, als bestuursleden, zou proberen aan te pakken. Dat wisten we. Maar nu dreigen ook leden en inkopers de dupe te worden, omdat het OM stelt dat wij een criminele organisatie zijn. Dat geeft ze heel veel bevoegdheden”, zegt Van Wijk. ,,En dat gaat ons te ver. We willen niet dat leden de dupe worden. Voor de goede orde; wij zijn geen criminele organisatie. We zijn altijd heel transparant geweest.”

Strijdbaar
Van Wijk benadrukt dat de coöperatie niet stopt en dat het Middel X niet meteen uit beeld is. ,,We zijn nu extra strijdbaar om door te gaan. Ons ledenaantal is ontploft, we hebben er tienduizenden. Dat geeft exact aan hoe belangrijk de maatschappij dit thema vindt.” Van Wijk wil het onderwerp op de kaart houden en ziet het liefst dat de wet wordt aangepast, zodat het middel wel legaal te verspreiden is. ,,Want daar is grote behoefte aan. Ik hoop dat onze leden ook zelf in de pen kruipen en actie gaan voeren.”

Wat de schade is voor coöperatie Laatste Wil, die al poeder en kluisjes besteld had, is nog onduidelijk.
bron
  maandag 26 maart 2018 @ 21:01:11 #204
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178108581
Breng je die stichting toch gewoon ergens onder waar hulp bij zelfdoding niet strafbaar is? Een of andere bananenrepubliek ofzo.
  maandag 26 maart 2018 @ 21:42:23 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178109880
quote:
Volgens bestuurslid Jos van Wijk uit Apeldoorn is dit besluit vandaag genomen, na een gesprek met het Openbaar Ministerie. ,,Als onze leden juridisch gevaar lopen, kunnen we dit zo niet doorzetten.”
Pure symptoombestrijding van het OM en voorkomt het open gesprek.
Iemand die (zelf)dood wil, het verbieden om dit netjes en beschaafd te kunnen (in)regelen.
Terecht dat CLW afziet van een juridische strijd, dat is ook niet haar reden van bestaan.

Hierbij toegeven dat de CLW organisatie ansich een tamelijk complex alsmede ingewikkelde werkwijze heeft ontwikkeld waarin de nodige drempels zitten.
Ik denk niet zozeer uit eigenbelang maar om langs de juridische ravijnen te kunnen laveren en vooral te kunnen zorgen dat mensen die willen kiezen voor een zelfdood, dat ook bewust, waardig en weloverwogen kunnen konden doen. De insteek vanuit het OM om CLW neer te zetten als criminele organisatie, is buiten alle fatsoen proporties.

Ik snap een overheid maar niet dat wij dat met z'n allen daar die vorm aangeven, dat zo willen opleggen.
Gemiste kans, vooral ook omdat middelen (eenvoudig) verkrijgbaar zijn, vanuit een impuls en zonder verdere (zelf)reflectie zullen worden gebruikt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178112125
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Pure symptoombestrijding van het OM en voorkomt het open gesprek.
Iemand die (zelf)dood wil, het verbieden om dit netjes en beschaafd te kunnen (in)regelen.
Terecht dat CLW afziet van een juridische strijd, dat is ook niet haar reden van bestaan.

Hierbij toegeven dat de CLW organisatie ansich een tamelijk complex alsmede ingewikkelde werkwijze heeft ontwikkeld waarin de nodige drempels zitten.
Ik denk niet zozeer uit eigenbelang maar om langs de juridische ravijnen te kunnen laveren en vooral te kunnen zorgen dat mensen die willen kiezen voor een zelfdood, dat ook bewust, waardig en weloverwogen kunnen konden doen. De insteek vanuit het OM om CLW neer te zetten als criminele organisatie, is buiten alle fatsoen proporties.

Ik snap een overheid maar niet dat wij dat met z'n allen daar die vorm aangeven, dat zo willen opleggen.
Gemiste kans, vooral ook omdat middelen (eenvoudig) verkrijgbaar zijn, vanuit een impuls en zonder verdere (zelf)reflectie zullen worden gebruikt.
Ja, eens. Als CLW nu bijvoorbeeld zou besluiten dat ze haar ideaal en leden niet in de steek wil laten en daardoor de naam van het middel en webshops vrijgeeft, zal dat de situatie niet beter maken.. Ik verwacht niet dat CLW dat gaat doen, maar ik vind de actie van het OM ook wat kortzichtig. Al heeft het OM misschien ook weinig keuze.
  maandag 26 maart 2018 @ 23:14:45 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178112367
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 23:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, eens. Als CLW nu bijvoorbeeld zou besluiten dat ze haar ideaal en leden niet in de steek wil laten en daardoor de naam van het middel en webshops vrijgeeft, zal dat de situatie niet beter maken.. Ik verwacht niet dat CLW dat gaat doen, maar ik vind de actie van het OM ook wat kortzichtig. Al heeft het OM misschien ook weinig keuze.
Dit idd.
Beetje bizarre situatie krijg je nu omdat zij kennelijk de schuld moeten krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 maart 2018 @ 23:24:31 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178112579
Vooral vervelend nu dat dit wat eigenlijk heel erg bedoeld was voor oude mensen die niet in aanmerking komen voor euthanasie, omdat ze nog te gezond zijn, nu gekaapt is door mensen die net doen alsof het vooral om pubertjes gaat die "Ik wil doooohoooohoood" denken, en helemaal niet zo weloverwogen zo'n keuze maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178113185
Keek je Pauw?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 00:14:16 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178113457
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 23:58 schreef Physsic het volgende:
Keek je Pauw?
Ja.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:26:20 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178121170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:12 schreef autoknutselaar het volgende:
Waarom zou de staat mogen bepalen of ik al dan niet uit het leven stap.
Dat bepaalt de staat ook niet. Je mag er alleen geen hulp bij krijgen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:49:20 #212
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178121632
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 23:24 schreef Leandra het volgende:
Vooral vervelend nu dat dit wat eigenlijk heel erg bedoeld was voor oude mensen die niet in aanmerking komen voor euthanasie, omdat ze nog te gezond zijn, nu gekaapt is door mensen die net doen alsof het vooral om pubertjes gaat die "Ik wil doooohoooohoood" denken, en helemaal niet zo weloverwogen zo'n keuze maken.
Dat is volgens mij niet de overweging van de overheid. Hulp bij zelfdoding is strafbaar. Als jij iemand een mes verkoopt, waarmee die persoon zichzelf van het leven berooft, dan kun jij daar als verkoper niets aan doen. Maar als jij een middeltje verkoopt met als specifiek doel de dood, dan wordt het een ander verhaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:51:30 #213
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178121696
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:42 schreef Vallon het volgende:
Pure symptoombestrijding van het OM en voorkomt het open gesprek.
Iemand die (zelf)dood wil, het verbieden om dit netjes en beschaafd te kunnen (in)regelen.
Het OM verbiedt de hulp van anderen, want dat is nu eenmaal strafbaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:55:34 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178121781
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet de overweging van de overheid. Hulp bij zelfdoding is strafbaar. Als jij iemand een mes verkoopt, waarmee die persoon zichzelf van het leven berooft, dan kun jij daar als verkoper niets aan doen. Maar als jij een middeltje verkoopt met als specifiek doel de dood, dan wordt het een ander verhaal.
Ze verkopen het niet....
Maar goed, laten we dankzij de ouders van een meisje dat helemaal niets bij die club besteld of gevraagd heeft, en totaal door de falende hulpverlening in de steek gelaten is, maar doen alsof het allemaal aan die club ligt.
Ze kijken niet naar zichzelf en ze wijzen niet naar het werkelijke probleem, geeft niet, als zijn maar iets/iemand hebben om de schuld te geven, dat de werkelijke problemen (totale afbraak van de geestelijke gezondheidszorg) weer eens niet geduid worden maakt niet uit, zij hebben hun zondebok.
Gevolg: er verandert geen bal.

Echt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:14:51 #215
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178122271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:55 schreef Leandra het volgende:

Ze verkopen het niet....
Halverwege het artikel:
"Een paar maanden geleden besteedde het tv-programma Nieuwsuur aandacht aan de coöperatie Laatste Wil en het middel. Sindsdien zijn er duizenden leden bijgekomen. Ze zeggen allemaal een doodswens te hebben. Na een halfjaar lidmaatschap kunnen ze het middel via de organisatie kopen. "

Blijkbaar wel.

quote:
Maar goed, laten we dankzij de ouders van een meisje dat helemaal niets bij die club besteld of gevraagd heeft, en totaal door de falende hulpverlening in de steek gelaten is, maar doen alsof het allemaal aan die club ligt.
Dat doen ze niet. Ze pleiten voor een verbod op verkoop op het internet. Wat is daar vreemd aan?

quote:
Ze kijken niet naar zichzelf en ze wijzen niet naar het werkelijke probleem,
Oh, je kent ze?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:23:21 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178122473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het OM verbiedt de hulp van anderen, want dat is nu eenmaal strafbaar.
Mensen maken zichzelf dood. Het is geen hulp... dat is hier juist de denkcrux.

Ik weet dat de repliek dan is, dat die insteek ("geen hulp") dan maar eerst onomstotelijk bewezen moet worden wat kennelijk de werkwijze van het OM is om de zaak (om het op de criminele spits te drijven) te rechtvaardigen.
Ondertussen de ogen sluitend dat mensen gewoon door gaan met hun plan(nen) en (helaas) het gesprek daarover dan zullen (ver)mijden.
Het OM had zich ook niet ontvankelijk kunnen verklaren, in de trant van "in de bouwmarkt wordt touw verkocht zonder dat dit direct tot doel heeft om jezelf ermee te verhangen".

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 27-03-2018 13:29:56 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:31:20 #217
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178122683
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:23 schreef Vallon het volgende:

Het OM had zich ook niet ontvankelijk kunnen verklaren, in de trant van "in de bouwmarkt wordt touw verkocht zonder dat dit direct tot doel heeft om jezelf ermee te verhangen".
Maar dit middel is specifiek bedoeld om jezelf van je leven te beroven. En als jij het zelf in je keukentje in elkaar flanst, prima. Maar het mag niet op internet verkocht worden. Terecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:32:00 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178122697
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Halverwege het artikel:
"Een paar maanden geleden besteedde het tv-programma Nieuwsuur aandacht aan de coöperatie Laatste Wil en het middel. Sindsdien zijn er duizenden leden bijgekomen. Ze zeggen allemaal een doodswens te hebben. Na een halfjaar lidmaatschap kunnen ze het middel via de organisatie kopen. "

Blijkbaar wel.
Hier lees je echt wat je wilt lezen..... ik koop iets via mijn internet aansluiting, is daarmee de provider verantwoordelijk ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:33:08 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178122728
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dit middel is specifiek bedoeld om jezelf van je leven te beroven. En als jij het zelf in je keukentje in elkaar flanst, prima. Maar het mag niet op internet verkocht worden. Terecht.
Waarom dan CLW op het matje roepen ?
Overigens, het middel is niet specifiek bedoeld om jezelf van het leven te beroven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:34:17 #220
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178122747
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hier lees je echt wat je wilt lezen.....
Ik lees wat er staat. Dat het jou niet bevalt wat er staat, is niet relevant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:36:51 #221
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178122801
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:33 schreef Vallon het volgende:

Waarom dan CLW op het matje roepen ?
Duh! Omdat je iemand niet mag helpen bij zelfdoding.

quote:
Overigens, het middel is niet specifiek bedoeld om jezelf van het leven te beroven.
Nee, joh?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178122850
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Halverwege het artikel:
"Een paar maanden geleden besteedde het tv-programma Nieuwsuur aandacht aan de coöperatie Laatste Wil en het middel. Sindsdien zijn er duizenden leden bijgekomen. Ze zeggen allemaal een doodswens te hebben. Na een halfjaar lidmaatschap kunnen ze het middel via de organisatie kopen. "

Blijkbaar wel.

[..]

Dat doen ze niet. Ze pleiten voor een verbod op verkoop op het internet. Wat is daar vreemd aan?

[..]

Oh, je kent ze?
Nee, dat klopt niet. De bedoeling was dat leden het zelf bij een webshop zouden bestellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dit middel is specifiek bedoeld om jezelf van je leven te beroven. En als jij het zelf in je keukentje in elkaar flanst, prima. Maar het mag niet op internet verkocht worden. Terecht.
Dit middel is niet specifiek bedoel om jezelf van het leven te beroven. Dat is enkel het doel waarmee de leden het willen hebben.

Het middel dat Ximena heeft gekocht is overigens een ander middel dan het middel waar CLW het over heeft. Dus verkoop van welk middel moet dan precies verboden worden volgens jou?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:55:12 #223
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178123241
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:39 schreef Physsic het volgende:

Het middel dat Ximena heeft gekocht is overigens een ander middel dan het middel waar CLW het over heeft. Dus verkoop van welk middel moet dan precies verboden worden volgens jou?
Allebei. Just to be sure. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:01:25 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178123399
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik lees wat er staat. Dat het jou niet bevalt wat er staat, is niet relevant.
Be fair en sluit een discussie niet uit met "irrelevant ". Ik was op zoek naar jouw argumentatie.
Jij wilt en maakte het zelf relevant door te stellen dat CLW het blijkbaar wel verkoopt.... wat imho niet het geval is.

Ik help het maar even. Wanneer ik iets, laat staan "via", kan kopen is dat juridisch voor meerdere uitleg vatbaar. Wist je het of kon je het (doel) weten en ben je dan (ook) rechtstreeks medeplichtig aan iemands (zelf)dood ?

In beide gevallen, heeft dat niets met het middel ansich te maken. Middelen op grond van zelfdodingsmogelijkheid verbieden is sws kolder.
Je kan hooguit voortaan in de bijsluiter laten zeggen dat het niet bestemt is om jezelf te doden, beetje in de trant van de magnetrongebruiksaanwijzing t.a.v. dieren afdrogen.

Het is lopen langs een smalle rand van het (on)toelaatbare en dat doet/deed CLW met als terechte keuze dat zij zich - door zich terug te trekken - daarvoor zich (in de discussie) niet willen laten gebruiken door het OM.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:06:46 #225
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178123495
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:01 schreef Vallon het volgende:

Be fair en sluit een discussie niet uit met "irrelevant ". Ik was op zoek naar jouw argumentatie.
Jij wilt en maakte het zelf relevant door te stellen dat CLW het blijkbaar wel verkoopt.... wat imho niet het geval is.
Dus jij claimt dat het artikel onjuist is? Dan moet je een andere bron van informatie hebben die het tegenspreekt.

quote:
Wanneer ik iets, laat staan "via", kan kopen is dat juridisch voor meerdere uitleg vatbaar. Wist je het of kon je het (doel) weten en ben je dan (ook) rechtstreeks medeplichtig aan iemands (zelf)dood ?
In beide gevallen, heeft dat niets met het middel ansich te maken. Middelen op grond van zelfdodingsmogelijkheid verbieden is sws kolder.
Als jij het als tussenpersoon, faciliteert, heb je zeker een verantwoordelijkheid.
Relevant is dat dit middel wordt aangeprezen//aangeraden als zelfdodingsmiddel. Dan kun je later natuurlijk niet meer zeggen: "Oh, sorry, dat wisten we niet".
Dat het CLW zich heeft teruggetrokken, geeft aan dat ze inderdaad strafbaar bezig waren. Of in ieder geval zo op het randje, dat een rechter dat er wel van kan maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178123647
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus jij claimt dat het artikel onjuist is? Dan moet je een andere bron van informatie hebben die het tegenspreekt.

[..]

Als jij het als tussenpersoon, faciliteert, heb je zeker een verantwoordelijkheid.
Relevant is dat dit middel wordt aangeprezen//aangeraden als zelfdodingsmiddel. Dan kun je later natuurlijk niet meer zeggen: "Oh, sorry, dat wisten we niet".
Dat het CLW zich heeft teruggetrokken, geeft aan dat ze inderdaad strafbaar bezig waren. Of in ieder geval zo op het randje, dat een rechter dat er wel van kan maken.
Het artikel heeft het over "via de organisatie kopen" en jij vult dat zelf in met dat de organisator de verkoper is.

CLW geeft aan zich pas te hebben teruggetrokken toen het OM aangaf ook onderzoek in te gaan stellen naar de leden. Dit omdat het de leden zijn die het middel kopen en vertrekken aan andere leden, terwijl ze weten welk doel een ander lid met dat middel heeft.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:16:35 #227
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178123751
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:13 schreef Physsic het volgende:

Het artikel heeft het over "via de organisatie kopen" en jij vult dat zelf in met dat de organisator de verkoper is.
Als CLW het faciliteert, maakt het niet uit, voor de wet, waar het uiteindelijk gekocht is. Dan zijn ze net zo goed strafbaar. Overigens vul jij het tegenovergestelde in, omdat anders de uitkomst jou niet bevalt.

quote:
CLW geeft aan zich pas te hebben teruggetrokken toen het OM aangaf ook onderzoek in te gaan stellen naar de leden.
Ze kunnen zoveel aangeven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178123909
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als CLW het faciliteert, maakt het niet uit, voor de wet, waar het uiteindelijk gekocht is. Dan zijn ze net zo goed strafbaar. Overigens vul jij het tegenovergestelde in, omdat anders de uitkomst jou niet bevalt.

[..]

Ze kunnen zoveel aangeven.
Maar daarmee ben je nog geen verkoper.

Wat vul ik waar in omdat de uitkomst mij anders niet bevalt? :?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:25:05 #229
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178124002
Dit is inderdaad belachelijk.
Dat spul moet verboden worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:28:36 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178124123
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus jij claimt dat het artikel onjuist is? Dan moet je een andere bron van informatie hebben die het tegenspreekt.

[..]

Als jij het als tussenpersoon, faciliteert, heb je zeker een verantwoordelijkheid.
Relevant is dat dit middel wordt aangeprezen//aangeraden als zelfdodingsmiddel. Dan kun je later natuurlijk niet meer zeggen: "Oh, sorry, dat wisten we niet".
Dat het CLW zich heeft teruggetrokken, geeft aan dat ze inderdaad strafbaar bezig waren. Of in ieder geval zo op het randje, dat een rechter dat er wel van kan maken.
Ik ben met je eens dat je een zelfdood niet actief dient aan te prijzen en juist (zoals CLW imho ook deed) daarvoor drempels inbouwt.

Dat CLW zich terugtrok is vooral omdat die organisatie niet tot doel heeft om de zelfdood te legaliseren maar om mensen die dood willen, te (onder)steunen en zich(zelf) juist niet mee te trekken in het criminaliseren. Voor de duidelijkheid mensen die bij het CLW aanklopten zijn het 113 stadium allang voorbij.

Het is primair een ethische discussie die op een verkeerde wijze wordt uitgevochten.
"Shoot the messenger" en probleem opgelost .... of toch niet ?

Het OM of overheid had het ook (gelet op de maatschappelijke ontwikkeling, laat staan mogelijkheden) kunnen gedogen. Een beetje als bv. coffeeshops t.a.v. drugs of de "zachte" dood in ziekenhuizen. Mag niet maar het is nu eenmaal onderdeel van onze samenleving.

Zoals eerder aangehaald, maskeert het gebeuren een enorm falen van onze (geestelijke) gezondheidszorg.

Op verzoek van nabestaanden middelen expliciet verbieden, idem: "we begrijpen uw behoefte tot actie/verwerking van uw verlies maar wij zijn hier geen partij".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:59:51 #231
16715 Mylene
*schatje*
pi_178128324
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Allebei. Just to be sure. :)
Het is een conserveermiddel gebruikt om vlees langer te bewaren en de rode kleur te behouden. Een verbod zal er dan niet in zitten. Ik heb even een rondje gemaakt bij de webshops. De meeste verkopen niet meer aan particulieren, willen een eindgebruikersverklaring. Bij een webshop is het wel gewoon te bestellen als particulier. Al zijn de grote hoeveelheden van een kilo uitverkocht en binnenkort weer leverbaar. En alsof het mensen tegenhoudt om het uit een ander land te bestellen zonder beperkingen. Met paniekvoetbal schiet men niets op.

Er zijn dus al mensen die het in huis hebben. Of het nu dit middel is of het ander. De Laatste Wil zei ook dat mensen het ook al op eigen houtje hadden besteld. Liever dat dan mensen voor de trein springen of twee bejaarden die pas nog in België van een flat sprongen.
pi_178128719
Er is vanuit China ook aanvoer van zelfmoord middelen volgens mij
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:47:17 #233
16715 Mylene
*schatje*
pi_178129253
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Er is vanuit China ook aanvoer van zelfmoord middelen volgens mij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:48:58 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178129275
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Er is vanuit China ook aanvoer van zelfmoord middelen volgens mij
Cyaank Ali Expres?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 28 maart 2018 @ 07:56:43 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178140957
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:22 schreef Physsic het volgende:

Maar daarmee ben je nog geen verkoper.

Pfffft.....Nederlands lezen is moeilijk, he?

Volgens de nederlandse wet, als je een strafbaar feit FACILITEERT, ben je zelf ook strafbaar. En er staat toch echt in het artikel dat je het via CLW kunt krijgen. 1 + 1 = ....?

Vind het niet heel relevant voor de discussie, overigens. Ik vind dat verkoop via internet verboden moet worden. Punt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 07:58:56 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178140966
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:28 schreef Vallon het volgende:

Zoals eerder aangehaald, maskeert het gebeuren een enorm falen van onze (geestelijke) gezondheidszorg.
Ok....dus mensen die geestelijk in de war zijn en niet direkt hulp kunnen krijgen, aan zelfmoordmiddeltjes helpen????
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 07:59:26 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178140972
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:59 schreef Mylene het volgende:

Het is een conserveermiddel gebruikt om vlees langer te bewaren en de rode kleur te behouden. Een verbod zal er dan niet in zitten.
Reden te meer om het te verbieden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:40:58 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178142090
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 07:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok....dus mensen die geestelijk in de war zijn en niet direkt hulp kunnen krijgen, aan zelfmoordmiddeltjes helpen????
Deels en zoals je ws bedoeld op te merken is zeker niet elk mens die een (zelf)doodswens heeft, geestelijk gestoord. Probeer het stigmatiserende" zelfmoord" te lezen als zelfdood, middelen daartoe zijn dat pas wanneer ze daarvoor gecontroleerd worden gebruikt.

Wat ik probeerde aan te geven is dat onze gezondheidszorg, inclusief de psychische, niet in staat is, mensen die hulp te geven die zij nodig hebben. Vaak is dat hulp om weet wat te functioneren, soms ook om (zelf) dood te mogen gaan.

Het is tamelijk verontrustend dat ruim 400.0000 mensen per jaar (wel eens, serieus) denken aan suïcide(plannen) en daarbij een kleine 2000 daarin doorzetten.
Veelal eenzaam omdat het onbespreekbaar is en zij daarbij geen enkele keus hebbend om hierbij hulp of een geschikt(er) middel te gebruiken.
Je kan dan net doen of ze allemaal gek zijn, elke verwijzing weghalen waarmee het probleem niet weggaat.

Een expliciet verbod in stellen op middelen omdat die aangewend zouden kunnen worden om jezelf om zeep te helpen, is ridicuul. Ik ga geen voorbeelden/methoden geven, want die kun jezelf ook bedenken. We willen/mogen niet "crimineel" aanstootgevend bezig zijn hier......

Je kan beter aangeven dat mogelijke middelen niet bestemd zijn voor suïcide, ook gelet de toch (vaak) oncomfortabele of onsmakelijke bijeffecten. Dat geldt trouwens ook voor in media genoemde (chemische) middelen. Pas in combinatie met andere middelen kan je (daarmee) een "stille" en onafwendbare dood veroorzaken. "Stil" omdat geen mens weet of het zo sterven niet alsnog pijnloos/lijk is of blijkt te zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:44:07 #239
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178142152
quote:
15s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:40 schreef Vallon het volgende:

Deels en zoals je ws bedoeld op te merken is zeker niet elk mens die een (zelf)doodswens heeft, geestelijk gestoord. Probeer het stigmatiserende" zelfmoord" te lezen als zelfdood, middelen daartoe zijn dat pas wanneer ze daarvoor gecontroleerd worden gebruikt.

Wat ik probeerde aan te geven is dat onze gezondheidszorg, inclusief de psychische, niet in staat is, mensen die hulp te geven die zij nodig hebben. Vaak is dat hulp om weet wat te functioneren, soms ook om (zelf) dood te mogen gaan.
Be that as it may, geen reden om zelfmoordmiddeltjes op internet te verkopen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:28:51 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178143116
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Be that as it may, geen reden om zelfmoordmiddeltjes op internet te verkopen.
Ik probeer je insteek te begrijpen. Er zijn (bij mijn weten) op internet geen expliciete zelfmoordmiddelen te koop.
Het is tamelijk onzinnig om verkoop laat staan gebruik van "standaardproducten" om redenen van oneigenlijk gebruik, te gaan verbieden.
Je kan, wat reeds gebeurd, proberen te reguleren waarmee je het gebruik om jezelf ermee te doden niet kunt uitsluiten. De dosis van een middel bepaald daarbij of het dodelijk is.

Op internet maar ook winkel kan je van alles aanschaffen waarmee je je ook om zeep kunt helpen. Elke eerstejaars wannabe student scheikunde kan hierbij (zelf) stoffen fabriceren. Is er geen student voorhanden dan is lezen van toxicologische informatie een goed startpunt.

Waar "we" waarschijnlijk over soebatten, is feitelijk de kennis omtrent (oneigenlijk) gebruik wat daarmee mensen (keuze)mogelijkheden geeft. Ik laat de grijze/zwarte markt maar even buiten beschouwing.

Wil je imho voorkomen dat mensen zelf middelen (weten te) gebruiken of daar wetenschap over/van krijgen, zal je (die) kennis moeten gaan censureren. We zijn dan weer terug in de middeleeuwen waarin (alle) kennis was voorbehouden aan bestuurders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:35:06 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178143234
Je mag het halve schoonmaakmiddelenschap van AH verbieden als je geen dingen mag verkopen waarmee je ook zelfmoord kunt plegen.
Idem voor touw, lachgas en insuline (hoewel dat laatste wat lastiger is om aan te komen als je geen diabeet in je omgeving hebt), en laten we niet vergeten sterke drank te verbieden.... als je geen ervaren drinker bent dan is een paar flessen jenever ook afdoende.

Sterker nog: volgens mij kun je bij de drogist al amper meer 4 pakjes ibuprofen tegelijk kopen omdat dat gevaarlijk zou kunnen zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:37:56 #242
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178143294
quote:
12s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:28 schreef Vallon het volgende:

Ik probeer je insteek te begrijpen. Er zijn (bij mijn weten) op internet geen expliciete zelfmoordmiddelen te koop.
Wel. CWL 'prees' het zelfs aan.

quote:
Het is tamelijk onzinnig om verkoop laat staan gebruik van "standaardproducten" om redenen van oneigenlijk gebruik, te gaan verbieden.
Dat zeg ik ook niet.

Maar het zelf 'fabriceren' of 'prepareren' is echt een hele grote stap verder dan een kant-en-klaar zakje thuisgestuurd krijgen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:38:30 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178143310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:35 schreef Leandra het volgende:
Je mag het halve schoonmaakmiddelenschap van AH verbieden als je geen dingen mag verkopen waarmee je ook zelfmoord kunt plegen.
Idem voor touw, lachgas en insuline (hoewel dat laatste wat lastiger is om aan te komen als je geen diabeet in je omgeving hebt), en laten we niet vergeten sterke drank te verbieden.... als je geen ervaren drinker bent dan is een paar flessen jenever ook afdoende.

Sterker nog: volgens mij kun je bij de drogist al amper meer 4 pakjes ibuprofen tegelijk kopen omdat dat gevaarlijk zou kunnen zijn :')
Ja, maar ik kan ook alles voor een goeie smerige bom kopen in de winkels, dat betekent niet dat ik daarom een club moet kunnen beginnen die dat actief uitlegt en promoot met als doel dat mensen dan dingen op kunnen blazen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:58:54 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178143792
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:[..]
Wel. CWL 'prees' het zelfs aan.
Dat is vooral hoe ik het niet en jij het wel leest.

quote:
[..]

Dat zeg ik ook niet.

Maar het zelf 'fabriceren' of 'prepareren' is echt een hele grote stap verder dan een kant-en-klaar zakje thuisgestuurd krijgen.
Ook het lid worden van CLW, laat staan hun procedure volgen, is imho best een heel grote om niet te zeggen volwassen stap. Ook het product met dat doel bestellen, laat staan het dan daadwerkelijk gaan gebruiken, vraagt imho om een behoorlijke stap.

Wat CLW daarbij juist deed was mensen in die eigen wens terzijde staan. Juist door hun eigen zorgvuldige en daardoor (nofi) complexe werkwijze, is/wordt bewust misbruikt om CLW in een kwaad daglicht te kunnen/willen stellen. Shoot the messenger noem ik dat.

Helaas is onze maatschappij kennelijk (nog) niet in staat om te accepteren dat mensen zelf over hun levenseinde willen, laat staan kunnen (gaan), beschikken.
Hierbij gaat het nog niet eens om nu dood willen vanwege problemen maar de simpele zekerheid dat je het einde zelf kunt bepalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178144422
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:00 schreef Cherni het volgende:
Als je zomaar onder een emotioneel moment het leven zou kunnen nemen hebben nabestaanden een behoorlijk probleem.
Dat kan nu toch ook al?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178150464
Te triest voor woorden eigenlijk dat zo'n organisatie verboden wordt. Blijkbaar werkt de rechtsstaat heel wat beter dan de (psychische) verzorgingsstaat. De mensen die lid waren zijn de fase 113 bellen of impulsieve actie wel voorbij. Maar blijkbaar zijn er nog te veel tere zielen in Nederland om op een nette manier zelfdoding mogelijk te maken.

Gelukkig bestaat interwebs en heb je alle nodige informatie binnen 5 minute Googlen tot je beschikking! ^O^

Dat je anno 2018 als kanker patient wel "behandeld" wordt (of beter gezegd haast gedwongen wordt) om allerlei behandelingen en medicijnen te nemen, waarbij je dan een kleine kans hebt om het te overleven. Waarbij het lichaam en leven van een patient kapot gemaakt wordt is blijkbaar heel "normaal". Hierbij worden kosten nog moeite bespaard. Maar het op een waardige manier vrijwillig beëindigen van een leven moeten we vooral zolang mogelijk blijven tegenwerken. |:(
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 28 maart 2018 @ 16:45:20 #247
16715 Mylene
*schatje*
pi_178151206
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wel. CWL 'prees' het zelfs aan.

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Maar het zelf 'fabriceren' of 'prepareren' is echt een hele grote stap verder dan een kant-en-klaar zakje thuisgestuurd krijgen.
Maar je wil toch het conserveermiddel verbieden omdat het oneigenlijk wordt gebruikt?
pi_178152402
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:30 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dat kan nu toch ook al?
Natuurlijk, maar met dit middel verlaag je de drempel. Ik ga niet alles herhalen wat il geschreven heb maar samengevat ben ik voor euthanasie onder begeleiding. Dit omdat dan alles beter geregeld kan worden en men moet meer investeren in GGZ.

Voor ik het vergeet moet je natuurlijk niet de middelen verbieden want dan kun je ook een touw verbieden. Maar de promotie van een makkelijke weg, pijnloos etc bevalt mij niet.
pi_178152650
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 07:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Pfffft.....Nederlands lezen is moeilijk, he?

Volgens de nederlandse wet, als je een strafbaar feit FACILITEERT, ben je zelf ook strafbaar. En er staat toch echt in het artikel dat je het via CLW kunt krijgen. 1 + 1 = ....?

Vind het niet heel relevant voor de discussie, overigens. Ik vind dat verkoop via internet verboden moet worden. Punt.
:')

Je kan zelf blijkbaar niet lezen of je bent vergeetachtig. Of beide.

Jij stelt dat CLW het middel verkoopt. Leandra reageert vervolgens door te zeggen dat ze het niet "verkopen". Dan reageer jij weer met "[citaat uit nieuwsbericht]. Blijkbaar wel."

Nee dus.

Dat in het artikel staat dat je het via CLW kan krijgen kan je op meerdere manieren interpreteren, maar betekent niet per se dat CLW het zelf verkoopt. Dat is ook niet wat ze doen (hoewel dat een aantal maanden geleden mogelijk nog wel het plan was).

Dat CWL met hun handelen mogelijk nog steeds strafbaar is, is helemaal niet waar ik op reageer. Het gaat over jouw stelling dat CWL het zelf verkoopt omdat dat zogenaamd in dat nieuwsbericht staat.
pi_178152914
quote:
9s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is vooral hoe ik het niet en jij het wel leest.

[..]

Ook het lid worden van CLW, laat staan hun procedure volgen, is imho best een heel grote om niet te zeggen volwassen stap. Ook het product met dat doel bestellen, laat staan het dan daadwerkelijk gaan gebruiken, vraagt imho om een behoorlijke stap.

Wat CLW daarbij juist deed was mensen in die eigen wens terzijde staan. Juist door hun eigen zorgvuldige en daardoor (nofi) complexe werkwijze, is/wordt bewust misbruikt om CLW in een kwaad daglicht te kunnen/willen stellen. Shoot the messenger noem ik dat.

Helaas is onze maatschappij kennelijk (nog) niet in staat om te accepteren dat mensen zelf over hun levenseinde willen, laat staan kunnen (gaan), beschikken.
Hierbij gaat het nog niet eens om nu dood willen vanwege problemen maar de simpele zekerheid dat je het einde zelf kunt bepalen.
Lidworden is wat betreft handelen geen grote stap (of bedoel je emotioneel gezien?). CLW heeft wel een aantal extra 'waarborgen' die er niet zijn wanneer iemand buiten CLW om aan het middel komt. Denk aan de toegevoegde kleurstof en dat er niet kilo's van zo'n giftig middel op allerlei plaatsen terecht komt.

Het gaat voor veel leden ook om de rust die ze ervaren wanneer ze het middel hebben, niet om het meteen na ontvangst te willen gebruiken.
  woensdag 28 maart 2018 @ 20:49:25 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178157135
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lidworden is wat betreft handelen geen grote stap (of bedoel je emotioneel gezien?). CLW heeft wel een aantal extra 'waarborgen' die er niet zijn wanneer iemand buiten CLW om aan het middel komt. Denk aan de toegevoegde kleurstof en dat er niet kilo's van zo'n giftig middel op allerlei plaatsen terecht komt.

Het gaat voor veel leden ook om de rust die ze ervaren wanneer ze het middel hebben, niet om het meteen na ontvangst te willen gebruiken.
Ik denk ook dat het element van rust, het belangrijkste is en voor anderen daarom juist die grote onrust geeft. Vwb "stap" is het - voor mij - vooral de emotionele kant (v/h "beslissen"), het moeilijkste proces. Veel hangt samen hoe je zelf keuzes maakt, je (eigen)kennis, je vaardigheden en daarmee je mogelijkheden.

Geruststellend is te weten dat wanneer je wilt, zelf je (levens)einde kan en mag bepalen zonder daarbij rare fratsen te hoeven uithalen. Kan mij natuurlijk voorstellen dat dit keuzeaspect bij anderen dan juist angsten en onzekerheden oproept. Het is een spagaat van jewelste waar in het recht van -of op - leven en dood - geen compromis mogelijk is.

De makkelijk weg is dan (imho) om je naïef stellen "dat het niet en nooit mag" en daarmee de discussie van de weg te duwen. In essentie is/gaat het vooral de vraag of jezelf mag/kunt beslissen over je levenseinde of dat aan externe factoren dient over te laten.

Vroegûh bepaalde het lot van je religie over je (voort)bestaan en tijdstip van je onzelfstandige dood.
We zijn aangekomen in een tijdperk waarin we als maatschappij vergaand kunnen beschikken over het leven. De vraag is of en wat het individu daar zelf over kan/mag beschikken ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 28-03-2018 20:57:51 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178160456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:25 schreef Harvest89 het volgende:
Dit is inderdaad belachelijk.
Dat spul moet verboden worden.
De overheid draagt voor het grootste deel bij aan de verharding van de maatschappij. Haar strategie is om de bevolking zo lang mogelijk te laten doorwerken, zodat zo weinig mogelijk mensen (te) lang van hun pensioen kunnen genieten. En dat gehandicapten hun leven lang gedoemd zijn minder te verdienen dan hun gezonde collega’s en daarbij geen pensioen kunnen opbouwen. En daarmee neemt de overheid een hypocriete standpunt in, want deze houding van de overheid triggert de mensen tot zelfmoord.

Dan vind ik dat de overheid die mensen - die niet willen of wegens bezwarende redenen niet in staat zijn om het zo lang vol te houden – de vrije keus geven om eerder uit het leven te stappen.
Want in feite is dat de doelstelling van de overheid.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:51:48 #253
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178170383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:50 schreef Begripvol het volgende:

[..]

De overheid draagt voor het grootste deel bij aan de verharding van de maatschappij. Haar strategie is om de bevolking zo lang mogelijk te laten doorwerken, zodat zo weinig mogelijk mensen (te) lang van hun pensioen kunnen genieten. En dat gehandicapten hun leven lang gedoemd zijn minder te verdienen dan hun gezonde collega’s en daarbij geen pensioen kunnen opbouwen. En daarmee neemt de overheid een hypocriete standpunt in, want deze houding van de overheid triggert de mensen tot zelfmoord.

Dan vind ik dat de overheid die mensen - die niet willen of wegens bezwarende redenen niet in staat zijn om het zo lang vol te houden – de vrije keus geven om eerder uit het leven te stappen.
Want in feite is dat de doelstelling van de overheid.
Hoe rijmt die strategie met het binnenhalen van bijstandstoeristen (lees: kansloze asielzoekers die nooit aan de slag zullen gaan?
  maandag 9 juli 2018 @ 17:44:19 #254
16715 Mylene
*schatje*
pi_180359088
quote:
Leden Laatste Wil kopen zelfdodingspoeder zélf: 'Paar telefoontjes waren genoeg'
UDEN - Hoewel de coöperatie Laatste Wil zijn activiteiten heeft gestaakt, weten steeds meer leden op eigen houtje de hand te leggen op het veelbesproken zelfdodingspoeder. De coöperatie had eerder aangekondigd informatie over het dodelijke poeder met haar leden te delen, maar zag daarvan af toen het Openbaar Ministerie stelde dat mogelijk sprake is van strafbare feiten.

,,Het was dom om de coöperatie zo af te remmen. Die had juist erg veel checks ingebouwd", zegt een van hen, Ingeborg Oderwald (86), tegen Nieuwsuur.

,,Ze wilden bijvoorbeeld een kluisje met het poeder mee verzenden, dat alleen te openen is met je eigen vingerafdruk. Maar nu is de beer los." Carl Dusseldorp (81) zegt dat ,,een paar telefoontjes'' afdoende waren om het middel te vinden.

Onder het vergrootglas
Coöperatie Laatste Wil (CLW) ligt onder het vergrootglas nadat een jonge vrouw uit Uden zichzelf met een omstreden zelfmoordpoeder van het leven had beroofd. Onderzoek moet nu uitwijzen of de coöperatie hulp bij zelfdoding aan haar leden geeft door te faciliteren dat zij het dodelijk middel zelf kunnen aanschaffen. Zoiets is strafbaar. Volgens justitie is Laatste Wil daarom een criminele organisatie.

Honderden leden van Laatste Wil zegden hun lidmaatschap op naar aanleiding van het strafrechtelijk onderzoek dat het Openbaar Ministerie tegen de coöperatie is begonnen. Zij zijn teleurgesteld in de houding van het bestuur en hebben het gevoel dat ze onder valse voorwendselen lid zijn geworden. ,,Het voelt alsof ik ben opgelicht”, zei een van hen tegen deze krant.
bron

Over Ximena een nieuwsbericht van een paar dagen geleden.

quote:
OM verminkt onnodig lichaam overleden Ximena (19) na gebruik zelfmoordpoeder, familie woedend
UDEN - Het lichaam van de overleden Ximena Knol (19) uit Uden is door een onnodig vergaand onderzoek van het Openbaar Ministerie (OM) volledig verminkt. Zo erg zelfs, dat haar ouders haar na de sectie niet meer herkenden. Het OM geeft in een reactie aan Omroep Brabant toe dat dit niet had moeten gebeuren en dat er fouten zijn gemaakt. Vader Randy is woedend: “Hier is geen enkel excuus voor.”

Ximena pleegde in februari van dit jaar zelfmoord met het omstreden zelfmoordpoeder. Ze kampte al langer met psychische problemen door seksueel misbruik in haar jeugd. Het poeder werd, samen met verschillende afscheidsbrieven, gevonden naast haar lichaam. Normaal gesproken wordt bij een duidelijke zelfdoding een lichaam niet uitvoerig onderzocht. Justitie deed in het geval van Ximena toch een zeer uitgebreid onderzoek op het lichaam om juridisch voldoende zekerheid te hebben dat het omstreden poeder haar daadwerkelijk het leven kostte.

'Ze is postuum misbruikt'
Het was echter een veel te verregaande sectie, zo blijkt nu. Met enkel een bloedonderzoek had ook vastgesteld kunnen worden dat Ximena door het zelfmoordpoeder was overleden. “Onze dochter is door het OM fysiek van ons afgenomen. Als een stuk vlees in een plastic zak afgevoerd. Ze is postuum misbruikt, gemolesteerd en verminkt.”
bron
  maandag 9 juli 2018 @ 20:00:19 #255
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180361557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:50 schreef Begripvol het volgende:

De overheid draagt voor het grootste deel bij aan de verharding van de maatschappij.
Nee, hoor. Dat doe je helemaal zelf.

Je lijkt wel een reli-gekkie, de verantwoordelijkheid van je daden bij iemand anders neerleggen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 juli 2018 @ 20:17:14 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180361911
Ik ben een grote tegenstander van elke vorm van euthanasie.
Geen enkele overheid of zorginstelling hoort mensen te doden. Waar eindigt het als je met dit soort praktijken begint?

Als je met 19 zelfmoord pleegt dan ben je niet lekker in je bovenkamer. Dat meisje had steun en hulp nodig om haar leven weer op te pakken. Dat hele "voltooid leven" gezwetst slaat nergens op bij dit geval.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180457423
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben een grote tegenstander van elke vorm van euthanasie.
Geen enkele overheid of zorginstelling hoort mensen te doden. Waar eindigt het als je met dit soort praktijken begint?

Als je met 19 zelfmoord pleegt dan ben je niet lekker in je bovenkamer. Dat meisje had steun en hulp nodig om haar leven weer op te pakken. Dat hele "voltooid leven" gezwetst slaat nergens op bij dit geval.
Wees blij dat je niet weet hoe het voelt om niet te willen leven, en waarom zou elk mens maar gered moeten worden?
pi_180458158
Volwassen en de keuze gemaakt om zelfmoord te plegen. Vreemde reden dus om dat poeder verboden te maken voor anderen.
Conscience do cost.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:52:52 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180458176
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:25 schreef julius123 het volgende:

[..]

Wees blij dat je niet weet hoe het voelt om niet te willen leven, en waarom zou elk mens maar gered moeten worden?
of onnodig in leven gehouden worden, want met zn reactie geeft Harvest89 ook aan dat euthanasie bij ernstig lijden bij hem niet toegestaan zou mogen worden.
pi_180458438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:52 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

of onnodig in leven gehouden worden, want met zn reactie geeft Harvest89 ook aan dat euthanasie bij ernstig lijden bij hem niet toegestaan zou mogen worden.
Mensen die zoiets zeggen, hebben dat vaak nog nooit van dichtbij meegemaakt.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:07:03 #261
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180458457
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Mensen die zoiets zeggen, hebben dat vaak nog nooit van dichtbij meegemaakt.
Of zijn van mening dat alleen God over het leve mag beslissen. Nog erger, want ongelovigen wordt ook die wil opgelegd dan..
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:16:26 #262
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_180458615
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben een grote tegenstander van elke vorm van euthanasie.
Geen enkele overheid of zorginstelling hoort mensen te doden. Waar eindigt het als je met dit soort praktijken begint?

Als je met 19 zelfmoord pleegt dan ben je niet lekker in je bovenkamer. Dat meisje had steun en hulp nodig om haar leven weer op te pakken. Dat hele "voltooid leven" gezwetst slaat nergens op bij dit geval.
Dat meisje was al in behandeling, het hele punt is dat er aan dat poeder heel gemakkelijk aan te komen was via internet. Dus al het dan even niet goed gaat bestellen zulke mensen gauw zo een poedertje.

Dat is juist het gevaarlijke.

Daar komt nog bij dat ze nog op een verschrikkelijke manier is dood gegaan ook.

Niemand hoeft me te geloven, maar ik weet hoe die ouders haar gevonden hebben. Als iemand dat poedertje in huis heeft, zou ik het echt met een rotgang weggooien.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 13-07-2018 23:24:57 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:29:42 #263
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180458810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:16 schreef tesssssssss het volgende:
Niemand hoeft me te geloven, maar ik weet hoe die ouders haar gevonden hebben. Als iemand dat poedertje in huis heeft, zou ik het echt met een rotgang weggooien.
Blauw aangelopen waarschijnlijk en langzaamaan gestikt?

Op zich zou de dood wel mee moeten vallen,omdat de hersenfuncties redelijk rap uitgeschakeld moeten worden en dr gewoon een soort comatueuze toestand ontstaat.

Tja, paar minuten lijden om van je lijden af te zijn. Zou ik dr wel voor over hebben, denk ik als ik echt een enorme doodswens zou hebben.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:31:33 #264
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_180458852
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:29 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Blauw aangelopen waarschijnlijk en langzaamaan gestikt?

Op zich zou de dood wel mee moeten vallen,omdat de hersenfuncties redelijk rap uitgeschakeld moeten worden en dr gewoon een soort comatueuze toestand ontstaat.

Tja, paar minuten lijden om van je lijden af te zijn. Zou ik dr wel voor over hebben, denk ik als ik echt een enorme doodswens zou hebben.
Nee. Ik ken die mensen. Vertrouw er maar gewoon op dat je dat poedertje weggooit. Waarom zou ik dat anders zeggen tegen vreemden?

Ik ben niet tegen euthanasie, maar doe het alsjeblieft niet met dat poedertje.

Zelf weten natuurlijk, maar ik heb het in ieder geval gezegd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_180458971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee. Ik ken die mensen. Vertrouw er maar gewoon op dat je dat poedertje weggooit. Waarom zou ik dat anders zeggen tegen vreemden?

Ik ben niet tegen euthanasie, maar doe het alsjeblieft niet met dat poedertje.

Zelf weten natuurlijk, maar ik heb het in ieder geval gezegd.
Ik heb dat spul zelf ook in huis om paté en worst te maken. Ik denk dat geen enkele manier heel prettig is met over de toonbank verkrijgbare middelen. Wat wel vast staat is dat het zeker werkt, en dat is misschien al genoeg voor mensen om het te blijven gebruiken.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:38:42 #266
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180458986
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee. Ik ken die mensen. Vertrouw er maar gewoon op dat je dat poedertje weg gooit. Waarom zou ik dat anders zeggen tegen vreemden?
Uit je reactie had ik al een vermoeden dat je deze mensen zou kennen. Omdat je enorm tegen euthanasie/zelfmoordpoedertjes zou kunnen zijn?

Maar als je een doodswens hebt, zou ik zeggen: liever dat, dan een trein koppen. Dat half uurtje moet je dan maar offeren voor de goede orde.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:41:59 #267
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_180459046
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Uit je reactie had ik al een vermoeden dat je deze mensen zou kennen. Omdat je enorm tegen euthanasie/zelfmoordpoedertjes zou kunnen zijn?
Ik ben niet tegen euthanasie, en die mensen ook niet.

Dat meisje heeft een doodstrijd gehad van 8 uur. Die vader heeft dingen gezien die nooit de media hebben gehaald, omdat ze waarschijnlijk te gruwelijk zijn.

Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Ik begrijp het als mensen een einde aan hun leven willen maken, maar doe het niet met dat poedertje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:46:34 #268
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_180459149
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:37 schreef julius123 het volgende:

[..]

Ik heb dat spul zelf ook in huis om paté en worst te maken. Ik denk dat geen enkele manier heel prettig is met over de toonbank verkrijgbare middelen. Wat wel vast staat is dat het zeker werkt, en dat is misschien al genoeg voor mensen om het te blijven gebruiken.
Een doodstrijd van 8 uur, he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:53:21 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180459321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Een doodstrijd van 8 uur, he?
Misschien had ze dan toch niet dat middel waar CLW het over had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:55:21 #270
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180459379
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Een doodstrijd van 8 uur, he?
En hoe zeker weet je dat? En waarom duurde het 8 uur? Waarom is dat nooit in de media gekomen? De ouders hebben aandacht genoeg gehad daarvoor om dat ook naar buiten te brengen. Juist met het oog op het ontmoedigen zouden de ouders dat hebben moeten benoemen.

Heb zelf toen nogal wat gegoogled en wat onderzoeken/rapporten doorgelezen. Daaruit kwam niet naar boven dat het 8 uur zou duren. Dus dat vind ik ook wel raar dat het zolang heeft geduurd.

Degenen die googlen op het goedje lezen het misschien wel dat het 8 uur kan duren. Misschien meoten die dan toch maar een paar grammetjes coke ofzo in een keer naar binnen werken. Dan is het nog een feestje, ofzo.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:03:41 #271
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_180459653
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee. Ik ken die mensen. Vertrouw er maar gewoon op dat je dat poedertje weggooit. Waarom zou ik dat anders zeggen tegen vreemden?

Ik ben niet tegen euthanasie, maar doe het alsjeblieft niet met dat poedertje.

Zelf weten natuurlijk, maar ik heb het in ieder geval gezegd.
Misschien is het een idee om een ander voor te lichten door er niet zo geheimzinnig over te doen?

Ik ben namelijk benieuwd wat het poeder heeft veroorzaakt en wie weet heeft het nog een afschrikkende werking op iemand.

Hoewel je iemand die ècht niet meer wilt toch niet tegenhoudt weet ik helaas uit ervaring.
pi_180459908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:55 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En hoe zeker weet je dat? En waarom duurde het 8 uur? Waarom is dat nooit in de media gekomen? De ouders hebben aandacht genoeg gehad daarvoor om dat ook naar buiten te brengen. Juist met het oog op het ontmoedigen zouden de ouders dat hebben moeten benoemen.

Heb zelf toen nogal wat gegoogled en wat onderzoeken/rapporten doorgelezen. Daaruit kwam niet naar boven dat het 8 uur zou duren. Dus dat vind ik ook wel raar dat het zolang heeft geduurd.

Degenen die googlen op het goedje lezen het misschien wel dat het 8 uur kan duren. Misschien meoten die dan toch maar een paar grammetjes coke ofzo in een keer naar binnen werken. Dan is het nog een feestje, ofzo.
Nou als jij het beter weet dan degene die haar gevonden heeft, dan krijg je van mij meteen gelijk.

Dus beter dan haar ouders die "lLaatste wil" aanklagen.

Het heeft ook geen zin om hierover in discussie te gaan, eigenlijk.

Ik zou dat poedertje nog niet aan mijn ergste vijand geven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_180459999
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:03 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om een ander voor te lichten door er niet zo geheimzinnig over te doen?

Ik ben namelijk benieuwd wat het poeder heeft veroorzaakt en wie weet heeft het nog een afschrikkende werking op iemand.

Hoewel je iemand die ècht niet meer wilt toch niet tegenhoudt weet ik helaas uit ervaring.
Die vader heeft haar in haar eigen ontlasting, urine ,en braaksel gevonden met haar gezicht in een grimas van pijn.

Donkerblauw.

Hoe die vader dat weet van die doodstrijd van 8 uur weet ik zelf ook niet. Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven, Maar mijn vriendin is chemicus, en die schrok zich ook rot toen ze hoorde om wat voor poeder het ging. Persoonlijk vertrouw ik meer op haar expertise.

..em daarbij als je logisch nadenkt, ik heb er geen enkele baat bij om hier te typen wat ik nu typ.

[ Bericht 7% gewijzigd door tesssssssss op 14-07-2018 00:35:48 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:47:14 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180460755
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:51 schreef ems. het volgende:
Volwassen en de keuze gemaakt om zelfmoord te plegen. Vreemde reden dus om dat poeder verboden te maken voor anderen.
Mensen die zelfmoord plegen zijn letterlijk niet goed in hun hoofd. Die denken niet logisch na.
Die moet je juist beschermen en hulp aanbieden. Dat gemakkelijke gelul met "eigen keuze" slaat nergens op want deze mensen zijn psychisch ziek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:49:50 #275
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180460807
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:25 schreef julius123 het volgende:
en waarom zou elk mens maar gered moeten worden?
;(
Met die gedachtegang kunnen we onze samenleving net zo goed inrichten als in de middeleeuwen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:53:35 #276
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180460890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou als jij het beter weet dan degene die haar gevonden heeft, dan krijg je van mij meteen gelijk.

Dus beter dan haar ouders die "lLaatste wil" aanklagen.

Het heeft ook geen zin om hierover in discussie te gaan, eigenlijk.

Ik zou dat poedertje nog niet aan mijn ergste vijand geven.
Ik baseer me op wat ik heb gelezen. En kan dus de 8 uur niet verklaren. Jij ook niet, dus dat zie ik dan maar als 'jij zegt het maar ik betwijfel het'. Niet dat ik het uitsluit dus, maar het gaat in op wat ik lees en is gewoon enorm lang. Het goedje zorgt namelijk voor een enorme verlaging van de bloeddruk en dat zuurstof niet langer meer opgenomen kan worden door het bloed/lichaam. Dan houdt het lichaam geen 8 uur vol..

Dat het geen leuke dood is, moge duidelijk zijn. Dat valt ook wel te lezen in de diverse stukken die online te vinden zijn. Hoofdpijn, braken, komt er allemaal bij kijken. Het blauw aanlopen ook, door cyanosis. Een verkleuring van het lichaam door een laag zuurstofgehalte in het bloed. Niet leuk om zo iemand aan te treffen, wat dat betreft is dat het verschrikkelijkste wat iemand kan overkomen om zo hun geliefde dood aan te treffen. Helaas is dat nu eenmaal het geval, als je dit goedje gebruikt om dr een eind aan te maken.


Het aanklagen van CLW lijkt me meer een gevalletje emotie. Verklaarbaar, deze mensen hebben hun dochter verloren. Maar het is niet CLW geweest die het goedje heeft geleverd. Evenmin hebben zij de naam vrijgegeven van het goedje. Hooguit wat aanwijzingen, en google en topics als deze doen de rest.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kamelenteen op 14-07-2018 01:04:31 ]
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:57:03 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180460964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:52 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

of onnodig in leven gehouden worden, want met zn reactie geeft Harvest89 ook aan dat euthanasie bij ernstig lijden bij hem niet toegestaan zou mogen worden.
Ik vind niet dat in zo'n geval de overheid en/of artsen een leven mogen beëindigen. Dat is macht die je ze nooit zou moeten geven. Waar houdt het dan op? Zo'n euthanasiewet kan steeds vrijer worden gemaakt, en dat is niet goed.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:59:32 #278
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180461011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mensen die zelfmoord plegen zijn letterlijk niet goed in hun hoofd. Die denken niet logisch na.
Die moet je juist beschermen en hulp aanbieden. Dat gemakkelijke gelul met "eigen keuze" slaat nergens op want deze mensen zijn psychisch ziek.
Knap dat jij dat zo stellig durft te beweren. Wanneer noem je het zelfmoord? Wanneer noem je het zelf euthenasie.

Wil je beweren dat die 85-jarige die met pijn door het leven moet gaan, onder de medicijnen zit, geen plezier meer in het leven heeft omdat ie aan zn bed gekluisterd en zn leven verre van is wat het geweest is, psychisch ziek is als ie voor zichzelf besluit dat het mooi geweest is?

Moet die persoon doorleven, als ie daar zelf geen zin meer heeft? Mag ie niet over zn eigen leven beschikken, moet ie maar creperen en langzaam veranderen in een hoopje mens dat alleen nog maar mens is omdat zn hart nog klopt en er nog enige vorm van ademhaling is? Tot ie vanzelf dood gaat?

Dan vraag ik me af in jouw geval, of ie dan wel medicijnen mag krijgen om zn pijn wat te verlichten. En, waarom dat dat wel mag, maar waarom ie dan niet een medicijn (of middeltje) mag innemen dat een eind maakt aan alle pijn. Huidige, en nog te lijden pijn.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:02:55 #279
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180461070
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:59 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Knap dat jij dat zo stellig durft te beweren. Wanneer noem je het zelfmoord? Wanneer noem je het zelf euthenasie.

Wil je beweren dat die 85-jarige die met pijn door het leven moet gaan, onder de medicijnen zit, geen plezier meer in het leven heeft omdat ie aan zn bed gekluisterd en zn leven verre van is wat het geweest is, psychisch ziek is als ie voor zichzelf besluit dat het mooi geweest is?

Moet die persoon doorleven, als ie daar zelf geen zin meer heeft? Mag ie niet over zn eigen leven beschikken, moet ie maar creperen en langzaam veranderen in een hoopje mens dat alleen nog maar mens is omdat zn hart nog klopt en er nog enige vorm van ademhaling is? Tot ie vanzelf dood gaat?

Dan vraag ik me af in jouw geval, of ie dan wel medicijnen mag krijgen om zn pijn wat te verlichten. En, waarom dat dat wel mag, maar waarom ie dan niet een medicijn (of middeltje) mag innemen dat een eind maakt aan alle pijn. Huidige, en nog te lijden pijn.
Het gaat mij er om dat zo'n persoon geen hulp mag krijgen van overheid en/of artsen. Op het moment dat je zo'n beleid gaat uitvoeren en dit ook als normaal wordt gezien krijg je enge toestanden. Daar ben ik dus fel op tegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:09:05 #280
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180461167
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat zo'n persoon geen hulp mag krijgen van overheid en/of artsen. Op het moment dat je zo'n beleid gaat uitvoeren en dit ook als normaal wordt gezien krijg je enge toestanden. Daar ben ik dus fel op tegen.
Dus die bejaarde die doodop is, moet zelf maar wat gaan mengen met medicijnen in de hoop dat ie een dodelijke combinatie heeft die ook nog eens vrij vredig is?

Nee, dan is stervensbegeleiding door artsen middels euthenasie toch een stukje beter. En dat is gelukkig op het moment goed geregeld en dus mogelijk.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:17:30 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180461326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:09 schreef Kamelenteen het volgende:
Dus die bejaarde die doodop is, moet zelf maar wat gaan mengen met medicijnen in de hoop dat ie een dodelijke combinatie heeft die ook nog eens vrij vredig is?
Liever dat dan een overheid of arts die burgers vermoordt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:09 schreef Kamelenteen het volgende:
dan is stervensbegeleiding door artsen middels euthenasie toch een stukje beter. En dat is gelukkig op het moment goed geregeld en dus mogelijk.
Ja hier ben ik dus fel op tegen. Ik zou graag willen dat het wordt afgeschaft.

Maar goed, laten we het hier maar bij laten, we zullen waarschijnlijk niet nader tot elkaar komen op dit gebied.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180461412
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mensen die zelfmoord plegen zijn letterlijk niet goed in hun hoofd. Die denken niet logisch na.
Die moet je juist beschermen en hulp aanbieden. Dat gemakkelijke gelul met "eigen keuze" slaat nergens op want deze mensen zijn psychisch ziek.
Je kan zoveel zaken in de samenleving wel schrappen omdat er psychisch zieke mensen zijn die daar dan -mogelijk- mee aan de haal gaan. Hulpverlening spreekt voor zich verder en heeft eigenlijk niets met dit verhaal te maken.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:26:11 #283
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180461490
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Liever dat dan een overheid of arts die burgers vermoordt.

[..]

Ja hier ben ik dus fel op tegen. Ik zou graag willen dat het wordt afgeschaft.

Maar goed, laten we het hier maar bij laten, we zullen waarschijnlijk niet nader tot elkaar komen op dit gebied.
Zeker niet als jij stelt dat 'een overheid of arts burgers vermoord'.

De overheid zorgt voor wetgeving. De artsen voor het voorschrijven van wettelijke toegestane medicijnen en/of doorverwijzing naar/voor hulpverlening conform regelgeving. Wat daar moord aan is, ontgaat mij volledig. Alles gebeurt in geval van euthenasie (of in geval van hulp bij zelfdoding) met toestemming en volgens strikte procedures.

En eigenlijk vind ik jou dus psychisch ook niet helemaal 100% als jij zo denkt :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Kamelenteen op 14-07-2018 01:31:32 ]
pi_180461587
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die vader heeft haar in haar eigen ontlasting, urine ,en braaksel gevonden met haar gezicht in een grimas van pijn.

Donkerblauw.

Hoe die vader dat weet van die doodstrijd van 8 uur weet ik zelf ook niet. Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven, Maar mijn vriendin is chemicus, en die schrok zich ook rot toen ze hoorde om wat voor poeder het ging. Persoonlijk vertrouw ik meer op haar expertise.

..em daarbij als je logisch nadenkt, ik heb er geen enkele baat bij om hier te typen wat ik nu typ.
Liever dat dan nog 60 jaar leven met ondraaglijke pijn denk ik dan.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:33:33 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180461596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:26 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zeker niet als jij stelt dat 'een overheid of arts burgers vermoord'.

De overheid zorgt voor wetgeving. De artsen voor het voorschrijven van wettelijke toegestane medicijnen en/of doorverwijzing naar/voor hulpverlening. Wat daar moord aan is, ontgaat mij volledig. Alles gebeurt in geval van euthenasie (of in geval van hulp bij zelfdoding) met toestemming.
Een overheid die wetten maakt en toestemming geeft om burgers te doden. Artsen die deze wetten uitvoeren en burgers doden. Ik kan het hier nog 1000x neergooien maar hier ben ik fel op tegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180461637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Een overheid die wetten maakt
Stop de persen.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:40:33 #287
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180461707
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Stop de persen.
Grappig man, echt hilarisch gewoon.
Bedankt voor je bijdrage.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:42:13 #288
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180461736
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Een overheid die wetten maakt en toestemming geeft om burgers te doden. Artsen die deze wetten uitvoeren en burgers doden. Ik kan het hier nog 1000x neergooien maar hier ben ik fel op tegen.
Ik schreef het al: psyschich ben je niet helemaal 100% in orde als je zo denkt ;)

Benieuwd of je van mening veranderd als je straks oud en verslten bent, crepeert van de pijn en niet verder meer wilt of kunt. Of je dan zelf een poedertje gaat regelen of dat je het op zo'n moment kan waarderen dat je naar een arts kan gaan met je verhaal, om samen een plan op te stellen en ergens naar toe te wensen. Of dat je dan boos bent dat er een middeltje is dat zwaar pijnstillend is, dat voorgeschreven wordt. Een overheid die toestaat dat een arts een zwaar opiaat (lees: drugs) toedient aan een patient!

Of, hoe je denkt over mensen die in een coma zijn geraakt, aan beademing en de hele mikmak liggen en in theorie nog tientallen jaren in gehouden zouden kunnen worden. Knop van de beademing omzetten in overleg met familie omdat herstel onmogelijk is of zeer onaannemelijk, is dat dan moord? Familie en artsen vervolgen? Of, moet de verzekeringsmaatschappij aangeklaagd worden als die uiteindelijk zeggen 'sorry, hier stopt de vergoeding, betaal het zelf maar en de mensen kunnen dat niet betalen?

Of, wat je doet als je hond crepeert van de pijn, operatie niet meer mogelijk is. Laat je die creperen, of vraag je de dierenarts het beestje te euthaniseren en uit zn lijden te verlossen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180461862
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Grappig man, echt hilarisch gewoon.
Bedankt voor je bijdrage.
Niet half zo hilarisch als hoe jij tegen een overheid bent die 'wetten maakt' maar tegelijkertijd wel zelf graag wil bepalen wat men wel en niet mag.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:58:40 #290
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180461911
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:42 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik schreef het al: psyschich ben je niet helemaal 100% in orde als je zo denkt ;)

Benieuwd of je van mening veranderd als je straks oud en verslten bent, crepeert van de pijn en niet verder meer wilt of kunt. Of je dan zelf een poedertje gaat regelen of dat je het op zo'n moment kan waarderen dat je naar een arts kan gaan met je verhaal, om samen een plan op te stellen en ergens naar toe te wensen. Of dat je dan boos bent dat er een middeltje is dat zwaar pijnstillend is, dat voorgeschreven wordt. Een overheid die toestaat dat een arts een zwaar opiaat (lees: drugs) toedient aan een patient!

Of, hoe je denkt over mensen die in een coma zijn geraakt, aan beademing en de hele mikmak liggen en in theorie nog tientallen jaren in gehouden zouden kunnen worden. Knop van de beademing omzetten in overleg met familie omdat herstel onmogelijk is of zeer onaannemelijk, is dat dan moord? Familie en artsen vervolgen? Of, moet de verzekeringsmaatschappij aangeklaagd worden als die uiteindelijk zeggen 'sorry, hier stopt de vergoeding, betaal het zelf maar en de mensen kunnen dat niet betalen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je oud en versleten bent en zo ongelofelijk naar de dood verlangt dan eindig je het zelf maar, en laat de overheid en artsen met rust. Die horen er namelijk te zijn om mensen te beschermen en in leven te houden en niet om ze af te maken.

Er zijn genoeg comapatiënten die na jaren weer gewoon bijkomen, dus euthanasie is ook hier hartstikke fout. Ook erg eng trouwens dat je de verzekeringsmaatschappij er bij haalt.

Daar komt bij dat op het moment dat je een (vrijwillige) euthanasiewet invoert dat dat een eerste stap kan zijn naar extremere vormen met als eindpunt bijvoorbeeld onvrijwillige euthanasie. En wat als een groeiende groep mensen opeens euthanasie willen voor problemen/ziektes die helemaal niet zo ernstig zijn? Als je euthanasie steeds toegankelijker maakt (zoals bijvoorbeeld met dat "voltooid leven" bullshit) waar leg je dan de grens? Die grens wordt steeds makkelijker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 01:59:19 #291
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180461912
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Niet half zo hilarisch als hoe jij tegen een overheid bent die 'wetten maakt' maar tegelijkertijd wel zelf graag wil bepalen wat men wel en niet mag.
Oke Henk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180462116
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien had ze dan toch niet dat middel waar CLW het over had.
Dat had ze zeer waarschijnlijk niet. Het middel dat zij had was in een hogere dosis nodig, waardoor de kans groot is dag zij een ‘te lage’ dosis heeft genomen (als ze de hoeveelheid die in de media werd genoemd heeft overgenomen). Daarmee zal het allemaal wat langer geduurd hebben.

Edit: dat had ze zeker niet, herinner ik me nu. Dat is bevestigd door CLW in een uitzending van Nieuwsuur of EenVandaag.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 04:46:26 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180462409
Lijkt me een prima zaak om de euthanasiewetgeving verder uit te breiden. Dan ben je van dit soort rare initiatieven af, en kan iedereen een waardig einde krijgen wanneer ze dat zelf willen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 14 juli 2018 @ 08:56:30 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180463501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Een overheid die wetten maakt en toestemming geeft om burgers te doden. Artsen die deze wetten uitvoeren en burgers doden. Ik kan het hier nog 1000x neergooien maar hier ben ik fel op tegen.
Moet je nodig zeggen met che guevara als avatar, die liet zelfs zijn strijdkameraden executeren omdat ze democratie wilden voor Cuba.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180465448
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oke Henk.
Beetje dommig allemaal. Voortaan eerst even nadenken voordat je wat zegt.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:40:58 #296
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180465523
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Beetje dommig allemaal. Voortaan eerst even nadenken voordat je wat zegt.
Misschien kun jij voortaan wat uitgebreidere reacties met inhoud geven in plaats van korte bashreacties die verder niets aan het topic toevoegen. Beetje dommig allemaal.

Alvast bedankt Henk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180466084
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Misschien kun jij voortaan wat uitgebreidere reacties met inhoud geven in plaats van korte bashreacties die verder niets aan het topic toevoegen. Beetje dommig allemaal.

Alvast bedankt Henk.
Lekker verontwaardigd zijn over overheden die wetten maken. (spoiler: zo werkt de wereld) Lekker klagen over dat zij dingen bepalen en ondertussen zelf voor anderen willen bepalen. Je ziet niet hoe dit hypocriet en tegenstrijdig is?

Nog even los van jouw opmerking over psychisch zieke mensen wat natuurlijk ook kant noch wal raakt.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:15:56 #298
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_180466853
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Een overheid die wetten maakt en toestemming geeft om burgers te doden. Artsen die deze wetten uitvoeren en burgers doden. Ik kan het hier nog 1000x neergooien maar hier ben ik fel op tegen.
Je bent er fel op tegen omdat je het eng vindt, dat snap ik maar denk eens aan de mensen die 24/7 met pijn leven, geen uitzicht hebben op verbetering en een onmenselijk leven lijden. Die moeten toch de mogelijkheid hebben om er een eind aan te maken en dan is dat vele malen menselijker als daar een arts bij betrokken is dan dat ze moeten gaan experimenteren.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:37:22 #299
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180468152
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:16 schreef ems. het volgende:
Lekker verontwaardigd zijn over overheden die wetten maken.
Wat ben jij voor klapautist?
Ik heb het over een overheid die euthanasiewetten maakt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:33:13 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180469319
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat ben jij voor klapautist?
Ik heb het over een overheid die euthanasiewetten maakt.
Dat Euthanasie mogelijk is, is een Groot goed. Mensen een manier geven waardig te sterven i.p.v. maandenlang extreem stinkend langzaam vloeibaar te worden onder helse pijnen van de kanker.
Als dat niet begrijpt ben Jij de klapautist
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')