abonnement Unibet Coolblue
pi_177800914
Ik krijg over een maand bezoek uit Turkije (familie), voor de duur van ~3 weken. Diegene heeft een groen paspoort en hoeft dus geen visum aan te vragen.

Bij mijn gemeente lees ik het volgende:
quote:
Voorwaarden
Garantstelling
Niet-Europeanen die maximaal 3 maanden in Nederland willen verblijven hebben een garantstelling (voorheen garantverklaring) nodig om een visum te kunnen krijgen. Dit betekent dat iemand (familie, vriend of kennis) garant staat voor de eventuele kosten die de bezoeker maakt. Wilt u voor iemand garant staan? Dan kunt u dit op het formulier aangeven bij onderdeel 3B.

Logiesverstrekking
Wilt u iemand onderdak geven die voor de komst naar Nederland een visum nodig heeft? Geef dan op het formulier bij onderdeel 3A aan dat u deze persoon logies verstrekt.
Als ik het zo lees is een garantstelling dus niet noodzakelijk.

Maar lees ik verder, zie ik het volgende staan:
quote:
Wanneer nodig?
Het bewijs heeft u nodig als u:

onderdak wilt geven aan een niet-Europeaan (logiesverstrekking), en/of
garant wilt staan voor een niet-Europeaan die een bezoek wil brengen aan Nederland (garantstelling)
Hebben we wel of geen garantstelling nodig?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:16:53 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177802041
Het idee van dat paspoort is toch dat je geen visum, garantstelling etc nodig hebt om een land in te komen?
pi_177802182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:16 schreef hugecooll het volgende:
Het idee van dat paspoort is toch dat je geen visum, garantstelling etc nodig hebt om een land in te komen?
Geen idee, ik weet dat je inderdaad geen visum nodig hebt, maar garantstelling/logiesverstrekking weet ik dus niet.

Nja, anders met de IND bellen :?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:24:14 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177802283
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:21 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet dat je inderdaad geen visum nodig hebt, maar garantstelling/logiesverstrekking weet ik dus niet.

Nja, anders met de IND bellen :?
Bellen kan nooit kwaad :P
Ik zie het zo gauw alleen hier terug, maar da's een column https://www.metronieuws.n(...)e-een-turks-paspoort
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 21:25:09 #5
236264 crew  capricia
pi_177802323
Wat is dat, een groen paspoort? Zijn er verschillende paspoorten in Turkije dan?
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')