abonnement Unibet Coolblue
pi_177806229
https://www.nu.nl/binnenl(...)milieuzone-2019.html

Ook Maastricht krijgt vanaf 2019 een milieuzone. De gemeente wil vanaf volgend jaar als eerste in Nederland een milieuvignet naar Duits voorbeeld invoeren.
De gemeente gaat de mogelijkheden voor invoering van zo'n milieuzone verder uitwerken, zodat de gemeenteraad er na de zomer definitief over kan beslissen.

Diesels van voor 2006 en benzinemotoren van voor 1990 komen vanaf 2019 zonder milieuvignet de binnenstad niet meer in. De regeling geldt voor auto's, bestelbusjes en vrachtwagens. Ook wordt bekeken hoe vervuilende brommers en motoren uit de binnenstad geweerd kunnen worden, besliste de gemeenteraad dinsdagavond.


Maastricht wil het bestaande Duitse vignet, dat veel Limburgers vanwege de grensligging al op hun voorruit hebben, ook voor de stad invoeren, aldus wethouder Gert-Jan Krabbendam (GroenLinks). Het vignet is al verplicht in zeventig steden in Duitsland. Daarbij aansluiten is volgens Krabbendam de makkelijkste oplossing.

Het college van burgemeester en wethouders ziet niets in camera-controles van kentekens. ''Zo'n systeem is voor Limburg met zijn vele Duitse en Belgische automobilisten onwerkbaar'', aldus Krabbendam.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177806268
Wel positief dat ze gewoon de Duitse sticker willen gebruiken..
Die wordt tenminste uitgereikt op euro-klasse IPV 'jaartal' dat nergens op slaat.

Tevens, liever 1 duidelijk systeem dan allerlei verschillende..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177806300
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wel positief dat ze gewoon de Duitse sticker willen gebruiken..
Die wordt tenminste uitgereikt op euro-klasse IPV 'jaartal'.

Tevens, liever 1 duidelijk systeem dan allerlei verschillende
Idd. Voordat je geen zicht meer hebt op de voorruit :')
pi_177806373
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177806639
Waardeloos systeem.. Ze kijken alleen naar de bouwjaar, niet naar hoeveelheid uitstoot.
Ze moeten juist naar de label kijken en daarop afstemmen.

Want op bestaande vignet kan je alsnog met Hummer uit 2009 bijvoorbeeld stad in. Die bak is vele malen schadelijker dan auto uit 1990
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177806672
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:14 schreef Glijdt_licht het volgende:

Diesels van voor 2006 en benzinemotoren van voor 1990 komen vanaf 2019 zonder milieuvignet de binnenstad niet meer in.
Dus modernere auto's hoeven geen vignet? Mooi!

Beter dat ze eens één Europees systeem bedenken. Ik heb nu al zo'n Duitse Umweltplakette op de voorruit, een Franse Crit'Air sticker ernaast, mijn kenteken ooit eens geregistreerd voor de Low Emission Zone in Londen en momenteel ook nog een vignet voor Zwitserland (die kan er na een jaar gelukkig af). :{

Één Europa, zeggen ze dan...
pi_177806875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waardeloos systeem.. Ze kijken alleen naar de bouwjaar, niet naar hoeveelheid uitstoot.
Ze moeten juist naar de label kijken en daarop afstemmen.

Want op bestaande vignet kan je alsnog met Hummer uit 2009 bijvoorbeeld stad in. Die bak is vele malen schadelijker dan auto uit 1990
Nee, ze kijken naar de Euronorm. De norm die daadwerkelijk bepaalt hoeveel NOx en dergelijke uitgestoot mag worden.
En dan presteert en hummer wel degelijk beter dan een kat-loze Peugeot uit 1990..
Juist het feit dat naar de euro norm wordt gekeken is eerlijker dan Utrecht, Arnhem etc
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177806882
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:31 schreef XanderH het volgende:

[..]

Dus modernere auto's hoeven geen vignet? Mooi!


Lol... @nu.nl
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177807145
Gewoon iedere zomer volgas in zijn 2 erdoor scheuren met de caravan.
.
  woensdag 14 maart 2018 @ 00:01:57 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177807358
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waardeloos systeem.. Ze kijken alleen naar de bouwjaar, niet naar hoeveelheid uitstoot.
Ze moeten juist naar de label kijken en daarop afstemmen.

Want op bestaande vignet kan je alsnog met Hummer uit 2009 bijvoorbeeld stad in. Die bak is vele malen schadelijker dan auto uit 1990
Sowiezo. Flikker op met al die extra regeltjes en gemierenneuk. Iedere stad andere regels om het vooral lekker moeilijk te maken en geld te kunnen beuren.

We betalen al wegenbelasting en opcenten. Extra shit moet gewoon oprotten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177807398
Ik snap dit nooit zo heel goed. Ze doen net of het voor een beter milieu is en alles, maar ondertussen knalt elke debiel voor een paar knakers die sticker op zn ruit en rijden er nog net zo veel vervuilende auto's door de stad. Althans dat is mijn gevoel. Er zal vast onderzoek naar gedaan zijn en het zal vast wel een beetje helpen, maar ik denk dat men het niet zo zeer voor het milieu doet, maar voor het gratis geld wat al die klotestickers opleveren.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 14 maart 2018 @ 00:08:24 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177807444
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:04 schreef Geralt het volgende:
Ik snap dit nooit zo heel goed. Ze doen net of het voor een beter milieu is en alles, maar ondertussen knalt elke debiel voor een paar knakers die sticker op zn ruit en rijden er nog net zo veel vervuilende auto's door de stad. Althans dat is mijn gevoel. Er zal vast onderzoek naar gedaan zijn en het zal vast wel een beetje helpen, maar ik denk dat men het niet zo zeer voor het milieu doet, maar voor het gratis geld wat al die klotestickers opleveren.

:{
Dit dus.
Onder de reden van een hele mooie policor reden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177807538
Leuke is dat na 2030 alleen elektrische auto te koop is.
Dus straks is de milieuzone met vignet of stickers alweer overbodig.
Ze kunnen beter bepaalde gebied gewoon autoverbod plaatsen. Behalve vergunningshouder.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177807589
Precies, ondertussen mogen oude taxies, bestelauto’s en bussen op diesel gewoon dagelijks de stad vervuilen, omdat ze zogenaamd nodig zijn.
.
  woensdag 14 maart 2018 @ 02:03:43 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177808010
12 jaar geleden nieuwe auto gekocht, nu dus de lul zijn.. ergens vind ik dit onacceptabel
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 14 maart 2018 @ 03:00:54 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177808149
Zoals verwacht vinger, hand, arm... Iedere burgemeester die om inkomsten verlegen zit knalt er gewoon een milieuzone tegenaan... Ze hebben het momentum gewoon mee nu.
pi_177813381
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:04 schreef Geralt het volgende:
Ik snap dit nooit zo heel goed. Ze doen net of het voor een beter milieu is en alles, maar ondertussen knalt elke debiel voor een paar knakers die sticker op zn ruit en rijden er nog net zo veel vervuilende auto's door de stad. Althans dat is mijn gevoel. Er zal vast onderzoek naar gedaan zijn en het zal vast wel een beetje helpen, maar ik denk dat men het niet zo zeer voor het milieu doet, maar voor het gratis geld wat al die klotestickers opleveren.

:{
Mijn idee. Verders nog dat er tegenwoordig 13 verschillende vignetten zijn welke allemaal geld kosten en je auto besmeuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177813474
Maastricht😁
In het plaatselijk nieuws gaat men nog verder. Men wil ook vervuilende scooters en motoren uit de binnenstad weren. Och ja het is een genot om al die motoren op de Vrijthof te mogen aanschouwen. Jammer.
pi_177813510
Kunnen ze op Europees niveau niet beter regelen dat iedere auto een sticker met de euronorm op de voorruit krijgt? Het begint nu echt een ondoorgrondelijke kluwen aan stickers te worden. De Duitsers zijn ermee begonnen, uiteraard moesten de Fransen met Crit'air weer een ander systeem verzinnen en in Nederland en België is het weer anders.

Overigens wordt in de lage-emissiezone van Antwerpen wél gehandhaafd door middel van kentekenscanners, dus dat argument van de gemeente in Maastricht gaat niet helemaal op...

[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 14-03-2018 12:08:47 ]
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:06:02 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177813575
Flikker op met al die stickers. Gewoon op kenteken.
And so is the past
pi_177813617
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Flikker op met al die stickers. Gewoon op kenteken.
Dat is Europees lastig te realiseren denk ik, met al die verschillende kenteken systemen. Europees kenteken dan maar?
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:09:08 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177813650
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:01 schreef Cherni het volgende:
Maastricht😁
In het plaatselijk nieuws gaat men nog verder. Men wil ook vervuilende scooters en motoren uit de binnenstad weren. Och ja het is een genot om al die motoren op de Vrijthof te mogen aanschouwen. Jammer.
Heeft de burgemeester al een verbod op noordoosten wind afgekondigd?
pi_177813829
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heeft de burgemeester al een verbod op noordoosten wind afgekondigd?
:) Persoonlijk ben ik niet blij met deze burgemeester. Maar ja wat wil je ook als die geboren en getogen is in Helmond.

Onno vond ik persoonlijk beter als je de privé escapades er even buiten laat.
  woensdag 14 maart 2018 @ 14:28:03 #24
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_177816895
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) Persoonlijk ben ik niet blij met deze burgemeester. Maar ja wat wil je ook als die geboren en getogen is in Helmond.

Onno vond ik persoonlijk beter als je de privé escapades er even buiten laat.
Kwam der gisteren toevallig nog tegen in het Stadhuis hier in Maastricht :o
pi_177817325
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:28 schreef SpaanseVlieg het volgende:

[..]

Kwam der gisteren toevallig nog tegen in het Stadhuis hier in Maastricht :o
Oké. Ik neem aan dat ze nu al de voorbereidingen aan het treffen is om er weer een leuke sleuteloverdracht van te maken voor het jaar 2019. inclusief vignet :) Alaaf
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:04:15 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177817528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:07 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Dat is Europees lastig te realiseren denk ik, met al die verschillende kenteken systemen. Europees kenteken dan maar?
:?.

Ow ja wacht meteen weer polderen. :').

Op kenteken voor Nederlandse auto's. Buitenlandse halen maar een eenmalig vignet van 20 euro. Flikken ze ons ook.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')