abonnement Unibet Coolblue
pi_177796794
Hallo,

Ik heb een monitor ter reparatie moeten opsturen naar een webshop omdat deze defecten begon te vertonen. Nu doet deze webshop heel moeilijk in de zin dat ze het er niet mee eens zijn met de manier waarop de monitor naar hun verstuurd is (verpakt in diverse lagen noppenfolie en plastic aangezien ik de originele doos niet meer heb). Nu willen ze het ding dus niet meer laten repareren omdat ze, en ik quote: "niet zeker kunnen weten of de defecten door het verzenden komt of door het product zelf".

Nou heb ik voor het verzenden uiteraard al aangegeven wat er mis mee was en foto's van gemaakt, maar dat lijkt hun niks uit te maken want ze willen er gewoon niks aan gaan doen.

Wat zijn mijn opties hier in?
Excuse me, but do you suck ballz?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:11:39 #2
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_177797012
Hoe lang geleden heb je de aankoop gedaan?
pi_177797033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:11 schreef Zelva het volgende:
Hoe lang geleden heb je de aankoop gedaan?
Anderhalf jaar geleden, dus ik zit nog binnen de garantieperiode.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_177797120
je hoeft de verpakking niet te bewaren om recht op garantie te hebben. hebben ze überhaupt wel aangegeven hoe ze het verzonden wouden hebben?
:]
pi_177797152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:16 schreef wootahH het volgende:
je hoeft de verpakking niet te bewaren om recht op garantie te hebben. hebben ze überhaupt wel aangegeven hoe ze het verzonden wouden hebben?
Nee, dat hebben ze niet aangegeven.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_177797291
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet aangegeven.
dat zou ik ze dan nog maals duidelijk maken, eventueel middels een social media kanaal en anders rechtsbijstand inschakelen.
:]
pi_177799061
Heb je foto's van hoe jij het hebt ingepakt? En hebben zij jou foto's laten zien van hoe het ontvangen is? Er moet echt een goede reden zijn dat zij er zo mee omgaan.

Ik doe weleens een klusje voor een webshop met elektronica en hoor de meest gekke dingen; een gebarsten tv geretourneerd in samengeplakte vuilniszakken of er zitten bonussen in de doos zoals peuken, koekjes of speelgoed. Niet goed voor het retourproces.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_177807481
noppenfolie en plastic lijkt me nu ook niet echt geschikt voor verzending van een scherm waar geen druk op mag komen te staan. Ik zou toch op zijn minst een doos met piepschuim verwachten en dan mogelijk nog wat noppenfolie wanneer doordat het niet de originele verpakking is de boel niet goed aansluit in de doos. Ik snap het commentaar wel van de webshop. Nu klopt het uiteraard dat dat ze niet per definitie garantie mogen weigeren omdat de originele verpakking mist. Echter aan de andere kant ben je er als klant wel verantwoordelijk voor om het product zo correct verpakt mogelijk terug te sturen.
pi_177807515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:11 schreef Dennism het volgende:
noppenfolie en plastic lijkt me nu ook niet echt geschikt voor verzending van een scherm waar geen druk op mag komen te staan. Ik zou toch op zijn minst een doos met piepschuim verwachten en dan mogelijk nog wat noppenfolie wanneer doordat het niet de originele verpakking is de boel niet goed aansluit in de doos. Ik snap het commentaar wel van de webshop. Nu klopt het uiteraard dat dat ze niet per definitie garantie mogen weigeren omdat de originele verpakking mist. Echter aan de andere kant ben je er als klant wel verantwoordelijk voor om het product zo correct verpakt mogelijk terug te sturen.
Allemaal leuk en aardig, maar als de webwinkel gewoon die monitor even aan zet dan zien ze of het probleem hetgeen is waarvan TS foto's heeft gestuurd of dat men ziet dat er iets anders aan de hand is geweest tijdens transport.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177826641
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:28 schreef -AMG- het volgende:
Heb je foto's van hoe jij het hebt ingepakt? En hebben zij jou foto's laten zien van hoe het ontvangen is? Er moet echt een goede reden zijn dat zij er zo mee omgaan.

Ik doe weleens een klusje voor een webshop met elektronica en hoor de meest gekke dingen; een gebarsten tv geretourneerd in samengeplakte vuilniszakken of er zitten bonussen in de doos zoals peuken, koekjes of speelgoed. Niet goed voor het retourproces.
Dat snap ik niet, wie rookt er nog? Koekjes eet je gewoon op. Oke, speelgoed snap ik wel, kinderen verstoppen hun spullen overal, dus ook im die doos die op tafel staat.
On topic: als er geen specifieke eisen zijn voor verzending en als er een reden is waarom ze denken dat het door transport ontstaan is, dan mogen ze dat wel aangeven.
Ik vind een dikke laag noppenfolie in een stevige doos waar niks meer kan schuiven overigens prima.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:48:58 #11
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177833808
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:11 schreef Dennism het volgende:
noppenfolie en plastic lijkt me nu ook niet echt geschikt voor verzending van een scherm waar geen druk op mag komen te staan. Ik zou toch op zijn minst een doos met piepschuim verwachten en dan mogelijk nog wat noppenfolie wanneer doordat het niet de originele verpakking is de boel niet goed aansluit in de doos. Ik snap het commentaar wel van de webshop. Nu klopt het uiteraard dat dat ze niet per definitie garantie mogen weigeren omdat de originele verpakking mist. Echter aan de andere kant ben je er als klant wel verantwoordelijk voor om het product zo correct verpakt mogelijk terug te sturen.
Wat, doos met piepschuim?
Ik zou niet weten waar ik dat zou moeten laten maken, laat staan de kosten voor zo iets.

[ Bericht 0% gewijzigd door nils7 op 15-03-2018 10:57:29 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 18 maart 2018 @ 08:11:21 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177899317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:48 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat, doos met piepschuim?
Ik zou niet weten waar ik dat zou moeten laten maken, laat staan de kosten voor zo iets.
En daarom bewaren dus veel mensen de doos. Want anders moet je:
a) zelf rijden
b) een koerier betalen
c) een doos op maat (laten) maken

Dat dit allemaal niet heel handig is, dat begrijpt men tegenwoordig wel als het TVs betreffen. Dan wordt er een monteur langsgestuurd voor die grote krengen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177905014
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:11 schreef Dennism het volgende:
noppenfolie en plastic lijkt me nu ook niet echt geschikt voor verzending van een scherm waar geen druk op mag komen te staan. Ik zou toch op zijn minst een doos met piepschuim verwachten en dan mogelijk nog wat noppenfolie wanneer doordat het niet de originele verpakking is de boel niet goed aansluit in de doos. Ik snap het commentaar wel van de webshop. Nu klopt het uiteraard dat dat ze niet per definitie garantie mogen weigeren omdat de originele verpakking mist. Echter aan de andere kant ben je er als klant wel verantwoordelijk voor om het product zo correct verpakt mogelijk terug te sturen.
Waar kan je piepschuim halen die de exacte vorm heeft van een bestaande monitor, zodat de monitor hier perfect in past?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177905030
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:11 schreef Hallmark het volgende:

[..]

En daarom bewaren dus veel mensen de doos. Want anders moet je:
a) zelf rijden
b) een koerier betalen
c) een doos op maat (laten) maken

Dat dit allemaal niet heel handig is, dat begrijpt men tegenwoordig wel als het TVs betreffen. Dan wordt er een monteur langsgestuurd voor die grote krengen.
Als ik van alle producten de doos moet bewaren dan kan ik net zo goed een 2de huis erbij kopen. DIt is echt totale klinkklare onzin en houdt geen seconde stand bij een rechter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 maart 2018 @ 13:24:44 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177905044
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar kan je piepschuim halen die de exacte vorm heeft van een bestaande monitor, zodat de monitor hier perfect in past?
Dat krijg je erbij geleverd wanneer je de monitor koopt.
And so is the past
pi_177905066
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat krijg je erbij geleverd wanneer je de monitor koopt.
Juist en die gooi je weg, zoals iedereen doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 maart 2018 @ 13:25:45 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177905068
Als ik soms mensen spullen zie uitpakken... man man man. Scheuren, breken, snijden, gooien. En dan klagen dat het spul niet werkt. En omdat de verpakking verneukt is kan je daar ook niets meer mee.
And so is the past
pi_177905075
quote:
8s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:25 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als ik soms mensen spullen zie uitpakken... man man man. Scheuren, breken, snijden, gooien. En dan klagen dat het spul niet werkt. En omdat de verpakking verneukt is kan je daar ook niets meer mee.
Heb je het topic wel gelezen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 maart 2018 @ 13:26:23 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177905082
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Juist en die gooi je weg, zoals iedereen doet.
Nogal een aanname.
And so is the past
pi_177905092
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nogal een aanname.
Ja inderdaad en een juiste met een enkele uitzondering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177905107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet aangegeven.
De oplossing is heel simpel:
rechtsbijstand bellen. Als je die niet hebt een advocaat bellen en daarna een rechtbijstandsverzekering afsluiten voor toekomstige zaken, want die gaan zeker komen in deze afschuifmaatschappij. Ze hebben namelijk gewoon geen in om aan hun plichten te voldoen, zoals veel webshops....

btw, je moet wel de advocaatkosten daarna claimen bij hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177905140
Als er rondom die monitor over een paar cm lucht zit, snap ik wel dat ze klagen. Zo’n ding moet wel een beetje strak in de door zitten rondom de randen en absoluut niet kunnen bewegen.
.
  maandag 19 maart 2018 @ 07:32:25 #23
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177923951
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als ik van alle producten de doos moet bewaren dan kan ik net zo goed een 2de huis erbij kopen.
Het enige waar je voor moet zorgen, is dat het in uitstekende staat aankomt bij de webshop. Dat kan alleen als je het zelf brengt, koeriert, of een doos op maat maakt. Meer smaken zijn er toch niet? Je bent zelf verantwoordelijk voor inleveren van het product.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 19 maart 2018 @ 08:01:53 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177924146
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De oplossing is heel simpel:
rechtsbijstand bellen. Als je die niet hebt een advocaat bellen en daarna een rechtbijstandsverzekering afsluiten voor toekomstige zaken, want die gaan zeker komen in deze afschuifmaatschappij. Ze hebben namelijk gewoon geen in om aan hun plichten te voldoen, zoals veel webshops....

btw, je moet wel de advocaatkosten daarna claimen bij hun.
Nog meer nutteloos geld weggooien, goeie tip.
And so is the past
pi_177924883
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar kan je piepschuim halen die de exacte vorm heeft van een bestaande monitor, zodat de monitor hier perfect in past?
Misschien even lezen? Volgens mij geef ik zelfs aan dat je mogelijk ook wat anders materiaal nodig hebt omdat je niet de originele doos gebruikt en het dus mogelijk niet perfect past ;)

Feit blijft echter wel dat het niet veilig is een scherm te versturen in wat noppenfolie en een stuk plastic. Er mag namelijk bij een scherm o.a. geen directe druk kunnen komen op het scherm.

Ik ben het zeker met je eens zoals ik al aangaf dat er niet verwacht kan worden dat je altijd maar de originele doos gebruikt. Een verkoper mag echter wel verwachten dat het goed correct en veilig aangeleverd wordt door de klant. Zij zijn immers niet verantwoordelijk voor het transport van klant naar verkoper, dat is de klant zelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')