abonnement Unibet Coolblue
pi_178167649
quote:
VERENIGD KONINKRIJK WORDT 'VAZALSTAAT VAN EU'

Wesley Schouwenaars
Vandaag, 09:41
Update: vandaag, 11:50

Voor het Verenigd Koninkrijk tikt de Brexit-klok door. Er is een deal over een overgangsperiode, maar hoe de toekomstige relatie tussen Europa en de Britten eruit gaan zien, is nog onduidelijk. Brexit-rapporteur Pieter Omtzigt, ziet de Britten 'een vazalstaat van de EU worden.
voor het interview vanochtend met Omtzigt zie: https://www.bnr.nl/nieuws(...)dt-vazalstaat-van-eu

eigenlijk gaat het dus om de interne markt waar de Britten onderdeel van blijven, en waar Omtzigt verwacht dat dat nog wel langer zo zal blijven

[ Bericht 9% gewijzigd door zakjapannertje op 29-03-2018 12:12:47 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 maart 2018 @ 14:08:46 #77
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178169596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:00 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

voor het interview vanochtend met Omtzigt zie: https://www.bnr.nl/nieuws(...)dt-vazalstaat-van-eu

eigenlijk gaat het dus om de interne markt waar de Britten onderdeel van blijven, en waar Omtzigt verwacht dat dat nog wel langer zo zal blijven
en dus langer al die Europese regels, zonder erover me te mogen praten. Moeten ze eigenlijk ook betalen voor die toegang?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 14:08:47 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178169597
Nog precies een jaar.

Ik verwacht broodrellen. Want na Brexit zou een gemiddeld huishouden elk jaar £4300 slechter af zijn, aldus de Remain campagne in 2016. En dat bij een gemiddeld household income van £26,700 (wat netto ongeveer £21,430 is). Dus mensen raken 20% van hun koopkracht kwijt :o

Dat worden massa's half verhongerde Britten die in rubberbootjes het kanaal oversteken :o
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178169668
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:08 schreef SeLang het volgende:
Nog precies een jaar.

Ik verwacht broodrellen. Want na Brexit zou een gemiddeld huishouden elk jaar £4300 slechter af zijn, aldus de Remain campagne in 2016. En dat bij een gemiddeld household income van £26,700 (wat netto ongeveer £21,430 is). Dus mensen raken 20% van hun koopkracht kwijt :o

Dat worden massa's half verhongerde Britten die in rubberbootjes het kanaal oversteken :o

Je mag toch wel aannemen dat de mensen die zo graag uit de EU wilden, er tegen die al wel voor gezorgd hebben dat alles goed geregeld is. :7 ;(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 14:15:33 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178169686
quote:
9s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je mag toch wel aannemen dat de mensen die zo graag uit de EU wilden, er tegen die al wel voor gezorgd hebben dat alles goed geregeld is. :7 ;(
Bushcraft :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178169796
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bushcraft :Y
Niks geregeld dus: "Hier heb je een bosje planten en wat stokken, zoek het lekker zelf uit"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178169814
Iedereen kan zich toch gewoon ziek melden? Met die £350 miljoen per week extra kan de NHS wel voor die arme mensen zorgen.
pi_178169835
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dus langer al die Europese regels, zonder erover me te mogen praten. Moeten ze eigenlijk ook betalen voor die toegang?
ja:
quote:
Nadat Groot-Brittannië op 30 maart 2019 de EU verlaat, houdt het tot en met 31 december 2020 toegang tot de Europese interne markt. Ook behoudt het in die 21 maanden zijn rechten op EU-subsidies. In ruil voor die zachte landing betaalt Londen dezelfde contributie aan de EU als nu, accepteert het de Europese wetten maar zit het niet meer aan de vergadertafel.
https://www.volkskrant.nl(...)21-maanden~a4582440/

het grootste offer dat de Britten moeten maken is trouwens:
quote:
Londen betaalt een prijs voor die overgangsperiode. Ten eerste eindigt die op 31 december 2020 zoals de EU wilde, waar Londen een flexibele einddatum vroeg. Daarnaast accepteert Londen dat EU-burgers die zich tijdens de transitieperiode in Groot-Brittannië vestigen, dezelfde rechten krijgen als degenen die er nu al zijn. Londen wilde de rechten voor de post-Brexit migranten beperken. Verder gaat Groot-Brittannië akkoord met de formule voor de 'eindrekening' van zijn EU-lidmaatschap: het belooft alle financiële verplichtingen die voortvloeien uit dat lidmaatschap na te komen.
https://www.volkskrant.nl(...)21-maanden~a4582440/
pi_178224565
Cameron's nieuwe carriere?

quote:
David Cameron has told US oil executives of his frustration that the UK has failed to embrace fracking despite his best efforts, and hit out at green groups for being “absolutely obsessed” with blocking new fossil fuel extraction.

His bullish pro-fracking comments at a US oil industry event this week came almost 12 years since Britain’s former prime minister hugged a husky to burnish his green credentials.

“I passionately believe that there is big potential for fracking and unconventional gas in Britain, which has some shale reserves that could make a real difference,” Cameron told the American Fuel and Petrochemicals Manufacturers’ annual conference in San Antonio.
https://www.theguardian.c(...)cking-progress-in-uk
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178226473
Waarom eindigen voormalige Britse PMs altijd als duivelse lobbyisten.
  Moderator zondag 1 april 2018 @ 20:26:54 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178243234
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Waarom eindigen voormalige Britse PMs altijd als duivelse lobbyisten.
Geld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178267957
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn vrienden in Dublin zitten er niet op te wachten, die hebben gezien wat de DDR Duitsland gekost heeft
Boeiend wat jouw vrienden er van vinden. :')
pi_178270957
quote:
Petrol bombs thrown at police during Easter Rising parade in Londonderry



Petrol bombs have been hurled at police landrovers during a republican parade in Londonderry.
Police said petrol bombs and masonry were thrown which caused some damage to their vehicles but there were no reported injuries.
Sporadic trouble continued for around two hours in the nationalist Creggan estate on Monday.
Republicans mark the anniversary of the 1916 Easter Rising every year.
Police warned demonstrators that it was an illegal parade.
http://www.itv.com/news/u(...)rade-in-londonderry/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 april 2018 @ 14:15:19 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_178277673
Over een maandje weer lokale verkiezingen
https://en.wikipedia.org/(...)ocal_elections,_2018

Alle Boroughs in Londen zijn aan de beurt. En verder....


Zwart wil zeggen, no overall controll.


spreadsheetben twitterde op dinsdag 03-04-2018 om 02:46:34 4,430 council seats* will be up for grabs on 3rd May, 42% of which are in London and 26% Northern England.*excluding by-elections reageer retweet
spreadsheetben twitterde op dinsdag 03-04-2018 om 03:03:55 Seats up for grabs:Lab: 2,279Con: 1,363LDem: 464UKIP: 132Local parties: 77Ind(s): 57Grn: 32BNP: 1Oth: 25 reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 april 2018 @ 15:22:18 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178279484
quote:
treurig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_178279773
Wat zijn jullie ideeën over de kritiek die Corbyn krijgt voor zijn standpunt over Israël? In het verlengde daarvan zijn er velen aan de rechterkant die het huidige Labour als antisemitisch proberen af te schilderen. Gaat het hem in de problemen brengen?
pi_178282535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:34 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat zijn jullie ideeën over de kritiek die Corbyn krijgt voor zijn standpunt over Israël? In het verlengde daarvan zijn er velen aan de rechterkant die het huidige Labour als antisemitisch proberen af te schilderen. Gaat het hem in de problemen brengen?
Gaat ie op bezoek bij een Joodse vereniging, is het weer niet goed:
quote:
Jeremy Corbyn has said he “learned at a lot” at a Passover event hosted by a leftwing Jewish group highly critical of mainstream Jewish bodies, after he was strongly criticised by MPs for attending.

The Labour leader took part in the seder, the traditional meal of the Jewish festival, organised by Jewdas, which last week accused the Jewish Board of Deputies, Jewish Leadership Council and Jewish Labour Movement of “playing a dangerous game with people’s lives”.

[..]

Asked if it was helpful for Corbyn to meet a group whose Twitter account called Israel “a steaming pile of sewage which needs to be properly disposed of”, Lansman said the comment was “certainly not helpful to Jeremy or the cause of opposing antisemitism in the Labour party”
https://www.theguardian.c(...)radical-jewish-event
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 3 april 2018 @ 20:37:20 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178286450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 14:15 schreef borisz het volgende:
Over een maandje weer lokale verkiezingen

Ik ben net reis als de verkiezingen zijn :(. Elke keer als Labour wint wordt de council tax verhoogd. Dit jaar 6% erbij :(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 4 april 2018 @ 08:42:13 #94
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178295668
https://www.nu.nl/buitenl(...)komstig-rusland.html

Gosh, verrassing. Benieuwd of er nog wat teruggekrabbeld gaat worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 4 april 2018 @ 09:26:48 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_178296161
quote:
Euroscepticism plummets in Denmark as consequences of Brexit become clear

Euroscepticism has fast lost support in Denmark as the consequences of Britain’s vote for Brexit become clearer, new polling suggest.

Denmark joined the EU in the same year as the UK and has long been seen as one of the more eurosceptic or anti-EU countries along with its British neighbours over the North Sea.

But a new poll for Danish public broadcaster DR conducted by Epinion found Danes’ attitudes have softened quite dramatically since the Brexit vote.

Voters now say they would reject a referendum on leaving by 55 per cent to 27 per cent – a 28 per cent gap in favour of the EU.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 4 april 2018 @ 09:28:46 #96
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178296194
Als de economische tegenslag voor de EU kan worden beperkt, dan was die hele Brexit misschien nog niet eens zo erg.
  donderdag 5 april 2018 @ 09:25:36 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_178318350
quote:
MPs push Theresa May towards Norway-style soft Brexit

LONDON – The UK Parliament’s Brexit committee has today urged Theresa May to use a soft Brexit often described as the “Norway model” as her fall-back if she fails to achieve her goals in negotiations with the European Union.

The Exiting The European Union Committee – led by Labour MP Hilary Benn – has produced a report titled The Future UK-EU relationship, which sets out targets Prime Minister May must meet in the next phase of Brexit talks.

These tests include maintaining an invisible border on the island of Ireland, trade between the UK and EU continuing as it does now with no additional costs, and full participation in several European agencies.

The tests set a “high bar,” Benn has said today, but are based on pledges both May and Brexit Secretary David Davis have made to deliver a future relationship which will be “at least as good as what we have now,” he added.

If May fails to deliver the deal she has promised, the report says, then she should strongly consider keeping Britain fully aligned with the single market through what is often described as the “Norway model” of Brexit.
Het moet een prachtregeling met gouden randjes worden en anders maar het Noorse model (zonder inspraak netjes doen wat de EU voorschrijft).
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 5 april 2018 @ 10:06:54 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178318939
Noorwegenmodel is prima. In plaats van een rebatevoordeel van 5 miljard euro, moeten de Britten dan zo'n 5 miljard euro betalen en netjes de regels opvolgen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 5 april 2018 @ 10:15:02 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_178319077
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 10:06 schreef Falco het volgende:
Noorwegenmodel is prima. In plaats van een rebatevoordeel van 5 miljard euro, moeten de Britten dan zo'n 5 miljard euro betalen en netjes de regels opvolgen.
Rationeel gezien is het een prima oplossing gezien de huidige situatie. Politiek gezien is het natuurlijk behoorlijk lastig te verkopen aan het thuisfront :P

"Na lang onderhandelen hebben we een deal waarin we nog steeds alles moeten doen wat de EU zegt, maar we betalen er meer voor en hebben zelf niks meer te vertellen. Gefeliciteerd met jullie Brexit, Britten!"
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 5 april 2018 @ 10:16:27 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178319113
Geeft een Noorwegen model de Britten de mogelijkheid om onafhankelijk handelsverdragen te sluiten?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')