abonnement bol.com Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 20 maart 2018 @ 16:41:39 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177960449
quote:
I make $47k a year at my job as an office assistant.

At the advice of my friends, I took most of my savings and bought 8 bitcoins back in early 2017 for about $7200. You can imagine how I felt when it went up. Around December 2017, I got caught up in the altcoins frenzy and sold most of my bitcoins (about $120k worth) to buy a bunch of different coins. I didn't know this back then but it looks like I owe income taxes on those trades, which adds up to about $50k if I add up state (California) and federal. But with the crash that happened recently, I added up my altcoins and I only have like $30k worth. I only have about $5k in other savings.

How do I pay this? Do I have to sell my altcoins, and give them what I can? Or is there some workaround?
De switch naar andere coins en ook forks zijn taxable events, gebaseerd op de waarde toen dat plaatsvond. Een hoop mensen moeten nu hun coins verkopen om de belasting te betalen en blijven met verlies (of zelfs schuld) achter terwijl ze exclusief belasting nog steeds op dikke winst zouden staan. Je kunt de komende tijd een hoop gedwongen verkopen verwachten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177960609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:31 schreef Roellie80 het volgende:
Ik lees steeds meer dat men er nu écht klaar mee is. Wanneer dit beeld de overhand krijgt zal er weer rust komen en kunnen we mijziens weer rustig denken aan een bull :)
mooi moment om te kopen als iedereen wanhopig is.
pi_177961070
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

De switch naar andere coins en ook forks zijn taxable events, gebaseerd op de waarde toen dat plaatsvond. Een hoop mensen moeten nu hun coins verkopen om de belasting te betalen en blijven met verlies (of zelfs schuld) achter terwijl ze exclusief belasting nog steeds op dikke winst zouden staan. Je kunt de komende tijd een hoop gedwongen verkopen verwachten.
Is dit uit de VS?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 20 maart 2018 @ 17:14:11 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177961151
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Is dit uit de VS?
De VS en de meeste andere landen. Nederland is een beetje een uitzondering met een vaste jaarlijkse ~1,3% belasting over je (crypto-)vermogen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177961330
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

De VS en de meeste andere landen. Nederland is een beetje een uitzondering met een vaste jaarlijkse ~1,3% belasting over je (crypto-)vermogen.
Dat soort fuck ups kunnen je dus ook overkomen met aandelen daar??
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 maart 2018 @ 17:30:08 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177961390
Het voordeel van deze crash is dat je volgend jaar bij de aangifte weer wat kan sjoemelen bij ons. Wat dat betreft is het zo slecht nog niet.

In de VS is deze crash dodelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 20 maart 2018 @ 18:30:53 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177962823
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat soort fuck ups kunnen je dus ook overkomen met aandelen daar??
Ja. Als je iets verkoopt dan realiseer je een winst en daar moet je belasting over betalen. De fout die de persoon in het voorbeeld heeft gemaakt is dat je meteen een deel van je gerealiseerde winst opzij moet zetten voor de belastingen. Echter, door al z'n BTC om te zetten in alt-coins heeft hij dat dus niet gedaan en nu die coins zijn gedaald kan hij zijn belastingverplichting niet meer betalen (een gat van $20k).

Verliezen mag je overigens wel verrekenen met toekomstige winsten, zo eerlijk is het systeem dan weer wel. Maar nu heeft hij daar natuurlijk niets aan. Hij zal nu zijn alt-coins moeten verkopen met een verlies van $70k en blijft dan met een schuld van $20k achter. Maar mocht hij ooit weer gaan beleggen en winst maken dan mag hij die $70k verlies van die toekomstige winst aftrekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 20 maart 2018 @ 18:33:11 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177962864
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:30 schreef Nattekat het volgende:

In de VS is deze crash dodelijk.
Niet alleen in de VS. Hier in Engeland werkt het precies hetzelfde. Volgens mij werkt het zo in de meeste landen. Alleen Nederlands is echt raar in dit opzicht met vermogensbelasting.

Maar voor de duidelijkheid: het probleem is hier niet de crash maar het feit dat men vergeet geld opzij te zetten voor belastingen. In feite speculeer je dan met belastinggeld. Die gast in het voorbeeld zou nog steeds dikke winst hebben gehad als hij het belastinggeld opzij had gezet. Nu blijft hij achter met $20k schuld.

[ Bericht 10% gewijzigd door SeLang op 20-03-2018 18:39:43 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177965213
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 18:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet alleen in de VS. Hier in Engeland werkt het precies hetzelfde. Volgens mij werkt het zo in de meeste landen. Alleen Nederlands is echt raar in dit opzicht met vermogensbelasting.

Maar voor de duidelijkheid: het probleem is hier niet de crash maar het feit dat men vergeet geld opzij te zetten voor belastingen. In feite speculeer je dan met belastinggeld. Die gast in het voorbeeld zou nog steeds dikke winst hebben gehad als hij het belastinggeld opzij had gezet. Nu blijft hij achter met $20k schuld.

De man is een idioot dat hij dit niet eerder uitgezocht heeft inderdaad. Maar ik vind de belastingregels in dit geval wel heel star. Die bevorderen zo niet bepaald handelen in assets.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_177976472
Hoe zit het eigenlijk met de financiering van crypto projecten?
Kunnen ze op lange termijn (wanneer het uitgroeit tot een mega succesvol bedrijf) ook aandelen uitgeven?
Zich laten registreren op een beurs?

Dat je tokens bezit van iets, betekend namelijk niet dat je een aandeel van het bedrijf in het bezit hebt.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
pi_177976975
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 07:58 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de financiering van crypto projecten?
Kunnen ze op lange termijn (wanneer het uitgroeit tot een mega succesvol bedrijf) ook aandelen uitgeven?
Zich laten registreren op een beurs?

Dat je tokens bezit van iets, betekend namelijk niet dat je een aandeel van het bedrijf in het bezit hebt.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
De tokens/coins die je bezit zijn het aandeel dat je hebt in een project. Even in algemene zin dan.

Zij hebben zelf ook een hele zak en dat is hun financiering.
pi_177977070
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:49 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

De tokens/coins die je bezit zijn het aandeel dat je hebt in een project. Even in algemene zin dan.

Zij hebben zelf ook een hele zak en dat is hun financiering.
Aandeel in het project ja, maar geen aandeel in het bedrijf. Je kunt geen GDA worden van een crypto bedrijf, tenminste ik zou niet weten hoe.

En op een gegeven moment zijn die tokens in eigen bezit ook op. Ik heb het misschien wel over 10 jaar later, maar er komt een moment dat ze nieuw kapitaal moeten aantrekken. Vaak gebeurd dit door het uitgeven aan aandelen.
pi_177978749
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:57 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Aandeel in het project ja, maar geen aandeel in het bedrijf. Je kunt geen GDA worden van een crypto bedrijf, tenminste ik zou niet weten hoe.

En op een gegeven moment zijn die tokens in eigen bezit ook op. Ik heb het misschien wel over 10 jaar later, maar er komt een moment dat ze nieuw kapitaal moeten aantrekken. Vaak gebeurd dit door het uitgeven aan aandelen.
Aandelen zijn helemaal niet nodig. Funding komt uit de coins, die gaan niet op als je normaal doet.

Aandelen horen niet bij crypto.
pi_178053664
Hoe denkt men over Nexus? Ik heb er wat in zitten en ik heb echt het gevoel dat ze een underdog zijn.
Ze zijn behoorlijk ingekakt, zelfs meer dan andere munten. Maar ik denk dat de reden hierachter is dat ze alleen op Bittrex te verkrijgen zijn en Bittrex niet zo makkelijk nieuwe klanten accepteert.

Wanneer Bittrex weer open gaat voor het grote publiek en Nexus eventueel op andere (grote) exchanges verhandelt gaan worden, dat deze munt dan (letterlijk) de ruimte in schiet. :D

Wat denken jullie?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 maart 2018 @ 11:27:44 #65
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178053926
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:06 schreef DrSnuggle het volgende:
Hoe denkt men over Nexus? Ik heb er wat in zitten en ik heb echt het gevoel dat ze een underdog zijn.
Ze zijn behoorlijk ingekakt, zelfs meer dan andere munten. Maar ik denk dat de reden hierachter is dat ze alleen op Bittrex te verkrijgen zijn en Bittrex niet zo makkelijk nieuwe klanten accepteert.

Wanneer Bittrex weer open gaat voor het grote publiek en Nexus eventueel op andere (grote) exchanges verhandelt gaan worden, dat deze munt dan (letterlijk) de ruimte in schiet. :D

Wat denken jullie?
Interessant. Ken het verder niet echt, maar nu op mijn lijstje om in te verdiepen gezet :D
  zaterdag 24 maart 2018 @ 11:31:16 #66
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178053966
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:30 schreef Nattekat het volgende:
Het voordeel van deze crash is dat je volgend jaar bij de aangifte weer wat kan sjoemelen bij ons. Wat dat betreft is het zo slecht nog niet.

In de VS is deze crash dodelijk.
Hoezo?

1 januari telt en anders niks hoor. Of ga je ineens honderdmiljoenmiljard mocrotransacties doen om te verhullen hoeveel eth je hebt?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178054272
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoezo?

1 januari telt en anders niks hoor. Of ga je ineens honderdmiljoenmiljard mocrotransacties doen om te verhullen hoeveel eth je hebt?
Ik wilde een grap maken over de transacties maar dit is een serieuze topic :’(

1 januari is voor velen van ons wel erg ongunstig gevallen😅
Maar “goed” nieuws!
In de wandelgangen heb ik meegekregen dat er in de komende jaren meerdere peildata per jaar zullen komen, welke random gekozen worden zodat er niet zo 1,2,3 geld weggesluisd kan worden.
Ik weet niet in hoeverre en hoe snel zoiets ingevoerd gaat worden
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 maart 2018 @ 12:07:34 #68
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178054485
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:52 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ik wilde een grap maken over de transacties maar dit is een serieuze topic :’(

1 januari is voor velen van ons wel erg ongunstig gevallen😅
Maar “goed” nieuws!
In de wandelgangen heb ik meegekregen dat er in de komende jaren meerdere peildata per jaar zullen komen, welke random gekozen worden zodat er niet zo 1,2,3 geld weggesluisd kan worden.
Ik weet niet in hoeverre en hoe snel zoiets ingevoerd gaat worden
Hoe bedoel je dat precies? Die moeten van te voren bekend zijn toch, anders kan je ook niet bijhouden wanneer je wat hebt en hoeveel het toen waard was.
pi_178054614
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Die moeten van te voren bekend zijn toch, anders kan je ook niet bijhouden wanneer je wat hebt en hoeveel het toen waard was.
Ik weet niet hoe het bijgehouden gaat worden, maar ik weet wel dat ze naar meer data dan alleen 1 januari gaan kijken om het vermogen te checken.
pi_178058388
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:18 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bijgehouden gaat worden, maar ik weet wel dat ze naar meer data dan alleen 1 januari gaan kijken om het vermogen te checken.
Dit zal eerder gaan om controles en niet om het aangeven zelf denk ik.

Maar volgens mij doen ze die controles ook wel op andere dagen hoor. Vroeger waren er volgens mij mensen bij die een bank transactie deden rond die datum zodat het geld "in het systeem rondvloog" ipv op de rekening stond.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178059786
Uh, misschien een domme vraag, maar hoe controleer je uberhaupt hoeveel geld iemand in crypto heeft?
pi_178059879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 17:15 schreef illusions het volgende:
Uh, misschien een domme vraag, maar hoe controleer je uberhaupt hoeveel geld iemand in crypto heeft?
Een overheid kan makkelijk checken wie er gekocht heeft bij bv bitonic/litebit en daar het adres aankoppelen waar de funds heen gestuurd zijn.

Met een beetje moeite is het goed te doen om uit het zicht te blijven.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 maart 2018 @ 18:28:56 #73
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178061107
Wat vinden jullie van de actie van Binance? Als die inderdaad nu fiat gaan pairen met alts dan zou dat een hele mooi boost kunnen zijn voor de markt, niet?
pi_178061127
Hoe weet een belastingdienst nou of een Wallet van mij is ?

Als ik van een exchange naar Wallet stuur is het geld in principe "weg"..

Een Wallet is niet persoonlijk aan mij gebonden..
pi_178061173
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:29 schreef TwztId het volgende:
Hoe weet een belastingdienst nou of een Wallet van mij is ?

Als ik van een exchange naar Wallet stuur is het geld in principe "weg"..

Een Wallet is niet persoonlijk aan mij gebonden..
De overheid kan gewoon die gegevens in handen krijgen en makkelijk een database aanmaken die adressen koppelt met namen. Lijkt me geen rocket science.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')