abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177800602
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links zou zich sowieso niet bezig moeten houden met dit soort symboolpolitiek en identity meuk... De core business is nog altijd het verheffen van de arbeidersstand en degenen die niet mee kunnen komen in de globaliserende wereld met diens doorgeslagen individualistisch kapitalisme.
Godver.

Dat is dit nog mee mag maken. Zowaar een keer 100% met EttovanBelgië eens. 2 x moeten checken of ik echt de juiste User bij de post had.
pi_177800615
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De fucking navigators.... Een bravere vereniging bestaat er niet.

Edit blijkbaar hebben de Vlamingen een andere NSV die wat minder braaf is.
Ach. Ze hebben hetzelfde standpunt over abortus, als dat helpt :P
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:32:10 #53
129292 LXIV
misdunker
pi_177800631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eens, maar dat neemt niet weg dat de mensen die hier wel aandacht voor vragen vrijwel altijd uit dezelfde hoek komen.
Dat komt ook omdat je tegenwoordig al in die hoek geduwd wordt als je er aandacht voor vraagt. Wat natuurlijk best raar is. Veel mensen kijken wel uit om dat stigma op te lopen.
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
Like he's a Muslim or something.
pi_177800644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom hebben ze hun kernwaarden dan losgelaten? De laatste Linkse politicus die ik hierover hoorde was Wouter Bos. Dat sneed nog hout toen. Ook voor de mensen die al 'ge-emancipeerd' waren. Met die identity-politics sluiten ze hele groepen mensen uit.
Hun? Je bedoelt de PvdA? Ik denk omdat ze per se wilden regeren. Het is in feite een VVD light geworden sinds Balkenende I.

Er is nog maar een linkse partij in Nederland: de SP.
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:33:11 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177800658
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Links zou zich sowieso niet bezig moeten houden met dit soort symboolpolitiek en identity meuk... De core business is nog altijd het verheffen van de arbeidersstand en degenen die niet mee kunnen komen in de globaliserende wereld met diens doorgeslagen individualistisch kapitalisme.

Back to basics, dat moet links doen. Kappen met dat geouwehoer over straatnamen en beelden. Zijn wel belangrijkere dingen om je mee bezig te houden (sociale voorzieningen, betaalbare zorg, werknemersrechten).
Ah je hebt het over "oud" links.
Die bestaan niet meer, die zijn hartstikke dood.

Het nieuwe links bekommert zich om genderneutralen, het vernietigen van historische tradities en voorwerpen, en geilt op alle immigranten die uit Afrika en het Midden-Oosten komen.
This harvest is heavy and bitter it seems,
In tainted soil it has grown.
These words are it's venom in it's purest form,
So choke on them now, yes harvest the storm.
pi_177800674
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat je tegenwoordig al in die hoek geduwd wordt als je er aandacht voor vraagt. Wat natuurlijk best raar is. Veel mensen kijken wel uit om dat stigma op te lopen.
Kip-ei verhaal.
pi_177800677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ah je hebt het over "oud" links.
Die bestaan niet meer, die zijn hartstikke dood.

Het nieuwe links bekommert zich om genderneutralen, het vernietigen van historische tradities en voorwerpen, en geilt op alle immigranten die uit Afrika en het Midden-Oosten komen.
Nee hoor. Oud links is er nog steeds: de SP. En ik voorzie dat die nog behoorlijk gaat groeien.
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:35:15 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177800714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar die partij is ook niet meer zoals ze vroeger waren.
Anders had ik er al lang op gestemd.
pi_177800728
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor. Oud links is er nog steeds: de SP. En ik voorzie dat die nog behoorlijk gaat groeien.
Op basis waarvan vermoed je dat? Ook toen de PVDA dramatisch verloor, profiteerde de SP daar nauwelijks van. Of de nieuwe Marijnissen echt veel mensen voor zich gaat winnen weet ik ook nog niet.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:36:06 #60
129292 LXIV
misdunker
pi_177800734
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hun? Je bedoelt de PvdA? Ik denk omdat ze per se wilden regeren. Het is in feite een VVD light geworden sinds Balkenende I.

Dat is natuurlijk hoe je links omschrijft. Als je het zo omschrijft zoals jij doet met de kernwaarden wel. Dan zijn PvdA/GL/D66 eerder links-progressieve partijen.
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
pi_177800740
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Op basis waarvan vermoed je dat? Ook toen de PVDA dramatisch verloor, profiteerde de SP daar nauwelijks van. Of de nieuwe Marijnissen echt veel mensen voor zich gaat winnen weet ik ook nog niet.
Omdat ik voorzie dat nu pas een hele hoop mensen het gaan voelen, die flexibilisering en versoepeling van het ontslagrecht.
pi_177800759
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk hoe je links omschrijft. Als je het zo omschrijft zoals jij doet met de kernwaarden wel. Dan zijn PvdA/GL/D66 eerder links-progressieve partijen.
D'66 is knalrechts op economisch gebied. GroenLinks is sinds Halsema ook steeds liberaler geworden. PvdA heeft zijn eigen idealen verkocht door met VVD in zee te gaan.

Blijft over: SP.
pi_177800793
Laat die blanken lekker terugkeren naar Europa. Het is geen ideale oplossing, maar misschien wel de beste.

Dan kan Afrika ook tenminste weer een utopia worden.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:38:43 #64
129292 LXIV
misdunker
pi_177800806
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kip-ei verhaal.
Niet helemaal. Er zijn natuurlijk mensen die vanuit racistische motieven die plaasmoorde afkeuren (omdat het blanken zijn die vermoord worden), maar ook mensen die vanuit humanistische motieven de plaatsmoorde afkeuren (omdat het mensen zijn die vermoord worden).
Dit ontstaat dus wanneer die laatste categorie zwijgt om niet in de eerste categorie geduwd te worden.
pi_177800810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:38 schreef TheJanitor het volgende:
Laat die blanken lekker terugkeren naar Europa. Het is geen ideale oplossing, maar misschien wel de beste.

_O-
pi_177800812
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat ik voorzie dat nu pas een hele hoop mensen het gaan voelen, die flexibilisering en versoepeling van het ontslagrecht.
Dat is eigenlijk al 10 jaar gaande, en de economie zit flink in de lift.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:39:10 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177800824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:35 schreef Hamzoef het volgende:
Of de nieuwe Marijnissen echt veel mensen voor zich gaat winnen weet ik ook nog niet.
Denk het ook niet.
de SP is te tolerant tegenover immigratie (uit kansloze landen).
Het is mede door het falen van de SP dat de PVV zo groot is geworden.

Die dochter van Marijnissen vind ik trouwen wel een hele verbetering ten opzichte van Roemer.
Roemer had de uitstraling van een zak hooi.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:40:09 #68
129292 LXIV
misdunker
pi_177800860
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

D'66 is knalrechts op economisch gebied. GroenLinks is sinds Halsema ook steeds liberaler geworden. PvdA heeft zijn eigen idealen verkocht door met VVD in zee te gaan.

Voor jou dan. Ik zou zelf trouwens ook veel eerder SP stemmen dan GL/PvdA/VVD66
pi_177800866
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Denk het ook niet.
Toen de SP de Islam nog "een achterlijke religie voor woestijnrovers" noemde leverde hun dat echter ook al geen zetels op...
pi_177800871
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

PvdD mss? Al moet ik toegeven dat ik daar niet bijzonder veel van af weet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177800882
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet helemaal. Er zijn natuurlijk mensen die vanuit racistische motieven die plaasmoorde afkeuren (omdat het blanken zijn die vermoord worden), maar ook mensen die vanuit humanistische motieven de plaatsmoorde afkeuren (omdat het mensen zijn die vermoord worden).
Dit ontstaat dus wanneer die laatste categorie zwijgt om niet in de eerste categorie geduwd te worden.
Ik heb daar nooit over gezwegen, zoals ik ook nooit heb gezwegen over de radicale islam en de vluchtelingeninflux.

Dat ik nooit in de extreem-rechtse hoek ben geduwd heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik mijn argumenten voor bovengenoemde zaken baseer op logica, en mij niet bedien van IQ-statistiekjes, termen als 'zandnegers', en andere pseudo-wetenschappelijke meuk die aan zou moeten tonen dat bepaalde mensen nu eenmaal inferieur zijn.

Zo vis ik de racisten er ook gemakkelijk uit.
pi_177800885
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:39 schreef Harvest89 het volgende:
Denk het ook niet.
Het is mede door het falen van de SP dat de PVV zo groot is geworden.
Oneens. SP ageerde in de jaren 80 al fel tegen gastarbeiders, omdat zij inzien dat gastarbeiders gewoon tools van het kapitaal zijn die zij misbruiken.
Wat dat betreft heeft "rechts" dat meesterlijk uitgespeeld. Werkgevers laten profiteren van de lusten, de gemeenschap op laten draaien voor de lasten, en het vervolgens bij "links" in de schoenen schuiven.
pi_177800912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor jou dan. Ik zou zelf trouwens ook veel eerder SP stemmen dan GL/PvdA/VVD66
Wat stem jij eigenlijk?
pi_177800922
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oneens. SP ageerde in de jaren 80 al fel tegen gastarbeiders, omdat zij inzien dat gastarbeiders gewoon tools van het kapitaal zijn die zij misbruiken.
Wat dat betreft heeft "rechts" dat meesterlijk uitgespeeld. Werkgevers laten profiteren van de lusten, de gemeenschap op laten draaien voor de lasten, en het vervolgens bij "links" in de schoenen schuiven.
Dit maal oneindig.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:41:35 #75
129292 LXIV
misdunker
pi_177800924
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:38 schreef TheJanitor het volgende:

h89m6t12kv801.jpg
Wakanda. Yeah.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')